PS3 som Blu-ray spelare
Sony PlayStation 3 (PS3) 20GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(37)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 25 January 2008 - 10:47
Postad 25 January 2008 - 16:41
uppdatering så PS3:an för stöd för uppspelning av IMG-filer??
/Krister
Postad 25 January 2008 - 17:06
Finns det några inställningar för blu-ray förutom att ställa in upplösning eller ljud (pcm osv). Finns det några andra bildinställningar man kan ställa in på PS3:an?
Ja, det finns inställningar för hur den ska visa bilder på 4:3-skärmar, hur den ska uppskala dvd:er, true white, full rgb, har du en så hittar du dem både under display settings och BD/DVD settings, och vad varje sak gör står i manualen som ligger under samma ikon som Playstation Store.
Postad 25 January 2008 - 18:44
Är de ngn som vet om de kommer komma ngn
uppdatering så PS3:an för stöd för uppspelning av IMG-filer??
/Krister
Det kommer nog aldrig komma. Enda sättet är nog om du kör något linux baserat OS på den.
Postad 31 January 2008 - 00:01
bilden från dvd-recordern är via komponent och ps3:an via supra HDMI 8 meter.
Är det nå speciellt man skall tänka på när man skall använda den som DVD-spelare?
han kopplar den för övrigt till en projektor epson TW600
nån som har nå tips?
Postad 31 January 2008 - 00:04
Postad 31 January 2008 - 00:23
Hur kollar man firmware-versionen?
Postad 31 January 2008 - 00:38
Postad 31 January 2008 - 00:47
/Mvh.
Postad 31 January 2008 - 08:50
Tvn visade att bilden var 576p men bilden var grynig och ljudet milt utryckt av varierande kvalitet. Men i början av denna tråd lästa jag att ps3an inte stöder 576p via hdmi utgången? Kan detta vara anledningen eller är boxen av dålig kvalitet?
Om det är enligt ovan, löser man detta bäst genom att gå in och inaktivera 576p i inställningarna för output i ps3an och hoppas den skalar upp bilden till 720p eller skalar ner ? till 480p?
Tacksam för svar.
Postad 31 January 2008 - 10:32
Battlestar Galactica har riktigt usel bild. Grynig som bara den. Hyrde den för inte så länge sedan, men det var verkligen usel kvalitet. Bra serie dockJag lånade s1 av Battlestar Galactica av en kompis igår och blev minst sagt besviken när jag körde den via min ps3 på min Panasonic-TH42PV70.
Tvn visade att bilden var 576p men bilden var grynig och ljudet milt utryckt av varierande kvalitet. Men i början av denna tråd lästa jag att ps3an inte stöder 576p via hdmi utgången? Kan detta vara anledningen eller är boxen av dålig kvalitet?
Om det är enligt ovan, löser man detta bäst genom att gå in och inaktivera 576p i inställningarna för output i ps3an och hoppas den skalar upp bilden till 720p eller skalar ner ? till 480p?
Tacksam för svar.
Postad 03 February 2008 - 10:36
Det är så här att jag kör min PS3a med en pioneer 4280XA och när jag glor film (tex bond på bluray) och tvn är inställd på fullskärm så får jag svarta masker uppe och nere, får ändra till zoom för att fylla ut hela skärmen och då blir ju bilden stretchad och vissa delar försvinner ur synfältet. Har fipplat me inställningar hit och dit men vet inte om det går att bli av med utan att köra med zoom eller om det helt enkelt är så när man kikar på film för det mesta.
Polarn har en Sony-W2000 och ser filmen över hela skärmen utan zoom..
Nån som kan svara på hur det funkar?
Mvh/En glad amatör
Postad 03 February 2008 - 10:43
Postad 03 February 2008 - 16:02
Hej
Det är så här att jag kör min PS3a med en pioneer 4280XA och när jag glor film (tex bond på bluray) och tvn är inställd på fullskärm så får jag svarta masker uppe och nere, får ändra till zoom för att fylla ut hela skärmen och då blir ju bilden stretchad och vissa delar försvinner ur synfältet. Har fipplat me inställningar hit och dit men vet inte om det går att bli av med utan att köra med zoom eller om det helt enkelt är så när man kikar på film för det mesta.
Polarn har en Sony-W2000 och ser filmen över hela skärmen utan zoom..
Nån som kan svara på hur det funkar?
Mvh/En glad amatör
Det är för att originalfilmen är i annan aspektratio än 16:9 som är default widescreen och även den aspektration en Full HD skärm använder (1080p @ 1920x1080 + 720p @ 1280x720 (projje) eller 1366x768 (TV).
Det står oftast på själva filmens förpackning om hur den är inspelad, men vanligtvis är det i 2,35:1. Mer info om det här och tänk på att terminologin jag använt kanske inte är helt 100% korrekt.
http://en.wikipedia....iki/CinemaScope
Men googlea "2,35:1" så bör du finna rätt
Postad 04 February 2008 - 16:42
Har nu kört några dvd filmer från min PS3 till min px700 och jag kan lugnt säga att hitills är jag mäkta imponerad av hur bilden är. Var ju lite ororlig om hur dvd filmerna skulle bli då alla tester sågar ps3 som dvd spelare, men nu är jag grymt nöjd. Fast det kanske är min tv som är grym?
Postad 04 February 2008 - 19:49
Nej du får en identisk avkodad digitalström oavsett vad du har för avkodare. Det som spelar roll är D/A onvandlarna och slutstegen och dessa sitter ju alltid i förstärkaren. Bitstream->PCM omvandlingen kan du göra vart du vill.Fast det är ju ioförsig inte bara TrueHD loggor osv man får med en dyrare förstärkare.
![]()
En hel del hårdvara som ger bättre ljud.
Frågan är när det skall komma HD spelare som skickar ut ALLA ljudformat som lossless via analoga ljud utgångarna, inte bara HDMI, annars behöver du ändå en HDMI försedd förstärkare.
Detta gäller bara lossless, för lossy format som Dolby Digital och MP3 så kan olika bra avkodare ge bättre ljud (t.ex. sound blasters crystaliser)
Postad 04 February 2008 - 19:57
Detta tas upp i mängder av forum - att bitstream överföring till förstärkaren kan då ut.Nya skivor (troligtvis profile 1.1) kommer inte kunna skicka bitstream till förstärkaren utan endast PCM (det som ser ut som multichannel i din förstärkare).
Jag tror inte det påståendet håller en närmare granskning.
MVH
/Chuck
Det är en stor skillnad på DVD och blu-ray. På DVD så spelade man alltid exakt ett ljudspår rakt upp och ned. Det betyder t.ex. att Engelska, Spanska, Tyska + kommentatorspåren tar lika mycket plats.
På bluray advanced profile så har man möjlighet att mixa olika streamar på skivan till en gemensamström. Det betyder att man kan lägga in ett grundspår inklusive alla effekter sedan ett extra spår som bara innehåller tyskt tal utan effekter, spansk utan effekter och kommentatorspår utan effekter.
Sedan mixas spåren ihop beroende på vad som väljs i menyerna. T.ex. så kan man mixa kommentatorspåret tillsammans med ett dämpat effektspår och liknande. HDMI 1.3 har inte stöd för att skicka flera bitstreamspår samt mixningsinformation till förstärkaren. Istället måste bistreamströmmarna avkodas och mixas ihop i spelaren.
Idag är det inte så vanligt att man gör så här på skivorna, men i framtiden då det blir mer interaktivitet så kommer det bli vanligare med den här tpen av ljudmixningar som då måste ske i uppackat (PCM) läge.
Jag har inte hört utan något om en HDMI 1.4 som ska lösa detta så vi kommer nog få en framtid med PCM överföring till förstärkaren.
Postad 04 February 2008 - 20:26
Vill du vara snäll och förklara hur du menar? Vilken avskalningsfunktion menar du och vad ska man ställa den på för att se sån stor skillnad?
//
Och för all del glöm inte att kolla så att uppskalnings funktionen är på(skillnaden är dag å natt).
/Mvh.
Postad 04 February 2008 - 20:34
Hej.
Vill du vara snäll och förklara hur du menar? Vilken avskalningsfunktion menar du och vad ska man ställa den på för att se sån stor skillnad?
//Och för all del glöm inte att kolla så att uppskalnings funktionen är på(skillnaden är dag å natt).
/Mvh.
Settings /// Display Settings ///
RGB Full Range (HDMI) FULL
När du ändå är där kan du sätta allt annat på ON.
Redigerat av BoomBoxV102, 04 February 2008 - 20:35.
Postad 04 February 2008 - 21:00
Hej.
//Och för all del glöm inte att kolla så att uppskalnings funktionen är på(skillnaden är dag å natt).
/Mvh.
Varför skulle han förstöra sin bild?
Postad 04 February 2008 - 21:02
Hej.
/Mvh.
Varför skulle han förstöra sin bild?
För att han gillar tulpander
Utveckla dig så man förstår vad du menar och till vem du "pratar".
Postad 05 February 2008 - 07:03
Tja.
Har nu kört några dvd filmer från min PS3 till min px700 och jag kan lugnt säga att hitills är jag mäkta imponerad av hur bilden är. Var ju lite ororlig om hur dvd filmerna skulle bli då alla tester sågar ps3 som dvd spelare, men nu är jag grymt nöjd. Fast det kanske är min tv som är grym?
Den ska tvärtom vara bra på att spela upp och uppskala dvd-filmer. Den var dålig i början innan firmwareuppdateringarna börjat komma.
Postad 05 February 2008 - 07:09
Hej.
//
Uppskalning, inte avskalning. Upscale är det engelska namnet. Du hittar det under BD/DVD Settings. Kolla också i onlinemanualen som du hittar i nätverksstapeln (samma som Information Board och browsern ligger under) för där tas upp vilka upplösningar som du måste ha för att alla uppskalningsversioner (alla två
Postad 06 February 2008 - 14:26
Ett par korta frågor:
1) PS3 kan alltså koda av TrueHD och skicka det som PCM. Har jag alltså en förstärkare som klarar PCM via HDMI så kan jag spela upp PS3:ans TrueHD utan problem och utan kvalitetsförlust? Måste jag ha ett visst antal högtalare för det (ex. 7.1) för det ska låta bäst eller klarar man sig med 5.1?
2) PS3 klarar alltså inte DTS-HD, och det är inte bekräftat att det kommer ges via firmwareuppdatering överhuvudtaget?
3) Jag kan absolut inget om ljud alls, har inte ens ett hemmabiosystem utan tänkte ev. köpa ett senare men vill att en framtida Blu-Ray spelare ska klara de nya ljudformaten och då är mina frågor:
- Vilken av de två ljudformaten är populärast/mest förekommande alt. ges alltid båda ljudformaten på skivorna så man får välja själv?
- Vilken av ljudformaten är "bäst" alt. är de båda lika bra?
- Är det något som talar mot att köpa en PS3 som Blu-Ray spelare kontra stationära spelare om man endast är intresserad av en PS3 som Blu-Ray spelare och inte konsol (då jag inte är en konsolmänniska)?
Ex. att den inte klarar båda (de tre) ljudformaten eller att det saknas något annat väsentligt som kommer att komma i senare spelare?
EDIT:
Finns alltså DTS-MA (MasterAudio) också som ljudformat så totalt: DTS-HD, DTS-MA och Dolby TrueHD och det "enda" som PS3 klarar är att dekoda TrueHD och skicka det via PCM (via HDMI) till en reciver?
Redigerat av TheSwede86, 06 February 2008 - 14:33.
Postad 06 February 2008 - 19:17
Så gott om allt är i 5.1. 7.1 behövs inte, men köper du en HDMI försträkare så är den säkert förberedd för 7.1 då de brukar vara de dyrare modellerna som stödjer detta.1) PS3 kan alltså koda av TrueHD och skicka det som PCM. Har jag alltså en förstärkare som klarar PCM via HDMI så kan jag spela upp PS3:ans TrueHD utan problem och utan kvalitetsförlust? Måste jag ha ett visst antal högtalare för det (ex. 7.1) för det ska låta bäst eller klarar man sig med 5.1?
Det är inte sagt något, men uppfattningen är att det borde vara möjligt via FW. Nuvarande hårdvara klarar det alltså. Det kommer nog i år är min gissning.2) PS3 klarar alltså inte DTS-HD, och det är inte bekräftat att det kommer ges via firmwareuppdatering överhuvudtaget?
Vilka två ljudformat avser du? De nya format jag känner till är DTS-HDMA (DTS-HD och DTS-MA är samma sak vad jag vet), DolbyDigital-TrueHD, PCM samt DolbyDigital+.3) Jag kan absolut inget om ljud alls, har inte ens ett hemmabiosystem utan tänkte ev. köpa ett senare men vill att en framtida Blu-Ray spelare ska klara de nya ljudformaten och då är mina frågor:
- Vilken av de två ljudformaten är populärast/mest förekommande alt. ges alltid båda ljudformaten på skivorna så man får välja själv?
- Vilken av ljudformaten är "bäst" alt. är de båda lika bra?
DD-TrueHD verkar inte vara så vanligt. Oftast brukar det vara DTS-HDMA vilket är bakåtkompatiblet med DTS (ger 1,5Mbit stream vilket ger mycket hög kvalite i vanlig optisk kabel) eller ett PCM spår i kombination med DolbyDigital.
DTS-HDMA och PCM kan man nog säga är lika bra ljudmässigt, men den stora fördelen med DTS-HDMA är att man kan få ut ett schysst DTS ljud från samma stream.
Som sagt så finns det minst 4 HD ljudformat.- Är det något som talar mot att köpa en PS3 som Blu-Ray spelare kontra stationära spelare om man endast är intresserad av en PS3 som Blu-Ray spelare och inte konsol (då jag inte är en konsolmänniska)?
Ex. att den inte klarar båda (de tre) ljudformaten eller att det saknas något annat väsentligt som kommer att komma i senare spelare?
Fördelar med PS3 som bluray spelare
1. Den är överlägset snabbare än alla stationära spelare (vad jag har hört iallafall). Stationära kan ta över minuten att ladda en skiva, PS3 klarar det på 10 sek.
2. Den stödjer profile 1.1 och Sony har dessutom bekräftat att den kommer vara uppgraderbar till profile 2.0 (internet uppkoppling m.m.) senare (det visades på CES2008). Jag tror ingen stationär spelare kan skryta med att vara framtidssäkrad för profile 2.0
3. ÄVen om inte DTS-HDMA stöds så finns det stor sannolikhet att det kommer i kommande FW. Det är nästan ingen spelare idag som klarar DTS-HDMA.
4. Det kommer nya funktioner hela tiden. T.ex. stöd för 1080p24 har kommit i FW. Stationära spelare är mer låste i sin funktionalitet även om det kommer mindre FW uppdateringar även till dessa.
Nackdelar
1. Ljudnivån. Även om 40GB är tyst för att vara spelkonsoll så kan den upplevas som störande av vissa i filmsammanhang
Postad 06 February 2008 - 19:38
Jag upplevde att bilden var något "kornig" i vissa scener finns det någon inställning i ps3:an eller TV:n som minimerar bruset? Bilden var ju grym i övrigt så det kanske bara är jag som är petig, men tänkte om det fanns någon inställning som kan förbättra detta.
Postad 06 February 2008 - 19:44
/../Massor av bra text/../
Oerhört tack för svaret!
Så antar det är licenspengar som måste hostas upp för de ska kunna inplementera DTS-HDMA också eller?
Är det inte risk att Sony INTE ger PS3 detta då de riskerar att skjuta sina egna Blu-Ray spelare (S300 och S500) i sank om de gör PS3 till en allsmäktig spelare med alla funktioner etc.?
Då finns det ju ingen anledning att köpa deras "vanliga" Blu-Ray spelare om PS3 stödjer allt som de gör + är snabbare, mer uppgraderingsbar och är en konsol, kan surfas med etc.
Vet du eller någon när nästa firmware kommer komma? Kan man läsa det någonstans?
Om de utannonserar stöd för DTS-HDMA så köper jag den direkt (eller kanske även utan stöd också).
Redigerat av TheSwede86, 06 February 2008 - 19:47.
Postad 06 February 2008 - 19:50
/../Massor av bra text/../
Oerhört tack för svaret!
Så antar det är licenspengar som måste hostas upp för de ska kunna inplementera DTS-HDMA också eller?
Är det inte risk att Sony INTE ger PS3 detta då de riskerar att skjuta sina egna Blu-Ray spelare (S300 och S500) i sank om de gör PS3 till en allsmäktig spelare med alla funktioner etc.?
Då finns det ju ingen anledning att köpa deras "vanliga" Blu-Ray spelare om PS3 stödjer allt som de gör + är snabbare, mer uppgraderingsbar och är en konsol, kan surfas med etc.
Men man kan se det så här, PS3 är även det en SONY produkt som ändå blir såld, med allt vad det innebär. Tex mer Bluray kapabla spelare i folks hem som de kan testa om 5 år om det är då formatet är moget hos den stora massan.
Dvs det är inte SONY som drabbas av att PS3 får DTSHD-MA och profil 2.0, det är övriga märken.
Postad 06 February 2008 - 23:05
Postad 06 February 2008 - 23:41
Det beror oftast på filmen i sig. Äldre filmer är ofta korniga p.g.a. dålig kvalite på mastern eller haffsigt producerad blu-ray, men även nyare filmer kan ha detta då det avsiktligt ska vara så för att få än mer "filmisk" känsla.Kikade på blu-ray för första gången med ps3:an idag, har för övrigt en Panasonic PX70.
Jag upplevde att bilden var något "kornig" i vissa scener finns det någon inställning i ps3:an eller TV:n som minimerar bruset? Bilden var ju grym i övrigt så det kanske bara är jag som är petig, men tänkte om det fanns någon inställning som kan förbättra detta.
Prova att kolla en animerad pixar film eller planet earth så ska du slippa detta.
Jag har för övrig märkt att man får lite artifakter som man uppfattas som brus p.g.a nedskalningen till 1024x768 som görs på 42tums plasma.
Jag har en PV45 själv och den har ingen inställning för brus, men i PS3an så finns det en del funktioner för DVD störningar, jag vet inte om dessa finns även för BD. Var dock försiktig med dessa då brusfilter också tar bort detaljer och då har du missat fördelarna med BD.
Troligtvis så kommer det bundlas, men man vet inte när.En annan fråga, när DualShock 3 kommer, kommer PS3-paketen att bundlas med dem då eller kommer de fortf. köra utan så man endast kan köpa kontrollerna som tillval?
Japan som ligger ca ett halvår före oss då det gäller Sony släpper en ny bundle av PS3 i Mars (inget spännande nytt i den) och då är det fortfarande gamla sixaxiss som skickas med.
Postad 06 February 2008 - 23:44
Troligtvis så kommer det bundlas, men man vet inte när.
Japan som ligger ca ett halvår före oss då det gäller Sony släpper en ny bundle av PS3 i Mars (inget spännande nytt i den) och då är det fortfarande gamla sixaxiss som skickas med.
"Den nya modellen av spelkonsolen är i färgen "Satin silver" och säljs tillsammans med en matchande Dualshock 3."
Källa: DN
Postad 06 February 2008 - 23:48
Postad 06 February 2008 - 23:53
Det beror oftast på filmen i sig. Äldre filmer är ofta korniga p.g.a. dålig kvalite på mastern eller haffsigt producerad blu-ray, men även nyare filmer kan ha detta då det avsiktligt ska vara så för att få än mer "filmisk" känsla.Kikade på blu-ray för första gången med ps3:an idag, har för övrigt en Panasonic PX70.
Prova att kolla en animerad pixar film eller planet earth så ska du slippa detta.
Jag har för övrig märkt att man får lite artifakter som man uppfattas som brus p.g.a nedskalningen till 1024x768 som görs på 42tums plasma.
Jag har en PV45 själv och den har ingen inställning för brus, men i PS3an så finns det en del funktioner för DVD störningar, jag vet inte om dessa finns även för BD. Var dock försiktig med dessa då brusfilter också tar bort detaljer och då har du missat fördelarna med BD.
Tackar för svaret! Det var för övrigt The Departed som jag kikade på, kan ju som du säger vara pga "nedskalningen". Får hem tre andra filmer om några dagar: (2001: A space odyssey, Close encounters of the third kind samt Dog day afternoon) . Då dessa är betydligt äldre filmer så borde kanske bruset bli än mer påtagligt på dessa, jag får väl se.
Postad 07 February 2008 - 12:25
Jag sökte innan jag postade, men hittade inget svar så jag hoppas att ni hifi-teknik-genier kan hjälpa mig!
Stämmer det att Blu-ray-filmerna finns i två format på skivan, 1080p och 480p?
Jag har en ps3 40gb och en samsung 32" 720p-tv som även har stöd för 1080i. Har ställt in ps3an på att endast visa 720p.
Om det stämmer att filmen ligger på skivan i två format, kommer då ps3:an att skala upp 480p till 720p eller kommer den skala ner 1080p till 720p?
mvh
SteveR
Postad 07 February 2008 - 12:42
Angående Planet Earth så är vissa sekvenser gryniga, en del havsbilder och nattbilder då de tydligen är filmade med SD-kameror.
En bra sida, där man kan sortera filmer efter bildkvalité är hidefdigest.com så om man vill veta innan, eller få ett hum om vilken nivå filmen ligger på är det en bra site.
Även nya filmer råkar ut för problem vid blu-rayproduktion. På Pans Labyrint har de som gjort den amerikanska versionen gjort brusreducering vilket eliminerat filmgrynigheten som "ska" vara där.
Postad 07 February 2008 - 13:36
Hej alla! (ny här
)
Jag sökte innan jag postade, men hittade inget svar så jag hoppas att ni hifi-teknik-genier kan hjälpa mig!
Stämmer det att Blu-ray-filmerna finns i två format på skivan, 1080p och 480p?
Jag har en ps3 40gb och en samsung 32" 720p-tv som även har stöd för 1080i. Har ställt in ps3an på att endast visa 720p.
Om det stämmer att filmen ligger på skivan i två format, kommer då ps3:an att skala upp 480p till 720p eller kommer den skala ner 1080p till 720p?
mvh
SteveR
Filmerna är alltid 1080p men extramaterial har jag sett brukar vara 480p. Så du behöver inte oroa dig att den kommer skala upp filmen. Och nej det är aldrig två format på blu ray filmer.
Postad 07 February 2008 - 13:51
Filmerna är alltid 1080p men extramaterial har jag sett brukar vara 480p. Så du behöver inte oroa dig att den kommer skala upp filmen. Och nej det är aldrig två format på blu ray filmer.
Strålande! Nu kan jag åka och handla Blu-ray-film!
Postad 08 February 2008 - 17:08
Tror inte man demar sin nya uberprojje med en underlägsen bildkälla nämligen!
Postad 08 February 2008 - 19:27
Kikade på blu-ray för första gången med ps3:an idag, har för övrigt en Panasonic PX70.
På vissa filmer läggs denna "kornighet" på i film labbet. Titta bara på 300 där är i min mening för mycket. Det kan vara det du upplever, så det behöver inte vara PS3:an som spökar.
Postad 08 February 2008 - 22:15
Jag har följande:
Reciver: Onkyo sr 605
Tv: Sony v2000 (720p)
Högtalarpaket: Mordaunt short alumni 5.1
Nu funderar jag på att köpa ett ps3 och jag undrar hur den funkar som blu ray spelare! Köper den för ca 70% blu-ray film och 30% spel! Så jag undrar tror ni att den funkar bra till blu-ray?
1. Tänkte om den klarar 5.1 dts-hd etc? Det sas att den skulle stödja nått hd format genom "pcm", vad det nu är? Vilket jag tycker låter konstig pga av att den bara stödje ljud för 24bit/96khz?
2.Och tror ni att det kommer att släppas en firmwire så att den i framtiden stödjer True-hd?
3.Går det att koppla in en extern hårddisk till den så att man kan ha den som extra hårddisk?
4.Vad har den D/A för bild, kan det vara så bra som 14 bit / 297 MHz ?
Snälla hjälp mig så jag slipper gå i ovishet över om jag ska köpa en äkta blu-ray spelare typ som "Pioneer BDP-LX70" eller om jag ska köpa en ps3 och få spela lite gran också
Mvh Björn
Postad 08 February 2008 - 22:25
Den är säkert inte det, har inte hunnit testa, men när man skakar lite lätt på den så är det nåt som är löst.
Skitsak för många men sånt där stör mig nå sjuk mkt.
Självklart är fjärren inte till för att skaka på men när jag satte i batterierna hörde jag det.
Nån mer?
Postad 08 February 2008 - 22:25
Kan börja med att säga att den redan klarar att skicka TrueHD som PCM, dvs kodas av i PS3.
Postad 08 February 2008 - 22:27
Så jag undrar tror ni att den funkar bra till blu-ray?
Den fungerar lika bra eller bättre än andra blurayspelare på marknaden
Det sas att den skulle stödja nått hd format genom "pcm",
Den stödjer alla format som LPCM ( DTS HD MA blir DTS 1.5 Core )
låter konstig pga av att den bara stödje ljud för 24bit/96khz?
Och vad har det med det att göra ?
Tror nog du skall klara dig med det som finns på skivorna
Och tror ni att det kommer att släppas en firmwire så att den i framtiden stödjer True-hd?
Det är mycket möjligt om det finns hårdvara i den för detta så öven för
bitstream
Går det att koppla in en extern hårddisk till den så att man kan ha den som extra hårddisk?
Ja
Vad har den D/A för bild, kan det vara så bra som 14 bit / 297 MHz ?
Skall du köra komponent ?
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 08 February 2008 - 22:29.
Postad 08 February 2008 - 22:39
Var tvungen att gå och skaka på min fjärris, inget löst i min i alla fall.Hämtade ut min PS3a idag och har precis packat upp den. Köpte även till en Blu-Ray DVD Remote och min fråga är om det bara är min fjärr som låter trasig?
Den är säkert inte det, har inte hunnit testa, men när man skakar lite lätt på den så är det nåt som är löst.
Skitsak för många men sånt där stör mig nå sjuk mkt.![]()
Självklart är fjärren inte till för att skaka på men när jag satte i batterierna hörde jag det.
Nån mer?
Postad 08 February 2008 - 23:06
Maveric - att du fortfarande orkar
Jag skulle inte
Tack för att du gör det dock!
Postad 08 February 2008 - 23:20
En sista fråga! Vad menas med DTS HD MA blir DTS 1.5 Core? Betyder det att den inte spelar 5.1 i hd?
Postad 08 February 2008 - 23:24
Maveric ursäktade för att jag frågade! Sökte lite i trådarna men hittade inget som svarade på mina frågor!
En sista fråga! Vad menas med DTS HD MA blir DTS 1.5 Core? Betyder det att den inte spelar 5.1 i hd?
Det betyder att du får ut maxet av vanlig DTS, men du får inte ut DTSHD-MASTER AUDIO lossless.
Postad 08 February 2008 - 23:27
Postad 08 February 2008 - 23:35
Var tvungen att gå och skaka på min fjärris, inget löst i min i alla fall.Hämtade ut min PS3a idag och har precis packat upp den. Köpte även till en Blu-Ray DVD Remote och min fråga är om det bara är min fjärr som låter trasig?
Skitsak för många men sånt där stör mig nå sjuk mkt.![]()
Nån mer?
Inte bra inte bra, jag som ville att det skulle vara lika för alla.
Det låter inget när man skakar den i sidled utan upp och ner.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
.-*- Min Hembio Clan -*-.
3 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?