Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - InFocus SP4805 *

1993 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 August 2004 - 12:03

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Infocus Fredrik: Hur ligger det till med det faktum att man inte kan stänga av projektorn med fjärren? Är ju lite tråkigt att en fläkt ska snurra hela tiden om man inte stänger av på strömbrytaren? Förstår inte riktigt vitsen med detta. Den kunde ju stänga av helt efter en stund? Detta borde man ha kunnat ställa in i menyerna hur man tycker den skall göra vid fjärr-avstängning. Något för en framtida firmware-upgrade?

Postad 13 August 2004 - 14:01

Casper
  • Casper
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
hdtv funkar välldigt bra på 4805. det ser mycket bättre ut än dvd både vad som gäller upplösning och färger. dlp har ju stora fördelen med högre konstrast som gör bilderna får djupare färger och bättre 3D kännsla än lcd.

Postad 13 August 2004 - 16:35

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

hdtv funkar välldigt bra på 4805. det ser mycket bättre ut än dvd både vad som gäller upplösning och färger. dlp har ju stora fördelen med högre konstrast som gör bilderna får djupare färger och bättre 3D kännsla än lcd.

kan bara instämma , jag har kollat på alla klipp ifrån www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/ContentShowcase.aspx
ifrån datorn med en VGA kabel och det ser underbart bra ut , mycke bättre en dvd, så väg in bilden ifrån 4805 med HDTV matrial och jämför med den HDTV upplösta proj du är spekulant på och därefter så kan man ju kolla vad det blir i mellan skillnad i pengar sett , om man inte har gott med deg så räcker då 4805 till så det blir över :D ;)

Postad 13 August 2004 - 17:12

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag slog till idag och beställde en 4805:a jag med. Känns kanon!

Tänker hämta den i slutet av månaden. Jag jobbar som säljare av solskyddsprodukter så det finns inte mycket tid över för nöjen i dagsläget. Detta lättar något när vi går in i september.

Köpte även ett Vogels takfäste, känndes prisvärt.

Postad 13 August 2004 - 17:27

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0

BRa köp stabil som fan :D

Fredrik:

Hur fungerar er Liteshow? har fattat att i ena modulen så sitter det en M1 men sitter det en helt vanlig DVI-D i sändaren? upplösning 854x480 från dator eller dvd ex vid filmvisning eller spel med mycket FPS hur fungerar det?

Postad 13 August 2004 - 20:17

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0
4805 DVI vs S-video

Postad 13 August 2004 - 20:54

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Hade lyckan att få se ett par projektorer bla SP4805 med HDTV idag. Bilden blir mycket bra men man missar all den fina detaljrikedomen som HD erbjuder (vilket kanske inte är så konstigt :D ). Jag har länge funderat på denna projektor men har nu fått det bekräftat att den inte är något för mig. Jag gillar denna projektorns färgåtergivning och djup men jag är svagast för detaljrikedom så en högupplöst LCD passar mig nog bättre har jag nu äntligen kommit fram till tack vare The Rock i Lund.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 13 August 2004 - 21:05.

Postad 15 August 2004 - 16:18

Unregistered5c61b2ad
  • Unregistered5c61b2ad
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej! Kommer att skaffa en 4805:a när lönen trillar in. Undrar om någon kört x-box
med HD-pack eller annat på denna sköna proj och isåfall hur ni upplevt gejmandet.

Postad 15 August 2004 - 19:36

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Hej! Kommer att skaffa en 4805:a när lönen trillar in. Undrar om någon kört x-box
med HD-pack eller annat på denna sköna proj och isåfall hur ni upplevt gejmandet.

det är helt underbart att lira på den framförallt med HD pack , bara att handla!!! :D :D :P

Postad 15 August 2004 - 21:07

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Har nu äntligen fått upp min Infocus i taket och Projecta HC duken på väggen! Det blev skitbra! Kör tv spelen genom RGB-komponentswitchen, och PS2'an och Xboxen kändes helt OK genom det! Men man kanske ska skaffa HD packet ändå.
Nu återstår kabeldragning bara med kabellist i taket...

Postad 15 August 2004 - 22:03

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0
jag har en fråga till dig fredrik: när jag byter bildkälla på på fjärren och bilden blir svart (ja nästan iallafall) så finns där en grå cirkel stor som en fotboll ungefär med en rand rakt igenom , vad kan detta vara ?? jag har ju hört talas om inbränningar med de problemen existerar väll inte på dagens projjar eller ?? :D :D

Postad 15 August 2004 - 22:39

Unregistered5c61b2ad
  • Unregistered5c61b2ad
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

det är helt underbart att lira på den framförallt med HD pack , bara att handla!!! :D :D :P

Låter klockrent!

Jag hade faktiskt bestämt mig för en Panasonic 500:a, men efter ett par fluktar
på 4805 så ändrade jag mig illa kvickt.

Vilken dvd-källa är bäst: xbox med hd-pack eller min gamla pioneer 525(?) med s-vhs?

Postad 15 August 2004 - 22:50

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Låter klockrent!

Jag hade faktiskt bestämt mig för en Panasonic 500:a, men efter ett par fluktar
på 4805 så ändrade jag mig illa kvickt.

Vilken dvd-källa är bäst: xbox med hd-pack eller min gamla pioneer 525(?) med s-vhs?

xbox

Postad 16 August 2004 - 13:48

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

BRa köp stabil som fan :wub:

Fredrik:

Hur fungerar er Liteshow? har fattat att i ena modulen så sitter det en M1 men sitter det en helt vanlig DVI-D i sändaren? upplösning 854x480 från dator eller dvd ex vid filmvisning eller spel med mycket FPS hur fungerar det?

LiteShow funkar med projektorer med M1-D (sitter M1-DA i 4805).

Jag rekommenderar inte LiteShow till innehåll med mycket rörlighet. Vi jobbar på hastigheten, men stillbildsvisning kanon. :lol:

Fredrik
InFocus

Postad 16 August 2004 - 14:54

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

jag har en fråga till dig fredrik: när jag byter bildkälla på på fjärren och bilden blir svart (ja nästan iallafall) så finns där en grå cirkel stor som en fotboll ungefär med en rand rakt igenom , vad kan detta vara ?? jag har ju hört talas om inbränningar med de problemen existerar väll inte på dagens projjar eller ?? :wub:  :lol:

FFrrEEddRRiiKK ??????

Postad 16 August 2004 - 15:06

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

jag har en fråga till dig fredrik: när jag byter bildkälla på på fjärren och bilden blir svart (ja nästan iallafall) så finns där en grå cirkel stor som en fotboll ungefär med en rand rakt igenom , vad kan detta vara ?? jag har ju hört talas om inbränningar med de problemen existerar väll inte på dagens projjar eller ?? :wub:  :lol:

FFrrEEddRRiiKK ??????

Kan du förklara närmare..

Du menar med Blank Screen på "Black".

Jag ser inget på min.

Har du provat att koppla ur alla ingångar och se om du får samma när du skiftar?

Fredrik
InFocus

Postad 16 August 2004 - 22:27

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

FFrrEEddRRiiKK ??????

Jag ser inget på min.

Har du provat att koppla ur alla ingångar och se om du får samma när du skiftar?

Fredrik
InFocus

Har du fört vidare mitt problem om VGA till eran tekniska avdelning då? Du ställer bara frågor runt problemet som jag konstant besvarar, men det är ju fortfarande något fel så jag skulle uppskatta om du förde detta vidare och återkom med svar från dom.

Postad 16 August 2004 - 23:10

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Night: Tänkte bara säga att ett 4x filter var för mycket på min 177 cm breda bild, och jag är nu nöjd ägare av en 4805 + ett HMC 2x ND-filter :wub:

Har du provet med nåt filter på din projektor än?

Postad 16 August 2004 - 23:29

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

Night: Tänkte bara säga att ett 4x filter var för mycket på min 177 cm breda bild, och jag är nu nöjd ägare av en 4805 + ett HMC 2x ND-filter :wub:

Har du provet med nåt filter på din projektor än?

Okej, bra att veta!

Näe, ska köpa mig ett strax :lol:.

Postad 17 August 2004 - 08:05

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Har du fört vidare mitt problem om VGA till eran tekniska avdelning då? Du ställer bara frågor runt problemet som jag konstant besvarar, men det är ju fortfarande något fel så jag skulle uppskatta om du förde detta vidare och återkom med svar från dom.

Detta är det svar jag har:

https://www.minhembi...ndpost&p=479714

Hur många till här på forumet har detta problem med VGA och 854x480?
Ingen annan har klagat på detta..??

Vad var gensvaret på http://www.avsforum.com?
Har du provat att ta upp ämnet där igen?

Har du provat ringa vår tekniska support (08-452 90 00)? De kanske vet mer.

Fredrik
InFocus

Postad 17 August 2004 - 09:14

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Xenod: Hur har det gått med ditt pixelbortfall?

Jag köpte en 4805:a igår och har en liten kant utanför den projicerade bilden. Kör jag med overscan blir kanten större och bilden blir lite "klippt" i kanterna. Är det detta du menar med pixelbortfall.

Vad säger ni andra? Har ni oxå en kant utanför bildytan? Fredrik: är detta normalt?

För övrigt måste jag säga att det är en kanonprojj. Kör just på min grå vägg, men ändå: Vilka färger!! Vilken kontrast! Väldigt bra tryck i bilden. Det känns som man sitter och tittar på en 92" plasma :wub:
Har ej sett några regnbågar under de 3h jag provade igår, dock har jag sett någon enstaka när jag fått denna demad i butik. Inget som stör dock. Den låter lite grann, men detta tänker man bara på vid tysta partier i filmerna. Hursomhelst, väldigt nöjd! Nu ska jag bara få upp den i taket, montera duken och kalibrera bilden. Sedan ska börja undersöka hur jag ska koppla in datorn.

Mvh Robban

Redigerat av MaxPayne, 17 August 2004 - 09:15.

Postad 17 August 2004 - 11:46

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Max Payne:

Jo, jag har fortfarande pixelbortfall, och fenomenet yttrar sig precis som du skrev. Gråa kanter längst ut istället för bild. Problemet ska enligt de jag har pratat med bero på signaltiming via komponent-utgången och det är med andra ord min dvd som är problemet. Det skumma är att ja får samma bortfall när jag kör spel på min Xbox...

Nåja, skiter i det numer eftersom jag har förstått att det inte leder till någon omskalning. Tar bara bort lite i kanten vilket jag kan leva med. Har zoomat bilden så att dessa gråa kanter ligger ovanpå maskningen på duken, så det märks inte för fem öre nu.

Vill du ändå ha de där sista pixlarna så ska en DVI-spelare tydligen lösa problemet. Kanske inte alla, så kolla upp spelaren först bara.

Postad 17 August 2004 - 12:01

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Ok, tack för det Xenod.

Lite surt om man inte utnyttjar hela upplösningen på DLP-chippet. Har idag en H/K DVD25, men funderar ev. på att köpa en Denon 1910 när de kommer och köra DVI från den. Är den någon annan som kör H/K dvd-spelare och upptäckt detta problem?

/Robban

Postad 17 August 2004 - 12:18

Unregistered5c61b2ad
  • Unregistered5c61b2ad
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hur funkar det med s-vhs och x-box? Hyfsad bild lr?

HD-packen verkar vara slut överallt (hos de som vet vad det ens är för något).

Postad 17 August 2004 - 12:43

Unregisteredcaf76a05
  • Unregisteredcaf76a05
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Var och kollade på denna igår på lefflers i linköping mot hitachi tx100.
Vi började med sp4805an och körde fifth element superbit och sagan om ringen, matade med komponent...
Herregud vilken bild! Ruskigt bra tryck i färgerna, bra svärta, ingen pixlighet alls, tyst. Det enda som kanske saknades var lite detaljer som försvann från filmerna iom upplösningen.

Vi bytte senare till Hitachin och slog igång sagan om ringen igen. Svärtan var ok men inte alls lika bra som infocusen, sämre tryck i färgerna. Den stora chocken kom dock i nere i morias gruvor mot den vita gravstenen. Både jag och mina fyra kompisar såg ett tydligt rutnät och det känndes inte speciellt aktuellt att köra LCD längre.

Ingen av oss fem såg nått RGB-flimmer men alla sån screendooren så vi kom fram till att det är ett mycket större problem.
SP4805 är den klart bästa projektorn jag har sett i den här prisklassen så det fanns bara en sak att göra innan man lämnade lefflers... köpa en!

Postad 17 August 2004 - 15:49

Unregistered5c61b2ad
  • Unregistered5c61b2ad
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hur kopplar man in datorn i denna proj? Det står något om en adapter på hemsidan. Vilken port pluggas adaptern in i och vad går den lös på ?

Postad 17 August 2004 - 16:37

Unregisteredeffc38ab
  • Unregisteredeffc38ab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Hur kopplar man in datorn i denna proj?

Jag använder medföljande datorkabel (VGA).

Det går att köra DVI från datorn via en adapter (M1 till DVI) eller så går det att köpa M1 till DVI-D kabel (10m).

Redigerat av Unregisteredeffc38ab, 17 August 2004 - 16:43.

Postad 17 August 2004 - 21:13

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Jag kommer att köra en dukstorlek på 1.9m bred ...behöver man nd2 filter till det?Och isåfall vad har 4805 för filterdiameter?

Fegge

Postad 17 August 2004 - 21:33

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Fegge: Tja, jag kör själv 1.9m med en Projecta Pro Cinema High Contrast duk. Än sålänge tycker jag inte den är för ljusstark för min del iallafall. Vissa är mer krävande och vill sänka ljusstyrkan med ett filter, men det verkar vara tycke och smak som avgör detta. Testa först utan och se vettja.
Så filterdiameter får nån annan svara på. Tror det står längre upp i tråden. 67mm? Orkar inte kolla. :blink:

Postad 17 August 2004 - 22:29

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Klone:tack för ditt svar....hur känns den duken?...är du nöjd??Vad jag fattar finns den duken i grå och vit...vad har du isåfall?

Fegge

Postad 17 August 2004 - 22:33

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

jag har en fråga till dig fredrik: när jag byter bildkälla på på fjärren och bilden blir svart (ja nästan iallafall) så finns där en grå cirkel stor som en fotboll ungefär med en rand rakt igenom , vad kan detta vara ?? jag har ju hört talas om inbränningar med de problemen existerar väll inte på dagens projjar eller ?? :P  :o

FFrrEEddRRiiKK ??????

Jag ser inget på min.

Fredrik
InFocus

i komposit ingången är det tomt , men när jag väljer den så finns cirkeln där ändå.
jag har även kollat de andra ingångarna och det är lika där även då det inte är nån sladd i projjen ...
vad kan detta bero på ?? inte så kul fenomen direkt , hoppas du kan hjälpa mig :blink:

Postad 18 August 2004 - 08:53

MaxPayne
  • MaxPayne
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hej!

Igår kopplade jag in min PC till 4805:an och testade lite. 1024 x 768 ser bäst ut som redan någon nämnt. Colin Mcrae 04 ser väldigt bra ut i 92" :blink:

Vet att det verkar vara svårt att få till 1:1 pixelmapping, men undrar ändå om det är någon som lyckats få till det via VGA. Laddade hem Powerstrip och provade deras fördefinerade upplösningar på 856 x 480 och 848 x 480, men projjen rapporterar bara 640 x 480 vilket inte alls ser så kul ut. Har antagligen något med timing inställningarna att göra. Är det någon här som är bra på Powerstrip och vet hur man ställer in timing osv. eller sett någon som fått detta att fungera?

Kanske är bättre att fråga om detta i HTPC delen istället.

Tacksam för hjälp!

/Robban

Postad 18 August 2004 - 10:02

Unregistered5c61b2ad
  • Unregistered5c61b2ad
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Då var det bokat!!!

Ett styck 4805, en 210 euroscreen, ett vogel takfäste och lite kablar!!!!

Nu mår man som en trålare i ett torskstim!!! :blink: :P :o ;)

Postad 18 August 2004 - 14:43

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0

En annan fråga: funkar det bra med grå duk eller behövs det ej för denna monsterprojj?

MVH Fabio

Spontant utan att ha sett det på 4805 (av naturliga skäl :blink: )så skulle jag till 100% rek vit duk - för alla som ser på kvällar eller i mörka rum.

Om bara 50% av det Fredrik lovar - håller, så kommer vit duk att vara klockrent - färgrent - svärtrent.....you know what I mean :P

Med den kontrast och svärta som denna projektore presterar, så fungerar matt vit 1.0 gain finfint.
Det konstaterade jag med den 2 meters duk jag hade förra veckan, och ljusstrykan tillåter över 2.5 meter på bredden. :o

Fredrik
InFocus

Jag har för avsikt att beställa en Infocus 4805 från Multimediacenter i Kumla om nu min sambo inte ser massa regnbågar. Vi ska testa detta i morgon eftersom Multimediacenter har Infocus för demo. Håller tummarna för att hon går därifrån utan att må illa. Jag själv tycker att Infocus 4805 ger mest för pengarna och då har jag kollat in ett antal projjar, både LCD och DLP.

Nu till min fråga, vilken duk bör jag beställa? Jag kan tillägga att jag ämnar montera projjen ca 4 meter från duken och dukstorleken är beräknad till ca 180 cm:s bredd. Tittavståndet blir ca 3.70. Multimediacenter tar många av sina dukar från Wiktors som har två olika typer av dukar. En är av normaltyp och en är av typen "High Contrast". Vilken passar 4805 bäst?

Postad 18 August 2004 - 15:16

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Fegge: Min duk är en High Contrast (alltså en ljusgrå 1.0 gain duk). Tycker den är klockren hittills. Mekanismen och dukens kvalitet känns hög också.

Postad 19 August 2004 - 10:59

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag har en fråga. Är det någon mer som upplever brus i bilden? Man ser det väldigt tydligt om man går närma duken så ser man att det brusar bland färgerna. Har DVD spelaren på PAUS förresten, så då borde väl allt stå stilla? Märks allra bäst i mörka färger i bilden. Kör 10M komponentkabel av bra kvalitet. Är detta normalt?
Kör iofs bilden genom en komponentswitch också, ska prova köra förbi den och se om det är någon skillnad.

Postad 19 August 2004 - 11:19

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

jag har en fråga till dig fredrik: när jag byter bildkälla på på fjärren och bilden blir svart (ja nästan iallafall) så finns där en grå cirkel stor som en fotboll ungefär med en rand rakt igenom , vad kan detta vara ?? jag har ju hört talas om inbränningar med de problemen existerar väll inte på dagens projjar eller ?? :unsure:  <_<

FFrrEEddRRiiKK ??????

Jag ser inget på min.

Fredrik
InFocus

i komposit ingången är det tomt , men när jag väljer den så finns cirkeln där ändå.
jag har även kollat de andra ingångarna och det är lika där även då det inte är nån sladd i projjen ...
vad kan detta bero på ?? inte så kul fenomen direkt , hoppas du kan hjälpa mig :(

Kan du ta en bild på det?

Fredrik
InFocus

Postad 19 August 2004 - 15:18

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Jag har en fråga. Är det någon mer som upplever brus i bilden? Man ser det väldigt tydligt om man går närma duken så ser man att det brusar bland färgerna. Har DVD spelaren på PAUS förresten, så då borde väl allt stå stilla? Märks allra bäst i mörka färger i bilden. Kör 10M komponentkabel av bra kvalitet. Är detta normalt?
Kör iofs bilden genom en komponentswitch också, ska prova köra förbi den och se om det är någon skillnad.

Detta är ett DLP-problem. Alla DLP-projjar har mer eller mindre DLP-brus om man går nära bilden och tittar.

Postad 19 August 2004 - 17:55

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0
RGB flimmer, mycket snack och lite hockey jag har haft ganska många på besök men det är ingen som har anmärkt något, konstigt nog.

Läste i Hemmabio att dem kommer testa 4805an i nästa nummer :(

Postad 19 August 2004 - 18:18

Unregisteredeffc38ab
  • Unregisteredeffc38ab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Visst ser man flimmer om man står 50cm från duken.
Men hur ofta ser man film på det avståndet?

Dock märker jag att flimret minskar om man ställer ljustet på lägre än 50.

Postad 19 August 2004 - 20:42

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Nu har jag kollat på projjar i över ett halvår. Först var Z2:an aktuell. Lagom när jag tänkte köpa den varslade Hitachi om sitt nya underverk PJ100. Jag såg Hitachin men blev inte särskilt imponerad. Bilden var i klass med Z2:ans. Sedan råkade jag tyvärr se en DLP-projje, SIM-2. Där kan man snacka om tryck i bilden. Minnet av DLP-upplevelsen kunde jag inte släppa. Tyvärr var och är jag inte intresserad av att lägga ut så mycket pengar. Så plötsligt i somras var jag på besök hos en Hi-Fi handlare i Stockholm där en 4805 var uppsatt för demo. Upplevelsen från SIM-2:an kom tillbaka, samma tryck i bilden, trots att upplösningen av naturliga skäl var lägre. Jag fick inte nog av upplevelsen utan besökte andra butiker där de demade 4805 med samma slutsats, InFocus 4805 är den absolut mest prisvärda projjen just nu. Jag lider med all som är överkänslig för regnbågar. Ni går tyvärr miste om en kanonprojje.

I dag hade jag hjärtat i halsgropen när jag tog med min sambo till butiken där de demade en 4805. Lyckligtvis såg hon inga regnbågar och tyckte bilden var mycket bra!!!!! När jag gick därifrån hade jag med mig demoprojjen som bara var en dag gammal. Dessutom köpte jag ett Vogel takfäste, en Projekta ProCinema, 92” duk samt 12 meter Supra AV-3 kabel. Eftersom min DVD-spelare saknar komponent har jag provat en omvandlare CSY-2100, till vilken jag även kopplat in digitalboxen. Duken kommer att levereras nästa vecka varför jag provisoriskt kört på en gammal diaduk. DVD-bilden är bra men bilden från digitalboxen är helt grön, varför? Tilläggas kan att nuvarande scartkablar är av enklare modell.

Postad 20 August 2004 - 07:07

Unregistered5c61b2ad
  • Unregistered5c61b2ad
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
En liten fråga till.

För tillfället har jag lite buskigt med kontakterna.
I väntan på ett HD-pack till boxen kör jag komposit från denna och s-vhs från min gamla Pioneer 525 (för den har väl inte komponent ut?), samt komposit från videon som jag även använder som tuner.
Kablaget är modell bättre.

Mina frågor till er är om bilden kommer att vara acceptabel till en början (innan man fått uppgraderat) och om det finns något speciellt man skall tänka på vid installationen.

Jag är helt ny vad gäler projjar så än så länge är man väl inte alltför bildnördig.

Postad 20 August 2004 - 12:39

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Klone:Tack för ditt svar...problemet är att jag har max 2000 att lägga på duk och projecta ligger ju lite högre.Jag kommer dock gå för en gds duk och göra det själv(polare som har ramverkstad)
Någon som kan ge mig ett bra tips på gds duk till 4805...tex euroscreen 1.0 hur blir den?Eller något annat märke ...ställe att köpa?

Dukbred kommer att bli 190 cm(lite rädd att den ska bli för ljus med fel duk med strl 190 cm)

Något bra tips på takstativ som man kommer ner till 30 cm?

Supertack för hjälp ska köpa projje nästa vecka :huh:

Fegge

Postad 20 August 2004 - 12:41

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
ffffrreeddrriikk

har du något duk tips till mig?Har lite huvudbry just nu

Postad 20 August 2004 - 12:44

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Kanske borde säja att jag har tyvärr vita väggar och har hyfsad möjlighet att mörklägga men inte hundra

Fegge

Redigerat av Unregistered02c905d4, 20 August 2004 - 12:45.

Postad 20 August 2004 - 16:01

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Får min SP4805 till veckan, kan knappt hålla mig, min trotjänare PLV-30 åker ut. :huh:

Postad 20 August 2004 - 21:59

Unregistered472f1169
  • Unregistered472f1169
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om jag kan använda en INFOCUS 4805 köpt i USA här i sverige. När jag läser specifikationerna så får jag den uppfattningen iallafall

Postad 20 August 2004 - 22:15

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
RKL: Ja, det ska inte vara några som helst problem. Nu är jag inte säker på om den USA modellen klarar 240V in, annars får du skaffa en omvandlare, men detta ska isåfall vara det enda "problemet"

Postad 23 August 2004 - 20:56

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Är det denna kabeln man ska ha mellan pioneer 886 och 4805?Vad jag inte fattar är vad M1 står för?

Supra HDMI - DVI » fler kablar
Äntligen finns nu HDMI -> DVI-kablar från Supra och dessutom i de längder som behövs.
Denna kabel kan användas i båda riktningarna och DVI-kontakten är av typen DVI-D, dvs den kan bara skicka digitala signaler.
Kabeln är trippelskärmad och ledarna silverpläterade för bästa bild. Kontaktstiften är pläterade med 24 karats guld.

Tack för svar

Redigerat av Unregistered02c905d4, 23 August 2004 - 21:08.

Postad 24 August 2004 - 11:11

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
inget som kan svara?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.