Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 November 2014 - 15:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Använd bilden på den här sidan som referens: http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php
Endast de svarta rutorna högst upp ska knappt vara synbara, utan ska framstå som i princip helt svarta. För mig och för de flesta andra (troligtvis alla) så ser man endast de två nedersta raderna, resten är helt svart, inga nyanser. Givetvis kan man komma runt detta genom att höja ljusstyrkan kraftigt på sin tv, det fixar problemet, men skapar givetvis ett helt annat, nämligen att den djupa svärtan försvinner, samt att ljusa partier blir ännu ljusare, du får helt enkelt en felaktig bild, och det ser inte bra ut.

Läs gärna mer om problemet på den här sidan: http://m.neogaf.com/...t=924385&page=1

Min htpc visar bilden på samma sätt som xboxen, och jag tror inte xbmc lider av något sådant fel, således inte xboxen heller, utan det är begränsningar i Tv:en/kalibrering, nu har jag ej hunnit kolla neogaf dock.

Edit: jag kan ju ha tokfel, då andra uppenbarligen har bevisat det Men jag ser ingen skillnad från min htpc och den har jag ställt in så bra jag kan med min förmåga och är nöjd. och visas då xboxen på samma sätt så torde ju det vara godkänt av mig iaf :)

Redigerat av SKIBBE, 06 November 2014 - 15:26.

Postad 06 November 2014 - 19:24

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Jag önskar att felet berodde på inställningar på tvn, men det handlar inte om det tyvärr. Jag kör med identiska inställningar på xboxen och ps4, och xboxen visar crushed blacks i spel, i internet Explorer och i Netflix.. Troligtvis även på blu ray filmer men där är det svårt att göra en direkt jämförelse. Kör jag samma film eller bild på ps4an så visas bilden alltså korrekt, jag kan av detta endast dra slutsatsen att det är xboxen som gör något fel, sedan har vi ju ett ganska stort gäng som redan påtalat problemet :)

Det vore intressant att höra från flera här om ni upplever problemet lika störande som mig, för det är kanske inget man tänker på om ingen uppmärksammar en på det, men har man väl sett hur det ska se ut så kan man inte låta bli att störa sig på det. Det är ju egentligen skandalöst att en konsol som lanseras som en riktigt multimediamaskin inte kan visa en korrekt bild ens i film.

Postad 07 November 2014 - 02:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag önskar att felet berodde på inställningar på tvn, men det handlar inte om det tyvärr. Jag kör med identiska inställningar på xboxen och ps4, och xboxen visar crushed blacks i spel, i internet Explorer och i Netflix.. Troligtvis även på blu ray filmer men där är det svårt att göra en direkt jämförelse. Kör jag samma film eller bild på ps4an så visas bilden alltså korrekt, jag kan av detta endast dra slutsatsen att det är xboxen som gör något fel, sedan har vi ju ett ganska stort gäng som redan påtalat problemet :)

Det vore intressant att höra från flera här om ni upplever problemet lika störande som mig, för det är kanske inget man tänker på om ingen uppmärksammar en på det, men har man väl sett hur det ska se ut så kan man inte låta bli att störa sig på det. Det är ju egentligen skandalöst att en konsol som lanseras som en riktigt multimediamaskin inte kan visa en korrekt bild ens i film.

Men testbilden du hänvisar är ju för full rgb. De flesta tv klarar bara visa en limited signal och xboxen ska skicka limited då också. Dvs 16 är referens svart alla fyrkanter mer än den nedersta raden ska ej synas. På en monitor är det ju dock annorlunda, den kan ta emot en full rgb signal. Och har 0-15 extra nivåer för svart.

http://m.neogaf.com/....php?p=91441288

Post 152 och 160 är intressanta.

Redigerat av SKIBBE, 07 November 2014 - 02:12.

Postad 07 November 2014 - 09:35

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Men testbilden du hänvisar är ju för full rgb. De flesta tv klarar bara visa en limited signal och xboxen ska skicka limited då också. Dvs 16 är referens svart alla fyrkanter mer än den nedersta raden ska ej synas. På en monitor är det ju dock annorlunda, den kan ta emot en full rgb signal. Och har 0-15 extra nivåer för svart.

http://m.neogaf.com/....php?p=91441288

Post 152 och 160 är intressanta.

Ok, kör testbilden på den här sidan istället: http://m.neogaf.com/...6&postcount=313

Om du får korrekt bild, dvs du ser alla svarta nyanser, i alla fall så långt som till den högsta raden, ja då kan jag bara säga grattis, dessvärre misstänker jag att du har felaktiga inställningar i så fall.. För som jag har nämnt, jag kör med identiska inställningar på tvn och förstärkaren, öppnar jag sidan jag länkat till i detta inlägg via ps4ans browser så ser jag en korrekt bild, dvs alla svarta nyanser ser olika ut, öppnar jag Explorer via xboxen och går in på samma sida, så är det två översta raderna helt svarta, inga nyanser. Som jag nämnt så går det givetvis att höja ljusstyrkan så att man ser alla nyanser, men då förstår du bilden för övrigt, och djupsvärtan blir grå istället för svart.

Postad 07 November 2014 - 11:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Det jag inte förstår är hur en testbild med lägre svärta än 16 skall synas på en tv som är kallibrerad med 16 som referenssvart. Är ju sak samma från villken källa testbilden spelas, tven kan bara visa ner till 16 då allt under 16 är svartare än svart, då min tv är limited är den ju således kalibrerad efter de.

Kör jag mina white/black patterns med kallibrerings manual, så ska inget under 16 synas. Då kan ju omöjligt testbilden synas heller. Jag kan inte återskapa felet. Det säger ju inget om crusched blacks på xboxen, men jag förstår ej hur jag skall återskapa felet eller för den delen visa en nyans av grå som enligt en korrekt limited inställning inte ens skall synas på min tv.

Update: har nu lyckats återskapa felet. Använde mig av tv:ens inbyggda bildvisare. Och den visar testbilden som du beskriver.
Det påvisar ju isf att xbmc eller min pc har fel siffror nånstans. Hmmz får forska vidare, pc:en borde ju kunna återskapa rätt bild iaf även om xboxen ej kan det.

Update2: tog hela jävla fm tills nu. har googlat och meckat på div linux forum (kan nada linux) men nu har jag fått till rätt svärta på min HTPC, hade ingen aning om att den visade fel. den kör nu iaf YCbCr444 på htpc och det verkar vara den bästa lösningen då den skickar RGB full av nån anledning även om man kör limited.

Så nu är jag på din sida om att xboxen bör få detta fixat. som tur är spelar jag bara på min xbox. Men det skulle ju få många spel att se bättre ut. även om jag är mer intresserad av att få en så korrekt bild som möjligt från min htpc som används för film/bild.

Nu blir det att gå över kalibreringen en gång igen :P

Nu skall jag starta upp en av Harry P filmerna och se hur svärtan upplevs "mer korrekt" än innan :D

Redigerat av SKIBBE, 07 November 2014 - 14:05.

Postad 07 November 2014 - 12:46

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Det jag inte förstår är hur en testbild med lägre svärta än 16 skall synas på en tv som är kallibrerad med 16 som referenssvart. Är ju sak samma från villken källa testbilden spelas, tven kan bara visa ner till 16 då allt under 16 är svartare än svart.

Update: har nu lyckats återskapa felet. Använde mig av tv:ens inbyggda bildvisare. Och den visar testbilden som du beskriver.
Det påvisar ju isf att xbmc eller min pc har fel siffror nånstans. Hmmz får forska vidare, pc:en borde ju kunna återskapa rätt bild iaf även om xboxrn ej kan det.

Jag förstår vad du menar, men då borde rimligtvis bilden bli densamma när den spelas upp via ps4, vilket den inte blir, utan den blir korrekt, korrekt gråskala visas. Det roliga är att en del rent subjektivt föredrar den looken av en upplevd djupare svärta, vilket man lätt får intryck av, men den visar egentligen bara förre gråskalor, det gör även att kontrasten upplevs högre.

Postad 07 November 2014 - 12:49

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Om man vill påtala detta för Microsoft, vilket alla borde göra, så kan man göra det via denna sida: http://xbox.uservoic...or-black-levels

Postad 07 November 2014 - 14:19

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Om man vill påtala detta för Microsoft, vilket alla borde göra, så kan man göra det via denna sida: http://xbox.uservoic...or-black-levels

Detta är ju ingen nyhet direkt verkar vara uppskalningen som är knas
http://67.227.255.23...php?p=106855031
http://www.reddit.co...rpening_filter/

Redigerat av jimjans, 07 November 2014 - 14:28.

Postad 07 November 2014 - 14:24

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Det kan även funka att sätta Xboxen i limited RGB och monitorn manuellt i detta läge.
För fast du sätter Xboxen i limited rgb så är infon i edid fortfarande fel och säger att den är full rgb...

Redigerat av jimjans, 07 November 2014 - 14:43.

Postad 07 November 2014 - 14:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Det jag inte förstår är hur en testbild med lägre svärta än 16 skall synas på en tv som är kallibrerad med 16 som referenssvart. Är ju sak samma från villken källa testbilden spelas, tven kan bara visa ner till 16 då allt under 16 är svartare än svart, då min tv är limited är den ju således kalibrerad efter de.

Kör jag mina white/black patterns med kallibrerings manual, så ska inget under 16 synas. Då kan ju omöjligt testbilden synas heller. Jag kan inte återskapa felet. Det säger ju inget om crusched blacks på xboxen, men jag förstår ej hur jag skall återskapa felet eller för den delen visa en nyans av grå som enligt en korrekt limited inställning inte ens skall synas på min tv.

Det påvisar ju isf att xbmc eller min pc har fel siffror nånstans. Hmmz får forska vidare, pc:en borde ju kunna återskapa rätt bild iaf även om xboxen ej kan det.

Update2: tog hela jävla fm tills nu. har googlat och meckat på div linux forum (kan nada linux) men nu har jag fått till rätt svärta på min HTPC, hade ingen aning om att den visade fel. den kör nu iaf YCbCr444 på htpc och det verkar vara den bästa lösningen då den skickar RGB full av nån anledning även om man kör limited.

Så nu är jag på din sida om att xboxen bör få detta fixat. som tur är spelar jag bara på min xbox. Men det skulle ju få många spel att se bättre ut. även om jag är mer intresserad av att få en så korrekt bild som möjligt från min htpc som används för film/bild.

Nu blir det att gå över kalibreringen en gång igen :P

Nu skall jag starta upp en av Harry P filmerna och se hur svärtan upplevs "mer korrekt" än innan :D

Det är inga problem att köra full rgb från en pc så länge du har samma inställt på bildvisaren...

Postad 07 November 2014 - 14:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Det är inga problem att köra full rgb från en pc så länge du har samma inställt på bildvisaren...

Nej men min tv klarar ju ej full rgb, och det är ju aldrig nån fin gui inställning i linux, utan fick ju först ta reda på hur eller om de fanns en lösning. De slutade med att jag behövde skriva in Option "ColorSpace" "YCbCr444" i xorg.conf

Blir ju genast extremt krångligt när mina kunskaper i *nix är begränsade. I windows klickade jag bara i det valet i intels gui tog det bara några sekunder att hitta även om jag ej visste vart jag skulle leta från början.

Redigerat av SKIBBE, 07 November 2014 - 14:55.

Postad 07 November 2014 - 15:06

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Nej men min tv klarar ju ej full rgb, och det är ju aldrig nån fin gui inställning i linux, utan fick ju först ta reda på hur eller om de fanns en lösning. De slutade med att jag behövde skriva in Option "ColorSpace" "YCbCr444" i xorg.conf

Blir ju genast extremt krångligt när mina kunskaper i *nix är begränsade. I windows klickade jag bara i det valet i intels gui tog det bara några sekunder att hitta även om jag ej visste vart jag skulle leta från början.

Är det en bugg när det gäller intels kort som gör att du inte kan få limited rgb eller YCbCr 4.2.2
var inga problem med nvidia...

Postad 07 November 2014 - 15:09

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Är det en bugg när det gäller intels kort som gör att du inte kan få limited rgb eller YCbCr 4.2.2
var inga problem med nvidia...

Japp sneglade över inlägg med sådana diskussioner, men läste aldrig så noga utan gick direkt till inlägget som klassades som "lösning"

Är ju ett gammalt atom moderkort med intel ION. Att sätta in ett billigt ati-kort hade nog löst det med limited 16-235 inställningen.(eller default auto som ion inte känner igen tven med)

Redigerat av SKIBBE, 07 November 2014 - 15:17.

Postad 07 November 2014 - 15:27

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Japp sneglade över inlägg med sådana diskussioner, men läste aldrig så noga utan gick direkt till inlägget som klassades som "lösning"

Är ju ett gammalt atom moderkort med intel ION. Att sätta in ett billigt ati-kort hade nog löst det med limited 16-235 inställningen.(eller default auto som ion inte känner igen tven med)

ION är väl nvidia om jag inte har fel...

Postad 07 November 2014 - 15:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

ION är väl nvidia om jag inte har fel...

Det har du ju jäkligt rätt i, jag som är trött. Ska se om jag kan få igång limited ist då!

Suck, det fuckade upp allt, nu går de inte få igång 444 läget ens... fattar nada.

Redigerat av SKIBBE, 07 November 2014 - 16:27.

Postad 07 November 2014 - 15:44

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Tips! Gäller bara idag:

http://www.webhallen...b&pass=facebook

Köpte en till min X1, 349 spänn är ju inte mycket att gnälla över.

Postad 07 November 2014 - 19:05

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
549, om man inte har någon rabatt för att ga handlat mycket (antar att du har det).

För liten för min smak.

Redigerat av SC-Zap, 07 November 2014 - 19:06.

Postad 07 November 2014 - 19:50

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

549, om man inte har någon rabatt för att ga handlat mycket (antar att du har det).

För liten för min smak.

Man får gå in på länken via Facebook märkte jag så aktiveras rabatten och den kostar då 349:-

Jo egentligen för mig med, men jag kommer klara mig gott och väl 1-2 år på den, förhoppningsvis. Priset kan man ju verkligen inte klaga på iaf.

Postad 08 November 2014 - 13:29

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
precis fixat med plex.
kommer åt allt via xbox mediaapp men nån som har plex premium?
är det bättre än xboxets player? ljudstödet bättre?
tänker om det är lönt att betala för det

Postad 08 November 2014 - 17:42

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Då ör amerikanska marketplace stängd också. Jävla skit att jag ej köpte AC Unity häromdagen :-(
Undrar hur det blir med games with gold o EA Early Acess nu då?

Postad 08 November 2014 - 18:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Då ör amerikanska marketplace stängd också. j*vla skit att jag ej köpte AC Unity häromdagen :-(
Undrar hur det blir med games with gold o EA Early Acess nu då?

Alltså, helt kört för oss som ej bor där?
Är ej hemma för ens imprgon kväll så ka ej verifiera, men ser $ priser i appen iaf.

Redigerat av SKIBBE, 08 November 2014 - 18:08.

Postad 08 November 2014 - 19:25

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Men går ej köpa. PBR002 error. Tror det är samma som här HK stängdes :-(

Postad 08 November 2014 - 20:10

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Svinigt! Stämmer att det inte fungera att köpa ifrån US marketplace.

Men att använda giftcards borde fungera?

Redigerat av ds_punkt, 08 November 2014 - 20:29.

Postad 08 November 2014 - 21:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Så nån form av vpn med usa ip när man shoppar kan lösa detta?

Postad 08 November 2014 - 22:21

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Verkar ju helt klart vettigt att köra amerikansk IP med XB1, då man får tillgång till t.ex. amerikanska netflix osv. Vet dock inte om det stör OneGuide, har inte testat tv-tunern än då den inte verkar fungera i sv-SE? Hmm kanske den fungerar om man kör amerikanskt ip... om testat?

/S

Postad 08 November 2014 - 22:27

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Räcker med att använda en amerikansk dns för att få tillgång till amerikanska netflix.

Enligt support chatten:

I apologize for the inconvenience you are experiencing, our system is designed to follow international trade laws and licensing restrictions. Much like how we are prohibited from selling and shipping licensed material and content outside of the region that product is licensed for, digital content is no exception.

The system system is designed to create a block when it detects 'fraudulent activities', regardless if it is the account owner due to the different region on the account.

That has been one of our policies on Live, Daniel but there`s no need for you to worry as we can definitely request to remove a block on a transaction due to region restrictions. Just let us know if you get an error while processing and order and we`ll take care of the rest for you as long as you are able to verify the account.

Redigerat av ds_punkt, 08 November 2014 - 22:44.

Postad 09 November 2014 - 00:36

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Innebär det att man kan be de släppa på blocken så jag får handla i USA? Eller måste jag verifiera att jag bor i USA?

Postad 09 November 2014 - 12:35

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Det var synd att det inte går att köpa från Amerikanska marketplace längre :(, men det var väl väntat att det skulle ta slut.

Postad 09 November 2014 - 14:40

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Funkar det för er andra? Trodde folk skulle bli mer besvikna än så hör den dagen ms stängde av möjligheten

Funkar det för er andra? Trodde folk skulle bli mer besvikna än så hör den dagen ms stängde av möjligheten

Postad 09 November 2014 - 14:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jo men vad kan man göra mer än vara glad för de kronor man sparat. Jag har väl en 10spel och säkert sparat närmare 1500kr. Blir att importera spel nu kanske, eller att verkligen vara säker innan man handlar :-)

Postad 09 November 2014 - 14:54

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Om man nu verkligen vill handla i us store är det ju bara att köpa giftcards via amazon.com tex..

Postad 09 November 2014 - 15:12

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Innebär det att man kan be de släppa på blocken så jag får handla i USA? Eller måste jag verifiera att jag bor i USA?

Man får be dom godkänna varje köp, verfieringen har dock inget med address att göra. Dom skickar nån kod till din mail eller via sms för att bekräfta att det är ditt microsoft konto. :)

Någon som vill testa?

Redigerat av ds_punkt, 09 November 2014 - 15:13.

Postad 09 November 2014 - 15:16

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Det var synd att det inte går att köpa från Amerikanska marketplace längre :(, men det var väl väntat att det skulle ta slut.

Använd giftcard eller kontakta support vid köp. :)

Postad 09 November 2014 - 15:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Använd giftcard eller kontakta support vid köp. :)

Låter lite märkligt att de skulle sitta manuellt och godkänna det, när folk för upp ögonen för det så kommer det nog bli en hel del godkännande för dem att hantera? Är det någon som handlat på det här sättet så vi vet att det fungerar ens?

Postad 09 November 2014 - 16:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nog måste de väl vilja verifiera adress om man kontaktar dem för att handla via US Store?

Jag är vare sig besviken eller förvånad. Jag är mer förvånad över att de inte från början använde IP-adressen för att bestämma Store. Jag har tyckt det varit riktigt märkligt att det räckt att man ställt om boxen till English USA för att det ska fungera.

Postad 10 November 2014 - 08:53

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Fan va trist att dom har låst ute oss, då blir det väl att beställa koder/fysiska kopior från Ebay istället.

Hade inte velat missat detta: http://www.microsoft...10914_bfdealsus

Jag åkte förbi Elgiganten igår och såg att dom kör en drive på Xbox One med två spel och sex månader Viaplay (va en banner på byggnaden), Har Viaplay släppt en app nu till X1 eftersom Elgiganten ger med Viaplay?

Edit:

Läste lite på Sweclockers forum och där verkar några ha kunnat köpa i storen med sitt USA-konto. Lite märkligt att det funkar för vissa, andra verkar inte ens kunna köpa när dom har ändrat till Sverige igen. Har dom börjat blocka folk :S

Redigerat av maccswe, 10 November 2014 - 09:18.

Postad 10 November 2014 - 08:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Fan va trist att dom har låst ute oss, då blir det väl att beställa koder/fysiska kopior från Ebay istället.

Jag åkte förbi Elgiganten igår och såg att dom kör en drive på Xbox One med två spel och sex månader Viaplay (va en banner på byggnaden), Har Viaplay släppt en app nu till X1 eftersom Elgiganten ger med Viaplay?

Läst att den skall komma "inom kort" men ingen mer fakta än så, erbjudandet hintar ju om att det är nära iaf

Postad 10 November 2014 - 09:14

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

precis fixat med plex.
kommer åt allt via xbox mediaapp men nån som har plex premium?
är det bättre än xboxets player? ljudstödet bättre?
tänker om det är lönt att betala för det

Jag tror Plexappen generellt gör ett bättre jobb, har testat mediaappen lite och tycker inte att det funkar speciellt bra. Så jag kör vidare med min mac mini som htpc till Plex släpper appen för dom som inte är premium.

Postad 10 November 2014 - 10:31

Unregistered56f7281a
  • Unregistered56f7281a
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Köp spelen från England istället, fri frakt och billigare än på USstore många ggr. Plus att du kan byta in det här i butik å få nästan hälften tebaks i cash.

www.zavvi.com
www.simplygames.com

Postad 10 November 2014 - 10:40

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Köp spelen från England istället, fri frakt och billigare än på USstore många ggr. Plus att du kan byta in det här i butik å få nästan hälften tebaks i cash.

www.zavvi.com
www.simplygames.com

Det var ca 50:- i skillnad från MS store, men hur lång leveranstid är det? Det är ju nackdelen med att inte köpa direkt online.

Edit:

Vissa titlar var billigare på simplygames.com, synd att det inte var fraktfritt från dom.

Redigerat av maccswe, 10 November 2014 - 10:44.

Postad 10 November 2014 - 10:57

Unregistered56f7281a
  • Unregistered56f7281a
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Var en polare som tipsade mig. Han sa att det var fri frakt på båda. Enl honom så får du spelen på releasedagen tom nån dag innan. Har inte själv provat men ska söka runt lite på sidor i veckan å se om man hittar någon bra.

Finns det någon annan som har en bra sida för spel så posta dem gärna.

Postad 10 November 2014 - 11:02

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Var en polare som tipsade mig. Han sa att det var fri frakt på båda. Enl honom så får du spelen på releasedagen tom nån dag innan. Har inte själv provat men ska söka runt lite på sidor i veckan å se om man hittar någon bra.

Finns det någon annan som har en bra sida för spel så posta dem gärna.

Den översta länken var fraktfritt men inte simplygames. Jag har köpt online och sedan från diverse säljare på Ebay, där är det dock rätt lång leveranstid.

Postad 10 November 2014 - 14:08

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Kan som sagt inte heller handla online från US Store längre :/
Någon som köpt giftcards från electronicfirst.com?
Amazon verkar inte heller skicka US giftcard till mig.

Redigerat av ryst, 10 November 2014 - 14:08.

Postad 10 November 2014 - 14:12

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kan som sagt inte heller handla online från US Store längre :/
Någon som köpt giftcards från electronicfirst.com?
Amazon verkar inte heller skicka US giftcard till mig.

funkar utmärkt att köpa från amazon men du måste ange en Amerikansk adress...

Postad 10 November 2014 - 14:24

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 1
Har bara gått och väntat att Microsoft ska blockera möjligheten att köpa digitala spel i amerikanska Xbox Store, kul så länge det varade! Det må då vara hänt att man numera måste betala ett högre pris för digitala spel. Däremot stör jag mig mest på att det inte går att använda röststyrning via Kinect när man ställer om sin Xbox till Svenska/Sverige.

Redigerat av ABSiNSANE, 10 November 2014 - 14:24.

Postad 10 November 2014 - 15:04

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

funkar utmärkt att köpa från amazon men du måste ange en Amerikansk adress...

Sant, då får vi väl se om man får använda sina dollar i US Store då.

Postad 10 November 2014 - 17:35

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Hoppas jag kan spendera mina innestående 8$
Annars får man väl se det som ett straff från gud ;)

Postad 10 November 2014 - 18:00

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Gick bra att handla med sina US Giftcard. Köpte precis DA utan problem där det sket sig med kreditkortet.

Postad 10 November 2014 - 22:41

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0

Jag tror Plexappen generellt gör ett bättre jobb, har testat mediaappen lite och tycker inte att det funkar speciellt bra. Så jag kör vidare med min mac mini som htpc till Plex släpper appen för dom som inte är premium.

det gör den med.
kör nu med den å provade med en månad för 4.99$ och det funkar grymt bra

Postad 11 November 2014 - 02:05

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Någon som testat att köpa direkt på xbox.com via VPN? Eller i SmartGlass via VPN.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.