Cowon iAudio D2
1272 svar till detta ämne
Postad 14 juni 2007 - 09:31
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Det kanske det gör, men man ser ju inget eftersom att skärmen är helsvart.
<{POST_SNAPBACK}>
"Starta spelaren" (med slidern) så lyser skärmen upp och du kan se laddningsstatus.
I denna tråd på iAudiophile så har en kille ställt frågor till Cowon och fått svar angående batteriet. Enligt Cowons svar så kan man efter 500-1000 laddningar (beroende på när man laddar) förvänta sig att batteriet får kapacitetsreduktion med 20 %.
Edit: Notera att batteriet i D2:an är på hela 1600 mAh vilket ger den suveräna batteritiden. iPod Video exempelvis har endast ett batteri med 400 mAh och Clix2:an har ett batteri på 630 mAh. Ingen tillfällighet alltså att batteritiden är så bra i D2:an. 
<{POST_SNAPBACK}>
Oj, visste inte att ipoden hade så kassa batterier många + till cowon som satsar på batteriet  Jag har faktiskt inte märkt att batteriet har försämrats, laddar den ofta för att hålla igång batteriet, tror det blir bättre för battieriet.
<{POST_SNAPBACK}>
Nya batterier är inte allt för dyra heller http://www.abtech.se...DIO/ReservdelarFrågan är om man klarar av att byta dom själv?
Postad 14 juni 2007 - 09:52
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Det kanske det gör, men man ser ju inget eftersom att skärmen är helsvart.
<{POST_SNAPBACK}>
"Starta spelaren" (med slidern) så lyser skärmen upp och du kan se laddningsstatus.
I denna tråd på iAudiophile så har en kille ställt frågor till Cowon och fått svar angående batteriet. Enligt Cowons svar så kan man efter 500-1000 laddningar (beroende på när man laddar) förvänta sig att batteriet får kapacitetsreduktion med 20 %.
Edit: Notera att batteriet i D2:an är på hela 1600 mAh vilket ger den suveräna batteritiden. iPod Video exempelvis har endast ett batteri med 400 mAh och Clix2:an har ett batteri på 630 mAh. Ingen tillfällighet alltså att batteritiden är så bra i D2:an. 
<{POST_SNAPBACK}>
Oj, visste inte att ipoden hade så kassa batterier många + till cowon som satsar på batteriet  Jag har faktiskt inte märkt att batteriet har försämrats, laddar den ofta för att hålla igång batteriet, tror det blir bättre för battieriet.
<{POST_SNAPBACK}>
Nya batterier är inte allt för dyra heller http://www.abtech.se...DIO/Reservdelar Frågan är om man klarar av att byta dom själv?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det kan man, men garantin ryker bort då. Batteriet var ännu billigare innan och alla andra delar också. Abtech ska sätta upp instruktioner hur man byter olika delar också
Postad 14 juni 2007 - 14:53
Joestrummer
-
Joestrummer
-
Rookie
-
3 inlägg
Hur ska man göra för att kunna få omslags bilden på ett album så att det syns när man lyssnar på en låt från det albumet? Tex om jag lyssnar på en låt från London Calling så ska vill jag att omslaget ska synas.
För det jag inte fattar är att när jag lyssnar på en låt från Streetcore albumet så kommer omslaget upp.
Jag har laddat ner omslaget till London Calling och gjort det lika stort som omslaget till streetcore är och lagt in den i samma mapp som jag har London Calling men ändå så funkar det inte
Postad 14 juni 2007 - 21:00
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Hur ska man göra för att kunna få omslags bilden på ett album så att det syns när man lyssnar på en låt från det albumet? Tex om jag lyssnar på en låt från London Calling så ska vill jag att omslaget ska synas.
För det jag inte fattar är att när jag lyssnar på en låt från Streetcore albumet så kommer omslaget upp.
Jag har laddat ner omslaget till London Calling och gjort det lika stort som omslaget till streetcore är och lagt in den i samma mapp som jag har London Calling men ändå så funkar det inte 
<{POST_SNAPBACK}>
döpt om den till cover än? (ska vara jpg format) varför det syns på det andra albumet är för att vissa omslag finns i id3-tagsen.
Postad 15 juni 2007 - 11:05
Arvin_basket
-
Arvin_basket
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Jag får inte igång de flashspel där det är en blå bakgrund och det står Flash Game. Måste man trycka på någon knapp?
Postad 16 juni 2007 - 21:14
Joestrummer
-
Joestrummer
-
Rookie
-
3 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
döpt om den till cover än? (ska vara jpg format)
varför det syns på det andra albumet är för att vissa omslag finns i id3-tagsen.
<{POST_SNAPBACK}>
Läste någonstans att det fanns ett program som heter Mp3tag så man lätt kunde fixa det så jag ladda ner det och testade och det funkade utmärkt  Du har ingen aning om när det kan komma ny firmware förresten ?
Postad 17 juni 2007 - 19:32
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Ingen aning :/ , hoppas bara det kommer nån stabil så jag så jag slipper shuffle problemen -.-
Sen så skulle det vara bra med någon antekningsbokfunktion så man kan notera saker, notepad duger inte
Postad 17 juni 2007 - 20:57
Unregistered29985
-
Unregistered29985
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Ingen aning :/ , hoppas bara det kommer nån stabil så jag så jag slipper shuffle problemen -.- Sen så skulle det vara bra med någon antekningsbokfunktion så man kan notera saker, notepad duger inte 
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske inte direkt vad du söker men har du sett notepad-mallarna en kille gjort här på iAudiophile forumet?
Postad 18 juni 2007 - 09:37
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Jag köpte en Cowon i lördags och måste säga att jag är nöjd det lilla jag hunnit använda den.
Dock har jag problem att spela AVI filter. Dom tycks inte kunna starta. Saknar jag codecs eller något sådant? Hur löser jag problemet?
Kör 2.21 firmware.
Redigerat av JimmyG, 18 juni 2007 - 09:38.
Postad 18 juni 2007 - 09:40
Unregistered29985
-
Unregistered29985
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Jag köpte en Cowon i lördags och måste säga att jag är nöjd det lilla jag hunnit använda den.
Dock har jag problem att spela AVI filter. Dom tycks inte kunna starta. Saknar jag codecs eller något sådant? Hur löser jag problemet?
Kör 2.21 firmware.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej och grattis till köpet! Du måste konvertera avi-filmerna med medföljande program, JetAudio. Sen ska det inte vara några problem.
Postad 18 juni 2007 - 10:00
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Ingen aning :/ , hoppas bara det kommer nån stabil så jag så jag slipper shuffle problemen -.- Sen så skulle det vara bra med någon antekningsbokfunktion så man kan notera saker, notepad duger inte 
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske inte direkt vad du söker men har du sett notepad-mallarna en kille gjort här på iAudiophile forumet?
<{POST_SNAPBACK}>
Det var rättså fint  Går att använda medan, men jag behöver fortfarande ett tangentbord typ så jag kan läsa va jag skriver
Postad 18 juni 2007 - 10:01
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Kör 2.21 firmware.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej och grattis till köpet! Du måste konvertera avi-filmerna med medföljande program, JetAudio. Sen ska det inte vara några problem.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, antog att det var något sådan. Hade lite bråttom i morse när jag lade till filerna. Är 2.21 senaste FW eller skall man uppgradera? Vill köpa till mera minne, gärna 8gb kort (om det finns). Vad heter isf kortet?
Postad 18 juni 2007 - 10:12
Mackee
-
Mackee
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Är 2.21 senaste FW eller skall man uppgradera? Vill köpa till mera minne, gärna 8gb kort (om det finns). Vad heter isf kortet?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte min för en ca vecka sedan och den hade FW 2.46 i sig. Svaret är alltså ja, det finns nyare FW och du bör uppgradera. Tror att 2.46 är senaste officiella FW men det finns en ännu nyare 2.50 Beta som har stöd för Flash. Jag har dragit in den i min spelare men jag tycker inte den känns helt färdig ännu. Om jag var dig skulle jag ta 2.46. Alla firmware finns att ladda ner på www.cowon.com (välj Support i menyn osv). Där finns också en utförlig beskrivning hur man gör. Det finns SDHC-kort på 8GB, både klass 2 och klass 6 (snabbare). Det billigaste jag sett dem var för ca 750 kr inkl frakt. Kommer just nu inte ihåg var men kan kolla upp det.
Redigerat av Mackee, 18 juni 2007 - 10:21.
Postad 18 juni 2007 - 11:11
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Rekommenderar JM-teknik när du ska köpa SDHC kortet 
Snabb och bra service, kort leveranstid och bra priser.
Postad 18 juni 2007 - 11:52
Mackee
-
Mackee
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Rekommenderar JM-teknik när du ska köpa SDHC kortet  Snabb och bra service, kort leveranstid och bra priser.
<{POST_SNAPBACK}>
Just det, det var så butiken hette som jag tänkte på
Postad 19 juni 2007 - 07:18
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Du måste konvertera avi-filmerna med medföljande program, JetAudio. Sen ska det inte vara några problem.
<{POST_SNAPBACK}>
Antar att du menar i spelaren. Hittar inget Jetaudio. Under Utilitys har jag bara "notepad" och under Video > Settings har jag bara "Boundery", "Repeat" och "JetEffect". Hittar ett 30MB program "Jetaudio" på www.cowon.com, är det detta jag skall använda? (följde inte med spelaren).
Postad 19 juni 2007 - 07:54
Unregistered29985
-
Unregistered29985
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Du måste konvertera avi-filmerna med medföljande program, JetAudio. Sen ska det inte vara några problem.
<{POST_SNAPBACK}>
Antar att du menar i spelaren. Hittar inget Jetaudio. Under Utilitys har jag bara "notepad" och under Video > Settings har jag bara "Boundery", "Repeat" och "JetEffect".
Hittar ett 30MB program "Jetaudio" på www.cowon.com, är det detta jag skall använda? (följde inte med spelaren).
<{POST_SNAPBACK}>
Jag menar JetAudio som medföljde på CD. Konverteringen gör du på datorn innan överföring. Konstigt att du inte fick det med i kartongen.. Men det från hemsidan går nog lika bra.
Postad 19 juni 2007 - 13:49
Mackee
-
Mackee
-
Amatör
-
-
89 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Antar att du menar i spelaren. Hittar inget Jetaudio. Under Utilitys har jag bara "notepad" och under Video > Settings har jag bara "Boundery", "Repeat" och "JetEffect".
Hittar ett 30MB program "Jetaudio" på www.cowon.com, är det detta jag skall använda? (följde inte med spelaren).
<{POST_SNAPBACK}>
Jag menar JetAudio som medföljde på CD. Konverteringen gör du på datorn innan överföring. Konstigt att du inte fick det med i kartongen.. Men det från hemsidan går nog lika bra.
<{POST_SNAPBACK}>
Här kan du ladda hem JetAudio: http://www.cowonglob...&bmenu=downloadOBS - Om du laddar hem det någon annanstans ifrån se bara till att inte ta Basic-versionen, den har en 30 sek-begränsning på videoencodingen (ovanstående länk har det inte).
Postad 19 juni 2007 - 14:23
Unregistered29985
-
Unregistered29985
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Här kan du ladda hem JetAudio: http://www.cowonglob...&bmenu=download OBS - Om du laddar hem det någon annanstans ifrån se bara till att inte ta Basic-versionen, den har en 30 sek-begränsning på videoencodingen (ovanstående länk har det inte).
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har version 6.2.8.x Basic VX och den verkar inte ha ngn begränsning som du pratar om, dock är en "Video Extension Pack" installerad vilket kanske förklarar saken?
Postad 19 juni 2007 - 14:57
Mackee
-
Mackee
-
Amatör
-
-
89 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Här kan du ladda hem JetAudio: http://www.cowonglob...&bmenu=download OBS - Om du laddar hem det någon annanstans ifrån se bara till att inte ta Basic-versionen, den har en 30 sek-begränsning på videoencodingen (ovanstående länk har det inte).
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har version 6.2.8.x Basic VX och den verkar inte ha ngn begränsning som du pratar om, dock är en "Video Extension Pack" installerad vilket kanske förklarar saken?
<{POST_SNAPBACK}>
Har inte testat Basic själv utan bara läst följande: http://www.cowonamer...basic_plus.htmlKan vara så att VX-packet tar bort begränsningen.
Postad 21 juni 2007 - 20:04
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Mjo
Har just köpt en Video-out kabel för 57kr och kan säga att det inte blir kalas grafik på typ 32"
Men på min lilla sony runt 26 elelr kanske mindre så blir det faktiskt helt dugligt
Postad 21 juni 2007 - 20:28
tobbis
-
tobbis
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Mjo 
Har just köpt en Video-out kabel för 57kr och kan säga att det inte blir kalas grafik på typ 32" Men på min lilla sony runt 26 elelr kanske mindre så blir det faktiskt helt dugligt 
<{POST_SNAPBACK}>
Vart kan man hitta en video-out för 57kr? Hur är det förresten med batteriet då man spelar upp på en TV, drar det mer eller mindre(med tanke på att displayen inte behöver användas). Någon som har någon koll på detta?....Spelar kanske i och för sig ingen roll då man oftast har ett eluttag för laddning vid TV:n.
Postad 22 juni 2007 - 00:16
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Mjo 
Har just köpt en Video-out kabel för 57kr och kan säga att det inte blir kalas grafik på typ 32" Men på min lilla sony runt 26 elelr kanske mindre så blir det faktiskt helt dugligt 
<{POST_SNAPBACK}>
Vart kan man hitta en video-out för 57kr? Hur är det förresten med batteriet då man spelar upp på en TV, drar det mer eller mindre(med tanke på att displayen inte behöver användas). Någon som har någon koll på detta?....Spelar kanske i och för sig ingen roll då man oftast har ett eluttag för laddning vid TV:n.
<{POST_SNAPBACK}>
Dustin home "studentrabatt" Tror inte det drar mer ialla fall. ( går inte ladda d2 samtidigt för porten används ju för tv-out  )
Postad 22 juni 2007 - 13:59
Arvin_basket
-
Arvin_basket
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hittar ingen guide om hur man underklockar på sweclockers, men kan la leta på google eller nått! Tack för hjälpen.
<{POST_SNAPBACK}>
Här finns en av dom många guider, http://www.sweclocke...threadid=636577 . Hoppas det hjälper dig som det gjorde för mig.
ps. fel av mig, det heter igentligen undervolta.
/Krille
<{POST_SNAPBACK}>
Den guiden är för Bärbara datorer. Funkar det ändå?
Postad 26 juni 2007 - 12:08
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Ny firmware 3.50 (inte beta) Uppgraderade saker. Change log: (direct translation) - Flash functional addition and stabilization - Note pad elimination confirmation functional addition - Multi national language addition: Republic of Turkey, Hungary, Czech and Poland - DMB Channel continuation fringe land hour reception error correction - Electronic dictionary source language the pronunciation remaking error correction which pushes - Other functional stabilization * Flash functional amendment fact - Time function embodiment - GetPersistentData and SetPersistentData functional serviceables - LoadMovie and LoadVar functional error corrections - Streming Sound [sing] [khu] improvements Download linkage: http://download.cowo...C08/D2_3.50.zipDetails (korean): http://board.cowon.c......&category=38 y=38
Redigerat av Keng, 26 juni 2007 - 12:17.
Postad 26 juni 2007 - 12:17
Unregistered1158
-
Unregistered1158
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tack för informationen Keng! Här ska uppdateras.
Den sista länken fungerar dock inte.
Postad 26 juni 2007 - 12:18
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Uppgradera inte än, gjorde det nyss, spelaren fryser fast :S
Ska kolla vidare på detta..
Edit: Hoppa inte över mapp 0 som jag gjorde, jag gjorde det för att filerna skulle vara kvar och det är nog anledningen till att min spelare frös fast.
Nu funkar firmwaren prima  Men jag har inte märkt några förbättringar :S bara att jag kan höra uttalen i dictionary.
Redigerat av Keng, 26 juni 2007 - 20:30.
Postad 26 juni 2007 - 12:37
Unregistered1158
-
Unregistered1158
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Låter inte bra... Har det hänt flera personer?
Är det officiellt eller hur hittade du den nya firmwaren?
Postad 26 juni 2007 - 13:04
Xhit
-
Xhit
-
Användare
-
-
159 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det är ju den Koreanska firmwaren. Så den är inte officell utanför Sydkorea. Att firmwaren är för koreanska spelare är den troliga förklaringen varför den inte fungerar i de icke koreanska spelarna som finns här.
Postad 26 juni 2007 - 20:29
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det är ju den Koreanska firmwaren. Så den är inte officell utanför Sydkorea. Att firmwaren är för koreanska spelare är den troliga förklaringen varför den inte fungerar i de icke koreanska spelarna som finns här.
<{POST_SNAPBACK}>
Asså, D2 är nog till verkade i Sydkorea, och deras Non-DMB är säkert som våra så det bör inte vara något problem. Problemet var att jag hoppade över Mapp 0 för att jag ville ha kvar filerna, därför frös spelaren fast. Därför måste man lägga in alla filer
Postad 26 juni 2007 - 20:58
Xhit
-
Xhit
-
Användare
-
-
159 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Asså, D2 är nog till verkade i Sydkorea, och deras Non-DMB är säkert som våra så det bör inte vara något problem. Problemet var att jag hoppade över Mapp 0 för att jag ville ha kvar filerna, därför frös spelaren fast.
Därför måste man lägga in alla filer 
<{POST_SNAPBACK}>
Verkar hursomhelst vara en hel del problem med denna firmware om man kikar på iaudiophiletråden. Avvaktar nog med att uppgradera.
Postad 27 juni 2007 - 20:22
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2 750 inlägg
Någon som brukar koppla D2 till tvn?
Vill bara veta ungefär hur kvaliteten blir?
Hur ser 320X240 filmer ut på tvn?
Postad 27 juni 2007 - 20:53
Unregistered1158
-
Unregistered1158
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Aja, vi får väl vänta på en ny uppdaterad firmware eller skulle det kunna bli en custom firmware måntro?
Hur som helst kunde jag inte hålla mig, så jag uppdaterade till 2.50 Beta, och det krånglade givetvis det med. Nu vill inte datorn känna igen den och kan därför inte överföra låtar eller byta firmware på något sätt.
Hur kan man lösa detta? Finns det drivrutiner att ladda ned någonstans?
Postad 27 juni 2007 - 21:21
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Någon som brukar koppla D2 till tvn? Vill bara veta ungefär hur kvaliteten blir? Hur ser 320X240 filmer ut på tvn?
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen höjdare direkt, går på små tv apparater, men kollar du på större blir det pixligt.
Postad 27 juni 2007 - 21:29
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Aja, vi får väl vänta på en ny uppdaterad firmware eller skulle det kunna bli en custom firmware måntro?
Hur som helst kunde jag inte hålla mig, så jag uppdaterade till 2.50 Beta, och det krånglade givetvis det med. Nu vill inte datorn känna igen den och kan därför inte överföra låtar eller byta firmware på något sätt.
Hur kan man lösa detta? Finns det drivrutiner att ladda ned någonstans?
<{POST_SNAPBACK}>
Testa att reseta spelaren först, sen kan du ju testa fler usb portar. Ett annat sätt är att låna någon annans dator och sen lägga in en tidigare firmware. Eller så kan du testa detta Klicka på Reset knappen med stylusen sätt så spelaren i menyn så klickar du på. "Video" 1 gång, så att den markeras "Settings" 1 gång, så att den markeras "Picture" 1 gång, så att den markeras "Record" 1 gång, så att den markeras Detta ska klickas i ordning Stäng av D2.an Vid nästa uppstart kommer din D2 får fabriksinställningar, (filerna borde raderas)
Postad 28 juni 2007 - 22:05
Iwan
-
Iwan
-
Rookie
-
4 inlägg
En sak jag undrar, Lyrics hur funkar det på D2 och i övrigt.
Hur hittar man lyrics och kan man koppla dem till mp3 låten på nåt vis för att visa samtidigt som låten etc?
Helt noob på det här med lyrics så givf tips!
Postad 28 juni 2007 - 22:23
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
En sak jag undrar, Lyrics hur funkar det på D2 och i övrigt.
Hur hittar man lyrics och kan man koppla dem till mp3 låten på nåt vis för att visa samtidigt som låten etc?
Helt noob på det här med lyrics så givf tips! 
<{POST_SNAPBACK}>
För att få lyrics så ska du ha programet iAUDIO LDB Manager. Sorten XLDB är som kareoke, då texten markeras samtidigt som musiken spelas  Du hittar lyricsen med programet. Instruktioner http://www.cowonglob...ort&category=19iAUDIO LDB Manager http://www.cowonglob...Setup_V2.30.zip
Postad 29 juni 2007 - 08:35
Xhit
-
Xhit
-
Användare
-
-
159 inlägg
Keng, fick du ordning på din D2:a med 3.50? Är det värt att uppgradera?
Redigerat av Xhit, 29 juni 2007 - 09:10.
Postad 29 juni 2007 - 10:07
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Hmm,
Jag tycker den funkar hyffsat bra, nu har ju all FLAC stöd och APE stöd fixats tror jag.
Men den har hackat fast 1 gång för mig, då spelade jag log jam  och tröck för snabbt.
Om du inte spelar flash spel tycker jag du kan uppgradera
Postad 30 juni 2007 - 00:47
Unregistered1158
-
Unregistered1158
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Testa att reseta spelaren först, sen kan du ju testa fler usb portar. Ett annat sätt är att låna någon annans dator och sen lägga in en tidigare firmware.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för hjälpen, det fungerade utmärkt. Kopplade in den nyss och nu meddelade den om att just den här porten är en "låghastighetsport" eller något liknande. Har inte dykt upp förut. Kanske inget vidare att bry sig om.
Postad 30 juni 2007 - 09:03
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Testa att reseta spelaren först, sen kan du ju testa fler usb portar. Ett annat sätt är att låna någon annans dator och sen lägga in en tidigare firmware.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för hjälpen, det fungerade utmärkt.
Kopplade in den nyss och nu meddelade den om att just den här porten är en "låghastighetsport" eller något liknande. Har inte dykt upp förut. Kanske inget vidare att bry sig om.
<{POST_SNAPBACK}>
Du kanske har usb 1.1
Postad 30 juni 2007 - 22:06
Unregistered1158
-
Unregistered1158
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Du kanske har usb 1.1  <{POST_SNAPBACK}>
Haha, nädu.  USB 2.0 kom väl runt 2000 och jag tror att datorn jag köpte för några månader sedan skall hålla en sådan kapacitet.  Ska nog formatera om datorn snart ändå, så det lär ju fixa sig då.
Postad 01 juli 2007 - 18:15
Unregistered1158
-
Unregistered1158
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hur kan man återställa spelaren totalt, på bästa sätt?
Prövar först med ditt sätt som du beskrev tidigare Keng, får se om filerna raderas.
Redigerat av Unregistered1158, 01 juli 2007 - 18:39.
Postad 01 juli 2007 - 20:13
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Hur kan man återställa spelaren totalt, på bästa sätt?
Prövar först med ditt sätt som du beskrev tidigare Keng, får se om filerna raderas.
<{POST_SNAPBACK}>
annars så finns det något som heter "clear memory" under kategorin "system" på de nyare firmwarena som jag tror är att man raderar alla filer och återställer allt på nytt, men jag har aldrig testat det. Annars är det bara installera den medföljande firmwaren
Postad 01 juli 2007 - 20:45
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Hejsan!
Den senaste månaden så har jag funderat över vilken sorts mp3spelare jag ska köpa.
Och jag har kommit fram till att d2:an är helt klart den bästa rent tekniskt,
men jag är lite tveksam eftersom det verkar som att den är rätt stor?
eller har jag fel?
är den större än ett busskort?
och hur tjock är den ungefär?
Mitt andra val är den nya walkman mp3n, som jag höll i handen idag. Den var riktigt fräsch. Var nära på att köpa den, men så kom jag på att d2an är bättre.
Det som gör d2an så bra är att den har koreansk-engelsk ordbok osv, för att jag är korean som kan lite koreanska, o då skulle ordboken vara klockrent.
Jag har dock läst att och hört folk som klagat över att spelare lagt av och slutat fungera efter att de har uppdaterat med en koreansk firmware
...dessutom så har jag läst att garantin inte gäller när man uppdaterar med koreansk firmware:unsure:
Anser ni att det är 100% säkert att använda koreansk firmware?
Den enda orsaken till att jag ens funderar på att köpa en d2 är för att den har denna ordbok, men det verkar osäkert. Vad tycker ni att jag ska göra?
En till fråga, Jag vet att man kan höra engelsk uttal, men kan man även höra uttal på de koreanska orden i ordboken?
Jag hoppas att någon orkar svarar på denna uppsats. Tack i förhand!
Postad 01 juli 2007 - 20:57
Unregistered1158
-
Unregistered1158
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
tjenna: Det beror ju helt på vad du är ute efter för slags spelare. Som du nämnde så verkar du mest vara ute efter ordboken - och det är ju inte allt D2 kan göra. D2 är en PMP och inte en mp3-spelare, dvs Portable Media Player. Mer avsedd för att både spela film, musik och visning av bilder. Den stora skärmen gör att spelaren blir lite större, men annars är den inte särskilt stor - känn på den i butik vettja! Den "andra" Walkman spelaren vet jag inte riktigt vad det är för någon. Berätta gärna vilka andra spelare du är nyfiken på så ska vi se vilken som passar dig bäst. Storlek, jämförelse mellan en skiva.  Annars så är det en klockren spelare som fungerar helt utmärkt. Kan uppstå småproblem ibland men söker man sig till denna tråd får man ofta hjälp ganska fort. Bra ljud och bra kvalité på filmer. Perfekt när man reser eller om man helt enkelt inte har tillgång till andra multimedia så går det alldeles utmärkt att titta på film på D2:an. Undertexter bränns in vid konvertering och det blir finemang. Touchscreen försämmrar inte saken heller. Förutom om man vill ha den i fickan iofs, men det får man väl leva med. Annars kan man ju använda sig av snabbknappen "M" som man själv kan programmera till vad den ska göra - själv har ställt in den på "Next track". Ställ frågor om du har.
Redigerat av Unregistered1158, 01 juli 2007 - 21:01.
Postad 01 juli 2007 - 21:01
Xhit
-
Xhit
-
Användare
-
-
159 inlägg
är den större än ett busskort? och hur tjock är den ungefär?
<{POST_SNAPBACK}>
Den är något mindre än ett SL busskort eller kreditkort för den delen. Samma höjd dock. Den är ungefär lika tjock som ett vanligt DVD-fodral.
Postad 01 juli 2007 - 21:22
Dunis
-
Dunis
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Ska inhandla ny mp3-spelare nu när jag får min lön.
Står i valet melan en D2 och en i7:a.
Det lutar mest åt en i7:a i dagsläget men D2:ans fina skärm gör ju att man blir sugen på en sådan.
Sammtidgt undrar jag hur det fungerar med o byta låt om spelaren ligger i fickan med tryckskärmen osv? Det som talar mot D2:an just nu känns det som.. Men det skulle ju kunnas lösas väldigt lätt med en fjärrkontroll till som Cowon borde släppa tycker jag, någon som vet om nån sådan är på gång?
Och sen när man bläddrar bland låtarna i D2:an kan man bläddra efter Genre, Artist Album (ID3tagarna) och genom mappar som man kan i t ex U2, så det slipper att bli Unknown artist, Unkown album när man spelar upp låten.
Tacksamm för svar!
Postad 01 juli 2007 - 21:23
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Wooow redan svar Walkman spelaren heter nw-a808 8gb. http://reviews.cnet....49288721,00.htmdär är en länk. Jo jag är väl medveten om att det är en PMP, men jag prioriterar lyssnande före film. d2an är HELT KLART bättre än alla andra mp3spelare osv. Jag behöver inte så mycket, bara en bra spelare som är liten. Annars så kan det bli så att jag inte kommer orka ta med den ut. Xhit: lika tjockt som ett DVD-fodral låter perfekt! bra förklarat Men det som gör mig så osäker är det där med koreansk firmware osv som jag skrev i mitt förra inlägg. Ja, den här tråden är riktigt bra och informationsrik. Jag har spenderat hela kvällen till att läsa igenom alla 30 sidor!  ..och d2an är väldigt imponerande, men det verkar rätt krångligt med firmwaren.
Postad 01 juli 2007 - 22:22
Keng
-
Keng
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Enligt mig så ska det inte vara problem att ha koreansk firmware i spelaren, jag har haft det sedan den inhandlades, Och Dunis, man kan byta låt när den ligger i fickan  ialla fall jag.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|