Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsungs Q96 & Q97 *

2925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS42C96HD (TV) 3 8.590908 (21) Inga priser
Samsung PS50C96HD (TV) 1 8.9375 (15) Inga priser
Samsung PS42Q96HD (TV) 1 9.064516 (30) Inga priser
Samsung Q96 50" TV - PS50Q96HD (TV) 2 8.999998 (14) Inga priser
Samsung Q97 50" TV - PS50Q97HD (TV) 1 8.738094 (41) Inga priser
Samsung PS42Q97HD (TV) 4 8.924528 (52) Inga priser
34 relaterade trådar
Samsung PS-50Q97HD stänger av sig ! (63 inlägg) 13 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 15 år sedan
Panasonic PV70 eller Samsung Q97 (203 inlägg) 17 år sedan
Samsung A457 vs Samsung Q97 (4 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS 42A457 kontra Q97 (12 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS42Q97HDX (3 inlägg) 17 år sedan
Samsungs nya plasmor, PS-50C96HD etc. (9 inlägg) 17 år sedan
Samsung Q96/97 Inställningar (19 inlägg) 17 år sedan
LCD och analog TV (33 inlägg) 18 år sedan
Köpa ny platt-TV, 40-42" - Giganternas kamp (31 inlägg) 18 år sedan
Beslutångest med val av TV (25 inlägg) 18 år sedan
Samsung 50" PS50Q97HDX (64 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42px80 vs Samsung PS42Q97 (29 inlägg) 18 år sedan
Panasonic 50PZ70 eller Samsung 50P96FD (16 inlägg) 18 år sedan
Problem med att få datorn att skicka signal till teven.. (1 inlägg) 18 år sedan
Ljusläckage Plasma (Samsung PS-42C96HD) (20 inlägg) 18 år sedan
Horisontella linjer på Q97 (30 inlägg) 18 år sedan
Min 42'' Plasma temporärt eller? (9 inlägg) 18 år sedan
Vad ska jag välja för TV-apparat? (2 inlägg) 18 år sedan
Valet efter kvalet (6 inlägg) 18 år sedan
Samsung PS-42Q97HD vs Panasonic TH-PX700 (5 inlägg) 18 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 18 år sedan
Samsung LCD R8 <--> Samsung Plasma Q97? (8 inlägg) 18 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 18 år sedan
Inbrännings i Plasma. (1 inlägg) 18 år sedan
En pixel lyser rött sen försvann. (8 inlägg) 18 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 18 år sedan
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg) 18 år sedan
Samsung 42" Plasma-TV PS42C96HDX/XEE (0 inlägg) 18 år sedan
PX70 eller Q96/97 - men varför inte Hitachi P42H01 (0 inlägg) 18 år sedan
100hz vs 50hz aka LG vs Panasonic/samsung (9 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC55 Vs Samsung PS-42Q96HD (3 inlägg) 18 år sedan
Samsung Q96HDX 50" eller Panasonic PX70E 50"? (7 inlägg) 18 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 24 July 2007 - 19:14

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Otroligt.....

Sålde just min gamla burk för att kunna köpa en q96....

Plötsligt for priset på braljud&bild från 12065:- till 12245:-, börjar tro att det går troll i det här :D

Postad 24 July 2007 - 19:47

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Otroligt.....

Plötsligt for priset på braljud&bild från 12065:- till 12245:-, börjar tro att det går troll i det här :D

<{POST_SNAPBACK}>

Orka tjafsa om 200 spänn när du köper en vara för 12000:- :P

Har du ringt dom och kollat om du kan få någon rabatt?
Du kanske kan få den för 11999:- :o

Postad 24 July 2007 - 20:24

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Vilken är bäst av Sammy och PX70? Någon som jämfört ordentligt får gärna svara, inte bara en som köpt Sammy och minsann tycker den är bäst :D

Kan tillägga att jag sett de bägge sidan om varnadra vi två tillfällen och då kändes sammyn bättre, djupare svärta, nästan i klass med 428 som också stod sidan om. Dock var de garanterat inte kalibrerade eller ens inställd i närheten av korrekt, därav min fundering.

Redigerat av PerssonsPack, 24 July 2007 - 20:27.

Postad 24 July 2007 - 20:44

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Vilken är bäst av Sammy och PX70? Någon som jämfört ordentligt får gärna svara, inte bara en som köpt Sammy och minsann tycker den är bäst  :D

Kan tillägga att jag sett de bägge sidan om varnadra vi två tillfällen och då kändes sammyn bättre, djupare svärta, nästan i klass med 428 som också stod sidan om. Dock var de garanterat inte kalibrerade eller ens inställd i närheten av korrekt, därav min fundering.

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag svarat tidigare i tråden. De flesta här valde just mellan dessa modeller då de kostar ungefär samma. Båda har sina styrkor samt svagheter jäntemot varandra. Dock så har de flesta i denna tråden köpt samsung C/Q-serien av en anledning. Så lite fel tråd att ställa frågan i. Jag tyckte Samsungen var bättre pga skarphet i bilden, inbränningsskydd, mer inställningar = större kalibreringsmöjligheter, 2års påplatsen-garanti m.m

Dock så kan Q-seriens ultra filter bright (antireflex) göra så man ser ränder på tvn vid mörk bild (t.ex. när den är avstängd) om man har en ljuskälla och ljusa tapeter. Inget som syns i mörkt rum eller när tvn är på för det mesta.

Som sagt både Panasonic och samsungen är två bra apparater men vi i denna tråd valde samsungen...

Postad 24 July 2007 - 21:00

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Som sagt både Panasonic och samsungen är två bra apparater men vi i denna tråd valde samsungen...

Bra sagt Hoff :D

Precis som du säger har apparterna båda sina fördelar och nackdelar, men i slutändan har nog samsungen fler fördelar :o
Att det finns fler kalibreringsmöjligheter på samsungen var viktigt för mig,
plus att den har en grym svärta.
Skulle säga att PX70 har lite mjukare bild, samsungen har en tendens att sticka åt det röda hållet i bilden (går att kalibrera bort med lite pill).
Sedan att PX70 har staplar utan siffror i menyerna känndes lite off :P ganska svårt att veta exakt hur man ställt bilden ;)
var det två hack åt höger eller var det tre... :lol:

Postad 24 July 2007 - 21:26

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Tackar för två snabba utlåtanden! lite jobbigt att leta det man söker i långa trådar.

Postad 24 July 2007 - 22:42

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Otroligt.....

Plötsligt for priset på braljud&bild från 12065:- till 12245:-, börjar tro att det går troll i det här :)

<{POST_SNAPBACK}>

Orka tjafsa om 200 spänn när du köper en vara för 12000:- :blink:

Har du ringt dom och kollat om du kan få någon rabatt?
Du kanske kan få den för 11999:- ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Inte så viktigt med 200 bagare, men jag har inget flyt i det här köpet...

Nu har jag tryckt iväg en beställning iaf...

För övrigt är braljud&bild kanon att handla av, mailade 20:00 & försäljningschefen svarade 21:00?? :D

Toppbetyg!

Postad 24 July 2007 - 23:06

Stal
  • Stal
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Är de någon som vet koderna till Canal Digitals HDTV parabolbox? Vet att den är tillverkad av Sagem men de finns ju inte med i listan :)

<{POST_SNAPBACK}>

Bra fråga, konstigt nog finns varken sagem eller humax med i listan :blink:
Dessa två har ändå rätt många boxar ute på marknaden i Sverige!

Man kanske kunde kontakta kundtjänt!

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr så vill inte samsung i sverige iaf hjälpa till att lösa problemet. Kopierat deras svar:

Hej Stefan

Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.
Det är endast de koder som finns i manualen till tvn som går att
använda. Finns inte ditt märke eller att koderna inte fungerar så kan vi
tyvärr inte hjälpa till.
Kontakta oss gärnaigen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Mikaela
SamsungSuppport

Postad 25 July 2007 - 07:28

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Tyvärr så vill inte samsung i sverige iaf hjälpa till att lösa problemet. Kopierat deras svar:

Hej Stefan

Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.
Det är endast de koder som finns i manualen till tvn som går att
använda. Finns inte ditt märke eller att koderna inte fungerar så kan vi
tyvärr inte hjälpa till.
Kontakta oss gärnaigen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Mikaela
SamsungSuppport

Låter inte bra!
Man kan undra hur dom tänkt där egentligen, att det inte går att lägga till fler koder?

Postad 25 July 2007 - 11:27

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag sitter på en Thomson & en Sagem box..

Nån som testat dom koder som finns & vet om det kan funka med dom??

Postad 25 July 2007 - 12:12

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Blir det några sk inbränningar på de här apparaterna? En stor del av handbokens första sida varnar för statiska bilder, 4:3, att det inte täcks av garanti, osv, osv.

Kanske lite OT för just den här tråden men det verkar finnas stöd för att visa sidorna som grå istf svart när man visar 4:3. Hur är det med format som är bredare än 16:9 då - visas över och underdel som grå då. Många filmer är ju inte heller 16:9.

/Erik

Postad 25 July 2007 - 12:50

Stal
  • Stal
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag sitter på en Thomson & en Sagem box..

Nån som testat dom koder som finns & vet om det kan funka med dom??

<{POST_SNAPBACK}>

Letar själv sagem koderna men enligt samsung så stödjer dem bara de som finns i instruktionsboken. Finns märket inte med där så stödjer samsung inte de, iaf enligt deras kundservice.

Postad 26 July 2007 - 09:59

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Blir det några sk inbränningar på de här apparaterna? En stor del av handbokens första sida varnar för statiska bilder, 4:3, att det inte täcks av garanti, osv, osv.

Inget du behöver vara orolig för, det finns grymt bra inbränningsskydd på dessa!

Kanske lite OT för just den här tråden men det verkar finnas stöd för att visa sidorna som grå istf svart när man visar 4:3. Hur är det med format som är bredare än 16:9 då - visas över och underdel som grå då. Många filmer är ju inte heller 16:9.

Du kan välja i menyn om du vill att sidorna vid 43 visning ska vara ljus eller mörk.
Det beror väl på hur du har bilden inställd, om den visar 169, zoom, 43 eller något annat.

Postad 26 July 2007 - 10:06

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Du kan välja i menyn om du vill att sidorna vid 43 visning ska vara ljus eller mörk.
Det beror väl på hur du har bilden inställd, om den visar 169, zoom, 43 eller något annat.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tänkte mest på "moderna" filmer som går i 2.35:1 och så. Där vill man väl knappast zooma för att få hela rutan täckt bara för att spara plasman. Jag skulle helst se hela bilden istället men då blir det ett svart band över och under.

Jag vet inte hur avancerade zoom-moder det finns på den här. Finns det nåt som zoomar men inte skalar i mitten av bilden utan bara ut åt sidorna tex.

/Erik

Postad 26 July 2007 - 11:01

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tänkte mest på "moderna" filmer som går i 2.35:1 och så. Där vill man väl knappast zooma för att få hela rutan täckt bara för att spara plasman. Jag skulle helst se hela bilden istället men då blir det ett svart band över och under.

Jag vet inte hur avancerade zoom-moder det finns på den här. Finns det nåt som zoomar men inte skalar i mitten av bilden utan bara ut åt sidorna tex.

Kollar du på moderna filmer :wub:
Tror inte zoomen funkar så som du vill, kan inte kolla det just nu sitter på jobbet!
Någon annan kanske är hemma som kan kolla!

Postad 26 July 2007 - 20:00

hajomer
  • hajomer
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Jag funderar på att skaffa C96 eller Q96.

Jag har en hel rad med fönster bakom min tv så om jag har förstått det hela rätt så är det C96 man ska köpa för att slippa ränderna??

Postad 27 July 2007 - 14:30

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Nu har den landat :lol:

FY F**N VA DEN ÄR SNYGG!

Nu ska man bara plåga sig igenom ett par hundra timmar (om jag orkar)...

Vill minnas att jag läst någonstans att man kan gå in i menyn & se hur många timmar plasman varit på?? Nån som känner igen detta??

-> Hittade svaret själv på denna tråd, Tack DAMP

Redigerat av superken, 27 July 2007 - 14:36.

Postad 27 July 2007 - 15:25

tillfällig
  • tillfällig
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ljudet på min c96:a ligger inte i sync när man kör via recievern. Fler som har problem med detta?
Supporten rekomenderar mig att köpa en annan hemmabioförstärkare med AV-sync från samsung.
Tycker det är katastrofdåligt faktiskt. Det hjälper inte att byta reciever eller koppla på scarten. Följden blir ju att det inte heller går att ha både högtalarna på Tv:n och stereon på samtidigt då det blir eko. :lol:

Borde väl gå att ändra med nån mjukvara, men detta finns tydligen inte.
Tills detta är löst rekommederar jag ingen att köpa tv:n förräns detta är löst.
Har dessutom en vän med Samsung-tv med samma problem så jag tror inte vi är ensamma.

Postad 27 July 2007 - 15:38

hottuna
  • hottuna
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Nu har den landat  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Fan va surt, jag beställde min före dig, men får den först på tis el. onsdag :lol: Dom hade tappat bort min beställning :P :) :lol: :P Den gick iväg idag

Postad 27 July 2007 - 16:44

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

-> Hittade svaret själv på denna tråd, Tack DAMP

B)

Ljudet på min c96:a ligger inte i sync när man kör via recievern. Fler som har problem med detta?
Supporten rekomenderar mig att köpa en annan hemmabioförstärkare med AV-sync från samsung.
Tycker det är katastrofdåligt faktiskt. Det hjälper inte att byta reciever eller koppla på scarten. Följden blir ju att det inte heller går att ha både högtalarna på Tv:n och stereon på samtidigt då det blir eko.  :lol:

Ärligt, vem f*n har tv ljudet och stereo ljudet på samtidigt?
Har du en reciver med hdmi 1.3 så borde det lösa sig, den ska nämligen stöd lip sync!

Fan va surt, jag beställde min före dig, men får den först på tis el. onsdag  :) Dom hade tappat bort min beställning  :P  :P  :P  :lol: Den gick iväg idag

Den som väntar på något gott.... :lol:

Postad 27 July 2007 - 19:17

Stal
  • Stal
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Tycker det är katastrofdåligt faktiskt. Det hjälper inte att byta reciever eller koppla på scarten. Följden blir ju att det inte heller går att ha både högtalarna på Tv:n och stereon på samtidigt då det blir eko.  :lol:

Borde väl gå att ändra med nån mjukvara, men detta finns tydligen inte.
Tills detta är löst rekommederar jag ingen att köpa tv:n förräns detta är löst.
Har dessutom en vän med Samsung-tv med samma problem så jag tror inte vi är ensamma.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du inte ställa in recivern så att de synkar? Brukar ju gå att sätta lite delay så man slipper de problemet. Fast jag säger samma sak, varför köra bägge ljudkällorna på samtidigt?

Postad 27 July 2007 - 19:59

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Så här kommer man in i service menyn :)

Info->Menu->Mute->Power on (TVn ska vara avstängd i standby)

Allt kommer resetas, alltså alla era inställningar kommer gå tillbaka till fabriksinställningar :lol:

Postad 27 July 2007 - 20:09

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Så här kommer man in i service menyn  :)

Info->Menu->Mute->Power on (TVn ska vara avstängd i standby)

Allt kommer resetas, alltså alla era inställningar kommer gå tillbaka till fabriksinställningar :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Bättre om det med är i fetstil eller hur damp? =)

Postad 27 July 2007 - 20:57

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bättre? :lol:

Info-->Menu-->Mute-->Power on (TVn ska vara avstängd i standby)

Redigerat av Damp, 27 July 2007 - 20:57.

Postad 27 July 2007 - 21:01

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bättre? :lol:

Info-->Menu-->Mute-->Power on (TVn ska vara avstängd i standby)

<{POST_SNAPBACK}>

hehe, menade att Alla ens tidigare inställningar nollställs när man går in i service menyn

Men ditt sätt är också bra:P

Redigerat av Hoff, 27 July 2007 - 21:02.

Postad 27 July 2007 - 21:13

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Nu har den landat  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Fan va surt, jag beställde min före dig, men får den först på tis el. onsdag :) Dom hade tappat bort min beställning :lol: :lol: :P :P Den gick iväg idag

<{POST_SNAPBACK}>

Ajaj mannen :P

Jag ägnade dig faktiskt en tanke här på dagen när jag satt & njöt.... vad lyckliga vi måste vara :lol:

Skoja bara, trist - men du kommer halt klart bli nöjd nästa vecka. Själv lånade jag kollegans kärra & drog till DHL & hämtade direkt vid inkommande gods :D

Måste säga detta om dessa ränder som ni slutade diskutera tidigare i tråden...

När man vet om dom - irriterande till en början, men som sagt ljusa tapeter & ljust rum - ränder. Mörkt rum eller bild utan mörka partier - nada.

Måste säga att det känns lite lyxigt redan när fjärren har en liten strap för att hålla kvar locket vid batterierna.

Postad 27 July 2007 - 21:20

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

hehe, menade att Alla ens tidigare inställningar nollställs när man går in i service menyn

DU är rolig du :lol:

När man vet om dom - irriterande till en början, men som sagt ljusa tapeter & ljust rum - ränder. Mörkt rum eller bild utan mörka partier - nada.

Måste säga att det känns lite lyxigt redan när fjärren har en liten strap för att hålla kvar locket vid batterierna.

Men tänker du på dom nu, eller?
Jag orkar inte tänka på dom längre, känns som bilden kompenserar dessa små detaljer :)

Postad 27 July 2007 - 21:35

hottuna
  • hottuna
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Ajaj mannen :)

Jag ägnade dig faktiskt en tanke här på dagen när jag satt & njöt.... vad lyckliga vi måste vara :lol:

Skoja bara, trist - men du kommer halt klart bli nöjd nästa vecka. Själv lånade jag kollegans kärra & drog till DHL & hämtade direkt vid inkommande gods :P

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ge dig på att jag är otålig! Jag är så sjukt nyfiken på TV'n! :lol: Men å andra sidan ska jag jobba hela helgen, så det gör inte så mycket.

Angående dessa ränder. Vem minns inte trinitronränderna som alla klagade på i början, speciellt på datorskärmar, men det gick att leva med dom också.

Postad 27 July 2007 - 22:11

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

DU är rolig du :P

Men tänker du på dom nu, eller?
Jag orkar inte tänka på dom längre, känns som bilden kompenserar dessa små detaljer B)

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt, fick tv'n idag.... Har redan slutat tänka på dom :lol:
Jag har väldigt ljust vardagsrum i sydväst - ljus rakt in dagtid & plasman står ca 1 ½ m från fönstren med ljuset in från hö sida.

Flertalet ränder syns vid helt svart ruta.... hade jag inte "letat" efter dom så hade jag inte sett dom. Så fort filmen/programmet/spelet rullar igång syns inga ränder. Det stör mig inte ett dugg, skulle aldrig byta denna mot en annan. Jag har jämfört så många nu & detta är skärmen för mig alla kategorier. Kör 360 på component med 720p i upplösning, för tillfället FlatOut: Ultimate Carnage - som en enda lång dröööm... det känns ju som man sitter i bilen aaaaahh :lol:

Ajaj mannen :P

Jag ägnade dig faktiskt en tanke här på dagen när jag satt & njöt.... vad lyckliga vi måste vara :)

Skoja bara, trist - men du kommer halt klart bli nöjd nästa vecka. Själv lånade jag kollegans kärra & drog till DHL & hämtade direkt vid inkommande gods :D

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ge dig på att jag är otålig! Jag är så sjukt nyfiken på TV'n! :lol: Men å andra sidan ska jag jobba hela helgen, så det gör inte så mycket.

Angående dessa ränder. Vem minns inte trinitronränderna som alla klagade på i början, speciellt på datorskärmar, men det gick att leva med dom också.

<{POST_SNAPBACK}>

Skit i ränderna - ärligt talat. . . vem orkar sitta i det ljuset jag testade i & se på tv?? :P Är man så synskadad ska man ha en 70" minst :D & då sitter man så nära tt man kan klaga på att pixlarna ser ut som mjölkpaket.
:lol:

Postad 27 July 2007 - 22:20

XindeR
  • XindeR
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har funderat på Q97:an ett tag nu. Enda funderingen jag har kvar nu är om man kan köra pc-anslutningen DVI-D (ifrån dator) ---> HDMI till tv. Och om man eventuellt kan pixelmappa bilden?
Ni som har den här modellen... hur bra funkar den ihop med pc:n??

/XindeR

Postad 28 July 2007 - 09:30

tillfällig
  • tillfällig
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Visst kan man köpa en ny reciever med lip-sync, men borde detta behövas på en tv för 12000:- när det aldrig varit ngt problem innan. Tycker inte man ska vara så förstående, bara att inse att de inte lyckats lösa ett simpelt fel. Klart man inte använder både tvn:s högtalare och stereons samtidigt, ville bara påpeka att det inte är möjligt. Sen är ju tv:ns högtalare helt kassa. Sämre ljud från en tv får man nog leta efter.

Postad 28 July 2007 - 11:25

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jaha?

Nån som vet vilken CA-modul man ska välja??

Tänkte för enkelhetens skull köpa en på OnOff men såg att dom har 2 olika. Vilken rekommenderar ni som har koll?? Är det samma fast olika märken eller vad? B)

Dilog eller Barcom?? båda kostar 499:-

Postad 28 July 2007 - 11:40

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Visst kan man köpa en ny reciever med lip-sync, men borde detta behövas på en tv för 12000:- när det aldrig varit ngt problem innan. Tycker inte man ska vara så förstående, bara att inse att de inte lyckats lösa ett simpelt fel. Klart man inte använder både tvn:s högtalare och stereons samtidigt, ville bara påpeka att det inte är möjligt. Sen är ju tv:ns högtalare helt kassa. Sämre ljud från en tv får man nog leta efter.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fattar att du är arg, men det är väl bara att lämna tillbaka tvn! B)
Då slippar du alla problem.
Finns inte många apparater, varken LCD eller Plasma som kan stoltsera med speciellt bra inbyggt ljud.
Px700 har ett lite "bättre" ljud iaf, om det är ljudet du är ute efter.

Postad 28 July 2007 - 13:06

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kräv att en samsung-tekniker kommer hem till dig. Jag använder inte tvns digitaltv-box så jag vet inte om jag har samma problem. Du har 2 års påplatsen-garanti så nöj dig inte med deras svar att du ska köpa en ny receiver.

Postad 28 July 2007 - 20:13

mr.bojangles
  • mr.bojangles
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jaha, i torsdags blev man medlem i Q-familjen... Har inte riktigt ordnat upp allt än men jag har varit så avis på alla som postat kartongbilder så håll till godo!

Bifogad fil(er)

Postad 28 July 2007 - 20:57

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Whoohoo + en PS3'a grattis mannen B)

Postad 28 July 2007 - 22:24

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Sweet ;)

Ut med den gamla i bakgrunden..

Postad 29 July 2007 - 14:21

mr.bojangles
  • mr.bojangles
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
HAhah, consider it gone! Har lagt upp lite mer bilder på den nu i mitt galleri.. Är fan riktigt nöjd över köpet!

Postad 29 July 2007 - 14:36

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
En fråga angående "Energispar: av/låg/medium/hög"
Den gör något med skärmens ljusstyrka men på vilket sätt och vad ska man sätta den på tycker ni?

Postad 29 July 2007 - 14:39

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Den gör något med skärmens ljusstyrka men på vilket sätt och vad ska man sätta den på tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör på Hög. vet inte om det gör ngn skillnad men jag tror bilden blir lite mörkare

Postad 29 July 2007 - 14:56

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Ok, för väljer man något av alternativen som finns (förutom av) så står det bara att oavsett ljuset i omgivningen så är det "på" liksom.

Varför då ha alternativ?

Redigerat av Chrester, 29 July 2007 - 14:56.

Postad 29 July 2007 - 18:47

z@mbie
  • z@mbie
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ska nog köpa Q96/Q97. Verkar inte vara nån skillnad mellan dessa?? Är det samma TV med olika beteckningar?

Postad 29 July 2007 - 20:17

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Ska nog köpa Q96/Q97. Verkar inte vara nån skillnad mellan dessa?? Är det samma TV med olika beteckningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja!

Postad 29 July 2007 - 21:16

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Enda skillnaden mellan Q97 & Q96 är att 97'ans list längst ned är högblank silver.... Q96'an är i mina ögon stilrenare med nedre listen i svart pianolack som övriga ramen runt skärmen.... Listen är också vinklad bakåt/uppåt eftersom högtalarna gömmer sig innanför.

Jag tycker att silverlisten ser lite plastigare & billigare ut men detta är min högst personliga uppfattning.

Återigen ingen som helst skillnad på fjärr, kontakter, funktioner, inställningar eller NÅGOT annat endast listen.

Postad 29 July 2007 - 21:23

hottuna
  • hottuna
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Återigen ingen som helst skillnad på fjärr, kontakter, funktioner, inställningar eller NÅGOT annat endast listen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns en skillnad till, priset <_< 96'an är billigare :)

Postad 29 July 2007 - 21:34

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har skickat frågan till Samsung, har en 27" Samsung (LE27S71B) med samma funktion. Kan vara kul att veta om man sparar nån el.... Återkommer när jag fått svar

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns en skillnad till, priset :D 96'an är billigare :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hepp...

En myyycket dyr (och ful) list tycker jag <_<

Men kolla vilka som säljer den!? Expert, Dustin, OnOff. Inga butiker direkt kända för sitt låga pris eller?? Inte heller kända för sin kunniga personal.. :wub:

Postad 29 July 2007 - 22:07

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
@ superken så det har med elbesparing att göra alltså? Tycker manualen är lite bristfällig ibland så det kan va kul att höra vad dom säger :)

Postad 29 July 2007 - 22:13

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Men kolla vilka som säljer den!? Expert, Dustin, OnOff. Inga butiker direkt kända för sitt låga pris eller?? Inte heller kända för sin kunniga personal.. :D

Jag trodde det var därför dom hade så högra priser <_<
För att dom har kunnig och trevlig personal :) :wub:

Postad 29 July 2007 - 22:36

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

@ superken så det har med elbesparing att göra alltså? Tycker manualen är lite bristfällig ibland så det kan va kul att höra vad dom säger :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag antog det eftersom Lcd & Plasma drar en hel del ström, Q96 lhar en energiförbrukning på 380 W - påslagen, deras LCD på 250 W, visserligen 40" men LCD är snålare överlag. En hederlig 32" widescreen av standard modell ligger runt 120 - 170W.

Men kolla vilka som säljer den!? Expert, Dustin, OnOff. Inga butiker direkt kända för sitt låga pris eller?? Inte heller kända för sin kunniga personal.. :wub:

Jag trodde det var därför dom hade så högra priser :D
För att dom har kunnig och trevlig personal <_< :P

<{POST_SNAPBACK}>

:D

Pratade faktiskt med en kille på OnOff Globen som var insatt & intresserad - men oxå den enda jag stött på.

Redigerat av superken, 29 July 2007 - 22:39.

Postad 29 July 2007 - 22:49

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Mja, det där är inte helt korrekt.
En LCD som ovan drar 250w precis hela tiden, men en plasma drar 380w som max.
DVS om den visar en helt vit bild på fullt blås i ljus och kontrast.
Tittar du däremot på en mörk rysare drar den inte tillnärmelsevis så mycket. :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.