Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pris/erbjudanden PS3 40GB

1316 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 4 9.591336 (530) Inga priser
35 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 11 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 12 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 12 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 12 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 14 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 14 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 14 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 15 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 16 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 16 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 16 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 17 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 17 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 17 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 17 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 17 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 18 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 18 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 18 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 18 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 18 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 18 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 18 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 18 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 18 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 18 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 18 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 18 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 18 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 18 år sedan

Postad 28 December 2007 - 22:33

AnteHN
  • AnteHN
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

I denna tråd har det tidigare disskuterats att man kan köpa PS3 taxfree från heatthrow, flygplatsen utanför london.

Någon som vet om det finns något bra pris på den där nu? Min kompis har vägarna förbi den flygplatsen om några dagar och tänkte att det kanske vore värt och lägga en beställning. :)

Dubbelpost, fy dig! Du har ju redan lagt upp en tråd om frågan i fråga, om ingen svarar i den så kanske det är så att de flesta människor antingen inte reser så mycket eller är hemma under helgerna, jag ger dig ett svar i din tråd...

:) men i den tråd som jag startade fick jag svaret att vända mig till en redan starta tråd som behandlade det så då tänkte jag denna tråd var ett bra alternativ

Postad 30 December 2007 - 10:48

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Är det ingen som har hemelektronikboxen?

Postad 31 December 2007 - 16:22

Nordan
  • Nordan
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Nu har komplett börjat sälja den för 3995 igen.

Postad 04 January 2008 - 00:16

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
I går (torsdag) så slog man till säljs på Arninge Elgiganten för 3990kr så det var inte så mycket att tveka på, dessutom kan jag rekomendera "The Eye of Judgment" på Elgiganten i Barkarby 699kr, Sitter nu och leker med PS3 till min frus förtvivlan.

Redigerat av freeagle_Davis, 04 January 2008 - 00:23.

Postad 04 January 2008 - 00:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Verkar tyvärr vara en bristvara..Finns varken på expert i pite eller luleå..
Nästan inte på nån annan affär heller.

Postad 04 January 2008 - 02:25

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Med risk för att låta som en dumskalle....

Jag undrar hur man får ett headset att funka, är det bara att koppla in via USB eller?

Funkar alla headset med PS3, har spanat in ett par, bla. Creative HS-900.

Tacksam för all hjälp, har noll koll, men skulle tycka det var kul och kunna vara med och snacka skit när man spelar online, dock vill jag att det låter bra i både mina öron och ifrån mig, så det sämsta skitet är inte intressant...:unsure:

Redigerat av Dr. Death, 04 January 2008 - 02:26.

Postad 04 January 2008 - 02:44

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Med risk för att låta som en dumskalle....

Jag undrar hur man får ett headset att funka, är det bara att koppla in via USB eller?

Funkar alla headset med PS3, har spanat in ett par, bla. Creative HS-900.

Tacksam för all hjälp, har noll koll, men skulle tycka det var kul och kunna vara med och snacka skit när man spelar online, dock vill jag att det låter bra i både mina öron och ifrån mig, så det sämsta skitet är inte intressant...:unsure:

Passande tråd till din fråga!

För o svara på frågan så är det enklast att använda ett bluetooth headset. Kolla på prisjakt så har du recensioner & pris etc.

Postad 04 January 2008 - 08:48

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

Hittade ingen lämpligare tråd...

Postad 04 January 2008 - 09:08

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Jag är absolut inte tv-spels expert men har svårt att tro att det kommer att komma några super erbjudanden på PS3. Jag har själv gått och väntat o väntat men köpte spelet nu i mellandagarna för 4200 kr på Onoff där tjejen har lite rabatt. Samma pris som jag hade kunnat handla spelet för i November ;) Nu blev det dessutom så att de skulle få hem spelet dagen efter men när jag åkte in hade sändningen försvunnit ?? Efter några ytterliggare dagars väntan ringde de igår och sa att spelet var försvunnit och jag får vänta tills den 10:e eller nåt när det kommer några spel.

Då berättade han också att PS3 var näst intill slutsålt i hela sverige och då undrar jag ju om Sony inte är sugen att ta ikapp de andras försprång eller säljer de så in i **** nu så det inte hinner tillverka??? djäkligt klantigt att ha slut på flera ställen till julen alla fall lär man ju säga...

Kul att man varit ledig tre veckor och precis när man ska tillbaka till jobbet får man kanske spelet *suck*

Postad 04 January 2008 - 10:21

bekkman
  • bekkman
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

I går (torsdag) så slog man till säljs på Arninge Elgiganten för 3990kr så det var inte så mycket att tveka på, dessutom kan jag rekomendera "The Eye of Judgment" på Elgiganten i Barkarby 699kr, Sitter nu och leker med PS3 till min frus förtvivlan.

Hur fick du det för 3990kr? är det någon lokal rabatt, snackade du ner det? För på deras hemsida går den för 4490:S? Har elgianten prisgaranti så att jag i Linköping kan hävda att den finns billigare där? Tacksam för svar!!!!

Nu ringde jag elgigantens "kundcenter" och de sa att den kostade 4490 i Täby?

Redigerat av bekkman, 04 January 2008 - 10:41.

Postad 04 January 2008 - 11:46

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Tack för svaret!

Hittade ingen lämpligare tråd...

Kanske den officiella ps3 tråden ;)

Postad 04 January 2008 - 13:20

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Hur fick du det för 3990kr? är det någon lokal rabatt, snackade du ner det? För på deras hemsida går den för 4490:S? Har elgianten prisgaranti så att jag i Linköping kan hävda att den finns billigare där? Tacksam för svar!!!!

Mellandagsrea är det tydligen... Dessutom sa han att de ju har Lägstapris mot varandra så man kan gå in i en annan å få samma pris men det skall nog ändå vara ganska nära.

Postad 04 January 2008 - 18:13

bekkman
  • bekkman
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
okey, var på elgiganten i linköping idag (som har sämst servic) och pratade lite. Hon kunde inte "göra" något åt priset. ;)

NÅGON som vet en butik i linköping / Norrköpingsområdet som har bra priser på ps3? ( ca 4000 kr??) skulle vara guld värt att få veta :unsure:

god afton gott folk!

Postad 04 January 2008 - 18:46

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

På elgiganten i kiruna kostar den 4790 sek. Alldeles för dyrt. Borde inte eg som kedja försöka ha samma priser riket runt. Har jämfört priser under lång tid på ganska många produkter och elgiganten i kiruna är alltid markant dyrare på allt utom det som finns i reklambladet som dem är tvungen att följa. Grymt irriterande

Postad 04 January 2008 - 19:44

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag är i farten och ska köpa mig ett PS3. Får konsollen för 4250:- från elgiganten (känner en som jobbar där).

Men jag är även sugen på att importera från videogamesplus där den bara kostar ca 2700:- vilket är ett rätt så bra pris. Frågan jag tänkte ställa här är då vilka garantier som gäller. Är det någon som vet? Har läst någonstans att det bara är 90 dagars garanti på produkter från USA, dock är detta Kanada, men det skulle ju kunna vara lika där med.

Om det är någon som vet får ni gärna slänga in ett litet meddelande så jag vet hur jag ska göra.

/
Andreas

Lägg på $134.00 för frakt också. Sen som sagt så har sony inte global garanti vilket gör att du får skicka tillbaka den till VG+ om det skulle vara fel på den. Sök på forumet då de finns massvis med inlägg om just import från VG+.

Sedan tillkommer ju moms och tullavgift. I slutändan blir det inte så mkt billigare, men en hel del krångel plus att du inte kan se REG2 bluray

Postad 04 January 2008 - 20:53

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Det heter Region b på Blu-ray och ingen tull från VG+ (Fick min PS3:a dag från dom, utan avgifter)

Postad 04 January 2008 - 21:20

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det heter Region b på Blu-ray och ingen tull från VG+ (Fick min PS3:a dag från dom, utan avgifter)

Ja Reg B kanske det heter, men tullavgift och moms är inget som en viss butik bestämmer.
Importerar man från land utanför EU så ska moms och tull betals. Sedan om du lyckas smuggla in den är en annan femma...

Postad 04 January 2008 - 21:32

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Kanske inte så mycket till hjälp men om ni letar efter det bästa priset just nu får ni nog vänta några veckor. Köpte min ps3a häromdagen och märk den enda affären jag kunde hitta den i va EB games av alla ställen. (4500 pix)

Tro det eller ej men Siba, Onoff, expert, elgiganten, mediamarkt, pccity och några fler har slut på sina internet lager och totalt slut i GBG och JKPG. Bra efterfrågan i jul tydligen.
T o m Komplett har slut och får in enligt uppgifter i slutet på januari. Webhallen hade 4 st. när jag kollade nyss.
EDIT: (nu slut)
Först till kvarn grabbar. lycka till...

Redigerat av Wilgot, 04 January 2008 - 21:34.

Postad 04 January 2008 - 22:11

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
4290 för PS3 på MediaMarkt i Västerås (kollade igår). Det finns fortfarande konsoller, om det nu skulle vara slutsålt på andra ställen.

Postad 04 January 2008 - 22:20

DeMaG
  • DeMaG
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte min PS3 20071227 på PCcity i Västerås för 3990:- mot prisgaranti till Europris i Västerås.
Europris hade 2 ex kvar då annars gäller inte prisgarantin. Helt klart prisvärt =)

Postad 04 January 2008 - 22:53

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Ja Reg B kanske det heter, men tullavgift och moms är inget som en viss butik bestämmer.
Importerar man från land utanför EU så ska moms och tull betals. Sedan om du lyckas smuggla in den är en annan femma...

Väldigt va bitter du var då, jobbar du på tullverket eller?
Sen har jag inte smugglat ett skit så håll inne med anklagelserna tack.

Postad 04 January 2008 - 23:34

sekolon
  • sekolon
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

http://www.tullverke.../Kopa_varor.htm

faktum är att man är skyldig att anmäla import av varor utanför EU-land, så i lagens mening(om du inte anmäler det) så har du faktiskt "smugglat".
:unsure:

Postad 04 January 2008 - 23:39

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

http://www.tullverke.../Kopa_varor.htm

faktum är att man är skyldig att anmäla import av varor utanför EU-land, så i lagens mening(om du inte anmäler det) så har du faktiskt "smugglat".
:D

Säger bara så här: SMUGGLA mera !!! Då vi i sverige betalar en massa ###### skatt hela tiden ! skatt hit och moms dit ( hög moms oxå :unsure: )

Därmed inte sagt att jag menar att du har smugglat Tomanista ;)

Postad 05 January 2008 - 00:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Tja, vet inte om man är så bitter bara för att man talar om vad lagen säger.
Eller "Dont shoot the messenger"...

Vissa har tur och klarar sig och andra åker på moms och tull. Vissa butiker märker varorna på ett sätt att chanserna att komma igenom ökar, men det är ändå samma regler.
Dock är det ingen straffavgift på att inte deklarera sina varor via post vad jag vet utan det är upp till tullen att kolla upp sånt.
Det frågades ju om vad det kostade att importera och då tillkommer detta i normalfallet.

Jag anklagade inte någon för något.
Men nu när jag läser det andra svaret på din kommentar så tycker jag du ska ta det lite lugnt med din dementeringar :unsure:

Postad 05 January 2008 - 00:55

Boggan
  • Boggan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Då har jag också slagit till och köpt mig en konsol. Hittade den på Elgiganten mobilia i Malmö för 4395kr, tror det är den ända butiken som hade konsoler kvar i Malmö/Lund regionen, de hade 6st kvar när jag köpte den idag...

/Peter

Postad 05 January 2008 - 01:04

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Då har jag också slagit till och köpt mig en konsol. Hittade den på Elgiganten mobilia i Malmö för 4395kr, tror det är den ända butiken som hade konsoler kvar i Malmö/Lund regionen, de hade 6st kvar när jag köpte den idag...

/Peter

Stort grattis och välkommen :unsure:

Postad 05 January 2008 - 10:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skulle vara roligt att läsa hur många PS3 som sålts i sverige sista månaden..
Är slut på väldigt många ställen..Jaja det är väl bara att vänta :-)

Postad 05 January 2008 - 10:24

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Jag köpte min innan jul och fick betala 4.395:- och då var det tämligen lätt att få tag i en. Nu skall jag ordna en till min pappa och nu är det slut nästan överallt men alla butiker säger att de skall få in ordentligt med PS3or i början på nästa vecka så någon brist är det nog inte utan snarare butikerna som bunkrat upp dåligt.

Postad 05 January 2008 - 22:57

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Jag köpte min innan jul och fick betala 4.395:- och då var det tämligen lätt att få tag i en. Nu skall jag ordna en till min pappa och nu är det slut nästan överallt men alla butiker säger att de skall få in ordentligt med PS3or i början på nästa vecka så någon brist är det nog inte utan snarare butikerna som bunkrat upp dåligt.

Det låter ju djävligt märkligt om butikerna missat att beställa hem eller bunkra upp i tid så att PS3 tar slut mitt i julruschen på flera ställen??? Det är ju liksom inte direkt köttfärs de ska sälja... Jaja jag får väl bita ihop o vänta 1-2 veckor innan mitt ps3 kommer hem då trots att det är betalt och klart...

Postad 05 January 2008 - 23:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det låter ju djävligt märkligt om butikerna missat att beställa hem eller bunkra upp i tid så att PS3 tar slut mitt i julruschen på flera ställen??? Det är ju liksom inte direkt köttfärs de ska sälja... Jaja jag får väl bita ihop o vänta 1-2 veckor innan mitt ps3 kommer hem då trots att det är betalt och klart...

Köttfärs kan man ju märka om..vet inte hur det är med PS3an B)

Postad 06 January 2008 - 00:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Köttfärs kan man ju märka om..vet inte hur det är med PS3an :huh:

På ICA går allt ;) B)

Postad 06 January 2008 - 02:15

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Köttfärs kan man ju märka om..vet inte hur det är med PS3an ;)

På ICA går allt :lol: B)

Japp och på Coop, Hemköp och Willys. Men en PS3 har så lång livslängd så den behöver aldrig märkas om :huh:

Postad 06 January 2008 - 12:20

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0

Njäe. Jag köpte min innan jul och som du säkert vet så är det efter jul nu :)

Antar att åtgången varit stor innan jul och även tiden fram till nu. Det är ju först nu på måndag som alla helgerna är över och alla logistiker är tillbaka förhoppningsvis!

Elgiganten verkar ha fått in en sändning nu i fredags till några av sina butiker här nere i Skåne.

Postad 06 January 2008 - 13:49

Unregisteredc9540265
  • Unregisteredc9540265
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Är det ingen på forumet som jobbar på nån av elektronikfirmorna(elgigant/siba/onoff etc) som kan lämna lite info om kommande eventuella prissänkningar/bundles ?

Verkar lite konstigt att komplett ska ligga ensamma på 3995 medans de flesta andra håller sig kring riktpriset 4495.

Redigerat av Unregisteredc9540265, 06 January 2008 - 13:53.

Postad 06 January 2008 - 14:29

Counting_Crow
  • Counting_Crow
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kliar grymt mkt i fingrarna nu angående ps3an men har bestämt mig att vänta till ett vettigt erbjudande/paket tas fram av någon av de stora kedjorna. Paketet skulle helst innehålla ps3 40 gb, 2 st handkontroller, hdmi kabel, blueray fjärren, ett hyffsat spel och en fin bd-rulle. Blir så dyrt att köpa allting löst men kedjorna verkar ju ha svårt att fatta detta men hoppas att man får inkassera i ett ps3 inom den närmsta tiden. Tack för mig, hej!

Postad 06 January 2008 - 18:35

Unregistered963
  • Unregistered963
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tog mig och handla en födelsedagspresent idag, Blev en 40 GIG

3999 KR

Betalade jag för den på Europris

Funkar än så länge 1 års garanti
inge bundel bara enhet, så fick springa på felgiganten och handla lite spel.
Men de blev fortfarande väldigt billigt med 2 spel & enheten.

Som tur hade dom bara en kvar så den tog jag :)

Postad 06 January 2008 - 18:48

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

3999 KR

För alla som inte bor nära Europris så har som sagt Komplet.se den för 3 995kr och för 29kr kan kan den hämtas ut i Stockholm så totalpris blir 4 024kr och man kan betala på plats, riktigt smidigt tycker jag (finns även hämtbutiker i Göteborg & Malmö).

DOCK var min fråga följande:

Tror ni att det kommer göras en GTA IV bundle med PS3 när den släpps? Det + Assassins Creed och Blue-Ray spelaren är eg. ända skälet jag köper den (dels för att Warner gått "exclusive" också).

Om ni tror det är de s.k. "bundlingarna" (lite svengelska jag vet) så bra? Webbhallen tar ex. 4 800kr för PS3 + Assassins Creed och det billigaste PS3 inkl. frakt (4 024kr) + billigaste Assassin's Creed inkl. frakt (gratis på PC City tror jag) (507kr) = 4 531kr så blir det egentligen billigare?

En bundle för mig är ett paket ex: PS3+spel+handkontroll eller PS3+hdmi-kabel+filmer och detta ges för ett rabatterat pris, billigare än att köpa varorna för sig och paketet har en "nisch" ex. filmpaket med film,hdmi-kabel och blu-ray remote eller kanske speciella handkontroller i ett spels färger (Xbox 360 Halo Edition) osv.

Vore intressant med er feedback på detta.

Postad 06 January 2008 - 19:01

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Du får naturligtvis dels räkna med frakt om du plockar från flera ställen, men det är klart att Webhallen räknar på sina priser och ger mängdrabatt, de kollar ju inte på prisjakt efter billigaste pris på allt innan de lägger upp sitt erbjudande (antar jag)..

Så därför kollar du själv innan köp...

Postad 06 January 2008 - 20:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Jösses vad ni vänder på kronorna. :)

Jag kan föreställa mig er på ICA med ett knippe rabatt-kuponger i ena handen och veckans tomglas i den andra. :P

Postad 06 January 2008 - 20:57

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Jösses vad ni vänder på kronorna. B)

Jag kan föreställa mig er på ICA med ett knippe rabatt-kuponger i ena handen och veckans tomglas i den andra. :lol:

Fattig student så allting som kan fås till det billigaste priset kan göra att jag fortf. kan köpa dyra fina leksaker :)

Iofs. "fattig & fattig" om man har råd att spendera på TV & dvd etc. men snarare "prismedveten student" :P

Postad 06 January 2008 - 21:44

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Köttfärs kan man ju märka om..vet inte hur det är med PS3an :lol:

På ICA går allt :) :P

Japp och på Coop, Hemköp och Willys. Men en PS3 har så lång livslängd så den behöver aldrig märkas om B)

När PS4 släpps så kommer vi kanske se fall då Nordisk Film försöker märka om gamla PS3 or :)

Postad 06 January 2008 - 21:48

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

3999 KR

För alla som inte bor nära Europris så har som sagt Komplet.se den för 3 995kr och för 29kr kan kan den hämtas ut i Stockholm så totalpris blir 4 024kr och man kan betala på plats, riktigt smidigt tycker jag (finns även hämtbutiker i Göteborg & Malmö).

DOCK var min fråga följande:

Tror ni att det kommer göras en GTA IV bundle med PS3 när den släpps? Det + Assassins Creed och Blue-Ray spelaren är eg. ända skälet jag köper den (dels för att Warner gått "exclusive" också).

Om ni tror det är de s.k. "bundlingarna" (lite svengelska jag vet) så bra? Webbhallen tar ex. 4 800kr för PS3 + Assassins Creed och det billigaste PS3 inkl. frakt (4 024kr) + billigaste Assassin's Creed inkl. frakt (gratis på PC City tror jag) (507kr) = 4 531kr så blir det egentligen billigare?

En bundle för mig är ett paket ex: PS3+spel+handkontroll eller PS3+hdmi-kabel+filmer och detta ges för ett rabatterat pris, billigare än att köpa varorna för sig och paketet har en "nisch" ex. filmpaket med film,hdmi-kabel och blu-ray remote eller kanske speciella handkontroller i ett spels färger (Xbox 360 Halo Edition) osv.

Vore intressant med er feedback på detta.

GTA IV är nog lite för kontroveisiellt för att Sony ska göra en Bundle (18års gräns och mkt kritik). Snarare en bundle med GT5 när det släpps om ca ett år.

Postad 06 January 2008 - 22:40

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Webhallen köper sina ex ifrån Tyskland för att kunna sälja här skulle jag tippa.
Jag köpte därifrån och kan meddela att det kom ingen manual på svenska eller engelska med.
Gör iofs inte mig så mycket, men det kom bara på tyska,italienska,franska om jag inte minns fel.

// Cineoholic

Postad 07 January 2008 - 00:25

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Webhallen köper sina ex ifrån Tyskland för att kunna sälja här skulle jag tippa.
Jag köpte därifrån och kan meddela att det kom ingen manual på svenska eller engelska med.
Gör iofs inte mig så mycket, men det kom bara på tyska,italienska,franska om jag inte minns fel.

// Cineoholic

Mystiskt, jag fick med det i mitt paket från Webhallen. Måste vara ett misstag? Eller?

Postad 07 January 2008 - 00:40

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Eller så köper dom både svenska och utländska...

Postad 07 January 2008 - 11:32

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
El Giganto har en bundle, iallafall på nätet. 40 gb+resistance fall of man+br rullen Tallageda nights för 4500.

Postad 07 January 2008 - 12:18

Orion_1
  • Orion_1
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Förstår inte varför priserna är så höga i Sverige, är just hemkommen från Staterna och köpte en PS3 40GB + Rockband (jobbigt packning minst sagt) för 4000:- och beställer spelen från dvdboxoffice för under 500 med frakt.

Postad 07 January 2008 - 13:37

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Förstår inte varför priserna är så höga i Sverige, är just hemkommen från Staterna och köpte en PS3 40GB + Rockband (jobbigt packning minst sagt) för 4000:- och beställer spelen från dvdboxoffice för under 500 med frakt.

Är inte så svårt o förstå med den svenska momsen etc :D

PS. Rekommderar VG+ istället för dvdboxoffice, mycket snabbare och ingen risk för tull.

Redigerat av l2ickard, 07 January 2008 - 13:37.

Postad 07 January 2008 - 13:59

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

// Cineoholic

Tror jag inte att de gör.
Den manualen du fick med packas (troligen för EU) nog direkt i fabrik.
I lilla svedala sprättas alla paket och en liten svensk manual petas ned - därav att alla paket är återförslutna.

Uk ? (hmmm måste hem och kolla om jag inte fick med en engelsk) - de kanske petar i manual och sladd hos deras grossist.

Kan nästan garantera att alla maskiner som säljs i Sverige är via Nordisk Film.

Postad 07 January 2008 - 14:24

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Fick äntligen tag i en till min pappa nu!

EBGames för 4495:-, inga bundlingar har dom heller nu efter jul :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.