Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 March 2015 - 19:33

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Det går fortfarande bra att köpa spel genom att köpa gift cards på amazon eller? Var ett tag sen jag köpte nått.. ville bara kolla innan jag spenderar mina pengar.

Postad 26 March 2015 - 19:44

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Köpte Dying Light senast (1 månad sedan) och då var de inga problem, ej läst något annat, sånt brukar ju spridas snabbt isf.

Postad 27 March 2015 - 11:12

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Garantierna är väl bortblåsta utan kvitto även att konsollen inte funnit längre än ett år?

Postad 27 March 2015 - 16:51

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Inköpt och påväg att uppdateras (har inte varit uppkopplad tidigare).
Fick med Fifa 14 och GTA5, köpte även Forza på vägen hem :)

Nu låser jag in mig!

Postad 27 March 2015 - 17:17

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Inköpt och påväg att uppdateras (har inte varit uppkopplad tidigare).
Fick med Fifa 14 och GTA5, köpte även Forza på vägen hem :)

Nu låser jag in mig!

Grattis!

När du har spelat dig trött rekommenderar jag att du kollar igenom alla menyer och inställningar för en optimal upplevelse. :)  

Postad 27 March 2015 - 20:38

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Grattis!

När du har spelat dig trött rekommenderar jag att du kollar igenom alla menyer och inställningar för en optimal upplevelse. :)

Tack!
Inställningar gillar jag!
Nåt speciellt du har i åtanke? :-)

Postad 28 March 2015 - 06:16

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Så, då har dagen kommit för mig som så många andra upplevt redan.

Tröttnat på Destiny. Jag kom igång sent med spelet, började ett par veckor innan jul.
Har väl mer eller mindre kört så långt man kan om man kör mestadels själv.
Har kört raid ett par gånger med polare,
Men nu är läget som så att jag inte oftast kan spela dom tiderna dom spelar längre.
Så Destiny känns som ett avklarat kapitel, för min del.
Sitta o försöka ragga efter folk för att raida känns inte så sexigt.

Så vad ska man hitta på o spela istället?
Hur står sig Cod.AW nu med dlcna? Körde ganska mkt AW innan nämligen.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 28 March 2015 - 06:20.

Postad 28 March 2015 - 06:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Så, då har dagen kommit för mig som så många andra upplevt redan.

Tröttnat på Destiny. Jag kom igång sent med spelet, började ett par veckor innan jul.
Har väl mer eller mindre kört så långt man kan om man kör mestadels själv.
Har kört raid ett par gånger med polare,
Men nu är läget som så att jag inte oftast kan spela dom tiderna dom spelar längre.
Så Destiny känns som ett avklarat kapitel, för min del.
Sitta o försöka ragga efter folk för att raida känns inte så sexigt.

Så vad ska man hitta på o spela istället?
Hur står sig Cod.AW nu med dlcna? Körde ganska mkt AW innan nämligen.

Att du orka destiny så länge ändå? Jag gav upp efter 220h innan första dlc kom insåg redan då att det bara hade varit återupprepning och aldrig något nytt. Men det var nog 150 roliga timmar.

Aw tyckte jag var extremt dåligt (äger alla cod dock så kan vara att man ledsnat helt enkelt) :-\

Så jag hoppade på bf4 tåget.

Jag skulle rekomendera Dying Light det gav mig 80h (tok nött de dock) går även lira som multiplayer co-op.

Postad 28 March 2015 - 09:04

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Nja, jag har nog endast spelat ca 100h. Och har kört en gubbe istort sett hela tiden, på den saknar jag ca 40 radiant shards för att upgrada min armor max.
Men orka nöta raids för den sakens skull. Destiny är ju verkligen ett bra spel. Men på tok för repetitivt. Plus att det Suger att man inte kan köra raids via matchmaking. Det skulle ha iallafall gjort en massa gamers glada.

Men jag måste ändå erkänna att Destiny har nog varit ett av dom få spelen som jag riktigt fastnat för. Sen om det beror på att man i stort sett aldrig blivit arg/förbannad. I jämförelse med Cod då man blev pissed off varje gång man spela beroende på lagg hit o dit.
Sen tycker jag att AW gick på tok för snabbt med alla exo moves. Men annars ett ok spel. Lirade ganska mkt classic playlists innan ja la ner det. Men då blev kartorna för stora ist.

Ja, Bf4 har ju jag med. Tror vi lirade några gånger då det släpptes har jag för mig.

Och Hardline kanske man skulle ge en chans. Men 500 pix.... Nja.

Då kanske jag ska börja köra lite Bf4 ist.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 28 March 2015 - 09:16.

Postad 28 March 2015 - 20:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Känslan jag fick när jag lirade Hardline Betan, var ett fattigt Bf4 (nu ska dom väl inte jämföras, men så kände jag)

Men sett att ett gäng har köpt det, antar av samma anledning som man köper de nya cod gång på gång :-P

Men som du säger, jag har blivit så irriterad genom åren pga lagg, att det gått almänt dåligt, så har många ggr inte ens vågat starta cod för att jag vågar inte utsätta mig för risken att bli på dåligt humör.

Bf4 bryr jag mig inte om kd/ration alls, utan får tillfredställelse genom att c4:a nån tank då och då :-) sen är de ju såklart ännu roligare när jag får närmare 10.000 poäng en match (händer ju dock ej ofta :-P )

Är du ute efter tävlings inriktad multiplayer, cod/bf4?

För det finns ju bra single player spel, och nåt(ågra) co-op spel.

Edit: såg i en annan tråd att du verkar ha köpt Hardline :-) hoppas du gillar det!

Redigerat av SKIBBE, 28 March 2015 - 20:18.

Postad 29 March 2015 - 06:30

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Aaa, jag råka köpa det igår 😉
Har dock inte hunnit testa det, sjuka barn hemma som vaknar stup i ett på kvällarna.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 29 March 2015 - 06:31.

Postad 29 March 2015 - 18:48

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Jag har några frågor om någon kan hjälpa till innan jag eventuellt köper en?

Med eller utan kinect, på min 360 var den värdelös och rätt många verkar tycka den fortfarande är det, jag är inte särskilt nojig över integritets grejen, mer om den erbjuder verkliga bra/coola och användbara funktioner

500gb disk är det som gäller? kan man byta ut den? sätta till extern disk?

är någon speciell deal på ingående ni känner igen med nån speciell maskin, värt att vänta?

är primärt en pc spelare men är sugen pga forza horizon 2, älskade ettan!

Postad 30 March 2015 - 17:05

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Tack!
Inställningar gillar jag!
Nåt speciellt du har i åtanke? :-)

Inget speciellt :) Låter som att du kommer gå igenom alla.

Med eller utan kinect, på min 360 var den värdelös och rätt många verkar tycka den fortfarande är det, jag är inte särskilt nojig över integritets grejen, mer om den erbjuder verkliga bra/coola och användbara funktioner

Jag tycker den är värd att ha för följande:

• Några kul spel tycker jag det finns. Fantasia, Kinect Sports Rivals
  • Skype. Bra bild och bra autozoom
  • Röstkommandon. Används sporadiskt men gött att ha när man har händerna fulla. Kräver dock att man har valt en region som stöder röstkommando.
  • Kontrollera tv/reciever/digitalbox etc.

500gb disk är det som gäller? kan man byta ut den? sätta till extern disk?

Det finns/har funnits en CoD 1TB version. Annars är det extern som gäller. Måste vara USB 3.0 och minst 256 GB.

är primärt en pc spelare men är sugen pga forza horizon 2, älskade ettan!

FH2 är jävligt skoj. Passa på att skaffa FH2 Fast & Furious gratis innan 10/3. Är ett fristående "tillägg".

Postad 31 March 2015 - 06:12

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Inget speciellt :) Låter som att du kommer gå igenom alla.

Jag tycker den är värd att ha för följande:

• Några kul spel tycker jag det finns. Fantasia, Kinect Sports Rivals
  • Skype. Bra bild och bra autozoom
  • Röstkommandon. Används sporadiskt men gött att ha när man har händerna fulla. Kräver dock att man har valt en region som stöder röstkommando.
  • Kontrollera tv/reciever/digitalbox etc.

Det finns/har funnits en CoD 1TB version. Annars är det extern som gäller. Måste vara USB 3.0 och minst 256 GB.

FH2 är jävligt skoj. Passa på att skaffa FH2 Fast & Furious gratis innan 10/3. Är ett fristående "tillägg".

Perfekt svar, precis vad jag sökte, tack!

Flera åsikter och tips mottages tacksamt, söker nu bra/balla paket att köpa (FH 2 vore ju nice hehe)

Postad 31 March 2015 - 13:22

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Är det någon som har lyckats få fram Canal Digitals kabelutbud i OneGuide? Har påpekat flera gånger att det saknas men inget händer så jag undrar om jag har missat det.

Postad 03 April 2015 - 15:00

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Blev helt överrumplad av Child of Light. Underbart spel.

Postad 03 April 2015 - 16:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Samma här, fastnade framför det i 6-7 timmar igår. Riktigt kul spel.

Postad 03 April 2015 - 16:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Mycket bra spel, otroligt vackert!

Postad 07 April 2015 - 17:13

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Ja så blev det en extern hårddisk till slut. Lyckades pressa den interna till 99,9% efter åtskilliga raderingar innan jag fick ge med mig.  :)

Postad 08 April 2015 - 14:07

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Från och med idag stöds tv-tunern officiellt i Sverige. Var det inte någon här som hade köpt den?

Postad 08 April 2015 - 16:59

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Har beställt den via Cdon men inte fått den än.

Postad 09 April 2015 - 08:17

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Har beställt den via Cdon men inte fått den än.

Undrar om det Microsoft Sverige som sover. Borde ju funnits i butik samtidigt som det drar igång här.

Postad 09 April 2015 - 08:33

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Fortfarande bara beta. Det står att den kommer att lanseras när man går skarpt.

Postad 09 April 2015 - 09:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Dom i preview på tunern är det.

Fler på tuners på även till EU?

NA fick http://www.amazon.co.../amazon0b53-20/

Postad 09 April 2015 - 09:59

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Äh jag missade en sak i Major Nelsons inlägg. Det står att tjänsten gick live igår i 11 nya länder där Sverige ingick men att tunern kommer senare i år.

Postad 09 April 2015 - 11:02

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Äntligen, rimligtvis borde det gå att köra med en "icke-svensk" tv-tuner för de som har svartimporterat en från t.ex. Tyskland? Någon som har lust att testa om själva tjänsten har dragit igång? Kräver rimligtvis en programuppdatering (via preview?)

Skitkul!

/S

Postad 09 April 2015 - 11:34

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Ja om det är någon som kan köra det nu så får ni gärna berätta hur det fungerar. Är riktigt sugen på att säga upp abonnemanget.

Är det någon som kör en annan konsol via HDMI in? Är det nån märkbar fördröjning?

Postad 09 April 2015 - 11:53

jcalling
  • jcalling
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hej

Finns det någon vänlig själ som skulle kunna testa att bjuda in mig till priview programmet?

Postad 09 April 2015 - 12:28

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Ja om det är någon som kan köra det nu så får ni gärna berätta hur det fungerar. Är riktigt sugen på att säga upp abonnemanget.

Är det någon som kör en annan konsol via HDMI in? Är det nån märkbar fördröjning?

Jag har ju en gamal Boxer Sagem HD-digitalbox och det funkar rätt så hyffsat. Det har potential helt klart. Men rätt som det är tappar xbox signalen från digitalboxen. Helt hopplöst att få tillbaks den :( Kör jag digitalboxen direkt i tv'n så fungerar det klockrent. Så det är något xbox är känslig för, vetefanken vad det är.

Ska prova mer när jag hinner nu när uppdateringen kommit.

Postad 09 April 2015 - 14:39

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Jag har ju en gamal Boxer Sagem HD-digitalbox och det funkar rätt så hyffsat.

Jag menade Xbox-tunern. För det är väl bara med den som t.ex pausfunktionen fungerar?

Postad 09 April 2015 - 15:12

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag har ju en gamal Boxer Sagem HD-digitalbox och det funkar rätt så hyffsat. Det har potential helt klart. Men rätt som det är tappar xbox signalen från digitalboxen. Helt hopplöst att få tillbaks den :( Kör jag digitalboxen direkt i tv'n så fungerar det klockrent. Så det är något xbox är känslig för, vetefanken vad det är.
Ska prova mer när jag hinner nu när uppdateringen kommit.

Sätt digitalboxen på max 720p så bör det fungera.

Jag menade Xbox-tunern. För det är väl bara med den som t.ex pausfunktionen fungerar?

Ja, samt streaming till smartglass.

Postad 09 April 2015 - 15:32

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Har provat 720-tricket men det hjälpte föga 😕

Postad 09 April 2015 - 19:06

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Ja, samt streaming till smartglass.

Just det. Undrar om det kommer att fungera tvärtom med Win 10, streama spel till datorn och kolla tv på teven samtidigt.

Postad 13 April 2015 - 06:55

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

I helgen dog vår gamla HTPC som har tjänat väl I ca 5 år. Började därför titta närmare på den xbox one som vi hade hemma men som inte använts speciellt mycket. Appar som Netflix och viaplay fungerar bra även om gränssnitten är lite förvirrande och jag önskar de hade varit lite mer lika windows 8-apparna. (Och innan jag hittade hur man sökte efter film I Netflix, jisses).

Enda nackdelen med Netflix är att den stundtals är seg som sirap, och bara hänger sig och verkar krascha,

Största invändningen jag har mot One är just startskärmen som förefaller vara ett sorts hopkok av lite allt möjligt, och verkar vara omöjligt att påverka. Ta t.ex. tabbarna "pins" och "start menu". Där har jag I det närmaste två helt identiska uppsättningar med ikoner som enbart förvirrar. Varför tabben pins finns alls är för mig en gåta, (en kvarleva från 360-tiden?). Sen kommer fliken "kompisar" som tar upp väldigt mycket plats men som jag aldrig någonsin kommer att använda. Sen sist kommer store med lite olika ikoner för games, music etc...

Helt rörigt och totalt ologiskt. Gillar windows 8-tänket bättre där man kan möblera hur man vill och skapa egna grupper etc.

Sen tycker jag inte riktigt om att man har valt att dela upp t.ex. browsing och visning av bilder app för app beroende på källa. Appen onedrive för bilder coh filmer på onedrive, appen mediaspelaren för sånt som ligger på din nas eller lokalt. Hade hellre sett en "media gallery" där jag kunde adda källor som t.ex. onedrive, unc-paths, etc... Trots att vi har det mesta på onedrive så är det helt enkelt för slött (har 100/100 uppkoppling och gigabit lan). En lokal nas behövs.

En annan stor besvikelse var att inte ens svt play html5-videos fungerade I Internet Explorer. Så nu star vi utan rapport tills tv-tunern släpps. Någon som har fått något play-material alls att fungera? Kanal5 play verkar enbart stödja flash. svtplay stödjer båda men av någon anledning fungerade inte html5.

Ska bli trevligt att testa USB-tunern när den kommer.

/S

Postad 13 April 2015 - 11:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
startmenyn är ju just ett hopkok av det du använde senast, därav är det ju rätt menlöst att pinna saker du alltid använder.

Postad 13 April 2015 - 11:11

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

startmenyn är ju just ett hopkok av det du använde senast, därav är det ju rätt menlöst att pinna saker du alltid använder.

Va? Skulle i så fall vara om man har max fyra appar/spel som man använder.

Meningen är ju att pinna allt som du använder ofta eftersom det just är bara de fyra senaste som visas på start.

Postad 13 April 2015 - 11:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Va? Skulle i så fall vara om man har max fyra appar/spel som man använder.

Meningen är ju att pinna allt som du använder ofta eftersom det just är bara de fyra senaste som visas på start.

Fortfarande är det ju inte bara ett hopkok av grejer som ligger på första sidan.

Om jag VARJE gång går in och använder en specifik app/spel/whatever vad är meningen med att pinna den då?

Postad 13 April 2015 - 11:29

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Om jag VARJE gång går in och använder en specifik app/spel/whatever vad är meningen med att pinna den då?

Vet inte om vi pratar om samma grej här.

Utan pins: Gå in på spel/appar.  Välj spel eller appar. Leta upp ditt spel/app. Starta spel/app.

Med pins: Gå till pins. Starta spel/app.

Edit: Eller menar du att du bara använder en app/spel åt gången dagar i streck?

Redigerat av ppr74, 13 April 2015 - 11:34.

Postad 13 April 2015 - 13:42

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Tycker pins fungerar riktigt bra.
Jag använder själv pins för att sätta dit spel jag ska köpa senare, som en påminnelse. Så när jag ska sen ska köpa dem så trycker jag bara på den Pin så kommer jag direkt till butiken. Samma sak gäller filmer mm.

Redigerat av Bergan, 13 April 2015 - 13:43.

Postad 13 April 2015 - 15:35

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja ha ett menysystem al'a XBMC. Snyggt och lättöverskådligt. Win8 systemet är bara rörigt och stora blaffiga fyrkanter man ska glo på :(

Postad 13 April 2015 - 16:52

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Ni är så "lastgen" grabbar.....

"XBOX go to battlefield Hardline."

Citerar en gammal klassik vetenskapsman.

"-Pins? Where we're going we don't need... Pins!"

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 13 April 2015 - 16:55.

Postad 13 April 2015 - 18:18

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Tycker att systemet med pins är okej, men windows 8 är definitivt bättre då jag har större frihet att styra hur den ska se ut samt gruppera. För mig kunde det bli följande "grupper":

Games
(här kan typ kompisar, spel etc ligga)
TV
(oneguide, recorded tv (när det nu kommer) samt "live tv".
Media
(plex, mediapslearen, xbox video, netflix, viaplay)
Store
(store-ikonerna)
Settings
(settings samt lite andra genvägar till olika settings)

ungefär. Kompisar kommer jag aldrig använda, förstår inte varför det tar upp så extremt mycket utrymme, blir jobbigt att skrolla förbi sk*ten varje gång man ska bort till store. Kan ju bara konstatera att vi alla använder xboxen väldigt olika, vissa spelar bara spel och avskyr mediafunktionerna, medans andra som jag spelar nästan aldrig spel och använder den endast för mediafunktionerna. Då tycker man ju att ett 100% anpassningsbart gränssnitt a´la win8 vore det bästa? Tydligen tycker inte MSFT det av någon obegriplig anledning.

Sen finns det många totalt meningslösa ikoner som "sätt i skiva". Fattar inte vad denna är bra för. Finns ju en blu-ray app som spelar upp skivinnehåll, och jag antar att när jag matar in en skiva så blir jag notifierad om jag vill spela upp eller inte?

Jag hoppas innerligt att hela startmenyn får sig en renovering när windows 10 släpps.

Hittade ytterligare en obegriplighet, varför försvinner klockan efter ca 10 sekunder??? Och varför ligger den som ett sistaminutenhack längst ner till höger, borde ligga uppe till höger bredvid xboxikonen, samt med aningen mindre typsnitt. Använder denna väldigt ofta då det är den enda klocka vi har i vardagsrummet, bortsett från om nån råkar ha en mobil liggandes där.

Tummen upp för smartglass, väldigt trevligt och integrerat, lite finpolering bara så är det full pott.

/S

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 13 April 2015 - 18:18.

Postad 13 April 2015 - 18:23

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0

Om man använder LB så kan man ju gå förbi kompissidan väldigt fort....

Postad 13 April 2015 - 18:27

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Vad gör ni i menyerna? Vi ska ju lira! :-D

Postad 14 April 2015 - 07:34

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0

Ni är så "lastgen" grabbar.....

"XBOX go to battlefield Hardline."

Tyvärr är MS inte lastgen :P

Tycker MS kunde fixa så att boxen är inställd på rätt land men att man kan köra röstkommandon på vilket språk man vill!
Jag satte över boxen på engelska för att kunna styra med rösten MEN vi hyr ganska mycket film på XB1 och det funkar inte då.......

Postad 14 April 2015 - 13:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Tror Xbox one kommer bli grym när Windows 10 kommer, då kommer man förmodligen även få stöd för srt filer då
Windows 10 mediaplayer ska stödja detta från grunden.

Postad 14 April 2015 - 14:18

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Det var någon som upptäckte att det har lagts till Cortana-fraser i Voice Studio. Antar att det kommer med Win10 också. 

Postad 14 April 2015 - 14:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1

Hela världen kommer bli bättre med windows 10 aka Windows X som i "X"box ja alla bitar faller på plats detta året!

Postad 14 April 2015 - 18:03

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 1

Har kört lite till med xboxen här hemma och har hittat en hel del underligheter, kanske rent av buggar:

* I viaplay-appen, det visas prydligt en lista med senast sedda avsnitt när man startar appen. Dock fattar jag inte hur man går till seriens huvudsida, om man kanske vill se något annat avsnitt i serien. Nån som vet? Känns extremt bökigt att man måste navigera hela vägen via huvudmenyn och dess kategorier...

* I viaplay-appen när man väljer en serie finns det en knapp "fäst i startmenyn". Jag trodde denna kunde erbjuda nån sorts lösning på problem #1 att viaplay-appen hade en hubb med "mina favoriter". Dock verkar det inte hända någonting alls när man trycker på denna knapp. Det fästs ingen tile på xbox ones startmeny heller... obegripligt?

* I xbox store, man kan gå in på ett spel och i tabben videoklipp finns det ofta diverse klipp man kan kolla på. Efter man kollat på ett klipp och trycker back då hamnar man på första tabben som default. Det måste ju vara rimligare att hamna på tabben där man stod, dvs. videoklipp. Blir jobbigt om ett spel har några videoklipp och man vill kolla igenom alla.

Ja det märks att xbox one inte har funnits så länge, apparna är lite opolerade och på sina ställen ofärdiga, och xboxens navigering och menyer är ganska röriga. jämfört med t.ex. windows media center och windows 8. 

Man kan ju alltid hoppas att xboxen i och med win10 får en bättre startmeny, men microsot har gjort snygga startmenyer för långe sen, så det är inte en fråga om kunskap, det verkar endast handla om att någon tycker att xboxen ska se ut så här, punkt. T.ex. Windows Media Center har i mitt tycker ett betydligt mer välpolerat utseende som inte är bloatat med en massa olika ikoner här och där. Allt finns på sin plats, punkt. Och win8 har med sitt tile-system en 100%ig frihet att stuva om hur man själv vill ha det. Varför xboxen är fast i detta träsk kan man ju undra. 

/S

Postad 15 April 2015 - 09:30

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Jag hoppas det är många som kör igenom Voice Studio. Man kan ju hoppas att det gör någon nytta.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.