Officiell Tråd - LG 42PX5R
1696 svar till detta ämne
Postad 13 December 2005 - 21:31
siebert
-
siebert
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Har varit inne på två butiker som säljer LG 42PX5R bara för att lyssna lite och höra om man kunnde uppfatta fläktljudet (okej kanske inte bästa förutsättningar att skaffa sig någon uppfattning i affärerna där det förekommer mycket annat ljud omkring). Inte det minsta ljud kunnde jag höra och då stod jag väldigt länge och intensivt och lyssnade.
Tyvärr ,så tyst e inte min. När jag kom hem satte jag igång tv:n och på med musik genom stereon och lyssnade och jodå jag kunnde höra min. Det är inte så att jag förväntade mig en helt tyst tv men fläktljudet gör att jag inte kan koncentrera mig på själva tv tittandet (så högt låter det hos mig när jag kollar på tv).
Vill inte skämma någon att inte köpa denna tv då jag e mer än nöjd med allt annat och dessutom verkar det ju bara va jag som har råkat ut för detta
Får nog ta kontakt med LG och se vad dem har att säga 
<{POST_SNAPBACK}>
Nej du är absolut inte ensam on detta problem, men för min egen del så var det en frekvens ljud från elen på tv som överröstade det mesta( tex. nr 25 på ljudskalan för att slippa höra ljudet : ( Nu har jag sådan tur att jag inte köpte den på billigaste möjliga plats utan på euronics där servisen är suverän så nu går jag och väntar på min nya tv(helt nya) : ) Mvh/jonas
Postad 14 December 2005 - 18:10
Grodman
-
Grodman
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jaha, då var den inkopplad.
Första intrycket är kanonbra!
Jag har testat analog tv och blev possitivt överraskad.
Hoppas mina beställda kablar dyker upp imorgon så man kan testa lite mer.
Gjorde en snabb inkoppling av dvd´n med s-video, men det är ju inget man vill ha i framtiden.
Någon som vet om man kan "stänga av" standby läget?
Gillar inte standby, känns bättre om den är helt avstängd.
Återkommer med mer + eller - när jag testat fler ingångar.
Fläktljudet som vissa verkar hänga upp sig på är inget problem alls.
Stänger man av ljudet helt och lyssnar riktigt noga så kan man höra ett svagt surr.
Frågar man någon som inte känner till fläken om det hörs något så tror jag svaret blir.. Jag hör inget.
Postad 14 December 2005 - 21:39
Unregistereda082a25a
-
Unregistereda082a25a
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Kära PX5r-entusiaster!
Var kan jag få tag i en PX5:a innan jul? Vad jag hört är det helt kört, men jag hoppas på hjälp här.
Om inte denna TV går att uppbringa inom överskådlig tid är ju frågan om man ska satsa på nåt annat eller vänta på nåt med inbyggd digital tuner... Finns det nåt vettigt att få tag på innan jul?
Hjälp mig! (har tapetserat om och förberett för en platt)
<{POST_SNAPBACK}>
Ett alternativ kan ju vara en PX4R som ju är lättare att få tag på. Det är ju precis samma displaypanel och bildelektronik (likvärdig bildkvalitet) förutom att 5R har ett mer reflekterande frontglas och lite snyggare design på skalet, vridbart stativ samt minneskortingång och en del logik för uppspelning av musik därifrån.
Men sitter man inte i sjön kan man ju vänta på en modell med mottagare för marksänt. De lär man visserligen inte få tag på tidigare än en 5R.
<{POST_SNAPBACK}>
Fick tag på en TV igår. Gick in på www.hai-end.com, han svarade på mail direkt och sa att de har den på lager. Levererar på 4 arbetsdagar. Verkar som att det blir en plasma till jul ändå Nu ska kabeldragningen förberedas...
Postad 15 December 2005 - 08:26
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Fick tag på en TV igår. Gick in på www.hai-end.com, han svarade på mail direkt och sa att de har den på lager. Levererar på 4 arbetsdagar. Verkar som att det blir en plasma till jul ändå
Nu ska kabeldragningen förberedas...
<{POST_SNAPBACK}>
Vad fick du betala i frakt?
Postad 15 December 2005 - 08:56
Unregistered40127
-
Unregistered40127
-
Mästare
-
-
2592 inlägg
Appropå första inställningar så har jag lånat lite inställningar av användare Danhill (rätta mig om det inte är hans) som jag tänkte använda till en början, kopierar in dessa.
------------------------------------------ Analog TV;
Kontrast 30 eller 35 Ljus 40 Färg 25 Skärpa 25 Cinmena PÅ XD Engine PÅ Energispar PÅ
3 veckor senare och 160H+ senare kör jag; Analog TV; Kontrast 45 Ljus 40 Färg 25 Skärpa 40 Cinmena PÅ XD Engine PÅ Energispar PÅ men 83,5% istället för Standard 75%, lite mer ljust än 75%
Ingen större förändring på analog tv med andra ord, något ljusare bara.
På HDMI kör jag för tillfället; Kontrast 55 Ljus 50 Färg 30 Skärpa 45 Cinmena Default AV (går ej på när man har HDMI) XD Engine PÅ Energispar PÅ men 83,5% istället för Standard 75%, lite mer ljust än 75%.
(källa:Danhill)
Hehe kul att min information kunde vara till nytta för någon
För övrigt har jag nu kört tv;n i 361 timmar och har följande inställningar;
Analog; Kontrast 55 Ljus 50 Färg 25 Skärpa 30 Cinmena PÅ XD Engine PÅ Energispar AV
HDMI; Kontrast 60 Ljus 55 Färg 35 Skärpa 30 Cinmena Default AV (går ej på när man har HDMI) XD Engine PÅ Energispar AV
Inte ett spår av inbränning.
Har för övrigt blivit kvitt mitt Inbränningsfobi, har precis avslutat ett 13 timmars pass med X-Box 360 på Plasman och inte en enda inbränning, känns väldigt skönt faktiskt.
<{POST_SNAPBACK}>
Så dessa inställningar är bara för att minska risken för inbränningar, inte för att optimera bilden? case
Postad 15 December 2005 - 09:53
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Jepp, jag körde så i början, nu har jag som sagt lite högre värden, jag gillar hur som helst inte när kontrasten är över 60, tycker det blir för ljust.
Postad 15 December 2005 - 10:11
Unregistereda082a25a
-
Unregistereda082a25a
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Fick tag på en TV igår. Gick in på www.hai-end.com, han svarade på mail direkt och sa att de har den på lager. Levererar på 4 arbetsdagar. Verkar som att det blir en plasma till jul ändå
Nu ska kabeldragningen förberedas...
<{POST_SNAPBACK}>
Vad fick du betala i frakt?
<{POST_SNAPBACK}>
Kostade totalt 2.627,00 EUR inkl frakt. Inte billigast, men snabb o bra kontakt och framförallt så fanns den på hyllan. Vill ju se Benjamin Syrsa i 42 tum...
Postad 15 December 2005 - 17:06
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Så fick jag idag ett svar från DatorGallerian:
"Hej XXXXX Det är 2-4 veckors leveranstid på den. Mvh DatorGallerian"
Så det väl bara att sitta och vänta... 
<{POST_SNAPBACK}> http://www.hembiobut...p?pgrpnr=1131601 i lager kl17.00
Postad 15 December 2005 - 17:10
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Hejsan!!!
Någon som har köpt LG´s egen dvd spelare DVX9900H med HDMI och provat denna på PX5R?
Postad 15 December 2005 - 17:54
Unregistered99322caa
-
Unregistered99322caa
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Det var någon "inspelningsbar DVD" med HDD som förekom i en aktuell test som bara kunde ta kompositvideo in trots att den hade HDMI ut, kolla för säkerhets skull så det inte var LG:n, jag tror det var i Novembernumret av HemmaBio-tidningen.
Om man vill spela in från extern digitalbox skall man vara noga med att kolla att spelaren kan ta RGB in via SCART. En del spelare har bara S-video som bästa kvalitet in och kan inte digitalboxen leverera det formatet så är man hänvisad till kompositvideo. Spelar man upp resultatet på en mindre skärm i resten av ens livstid så spelar det inte så stor roll vilket videoformat man hade in, men man ser vid uppspelning alla kvalitetsförsämringar mkt tydligt på stora skärmar.
Redigerat av Unregistered99322caa, 15 December 2005 - 18:06.
Postad 15 December 2005 - 17:58
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Hejsan!!!
Någon som har köpt LG´s egen dvd spelare DVX9900H med HDMI och provat denna på PX5R?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har den kombinationen och fick det inte att fungera.Får en ny hdmi-kabel imorgon som jag ska testa.Man tycker ju att LG+LG ska vara ett bra par.
Postad 16 December 2005 - 00:30
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=113160 1 i lager kl17.00
<{POST_SNAPBACK}>
Skillnaden är ju "bara" 6000kr...
Postad 16 December 2005 - 07:45
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Hejsan!!!
<{POST_SNAPBACK}> Jag har den kombinationen och fick det inte att fungera.Får en ny hdmi-kabel imorgon som jag ska testa.Man tycker ju att LG+LG ska vara ett bra par.
<{POST_SNAPBACK}>
Skriv gärna om du får det att funka!! Tycker också att LG+LG borde funka perfekt...
Postad 16 December 2005 - 10:34
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror inte så mycket på att datorgallerian klarar att leverera en px5r till sitt pris.Jag hoppas att jag har fel. Butiken finns inte med på prisjakts lista över px5r-säljare längre och de har den inte listad på sin sida. 25-26 tusen är nog ett mer rimligt pris idag.
Postad 16 December 2005 - 17:36
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Hejsan!!!
<{POST_SNAPBACK}> Jag har den kombinationen och fick det inte att fungera.Får en ny hdmi-kabel imorgon som jag ska testa.Man tycker ju att LG+LG ska vara ett bra par.
<{POST_SNAPBACK}>
Skriv gärna om du får det att funka!! Tycker också att LG+LG borde funka perfekt...
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat nya kabeln och nu funkar det bra men i högst 720p ej i 1080i.Tröttsamt. Är det kablarna som krånglar tror ni (2m)? Testat två snålvarianter som fungerat olika dåligt. Jag får väl nöja mig att köra 720p tillsvidare.
Postad 16 December 2005 - 22:19
Unregistereda082a25a
-
Unregistereda082a25a
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Varför beställer du inte på tyska TEC-24 eller Hai-end etc?
Postad 17 December 2005 - 01:10
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
url? Håller de samma prisnivå?
Postad 17 December 2005 - 04:18
Unregistered7150649a
-
Unregistered7150649a
-
Användare
-
-
221 inlägg
Nån som vet väntetiden om man beställer från tyskland?? (om varan e på lager)
Postad 17 December 2005 - 10:10
Unregistered14e418df
-
Unregistered14e418df
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag beställde min PX5R hos TEC24 (Berlin) förra lördagen...o just nu befinner den sig i Hamburg för omlastning på en terminal.
Är säkert här under måndagen. Snabb service då den fanns på lager. Jag betalade 2336 EUR (Vorkasse) inkl frakt hem till dörren.
Ska bli gött att få den före jul.......
Postad 17 December 2005 - 11:38
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
[quote name='sodnik' date='Dec 16 2005, 17:36 '] [quote name='gockelinus' date='Dec 16 2005, 07:45 '][quote name='sodnik' date='Dec 15 2005, 17:58 '][quote=gockelinus,Dec Har testat nya kabeln och nu funkar det bra men i högst 720p ej i 1080i.Tröttsamt. Är det kablarna som krånglar tror ni (2m)? Testat två snålvarianter som fungerat olika dåligt. Jag får väl nöja mig att köra 720p tillsvidare. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Kan nog ha med kabeln att göra, Jag ska beställa denna dvd och ska köpa supra´s hdmi kabel eller goldkabel vet inte vilken det blir. Man får hoppas att det funkar riktigt.
Postad 17 December 2005 - 15:06
Pebe
-
Pebe
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Nesten litt moro å se at eiere av pioneer sliter med innbrenning  Priser meg lykkelig at jeg valgte LG som fungerer knall  Spiller Age og empires 3 på den og der er det en del statiske bilder på hele tiden. kjører full kontrast på pc-inngangen. ingen antydning til innbrenning etter laang spilletid
Postad 17 December 2005 - 18:10
nikkeg
-
nikkeg
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Kan recomendera Master 400 Hdmi!!!.
Kör med en 2metare själv mycket bra bild!!
Postad 17 December 2005 - 20:16
nikkeg
-
nikkeg
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
En fråga e denna plasma Hdcp förberädd?
Postad 17 December 2005 - 23:28
coke66
-
coke66
-
Användare
-
-
174 inlägg
En fråga e denna plasma Hdcp förberädd?
<{POST_SNAPBACK}>
Yes,annars hade den inte klarat HDTV sändningar har jag för mig.
Postad 18 December 2005 - 12:48
Combo
-
Combo
-
Användare
-
-
149 inlägg
Ja den är HDCP-förberedd, eftersom den har HDMI-ingång, inte DVI-ingång. Läs mer på: http://www.hemmabiob...an_hdmi_dvi.asp
Postad 18 December 2005 - 21:19
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Hej!
Jag har en PY10. Är det stor skillnad mellan PY10 och PX5R med avseende på ljud, bild, fläkt-ljud, annat?
Bör jag byta upp mig?
PS! Jag är mycket nöjd med min PY10
Hittade:
RCA-Audio ut. På PY10 tar jag ut ljud via scart till receiver
10 bit färg vs 8 bit
SXGA vs XGA (stödjer PX5R SXGA?)
PIP+3
Minneskortläsare
Intelligent Eye
Bättre ljud
hmmm...
Redigerat av perreb, 18 December 2005 - 22:03.
Postad 18 December 2005 - 21:22
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Hej!
Jag har en PY10. Är det stor skillnad mellan PY10 och PX5R med avseende på ljud, bild, fläkt-ljud, annat?
Bör jag byta upp mig?
PS! Jag är mycket nöjd med min PY10
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, det är det inte. En del gadgets, som minneskortsplatser för fotovisning, bättre ljud och större färgdjup har jag för mig, men annars samma bildförbättringskretsar mm. Skulle aldrig byta nu, utan vänta ett par år tills upplösningen blir bättre och elektroniken mer strömsnål=fläktlös. Hälsn J
Postad 18 December 2005 - 23:37
Kenta_75
-
Kenta_75
-
Rookie
-
5 inlägg
Har precis köpt en 42px4rv och är supernöjd!! Denna plasma har precis allt jag behöver och lite till känns det som!
Har dock en fråga som kanske berör även PX5R..
Någon som vet om det finns koder till fjärrkontrollen för att styra Nokia 112T (Boxer)? Hittar inte något om detta i bruksanvisningen.
Mvh
Kenneth
Postad 19 December 2005 - 08:02
Tobbe Hansson
-
Tobbe Hansson
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Hej funderar på allt trots allt överge mina LCD planer och slå till på denna plasma , vet att fyndbörsen har den på lager , behöver jag oroa mig för inbränning av tex tv-loggor?
Annars verkar det vara mycket nöjda ägare av denna tv.
//Tobbe
Vill gärna ha en tv innan jul.
Postad 19 December 2005 - 14:20
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Hejsan!!!
Någon som kan svara på detta som har en Dilog DT355 box. Vilken kontrast ställer ni in på själva boxen, finns ju från 1 till 10?
Tillsammans då med PX5R naturligtvis......
Postad 19 December 2005 - 18:19
Rubicon
-
Rubicon
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej!!
Impulsiv som jag är har jag precis slagit till på just en LG RZ-42PX5R. Jag gillar den på alla sätt, men levde i tron att inbränningar hörde till det förgångna. Jag vet inte om det finns risk/stor risk att denna drabbas av inbränningar. Jag har bara haft den i några dagar nu men funderar starkt på att lämna tillbaka den på öppet köp och byta till en lcd-tv istället.
Jag är egentligen inte i behov av 42 tum utan klarar mig gott på en 37 tums LCD och jag kommer att spela en del XBOX 360 på min nya tv. Jag använder den specialla "orbiter" som finns med "För att undvika permanenta bilder på skärmen kommer bilden att röra på sig varannan minut" men den hjälper kanske inte speciellt bra? Någon med några erfarenheter & tips om vad jag ska göra?
Det jag INTE vill är att behöva ha ont i magen för att titta på TV/spela TV-spel för att det finns risk för inbränningar. Eller att somna några timmar framför TV:n t ex och vakna upp med ett ryck för att se det blivit någon inbränning för att man glömt byta kanal. Jag kör Windows Media Center också, så det kan ju finnas risk att det poppar upp diverse statiska fönster om man inte är vid TV:n.
//Hälsningar en förbryllad, nojjig & orolig ägare till super-TV:n
Postad 19 December 2005 - 22:03
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Hej!! Impulsiv som jag är har jag precis slagit till på just en LG RZ-42PX5R. Jag gillar den på alla sätt, men levde i tron att inbränningar hörde till det förgångna. Jag vet inte om det finns risk/stor risk att denna drabbas av inbränningar. Jag har bara haft den i några dagar nu men funderar starkt på att lämna tillbaka den på öppet köp och byta till en lcd-tv istället.
Jag är egentligen inte i behov av 42 tum utan klarar mig gott på en 37 tums LCD och jag kommer att spela en del XBOX 360 på min nya tv. Jag använder den specialla "orbiter" som finns med "För att undvika permanenta bilder på skärmen kommer bilden att röra på sig varannan minut" men den hjälper kanske inte speciellt bra? Någon med några erfarenheter & tips om vad jag ska göra?
Det jag INTE vill är att behöva ha ont i magen för att titta på TV/spela TV-spel för att det finns risk för inbränningar. Eller att somna några timmar framför TV:n t ex och vakna upp med ett ryck för att se det blivit någon inbränning för att man glömt byta kanal. Jag kör Windows Media Center också, så det kan ju finnas risk att det poppar upp diverse statiska fönster om man inte är vid TV:n.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag var en av de första som köpte PX5:an och har alltså haft den ett par månader. Har kört vanlig TV med loggor i timmar utan inbränning. Kör med Orbiter. Har även kört lite Windows men inte märkt något. Man har ju skärmsläckare på när man går därifrån. Men visst, kör man samma bild statiskt i flera timmar per kväll så kanske en LCD är ett bättre val. Å andra sidan kanske lite oro för inbränning är bra för ögonen, det blir kanske lite mindre dataspel då J
Postad 20 December 2005 - 00:18
Combo
-
Combo
-
Användare
-
-
149 inlägg
Var också orolig för inbränning när man spelar tvspel, men har kommit underfund med att dom är snällare mot skärmen än vad man tror. Ofta försvinner livmätare, hastighetsmätare och vad det nu kan tänkas vara med jämna mellanrum, när det laddar, menyer etc. Dom är för det mesta inte vita heller och olika i de flesta spel. Sen vet inte jag vad som är normalt, men jag spelar väldigt sällan mer än tre timmar i streck, däremot är det ganska vanligt att tv:n står på samma kanal mer än tre timmar i streck..
Postad 20 December 2005 - 08:16
Unregistereda082a25a
-
Unregistereda082a25a
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Igår (måndag kl 14) fick jag min PX5:a! Beställde och satte in pengar på www.hai-end.com i onsdags. 24800 kr inkl frakt. Snabb o bra kontakt med Matthias Pflugmacher som svarar snabbt på mail.
Nu är julen räddad!
Postad 20 December 2005 - 08:56
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Hej!! Impulsiv som jag är har jag precis slagit till på just en LG RZ-42PX5R. Jag gillar den på alla sätt, men levde i tron att inbränningar hörde till det förgångna. Jag vet inte om det finns risk/stor risk att denna drabbas av inbränningar. Jag har bara haft den i några dagar nu men funderar starkt på att lämna tillbaka den på öppet köp och byta till en lcd-tv istället.
<{POST_SNAPBACK}>
Var väldig nojig tidigare om inbräningar, men efter att har lirat Xbox 360 i 2 veckor dagligen så kan jag konstatera att man inte behöver vara rädd för det, har lirat som mest 13 timmar i sträck.
Postad 20 December 2005 - 10:08
nikkeg
-
nikkeg
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Skulle vara roligt att höra vad (ni) alla kör för att få bästa bilden ?
Postad 20 December 2005 - 15:39
Dr Mengele
-
Dr Mengele
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Skrev ett inlägg för 100 år sedan om att jag inte lyckas visa foton på skärmen med kortläsaren, om fotona är redigerade i dator. Direkt från kameran går bra. Det verkar inte vara någon annan som testat, för jag har inte sett något om det i detta forum. Mejlade LG om problemet, och fick efter många påstötningar till svar att jag nog gjorde fel eller att bildfilerna var skadade. Läste dock i senaste nummret av Ljud&Bild att dom hade samma problem med en 50 tummare från LG som testades. Mejlade åter LG och fick nu till svar att det är ett problem och LG jobbar på det. För övrigt toppenskärm, inga inbränningar, inget fläktljud!! Det har varit mycket prat om inställningar. Jag kör med "auto" och det funkar helt OK.
Postad 20 December 2005 - 16:09
Erikito
-
Erikito
-
Rookie
-
8 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Igår (måndag kl 14) fick jag min PX5:a! Beställde och satte in pengar på www.hai-end.com i onsdags. 24800 kr inkl frakt. Snabb o bra kontakt med Matthias Pflugmacher som svarar snabbt på mail.
Nu är julen räddad! 
<{POST_SNAPBACK}>
Svarar han bara på tyska den gode Pflugmacher?
Postad 20 December 2005 - 18:12
Combo
-
Combo
-
Användare
-
-
149 inlägg
Har också problem med bildläsningen, hade nästan glömt bort det.. Vad då jobbar med det? Betyder det att man måste skicka in den på service?
Postad 20 December 2005 - 18:31
Dr Mengele
-
Dr Mengele
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har också problem med bildläsningen, hade nästan glömt bort det.. Vad då jobbar med det? Betyder det att man måste skicka in den på service?
<{POST_SNAPBACK}>
Nä Fick detta ej så lätttolkade svaret från LG supporten "Hej Stämmer att vi har haft lite problem med kort som har vänt i en dator Vi håller på att ta fram en lösning men just nu har jag inte den Jag lägger ut informationen så fort vi får den" Frågan är var han lägger ut den
Postad 20 December 2005 - 19:56
Unregistereda082a25a
-
Unregistereda082a25a
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Igår (måndag kl 14) fick jag min PX5:a! Beställde och satte in pengar på www.hai-end.com i onsdags. 24800 kr inkl frakt. Snabb o bra kontakt med Matthias Pflugmacher som svarar snabbt på mail.
Nu är julen räddad! 
<{POST_SNAPBACK}>
Svarar han bara på tyska den gode Pflugmacher?
<{POST_SNAPBACK}> My man Pflugmacher svarar på klanderfri engelska.
Postad 20 December 2005 - 20:01
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Nä Fick detta ej så lätttolkade svaret från LG supporten
"Hej Stämmer att vi har haft lite problem med kort som har vänt i en dator Vi håller på att ta fram en lösning men just nu har jag inte den Jag lägger ut informationen så fort vi får den"
Frågan är var han lägger ut den 
<{POST_SNAPBACK}>
Kan ju inta röra sig om något annat än en firmware-uppgradering som man gör via RS232. Alltså koppla in en dator och köra uppgraderingsprogram. Om man nu inte kan köra det från minneskortet, men det verkar osannolikt. Ska bli spännande... J
Postad 20 December 2005 - 21:26
Rubicon
-
Rubicon
-
Rookie
-
9 inlägg
Tack för era svar, det lättar upp min oro något
Nu har jag pratat med On Off, de har inte öppet köp på LCD:er och Plasmor så jag får "snällt" behålla min PX5:a. Lite komiskt när man tänker på det.. att ens fundera på att lämna tillbaka denna TV?!? Men jag tror inbränningsnojjan kommer gå över för mig efter några månaders tittande och då har man ju en super-plasma att njuta av eller vad säger ni?  dessutom var jag nojjig nog redan när jag köpte den och tog med den där 3-års drulleförsäkringenv (brukar aldrig kosta på mig den på andra produkter), och eventuella inbränningar måste ju täckas av den...
Redigerat av Rubicon, 21 December 2005 - 03:36.
Postad 20 December 2005 - 22:39
Unregistered8bb2ec52
-
Unregistered8bb2ec52
-
Användare
-
-
102 inlägg
Skrev ett inlägg för 100 år sedan om att jag inte lyckas visa foton på skärmen med kortläsaren, om fotona är redigerade i dator. Direkt från kameran går bra. Det verkar inte vara någon annan som testat, för jag har inte sett något om det i detta forum. Mejlade LG om problemet, och fick efter många påstötningar till svar att jag nog gjorde fel eller att bildfilerna var skadade. Läste dock i senaste nummret av Ljud&Bild att dom hade samma problem med en 50 tummare från LG som testades. Mejlade åter LG och fick nu till svar att det är ett problem och LG jobbar på det.
För övrigt toppenskärm, inga inbränningar, inget fläktljud!!
Det har varit mycket prat om inställningar. Jag kör med "auto" och det funkar helt OK.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har upptäckt samma sak: de jpg-bilder som jag tagit över oförändrade från kameran (via dator) är det inga problem med, men de som jag redigerat på datorn, t.ex. för att ta bort röda ögon eller med quick-fix, kan den inte läsa. Det tyder alltså på att dom har problem med sin JPG-avkodare... Hans
Postad 21 December 2005 - 03:26
Rubicon
-
Rubicon
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har lyckats bränna in menyn när jag är inne (efter 53 timmars "brinntid") och desperat försöker sänka ner kontrast och ljusstyrka... hur snygg är den?
men givetvis är det bara en microinbränning som nu gått över efter 20 minuters "icke menyande"
Som sagt... microinbränningar både på det ena och det andra verkar vara vanliga när tv:n är ny. (fick microinbränningar av textremsorna från en film också)
Postad 21 December 2005 - 05:05
Leon69
-
Leon69
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Nu har jag pratat med On Off, de har inte öppet köp på LCD:er och Plasmor så jag får "snällt" behålla min PX5:a. Lite komiskt när man tänker på det.. att ens fundera på att lämna tillbaka denna TV?!? Men jag tror inbränningsnojjan kommer gå över för mig efter några månaders tittande och då har man ju en super-plasma att njuta av eller vad säger ni? dessutom var jag nojjig nog redan när jag köpte den och tog med den där 3-års drulleförsäkringenv (brukar aldrig kosta på mig den på andra produkter), och eventuella inbränningar måste ju täckas av den... 
<{POST_SNAPBACK}>
Drulleförsäkringen deras känns både dyr & onödig. Har min via hemförsäkringen känns som en stabilare lösning. Inbränningar gäller för övrigt inte i OnOff´s (SOLID) försäkring. Ej heller för pixlar som slocknar & ligger utanför leverantörens riktlinjer. Ej heller om den åker i golvet & den är felaktigt uppsatt på väggen. Misstänker att du fick betala en "nätt" summa för denna försäkring. Det enda positiva är självrisken på 195kr samt ingen avskrivning på värdet. Sen är det inte så mkt mera . . . . Ja skulle vara kanske det där med rabatten (halva premien tillbaka, dock max 10% av värdet för den nya eventuella produkten du köper vid OnOff.
Postad 21 December 2005 - 05:34
Leon69
-
Leon69
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Ja då är man med i familjen !
Beställde igår en LG RZ-42PX4R som ska vara levereras innan jul har de lovat.
Om inte, ja då häver jag nog köpet eller vill få kompensation för brutet avtal.
Priset då ?
Jag fick ge 24.500kr med hemfrakt samt väggfäste.
Ska jag vara nöjd med detta pris tycker ni ?
Hade länge funderingar på att köpa den lågupplösta RV´n & spara 5.000kr till
ngt annat roligt. Men blev denna ist, hoppas nu jag bara blir nöjd med denna maskin.
Redigerat av Leon69, 21 December 2005 - 05:34.
Postad 21 December 2005 - 10:03
Unregistered99322caa
-
Unregistered99322caa
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Jag har lyckats bränna in menyn när jag är inne (efter 53 timmars "brinntid") och desperat försöker sänka ner kontrast och ljusstyrka... hur snygg är den?
men givetvis är det bara en microinbränning som nu gått över efter 20 minuters "icke menyande" 
Då har du alltså inte lyckats bränna in den  Ok kalla det "microinbränning" om du vill (det borde Svenska Akademien överväga att ta med i Ordlistan). Att det finns spår kvar av ljus i plasmacellerna just efteråt är en slags minneseffekt som plasma har. Men jag har inte sett att någonting fastnat permanent. Och aldrig att de fenomen jag sett varit störande. Det tycks ta hand om sig självt. Jag kör oftast på Normal för att inte onödigtvis bränna livslängd. Man får väl trycka på med resten efter ett par år om den börjar tappa stinget. Bättre än bakprojektion där det behövs en 5000-kronors reservlampa vid oförutsägbar tidpunkt.
Postad 21 December 2005 - 10:19
Unregistered99322caa
-
Unregistered99322caa
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Nu har jag pratat med On Off, de har inte öppet köp på LCD:er och Plasmor så jag får "snällt" behålla min PX5:a.
Jag tror också det paranoida går över när du börjar lita på TV:n. Var glad att det är en 5R du 'fått på halsen', jag hade en paranoid vecka först med en Samsung där den eminenta butiken lät mig byta modell när jag var missnöjd med bildkvaliten. Det hade inte varit så kul att ha suttit med den investeringen och ondgjort sig över defekterna varje dag. Den 4R jag har nu kan både jag och andra familjemedlemmar slå på, titta på TV och slå av utan att behöva bekymra oss om något under den tiden.
Postad 21 December 2005 - 13:15
Rubicon
-
Rubicon
-
Rookie
-
9 inlägg
Ja, visst är drulleförsäkringen rip-off så det bara sjunger om det. Brukar vanligtvis bara skratta åt den när jag ska köpa en vara. Men det känns rätt tryckt att ha den iaf, även om den nu då verkar täcka färre saker än jag trodde den gjorde
Hur kan förresten SOLID avgöra om tv:n ramlat ner ifrån väggen utav för dåliga fästen eller pga att man olyckligt tappat den?  eller täcker den inte "olyckliga tappanden" heller?!?
gunnar123: vad menar du med att du kör Normal för att inte bränna livslängd? finns det något solarieläge också eller?  jag har själv dragit ner kontrast och ljus till 35-40 nu i början, tycker inte det ser nog vidare ut men men.. ska dra upp asap.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|