Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 11 November 2014 - 09:30
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Gick bra att handla med sina US Giftcard. Köpte precis DA utan problem där det sket sig med kreditkortet.
Kan du förklara enkelt hur man handlar med gift cards? Dvs var köper jag dem? Ni skriver något om amerikansk adress, ska jag bara hitta på en adress då de ändå skickar gift cards via mail? Försökte byta till ryssland igår för deras priser är nästan som usa. Försökte köpa lite FUT points i Fifa 15 men när jag skulle trycka på köp så fanns ej mitt kreditkort inlagt alls. Så måste läggas in först, men lite jobbigt när alla instruktioner är på ryska. Får öva på svenska först så man vet när man ska lägga in vad. Dock vet jag ej än om Ryssland tillhör Europa regionen? Troligen inte eftersom det är EU som räknas som region? Jag kan ej handla i Amerikanska market place. Har boxen och xbox.com inställ dpå usa. Hjälper ej. Ändrar jag boxen till Sverige så kan jag handla med svenska priser.
Postad 11 November 2014 - 10:24
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Kan du förklara enkelt hur man handlar med gift cards? Dvs var köper jag dem? Ni skriver något om amerikansk adress, ska jag bara hitta på en adress då de ändå skickar gift cards via mail?
Försökte byta till ryssland igår för deras priser är nästan som usa. Försökte köpa lite FUT points i Fifa 15 men när jag skulle trycka på köp så fanns ej mitt kreditkort inlagt alls. Så måste läggas in först, men lite jobbigt när alla instruktioner är på ryska. Får öva på svenska först så man vet när man ska lägga in vad. Dock vet jag ej än om Ryssland tillhör Europa regionen? Troligen inte eftersom det är EU som räknas som region?
Jag kan ej handla i Amerikanska market place. Har boxen och xbox.com inställ dpå usa. Hjälper ej. Ändrar jag boxen till Sverige så kan jag handla med svenska priser.
Du kan köpa giftcards via amazon.com men du måste ange en amerikansk adress hos amazon...
Postad 11 November 2014 - 10:37
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Du kan köpa giftcards via amazon.com men du måste ange en amerikansk adress hos amazon...
En "dummy" adress? Inget skickas ju dit ändå? Funkar att betala med vanligt kreditkort? Hur använder man gift cards i xbox one sen? Aldrig prövat det...
Postad 11 November 2014 - 10:54
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
En "dummy" adress? Inget skickas ju dit ändå? Funkar att betala med vanligt kreditkort? Hur använder man gift cards i xbox one sen? Aldrig prövat det...
det funkar med vanligt kreditkort du får en kod du skriver in in i Microsoft store.
Postad 11 November 2014 - 12:22
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Jag kör på min svenska adress hos amazon föruton State: CA samt zip code: 90210
Koden mailas direkt, sen lägger jag in den via xbox.com (min box är såklart inställd på US). Sen handlar jag bara som vanligt.
Jäkligt omständigt att inte kunna köpa direkt från kreditkortet längre :/
Postad 11 November 2014 - 12:26
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Jag kör på min svenska adress hos amazon föruton State: CA samt zip code: 90210 Koden mailas direkt, sen lägger jag in den via xbox.com (min box är såklart inställd på US). Sen handlar jag bara som vanligt. Jäkligt omständigt att inte kunna köpa direkt från kreditkortet längre :/
Den summa du lägger in är som valuta du kan använda till vad som helst i xboxen? Aldrig använt gift cards...
Postad 11 November 2014 - 14:48
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Den summa du lägger in är som valuta du kan använda till vad som helst i xboxen? Aldrig använt gift cards...
precis
Postad 11 November 2014 - 14:54
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jag kör på min svenska adress hos amazon föruton State: CA samt zip code: 90210 Koden mailas direkt, sen lägger jag in den via xbox.com (min box är såklart inställd på US). Sen handlar jag bara som vanligt. Jäkligt omständigt att inte kunna köpa direkt från kreditkortet längre :/
Är ditt Microsoftkonto migrerat till USA, eller är det bara xboxen som är ställd på USA?
Postad 11 November 2014 - 20:55
Sonnerphors
-
Sonnerphors
-
Lärjunge
-
-
380 inlägg
såg att viaplay appen finns nu, nytt eller bara jag som är efter?
Postad 11 November 2014 - 23:28
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
såg att viaplay appen finns nu, nytt eller bara jag som är efter?
Släpptes idag el igår
Postad 12 November 2014 - 00:12
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Är ditt Microsoftkonto migrerat till USA, eller är det bara xboxen som är ställd på USA?
Mitt konto har alltid varit i US sen 360-tiden. Boxen har också US som region då jag aldrig gillat svenska i operativsystem :/
Postad 12 November 2014 - 07:52
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Mitt konto har alltid varit i US sen 360-tiden. Boxen har också US som region då jag aldrig gillat svenska i operativsystem :/
Aha  . Så då är det följande som gäller: - Microsoftkonto US - Xboxen inställd på US - Handla giftcards på Amazon.com, med amerikansk state och zipcode i adressfälten. Får prova, tack för hjälpen!
Redigerat av genstruktur, 12 November 2014 - 07:54.
Postad 12 November 2014 - 08:51
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Finns ingen köptips tråd i denna delen så jag lägger den här. 3990 för Xbox one med asscreed unity, black flag och 2 arkadspel som säkert inte är jättebra. Men iaf, ganska schysst erbjudande kan jag tycka.
http://www.elgigante...-4-spel-viaplay
Postad 12 November 2014 - 09:18
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Finns ingen köptips tråd i denna delen så jag lägger den här. 3990 för Xbox one med asscreed unity, black flag och 2 arkadspel som säkert inte är jättebra. Men iaf, ganska schysst erbjudande kan jag tycka.
http://www.elgigante...-4-spel-viaplay
Arkadspelet Max the curse.... är grymt bra....en av de bästa upplevelserna hitill spå Xbox one...
Postad 12 November 2014 - 11:07
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Arkadspelet Max the curse.... är grymt bra....en av de bästa upplevelserna hitill spå Xbox one...
Håller med dig helt, Max var helt magiskt att spela igenom. Hade det inte kommit med Free with Gold så hade jag med största sannolikhet helt missat det spelet.
Postad 12 November 2014 - 12:30
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Håller med dig helt, Max var helt magiskt att spela igenom. Hade det inte kommit med Free with Gold så hade jag med största sannolikhet helt missat det spelet.
Ett av de första spelen jag köpte...en lyckoträff.
Postad 12 November 2014 - 12:50
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Aha .
Så då är det följande som gäller: - Microsoftkonto US - Xboxen inställd på US - Handla giftcards på Amazon.com, med amerikansk state och zipcode i adressfälten.
Får prova, tack för hjälpen!
Försökte handla gift card från Amazon. skrev in amerikansk zip och stad o state men min order ligger under cancelled. Tog lång tid att processa min order och sen hamnade den i cancelled. Vad gjorde jag för fel?
Postad 12 November 2014 - 12:54
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Försökte handla gift card från Amazon. skrev in amerikansk zip och stad o state men min order ligger under cancelled. Tog lång tid att processa min order och sen hamnade den i cancelled. Vad gjorde jag för fel?
antagligen ett kort amazon inte gillar en del har haft problem med vissa kredit kort Jah själv har köpt en massa Playstation och Xbox och steam spel där, har visa gold.
Postad 12 November 2014 - 13:38
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Bara Zip och State INTE City. Kör själv med Mastercard.
Postad 12 November 2014 - 14:19
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Prövade igen. Då gick det bra med ett 25USD kort. Kan ha varit att min uppkoppling på jobbet strulade eller så.
Klart man måste ha en stad som passar med zip code eller behövs inte ens det?
Postad 12 November 2014 - 14:44
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
antagligen ett kort amazon inte gillar en del har haft problem med vissa kredit kort Jah själv har köpt en massa Playstation och Xbox och steam spel där, har visa gold.
Lite OT men jag antar du skriver från mobilen då jag ser ett "Jah" där. Min j*vla telefon har också börjat skriva det istället för "jag" när man missar lite. Börjar undra om det sitter någon rastafari på Apple och skämtar? Jah man!
Postad 12 November 2014 - 14:45
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Lite OT men jag antar du skriver från mobilen då jag ser ett "Jah" där. Min j*vla telefon har också börjat skriva det istället för "jag" när man missar lite. Börjar undra om det sitter någon rastafari på Apple och skämtar? Jah man!
Ladda ned SwiftKey =) Då kan man ta bort idiotiska förslag Kör det på min ip6+ funkar kalas!
Postad 12 November 2014 - 14:55
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Prövade igen. Då gick det bra med ett 25USD kort. Kan ha varit att min uppkoppling på jobbet strulade eller så. Klart man måste ha en stad som passar med zip code eller behövs inte ens det?
Nej, jag kör med min svenska stad.
Postad 12 November 2014 - 16:02
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Är det någon mer som har problem med handkontrollen? Jag o ett par polare har problem med frysningar av kontrollen, kan hända ett par gånger på en kväll om vi har otur. Det enda som hjälper är att göra en Hard reset / fimpa strömmen till konsol.
Har mina aningar om att det beror på chatadaptern, vi alla kör med XO4 lurar. Och vi har uppdaterat till senaste fw på adaptern.
Lite frustrerande är det. Har haft konsolen i ett år nu. Och inget strul förräns nu. Började i samband med spelandet av Cod AW förra veckan. Jag är med i Preview, men inte dom andra. Så det är inte felet iaf.
Postad 12 November 2014 - 17:27
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Är det någon mer som har problem med handkontrollen? Jag o ett par polare har problem med frysningar av kontrollen, kan hända ett par gånger på en kväll om vi har otur. Det enda som hjälper är att göra en Hard reset / fimpa strömmen till konsol. Har mina aningar om att det beror på chatadaptern, vi alla kör med XO4 lurar. Och vi har uppdaterat till senaste fw på adaptern. Lite frustrerande är det. Har haft konsolen i ett år nu. Och inget strul förräns nu. Började i samband med spelandet av Cod AW förra veckan. Jag är med i Preview, men inte dom andra. Så det är inte felet iaf.
Kan man se version på adaptern? Jag försökte uppdatera vid den stora updaten senast (3ggr sen om man ej är i preview) det jag tog för en felaktig adapter var att den nu fungerar som bilderna visar... innan hade jag att vänster sida var +- för spelljud och höger sida styrde chattljudet. Tog flera dagar innan jag fatta den förändringen.. så han gå tillbaka till de vanliga headsetet.
Postad 12 November 2014 - 18:22
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Kan man se version på adaptern? Jag försökte uppdatera vid den stora updaten senast (3ggr sen om man ej är i preview) det jag tog för en felaktig adapter var att den nu fungerar som bilderna visar... innan hade jag att vänster sida var +- för spelljud och höger sida styrde chattljudet. Tog flera dagar innan jag fatta den förändringen.. så han gå tillbaka till de vanliga headsetet.
Tror att man ser att man har den senaste fw genom att det står att det inte finns någon uppdatering. Vad har du för adapter? På min är det iaf balans mellan spelljud/chattljudet på vänstersida, mitten, muta sig själv. O volymen på höger sidan + -. http://compass.xbox....o_960x450-2.jpg
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 12 November 2014 - 18:24.
Postad 12 November 2014 - 18:33
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Tror att man ser att man har den senaste fw genom att det står att det inte finns någon uppdatering.
Vad har du för adapter? På min är det iaf balans mellan spelljud/chattljudet på vänstersida, mitten, muta sig själv. O volymen på höger sidan + -. http://compass.xbox....o_960x450-2.jpg
Jag har origina adapter. Så som du har, har jag nu, men innan så stämde ej det. Där av varför jag trodde adaptern ej funka då jag hade sänkt chattljudet när jah trodde att jag sänkte spelljudet :-) men om era hänger sig vågar jag ju inte uppdatera (om jag nu inte redan har senaste) de borde uppmana om adapter/kontroll updates inte bara dashbords
Redigerat av SKIBBE, 12 November 2014 - 18:34.
Postad 12 November 2014 - 18:43
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Nä, skippa o uppdatera om det funkar prima för dig. Skulle kunna tippa på att den låser sig pga någon form av överbelastning iom att det inte är någon extern strömkälla. Men det är vad jag tror.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 12 November 2014 - 18:47.
Postad 12 November 2014 - 18:52
highscore
-
highscore
-
Amatör
-
-
56 inlägg
En omväg, men det verkar fungera att köra SmartGlass Beta appen på en Android och en gratis US VPN. Köpte precis GTA V, får se om det fungerar, pengarna har de tagit iaf : )
Postad 12 November 2014 - 23:29
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Postad 13 November 2014 - 00:18
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Nä, skippa o uppdatera om det funkar prima för dig. Skulle kunna tippa på att den låser sig pga någon form av överbelastning iom att det inte är någon extern strömkälla. Men det är vad jag tror.
Troe du inte att kontrollen precis hängde sig... har aldrig hänt innan. Du jinxa mig!! :-P
Postad 13 November 2014 - 07:31
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Haha, classic
Då misstänker jag att något har hänt med samband med installationen av COD. Då detta fel ej förekommit innan.
Störigt som fan är det iaf.
Postad 13 November 2014 - 08:08
highscore
-
highscore
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ingen vpn för iphone?
Provade det först, men det fungerade inte. Dessutom tror jag det krävs SmartGlass Beta appen, och den finns nog bara till Android. I den finns en inställning att appen ska följa Xboxens region, vilket ändrade till dollarpriser i appen när jag körde via VPN.
Postad 13 November 2014 - 09:16
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Postad 13 November 2014 - 09:20
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Postad 13 November 2014 - 10:23
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Sant hatar att skriva från telefon det strular oftast på något sätt..
Postad 13 November 2014 - 10:32
Unregistered56f7281a
-
Unregistered56f7281a
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Highscore kan du förklara mer exakt hur du gjorde. hur fixar jag US vpn på tel?
Postad 13 November 2014 - 10:38
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Provade det först, men det fungerade inte. Dessutom tror jag det krävs SmartGlass Beta appen, och den finns nog bara till Android. I den finns en inställning att appen ska följa Xboxens region, vilket ändrade till dollarpriser i appen när jag körde via VPN.
Smartglass appen till iphone funkar som så här: Har jag int epå min xbox så visas alla priser i SEK. Startar jag xbox så ändras priserna i smartglass till dollar.
Postad 13 November 2014 - 11:08
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1007 inlägg
någon mer än jag som har stora bekymmer med att komma in på server/kartor på BF4?
jag kommer knappt in på nån, väldigt ofta bara in på kartor som är tomma.
när jag går in och söker eller filtrerar efter en server så får jag knappt upp någon alls.
det är väldigt störigt detta, vill ju spela naval strike eller dragons teeth men hittar ju inte nån server
Postad 13 November 2014 - 11:24
highscore
-
highscore
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Highscore kan du förklara mer exakt hur du gjorde. hur fixar jag US vpn på tel?
Sök på free vpn us (om du inte känner för att betala för en sådan tjänst). kommer inte ihåg vilken jag använde tyvärr. Det är som Mickeys skriver, boxen måste vara igång även på Andriod appen för att US Priser ska visas, det upptäckte jag efter jag testat med iPhonen, så det är kanske inte omöjligt att det fungerar även med den
Postad 13 November 2014 - 12:29
Unregistered56f7281a
-
Unregistered56f7281a
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Testade med vpn us precis, boxen behöver inte vara på. körde på vanliga smart glass.  Tack för tipset.
Postad 13 November 2014 - 13:28
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Testade med vpn us precis, boxen behöver inte vara på. körde på vanliga smart glass. Tack för tipset.
iPhone eller Android?
Postad 13 November 2014 - 13:33
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Testat några vpn program på iphone. Installerar profil, kör igång det, startar smart glass (boxen avstängd hemma) men ändå är allt på svenska så verkar ej funka. Bland annat hotspot VPN
Postad 13 November 2014 - 15:04
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Jag använde mig av Hola Privacy VPN på iPaden. Funkade problemfritt. Jag ändrade till USA på xboxet också men jag vet inte om det behövdes. Dock behövde jag stänga ner Smartglass ordentligt en gång för att få det i dollar
Postad 13 November 2014 - 15:19
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Jag använde mig av Hola Privacy VPN på iPaden. Funkade problemfritt. Jag ändrade till USA på xboxet också men jag vet inte om det behövdes. Dock behövde jag stänga ner Smartglass ordentligt en gång för att få det i dollar
Hmm, provade på min iPhone 6+ och funkade inte med Hola, får upp det i SEK har stängt ned appen ordentligt och valt USA som land i certifikatet. 639 spänn ska dom ha för AC unity, det är ju helt sinnes...
Redigerat av maccswe, 13 November 2014 - 15:21.
Postad 13 November 2014 - 15:39
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Hmm, provade på min iPhone 6+ och funkade inte med Hola, får upp det i SEK har stängt ned appen ordentligt och valt USA som land i certifikatet.
639 spänn ska dom ha för AC unity, det är ju helt sinnes...
Och du gick in i holaappen och kontrollerade att vpnen var uppe och rullade som den skulle? Knepigt att det funkade för mig och inte dig isåfall..
Postad 13 November 2014 - 15:47
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Och du gick in i holaappen och kontrollerade att vpnen var uppe och rullade som den skulle? Knepigt att det funkade för mig och inte dig isåfall..
Japp det stod USA och jag testade att logga ut ur Smartglass. Fick då ett meddelande från MS att någon från USA försökte logga in (var jag) så jag fick godkänna med en säkerhetskod som skickades till min mobil. Trots detta var det fortfarande svenska priser =(
Postad 13 November 2014 - 15:51
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Funkar inte fö rmig på iphone 6 heller. Står att VPN körs däruppe och appen säger att den är aktiv mot USA. Kan ej öppna smartglass med wifi på jobbet så kör 4g. Det kan väl inte spela roll?
Postad 13 November 2014 - 15:59
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Funkar inte fö rmig på iphone 6 heller. Står att VPN körs däruppe och appen säger att den är aktiv mot USA. Kan ej öppna smartglass med wifi på jobbet så kör 4g. Det kan väl inte spela roll?
Fick göra exakt samma sak och köra på wifi ,4G och nej det ska inte spela någon roll =)
Redigerat av maccswe, 13 November 2014 - 16:34.
Postad 13 November 2014 - 20:02
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Jag har fått det att funka iaf nu. Dock har jag inte köpt ngt. Dock står det dollar pris i smartglass. Ska försöka testa med ea acess senare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|