![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 10 december 2007 - 21:03
S-Video fungerade inte.
Inget ljud från högtalarna
De olika Bild läge hade mysko färger:
Intelligent eyey = Blå bild
Normal = Gul
Mild var fortfarande OK.
Mycket skall hända för att detta skall kännas som ett bra köp.

/eleson
Postad 15 december 2007 - 02:08
Nu åkte vår 42ly95 in på garanti rep.
S-Video fungerade inte.
Inget ljud från högtalarna
De olika Bild läge hade mysko färger:
Intelligent eyey = Blå bild
Normal = Gul
Mild var fortfarande OK.
Mycket skall hända för att detta skall kännas som ett bra köp.![]()
/eleson
Har du noen bilder på dette?
Jeg har ikke hatt noen andre problem enn de som allerede er nevnt i denne tråden, og håper da så klart jeg slipper oppleve noen også..

Som en sidenote, jeg blir så glad hver gang jeg ser Samsung m86 serien og vanlig DTV, bildekvalitet er helt forferdelig dårlig, og dette er den skjermen de fleste(selgere og også brukere) anbefaler, it's beyond me

Postad 02 januari 2008 - 16:39
När vi körde filmen "The Island" så var det en ganska jämn typ av hackande i introduktionen där kameran flyger framåt över en kustremsa med små öar. Hackandet blev ännu tydligare i långsamma panoreringar när det fanns mycket detaljer i olika "djup" i bilden, t ex människor som går åt olika håll, balkonger, räcken, hissar som rör sig etc.
Jag testade att deaktivera 24-funktionen på PS3:an men det gjorde ingen skillnad. Sedan provade jag en mängd olika kombinationer av inställningar på HDMI-ut, dvs att deaktivera olika upplösningar och "automatic". Detta gjorde jag mest eftersom det gick alldeles utmärkt att spela spel i 720p (inga hack i bilden). Men alla provskott när det gällde PS3:ans inställningar var fruktlösa.
På TV-sidan hittade jag inte mycket att göra. Jag provade bägge HDMI-ingångarna men det gjorde ingen skillnad. Några digitala filter att deaktivera hittade jag inga (XD verkade redan vara deaktiverat då jag inte ens kom åt menyerna).
Så, vet ni om denna hackning är "normal" för TV-apparater i den här prisklassen? När jag läste den här tråden fick jag intrycket av att det också är lite subjektivt, dvs olika personer reagerar olika på denna hackning. Alla som gjort inlägg i tråden har kanske inte heller testat 1080p24 via HDMI på sin TV.
Personligen tycker jag det är ruttet att deklarera att TV:n klarar 1080p24 för att sedan uppvisa sådan här hackig bild. Specifikationerna är redan nu en djungel och om sedan resultatet trots detta inte är bra så blir i alla fall jag ganska sur.
Ok. Bara som en slutlig kommentar så har jag kört samma PS3:a på en 42-tums Full HD LCD-TV av annat märke och där har jag inga problem med hackande bild. Men den TV:n ligger också i en högre prisklass.
Redigerat av limpet, 02 januari 2008 - 16:51.
Postad 03 januari 2008 - 21:00
Hittade denna tråd då jag sökte på LG LCD och "hackande bild". Tog nämligen min PS3:a till jobbet och körde på deras LG 37LY95:a och när vi körde Blu-ray-film via HDMI så hackade bilden.....
......Ok. Bara som en slutlig kommentar så har jag kört samma PS3:a på en 42-tums Full HD LCD-TV av annat märke och där har jag inga problem med hackande bild. Men den TV:n ligger också i en högre prisklass.
Liten fråga, när du säger hacka. är det ett litet jämt hack med några sekunders mellanrum när man panorerar?
Eller hur skulle du beskriva det mer? är det ett markant häng, eller liten snabb ryck?
Jag har anat det när jag kört dvd, men har ju en htpc så jag utgick från att min pc inte orkar, vilket jag kommer byta inom några månader.
har en 42lf65.
Postad 30 januari 2008 - 14:55
Jag har också lagt märke till att bilden hackar när man kör 1080p-material. Jag har dock bara testat med min htpc och tryckt ut 24hz från den. Htpc:n är tillräckligt kraftfull så det verkar vara problem med TV:n. Lite fult då det klart och tydligt står att TV:n ska klara 24p. Jag ska låna hem PS3:an från jobbet och testa igen. Får jag den inte att funka då heller så blir det till att ringa Expert eller LG.Hittade denna tråd då jag sökte på LG LCD och "hackande bild". Tog nämligen min PS3:a till jobbet och körde på deras LG 37LY95:a och när vi körde Blu-ray-film via HDMI så hackade bilden.
När vi körde filmen "The Island" så var det en ganska jämn typ av hackande i introduktionen där kameran flyger framåt över en kustremsa med små öar. Hackandet blev ännu tydligare i långsamma panoreringar när det fanns mycket detaljer i olika "djup" i bilden, t ex människor som går åt olika håll, balkonger, räcken, hissar som rör sig etc.
Jag testade att deaktivera 24-funktionen på PS3:an men det gjorde ingen skillnad. Sedan provade jag en mängd olika kombinationer av inställningar på HDMI-ut, dvs att deaktivera olika upplösningar och "automatic". Detta gjorde jag mest eftersom det gick alldeles utmärkt att spela spel i 720p (inga hack i bilden). Men alla provskott när det gällde PS3:ans inställningar var fruktlösa.
På TV-sidan hittade jag inte mycket att göra. Jag provade bägge HDMI-ingångarna men det gjorde ingen skillnad. Några digitala filter att deaktivera hittade jag inga (XD verkade redan vara deaktiverat då jag inte ens kom åt menyerna).
Så, vet ni om denna hackning är "normal" för TV-apparater i den här prisklassen? När jag läste den här tråden fick jag intrycket av att det också är lite subjektivt, dvs olika personer reagerar olika på denna hackning. Alla som gjort inlägg i tråden har kanske inte heller testat 1080p24 via HDMI på sin TV.
Personligen tycker jag det är ruttet att deklarera att TV:n klarar 1080p24 för att sedan uppvisa sådan här hackig bild. Specifikationerna är redan nu en djungel och om sedan resultatet trots detta inte är bra så blir i alla fall jag ganska sur.
Ok. Bara som en slutlig kommentar så har jag kört samma PS3:a på en 42-tums Full HD LCD-TV av annat märke och där har jag inga problem med hackande bild. Men den TV:n ligger också i en högre prisklass.
För övrigt blir det hack även när jag kör vanlig DVD. Vilken frekvens ska man skicka ut för det formatet?
Postad 02 februari 2008 - 09:22
Jag har också lagt märke till att bilden hackar när man kör 1080p-material. Jag har dock bara testat med min htpc och tryckt ut 24hz från den. Htpc:n är tillräckligt kraftfull så det verkar vara problem med TV:n. Lite fult då det klart och tydligt står att TV:n ska klara 24p. Jag ska låna hem PS3:an från jobbet och testa igen. Får jag den inte att funka då heller så blir det till att ringa Expert eller LG.Hittade denna tråd då jag sökte på LG LCD och "hackande bild". Tog nämligen min PS3:a till jobbet och körde på deras LG 37LY95:a och när vi körde Blu-ray-film via HDMI så hackade bilden.
För övrigt blir det hack även när jag kör vanlig DVD. Vilken frekvens ska man skicka ut för det formatet?
Hackar för mig med när jag kör Blu-Ray i 1080p24, funderar på om man skulle skicka tillbaks den å köpa nån annan istället.
Postad 04 februari 2008 - 07:47
Det står ju klart och tydligt att den har stöd för 1080p24 och enligt mig och många andra gör den ju inte det och enligt konsumentlagen ska man ju ha rätt att häva köp om "felet är av betydande grad" för en själv eller nåt i den stilen..
Postad 11 mars 2008 - 01:40
Postad 08 april 2008 - 14:41
Är det någon som vet om problemen med hackig bild gäller LF serien också, eller hör det till LY serien?
Jag antar att problemet med ljusgenomsläpp finns i båda serierna?
Postad 17 april 2008 - 20:21
Tacksamt för snabbt svar.
Mvh Tomas
Postad 18 juni 2008 - 09:46
Postad 18 juni 2008 - 10:17
Postad 05 januari 2009 - 13:32
Redigerat av badass, 05 januari 2009 - 23:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar