Det kommer bara 2-kanals input till ac3filter!
Tips?
Redigerat av Unregistered7790dfc3, 03 November 2009 - 19:52.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
39 relaterade trådar
Postad 03 November 2009 - 19:51
Nu tröttnade jag på att ubuntu är så ###### mkt krångel så bytte tillbaks till xp. Får dock inte passthrough att fungera till den optiska utgången ?!
Det kommer bara 2-kanals input till ac3filter! Tips? Redigerat av Unregistered7790dfc3, 03 November 2009 - 19:52. Postad 03 November 2009 - 19:58
@maskan: Har för mig att man var tvungen att aktivera 5.1 på analog för att få ut det på digital, i xp. Kan minnas fel dock, var ett tag sedan jag körde xp.
Postad 03 November 2009 - 19:59
Hmm... Hur aktiverar jag det? Har installerat via drivers från hemsidan, men trodde det var realtek chip? /MVH Postad 03 November 2009 - 22:01
Nu får jag inte annat än 2-kanals i windows 7 heller?! Har ju alltid fungerat innan :S
Postad 03 November 2009 - 22:47
En fråga om Asrock 330. Om man kör win7 med WMC, kan man få ut både HDMI bild och VGA bild samtidigt, eller måste man välja mellan dem? Samma med HDMI ljud och SPDIF ljud, kan man få ut båda samtidigt eller måste man välja en av dem i taget?
Postad 04 November 2009 - 10:22
Såg att 330HT släppts nu, vilken sjuk tur att jag inte köpte den vanliga 330 precis
Kommer köpa 330HT så fort den kommer ut, och så köper jag en billig XPpro av en polare. Kollade Prisjakt och HT kommer kosta ~1000kr mer än den gamla, frågan är bara när den levereras till Sverige! Någon som har koll på hur lång tid det tog från release av den gamla till att den fanns att köpa i Sverige? Postad 04 November 2009 - 10:47
Vart såg du att den släppts? Och var det vanliga HT utan Blu-Ray som skulle kosta 1000:- mer?
Edt: Sorry...såg den nu på prisjakt...går lite fort ibland... Redigerat av t93pan, 04 November 2009 - 10:48. Postad 04 November 2009 - 11:15
1000:- mer för att den har trådlöst nätverk som man inte bör använda iaf om man streamar HD filmer med hög bitrate. Vad skiljer mer ifrån den "gamla"? En IR mottagare som man kan köpa för en hundring Redigerat av Unregisteredca490738, 04 November 2009 - 11:15. Postad 04 November 2009 - 11:15
Hehe, jodå, den finns där Frågan är väl bara hur lång tid man bör räkna med att det tar att få den till Sverige? Snackar vi 2 dagar, 2 veckor eller 2 månader tro? Postad 04 November 2009 - 11:21
Jag vill ha den just för att jag ska slippa streama ^^ http://www.engadget....ith-a-bd-drive/ Där kan du läsa om lite nyheter.. Postad 04 November 2009 - 11:21
Precis, det är inte större hårddisk heller verkar det som, fast det stod så på ngn sida. Lite stor prisskillnad. Men får väl räkna med att priset sjunker på den när den finns för leverans, eller vad tror ni? Postad 04 November 2009 - 11:35
Men det verkar vara ett nytt ljudkort som klarar 7.1 och DTS. Klarar inte den gamla DTS ljud?
Sen har den eSata också. Postad 04 November 2009 - 11:40
Jo den klarar DTS men inte 7.1. Postad 04 November 2009 - 12:15 Det jag tycker är intressant är att det finns stöd för två diskar så man kan köra RAID och att man får IR + fjärr inbyggt. Jag tror det kan ha varit jag som skrev att det var 500 GB hårddisk (enligt någon holländsk sida som engadget länkade) men det var tydligen högsta möjliga storleken. Jag har för mig att priset på den förra asrocken fluktuerade en jäkla massa innan den faktiskt fanns till försäljning men lade sig lite lägre än man trodde. Det var väl också likadant med eb1012 vad jag minns. Postad 04 November 2009 - 13:52
Men hur lång tid tog det från att den kom upp på webshopparna till det att den faktiskt fanns att köpa? Är så sjukt sugen nu när jag såg att den är uppe hos webhallen bla.! Postad 04 November 2009 - 15:25
Hmm, intressant att Webhallen har den till under prisjakts pris!
Postad 04 November 2009 - 19:29 Den stora och viktiga skillnaden är att den nya Asrock har analoga 7.1-utgångar vilket är det enda sättet att få ut bluray-formatets högupplösta ljud Dolby TrueHD eller DTS-HD MA.Jo den klarar DTS men inte 7.1. Nuvarande Asrock ION 330 med bluray diskvalificerar sig som bluray-spelare eftersom det inte finns något sätt att få ut oförstört HD-ljud (okomprimerat och ej nedsamplat), varken analogt eller digitalt. Analoga 5.1 eller 7.1-utgångar saknas helt och genom HDMI skickas bara en nedsamplad LPCM-signal. Det senare problemet är sannolikt inte löst på den nya Asrocken heller. Den återstående frågan är hur bra ”ljudkortet” är i nya Asrocken. Det står ingenting i specen men det spekuleras om Realtek ALC890 som verkar vara ett chip med en hyfsad 24bit/192khz D/A-omvandlare. Någom som vet mer om detta? Postad 04 November 2009 - 22:31 5089 kr hos Webhallen nu: http://www.webhallen...d.php?id=104896 Alltså 799 kr dyrare än den gamla modellen med bluray. Känns helt okej med tanke på wlan, fjärr, esata, 7.1 och raid. Postad 05 November 2009 - 07:48
Har lekt runt med en Asrock ett tag nu och är riktigt nöjd
Nu tänkte jag beställa en till med BD och även slänga in lite mer minne i burken. Frågan är vilket minne som skulle vara bäst att slänga in? Är detta ett bra val? http://www.webhallen...od.php?id=94364 Redigerat av duja, 05 November 2009 - 07:48. Postad 05 November 2009 - 15:26
http://www.webhallen...od.php?id=79982
mums mums minne, sitter i flera av mina maskiner, bl.a. i asrocken (bytte till 4gb) /Daniel Postad 05 November 2009 - 18:50
det är ju helt klart kalas att man kan köra raid..börjar bli lite sugen på en själv nu..kunde man bara få bluray att lira i linux också hade det varit ett klockrent köp för min del Postad 05 November 2009 - 19:02
får man fråga vad du gör med 4gb minne? kör själv 2gb i min asrock med ubuntu som jag använder som desktop-maskin och känner inget direkt behov av mer. Hade tom. 1gb i min gamla maskin. men du kanske kör win7? vore kul att höra om det ger någon generell prestandaökning innan man överväger ett köp. Postad 05 November 2009 - 23:58
Är det någon som testat Windows 7 Starter och kan dela med sig av sin upplevelse?
Postad 06 November 2009 - 17:09
Nu har jag fått lite nya leksaker som jag nyligen beställt. Har tänkte jag ska ha den att kika på lite film och lyssna på musik från.
Var lite orolig de inte skulle få plats i chassit men de verkar inte vara några problem. Har beställt en men vet inte när den kommer behaga dyka upp. Nu ska jag testa och se om de funkar bra med Ubuntu eller om man kanske ska försöka köra Windows 7, får damen välja så antar jag de blir de senare. Ska dela med mig av de jag kommit fram till så fort allt är klart. Postad 06 November 2009 - 17:40 Min första tanke är spontant -usch vad dyrt. Fortfarande alldeles för dyrt. Köp på annat ställe. Vi vill gärna höra dina åsikter när du fått ihop allt. Snyggt att köra SSD dock. Redigerat av twebbas, 06 November 2009 - 17:44. Postad 06 November 2009 - 18:08
Tyvärr blir de ju en temporär installation tills vidare innan jag fått SSDn, hoppas bara den kommer innom ett par veckor, man blir så otålig när man beställt något
Postad 06 November 2009 - 22:58 Najs. Jag kommer skaffa en innan jul iaf. Blev lite tunt i plånboken nu. Köpte ju en Pioneer plasma. Men snart så. =) Postad 07 November 2009 - 05:10
OCWorkbench.com har testat ASRock ION 330HT-BD http://www.ocworkben...D-Review/g1.htm
Testet på 4 sidor innehåller 3 videos. TweakTown har en Unboxing video av ASRock ION 330HT-BD http://www.tweaktown...ideo/index.html Redigerat av janeee, 07 November 2009 - 05:15. Postad 07 November 2009 - 11:33 Var monteras den andra hårddisken för RAID? Postad 07 November 2009 - 12:50 Frågan är om det inte fanns en slot i den bryggan som den nuvarande hdn satt i el? Alltså samma som både bd-spelaren och 320gigaren satt i. Men det är bara en gissning från min sida. Tycker systemet är riktigt nice iaf. Postad 07 November 2009 - 17:54
Nu har jag installerat, både windows och Ubuntu faktiskt. Lär säga att jag är riktigt imponerad av att man kan spela upp en 720p film och ligga under 10% CPU. Flyter på sjukt bra faktiskt.
Det jag har allt klaga på är att fläkten som var med väsnas en del och jag köpte ju ett trångt chassi som fan så jag har inte så mycke plats heller, får fundera lite på hur jag ska lösa det här. Men de är ju inte prylarnas fel att jag ville ha en så platt låda som möjligt. Postad 07 November 2009 - 18:00
Unboxing av ION330HT-BD
http://www.youtube.c...h?v=CGcula_X9rw Ser inte ut som fjärren är IR, visar aldrig fronten av fjärren men ser inget IR-öga på fronten av burken. Redigerat av forsaken, 07 November 2009 - 18:00. Postad 07 November 2009 - 20:34
@forsaken: Jag skulle gissa på att ir-ögat sitter på framsidan i luftutblåset, ser nästan ut som så, alternativt i powerknappen. Den har ingen Bluetooth, så det kan det iaf inte vara.
Redigerat av StarChild, 07 November 2009 - 20:43. Postad 07 November 2009 - 22:43
Skulle kunna sitta i luftutblåset, powerknappen ser inte ut att ha något öga.
Postad 08 November 2009 - 02:21
Powerknappen har genomskinlig lysande plast. Bakom den plasten kan det sitta ett öga. Men troligen inte.
Postad 08 November 2009 - 10:02
Jag har försökt att hitta klara svar på nätet, men det verkar inte finnas.
Är det någon här som vet om EB1012 klarar att spela följande TV-tjänster i fullskärm på en HD-ready TV, SVT Play SVT Play Prima TV3 Play TV4 Replay TV4 Anytime Kanal 5 Play TV6 Play TV8 Web TV Kanal 9 ZTV Headweb (flash-filmer) Headweb (silverlight-filmer) Någon som hunnit prova? Postad 08 November 2009 - 15:21
vad har ni för temperaturer på era ion 330? vid idle ligger min GPU på 64-65c och HDD på 45c med standardinställning på fläkten. undrar lite därför att jag funderar på att ställa ner fläkthastigheten men är fan lite osäker på om det är så sunt med tanke på nuvarande temperaturer?
Postad 09 November 2009 - 11:03
Har tänkt på en sak nu, har ställt en del frågor, fått en del svar, nu är det bara en sak mellan innan jag beställer hem en 330HT (Förutom att den inte finns i lager ännu dvs ^^).
Jag köper en 330HT, fixar ett WinXP-Pro som jag slänger på. Har ett tangentbord och mus hemma som jag använder under installation för att sen köra fjärren. Min TV klarar bara 720p, så någon fullHD är inte aktuellt just nu, så då ska jag inte behöva hårdvaruaccelerera om jag förstått det rätt. Är det alltså bara att slänga på XBMC och köra på sen eller? Som sagt så kommer jag inte köra över 720p. Postad 09 November 2009 - 11:45
Vad jag sett så finns det en del 720p med ganska hög bitrate. Frågan är om CPU'n klarar avkoda dessa utan problem? Om du nu måste köra Windows så kan du sätta upp XBMC så att den använder en extern spelare som i sin tur använder grafikkortet för att koda av filmerna. Har inte satt upp detta själv då jag kör linux istället men vad jag läst verkar det fungera ganska bra! Postad 09 November 2009 - 11:55
Ja, Windows blir det, inget jag tänker lägga på hyllan inte! Så jag lägger in XBMC och MPC-HC, ställer in i XBMC att den ska köra med MPC-HC som extern spelare på 720p och uppåt? Postad 09 November 2009 - 12:05
När du ställt in XBMC att använda extern spelare så används den till alla filmer oavsett upplösning. Postad 09 November 2009 - 12:14
Ah okej. Alltså, köpa, installera XP, installera XBMC och MPC-HC, sen köra. Nu väntar jag bara på att skiten ska släppas Postad 09 November 2009 - 14:24
Ngn som vet om det blir ngn skillnad mot att använda extern spelare i XBMC-Windows eller den inbyggda i XBMC-Linux?
Vad gäller CPU-användning, bildkvalitet m.m.? Postad 11 November 2009 - 08:26
Meh, enligt inWarehouse släpps den imorgon, men enligt b-ray.se så inte förren på söndag, andra datum har jag inte hittat.
Någon som kan bekräfta vilket datum som gäller? Sen ni som var med när 330 släpptes, var det dom preliminära priserna som gällde när den väl fanns i lager, eller borde jag vänta med att klicka på köp till den faktiskt finns i lager? Postad 11 November 2009 - 11:17
Jag är också sugen på Asrock Nettop ION330HT Atom C330
Kommer dock köra Linux, någon som vet vad det är för status på BD fronten? Är även orolig för att den kommer att låta (om så minimalt). Jag kommer ju inte att ha den som huvudkudde, men hörs den på 3 meters håll i total tystnad? Är fanatisk vad gäller störande bakgrundsljud och allt som snurrar... Någon som vet om det finns någon låda med integrerad heatsink som passar något av Dualcore korten? /Fredde Postad 11 November 2009 - 11:25
Jag måste bara få rekommendera Antec ISK 300 som chassi till er datorbyggare. Passar utmärkt till ion-plattformen; tyst och svalt är det!
Kolla gärna in mitt galleri för bilder. Postad 11 November 2009 - 11:29 Är du fanatisk när det gäller fläktljud skulle jag bygga själv med en pico-psu och bestämma fläktar och chassi själv. Annars är du låst till att använda tillverkarens storlek på fläktar och 40-60mm är rätt svårt att få tyst på. Postad 11 November 2009 - 19:40
Gillar ditt galleri, ser bra ut! Jag Vill bygga något liknande! Tycker det är lite synd att det blir en del tomt utrymme då Zotackortet har separat nätagg och inte behöver inbyggda. Iofs så ser platsen lagom ut för en SSD och så går det att köra 2 st 2.5 HDD i RAID 1 för lagring =). Tror du att det går in en 3.5 tums disk där till och med? Sedan så ligger flänsen i fel riktning jämfört med fläktarna, men det ska väl inte vara något problem. Som sagt, jag kopierar nog ditt bygge 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |