LG:s PG6000 plasma
2138 svar till detta ämne
Postad 20 mars 2008 - 20:03
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hmm, vet ej om CoreAVC är 64bit kompatibelt.
Jag hade nog, om man inte är en väldigt avancerad användare, försökt byta till 32bit faktiskt.
/ PP
Jo jag vet men jag får nog anses som en avancerad användare då jag har den till jobbe toch vi testkör massor med EDI program i Vista 64 bit just nu. Gah, måste ordna detta med strecken för det är irriterande som katten. Blir aldrig under TV signal, endast från dator. V-sync är tvingad på även under desktop. Tack. Mvh Albin
Postad 20 mars 2008 - 20:12
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
CoreAVc och ffdshow? Är det codecs? Jag har 8800GTX och inget internt grafikkort. Jag kör Ultimate 64 bit och ffdshow verkar inte vara komatibel?
Jag vet att det inte är plasman utan dessa streck var även på min tjock TV innan.
Mvh Albin
CoreAVC och ffdshow uppfyller samma funktion för x264. CoreAVC är enligt min erfarenhet lite snabbare. Om ffdshow presterar bättre bildkvalitet låter jag vara osagt. Glöm inte Haali Media Splitter och ex Media Player Classic, så borde dina x264 filmer flyta. Vad de gäller upplösningen så brukar de vara 1360x768 som gäller, om du nu inte ska köra 1024x768 som är native på 42".
Postad 20 mars 2008 - 20:18
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
CoreAVc och ffdshow? Är det codecs? Jag har 8800GTX och inget internt grafikkort. Jag kör Ultimate 64 bit och ffdshow verkar inte vara komatibel?
Jag vet att det inte är plasman utan dessa streck var även på min tjock TV innan.
Mvh Albin
CoreAVC och ffdshow uppfyller samma funktion för x264. CoreAVC är enligt min erfarenhet lite snabbare. Om ffdshow presterar bättre bildkvalitet låter jag vara osagt. Glöm inte Haali Media Splitter och ex Media Player Classic, så borde dina x264 filmer flyta.
Vad de gäller upplösningen så brukar de vara 1360x768 som gäller, om du nu inte ska köra 1024x768 som är native på 42".
Okej tack. Frågan är nu hur jag gör med CoreAVC. Jag har den senaste versionen och verkar fungera bra i Vista 64. Är det bara installera och thats it? Jag skall starta en film och strecken är borta? EDIT: Spelar det någon roll vilken spelar jag spelar upp filmerna i? Jag använder mig av VLC. Endel talar om att köra 1080p/24p och endel talar om 1080p/60p? Hur ändrar man detta? Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 20 mars 2008 - 20:21.
Postad 20 mars 2008 - 20:18
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Sådär...Då sitter en PG6000 på väggen! Den är riktigt fin. Tänkte ta kort men AlbinNdoja har ju tagit massor
Fråga Albin: Kommer du köra in den? Hur länge isåfall?
Postad 20 mars 2008 - 20:20
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Sådär...Då sitter en PG6000 på väggen! Den är riktigt fin. Tänkte ta kort men AlbinNdoja har ju tagit massor 
Fråga Albin: Kommer du köra in den? Hur länge isåfall?
Jag har ingen aning alltså, har inte den blekaste aning. Jag försöker få bort strecken som in dator skapar och sedan kommer jag där efter kalibrera och sedan köra in den. Jag jobbbar hemma på dagarna just nu så kan köra in TV'n 8 timmar per dag (08-17) men jag vet inte riktigt vad jag skall köra in den med? Filmer? Kanske 100 timmar eller? EDIT: Dessa streck blir det på min primära datorskärm om jag tar ett fönster och flyttar det sakta upp och ner. Gah, får spel på detta!! Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 20 mars 2008 - 20:24.
Postad 20 mars 2008 - 20:26
kristofer2
-
kristofer2
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag fick bort mina streck genom att byta från "hög kvalitét" till "hög prestanda" på nvidia kortet, dock har jag fortfarande meck med att få rätt upplösning. Tycker mig även se sludder från datorn, dock ej från analoga källan
Postad 20 mars 2008 - 20:40
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Jag fick bort mina streck genom att byta från "hög kvalitét" till "hög prestanda" på nvidia kortet, dock har jag fortfarande meck med att få rätt upplösning. Tycker mig även se sludder från datorn, dock ej från analoga källan
Tack. Jag fick bort mitt genom att boota med XP istället tror jag, skall se. Har inte installerat några CODECS än men kanske skall göra det?
Postad 20 mars 2008 - 20:48
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
ang VLC måste du nog ställa in i programet om du vill använda externa codecs, iom att de använder ett eget codecpack som standard.
Jag har personligen aldrig gillat VLC, kör det bara om inget annat funkar.
Använder MPC, dvs media player classic.
Postad 20 mars 2008 - 21:06
Entraktor
-
Entraktor
-
Amatör
-
-
85 inlägg
...
Jag hade samma problem med hack i bilden när jag körde VLC. Bytte till Core, och nu funkar det perfekt.
Postad 20 mars 2008 - 22:07
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Skulle vilja veta vad det är för typ av skruvar som gäller om man ska ha upp denna plasma på väggen?
Funderar på att köra på Elfa-fäste.
Postad 20 mars 2008 - 22:34
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
ang VLC måste du nog ställa in i programet om du vill använda externa codecs, iom att de använder ett eget codecpack som standard.
Jag har personligen aldrig gillat VLC, kör det bara om inget annat funkar. Använder MPC, dvs media player classic.
Hej, Hela problemet löstes genom att boota upp med XP. Något med Ultimate 64 gör att det blir streck och vad vet jag inte riktigt. Jag har inte installerat några codecs i Xp. VLC har alltid fungerat bra för mig dock, läser allting nästan. Angående skruvarna ärjag osäker, något som står någonstans som jag skall kolla upp åt dig? Mvh Albin
Postad 20 mars 2008 - 22:58
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Angående skruvarna ärjag osäker, något som står någonstans som jag skall kolla upp åt dig?
Mvh Albin
inte vad jag vet tyvär, får väl ringa supporten i värsta fall. läste nånting om M4 skruvar på en annan LG-plasma. beställde tvn från dustinhome igår kväll, så jag får väl den på tisda i bästa fall, vill ha upp den så fort som möjligt på väggen ...sorry för OT-bs
Redigerat av Hybe, 20 mars 2008 - 22:59.
Postad 20 mars 2008 - 23:20
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Angående skruvarna ärjag osäker, något som står någonstans som jag skall kolla upp åt dig?
Mvh Albin
inte vad jag vet tyvär, får väl ringa supporten i värsta fall. läste nånting om M4 skruvar på en annan LG-plasma.
beställde tvn från dustinhome igår kväll, så jag får väl den på tisda i bästa fall, vill ha upp den så fort som möjligt på väggen
...sorry för OT-bs 
Ja men då så. Hehe, vet exakt hur du känner dig och du kommer förmodligen bli riktigt glad. Vilken TV alltså. Skall bara kalibrera den också så man får ännu bättre och mer korrekt färger.  Mvh
Postad 20 mars 2008 - 23:43
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej,
Jag har följt denna tråden hela dagen idag eftersom jag själv har kollat in en 42PG6000 och har faktiskt bestämt mig idag tack vare denna tråd. Har dock lite frågor...
Jag kommer koppla in min TV i Com Hems digitalbox och kommer mestadels att se på fotboll och film/serier.
Har hört att många får ghosting på t ex fotbollsmatcher, ngn speciell inställning man måst göra för att få bort dem?
Det första jag gör när jag får min TV är det att dra ner kontrasten på halva och köra så i ca 50-75 tim för att sen kalibrera och ändra inställningar för hz, färg och allt vad det är...? Se första timmarna i movie-läge?
Lite spontana åsikter om Ni som köpt den vore snällt, vad tycker ni såhär långt?
Måste man kalibrera den mycket för att få en "bra" bild eller är den hyffsad "out of the box"?
Mycket grön i färgerna?
Vad jag hört så är iaf detta den bästa plasman under Pioneer Kuro, iaf enligt alla butiksbiträden som hjälpt mig i en rad olika affärer
Tacksam för alla svar och hjälp, är lite ny i området med plasma och dess teknik så hoppas ni har överseende!
Redigerat av Jonas H, 20 mars 2008 - 23:45.
Postad 21 mars 2008 - 00:18
Sir_T
-
Sir_T
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
någon som vet priser på 42 och 50 pg7000?
och iaf varför jag vill ha en plasma är för det första Blueray filmer och för det andra. GTA4 och GT5.
så tycker ni jag ska vänta på pg7000 eller är pg6000 ett bra val? vill ju helst ha fullhd tror jag men kan någon övertala mig att pg6000 duger gott och väl?
LG PG7000 kommer inte att säljas i 42". 50 och 60" är det som gäller. Inga priser klara.
Postad 21 mars 2008 - 00:30
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej, Jag har följt denna tråden hela dagen idag eftersom jag själv har kollat in en 42PG6000 och har faktiskt bestämt mig idag tack vare denna tråd. Har dock lite frågor...
Jag kommer koppla in min TV i Com Hems digitalbox och kommer mestadels att se på fotboll och film/serier. Har hört att många får ghosting på t ex fotbollsmatcher, ngn speciell inställning man måst göra för att få bort dem?
Det första jag gör när jag får min TV är det att dra ner kontrasten på halva och köra så i ca 50-75 tim för att sen kalibrera och ändra inställningar för hz, färg och allt vad det är...? Se första timmarna i movie-läge?
Lite spontana åsikter om Ni som köpt den vore snällt, vad tycker ni såhär långt? Måste man kalibrera den mycket för att få en "bra" bild eller är den hyffsad "out of the box"? Mycket grön i färgerna?
Vad jag hört så är iaf detta den bästa plasman under Pioneer Kuro, iaf enligt alla butiksbiträden som hjälpt mig i en rad olika affärer 
Tacksam för alla svar och hjälp, är lite ny i området med plasma och dess teknik så hoppas ni har överseende!
Först och främst kommer du få god bild kvalité cia com Hem digital. Kolla mina bilder (även om de är missvisande) på förra sidan. Jag har det analogt med en 6-7 år gammal antenn kabel och bilden är OK. Endel kanaler sänder till och med bra bildkvalité. Jag håller på att köra in min nu men behöver här lite hjälp: Jag kör 16:9 format och när jag kör en "Breakin DVD" så är det svart ovanför och svart undertill, cirka 10cm uppe och nere. Gör detta någonting elle skall BreakIn DVD'n köras över exakt hela skärmes bildyta? Klockren Tv. Snygg, enkel att installera, menyerna är superb (går nog ej att få enklare). Kanalerna hittar den per automatik och till bra kvalite, bästa man kan få in faktsikt. Klara färger, svärtan är bra, har ej kalibrerat än så kan ej yttra mig men den ser bra ut faktiskt för att vara out of the box. Jag tror att m du skall gnälla på färgerna out of the box får du vara kunnigare än de flesta. De flesta "Svenssons" hade nog sagt WOW till bildkvaliten när man satte på en HD rulle. De med mer erfarenhet ser ganska snabbt vad som behöver ändras.  Så, jag frågar en gång till för att inte missa: Jag kör 16:9 format och när jag kör en "Breakin DVD" så är det svart ovanför och svart undertill, cirka 10cm uppe och nere. Gör detta någonting elle skall BreakIn DVD'n köras över exakt hela skärmes bildyta? Tack, EDIT: Har en död pixel, helt svart. :/ Som tur är ser man inte den såvida man inte har en helfärg och står 40cm ifrån. Jag ligger normaltvis 3 meter ifrån och ser inte den även om jag leta och vet ungefär var den är. EDIT 2: Som tur är den döda pixlen där uppe där den svarta kanten brukar vara när man tittar på film. Jag kör nu break in helskärm, dvs alla 41.9 tummen. Hur är det med pixel garanti för LG? Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 21 mars 2008 - 01:52.
Postad 21 mars 2008 - 09:18
PM_1975
-
PM_1975
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag hittade följande på technix.se: Pixelpolicy: LG 42PG6000 omfattas av en begränsad pixelgaranti. LG Electronics specifikation för trasiga pixlar medger maximalt 4 st pixelfel oavsett storlek enligt nedanstående. http://www.technix.s...28_16_08_57.jpgÖverstigs totala antalet pixelfel betraktas skärmen som trasig och skall bytas ut.
Postad 21 mars 2008 - 09:17
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ok, tack Albin.
Kör du in din TV på halva kontrasten också?
Har du ghosting på t ex fotbollsmatcher?
Mvh
Postad 21 mars 2008 - 09:40
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Ok, tack Albin. Kör du in din TV på halva kontrasten också? Har du ghosting på t ex fotbollsmatcher?
Mvh
Hej, Japp, kör 50 på kontrast och 50 på ljusstyrka. Jag kör in den med Break in DVD ISO. Gratis och lagligt: http://www.eaprogram...n_DVD_R_ISO.zipVideo TS: http://www.eaprogram..._R_VIDEO_TS.zipJag har kört in den nu cirka 8 timmar kan jag tänka mig. Men jag har ju även tittat på film och serier och mixtrat. Efter inkörningen om ungefär 400 timmar kommer jag att kalibrera TV'n. PM_1975: Tack så mycket! Mvh
Redigerat av Unregistered98025e06, 21 mars 2008 - 09:42.
Postad 21 mars 2008 - 12:06
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jag kör 16:9 format och när jag kör en "Breakin DVD" så är det svart ovanför och svart undertill, cirka 10cm uppe och nere. Gör detta någonting elle skall BreakIn DVD'n köras över exakt hela skärmes bildyta?
Så, jag frågar en gång till för att inte missa: Jag kör 16:9 format och när jag kör en "Breakin DVD" så är det svart ovanför och svart undertill, cirka 10cm uppe och nere. Gör detta någonting elle skall BreakIn DVD'n köras över exakt hela skärmes bildyta?
Break-In ska täcka HELA bildytan.
Postad 21 mars 2008 - 13:19
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1 548 inlägg
Postad 21 mars 2008 - 14:22
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej,
Japp, kör 50 på kontrast och 50 på ljusstyrka. Jag kör in den med Break in DVD ISO. Gratis och lagligt: http://www.eaprogram...n_DVD_R_ISO.zip
Video TS: http://www.eaprogram..._R_VIDEO_TS.zip
Jag har kört in den nu cirka 8 timmar kan jag tänka mig. Men jag har ju även tittat på film och serier och mixtrat. Efter inkörningen om ungefär 400 timmar kommer jag att kalibrera TV'n.
PM_1975: Tack så mycket!
Mvh
Break IN DVD'n har du bränt ut från datorn och matar den i DVD spelarn eller kör du från datorn? Vad exakt gör break In DVD`? Video TS är...? EDIT: Va iväg och köpte TV'n idag, får den 5e mars!  Mvh
Redigerat av Jonas H, 21 mars 2008 - 14:31.
Postad 21 mars 2008 - 14:40
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Jag kör 16:9 format och när jag kör en "Breakin DVD" så är det svart ovanför och svart undertill, cirka 10cm uppe och nere. Gör detta någonting elle skall BreakIn DVD'n köras över exakt hela skärmes bildyta?
Så, jag frågar en gång till för att inte missa: Jag kör 16:9 format och när jag kör en "Breakin DVD" så är det svart ovanför och svart undertill, cirka 10cm uppe och nere. Gör detta någonting elle skall BreakIn DVD'n köras över exakt hela skärmes bildyta? Break-In ska täcka HELA bildytan.
Yes, förstod det sedan. Har kört breakin 4 timmar inatt och nu sedan kl 07 imorse. Jag surfar på min 24" och kört ut Breakin DVD via powerdvd från datorn till TV'n, fungerar utmärkt. Tyvärr är Breakin bara på 47 minuter eller liknande så man får köra en repeat som visserligen fungerar lika bra.  Hej,
Japp, kör 50 på kontrast och 50 på ljusstyrka. Jag kör in den med Break in DVD ISO. Gratis och lagligt: http://www.eaprogram...n_DVD_R_ISO.zip
Video TS: http://www.eaprogram..._R_VIDEO_TS.zip
Jag har kört in den nu cirka 8 timmar kan jag tänka mig. Men jag har ju även tittat på film och serier och mixtrat. Efter inkörningen om ungefär 400 timmar kommer jag att kalibrera TV'n.
PM_1975: Tack så mycket!
Mvh
Break IN DVD'n har du bränt ut från datorn och matar den i DVD spelarn eller kör du från datorn? Vad exakt gör break In DVD`? Video TS är...?
EDIT: Va iväg och köpte TV'n idag, får den 5e mars! 
Mvh
Jag kör ut från datorn via powerdvd och satt den på repeat så den har gått nu från 07 imorse medans jag surfar och spelar lite.  Den skall vila nu mellan 15 och 15:30 och sedan köras på igen fram till och med 18, sedan vila och sedan på igen.  Break in DVD ser till att köra in olika färger under en kort period. Till exempel sätts först grå på i någon minut, sedan skiftar den grå färg lite svagt och sedan kanske blå, ljusare blå, grön, ljusare grön, röd and so on. Detta för att så att säga "köra in" alla färgerna i TV'n. Sedan finns det olika varianter av Break in. Det finns ju de som blinkar konstakt i olika färger, som myrkrig ungefär men det behövs inte. TS är äkta DVD format så du kan bränna som en DVD skiva om du vill eller spela upp som DVD källa från power dvd för att leka med tanken. Grattis till TV'n den 5:e April.  Mvh
Redigerat av Unregistered98025e06, 21 mars 2008 - 14:44.
Postad 21 mars 2008 - 14:59
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ok, tack så mycket Albin. Får ta och bränna ut TS då jag kommer köra den på en vanlig DVD spelare till en början, hade inte tänkt att koppla in datorn än.
För TS och Break In DVD gör väl samma funktion fast dem är i olika format? TS funkar i en vanlig dvdspelare och det gör inte break in?
Mvh
Redigerat av Jonas H, 21 mars 2008 - 15:09.
Postad 21 mars 2008 - 15:22
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Ok, tack så mycket Albin. Får ta och bränna ut TS då jag kommer köra den på en vanlig DVD spelare till en början, hade inte tänkt att koppla in datorn än. För TS och Break In DVD gör väl samma funktion fast dem är i olika format? TS funkar i en vanlig dvdspelare och det gör inte break in? Mvh
Nej nej, sorry för dålig förklaring. Hela "applikationen/DVD" heter The Breakin DVD. Alltså skivan som man laddar ner eller köper. ISO är ett format, TS är ett format, tror det står för transportstream där bild, ljud och data ingår. En sak som du bör tänka på när du bränner ut är att om du kör en break in som det heter och låter den stå på för länge kanske din DVD enhet går i skärmsläckar läge och visar någon form av logga? Vet du det? För om så är fallet kan du få inbränningar av det _undertiden_ du kör en breakin, ingenting skoj. Så passa din inkörning. Mvh Albin
Postad 21 mars 2008 - 15:27
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ok, tack så mycket. Det va ingen dålig förklaring bara jag som inte är "haj" i området. Är "Rookie" som det står under mitt namn 
Men skall jag bränna ut båda de länkarna du posta? eller räcker det men den först abreak in dvd? För man behöver väl inte video TS om man har den första break in dvd?
Har jag en skärmsläckare så ändrar jag inställning på den
Mvh
/Tack för hjälpen Albin, uppskattat!)
Postad 21 mars 2008 - 15:32
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Ok, tack så mycket. Det va ingen dålig förklaring bara jag som inte är "haj" i området. Är "Rookie" som det står under mitt namn  Men skall jag bränna ut båda de länkarna du posta? eller räcker det men den först abreak in dvd? För man behöver väl inte video TS om man har den första break in dvd?
Har jag en skärmsläckare så ändrar jag inställning på den 
Mvh
/Tack för hjälpen Albin, uppskattat!)
Lungt. Jag hade tankat ner ISO versionen och bränt ut den som "image" i nero. Vet du inte hur man gör så skriv ett PM. Mvh Albin
Postad 21 mars 2008 - 16:24
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Är det någon som vet hur man stänger av 100hz "flow motion" eller vad det heter? Jag tycker det är bra med inställningar fast det ni har talat om är inget jag har sett.
Mvh Albin
Postad 21 mars 2008 - 16:28
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ok, pmar dig vid 5e april 
Vad tycker Du annars om TV'n? Är den lätt inställd och är den bra out of the box?
Allmäna åsikter?
Postad 21 mars 2008 - 16:53
pelmar
-
pelmar
-
Rookie
-
7 inlägg
HJÄLP!!!! Kan nån snälla hjälpa en kopplingslallare som jag? Har nyss köpt ett PS3 men hur får jag ut ljudet till mina 2 stereohögtalare?? Har en gammal förstärkare utan HDMI el optisk ingång. Jag har kopplat med HDMI från ps3:an till min plasmatv och sen från tv:n till förstärkaren med vanlig typ ljudkabel(röd/svart)! Men det händer inget!!! Är det nån intällning i tv:n eller PS3,an man ska ändra på så att den fattar att bilden ska tas digitalt men ljudet analogt?
MVH/Pelle
Postad 21 mars 2008 - 17:21
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Ok, pmar dig vid 5e april  Vad tycker Du annars om TV'n? Är den lätt inställd och är den bra out of the box? Allmäna åsikter?
Sure.  Jag tycker den ser bra ut out of the box men man ser tydligt att det behöver kalibreras, eller jag ser det i alla fall. Vitt är inte vitt men svart är ganska svart. Endel färger är ganska missvisande. Kanske du blir supernöjd out of the box eller kanske inte, beror lite på hur dina erfarenheter ser ut samt hur känslig du är. Jag tycker TV'n är väldigt lätt inställd till alla kanaler, ljud, generälla inställningar. Färginställningarna har jag inte rört än på grund av inkörningen. Mvh Albin
Postad 21 mars 2008 - 17:39
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
nu kommer en till sån där fråga som jag hatar
någon som vet dimensionerna för kartongen på 50",
måste ju veta va jag behöver ha för bil när jag ska hämta den.
Postad 21 mars 2008 - 18:02
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
42"s lådan är ju B * H * D: 111 * 86 * 39cm. Lägg på cirka 20cm på bredden och 20cm på höjden samt 15cm i djupet så borde du förmodligen få någorlunda pil. För övrigt är det faktiskt samma sak, handlar inte om film eller ej. Redan i Windows är problemet och jag har provat att installera codecs med mera (som för övrigt inte skall ha med Windows fönsterna att göra. Se nedan bild:  Grymt irriterande. Tack, Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 21 mars 2008 - 18:02.
Postad 21 mars 2008 - 19:25
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Finns det något sett att se om TV'n man köper kommer ifrån LG Norden eller om det är en "gråimport"?
På t.es Samsung så kan man se det på skillnader i modellbeteckningen.
Finns det något liknande på denna TV?
Postad 21 mars 2008 - 21:17
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
HJÄLP!!!! Kan nån snälla hjälpa en kopplingslallare som jag? Har nyss köpt ett PS3 men hur får jag ut ljudet till mina 2 stereohögtalare?? Har en gammal förstärkare utan HDMI el optisk ingång. Jag har kopplat med HDMI från ps3:an till min plasmatv och sen från tv:n till förstärkaren med vanlig typ ljudkabel(röd/svart)! Men det händer inget!!! Är det nån intällning i tv:n eller PS3,an man ska ändra på så att den fattar att bilden ska tas digitalt men ljudet analogt?
MVH/Pelle
OT: Under menyn "ljudinställningar" kan du välja att skicka ljudet via HDMI. Då borde det funka. Ännu mer OT: Med en plasma och PS3 rekomenderar jag dig att pronto införskaffa en ny stärkare som har optisk in.
Redigerat av Unregistered5480a0bb, 21 mars 2008 - 21:18.
Postad 21 mars 2008 - 21:37
Unregistered5d29fdf6
-
Unregistered5d29fdf6
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
på prylportalen står det ju så här
"PG6000 kommer så småningom ut i en rad olika versioner, bland annat med mottagare för kabel-tv, MPEG4 för HDTV-utsändningar och en version med dubbla mottagare för marknätet samt hårddisk. Däremot ingen HD-PVR som det ser ut. "
nån som vet när dom kommer ut?
Postad 21 mars 2008 - 21:50
PM_1975
-
PM_1975
-
Användare
-
-
117 inlägg
"PG6000 kommer så småningom ut i en rad olika versioner, bland annat med mottagare för kabel-tv, MPEG4 för HDTV-utsändningar och en version med dubbla mottagare för marknätet samt hårddisk. Däremot ingen HD-PVR som det ser ut. "
PG6300 med inbyggd kabel tv-box skulle komma tidigast i maj och senast i juni. Det beskedet fick jag för tre veckor sen, kan alltå se annorlunda ut idag då det handlar om tester av boxen så att den fungerar.
Postad 21 mars 2008 - 22:03
Unregistered5d29fdf6
-
Unregistered5d29fdf6
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
PG6300 med inbyggd kabel tv-box skulle komma tidigast i maj och senast i juni. Det beskedet fick jag för tre veckor sen, kan alltå se annorlunda ut idag då det handlar om tester av boxen så att den fungerar.
alltså att man kan ha com hem kort i den?
Postad 21 mars 2008 - 22:17
PM_1975
-
PM_1975
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jepp, kort för comhem digital-tv.
Postad 21 mars 2008 - 22:27
pelmar
-
pelmar
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej igen! Dum fråga 1: Du sa gå in på ljudinställningar, menar du på tv:n eller PS3:an?
Dum fråga två: Jag har ju bara två högtalare, spelar det nån roll då om min stärkare inte har optisk ingång? För jag får ju inte nåt surroundljud ut ändå typ 5.1?
Postad 21 mars 2008 - 23:08
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Vad kommer dem att ligga på för pris gemfört med "vanliga" 42PG6000? Lite segt att man får reda på detta några timmar efter sin beställning på PG6000  Är ända skillnaden att du år integrerad kabeltv?
Redigerat av Jonas H, 21 mars 2008 - 23:12.
Postad 21 mars 2008 - 23:10
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Hej igen! Dum fråga 1: Du sa gå in på ljudinställningar, menar du på tv:n eller PS3:an? Dum fråga två: Jag har ju bara två högtalare, spelar det nån roll då om min stärkare inte har optisk ingång? För jag får ju inte nåt surroundljud ut ändå typ 5.1?
OT På PS3'an
Postad 21 mars 2008 - 23:46
Lahe
-
Lahe
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej!
På Prylportalens test av 50PG6000 så sägs det att:
"Bildinställningarna har ett antal förinställda lägen och på det förhandsexemplar vi har fått för test återfinns ”Cinema” som kommer att ändras till ”THX” i slutversionen."
Jag var och kollade på TV:n idag på MediaMarkt och på den TV:n som stog ute återfanns inte "THX" istället för "Cinema/Film". Betyder det att det inte var slutversionen eller är det Prylportalen som har fel?
Kan inte ni som har TV:n kolla om det står "THX" istället för "Film" i de färdiga bildinställningarna?
Postad 22 mars 2008 - 01:11
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
Hej!
På Prylportalens test av 50PG6000 så sägs det att: "Bildinställningarna har ett antal förinställda lägen och på det förhandsexemplar vi har fått för test återfinns ”Cinema” som kommer att ändras till ”THX” i slutversionen."
Jag var och kollade på TV:n idag på MediaMarkt och på den TV:n som stog ute återfanns inte "THX" istället för "Cinema/Film". Betyder det att det inte var slutversionen eller är det Prylportalen som har fel?
Kan inte ni som har TV:n kolla om det står "THX" istället för "Film" i de färdiga bildinställningarna?
Var det 50" eller 42" du såg på MM? Om det var 42" så är inte den THX-klassad och får därför inte ha en meny som heter THX.
Postad 22 mars 2008 - 09:34
Lahe
-
Lahe
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Postad 22 mars 2008 - 13:03
Lundin99
-
Lundin99
-
Rookie
-
3 inlägg
Hallo Folks!!
Har just varit och kollat in denna vackra tv apparaten, gillade vad jag så, har även lurat
den andra äkta hälfen att köpa ett ljud system oxå.
Hittade allt på Mediamarkt.
Nu till frågorna
* Skall man ha sådan där försäkring som alla försäljare försöker sälja till en hela tiden
* Någon som vet om man kan deala med säljarna på MM, tänkte köpa LG:s 50" och limpan
Philips HTS 8100, detta blir ju en för mig STOR SUMMA PENGAR, kan dom bjuda till kanske
sänka priset eller slänga med ett par extra grejor, typ filmer , kablar mm. Vi snackar ju om
strax under 27 babianer. Några synpunkter ????.
Postad 22 mars 2008 - 13:07
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
jag har som princip att ALDRIG (man ska aldrig säga aldrig) köpa tilläggsförsäkringarna dom erbjuder. Det brukar kosta ganska mycket och i slutändan så visar det sig att den inte gäller. I längden så tjänar du nog på att inte teckna försäkringar. Tänk på vad en hemförsäkring kostar och täcker och jämför vad du får betala hos MM och dom andra.
Postad 22 mars 2008 - 13:13
Lundin99
-
Lundin99
-
Rookie
-
3 inlägg
jag har som princip att ALDRIG (man ska aldrig säga aldrig) köpa tilläggsförsäkringarna dom erbjuder. Det brukar kosta ganska mycket och i slutändan så visar det sig att den inte gäller. I längden så tjänar du nog på att inte teckna försäkringar. Tänk på vad en hemförsäkring kostar och täcker och jämför vad du får betala hos MM och dom andra.
Hm som jag tänkte då, de skulle ha 2400 kr tror jag det var för jag vet inte hur länge och vad som gällde men det blir ju mera pengar, snart spränger man ju 30 babianers gränsen bara för att man vill ha en just tv med lite ljud till. Vad tror du om att deala med dom då? om de bjuder till eller om de kör cheap charlie stilen
Postad 22 mars 2008 - 13:23
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
När kommer den riktiga verisonen av denna tv? Alltså LG PG7000 ?!
Mvh
Postad 22 mars 2008 - 19:23
Unregistereda983464f
-
Unregistereda983464f
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Någon som vet om man kan deala med säljarna på MM, tänkte köpa LG:s 50" och limpan Philips HTS 8100, detta blir ju en för mig STOR SUMMA PENGAR, kan dom bjuda till kanske sänka priset eller slänga med ett par extra grejor, typ filmer , kablar mm. Vi snackar ju om strax under 27 babianer. Några synpunkter ????. 
Man ska alltid försöka pruta på storkedjorna. Säljarna jobbar väldigt sällan på provision och marginalerna är ibland väldigt rejält tilltagna, så det brukar ofta gå bra om man har rätt attityd.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|