Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung UE46D7005 och UE46D8005

1003 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung D8005 55" LED TV - UE55D8005 (TV) 7 7.279068 (42) Inga priser
Samsung D7005 55" LED TV - UE55D7005 (TV) 3 7.449998 (19) Inga priser
Samsung UE46D8005 (TV) 7 8.939392 (32) Inga priser
Samsung D7005 46" LED TV - UE46D7005 (TV) 6 7.974358 (38) Inga priser
Samsung D8005 40" LED TV - UE40D8005 (TV) 4 6.749998 (3) Inga priser
Samsung D7005 40" LED TV (TV) 3 8.75 (3) Inga priser
Samsung SSG-3100GB (3D-glasögon) 3 7.749998 (3) Inga priser
Samsung SSG-3300CR (3D-glasögon) 3 6.5 (1) Inga priser
Samsung SSG-3300GR (3D-glasögon) 2 (0) Inga priser
Samsung SSG-3700CR (3D-glasögon) 3 8.333332 (2) Inga priser
Samsung D6327 46" (TV) 4 8.374998 (7) Inga priser
Samsung SSG-P31002 (3D-glasögon) 2 7.666666 (2) Inga priser
Samsung D8005 (TV) 7 7.4 (4) Inga priser
Samsung SSG-3050GB (3D-glasögon) 4 7.666666 (2) Inga priser
Samsung SSG-P30502 (3D-glasögon) 6 (0) Inga priser
Samsung F8005 46" LED TV - UE46F8005 (TV) 9 8.519998 (24) Inga priser
27 relaterade trådar
Samsung Plasma TV 2013 (868 inlägg) 2 år sedan
LG 65SK8500 vs Samsung QE65Q7F (5 inlägg) 8 år sedan
Bra val på 75"? Samsung, LG eller vad? (49 inlägg) 9 år sedan
Hur står dig en dyrare tv som är några år mot en nyare billig? (5 inlägg) 10 år sedan
Sämre bild med kortmodul? (6 inlägg) 10 år sedan
Samsung LCD/LED 2013 (1150 inlägg) 10 år sedan
UE46F8005 tappar internet på netflix (16 inlägg) 11 år sedan
Röstning. Ni som köpt Samsung LCD D8005 i 46 alt 50 " har ni (109 inlägg) 11 år sedan
Textning i 3D ? (3 inlägg) 12 år sedan
Mellandagsrea 2013 (197 inlägg) 12 år sedan
Ännu en "vilken ska jag välja"-tråd – PS50ST60Y / 46F8005 / KDL-W80 (6 inlägg) 12 år sedan
Samsung UE-50F6505 VS Sony KDL-47W805 (2 inlägg) 13 år sedan
Köpråd Sharp LC-60LE741S (+2 Samsung +1 Sharp) (181 inlägg) 13 år sedan
Stora problem med ghosting (?) i min samsung UE55D8005 / (UE55D7005) (15 inlägg) 13 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 13 år sedan
3D-brillor, kan man välja fritt? (4 inlägg) 13 år sedan
Känns detta igen? "Värd ställer in för uppdatering" (UE55D8005) (3 inlägg) 13 år sedan
Panasonic VT30 vs. Samsung D8005 (132 inlägg) 14 år sedan
TH-42PX70EA vs UE46D8005 (3 inlägg) 14 år sedan
Köpråd kring 60 tum (23 inlägg) 14 år sedan
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg) 14 år sedan
TV-modeller med inbyggd DVB-T2 (41 inlägg) 14 år sedan
dvb-t2 (11 inlägg) 14 år sedan
Samsung 46 UE46D6327 tankar (13 inlägg) 14 år sedan
Samsung UE46D8005 och ljud på HD-kanaler Boxer? (14 inlägg) 14 år sedan
40tums skärm till datorn och för att se tv (5 inlägg) 14 år sedan
Samsung D65XX vs D7XXX vs 8XXX vs other (1 inlägg) 15 år sedan

Postad 28 February 2012 - 18:33

tigern68
  • tigern68
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej ny fråga hur blir man av med textteve programnummer när man kör textteve?
Blir galen på den eller är det en miss från samsung ?
Vill bara se texten!

Postad 28 February 2012 - 19:05

fredpencil
  • fredpencil
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vill bara avråda alla till att köpa 7005:an. Jag hade oturen att handla på onoff strax innan de kursade. Så jag kunde inte lämna tillbaka den. Jag kan inte se ett vanligt program utan att sitta o störa mig på de vita strecken som uppenbarar sig så fort bilden rör sig i sidled. Fotboll är en katastrof! Samsung är ju också sämsta tänkbara företag att ha att göra med. De hävdar att det är normaltoch vägrar byta den, trots att teknikern berättade att de bytt ut en tv med samma problem i skåne. De vägrar tom att ringa mig och hävdar att de inte har tid så de mailar istället. Jag kommer göra allt i min makt för att få folk att förstå hur inkompetenta folk på samsung är och hoppas att ni följer mitt råd att inte köpa denna tv. Den är skit och mitt sämsta köp någonsin!

Postad 29 February 2012 - 13:02

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Vill bara avråda alla till att köpa 7005:an. Jag hade oturen att handla på onoff strax innan de kursade. Så jag kunde inte lämna tillbaka den. Jag kan inte se ett vanligt program utan att sitta o störa mig på de vita strecken som uppenbarar sig så fort bilden rör sig i sidled. Fotboll är en katastrof! Samsung är ju också sämsta tänkbara företag att ha att göra med. De hävdar att det är normaltoch vägrar byta den, trots att teknikern berättade att de bytt ut en tv med samma problem i skåne. De vägrar tom att ringa mig och hävdar att de inte har tid så de mailar istället. Jag kommer göra allt i min makt för att få folk att förstå hur inkompetenta folk på samsung är och hoppas att ni följer mitt råd att inte köpa denna tv. Den är skit och mitt sämsta köp någonsin!

Jag njuter för min del av att titta på fotboll i full HD där man kan se varje grässtrå.Vid snabba rörelser kan man se viss rörelseoskärpa men det slipper man inte ens på plasmaskärmarna trots att de skall i prinsip sakna fördröjning. Och inga tester jag läst har klagat på detta ex en jag har framför mig där det står i översättnin: turligt, respons time on D7005 är snabb, faktiskt riktigt snabb. Jag såg mycket lite blurring vid snabba rörelser och Samsung har förbättrat saken jämfört med 2010 apparterna.Jag noterade inga märkbara overdrive trailing heller, vilket är great. Så antingen är det fel på instälnningarna eller på insignalen eller på din TV. Mvh HSE.

Postad 29 February 2012 - 16:36

fredpencil
  • fredpencil
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tror duinte jag testat alla möjliga inställningar och pratat med min digital tv leverantör?! Det är varken fel på inställningarna eller signalen. Det har samsungs tekniker redan konstaterat, de säger att man får ta detta problemet med denna tv. Antingen får man det mer eller mindre. Troligtvis har du fått lite och det ska du va glad över. De erkänner alltså att problemet finns på min tv men de kan inte fixa till det. Försökte med byte av processor, bildkort och panel men inget hjälpte.

Postad 29 February 2012 - 18:12

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Jag är riktigt nöjd med min 46 7005 och den har klart bättre bild en min polares Sony KDL-46HX720b som verkligen har en hel del clouding. :)

Postad 29 February 2012 - 20:04

berne
  • berne
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
har en fråga... dom som har köpt 8serien får ju med en samsung galaxy wifi 5.0 platta, jag undrar om de går att programera den så den klarar av tex en dreambox?

Postad 01 March 2012 - 09:33

Creative
  • Creative
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Vid ev problem har Expert gått ut med att de tar alla garanti ärenden från OnOff.
Så kontakta dom vid ev problem.
Sen att säga att ALLT är skit med Samsung för du ev fått problem med en produkt är ju "aningen" barnsligt.
Du kommer inte hitta ett märke/produkt som inte har måndagsexemplar.
Kan för övrigt informera att min 8005 är underbar och är helnöjd med den.

Postad 01 March 2012 - 12:27

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Tror duinte jag testat alla möjliga inställningar och pratat med min digital tv leverantör?! Det är varken fel på inställningarna eller signalen. Det har samsungs tekniker redan konstaterat, de säger att man får ta detta problemet med denna tv. Antingen får man det mer eller mindre. Troligtvis har du fått lite och det ska du va glad över. De erkänner alltså att problemet finns på min tv men de kan inte fixa till det. Försökte med byte av processor, bildkort och panel men inget hjälpte.

För min del njöt jag av fantatisk bild på fotbollslandskampen i går via TV3 HD, kollade lite på TV3 SD för att se om det gick se någon som helst antydning av dina problem men även om bilden blev mycket mer oskar fanns inga sådan problem.Tråkit att Samsung är ovilliga att byta ut den, onekligen ett problem när OnOff kursat och ingen känner riktigt ansvar för just din TV.Mvh HSE.

Postad 01 March 2012 - 12:53

Saltakatten
  • Saltakatten
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hej!

Har två frågor:

Säkert en dum fråga, men använder du dessa inställningar även till film? Jag är på det stora hela väldigt nöjd med min UE46D8005, men har lite clouding. Kanske reducerar man problemen med dina inställningar, eller ändrade du av några andra anledningar? :)

Sedan undrar jag också varför tv:n inte sparar mina bildinställningar. Finns det ingen "spara-knapp", eller är det jag som är fullkomligt blind?

Jag har något olika inställningar när jag tittar på TV-sändning och när jag kollar på film genom HDMI. Inställnings-schemat visar för både TV och HDMI.

Min clouding och flashlight har minskat med inställningarna en aning. Nästan obefintlig. Dock har jag petat i dem för att få så bra bild som möjligt enligt mitt tycke. Att cloudingen minskar en aning med inställningarna är en bonus.

Min clouding syns dock en del när jag är inne på smarthub och allshare. Här kan man tyvärr inte göra bildinställningar. Spelar visserligen mindre roll. Det är bara när jag tittar på film och TV som jag egentligen bryr mig.

Postad 02 March 2012 - 14:48

Unregistered4f2d1f8d
  • Unregistered4f2d1f8d
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har någon luskat ut när 2012orna kommer (UN55ES8000 / UN55ES7500). Borde vara nu nångång imars..

Postad 02 March 2012 - 21:35

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Har någon luskat ut när 2012orna kommer (UN55ES8000 / UN55ES7500). Borde vara nu nångång imars..

Undra vad dom kommer att hamna i pris och om det blir bättre bildkvalite på dessa en vad det är på UED7005 och 8005 ?

Postad 03 March 2012 - 18:42

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Hej på er!
Sökt men inte funnit svar, men kan jag på nått sätt se mina nätverksutdelningar från olika datorer och nasen utan att blanda in DLNA, Allshare och annat bös?
Helt enkelt komma åt vanliga nätverksutdelningar och streama till tv´n antingen trådat eller otrådat.
Hoppat från px-70 till 46d8005 och utforskar mervärden.
Mvh

Postad 04 March 2012 - 03:01

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej,
med så mycket fel på produkterna som Samsung har så MÅSTE dom ju bara jobba stenhårt på kvaliteten för att komma tillrätta med främst clouding/bleeding!?? Det måste ju kosta dom stora pengar att folk reklamerar så mycket! Dessutom måste dom ju kunna förbättra kvaliteten inte minst i kraft av sin storlek på marknaden!? Frågan är om dom gör det eller om all kraft/resurser istället går till att ta fram nya produkter?

Har apparaterna som produceras blivit märkbart bättre med tiden? Vad säger folk som köpt, säg, de senaste 2 månaderna kontra de som köpte för 6 månader sen? Är det någon skillnad? Är det någon som vet???

Fortfarande lika stor risk att bli besviken som tidigare?

Redigerat av pokkker, 04 March 2012 - 03:07.

Postad 04 March 2012 - 03:05

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag skulle också gärna vilja veta hur den nya 8000-generationen, 2012-års modell, är med avseende på clouding/bleeding. Är dessa apparater bättre så är det kanske värt att vänta? Är dom det inte så kan det nästan kvitta...! Jag förväntar mig inget svar eftersom jag förstått att Samsung är blyga med information kring dessa produkter som inte ännu är ute på marknaden. Någon med inside info kanske "spiller" lite...? B)

Postad 04 March 2012 - 03:13

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
...Som ni kanske förstår så är jag på väg att köpa en 8005:a i 46 eller möjligen 55 tum. Jag har läst på ganska ordentligt och trots alla problem med clouding, bleeding, ghosting och allt vad det heter så faller ändå valet på en 8805:a. Det är många faktorer som spelar in givetvis och mina preferenser är säkert inte samma som många andras. 3D-biten väger ganska tungt för mig bl.a. Valet är långt ifrån självklart, buzzing från en plasma skulle jag t.ex. inte stå ut med, men att ställa detta mot clouding/bleeding är inte helt enkelt på förhand. Det blir så... väldigt hypotetiskt...! (Som om inte allt mitt resonemang är det ändå!? *sarkasm*)

Jag har iaf. förstått att öppet köp är ett måste så det får nog bli elgiganten eller expert vilka båda ligger i närheten så transport fram och tillbaka är ganska enkelt. Jag hoppas verkligen på turen för SÅ kul är det inte att packa upp/ner och släpa varan tillbaka till inköpsstället...! OM jag behöver returnera TVn så funderar jag starkt på att istället först köpa en till och ta hem den för jämförelse med den förra innan en av dom åker tillbaks. På så sätt kan man ju byta upp sig flera gånger i värsta fall. Jag hoppas som sagt verkligen på turen och att jag inte som många andra till sist ger upp hoppet och köper ett annat fabrikat istället... eller nåt billigt begagnat i väntan på OLED...! Frugan är nog nöjd bara bilden blir större än idag, och det är ju inte så svårt att fixa när vi sitter med en gammal tjock-TV på knappt 30 tum idag. :lol:

Redigerat av pokkker, 04 March 2012 - 03:20.

Postad 04 March 2012 - 10:15

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Hej,
med så mycket fel på produkterna som Samsung har så MÅSTE dom ju bara jobba stenhårt på kvaliteten för att komma tillrätta med främst clouding/bleeding!?? Det måste ju kosta dom stora pengar att folk reklamerar så mycket! Dessutom måste dom ju kunna förbättra kvaliteten inte minst i kraft av sin storlek på marknaden!? Frågan är om dom gör det eller om all kraft/resurser istället går till att ta fram nya produkter?

Har apparaterna som produceras blivit märkbart bättre med tiden? Vad säger folk som köpt, säg, de senaste 2 månaderna kontra de som köpte för 6 månader sen? Är det någon skillnad? Är det någon som vet???

Fortfarande lika stor risk att bli besviken som tidigare?

Jag har inte märkt nån clouding på min 46 7005 som har samma panel som 8005 (bara design som skiljer) som jag haft i 1 månad nu, bleeding från kanterna kan man se pyttelite om man har bakgrunds belysningen på högsta men den är bara att sänka så försvinner det problemet.

Kanske dom senaste månaders paneler är bättre en dom första och sen har man hört fler problem med 55" en vad man hör om 46"

Jag är kanon nöjd efter en del pillande med inställningarn. :)

Postad 04 March 2012 - 15:39

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har inte märkt nån clouding på min 46 7005 som har samma panel som 8005 (bara design som skiljer) som jag haft i 1 månad nu, bleeding från kanterna kan man se pyttelite om man har bakgrunds belysningen på högsta men den är bara att sänka så försvinner det problemet.

Kanske dom senaste månaders paneler är bättre en dom första och sen har man hört fler problem med 55" en vad man hör om 46"

Jag är kanon nöjd efter en del pillande med inställningarn. :)

cola mannen: -Följdfråga: hur mycket har du fått sänka då? Man har ju hört vissa som fått sänka så mycket att bilden blir grådassig. Vad ligger dina settings på för att bli av med problemet?

Finns det fler med hyfsat nyinköpta apparater som kan berätta om kvaliteten?

Postad 04 March 2012 - 15:43

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hmmm... intressant! Tack för din input cola mannen!! Lysande forum det här ju! Varför har jag inte reggat mig här tidigare...? Tror iofs. att jag svarat på det själv i tidigare inlägg, jag sitter ju med tjock-TV och har egentligen tänkt att köra dom tills dom pajar... men då får man kanske vänta tills det växer mossa på en, och det vill man ju inte. Har man otur så håller de i 20 år till...! :angry: :lol:

Jag pratade med en säljare på Expert för någon månad sen som sa att 5 av 15 sålda apparater vid jul i den butiken returnerades! Då ska man komma ihåg att mörkertalet kan vara stort också. Alla är nog inte lika petiga som jag, och även om jag inte är petigast i landet så ligger jag ändå ganska högt på skalan. Hade jag synat dessa 15 apparater så hade kanske alla lämnats tillbaka? ...Eller 12, 10 eller...?

Postad 04 March 2012 - 17:09

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

cola mannen: -Följdfråga: hur mycket har du fått sänka då? Man har ju hört vissa som fått sänka så mycket att bilden blir grådassig. Vad ligger dina settings på för att bli av med problemet?

Finns det fler med hyfsat nyinköpta apparater som kan berätta om kvaliteten?

Jag har bakgrundsljus på läge 6 som jag tycker är bra, men man får nog exprementera lite själv då beroende på ljus i rummet och ens egna ögon då. :)

Du kan utgå från Flatpanels inställningar och justera efter egen smak/syn. :) http://www.flatpanel...l&id=1304937593

Redigerat av Unregistered4bb67943, 04 March 2012 - 17:17.

Postad 04 March 2012 - 17:50

Creative
  • Creative
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

...Som ni kanske förstår så är jag på väg att köpa en 8005:a i 46 eller möjligen 55 tum. Jag har läst på ganska ordentligt och trots alla problem med clouding, bleeding, ghosting och allt vad det heter så faller ändå valet på en 8805:a. Det är många faktorer som spelar in givetvis och mina preferenser är säkert inte samma som många andras. 3D-biten väger ganska tungt för mig bl.a. Valet är långt ifrån självklart, buzzing från en plasma skulle jag t.ex. inte stå ut med, men att ställa detta mot clouding/bleeding är inte helt enkelt på förhand. Det blir så... väldigt hypotetiskt...! (Som om inte allt mitt resonemang är det ändå!? *sarkasm*)

Jag har iaf. förstått att öppet köp är ett måste så det får nog bli elgiganten eller expert vilka båda ligger i närheten så transport fram och tillbaka är ganska enkelt. Jag hoppas verkligen på turen för SÅ kul är det inte att packa upp/ner och släpa varan tillbaka till inköpsstället...! OM jag behöver returnera TVn så funderar jag starkt på att istället först köpa en till och ta hem den för jämförelse med den förra innan en av dom åker tillbaks. På så sätt kan man ju byta upp sig flera gånger i värsta fall. Jag hoppas som sagt verkligen på turen och att jag inte som många andra till sist ger upp hoppet och köper ett annat fabrikat istället... eller nåt billigt begagnat i väntan på OLED...! Frugan är nog nöjd bara bilden blir större än idag, och det är ju inte så svårt att fixa när vi sitter med en gammal tjock-TV på knappt 30 tum idag. :lol:

"öppet köp" fungerar enligt Elgiganten endast vi obruten förpackning enligt de jag pratat med.
Så kolla detta innan ev köp så du inte blir blåst på något du kan ändra efter du kommer hem.

Redigerat av Creative, 04 March 2012 - 17:50.

Postad 04 March 2012 - 17:56

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

"öppet köp" fungerar enligt Elgiganten endast vi obruten förpackning enligt de jag pratat med.
Så kolla detta innan ev köp så du inte blir blåst på något du kan ändra efter du kommer hem.

Då måste dom ha ändrat policy nyligen, har varit 30 dagars öppet köp där du får testa produkten förut.
Och utan att ha kollat deras hemsida tror jag det gäller fortfarande.

/Fredrik

Postad 04 March 2012 - 18:49

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Köpte min för 4 dagar sedan, ta hem den och prova sa säljaren...och är du inte nöjd med bilden på denna så har jag en fin Philips som har mindre blödning och clouding (som svar på min fråga om clouding).
Köpte även ett Canon 17-55/2,8 is i januari med samma förutsättningar för öppet köp (fast här var säljaren inte lika öppen med det)
Så 30 dagars öppet köp torde fortfarande gälla.

Postad 04 March 2012 - 21:45

Mikael Petersson
  • Mikael Petersson
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har äntligeb fått en ny samsung 46d7005. Den första blev "doa:d" pga blleeding och clouding och tyvärr så har även den nya problem med det. har dragit ner bakgrundsljuset och ljusnivån och har väl minimerat problemet. Är sådär nöjd just nu.

Men det är inte det som frågan gäller. även den nya har problem med rörelser.

Kan väl säga såhär. Bilden är bra så länge den är statisk. men när stora delar av bilden rör sig så blir den väldigt ryckig och mindre detaljer suddas ut. ungefär som att den hoppar över bilder, att den "fryser" bilden under små perioder. DEtta gäller både när hela bilden panorerar och när något rör sig över bilden. tex, när något rör sig över bilden känns det som att bilden separerar och och de olika delarna får olika framerates???

det var det ena problemet. Det andra som antagligen är samma sak är att när hela bilden byts, tex klipp i flim/tv så hackar hela bilden till märkbart, kanske en sekund (eller kortare) in efter klippet. Detta märks mest när stora delar av bilden rör sig.

Allt detta märks på tv bilder, både hd och sd. Från mediaspelaren (tvix 6500, lite minde) som skalar upp till 1080p , samt från dvd och där blir det också lite minde när den skalar upp. Spelar heller ingen roll om det är 24p ,50 eller 60. Dvd:n o tvixen kör över hdmi och tv boxen är den inbyggda med en dilog ca modul och tele2 kadel-tv.

Borde vara någon inställning som överprocessar bilden. Har testat massa olika inställningar men kan inte komma fram till något bra.

Är det någon som känner igen detta och vet vad det skulle kunna vara.

Jag hoppas att dessa problem går att lösa för om jag måste byta en gång till så blir det inte till en ny samsung.

Hoppas på ett hjälpande svar.

/micke

Detta kommer från en annan tråd som blev stängd. Ifall ni läst det någonstans innan.

Redigerat av Mikael Petersson, 04 March 2012 - 21:47.

Postad 04 March 2012 - 22:24

Creative
  • Creative
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Köpte min för 4 dagar sedan, ta hem den och prova sa säljaren...och är du inte nöjd med bilden på denna så har jag en fin Philips som har mindre blödning och clouding (som svar på min fråga om clouding).
Köpte även ett Canon 17-55/2,8 is i januari med samma förutsättningar för öppet köp (fast här var säljaren inte lika öppen med det)
Så 30 dagars öppet köp torde fortfarande gälla.

Låter kanon, då kanske det är olika från butik till butik.

Postad 05 March 2012 - 10:00

Unregistered4f2d1f8d
  • Unregistered4f2d1f8d
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
En indikation på var priset kommer hamna på de nya modellerna...

Samsungs minpriser ska enl flera källor för tex 55' ligga på:
UN55ES8000 $3399
UN55ES7500 $3099
UN55ES7100 $2899

Om vi räknar på USD kurs på 7 så får vi
UN55ES8000 23.800:-
UN55ES7500 21.700:-
UN55ES7100 20.300:-

Vi får se när dom börjar dyka upp i butikerna om detta stämmer.

Postad 05 March 2012 - 11:11

Xudo
  • Xudo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag har något olika inställningar när jag tittar på TV-sändning och när jag kollar på film genom HDMI. Inställnings-schemat visar för både TV och HDMI. Min clouding och flashlight har minskat med inställningarna en aning. Nästan obefintlig. Dock har jag petat i dem för att få så bra bild som möjligt enligt mitt tycke. Att cloudingen minskar en aning med inställningarna är en bonus. Min clouding syns dock en del när jag är inne på smarthub och allshare. Här kan man tyvärr inte göra bildinställningar. Spelar visserligen mindre roll. Det är bara när jag tittar på film och TV som jag egentligen bryr mig.

Tack för dina svar :). Jag håller med om att bildkvalitén är som viktigast när man ser på film, tv (men även spel :)).

Jag har en dag på mig att lämna in tv:n enligt Elgigantens öppet köp-rätt, och är därför rätt angelägen om att få svar på en fråga. Liksom många andra har jag lite clouding och backlight bleeding, men inte så mycket att jag irriterar mig på det, och bilden är ju i övrigt fantastisk. Däremot har jag upptäckt att tv:n (UE46D8005) har problem med att ”hänga med” när jag spelar spel via Xbox. Jag är ingen guru inom tekniktermer, men när jag spelar exempelvis FIFA 12 uppstår så kallade eftersläpningar och spelarnas tröjor liksom ”smetas ut”, vilket är oerhört fult och irriterande. Däremot är bilden knivskarp vid spelaravbrott, i menyn och alla andra mer långsamma sekvenser i spelet.

Jag blir aningen konfunderad över detta beteende från tv:n, eftersom den vid uppspelning av såväl blu-ray, dvd, som tv-sändningar är fantastiskt bra på just snabba panoreringar och rörelser. Det skulle uppskattas något enormt om någon tipsa mig om hur jag kan råda bot på detta problem gällande just tv-spel!

Postad 05 March 2012 - 12:17

Saltakatten
  • Saltakatten
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Tack för dina svar :). Jag håller med om att bildkvalitén är som viktigast när man ser på film, tv (men även spel :)).

Jag har en dag på mig att lämna in tv:n enligt Elgigantens öppet köp-rätt, och är därför rätt angelägen om att få svar på en fråga. Liksom många andra har jag lite clouding och backlight bleeding, men inte så mycket att jag irriterar mig på det, och bilden är ju i övrigt fantastisk. Däremot har jag upptäckt att tv:n (UE46D8005) har problem med att ”hänga med” när jag spelar spel via Xbox. Jag är ingen guru inom tekniktermer, men när jag spelar exempelvis FIFA 12 uppstår så kallade eftersläpningar och spelarnas tröjor liksom ”smetas ut”, vilket är oerhört fult och irriterande. Däremot är bilden knivskarp vid spelaravbrott, i menyn och alla andra mer långsamma sekvenser i spelet.

Jag blir aningen konfunderad över detta beteende från tv:n, eftersom den vid uppspelning av såväl blu-ray, dvd, som tv-sändningar är fantastiskt bra på just snabba panoreringar och rörelser. Det skulle uppskattas något enormt om någon tipsa mig om hur jag kan råda bot på detta problem gällande just tv-spel!

Jag spelar inte själv, men har du provat "Spelläge"? Finns i menyn, gömt under System -> Allmänt -> Spelläge

Postad 05 March 2012 - 12:53

Xudo
  • Xudo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag spelar inte själv, men har du provat "Spelläge"? Finns i menyn, gömt under System -> Allmänt -> Spelläge

Nej det har jag inte gjort. Ska titta på det när jag kommer hem, tack!

Postad 05 March 2012 - 13:31

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

UN55ES8000 $3399
UN55ES7500 $3099
UN55ES7100 $2899

Skulle tro att de priserna är för optimistiska. Min gissning är att de kommer att ligga närmre 30.000...! Det brukar ju vara så att det mesta är dyrare i sverige än att bara multiplicera med valutakursen. Under hösten tippar jag att priserna är nere i de nivåer du visar och framåt jul kanske vi är nere under 20.000, kanske 18.800 under julkampanjen? Jag hoppas att jag har fel för de låter ju som riktigt trevliga apparater! Tror iofs att jag tycker bättre om designen på de nuvarande 8005-benställningarna, korsen, än medarna på de i nya 8000-serien. Det är givetvis en smaksak och utan att ha sett dem i verkligheten så är det svårt att avgöra...

Postad 05 March 2012 - 13:52

Unregistered4f2d1f8d
  • Unregistered4f2d1f8d
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Skulle tro att de priserna är för optimistiska. Min gissning är att de kommer att ligga närmre 30.000...! Det brukar ju vara så att det mesta är dyrare i sverige än att bara multiplicera med valutakursen. Under hösten tippar jag att priserna är nere i de nivåer du visar och framåt jul kanske vi är nere under 20.000, kanske 18.800 under julkampanjen? Jag hoppas att jag har fel för de låter ju som riktigt trevliga apparater! Tror iofs att jag tycker bättre om designen på de nuvarande 8005-benställningarna, korsen, än medarna på de i nya 8000-serien. Det är givetvis en smaksak och utan att ha sett dem i verkligheten så är det svårt att avgöra...

Ja så är kanske fallet. Däremot så tycker jag inte att skillnaderna på E-modellen och D-modellen är så tekniskt jättestor att man skulle vara villig att betala 5-10 tusenlappar mer för den nya modellen.

Postad 06 March 2012 - 10:42

Unregistered13206d48
  • Unregistered13206d48
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
En fågel viskade att priserna kommer ligga på ca:
55ES8000 25000:-
60ES8005 35000:-

UN55ES8000 $3399
UN55ES7500 $3099
UN55ES7100 $2899

Postad 06 March 2012 - 16:28

Unregistered13206d48
  • Unregistered13206d48
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Samsungs 2012:or
http://www.samsung.c...t-tv/index.html

Postad 06 March 2012 - 16:38

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
På USA priserna får du addera sales tax. Denna varierar beroende på vilken delstat du köper apparaten. Brukar ligga på 6-10%.

Postad 06 March 2012 - 18:46

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Samsungs 2012:or
http://www.samsung.c...t-tv/index.html

Tycker nya foten är ful och att kameran förstör linjerna.

Postad 06 March 2012 - 19:45

Unregistered13206d48
  • Unregistered13206d48
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Tycker nya foten är ful och att kameran förstör linjerna.

Den ska väl ändå av och hängas på väggen?

Postad 06 March 2012 - 20:29

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Den ska väl ändå av och hängas på väggen?

Inte i det här huset. Iaf. inte till att börja med. Kanske när den flyttas upp en våning att den hamnar på väggen. Ersätts väl i så fall av en OLED då...

Postad 06 March 2012 - 20:55

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Börjar faktiskt luta åt 2012:an mer och mer. Trist att vänta, men när till och med frugan börjar vackla så får man ju utnyttja läget!

Det ska ju ingå 4 par 3D-glasögon, den kommer med fjärr som har touch-pad och den har dual core för enklare och snabbare smart-TV-funktioner och multi tasking för att nämna några fördelar (har även röst/gest-kontroll och ansiktsigenkänning för att anpassa inställningar till den som är i rummet). Sen hoppas man ju på bättre kvalitet när det gäller clouding och bleeding... men det återstår ju att se. En nackdel som man kan se på papperet är att högtalarna bara ger 10W istället för 15W som det är på D8005.

Finns säkert saker som jag glömt som skiljer men dessa har jag fastnat för hittills.

Postad 07 March 2012 - 09:04

Creative
  • Creative
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hmm, undrar om den nya fjärren är bakåtkompatibel... :unsure:

Postad 07 March 2012 - 15:21

Xudo
  • Xudo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Samsung gör i mitt tycke alltid snyggast produkter. Framför allt tv-apparaterna som blivit snyggare för varje år. Modellerna som kom ut 2010 var banbrytande och eleganta, och i fjol nåddes kulmen i och med UE8005. Estetisk perfektion enligt mig :). Men årets modeller? Nja, här tycker jag att Samsungs designers tänkt lite fel. De är snygga, men lite för ”kladdiga” för min smak. Helt enkelt inte lika vackra som 8005 (och heller inte 7005 för den delen). Glad att jag la vantarna på en 8005:a! :)

Redigerat av Xudo, 07 March 2012 - 15:26.

Postad 07 March 2012 - 17:27

Unregisterede129e982
  • Unregisterede129e982
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Hmm, undrar om den nya fjärren är bakåtkompatibel... :unsure:

Tror inte det. Har läst att den nya fjärren använder Bluetooth istället för IR.

Postad 07 March 2012 - 17:29

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0

Samsung gör i mitt tycke alltid snyggast produkter. Framför allt tv-apparaterna som blivit snyggare för varje år. Modellerna som kom ut 2010 var banbrytande och eleganta, och i fjol nåddes kulmen i och med UE8005. Estetisk perfektion enligt mig :). Men årets modeller? Nja, här tycker jag att Samsungs designers tänkt lite fel. De är snygga, men lite för ”kladdiga” för min smak. Helt enkelt inte lika vackra som 8005 (och heller inte 7005 för den delen). Glad att jag la vantarna på en 8005:a! :)

Kunde inte sagt det bättre själv :)

Postad 08 March 2012 - 15:34

Unregistered4f2d1f8d
  • Unregistered4f2d1f8d
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Börjar faktiskt luta åt 2012:an mer och mer. Trist att vänta, men när till och med frugan börjar vackla så får man ju utnyttja läget!

Det ska ju ingå 4 par 3D-glasögon, den kommer med fjärr som har touch-pad och den har dual core för enklare och snabbare smart-TV-funktioner och multi tasking för att nämna några fördelar (har även röst/gest-kontroll och ansiktsigenkänning för att anpassa inställningar till den som är i rummet). Sen hoppas man ju på bättre kvalitet när det gäller clouding och bleeding... men det återstår ju att se. En nackdel som man kan se på papperet är att högtalarna bara ger 10W istället för 15W som det är på D8005.

Finns säkert saker som jag glömt som skiljer men dessa har jag fastnat för hittills.

Jag tycker väl att den nya fjärren är ett nerköp jämfört med Samsung Galaxy S WiFi 5' som ingår i 8005an. Tycker nog att nyheterna i 2012 modellen är för få. Jag hade hoppats lite mer på en flexiblare SmartTV med "öppen app-store" som tex markets. Tänk om man hade kunnat köra typ VLC etc och haft större friheter i Smart TVn.

Postad 09 March 2012 - 08:52

danneber
  • danneber
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon som har förslag på vilket USB minne man kan använda till UE55 för inspelning och paus i tv program?

Postad 09 March 2012 - 18:33

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Känner att vi hamnat lite off topic och vill hänsvisa till den här tråden för fortsatt diskussion om Samsungs 2012:or. Jag har precis postat några intressanta länkar i den här:

https://www.minhembi...howtopic=295122

(Edit: Sådär, nu är länken med också. Jäkla dator som hänger sig och inte vill visa editorn som den ska...! Krävdes omstart...)

Redigerat av pokkker, 09 March 2012 - 19:31.

Postad 09 March 2012 - 22:18

Unregistered13206d48
  • Unregistered13206d48
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
funkar inte att klicka på länken om man är ej inloggad?

Redigerat av Unregistered13206d48, 09 March 2012 - 22:18.

Postad 10 March 2012 - 17:29

bomark
  • bomark
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon fler som inte hittar alla CD kabel kanaler? Med svensk inställning hittar den inga hd kanaler, men med dansk så hittar den bara hd kanaler. Provat Norge och Finland med. Har pratat med både CD och Samsung men ingen verkar ta åt sig. Känns som felet ligger på tv,n då den hittar alla kanaler med hd boxen.

Postad 11 March 2012 - 00:40

pokkker
  • pokkker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

funkar inte att klicka på länken om man är ej inloggad?

Tråden heter "Samsungs nya ES8000-serie" ifall ni inte får länken att fungera men vill hitta dit ändå. Sök och ni skall finna! :)

Postad 13 March 2012 - 12:12

Lagge73
  • Lagge73
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har haft min UE46D7005 i ca två månader och pausar/spelar in på en 500Gb USB-disk. Häromdagen sa TV:n plötsligt "ingen enhet ansluten" när jag skulle spela upp ett program. Jag kopplade disken till datorn och den hittar den, men vill formatera igen såklart.
Är det någon som har en idé om vad jag ska göra??

Postad 15 March 2012 - 22:27

deisie
  • deisie
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hoppsan, jag har fått samma problem

Postad 16 March 2012 - 04:21

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Stått och dreglat lite fram en UE8005 55 några gånger på MediaMarkt och gilalr den skarpt... det enda som stör mig är att den är grå.
Nu när den blir svart så tar de istället bort det fina X-stativet.

Tråkigt men man får la vänta tills den komemr till butik så man kan se den IRL istället

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.