Sharp Aquos LC-46XL1E
(TV)
Rapporterad
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XL2E
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-46XL2E
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-52XL2E
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XL2S
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-46XL2S
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-52XL2S
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
1080p/24 (575 inlägg)
|
12 år sedan |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Samsung A656 eller Sharp XL2S (28 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp LC-52XL2S eller Samsung LE-52A656 (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp™ - XL1E- FullHD LCD (253 inlägg)
|
18 år sedan |
Vilken 46-47" (52 inlägg)
|
18 år sedan |
Sharp SE94U (SE= SPECIAL EDITION) (7 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 10 April 2009 - 11:02
Postad 27 April 2009 - 12:16
Är det någon som har en tunn vågrät linje gåendes horisontellt över hela skärmen? Ta en "print screen" och dra bilden upp och ner och se om där finns någon linje. Jag har en på min i alla fall.
Postad 25 May 2009 - 22:39
Ni som har 46xl2, hur får ni hdmi att fungera med dator, dvs en kontakt som omvandlar dvi>hdmi och sen hdmi kabel till sharpen,
jag kopplar in i ext 4, ifall det har någon betydelse, jag har även provat dom andra 2 hdmi in oxå, men jag får inte fram någon bild över huvudtaget förutom i 800x600 i 56hz, det bör väl ändå gå att få ut 1080 signal tycker jag, ifall man kunde välja att sända signalen som tv signal istf data i hdmi kontakten.
Edit, det var två av pinnarna som hade blitt ihop klämda i dvi/hdmi kontakten så dom kom på samma, därför blev det ingen bild, men nu fungerar det klockrent med 1920x1080p 60hz, 1:1 pixelmappat
Redigerat av _Ibanez_, 26 May 2009 - 17:45.
Postad 30 July 2009 - 12:26
Postad 30 July 2009 - 14:13
Den har två skumma mörkare fläckar i backlighten uppe i mitten som syns lite på ljusa bilder, men inte så mycket så det stör.
Den hade 4-5 lysande pixlar i olika färger neretill till vänster, syns inte förrän man är närmare än en meter och svart bakgrund och man vet exakt var dom är och har perfekt syn typ, så det är lugnt med.
RGB Full Range i PS3:an krossar svart dock, iaf för mig som kör en YSP-4000 emellan. Kan ju va dens fel, men den är inställd på att inte göra nåt med bilden utan bara skicka den vidare. Är nog TV:n som inte stöder det helt enkelt.
Men på det hela taget som sagt mycket bra. Klart nöjd.
Världens bästa bildkvalitet, men jag hittade en sån bra TV-bänk från Yamaha själva som passade så bra med allt:

Postad 31 July 2009 - 07:29
Postad 01 August 2009 - 08:25
Jag köpte en 52 XL2E och jag var mycket nöjd med bildkvalitet och den tunna designen. Mindre bra var den sega fjärren. Jag hade inte heller några som helst problem med att det var en E-modell istället för S.Hej alla ni som funderade på att köpa en Sharp xl2s var det någon som köpte en eller är det bara jag? Kul att höra vilka åsikter ni har om tv'n själv letade jag febrilt länge efter en tv som jag kunde vara nöjd med men tröttnade och köpte denna p.g.a designen. Nu har jag även använd dve kalibrering och fått en till mig tyckes kanon bild.
Nu har jag bytt till en Samsung LE55A966 (med localdimming LED) och där är ju faktiskt bilden ännu bättre (framförallt svärtan givetvis), designen är däremot betydligt sämre med tjocka, gammaldags, ramar runt bildytan.
Sammanfattningsvis mycket nöjd med Sharpen. (Egentligen så har ju Sharps modeller med RGB-LED troligen den bästa bilden idag men priserna är lite väl höga just nu tycker jag...52an kostar 90.000:-...) Det fick bli en Samsung istället...
Postad 14 October 2009 - 13:29
Jag är mycket nöjd med min LC-52XL2S, dock funderar jag på firmware uppdateringar och om jag behöver det?
Jag köpte min TV i Juni 2008 och frågan är om jag behöver en uppdatering? Jag har märkt lite problem med att ljudet ibland hackar/försvinner och man måste dra ut strömsladden för att få tillbaka ljudet.
Jag hittar ingen firmware för LC-52XL2S men för LC-52X20E finns version 1.52-USB för det engelska språket, vågar jag använda den eller finns det någon svensk firmware för S versionen som jag behöver?
Postad 09 January 2010 - 20:22
Hej
Jag är mycket nöjd med min LC-52XL2S, dock funderar jag på firmware uppdateringar och om jag behöver det?
Jag köpte min TV i Juni 2008 och frågan är om jag behöver en uppdatering? Jag har märkt lite problem med att ljudet ibland hackar/försvinner och man måste dra ut strömsladden för att få tillbaka ljudet.
Jag hittar ingen firmware för LC-52XL2S men för LC-52X20E finns version 1.52-USB för det engelska språket, vågar jag använda den eller finns det någon svensk firmware för S versionen som jag behöver?
Hej, provade du att uppgradera med engelska versionen? Såg att det finns en hyfsat ny 1.54 på
www.sharp.at (tysk version) Vore kanon om det gick snabba upp kanalväxling och få en bättre EPG (typ åtminstone behålla ljudet) via en firmware uppgradering.
Annars fortfarande väldigt nöjd med XL2S:an!
Postad 06 February 2010 - 17:41
Provade själv att uppdatera med EU varianten (filen LCxxX20E-XL2E-G20-B20_SW_Software-Update-V154-USB_GB.zip) Det gick bra, men jag har inte upptäckt några förbättringar. Har fortfarande problem med text-TV sidor som försvinner efter "andra varvet". Nåja, inget katastrofalt inträffade i alla fall och svenskan i menyerna ligger kvar.Hej, provade du att uppgradera med engelska versionen? Såg att det finns en hyfsat ny 1.54 på
www.sharp.at (tysk version) Vore kanon om det gick snabba upp kanalväxling och få en bättre EPG (typ åtminstone behålla ljudet) via en firmware uppgradering.
Annars fortfarande väldigt nöjd med XL2S:an!
Postad 08 March 2010 - 14:26
Postad 21 March 2010 - 17:31
Nån som lyckats köra HD-tv på den genom att bara byta CA-modul via Boxer då?
Hej Haddirajan. HD-tv på Boxer kräver väl MPEG-4 vilket XL2E saknar - eller?
Postad 24 March 2010 - 00:56
Hej Haddirajan. HD-tv på Boxer kräver väl MPEG-4 vilket XL2E saknar - eller?
Sannolikt, jag har inte läst på så noga, hoppas på att någon annan gjort det?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
1080p/24
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?