Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 30 April 2015 - 14:58
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Fråga: Någon som gillar att spela mp/co-op i privat sällskap?
Jag skulle vilja spela mer online men jag vill bara spela med samma människor som man lär känna och som spelar för att ha skoj, inte som tvunget måste vinna.
Jag antar att det måste finnas fler som jag, men vi ser aldrig varandra online 
Ja, det finns nog massor som spelar så. Däribland jag 😊 vi spelar i regel endast Destiny för tillfället. Dock inte lika frekvent som innan. Får se om det blir mer när nästa expansion kommer.
GT iliMrPinkili
Postad 30 April 2015 - 18:02
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Hjälper nog om du anger vilka spel du tänker dig.
Postad 01 May 2015 - 14:09
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Ja, det finns nog massor som spelar så. Däribland jag vi spelar i regel endast Destiny för tillfället. Dock inte lika frekvent som innan. Får se om det blir mer när nästa expansion kommer.
GT iliMrPinkili
Ska lägga till dig även om jag inte har Destiny.
Hjälper nog om du anger vilka spel du tänker dig.
Spelen kvittar, de kan man alltid skaffa. De flesta spel blir roliga med rätt sällskap.
Postad 03 May 2015 - 19:18
Pertilen
-
Pertilen
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det är rätt tomt på min vännerlista på xbox live. Vore kul med lite mer aktivitet på den.
GT: Laralthir
Postad 03 May 2015 - 19:38
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1007 inlägg
behöver man vara med i preview grejen för att få wireless display grejen??
enormt sugen på att fibbla med det
Postad 03 May 2015 - 19:44
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Postad 03 May 2015 - 21:56
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Jag nämnde innan att jag helt plötsligt fick problem med att streama från windows 8 till vårat xbox one. Smartglass fungerade utmärkt, nätverksdiagnostiken gav inget konstigt, allting annat fungerade perfekt, men just när man valde i win 8 enheter->spela upp->xbox one så stod den och tuggade på "ansluter till..." men ingenting hände i xboxen. Har även hållit på med lokala nätverket, men inget verkade lösa problemet.
Lösningen hittade jag idag, efter flera dagars googlande och felsökande. Jag bytte namn på xboxen från default XboxOne till XBox1 och startade om den. Och vips fungerar play-to DLNA igen. Totalt egendomligt och måste kategoriseras in som en bugg/barnsjukdom. Hade förmodligen fått samma resultat om jag hade gjort en fabriksåterställning...
Om nu någon skulle råka på samma sak.
Testade även svtplay-appen för win8 under kvällen igår, och den gav en helt klart trevligare upplevelse än att köra via webbsidan även om det är mer eller mindre det man gör, fast med bättre integration i charms etc. Tummen upp!
Någon som har tittat på Build 2015? Inte så jättemycket nytt om xboxen eller om när windows 10 kommer även på den. Det var lite om minecraft-moddning, samt allmänt om windows 10 och xbox-integrering med game streaming/mirroring. Hade gärna velat höra mer detaljer om framtiden för xbox one.
/S
Postad 04 May 2015 - 07:15
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Någon som har tittat på Build 2015?
Jag hoppade in och ut ur sändningarna. Hololens är väldigt imponerande. Fast det skulle vara intressant att få se hur den verkliga FOV är.
Ska också bli spännande att se hur många appar som blir universella till alla Windows 10 enheter. Det såg ju väldigt enkelt ut när de demonstrerade. "Om skärmen är si och så stor så ska menyn hamna här istället". Antar att det inte är riktigt lika smidigt på riktigt. Konverteringen av Android och iOS appar till Windows verkade också "enkelt".
Redigerat av ppr74, 04 May 2015 - 07:15.
Postad 04 May 2015 - 10:33
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Köpte precis AC Unity download för en dryg hundring. http://gamedealdaily...ame-download-2/
Får man nyckel eller ett konto med spelet på?
Postad 04 May 2015 - 11:12
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Får man nyckel eller ett konto med spelet på?
Det var en nyckel.
Postad 04 May 2015 - 13:14
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Gött, danke. Hade Black flag det till ps4, var grymt bra casual spel. Tyckte inte Unity var lika bra (spelade till pc).
Längtade tillbaka till min xbox som jag sålde för ett par månader sedan så bokade en ny på elgiganten idag 
Man kanske skulle köpa black flag därifrån igen och ha och gotta sig med regniga kvällar.
Postad 04 May 2015 - 13:34
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Man kanske skulle köpa black flag därifrån igen och ha och gotta sig med regniga kvällar.
Ja jag gillar också Black Flag. Diggar verkligen piratgrejen.
Unity har jag inte ens börjat med än. Rullar mellan Halo MCC, Shadow of Mordor och Walking Dead S1 (omspelning)
Edit: Såg precis Elgigantens blad. 2790 inkl. Halo MCC är ett bra pris.
Redigerat av ppr74, 04 May 2015 - 13:51.
Postad 04 May 2015 - 17:04
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Ja jag gillar också Black Flag. Diggar verkligen piratgrejen.
Unity har jag inte ens börjat med än. Rullar mellan Halo MCC, Shadow of Mordor och Walking Dead S1 (omspelning)
Edit: Såg precis Elgigantens blad. 2790 inkl. Halo MCC är ett bra pris.
Ja. Nästan oförskämt att inte köpa än. Halo serien är dock inget som tilltalar mig. The Witcher 3 kan dock bli trevligt.
Postad 04 May 2015 - 20:55
highscore
-
highscore
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hmmm...Tänkte förhandsköpa Project Cars, men blev lite fundersam...
Brukar handla i US Store, men där har spelat release 12 Maj, och i Europa 8e (eller om det var 7e).
Om jag köper det i US Store, får jag inte det förrän den 12e då, eller det går på regionen jag befinner mig i?
Postad 05 May 2015 - 07:23
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Fick hem UBS-tunern igår från Conrad (skeppad från deras lager i Tyskland, men det gick på 3 dagar via UPS)
Första intryck:
Positivt:
* Liten och nätt
* Shysst tv-integration i xboxen
* Snabba kanalbyten
* Enkel installation
* Smartglass är suveränt, ser fram emot fler funktioner här!!
* Möjlighet att integrera tredjeparts play-kanalappar t.ex. svt play, kanal 5 play osv i oneguide. Sweet!!!
Negativt/kan förbättras:
* Bildkvaliteten är inte i klass med det tv-kort vi använde till våran gamla framlidna win7 HTPC. Om det beror på xboxen eller tunern kan jag inte säga, men bilden är lite blaskig, urvattnad och färgerna är märkliga. I netflix är bilden suverän. Möjligt att det är något med BTB och WTW, jag kör f.n. med PC-levels då TV-levels gav grådaskiga "men in black"-kostymer.
* Fungerade som väntat inte med svensk xbox, då April uppdateringen inte kommit än. Fick byta till Engelsk/UK och knacka in ett engelskt postnr. Oneguide är tom, men inband listings fungerar för det program man tittar på, tar några sekunder att komma.
* Subtitles verkar inte fungera alls, det går att välja svenska i menyn, men ingen text kommer upp. Kan ha att göra med avvikelser för svensk standard av DVT-T2 som fixas till i April-uppdateringen, jag minns att det var en del strul med teletext när jag betatestade Fiji-versionen av Vista Media Center, buggar som endast jag som svensk hade rapporterat om.
* Miniguiden (den som kommer upp när man trycker upp/ner) är märkligt utformad, med en liten kananlista till vänster, sen en gigantisk ikon föreställandes en tv-skärm och sen ett utrymme till höger som jag antar ska innehålla info om nästa program/synopsis. Kan ju ha att göra med att oneguide inte lirar som det ska, att den ser ut så här, men ett slöseri med skärmyta är det i alla fall så som det såg ut nu.
* Saknar möjligheten som fanns i Win7MC att tända guiden med ett tryck på guideknappen, och sen släcka den med ett tryck på samma knapp. Nu är det back som gäller, och det fungerar ju likadant, men att använda samma knapp tycker jag hade varit lite "smartare" speciellt när man zappar eller bara vill ta en snabbtitt i guiden.
* Stop-knappen saknar funktion/fungerar på samma sätt som Pause. Hade nog hellre föredragit att Stop-knappen hade stoppat uppspelningen och återgått till föregående meny. Nu finns det inget vettigt sätt att "stoppa" tv-uppspelningen som jag hittat. Handlar kanske mycket om en vanesak än en nödvändig funktion.
* Kanallistan sorteras som default i nummerordning vilket innebär att för oss hamnar svt 1 och 2 sist i listan då de har högst nummer (lokala HD-kanaler), tv4 hamnar först. Vet att det finns ett förslag på connect där många röstat för att kunna redigera kanallistan. Det fick nu en röst till.
* Oneguide (även den jag kör utan någon data) känns väldigt långsam, miniguiden likaså, det hände väldigt ofta att jag tryckte flera gånger för jag trodde att xboxen inte registrerat knapptryckningen. Är en kombination av att IR-mottagningen inte är den bästa med standardmediafjärren (men inte lika katastrofalt dålig som för 360n). En snabb googling avslöjar att många anser att oneguide är slö, vet inte om den hämtar daga från en server vid varje tryckning, eller om den cachar. Det senare är ju att föredra.
* Det finns på mediafjärren till höger om mute-knappen ytterligare en upp/ner knapp. Antog att denna ska användas som P+ och P- för att byta program. Jodå, så var fallet, men här gick kanalbytena så extremt långsamt att den var helt obrukbar. Jag kan köpa att det tar nån sekund för tunern att byta kanal, men du ska ju direkt få något UI-respons att du har bytt kanal, t.ex. att minuguiden eller den snygga gråa halvtransparenta inforutan där nere direkt visas med det man bytte till (kanal + program). Kommer dock inte använda denna funktion utan vid kanalbyte är det alla tider bättre att köra miniguiden, då denna P+/- knapp sitter otillgängligt till på fjärren.
Summa summarum, tv på xbox är en trevlig utveckling, men det märks att utvecklingen är i sin linda. Behövs nog ett antal uppdateringar innan den kan anses mogen. Och April-uppdateringen behövs defintivt för oss svenskar. Frun knorrade redan över att oneguiden var tom, men var nöjd med att kunna se på nyheterna och "vem vet mest" Och det gick att pausa!!!! Men 30 minuter var i sämsta laget tyckte vi båda. Den tiden går fort som småbarnsföräldrar som blir avbrutna...
/S
Postad 05 May 2015 - 09:14
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Fick också hem min tuner igår från tyska Microsoft store. Jag håller med om att bilden är väl si och så. HD-kanalerna ligger någonstans mellan SD och HD om jag jämför med min Canal Digital box. SD-kanalerna ser som helhet bättre ut men små detaljer är pixliga.
* Fungerade som väntat inte med svensk xbox, då April uppdateringen inte kommit än.
Kan meddela att informationen i OneGuide verkar komplett. Info om nuvarande och kommande program. Lista som visar när programmet går i repris. Det finns även en funktion som visar om serien/filmen finns att se på annat vis (Netflix m.fl) men jag har dock inte lyckats pricka in något ännu så jag vet inte om det fungerar.
* Miniguiden (den som kommer upp när man trycker upp/ner) är märkligt utformad, med en liten kananlista till vänster, sen en gigantisk ikon föreställandes en tv-skärm och sen ett utrymme till höger som jag antar ska innehålla info om nästa program/synopsis.
Ikonen är en bild på programmet som visas just nu. Sen kommer info om nuvarande program. Efter det kommer ikoner för fullständig info samt favoritkanal. Och till sist kommer info om nästa program. Miniguiden kan också visas med ett tryck på "Select" (ruta på ruta) knappen. Ett tryck till visar fullständig info samt när programmet visas igen.
* Oneguide (även den jag kör utan någon data) känns väldigt långsam, miniguiden likaså,
När jag trycker X (stora guiden) så är den laddad och fylld med info på 1-1½ sekund. Vet inte om det är långsamt eller snabbt.
Övrigt så är det väl både positivt och negativt med tunern. Positivt är att det faktiskt fungerar bra trots att det är Sverige vi bor i. Till det kan man addera att Wireless Display appen fungerar mycket bra och det är enkelt att streama "Play"-innehåll från sin PC/Platta/Telefon.
Negativt är att man blir utan röstkommandon.
Jag har också provat att kolla på tv via SmartGlass och det fungerar. Vet inte om det är något med mina prylar men kvaliteten på bilden är ingen höjdare. Plus är att man kan göra annat på Xboxen samtidigt. Kunde till och med kolla på flera enheter samtidigt. Körde igång spel på Xboxen och hade tv på Surface Pro och telefonen.
Postad 06 May 2015 - 06:59
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Kan meddela att informationen i OneGuide verkar komplett. Info om nuvarande och kommande program. Lista som visar när programmet går i repris. Det finns även en funktion som visar om serien/filmen finns att se på annat vis (Netflix m.fl) men jag har dock inte lyckats pricka in något ännu så jag vet inte om det fungerar.
Ikonen är en bild på programmet som visas just nu. Sen kommer info om nuvarande program. Efter det kommer ikoner för fullständig info samt favoritkanal. Och till sist kommer info om nästa program. Miniguiden kan också visas med ett tryck på "Select" (ruta på ruta) knappen. Ett tryck till visar fullständig info samt när programmet visas igen.
När jag trycker X (stora guiden) så är den laddad och fylld med info på 1-1½ sekund. Vet inte om det är långsamt eller snabbt.
Några frågor/kommentarer om ovan
1) Ställde du om till Sverige igen efter att du installerat tunern för att få oneguide att fungera? Har inte vågat göra detta då jag gissade att utan apriluppdateringen skulle xboxen inte kännas vid usb-tunern om vald plats är Sverige.
2) Gällande miniguide, tycker jag främst att ikonen tar upp värdefull skärmyta och känns 100% onödig och inte tillför något. Hade varit bättre att bara visa en minivariant av den riktiga oneguiden, kanske med lite synopsis-text till höger.
3) Om det är snabbt eller inte är ju relativt. Hämtar den realtidsdata så kan det ju anses vara snabbt, men läser den bara in en cachad xml-fil så är det extremt långsamt. Personligen anser jag att guide-data inte ska hämtas i realtid, vare sig från någon server eller från inband utan hämtas i bakgrunden med jämna mellanrum. Mediacenter gjorde detta och då fanns det inga laddtider att tala om. LG Webos hämtar från inband och där kan man vänta ibland upp mot 5 sekunder innan guide-appen laddats och datat populerats, och xbox one verkar hämta från en oneguide-server. En komplicerande faktor för oneguiden är givetvis att man numera tillåter fler källor än just boxer-tv, du har ju stéaming-tv, twitch, netflix osv.
Oavsett går det säkert att trimma bättre om det är många som klagar.
Vi kör på och testar!
Ibland är det dock inte roligt att ha slängt ut den avlidna HTPCn. Fick tips av en på jobbet att se ett program om privatekonomi som tydligen fanns på UR. Okej, drog igång win8-paddan och gick in på deras sida, hittade programmet tryckte på enheter->spela upp->xbox1... xboxen vaknade till liv men det blev bara en svart ruta, i win8 stod det connecting... sen inget mer. Va fan tänkte jag har detta slutat fungera nu, så jag testade med valfritt svt-play klipp. Fungerade utmärkt. Nästa försök, startade smartglass och kickade igång IE på xboxen och gick in på ur.se. Fick det inte så roliga meddelandet "du måste ha adobe flash player installerat". Tack för det. Kan vi någon gång slippa Flash till förmån för HTML5 månntro?
Utan oneguide (vet inte om man ens kan söka i den?) fick jag på win8 gå i på www.tv.nu, söka efter "låna för livet" och hittade att det gick på svt2 onsdagar 20:00. Dock fanns reprisen endast på www.ur.se. Hade jag haft win7MC hade jag kunnat göra denna sökning direkt i guiden där och sen bara markerat programmet i guiden och tryckt "spela in". Är inte hemma ikväll så det får bli att:
1) Rippa streamen med nåt verktyg och lägga upp det på onedrive eller dela ut en mapp från min win8-dator och streama till xbox one.
2) Se det på paddan direkt.
Så kan det gå... 
Microsoft har lite att jobba på innan deras lösningar fungerar lika säkert som airplay. Där går det ju tom att "airplaya" content från en iphone till en appletv, något som jag inte har listat ut hur man gör med windows phone -> xbox one.
/S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 06 May 2015 - 06:59.
Postad 06 May 2015 - 10:32
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
1) Ställde du om till Sverige igen efter att du installerat tunern för att få oneguide att fungera? Har inte vågat göra detta då jag gissade att utan apriluppdateringen skulle xboxen inte kännas vid usb-tunern om vald plats är Sverige.
Jag är med i preview programmet så jag vet inte riktigt vad finns i "Sverige" nu. Men jag ändrade först till Sverige och sen installerade jag tunern. Ska se om det går att köra på US sen för jag saknar röststyrningen.
Fick tips av en på jobbet att se ett program om privatekonomi som tydligen fanns på UR. Okej, drog igång win8-paddan och gick in på deras sida, hittade programmet tryckte på enheter->spela upp->xbox1... xboxen vaknade till liv men det blev bara en svart ruta, i win8 stod det connecting... sen inget mer.
Jag tror inte det har kommit "skarpt" ännu men Wireless Display appen fungerar riktigt bra. Så du får vänta med att se programmet, om du har en dator/platta som stöder Miracast dvs. Win + P så får man fram Projicera-menyn. Allt som jag har försökt streama från nätet har fungerat så länge jag använder IE i appläge.
Microsoft har lite att jobba på innan deras lösningar fungerar lika säkert som airplay. Där går det ju tom att "airplaya" content från en iphone till en appletv, något som jag inte har listat ut hur man gör med windows phone -> xbox one.
Det fungerar också med den kommande Wireless Display appen. Tyvärr kan min WP inte visa flashfilmer och har bara SVT appen och iOS stöder inte Miracast. Så om Android har fler play appar antar jag att det är enda alternativet än så länge om man vill streama . Jag hoppas verkligen att alla bitar faller på plats med Windows 10.
Postad 06 May 2015 - 14:38
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Lite ryktesspridning.
Såg att Webhallen lagt upp några nya headset till Xbox One från Steelseries. Kanske inte så speciellt. Men mer intressant är det som står i beskrivningen.
• Supports Microsoft 7.1 Virtual Surround Sound
Kan det betyda att vi kommer att få virtuellt surround direkt från headsetadaptern?
Länk till headsetet: http://www.webhallen...e?atcl=list:new
Länk till det andra headsetet: http://www.webhallen...e?atcl=list:new
Redigerat av Bergan, 06 May 2015 - 14:40.
Postad 11 May 2015 - 17:03
jcalling
-
jcalling
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Uppdaterade precis till senaste Xbox versionen men kunde inte få igång tv tunern. Säger att regionen inte stöds. Någon annan som fått det att fungera?
Postad 11 May 2015 - 17:32
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Uppdaterade precis till senaste Xbox versionen men kunde inte få igång tv tunern. Säger att regionen inte stöds. Någon annan som fått det att fungera?
Har du Xboxen inställd på ett europeiskt land? Nordamerika kör med ett annat system.
Postad 11 May 2015 - 18:43
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Samma här. Ställde om från en-UK till sv-SE och fick då när jag pluggade in USB-tunern upp meddelande "TV tuner detected" och sen ett meddelande att denna inte stödjs i min region.
Går det att tolka Major Nelson på något annat sätt än att Norge, Danmark, Schweiz, Sverige etc skulle få stöd för denna tunern med April-preview/Maj-official uppdateringen? Har de dragit tillbaka stödet? Det är ju folk här som kör preview från April som får svensk oneguide att fungera med UBS-tunern!
Varför är detta inte med i den officiella maj-uppdateringen. Går det att på något sätt kolla upp detta på något officiellt forum?
Ska bli kul att se vad frun säger, har lovat henne att programguide skulle komma "i början av maj"... då det är främst hon som ser på tablåtv här hemma. Brrr....
Edit:
Kollade EXAKT vad man säger och
We are also pleased to announce that we are expanding support for the Xbox One Digital TV Tuner to preview members in 11 more European countries starting today, adding Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Sweden, and Switzerland.
och ovanstående går ju att tolka som så att det inte automatiskt blir så att något som släpps på för preview-medlemmar i april kommer att dyka upp för alla i maj. Det verkar inte som m det fungerar så. Tydligen är det saker som inte fungerar som de ska som gör att de väljer att hålla på stödet för just tv tuners. Kanske "whats on" eller nåt sånt inte är färdigt.
Det är ju extra retfullt att:
1) Oneguide finns för Sverige
2) USB tuner finns för Sverige
3) Någon spärr gör att dessa två inte tillåts fungera tillsammans för svenska användare. Fungerar klockrent med t.ex. en-UK inställt fast då får man ju ingen svensk oneguide...
/S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 11 May 2015 - 18:49.
Postad 11 May 2015 - 23:04
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Surt för er som väntar på stöd för tv-tunern. Vet dock att vissa preview funktioner har varat i flera månader när det inte har fungerat som tänkt.
Postad 12 May 2015 - 17:40
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Surt för er som väntar på stöd för tv-tunern. Vet dock att vissa preview funktioner har varat i flera månader när det inte har fungerat som tänkt.
Ja surt är bara förnamnet? Kan någon som är preview/betatestare gräva lite i detta, vad är det egentligen för tekniska hinder som gör att det inte går att släppa detta officiellt? Fungerar det inte för er?
Sen vet jag inte om jag gör något fel, men jag kan inte få de nya power-options att fungera som i beskrivningen för majuppdateringen (snygg film förresten som man får upp direkt på sin dashboard som pedagogiskt förklarar de nya funktionerna). Man ska enligt beskrivning starta smartglass, klicka på anslutningsikonen och sen konsolnamnet och sen få upp en knapp power on/off. Jag har ingen sån knapp. Har senaste versionen av smartglass, win phone 8.1. Konsolen inställd på instant power on.
Edit:
Tydligen måste man har "public beta" av smartglass-appen enligt http://www.windowsce...e-windows-phone Förvirrande att en del av funktionaliteten släpps live (xbox one may update) och man gör reklam av det på sin webbsida och i xbox one, men att sen den vitala delen (smartglass-appen) ska vara en särskild version är ju bara kasst Microsoft! Det kunde ju den trevliga berättar-rösten kläckt ur sig... hade sparat mig en halvtimme.
Edit2: Testade smartglass beta och funktionen att stänga av och sätta på xboxen verkar fungera som den ska. Sen har jag upptäckt att tv-tunern nu finns i xbox-com shoppen http://www.xbox.com/...bid=-EgMPi3ybwb dock med "kommer snart". Förhoppningsvis i den uppdatering som släpps i juni.
/S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 15 May 2015 - 10:14.
Postad 19 May 2015 - 10:14
jespergunnarson
-
jespergunnarson
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har en fråga om regioner. Så här ligger det till
1. Min XBOX är inställd på Sverige
2. Jag har hittat ett spel som jag vill ladda ner men det är kopplat till US
Så frågan är då
1. Kan jag byta region och ladda ner spelet? Om ja
2. Kan jag byta tillbaka region och allt fortfarande fungerar?
Postad 19 May 2015 - 10:26
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Vad är det för spel som bara säljs i us-market?
Postad 19 May 2015 - 11:03
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Har en fråga om regioner. Så här ligger det till
1. Min XBOX är inställd på Sverige
2. Jag har hittat ett spel som jag vill ladda ner men det är kopplat till US
Så frågan är då
1. Kan jag byta region och ladda ner spelet? Om ja
2. Kan jag byta tillbaka region och allt fortfarande fungerar?
Du kommer få krångla med betalningen, typ köpa gift cards på amazon.com eller liknande.
Postad 19 May 2015 - 11:08
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
köpa giftcards är inte så krångligt, köpet går igenom på någon sekund med paypal sen kommer ett mail, kan fylla i koden på xbox.com och vipps så är dollarpengarna på ens US-konto (så det behöver inte vara avskräckande om man vill byta region) enklast är ju att köra US hela tiden, det gör jag sen lanseringen.
Postad 19 May 2015 - 11:17
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
köpa giftcards är inte så krångligt, köpet går igenom på någon sekund med paypal sen kommer ett mail, kan fylla i koden på xbox.com och vipps så är dollarpengarna på ens US-konto (så det behöver inte vara avskräckande om man vill byta region) enklast är ju att köra US hela tiden, det gör jag sen lanseringen.
Jag har inte orkat bry mig att köpa i $ sen den typ blev svindyr. Tjänar man ens på att handla spel i $ idag?
Postad 19 May 2015 - 11:21
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Jag har inte orkat bry mig att köpa i $ sen den typ blev svindyr. Tjänar man ens på att handla spel i $ idag?
60 usd är 520kr idag. spelen startar väl på 600kr i svenska market place. så inga 420kr per spel som förr, men 80kr är ändå några kr, tycker inte det är något extra arbete att köpa giftcards då det är instant delivery från Amazon.com
Postad 19 May 2015 - 11:36
jespergunnarson
-
jespergunnarson
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vad är det för spel som bara säljs i us-market?
Det är The Jackbox Party Pack jag är ute efter
https://store.xbox.c...eDetailsSection
Postad 19 May 2015 - 11:37
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
60 usd är 520kr idag. spelen startar väl på 600kr i svenska market place. så inga 420kr per spel som förr, men 80kr är ändå några kr, tycker inte det är något extra arbete att köpa giftcards då det är instant delivery från Amazon.com
Ja är man bara ute efter digitala kopior så, oftast kan man ju köpa fysiska spel för 499:- i runda slängar. Tycker det är märkligt att digitala spel ska vara så dyrt öht?
Har f.ö några på min friendslist som kör ryska marketplace och köper visst spel löjligt billigt där.
Postad 20 May 2015 - 08:53
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Ni som kör preview och USB-tunern, kan ni få upp undertexter (closed captions) när ni tittar på t.ex. svt eller tv4? Jag märkte av en slump igår när jag (som inte kör preview där sverige officiellt stödjs) tittade på äntligen hemma med ungarna stojandes och valde closed captions (längst bort till höger i menyn) och sen svenska men det kom inte upp någon text. Detta fungerade klockrent både på vår gamla boxer-box och i windows media center. Min fru är dessutom hörselskadad och är en flitig användare av undertexter i alla möjliga program men har inte tittat så mycket på tv på sistone (förmodligen för att oneguiden inte funkar än). Jag har även klagat på viaplay som inte stödjer undertexter på svenska program även om de finns när man tittar på "vanlig" tv via t.ex. boxer. Tydligen är detta väldigt jobbigt för dem att lägga dit.
Man tycker det är sånt som bara "borde finnas"...
Edit: Ja jag har aktiverat closed captions under "inställningar".
/S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 20 May 2015 - 08:57.
Postad 20 May 2015 - 09:06
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ja är man bara ute efter digitala kopior så, oftast kan man ju köpa fysiska spel för 499:- i runda slängar. Tycker det är märkligt att digitala spel ska vara så dyrt öht?
Har f.ö några på min friendslist som kör ryska marketplace och köper visst spel löjligt billigt där.
Ryssland låter ju spännande, jag som gillar att horda billiga spel men jag vill ju inte riskera att få nån ban på mig, är väl ganska uppenbart varför någon utomstående byter till ryssland nu. jag kör ju usa sen starten då jag importerade och sverige inte fanns med att välja på. Men frågan lyder ju, blir det ryska i de spel (antar det är få) som är översatta, är ju mindre skoj.
Kikade lite nu, vet inte om det är så mycket superbilligare. 470kr för en 60$ titel kom jag fram till iaf. (sen kanske man kan köpa giftcards med rabatt, men inget jag vet något om)
Denna sidan var ju rätt fin, hade ingen aning det kunde vara så olika priser per land, per titel.
http://www.digitalga...n=sv-SE&search=
där kan man se vilket land som har det billigaste priset på just det spelet man vill köpa
Redigerat av SKIBBE, 20 May 2015 - 09:21.
Postad 20 May 2015 - 12:59
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Singapore billigast på The Witcher 3, med 437 kronor .
Postad 20 May 2015 - 13:03
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Såg detta, läste även på Neogaf att de ryska priserna nyligen hade höjts. Låter lockande att fixa random land gift cards inför kommande köp om det är relativt lätt/riskfritt
Postad 20 May 2015 - 13:27
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Såg detta, läste även på Neogaf att de ryska priserna nyligen hade höjts. Låter lockande att fixa random land gift cards inför kommande köp om det är relativt lätt/riskfritt
Ja, om skillnaden är tillräckligt stor så .
Postad 20 May 2015 - 13:44
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Risk för ban om man hopp-köper mellan regionerna dock.
Postad 21 May 2015 - 10:00
Unregistered35582
-
Unregistered35582
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska köpa xbox one eller ps4. Jag har 360 idag och är väldigt nöjd med den.
Nu har Netonnet sänkt sin xbone bundle med Halo till 2690:- vilket måste vara ett bra pris även om Halo verkar suga. Man kan ju alltid byta in spelet.
Så med Elder scrolls online på gång och suget efter next gen stort så känns det lite som att det lutar mot xbone.
Dock undrar jag över min profil på 360n. Kan jag flytta min gubbe med alla achievment och mina kvarvarande 6 mån live guld till en ny xbone?
Måste jag radera allt på 360n först eller kan man göra det efteråt?
MVh
Chrille
Postad 21 May 2015 - 10:09
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Du behöver bara logga in med ditt livekonto på nya konsolen och vipps så finns alla vänner, achievements samt guldabonnemang där.
Redigerat av La Cucaracha, 21 May 2015 - 10:09.
Postad 21 May 2015 - 10:23
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Risk för ban om man hopp-köper mellan regionerna dock.
Okej, då kanske man skall skippa det .
Postad 21 May 2015 - 20:52
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Xbox One Digital TV Tuner in 11 new European countries – The team will continue to test the Xbox One Digital TV with our preview audience in Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Sweden, and Switzerland, with plans to make it available to all customers in these countries later this summer. Earlier this week, we announced the retail availability of an over-the-air TV tuner for the U.S. & Canada as well.
Kopierat från Nelsons blogg
Postad 21 May 2015 - 21:02
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Win10 update till xboxen efter sommaren! #pepp hoppas på spännande saker efter det i form av medialösningar och appar.
Redigerat av SKIBBE, 21 May 2015 - 21:02.
Postad 21 May 2015 - 21:19
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Har både PS4 och One men måste säga att jag föredrar One trots att PS4 är en starkare konsol. Men jag är nog en Xbox gamer ända sedan Xbox1 tiden, svårt att lära om en gammal hund kanske, är något med PS4 jag inte gillar även om jag inte kan sätta fingret på varför.
Med Windows 10 på Xbox One så tror jag kommer föredra Xbox One ännu mer, framförallt som mediacenter lösning.
Postad 21 May 2015 - 21:25
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Jag tror aldrig XO kommer få mig att gå ifrån Kodi och htpc (om inte kodi kommer till XO då :-P ) men för gemeneman är det bra med en najs media lösning som även har en BD-spelare.
Postad 21 May 2015 - 21:29
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Xbox appen i Windows 10 preview har nu en funktion för samla information om streaming från Xbox One. Data skickas anonymt. Detta är för att hjälpa till med den kommande game streaming funktionen.
Postad 21 May 2015 - 21:45
ppr74
-
ppr74
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jag tror aldrig XO kommer få mig att gå ifrån Kodi och htpc (om inte kodi kommer till XO då :-P ) men för gemeneman är det bra med en najs media lösning som även har en BD-spelare.
Vet inget om Kodi men jag skrotade min gamla WD TV och byggde mig en Plex server och det är det bästa jag har gjort på länge. Så skönt att ha allt på en maskin. Nu är det bara att vänta på att Plex appen poleras lite.
Postad 21 May 2015 - 21:46
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Plex bygger på kodi(då xbmc) källkod. Men har ett annat upplägg som jag förstått andra gillar och möjlighet till transcoding
Redigerat av SKIBBE, 21 May 2015 - 21:47.
Postad 22 May 2015 - 11:05
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Xbox One Digital TV Tuner in 11 new European countries – The team will continue to test the Xbox One Digital TV with our preview audience in Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Sweden, and Switzerland, with plans to make it available to all customers in these countries later this summer. Earlier this week, we announced the retail availability of an over-the-air TV tuner for the U.S. & Canada as well.
Kopierat från Nelsons blogg
Undrar just vad det är som dröjer? Oneguide fick ju sverige förra året, och tv tunern går utmärkt att köpa hos bl.a. conrad.se och kör man med engelska inställningar så fungerar tekniken som den ska. Det enda jag som sagt inte fått att fungera så är det undertexter för program (dvb-text), är det någon annan som har fått det att lira?
Har kört med xboxen som tv box ett tag nu, och det är en sak som jag absolut hoppas att de förändrar. Det är snabblistan man får upp (med lite fördröjning) när man trycker upp och ner. Då det idag inte går att "disabla" de kanaler man inte vill ha med har jag lagt till de få kanaler som fungerar med freeview som "favoriter". problemet är att listan i snabbguiden heter "favorites and recent". Detta gör att om någon har bläddrat mellan kanalerna med P+- knapprna så går det ju utmärkt att trilla in på Tv3 t.ex. och då kommer denna att läggas till som en "Recent". Likadant med svt som finns i en mängd olika varianter, svt, svt blekinge, svt taltext osv. Råkar man gå in på någon av dessa som slutar det att man har tre olika "svt1" i snabblistan (som är löjligt smal så det inte går att utläsa hela namnet). Kan ju inte annat än förundras över varför det inte bara går att plocka bort de kanaler man inte vill se, punkt.
I övrigt fungerar det hela bra tycker jag. Det är ju skillnad på gamla media center och xboxen i att xboxen har stöd för mer än just tv, det finns t.ex. appkanaler och annat som ska vara med, som antagligen påverkar utformningen av menyerna. Annars hade det ju bara varit att kopiera media centers pvr-funktionaliet och menyer rakt av, för bättre finns inte.
/S
Postad 22 May 2015 - 11:12
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Win10 update till xboxen efter sommaren! #pepp hoppas på spännande saker efter det i form av medialösningar och appar.
Har väl egentligen bara en önskan och det är fullt anpassningsbar startmeny likt win 8 och "live tiles" så man kan ta bort sånt man inte använder och slipper dubletter. Men visst, mediauppspelaren behöver en rejäl uppdatering, och man kommer väl att skrota xboxens egna taligenkänning och bara använda sig av cortana, de gör väl i princip samma sak men cortana är betydligt mer avancerad? Har aldrig testat. Kombinera det med fungerande realtidsöversättning a´la skype så är problemet med att vissa regioner inte har stöd för kinect och tal helt löst.
Saknar också något trevligt sätt att integrera bildspel och musik som fanns i media center (fast då bara för lokala filer och playlists). Det var något vi använde frekvent innan på fester och events. Tror den kallades för "photo wall" eller något liknande. Riktigt tjusig var den. Hade inte xbox 360 något liknande också?
/S
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|