Redigerat av Unregistered29674cdf, 18 January 2004 - 14:25.
* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z2 *
Sanyo PLV-Z2
(Projektorer)
|
1
|
(146)
|
Inga priser |
Dam i nöd ! (14 inlägg)
|
14 år sedan |
Projektor Sanyo och HD box från BBB (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Klarar Sanyo plv-z2 att matas med 1080p? (1 inlägg)
|
17 år sedan |
Dammfiltret i Z2 (43 inlägg)
|
18 år sedan |
HD på Sanyo PLV-Z2 och Playstation 3 (2 inlägg)
|
18 år sedan |
HPCP Sanyo Z2 (3 inlägg)
|
20 år sedan |
Bilden hoppar i 480p (33 inlägg)
|
21 år sedan |
Upplösning på Z2 (3 inlägg)
|
21 år sedan |
svartvit samt upplösning (0 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 18 January 2004 - 14:25
Postad 19 January 2004 - 13:11
Jag köpte en Sanyo PLV Z2 i fredags, har kört den mot en vägg (får duk denna veckan) över helgen. Jag vet tyvärr inte mjukvarurevisionen (än, ska kolla ikväll).
1) Ingen vertical banding alls
2) Jag ser klara de-interlace problem (tearing) när jag kör spel, eller film, via Xboxen (film då DivX etc). Jag överlever dem, men det vore ju trevligt om de inte fanns
3) Jag är EXTREMT nöjd med ljudnivån i economy-läget - och använder inget annat läge just därför
4) Keystonekorrigering verkar inte sparas .. ? Använder pilarna på fjärrkontrollen.
... duken jag beställt är en 1.0 vit. Jag kör strax över 100 tum och tycker inte ljusstyrkan räcker till för att köra mot en grå duk, även om något mer svärta hade varit trevligt (jag är sen tidigare en klar "svärta-nerd" och har alltid ställt ner ljusstyrka och upp med kontrast även på väldigt väldigt bra TVs .. )
Projektorn köptes på Hifi Center i Malmö - kan bara rekommendera dem. Trevligt folk, och för att vara butikspris så fick jag ett bra paket med projektor, takstativ, duk och lite kablar .. tycker jag iaf
Det här med att man måste skicka iväg projektorn för mjukvaruupgraderingar verkar otroligt trist - det där måste fixas en lösning till.
Postad 19 January 2004 - 15:49
"Fick svar idag från de som levererar sanyo att den nya firmwaren eller andra
generationen av projektorn kommer i slutet av Januari."
Jag är rejält sugen på z2 och har t.o.m funderat på att köpa en nu och sen skicka
in den när uppgraderingen kommer. Men nu när man läser det sista så
börjar man undra om Sanyo kommer att göra som LG gjorde.
Att helt enkelt släppa en version II av sin proje.
Någon annan som hört nåt om detta?
Postad 19 January 2004 - 18:18
Postad 21 January 2004 - 13:35
1: Vad kör ni med för DVD spelare
2: Vad kör ni med för kablar + (längd) och var köpte ni dem?
MVH
Tommy
Redigerat av Unregistered29674cdf, 21 January 2004 - 13:36.
Postad 21 January 2004 - 18:42
För närvarande kör jag en Yamaha DVD-S540 som dvd till min Pioneer 868 kommer i mars.Hallå alla ni som köpt Z2:an.
1: Vad kör ni med för DVD spelare
MVH
Tommy
Kablar är 10m Supra komponent men kommer köra HDMI kabel på 10m då jag får 868:an. Köpte mina supra kablar på hos en lokal handlare här i Östersund och kommer göra samma med HDMI kabeln..
Postad 21 January 2004 - 21:38
1 H/K DVD25 och nyligen Yamakawa365Divx (suverän och billig spelare).1: Vad kör ni med för DVD spelare
2 DVI-I ISOTECH 10m hos jonnybdata.net
Postad 26 January 2004 - 13:00
Bacali:1 H/K DVD25 och nyligen Yamakawa365Divx (suverän och billig spelare).1: Vad kör ni med för DVD spelare
2 DVI-I ISOTECH 10m hos jonnybdata.net
Hur stor skillnad i bildkvalitet tycker du att det är mellan HK-pspal
och YAMA-dvi??
Postad 26 January 2004 - 13:58
Jag har inte tagit mig tid att jämföra bild mot bild, (skulle behöva plåta egna screenshots för att se skillnad). Jag väntar tills mjukvaran till Z2 har dykt upp och fixat möjligheten till 720P@50Hz innan jag gör några slutgiltiga inställningar och omdömen (kolla in EmuMannens galleri så länge för att få se lite screenshots via DVI). Men om det efter uppgradering funkar med 1:1 vid 720P via DVI-D från Yamakawan så tror jag det är svårslaget.Hur stor skillnad i bildkvalitet tycker du att det är mellan HK-pspal och YAMA-dvi??
Dess möjlighet till "custom settings" för DVI-porten ger den inställningsmöjligheter som du aldrig får med HKn. Att den sen är riktigt billig talar ju inte heller emot den.
HKn kräver dock inte lika mycket trixand för att lämna sin maximala prestanda. Installera patch för PS-PAL, och sen är det bara plug´n´play. Designen på HKn är ju också mycket läckrare än Yaman, men det är en smaksak...
MVH Bacali
Postad 26 January 2004 - 17:40
går ni med komponent direkt från DVD spelaren ? Hur gör ni som har andra enheter kopplade mot z2an?
använder ni er receiver som bildväxlare då?
tex, komponent från dvd till receiver, komponent från xbox till receiver, sedan från receiver med komponent till projjen?
det är så jag hade tänkt mig att koppla.
Postad 27 January 2004 - 11:19
Funkar fint eller??????
MVH
Tommy
Postad 27 January 2004 - 11:49
Jag har den kombinationen av prylar och är mycket nöjdÄr det någon som har en Z2:a och Samsung 935 och kör DVI-D kabel.
Funkar fint eller??????
MVH
Tommy
efter bytet från S-video till DVI-D var det en stor skillnad.
Jag har en 10m Oehlbach DVI kabel och efter lite inställning av bilden är det så bra så jag nästan blir snurrig
Postad 07 February 2004 - 23:08
Har testat lite i kväll som hastigast med en S-Video kabel, oooooo vilken skilnad mot min förra, Panasonic PT-AE50. Vad skall det inte bli mad DVI och lite inställningar.
Har ni några tipps på bra inställningar, ni som kör med dessa komponenter?
MVH
Tommy
Postad 08 February 2004 - 09:33
Har testa detta och det händer inget, några andra tips.Factory mode: "Select" och "Input"Kalle,
Hur kollar man vilken verson på programvaran man har. Jag fick ocksp min i fredags och jag antar att vi har samma, men det vore ju kul att kolla. Har för mig att det är i servicmenyn, va? Hur är det nu man kommenr in där?
Service mode: "Menu" och "Input"
Håll nere bägge i 5-10 sekunder.
Mvh
Martin
MVH
Tommy
Postad 08 February 2004 - 14:36
Du måste använda knapparna på projektorn, inte fjärren.Har testa detta och det händer inget, några andra tips.
Factory mode: "Select" och "Input"Kalle,
Hur kollar man vilken verson på programvaran man har. Jag fick ocksp min i fredags och jag antar att vi har samma, men det vore ju kul att kolla. Har för mig att det är i servicmenyn, va? Hur är det nu man kommenr in där?
Service mode: "Menu" och "Input"
Håll nere bägge i 5-10 sekunder.
Mvh
Martin
MVH
Tommy
mvh
/Dennis
Postad 08 February 2004 - 17:41
MVH
Tommy
Redigerat av Unregistered29674cdf, 08 February 2004 - 17:42.
Postad 15 February 2004 - 23:43
Önskar att ni kunde dela med er av lite bra inställningar. Hur NI ställt in era Z2:or
Visst är det skillnad på dittan och dattan, önskar bara att ni delar med er hur ni ställt in ERA Z2:or.
Jag har nyss fått min Z2:a men saknar min nybeställda samsung 935, skall köra DVI-D. Längtan är stor.
Den som väntar på något gott väntar oftast för länge.
Om man skall in och kolla av versionen: villken av dessa, Factory eller Service mode skall man gå in på.
MVH
Tommy
Redigerat av Unregistered29674cdf, 15 February 2004 - 23:46.
Postad 16 February 2004 - 04:55
Är ju inte så kul om man får hem Z2:an och en vecka senare finns det en MKII som är bättre på typ allt. Jag menar nu har det ju gått så pass lång tid att det borde finnas svar.
Gustav, var är du?
Postad 16 February 2004 - 11:08
Efter att ha pillat en del på instællningarna endte jeg opp med original set-up. Synes det er best! Jeg har SW Version 101.Hallå alla glada Z2:ägare
Önskar att ni kunde dela med er av lite bra inställningar. Hur NI ställt in era Z2:or
Visst är det skillnad på dittan och dattan, önskar bara att ni delar med er hur ni ställt in ERA Z2:or.
Jag har nyss fått min Z2:a men saknar min nybeställda samsung 935, skall köra DVI-D. Längtan är stor.
Den som väntar på något gott väntar oftast för länge.
Om man skall in och kolla av versionen: villken av dessa, Factory eller Service mode skall man gå in på.
MVH
Tommy
Postad 16 February 2004 - 11:53
Hallå alla glada Z2:ägare
.....
Det spelar ingen roll i vilken du går in eftersom versionen visas i båda. Om du läser igenom HELA denna tråd så kommer du hitta MASSOR av tips på hur du tweakar din nya Z2.
En annan informativ tråd med information om inställningar till Z2 är:
avsforum - Sanyo PLV-Z2 analysis
/Anders
Postad 16 February 2004 - 11:57
Vore ju bra om den här "Gustav" från cavena kunde svara nångång då jag precis ska beställa.
Du når Gustav Wikström på 08 - 792 10 40 eller 0706 - 55 47 01.
/Anders
Postad 06 April 2004 - 19:28
Redigerat av Unregisteredaccdec33, 06 April 2004 - 19:29.
Postad 06 April 2004 - 19:32
Någon annan information känner inte jag till - någon annan?
Postad 03 May 2004 - 15:21
Postad 15 May 2004 - 19:24
Jag själv har firmware 107 och jag söker värden från firmware 106 eller tidigare.
Postad 15 May 2004 - 19:25
det är bara det som är ändrat ...Det jag kunnat läsa till mig ang. uppdateringar och uppgraderingar är att dem PLV-Z2:or som tillverkas idag, har firmware-version 107 samt att ett nytt och bättre luftfiltret är installerat.
Någon annan information känner inte jag till - någon annan?
Postad 16 May 2004 - 20:09
Mitt värde är 45 på item 42 och jag har fortfarande fw 106.Är det någon som har en Z2a och kan gå in i Fabrikationsmenyn och kolla vad ni har för värde på Item 42?
Postad 17 May 2004 - 09:07
Nåja. Ni förstår kanske att jag letar efter interna tempvärden. Igår såg jag dock två långa filmer på raken och projen stod och gick i över 6 timmar UTAN att fläktarna gick upp.
Postad 03 June 2004 - 18:57
//Cineoholic
Postad 05 June 2004 - 18:46
Postad 07 June 2004 - 21:28
Vilken är den senaste uppdateringen?Har Sanyo löst problemet med dålig focus vid takmontering,,dvs vänd upp och ner? med den senaste uppgraderingen?
//Cineoholic
Postad 08 June 2004 - 08:56
Postad 08 June 2004 - 21:17
Ojämn fokusering vid "upp och ner" montering är en ren mekanisk historia. Den kan tyvärr inte lösas med en FirmWare uppgradering, dvs programmeringsmässigt.Har Sanyo löst problemet med dålig focus vid takmontering,,dvs vänd upp och ner? med den senaste uppgraderingen?
//Cineoholic
Men det var kanske inte vad du frågade efter???
Postad 29 September 2004 - 10:43
Postad 20 October 2004 - 04:08
Har nyligen inhandlat mig en Z2 och är relativt nöjd med den.
Tycker dock att det är ruggigt svårt att få sjysst fokus över hela bilden.
Upplever att nästan bara saker riktigt "nära" blir riktigt skarpa.
Sen så har jag upptäckt 2 st grönaktiga "puckar" lite till höger i överkant av bilden.
Dessa synns nästan bara när bilden är riktigt ljus, tex en himmel el likn.
Någon som vet vad detta kan bero på?
Sen undrar jag om någon skulle kunna hjälpa till med den här kalibreringshistorien, hur ska man ställa in allt för att få riktigt bra bild?
P.S. Jag har plöjt igen hela j***a tråden mitt i natten så jag kanske inte minns allt som stod tidigare i den.
P.S 2 Kör med progressiv komponent och ProfiGold kablar (är dom bra förresten? för billiga va dom inte).
Postad 20 October 2004 - 09:14
de gröna "blobbarna" är damm
Postad 23 October 2004 - 19:26
Kan man lämna in den någonstans så dom kan fixa det?
Är inte så hemma på dethär, men dom säger ju att Z3:an har ruggigt bra fokus, så kan man inte byta linsen på Z2:an mot en från en Z3??
Postad 23 October 2004 - 22:43
Z2:an import från Tyskland det står priset är med 16% tysk skatt måste jag betala något i tullen i sverige då?
2m Component kabel från Marcuscables i england.
180 Kingpin duk (eldriven) är det en bra duk?
Rundliggande utrustning:
H/K DVD 25
H/K AVR 2550
Infinity Modelus
Och till mina frågor:
Hur länge ska jag kallt räckna med att lampan kommer hålla? Den kommer endast användas till filmer, ingen TV.
Jag har räcknat att det kommer vara 3,2-3,4m mellan beskådningspunkten till duken räcker detta?
Vad ska jag använda för "verktyg" för att fininställa den? Har hört om DVD skivor som ska kunna hjälpa en.
Tack på förhand
Postad 28 October 2004 - 08:58
Postad 28 October 2004 - 10:13
Postad 28 October 2004 - 11:52
Jag lämnade in min på Pause för rengöring.skicka in på service (man vill ju inte att den ska ligga på sanel hyllor i veckor när den ändå funkar med s-video (projberoende
)
Dom sa att det bara skulle ta 3-4 dagar, dvs den ska vara klar imorgon, så sådär himla länge blir man ju inte av med den.
Postad 28 October 2004 - 21:51
Postad 10 November 2004 - 18:46
Jeg har en PLV-Z2 importert fra japan med Firmware 109. Er dette den nyeste softwaren, og har jeg da det ny filteret ?
mrmattis
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Dam i nöd !
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?