Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 13 November 2014 - 20:11
Postad 13 November 2014 - 20:22
Fan vad mellansekvenserna hackar. Samma för er?
Postad 13 November 2014 - 20:56
COD AW 63USD
Sunset OD 60USD
Assassin's Creed Unity 55USD
FIFA 15 55USD
http://www.cdkeys.com/xbox-live/games
Har inte testat ännu men koderna ska väl vara regionsfria.
Edit: Köpte precis Sunset Overdrive och det verkar funka bra, laddas ner nu. Blev 463 SEK och det var day one edition man fick. (Har SE som region.)
Redigerat av apabepa12, 13 November 2014 - 21:49.
Postad 13 November 2014 - 21:12
någon mer än jag som har stora bekymmer med att komma in på server/kartor på BF4?
jag kommer knappt in på nån, väldigt ofta bara in på kartor som är tomma.
när jag går in och söker eller filtrerar efter en server så får jag knappt upp någon alls.
det är väldigt störigt detta, vill ju spela naval strike eller dragons teeth men hittar ju inte nån server
ingen??
Postad 14 November 2014 - 09:19
I smartglass klickar jag i att den ska använda konsolens region. Sen är det bara att starta SpeedVPN (us) gå in i smartglass gå till store priserna är nu i $. Klicka på spelet du vill ha, köp och det är klart. Gjorde detta från jobbet igår, så min box var inte igång. Startade bara upp den å drog ner spelet under kvällen.
Postad 14 November 2014 - 11:01
Funktionen att välja region i smart glass finns ej i Ios versionen. Startar jag xboxen så känner smartglass av att det är USA region och ändrar till dollar. Har ej testat köpa via vpn när jag har xboxen på...då kanske det funkar.Jag har android och använder appen SpeedVPN. Använder smartglass (ej beta) Boxen är inställd på us mitt konto på weben är på svenska.
I smartglass klickar jag i att den ska använda konsolens region. Sen är det bara att starta SpeedVPN (us) gå in i smartglass gå till store priserna är nu i $. Klicka på spelet du vill ha, köp och det är klart. Gjorde detta från jobbet igår, så min box var inte igång. Startade bara upp den å drog ner spelet under kvällen.
Postad 15 November 2014 - 09:12
Postad 15 November 2014 - 19:07
Jo, men det funkar väl att köra vpn på smartglass ändå o köpa?
Bra fråga, vet inte
Postad 16 November 2014 - 01:12
Vad innebär det om man vill köra på engelska? Ställa in konsollen på USA och sedan bara låtsas som att man bor i USA eller?
Postad 16 November 2014 - 01:15
Jag har precis funderat på att köap en Xbone... men nyheten om att språket är låst var ju inte riktigt vad jag hade hoppats.
Vad innebär det om man vill köra på engelska? Ställa in konsollen på USA och sedan bara låtsas som att man bor i USA eller?
Vad jag tolkat, så är det forced sverige sen updaten. Har ej uppdaterat än, då de ej hinns gejm i helgen.
Vi har ju kört usa för billiga spelocj även språket/röststyrning. Verkar slut med de nu. Finns väl kanske nåt sätt att köpa billiga spel med vpn (viktigare än språket imo) men ej läst på, då de är så nytt att jag ej har nya updaten än
Redigerat av SKIBBE, 16 November 2014 - 01:19.
Postad 16 November 2014 - 06:14
Men jag kan inte handla i Us store som vi kunnat innan utan då måste jag troligtvis använda Vpn när jag kör storen via smartglass.
Har dock inte testat detta ännu. Men priserna är i dollar nu, både på appen o konsolen. Iaf när jag kör vpn på mobilen.
Edit. Fuck. Har testat nu, o det funkar inte o köra med Vpn på smartglass o köpa.
Dock så testa jag med betalkortet som jag alltid använt. Ska testa med ett annat kort senare som jag inte använt på MS tidigare.
Kan väl tilläggas att jag ej har migrerat mitt live konto till usa. Kan kanske funka om jag migrerar kontot och även kör via vpn i routern på konsolen oxå.
Därför dom har säkert implementerat location via ip baserad.
Därför det känns ju inte som att dom kan bestämma allt detta pga vart betalkortet är reggat i. Därför jag kan ju bo i USA o ändå ha en svensk bank o kort. Och då ska man ju inte bli straffad för det.
Utan giftcards får väl man köra på nu då, tills dom löser det oxå.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 16 November 2014 - 06:33.
Postad 16 November 2014 - 16:57
Edit. Fuck. Har testat nu, o det funkar inte o köra med Vpn på smartglass o köpa.
Dock så testa jag med betalkortet som jag alltid använt. Ska testa med ett annat kort senare som jag inte använt på MS tidigare.
Det var synd, hade precis tänkt att prova det och förköpa Dragon age
Postad 16 November 2014 - 20:27
Jag känner dock medlidande för er som har drabbats och hoppas att detsamma inte händer på Xbox 360 (mer än det redan har gjort).
Men vi känner ju Microstalin sedan tidigare, så det här var ju ganska väntat.
Tillägg: Någon har satt oss upp den bomb!
Redigerat av Zacabeb, 16 November 2014 - 21:12.
Postad 16 November 2014 - 21:22
Postad 16 November 2014 - 21:30
Vad glad jag blir nu att jag inte har köpt en Xbone. Där undvek jag ett stort misstag som det nu har visat sig.
Jag känner dock medlidande för er som har drabbats och hoppas att detsamma inte händer på Xbox 360 (mer än det redan har gjort).
Men vi känner ju Microstalin sedan tidigare, så det här var ju ganska väntat.
Tillägg: Någon har satt oss upp den bomb!
Du menar alltså att man kan handla på amerikanska marketplace på 360n på samma sätt som man nu inte kan göra på One? Låter ju väldigt märkligt imo.
Postad 16 November 2014 - 21:49
Det är väl inte så konstigt att de vill få till det så att de följer de lagar som finns?
Det är nog bara att bita i det sura äpplet och inse att det nog är så. Det är väl kanske eu-direktiv eller nåt som ställer till det.
Postad 16 November 2014 - 23:02
Du menar alltså att man kan handla på amerikanska marketplace på 360n på samma sätt som man nu inte kan göra på One? Låter ju väldigt märkligt imo.
Nej, vad jag menar är att det på Xbox 360 går att ställa in plats och språk på själva konsolen oberoende av landet ens konto är knutet till. Dashboard:en blir ju på svengelska och marknadsplatsen den svenska lik förbannat, men spelen förblir i alla fall på engelska.
På Xbone verkar det ju helkört nu vad jag förstår även när det gäller språket i spel om de har översättning. Rätta mig om jag har fel (vilket jag definitivt hoppas jag har).
Redigerat av Zacabeb, 16 November 2014 - 23:04.
Postad 16 November 2014 - 23:12
Har i och för sig en kompis som idag köpte spel, med kreditkort, i engelska storen.
Postad 17 November 2014 - 08:46
Nej, vad jag menar är att det på Xbox 360 går att ställa in plats och språk på själva konsolen oberoende av landet ens konto är knutet till. Dashboard:en blir ju på svengelska och marknadsplatsen den svenska lik förbannat, men spelen förblir i alla fall på engelska.
På Xbone verkar det ju helkört nu vad jag förstår även när det gäller språket i spel om de har översättning. Rätta mig om jag har fel (vilket jag definitivt hoppas jag har).
Jag har nog inte spelat något spel med svensk översättning isåfall för jag kör USA som region och har aldrig sett nån svenska vad jag tänkt på. Gissar på att Ubisoft har svenska på Far Cry 4 vilket borde landa i lådan idag eller imorgon, får väl se då vad som händer.
Postad 17 November 2014 - 09:33
Du har tokfel!
Du kan inte ha Sverige som region och engelska språket i menyer mm. Det är synd men det har inte funkat sedan Sverige släpptes. Rätt konstigt.
Det går numera inte att köpa från amerikanska marketplace med svenskt kreditkort som tidigare. Vissa får det att funka med VPN. annars är det amerikanska gift cards som funkar. Det har jag testat själv.
Dock är inte Sverige forcerat på något sätt och språket i spelen sätter du själv.
Postad 17 November 2014 - 10:04
Kommer inte det att gå framöver och i så fall varför inte?
Sen varför man sätter restriktioner på vilket språk som boxen ska ha sett till region den är inställd på begriper nog ingen.
Redigerat av Topper Harley 77, 17 November 2014 - 10:05.
Postad 17 November 2014 - 12:45
Bytte till Sverige förra veckan för att hämta hem viaplay-appen och det gick bra att byta tillbaka till us/english.
Sen varför man sätter restriktioner på vilket språk som boxen ska ha sett till region den är inställd på begriper nog ingen.
Nej det är märkligt att det inte går att ha större rörelsefrihet vad det gäller språk och funktionalitet. Min fru är från utlandet och hon hade gärna haft UI på sitt språk, eller i alla fall möjlighet att köpa de appar som hon vill ha (men som kanske inte finns just för svenska marketplace), det kan ju inte vara en nyhet att det inte endast bor svenskar i Sverige, som kankse vill köra de appar man är vana vid från sina hemländer etc. Så länge innehållet inte bryter mot några lagar tycker jag inte att MS ska sätta käppar i hjulen, utan det borde vara helt upp till appleverantörerna. Vill jag i VSerige köra engelskt UI borde det inte vara några som helst problem... och gör de att jag kan få kinect-styrning så är ju det en bonus i sig. Vad är problemet? Jag har ju betalat för produkten, och borde rimligtvis ha tillgång till samma funktionalitet som i USA...?
Lika märkligt som varför Netflix-klienten för WIndows Media Center är "US-Only"... FInns tjänsten i det land jag bor i, varför kan jag då inte få använda klienten?
Devisen 2så länge jag betalar så..." tycker man borde gälla, men så enkelt är det tydligen inte. Jag borde ju kunna köra viaplay-appen i Långtbortistan om jag ville, men tydligen syns den vara i svenska appstore. Ha hellre ett filter för appar som default är inställt på "Sverige" men som jag med ett klick kan ändra om jag vill ha tillgång till appar som "normalt" sett inte borde vara av intresse från min nuvarande IP. Folk reser, folk flyttar...
/S
Postad 17 November 2014 - 12:51
Köpa spel från usa utan moms faller tillbaka på ms som kan bli tvingade av skatteverket att betala en höftad summa av utebliven moms, där av varför de vill följa landets lagar fullt ut. Det är vad jag tror iaf.
Postad 17 November 2014 - 12:53
Kan bra välja UK och några andra EU länder.
Hur ska jag nu köpa GTA 5 ??
Nu köper jag nog det till PS4 istället.
Redigerat av BioBerra, 17 November 2014 - 12:54.
Postad 17 November 2014 - 13:11
Varför kan inte jag byta region till Sverige på Xboxen ?
Kan bra välja UK och några andra EU länder.
Hur ska jag nu köpa GTA 5 ??
Nu köper jag nog det till PS4 istället.
Du måste ändra språk till svenska också har jag för mig.
Postad 17 November 2014 - 13:12
Postad 17 November 2014 - 14:08
Redigerat av Cthugha, 17 November 2014 - 14:09.
Postad 17 November 2014 - 16:16
Istället för att strula med vpn och telefoner, appar etc. så kan man ju köpa giftcards i $ på amazon.com. Fungerar finemang med svenskt konto på xboxen och us location.
Lägger du in giftcardsen på xboxen sen då eller? Försökte gå in på USmarketsplace och när jag tryckte på buy, så ändrades det till den svenska marketplace nämligen.
Redigerat av genstruktur, 17 November 2014 - 16:20.
Postad 17 November 2014 - 16:55
Postad 17 November 2014 - 17:07
Fungerade fint att köpa Dragon age på us marketplace på boxen.
Så här alltså:
Gå in på amazon.com, lägg till kreditkort och vanlig adress förutom zip, state och city som jag körde Beverly Hills på. (BEVERLY HILLS, CA90210)
Köpte giftcards, ett på 10 och ett på 50 dollar.
Redeema koden på xbox live på boxen. Jag har US location/marketplace med svenskt xbox live konto.
Sen var det bara att köpa spelet!
Redigerat av genstruktur, 17 November 2014 - 17:21.
Postad 17 November 2014 - 19:41
Det gick igenom
Fungerade fint att köpa Dragon age på us marketplace på boxen.
Så här alltså:
Gå in på amazon.com, lägg till kreditkort och vanlig adress förutom zip, state och city som jag körde Beverly Hills på. (BEVERLY HILLS, CA90210)
Köpte giftcards, ett på 10 och ett på 50 dollar.
Redeema koden på xbox live på boxen. Jag har US location/marketplace med svenskt xbox live konto.
Sen var det bara att köpa spelet!
Exakt så gjorde jag också. Fast $10 och sen $60. Fick med väntetid på det dyrare. Sen köpte jag GTA istället för DA. 😀
Postad 17 November 2014 - 20:28
Exakt så gjorde jag också. Fast $10 och sen $60. Fick med väntetid på det dyrare. Sen köpte jag GTA istället för DA.
Gött!
Postad 18 November 2014 - 00:18
1. Jo, det kommer nog att gå. Däremot inte att handla via US Store.1. Bytte till Sverige förra veckan för att hämta hem viaplay-appen och det gick bra att byta tillbaka till us/english.
2. Sen varför man sätter restriktioner på vilket språk som boxen ska ha sett till region den är inställd på begriper nog ingen.
2. Håller med
Viaplay tjänsten kan du inte använda utanför sveriges gränser, typ som streama från nhl.com ej fungerar i norden då viaplay äger rättigheterna här och således måste du använda deras tjänst.
Köpa spel från usa utan moms faller tillbaka på ms som kan bli tvingade av skatteverket att betala en höftad summa av utebliven moms, där av varför de vill följa landets lagar fullt ut. Det är vad jag tror iaf.
Det gör du helt rätt i att tro.
Postad 18 November 2014 - 10:30
Postad 18 November 2014 - 10:45
Postad 18 November 2014 - 11:08
Vill inte riskera att tappa något spel ifall man bryter mot någon av MS regler.
Men kan man inte köpa gift cards och redeema om man har svensk location ?
Måste man vara i USA för att redeema gift cards ??
Postad 18 November 2014 - 11:24
454 kr var draget på mitt bankkonto från Amazon.com
Redigerat av genstruktur, 18 November 2014 - 11:25.
Postad 18 November 2014 - 12:15
Gick över tills svenska marketplace jag också.
Vill inte riskera att tappa något spel ifall man bryter mot någon av MS regler.
Men kan man inte köpa gift cards och redeema om man har svensk location ?
Måste man vara i USA för att redeema gift cards ??
Det undrar jag också. Eller blir det svenska priser då?
Redigerat av Chrester, 18 November 2014 - 12:15.
Postad 18 November 2014 - 12:45
t.ex min xbox 360 är ju svensk region och de pengar jag har där synns ej på min One som kör us. Jag körde även UK en kort tid och då blev det pengar över från mitt enda köp där. dom finns där om jag byter till uk igen, men kan inte spendera dem på någon annan market än UK. så US giftcards fungerar endast på US market. och UK endast på Uk-market osv.
Postad 18 November 2014 - 14:22
Det blev cirka 150 kr billigare än billigaste fysiska skivan i Sverige, att göra enligt förra inlägget med dragon age. Inte riktigt så mycket billigare som jag hade hoppats, men alltid något.
454 kr var draget på mitt bankkonto från Amazon.com
Ja dollarn är ju dyr nu. För 4-5 månader sedan så kostade $60-spelen 380-390 kr.
Postad 18 November 2014 - 14:42
Ja dollarn är ju dyr nu. För 4-5 månader sedan så kostade $60-spelen 380-390 kr.
Ja, så är det nog. Mindes det som billigare när jag köpte BF4 t.ex
Postad 18 November 2014 - 14:59
Hur blir det med oneguide? Går det att ange svenskt postnummer om man har en amerikansk IP?
/S
Postad 18 November 2014 - 15:31
Någon som har testat att använda VPN för att få igång tv-tunern? Om man bortser från viaplay så finns det väl egentligen ingen anledning till att köra "svenskt"?
Hur blir det med oneguide? Går det att ange svenskt postnummer om man har en amerikansk IP?
/S
Viaplay funkar iallafall åt mig, och jag har Us som region. Ingen vpn.
Postad 18 November 2014 - 20:53
/S
Postad 19 November 2014 - 20:45
Lutar mest åt XB1 i nuläget verkar det som.
I och med att även barnen ska använda den tänker jag att det finns fler spel som riktar sig till yngre skara på XB1 än PS4? Framförallt i och med Kinect?. Jag har Kinect till XB360 och den används en hel del av barnen.
Har det kommit några vettiga spel som är på XB1 med Kinect där det fungerar bra? och är roliga? Inbillar mig att den nya kinectsensorn är mycket bättre än den gamla?
PS, hur är Viaplay app till XB1 resp ps4? Viaplay appen är totalt värdelös på XB360, har än så länge mest kört via chromecast istället då appen på 360är så kass. Om det finns en viaplay app, är den bättre? på 360ser man inte vad man tittat på, och man kan inte fortsätta på en film man sett tidigare osv, allt ska sökas fram och inga egna listor finns att tillgå.
Hur är ljudnivån? Nu när båda har funnits ute ett tag, Min ps3 skulle jag aldrig ha i vardagsrummet idag med den ljudnivån på fläkten till exempel, 360 låter lite, men inte alls som ps3.
Postad 19 November 2014 - 21:03
Postad 20 November 2014 - 11:29
(Fanns redan svar från förra sidan om giftcards från Amazon)
Redigerat av Swe-Mighty, 20 November 2014 - 11:36.
Postad 20 November 2014 - 12:24
Jösses, nu minns jag glasklart varför jag inte gått över till Sverige tidigare. "Grupptid"...
Haha! Är det invite till party? "Party time"?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
1 bild
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?