Jag råkade ut för en konstig sak igår efter att ha laddat ner 2.40 ch installerat det: När jag väl körde Guitar Hero efteråt så började allt hacka som bara den mitt under en låt och jag fick ingen kontakt med konsolen på något sätt. Hjälpte inte att trycka in USB sladden, gick inte att stänga med knappen på framsidan eller dra ut skivan. Main power knappen på baksidan fick bli lösningen. Efter omboot har den därefter fungerat som den skall. Konstigt, det är första gången på 7 måndader detta händer och då precis efter att ha tryckt in 2.40. Tillfällighet eller är det 2.40 som spökar?Det är guitar hero har inte provar några andra?!
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 03 July 2008 - 19:59
Postad 03 July 2008 - 23:39
Skulle inte vara skoj och tappa alla sparade spel man har.
Postad 04 July 2008 - 16:30
Uppdateringsfilen finns att hämta på följande ställen;
# http://games.interno...ledetails=18672
# http://www.megaupload.com/?d=9D6NE8HK
# http://www.filefacto.../n/PS3UPDAT_PUP
Med ovanstående filer kan ni uppdatera med en USB-sticka.

Finns ju dock en risk att när väl FW kommer upp igen så heter den 2.41 och ni blir tvungna att uppdatera igen...
SuperStardust HD-uppdateringen är dock även den nertagen så ni kommer inte att kunna fixa troféer i det spelet. (Men in-game XMB får ni iaf vilket är riktigt nice
Sen finns såklart risken att det som gjorde att de tog ner FW händer eran maskin också såklart...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 July 2008 - 16:40.
Postad 04 July 2008 - 16:51
Om det är någon som inte orkar vänta så kan man prova lyckan på den FW som fanns tillgänglig tidigare.
Uppdateringsfilen finns att hämta på följande ställen;
# http://games.interno...ledetails=18672
# http://www.megaupload.com/?d=9D6NE8HK
# http://www.filefacto.../n/PS3UPDAT_PUP
Med ovanstående filer kan ni uppdatera med en USB-sticka.
Finns ju dock en risk att när väl FW kommer upp igen så heter den 2.41 och ni blir tvungna att uppdatera igen...
SuperStardust HD-uppdateringen är dock även den nertagen så ni kommer inte att kunna fixa troféer i det spelet. (Men in-game XMB får ni iaf vilket är riktigt nice)
Sen finns såklart risken att det som gjorde att de tog ner FW händer eran maskin också såklart...
FUCKTHAT!
I DO IT! ME BRAVE!
det e nog ingen fara
Det gick bra... :>
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 04 July 2008 - 16:57.
Postad 04 July 2008 - 18:14
Uppdateringen finns förresten också på piratebay såg jag precis.
Postad 06 July 2008 - 10:32
Postad 06 July 2008 - 10:33
Postad 06 July 2008 - 10:34
Jag har fortfarande 2.36
Edit. Du hann före
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 06 July 2008 - 10:34.
Postad 07 July 2008 - 09:01
Postad 07 July 2008 - 13:39
Ja, vi som inte fick 2.40 börjar ju bli lite otåliga.Oj, vad det släpps firmwares hit och dit.
Postad 08 July 2008 - 09:34
Ja, vi som inte fick 2.40 börjar ju bli lite otåliga.
Själv sitter och trycker på typ 2.20 ännu. Ska bli kul att få en ny FW snart
Postad 08 July 2008 - 11:13
http://blog.us.plays...re-update-v241/+ Posted by Eric Lempel // Director, PlayStation Network Operations
Hi, everyone. As many of you know, we released PS3 firmware update v2.40 last week, but had to take it offline temporarily because, for a limited number of users, the XMB wouldn’t display after the update was installed. We’ve been able to fix the problem, and I’m happy to report that firmware update v2.41 will be released shortly.
We want to extend our apologies to the PlayStation community for any inconvenience. Now we’ll be looking forward to seeing everyone online and racking up those trophies!
playstation.blog
bara en ursäkt till dom som fått brickade?!?!?! kan man fixa dom själv?
jag hann som tur var inte uppdatera!!!
Postad 08 July 2008 - 11:20
Looks like the software engineers at Sony have finished tweaking firmware 2.40. The much-anticipated firmware update included crucial features, like in-game XMB and trophies, but was pulled shortly after its release due to reports of bricked systems. Now, a few days after the controversial removal of firmware 2.40 from Sony's servers, firmware 2.41 is available to download worldwide. Turn on your PS3 and hit Network Update to get started.
Postad 08 July 2008 - 11:41
Nu när 2.41 är här kan jag inte påstå att jag är särskilt imponerad, det haltar fortfarande en hel del jämfört med Xboxen.
Får hoppas att många spel får stöd för in-game music, hittills har inget av mina 10+ spel funkat med det.
Det samt stöd för WMA 10 Pro och WMA 9.1 Lossless känns som ett måste i nästa firmware.
Postad 09 July 2008 - 08:23
Ja, det hade varit så fruktansvärt kolossalt jobbigt att vänta en hel extra dag.Fan va fint att 2.41 kom en dag tidigare.
Jag va ironisk nu
Postad 10 July 2008 - 11:39
För några mjukvaror sedan så fick de bort den ryckiga bildhanteringen/laggningen.
Upp till version 2.40 fungerade det bra, men med den nya version 2.41 så laggar det igen hos mig.
Nån mer som kan bekräfta?
Postad 14 July 2008 - 08:40
Varning! 2.41
Streaming kan lägga av...
https://www.minhembi...p;#entry1984223
Funkar fint för mig efter uppdateringen. Jag kör Twonky.
Postad 30 July 2008 - 09:56
+ Posted by Eric Lempel // Director, PlayStation Network Operations
Just wanted to give everyone a quick heads up that a PS3 firmware update (v2.42) is now available for download. This update improves the playback quality of some PLAYSTATION 3 and PlayStation format software.
http://blog.us.plays...-now-available/
Postad 30 July 2008 - 16:19
Firmware (v2.42) Now Available
+ Posted by Eric Lempel // Director, PlayStation Network Operations
Just wanted to give everyone a quick heads up that a PS3 firmware update (v2.42) is now available for download. This update improves the playback quality of some PLAYSTATION 3 and PlayStation format software.
http://blog.us.plays...-now-available/
WOHO!!! Äntligen!!!
.......eller?
Undra vem som skriver release notes för PS3, dem är stundtals riktigt dåliga...
Postad 30 July 2008 - 17:46
Postad 31 July 2008 - 01:19
Postad 31 July 2008 - 08:36
Postad 31 July 2008 - 12:44
Postad 31 July 2008 - 12:48
Men man vet juh aldrig, kanske försenat som allt annat.
Postad 31 July 2008 - 13:54
Ännu en fantastisk mjukvara på 135 MB som varken gör från eller till. Hur lite kan 135 MB innehålla egentligen!?
De 135 MB är den kompletta firmwaren inte bara uppdateringarna.
Postad 31 July 2008 - 16:40
imorgon skulle de nya med gran tursmo 5 prolouge komma. att dom lägger in massa motormagasin som du kan ladda ner i HD! får se vad som händer de kommande dagarna,
Redigerat av Unregistered72073bd1, 31 July 2008 - 16:40.
Postad 06 August 2008 - 12:51
Postad 06 August 2008 - 13:26
Är det bara jag som stör mig på att kontrollerna inte stänger av sig själva vid inaktivitet likt 360 och Wii? Något som kanske borde framföra till Sony till kommande FW? Lite surt när maskinen stått på ett tag och plötsligt finns de inga batterier, speciellt fjärrisen som inte e laddningsbar
Har varit en av dem mest störande sakerna för mig faktiskt, tittar en film och sen när man ska spela så får man sitta med en lång sladd alá 90tal... Vet att man kan stänga av dosan men man glömmer ju alltid
Postad 06 August 2008 - 13:31
Fjärren sänder ju bara när man trycker på en knapp och har ingen aktiv koppling till PS3an, så det är ju märkligt om den laddas ur för dig.Är det bara jag som stör mig på att kontrollerna inte stänger av sig själva vid inaktivitet likt 360 och Wii? Något som kanske borde framföra till Sony till kommande FW? Lite surt när maskinen stått på ett tag och plötsligt finns de inga batterier, speciellt fjärrisen som inte e laddningsbar
En FW för att (valbart) stänga av kontrollen efter 5 min inakltivitet vore ju inte dumt. Tills den funktionen kommer har du två tips här;
1. Ha den andra kontrollen på laddning så du bara skiftar om det tar slut på stret.
2. Koppla in kontrollen i laptopen som du har på v-rumsbordet medan du spelar.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 August 2008 - 13:32.
Postad 06 August 2008 - 13:32
Är det bara jag som stör mig på att kontrollerna inte stänger av sig själva vid inaktivitet likt 360 och Wii? Något som kanske borde framföra till Sony till kommande FW? Lite surt när maskinen stått på ett tag och plötsligt finns de inga batterier, speciellt fjärrisen som inte e laddningsbar
Fjärrkontrollen (Blu-ray) stänger av sig själv om jag inte missminner mig. Man behöver ju inte "starta" den t.ex.
Postad 06 August 2008 - 14:14
En FW för att (valbart) stänga av kontrollen efter 5 min inakltivitet vore ju inte dumt. Tills den funktionen kommer har du två tips här;
1. Ha den andra kontrollen på laddning så du bara skiftar om det tar slut på stret.
2. Koppla in kontrollen i laptopen som du har på v-rumsbordet medan du spelar.
Laddas kontrollen när man har den i PS3:an och konsolen står i standby?
Dosan ser ju helsvart ut då och det lyser inte något på 1-2-3-4 dioderna.
Postad 06 August 2008 - 14:15
Den laddas bara när PS3 är igång.Laddas kontrollen när man har den i PS3:an och konsolen står i standby?
Dosan ser ju helsvart ut då och det lyser inte något på 1-2-3-4 dioderna.
Postad 06 August 2008 - 14:19
Sen när man hade vart in och kikat en nedladdad trailer så var det svarta bakgrunden tillbaks som vanligt, sen när man gick in i menyn där man kan ändra inställningar så kom det blåa tillbaks.
Lite småskumt tycker jag.
Postad 06 August 2008 - 14:25
Att det var anorrlunda när du kollade en trailer, kanske du tryckte på PS knappen och fick fram den menyn? vet inte, men iallafall, ljusare under dagen, svart på natten. Cool liten feature enligt mig.
Postad 06 August 2008 - 14:30
färgen under dagen är annorlunda beroende på månad har jag för mig, alltid ljusare färger än vanligt. Under kvällen är den alltid svart.
Att det var anorrlunda när du kollade en trailer, kanske du tryckte på PS knappen och fick fram den menyn? vet inte, men iallafall, ljusare under dagen, svart på natten. Cool liten feature enligt mig.
Nääe, var Indy Jones 720p trailern som man laddat från PSS, när den var färdigspelad och det man kom tillbaks till menyn så var det svart som vanligt igen.
Om det är något som ställs om efter tid på dygnet så är det ju riktigt surt då bakgrundsfärg spelar större roll beroende på vilken bildvisare man har, jävligt störigt med ljusare när man kör på projektor. Så mitt slutord blir: Störig liten ###### bug enligt mig.
Redigerat av HenkeEdge, 06 August 2008 - 14:37.
Postad 06 August 2008 - 14:38
Så har det ju alltid varit (har haft min PS3 nästan från lanseringen). Varje månad byter de färg, men på morgonen är det väldigt ljust och färgrannt och sedan ser man hur det sjunker framåt kvällen och blir vita vågor på svart bakgrund.Nääe, var Indy Jones 720p trailern som man laddat från PSS, när den var färdigspelad och det man kom tillbaks till menyn så var det svart som vanligt igen.
Om det är något som ställs om efter tid på dygnet så är det ju riktigt surt då bakgrundsfärg spelar större roll beroende på vilken bildvisare man har, jävligt störigt med ljusare när man kör på projektor.
Här finns lite mer info. Tydligen är detta nu också konfigurerbart.
Edit med avseende på din edit
Redigerat av Phindus, 06 August 2008 - 14:40.
Postad 06 August 2008 - 15:34
Så har det ju alltid varit (har haft min PS3 nästan från lanseringen). Varje månad byter de färg, men på morgonen är det väldigt ljust och färgrannt och sedan ser man hur det sjunker framåt kvällen och blir vita vågor på svart bakgrund.
Här finns lite mer info. Tydligen är detta nu också konfigurerbart.
Edit med avseende på din edit: Det är verkligen ingen bugg.
Tackar för förklaringen iaf.
Tidigare hatade jag bara japanska bilar nu hatar jag även deras små fasicstmetoder i PS3:an.
Får ta och leta fram någon fast bakrundsbild då istället kanske eller fifflar dom med "ljuset" ändå isåfall?
Den här "buggen" lägger då jag i samma fack som påtvingade autoinstallationer/spam/världskrig etc.
Är det något man lackar ur på är det när det fifflas med ens inställningar, man brukar ju tweeka till det mesta och plocka bort massa onödigt i tex datorer så man får det att se ut som man vill.
Finns det någon "fix" så man låser det konstant till samma?
Redigerat av HenkeEdge, 06 August 2008 - 15:34.
Postad 06 August 2008 - 15:39
Citat från wikiperdia sidan jag länkade till:Tackar för förklaringen iaf.
Tidigare hatade jag bara japanska bilar nu hatar jag även deras små fasicstmetoder i PS3:an.
Får ta och leta fram någon fast bakrundsbild då istället kanske eller fifflar dom med "ljuset" ändå isåfall?
Den här "buggen" lägger då jag i samma fack som påtvingade autoinstallationer/spam/världskrig etc.
Är det något man lackar ur på är det när det fifflas med ens inställningar, man brukar ju tweeka till det mesta och plocka bort massa onödigt i tex datorer så man får det att se ut som man vill.
Finns det någon "fix" så man låser det konstant till samma?
PlayStation 3 firmware 2.00 added the ability to select the background color of the XMB (from the same choice as the PSP), and the brightness of the color. The same update also added extra font choices, and the ability to use custom themes that change the icons (wallpaper, color, and font can also be changed by themes. The XMB "click" sounds can also be changed in official themes distributed by Sony, such as the PAIN themes).
Redigerat av Phindus, 06 August 2008 - 15:40.
Postad 06 August 2008 - 15:41
Kolla under fliken "Temainställningar". Där kan du välja fast färg och ljusstyrka på den eller så välja något tema som du installerat.
Postad 06 August 2008 - 15:55
Jeez,
Kolla under fliken "Temainställningar". Där kan du välja fast färg och ljusstyrka på den eller så välja något tema som du installerat.
Svart går dock inte att välja.
Postad 06 August 2008 - 22:09
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
87 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?