LG:s PG6000 plasma
2138 svar till detta ämne
Postad 22 mars 2008 - 21:07
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Då börjar det närma sig för inköp ,där min gamla 32" lcd hängde innan gapar det tomt (kompis tog över) känns som att LG är på gång när det gäller tv apparater och dem flesta väljer ju mellan px80 och pg 6000 utav plasmorna.
Har nu kollat in båda ett par ggr och det lockar med en PX80 för att det är ett säkert köp pga tidigare framgångar men som många märkt så är det lite av ett mellan år för panna kan tänkas både i design och tekniskt sett, medans LG har tagit ett stort kliv i kvalitets känsla och utr med usb , 4 hdmi , och design i den högre ligan.
Tyvärr Panna ni är lite mossiga därför köper jag pg6000
Till PG 6000 ägare : Har ni några symtom på inbränningar vid tv spel eller allmänt tv tittande?
Finns det någonstans ett val att stänga av eller på 100hz tekniken ? Har själv bara sett 50 hz när jag tryckt på OK knappen i butik...
Finns det några nya fräscha tester av TV n?
Postad 22 mars 2008 - 23:16
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Det kommer att krävas rätt mycket inkörning vad jag har förstått. Jag kör Break in DVD och har nog kört in den cirka 30 timmar än så länge + 4-6 timmar film och kanske 2 timmar tv tittande. Värt att nämna är att jag kollade precis på en film på 1.37tim och byter jag källa till någon helt svart ser man spök bilder ganska tydligt efter DVD linjerna där det är svart, men försvinner också efter ett tag. Jag tycker det är lite konstigt att det skall synas så tydligt efter 1tim och 37 minuter efter cirka 40 timmar totalt? Jag kommer att köra in denna TV'n hela April ut, cirka 10 timmar per dag, 300 timmar. Frågan är om spök bilderna genereras lika lätt då någon? Föresten; Fortfarande inget som kan hjälpa mig med nedan problem (interlaced/streck) som även existerar i Windows? Jag har provat med och utan V-sync, provat olika drivrutiner, Vista, Xp. Jag har provat ändra i Nvidia kontroll panel från Quality till performance, ingen skillnad, mer och utan AA, ingen skillnad:  Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 22 mars 2008 - 23:17.
Postad 23 mars 2008 - 00:04
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Jag har kört in min nu i 40 timmar och jag ser inga spökbilder eller nåt. Ser kanon ut.
Postad 23 mars 2008 - 00:54
Dennis_hembio
-
Dennis_hembio
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
(...) Föresten; Fortfarande inget som kan hjälpa mig med nedan problem (interlaced/streck) som även existerar i Windows? Jag har provat med och utan V-sync, provat olika drivrutiner, Vista, Xp. Jag har provat ändra i Nvidia kontroll panel från Quality till performance, ingen skillnad, mer och utan AA, ingen skillnad: (...) Mvh Albin
Kanske en dum fråga, men... har du kollat vilka horisontella och verikala frekvenser som grafikkortet är inställt på och jämfört dessa med de som rekommenderas i manualen? Från manualen, sidan 28: - Det kan uppstå brus, vertikala mönster, kontrast eller ljusstyrka vid vissa upplösningar i PC-läge. Ändra sedan PC-läget till en annan upplösning, ändra omhämtningsfrekvensen eller justera ljusstyrka och kontrast på menyn tills bilden är klar. Om omhämtningsfrekvensen på datorns grafikkort inte kan ändras, byt ut grafikkortet eller kontakta leverantören av kortet.
- Det finns en separat mall för synkronisering av horisontella och vertikala frekvenser.
Den mall som nämns antar jag är tabellen på sid 27 där det står vilka horisontella frekvenser (kHz) och vertikala frekvenser (Hz) som gäller för olika datorupplösningar. Om inte dessa stämmer är sådana fenomen som du upplever rätt typiska.
Postad 23 mars 2008 - 01:05
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Jag har kört in min nu i 40 timmar och jag ser inga spökbilder eller nåt. Ser kanon ut.
Jo då, de finns där, kanske bara du som inte ser dom. Sätt på en film och sedan ser man ju att själva film bilden inte tar upp hela TV rutan utan bara endel av den. Därefter har du tjockt med svart kant uppe och nere. Slå på en annan källa som inte är i bruk, exempel AV1 eller HDMI2 så får du fram "ingen signal" (förutsatt att de inte används) och bilden blir helt svart och du ser spökbilder. Du borde se de i alla fall.  Prova sätt på menyn i 2 minuter bara, ändra till en källa som inte används som ovan så kommer du se spökbilder. Frågan är hur länge man skall behöva köra in TVn innan de inte existerar spökbilder och hur länge man kan ha samma objekt, menyn, logga å TV innan det genereras en spökbild. (...) Föresten; Fortfarande inget som kan hjälpa mig med nedan problem (interlaced/streck) som även existerar i Windows? Jag har provat med och utan V-sync, provat olika drivrutiner, Vista, Xp. Jag har provat ändra i Nvidia kontroll panel från Quality till performance, ingen skillnad, mer och utan AA, ingen skillnad: (...) Mvh Albin Kanske en dum fråga, men... har du kollat vilka horisontella och verikala frekvenser som grafikkortet är inställt på och jämfört dessa med de som rekommenderas i manualen?
Från manualen, sidan 28:
- Det kan uppstå brus, vertikala mönster, kontrast eller ljusstyrka vid vissa upplösningar i PC-läge. Ändra sedan PC-läget till en annan upplösning, ändra omhämtningsfrekvensen eller justera ljusstyrka och kontrast på menyn tills bilden är klar. Om omhämtningsfrekvensen på datorns grafikkort inte kan ändras, byt ut grafikkortet eller kontakta leverantören av kortet.
- Det finns en separat mall för synkronisering av horisontella och vertikala frekvenser.
Den mall som nämns antar jag är tabellen på sid 27 där det står vilka horisontella frekvenser (kHz) och vertikala frekvenser (Hz) som gäller för olika datorupplösningar. Om inte dessa stämmer är sådana fenomen som du upplever rätt typiska.
Ok jag förstår. Problemet är bara att dessa streck även existerar i Windows utan Tv'n inkopplad. Jag har en 24" LCD 24" 60hz via HDMI men när jag drar ett fönser över skrivbordet till exempel på min primära eller sekondära (tv) så uppstår dessa streck. EDIT: Alltså dessa finns både på tjejens och min laptop + min server och min speldator då som jag menade först. Tydligen bara jag som ser detta. :/ Dock är problemet borta i film under XP men EJ Vista. Jag kör ut pixel mappat 1:1 @ 1024*768 till TV och provat med samma hz som det står i manualen men detta är inget problem just kring TV'n utan generellt. Men eftersom jag vill se film från dator till TV så ser jag att dessa försvinner och vore glad om någon kunde hjälpa till på något sätt. I spel existerar dessa inte, bara i windows eller i film till exempel. En annan sak. Vad innebär 1080å/60p? 60hz? Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 23 mars 2008 - 09:43.
Postad 23 mars 2008 - 10:49
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
AlbinNdoja det där skulle kunna bero på störningar på signalen dvs att du dragit någon strömkabel eller annan kabel nära din signalkabel. Jag har sett samma symptom på våra projektorer på jobbet och jag är övertygad av att det har men störningar att göra.
Postad 23 mars 2008 - 12:21
coz
-
coz
-
Rookie
-
9 inlägg
Vad kostar p6000 på mediamarkt?
Postad 23 mars 2008 - 12:34
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
AlbinNdoja det där skulle kunna bero på störningar på signalen dvs att du dragit någon strömkabel eller annan kabel nära din signalkabel. Jag har sett samma symptom på våra projektorer på jobbet och jag är övertygad av att det har men störningar att göra.
Nope, har ingenting med störningar att göra. Spelar ingen roll vart jag går med min bärbara till exempel så blir det samma effekt, servern, sambons bärbara + min speldator. Jag var hos en polare idag och såg samma problem i Windows fönster. Antingen är jag extremt duktig på att hitta fel eller så vet jag inte riktigt. Tanke på att jag har fler burkar hemma med ATi kort än Nvidia kort så är det inget åt något håll av drivrutiner i alla fall. Problemet är att i XP när jag tittar film existerar inte problemen, dessa vertikala streck som kallas interlace tror jag (rätta mig gärna). I Vista när jag kollar film så existerar dom och jag vill självklart veta varför. Jag har googlat och säkert provat på närmare 17 olika lösningar men ingenting hjälper. Jag har provat att formatera om Vista men samma sak uppstår, både i Windows användning ( Vista/XP) samt i film (Vista). Ah, struntsamma. Detta är inte er huvudverk och har ingenting med PG426000, ber om ursäkt för OFF.t. Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 23 mars 2008 - 12:35.
Postad 23 mars 2008 - 14:27
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jag får spökbilder om jag ser på en smallfilm (2.35:1) under en längre tid. Kollade på Blade Runner igår, den är cirka 2h lång, och när filmen var slut och man tittade på en svartbakgrund såg man spökbilder från över och underkanten, men nästan ingen från där texten hade legat. Den sortens spökbilder försvinner dock efter 5-10min av vanligt TV tittande. Ju längre tid TV:n får, ju längre tid tar det för spökbilderna att uppstå, men också längre tid att bli av med de. När min TV var ny räckte det med att byta kanal så såg man menyn uppe i högra hörnet, nu är det sällan man ser det, även om det syns så försvinner det väldigt fort så fort man börjar titta på något, eller så lyser det så svagt att man måste gå fram till TV:n för att kunna se det.
Redigerat av Fredrik HL, 23 mars 2008 - 14:29.
Postad 23 mars 2008 - 15:14
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
känslighet för "ghosting" kan ju som bekant variera från tv till tv, oavsett om de e samma modell/batch.
Postad 23 mars 2008 - 17:07
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Kan man någonstans med dessa Plasmor se hur länge TV'n vart igång? Jag tänkte på att det är ju LG och med min 24" LCD från LG kan man ju se hur länge man använt den.
Mvh
Postad 23 mars 2008 - 17:36
PerssonsPack
-
PerssonsPack
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Två frågor till någon som köpt och testat.
Pixelmappar 50" på 1366x768 (eller 1360) via HDMI mot dator?
Kan man köra skärmen i 72Hz vid denna upplösning?
Postad 23 mars 2008 - 18:24
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Vad tror ni om någon av dessa väggfästena till tvn? http://www.webhallen...od.php?id=85267http://www.nettosat....age=addedtocartVill ha så slimmat som möjligt Två frågor till någon som köpt och testat.
tjaa, du får veta nästkommande vecka iaf, då jag får hem min. Om den inte fixar 1360x768 i 50 å 60hz skickar jag tillbaks den! hehe Iaf så är jag 95% säker på att den grejar det.
Postad 23 mars 2008 - 18:57
PerssonsPack
-
PerssonsPack
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Vad tror ni om någon av dessa väggfästena till tvn? http://www.webhallen...od.php?id=85267 http://www.nettosat....age=addedtocart
Vill ha så slimmat som möjligt
tjaa, du får veta nästkommande vecka iaf, då jag får hem min. Om den inte fixar 1360x768 i 50 å 60hz skickar jag tillbaks den! hehe Iaf så är jag 95% säker på att den grejar det.
Ja, det gör den säkert, men jag vill även att den fixar 72Hz (3ggr 24) Kan du testa det också?
Postad 23 mars 2008 - 19:03
marcusbl
-
marcusbl
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Jag var och tittade på denna på elgiganten i Lund idag och blev väldigt imponerad. Dock var den slutsåld och dem fick inte in fler förrän den 1 april. Bra bild, bra svärta, väldigt bra menyer och för att citera min flickvän "Vad fin den är, lika snygg som samsung ju"
Fick dock ej möjlighet att se någon sport på den, har hört en del som inte varit helnöjda vad gäller bildkvaliten vid fotboll och hockey, nån som sitter på mer info här??
Nu till en dum fråga: Vi bor i en brf. med ComHems analoga basutbud, dvs fullt tillräckligt antal kanaler. Jag antar att föreningen betalar något för detta. Vad innebär det i nuläget att jag har digitaltevemottagare i den blivande teven? Det blir forfarande analogt eller? Om jag vill pröjsa Comhem för att få digitalteve, måste jag fortfarande ha en box då? Lite OT men är väldigt okunnig vad gäller detta.
Postad 23 mars 2008 - 19:08
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Vad tror ni om någon av dessa väggfästena till tvn? http://www.webhallen...od.php?id=85267 http://www.nettosat....age=addedtocart
Ja, det gör den säkert, men jag vill även att den fixar 72Hz (3ggr 24)
Kan du testa det också?
TV'n gör det ja. Den fixar upp till 120.
Postad 23 mars 2008 - 19:21
litet_djur
-
litet_djur
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Nu till en dum fråga: Vi bor i en brf. med ComHems analoga basutbud, dvs fullt tillräckligt antal kanaler. Jag antar att föreningen betalar något för detta. Vad innebär det i nuläget att jag har digitaltevemottagare i den blivande teven? Det blir forfarande analogt eller? Om jag vill pröjsa Comhem för att få digitalteve, måste jag fortfarande ha en box då? Lite OT men är väldigt okunnig vad gäller detta.
Antal kanaler är du säkert nöjd med men bildkvalitén blir avsevärt mycket bättre med ett digital-tvabonnemang. Köper du 42PG6000 måste du då ha en separat digital-box men väntar du någon månad, preliminärt maj, så kommer 42PG6300, samma tv men med inbyggd digital-box för comhem.
Postad 23 mars 2008 - 19:36
Unregistereda983464f
-
Unregistereda983464f
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Vill du ha slimmat rekommenderar jag http://www.dustinhom...10091628.aspx?#. Kör den till min PM1Ma som är på väg ut och tänker behålla den till min PG4200 som är på väg in
Postad 23 mars 2008 - 19:50
LasseG
-
LasseG
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag undrar om jag skall köpa denna (50") eller satsa på en Full HD tv på en gång...........Vad gör det för skillnad för mig ??
Undrar om någon vänlig själ kan guida mig i Full HD / HD Ready Träsket :-)
Redigerat av LasseG, 23 mars 2008 - 19:51.
Postad 23 mars 2008 - 20:10
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Jag undrar om jag skall köpa denna (50") eller satsa på en Full HD tv på en gång...........Vad gör det för skillnad för mig ?? Undrar om någon vänlig själ kan guida mig i Full HD / HD Ready Träsket :-)
nää, jag tycker inte se mig någon fördel med 1080p på enbart 50". Iaf inte om du ska sitta längre från tvn än 2m.
Postad 23 mars 2008 - 21:12
guranist
-
guranist
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Någon som vet om denna TV finns för beskådning i Linköping/Norrköping?
Postad 23 mars 2008 - 21:59
Pudd_ols
-
Pudd_ols
-
Amatör
-
-
59 inlägg
tja, jag undrar, som många andra skrivit, hur tv:n klarar sport. Det är ju ingen som har den hemma o kalibrerad som berättat / Pa
Postad 23 mars 2008 - 22:06
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
tja, jag undrar, som många andra skrivit, hur tv:n klarar sport. Det är ju ingen som har den hemma o kalibrerad som berättat / Pa
Får min TV om några dagar men innan dess har jag frågat mycket hur den klarar sport, jag kollar väldigt mycket på fotboll. De jag fått höra är att detta är plasman nr 1 (förutom pioneer) gällande sport och filmer. Kan inte säga själv hur den är eftersom jag inte fått den än och inte kalibrerat den, dock skall den vara bra "out of the box" utan kalibrering. DU får helt enkelt vänta för mer givande svar från min sida...
Postad 23 mars 2008 - 22:53
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Jag har kollat lite på fotboll och tycker det ser jättebra ut! Faktiskt inget att klaga på. Även F1 såg bra ut.
Redigerat av Unregisteredbf364490, 23 mars 2008 - 22:55.
Postad 23 mars 2008 - 23:50
jier
-
jier
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
50 tummarn finns att beskåda på MediaMarkt i Norrköping, KungsTV har 42 tummarn uppställt också.
Postad 24 mars 2008 - 00:00
Micke666
-
Micke666
-
Rookie
-
1 inlägg
Vad kostar p6000 på mediamarkt?
Jag pyntade 13K idag på Media Markt i Västra Frölunda. Elgiganten tog 13k på nätet och 14K i butik på Backaplan samt Bäckebol. Jag snackar 42"
Redigerat av Micke666, 24 mars 2008 - 00:01.
Postad 24 mars 2008 - 01:01
Kanonkanin
-
Kanonkanin
-
Rookie
-
5 inlägg
50 tummarn finns att beskåda på MediaMarkt i Norrköping, KungsTV har 42 tummarn uppställt också.
På MediaMarkt i Norrköping fanns åtminstone i lördags även 42-tummaren uppställd, sedan länge felskyltad med en panelupplösning på 1366x768 men ändå. KungsTV kan ju vara bekvämare förstås, beroende på var man bor.
Postad 24 mars 2008 - 01:06
Pudd_ols
-
Pudd_ols
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har kollat lite på fotboll och tycker det ser jättebra ut! Faktiskt inget att klaga på. Även F1 såg bra ut.
ruggigt gött att höra  , måste har varit ngt spec med kalibreringen i affär som gjorde att det inte var något vidare snyggt där. Tack!
Postad 24 mars 2008 - 02:16
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Vet du vart man kan kolla hur många timmar tvn har vart i bruk? Mvh Albin
Postad 24 mars 2008 - 02:18
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Jag har inte sett nåt sånt tyvärr. Jag har kört med papper och penna. Uppe i 50 timmar nu.
Postad 24 mars 2008 - 07:42
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
När kommer den riktiga verisonen av denna tv? Alltså LG PG7000 ?!
Mvh
Postad 24 mars 2008 - 09:53
ichbineinberliner
-
ichbineinberliner
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej, har beställt denna tv nu från Technix, hoppas att få den i veckan!!
Har läst igenom forumet men kan dock inte erinra mig om att jag läst något om fjärrkontrollen... Hur är den? Läste på egenskapssidan på prisjakt att den är programmerbar, stämmer detta? Verkar det vara stöd för många märken?
Med vänlig hälsning
Adam
Postad 24 mars 2008 - 10:27
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Har läst igenom forumet men kan dock inte erinra mig om att jag läst något om fjärrkontrollen... Hur är den? Läste på egenskapssidan på prisjakt att den är programmerbar, stämmer detta? Verkar det vara stöd för många märken?
Med vänlig hälsning Adam
Tycker fjärkontrollen är helt okej, lite konstig placering av styrkorset bara. Står i manualen att den är programmerbar, men jag fick det inte att fungera iaf
Postad 24 mars 2008 - 10:48
ichbineinberliner
-
ichbineinberliner
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ok, Tack för det! Upplever du knapparna som "svampiga"? Och är det NÅGON som lyckats programmera den? skulle vara skönt om den funka med min humax.....
Tack för svaret Fredrik HL
Adam Hardarson
Postad 24 mars 2008 - 13:10
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Med vänlig hälsning Adam Tycker fjärkontrollen är helt okej, lite konstig placering av styrkorset bara. Står i manualen att den är programmerbar, men jag fick det inte att fungera iaf 
Om du går in i bildinställnigar och går in där du kan ändra "Svart nivå - Hög, låg" och så vidare, eller gamma. När jag väljer nivå Låg så blir det mer svart och väljer jag svart nivå hög så blir det inte lika svart. Är detta någon form av en bugg eller? Gamma nivå hög så blir det mörkt och gamma nivå låg blir det ljust . Its like a 180*. Mvh
Postad 24 mars 2008 - 13:49
Unregistereda19dbd9c
-
Unregistereda19dbd9c
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det är ingen bugg. Högre gamma ger mörkare bild och vice versa... Se: http://en.wikipedia....amma_correction
Postad 24 mars 2008 - 14:44
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1 202 inlägg
Man får en fot med till TV:n antar jag? (frågar eftersom en polare köpte en Pioneer plasma och inte fick någon)
Postad 24 mars 2008 - 14:48
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Man får en fot med till TV:n antar jag? (frågar eftersom en polare köpte en Pioneer plasma och inte fick någon)
Ja, TV:n kommer färdigmonternd på en snurrbar fot i samma finish som TV:n
Postad 24 mars 2008 - 15:19
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Det är ingen bugg. Högre gamma ger mörkare bild och vice versa... Se: http://en.wikipedia....amma_correction
Tackar.
Postad 24 mars 2008 - 15:41
PM_1975
-
PM_1975
-
Användare
-
-
117 inlägg
Måste säga att "filmläget" som finns på PG6000 är klockrent, ger en riktigt lugn och behaglig ton i bilden. När jag har kollat runt i butiker så har bilden enligt mitt tycke ofta varit för skarp och för färgstark likt en lcd, men detta går uppenbarligen att justera.
Har börjat inse hur viktigt det är med inställningsmöjligheter för att man ska kunna få den bild som man föredrar. Börjar bli dags att slå till på den här rackarn
Postad 24 mars 2008 - 16:25
azz81
-
azz81
-
Rookie
-
4 inlägg
Har under en tid funderat på vilken tv jag ska ha men har till slut fastnat för LG:s PG6000. Men jag har lite funderingar över en del olika saker. 1. Väljer ju mellan en 42 eller 50 tummare men det har börjat väga över mot en 50 tummare.....är det okej med en 50 tummare om man sitter 3-3.3 m från tv:n ? Vilken är den stora skillnaden mellan de olika storlekarna? Är det skillnad på bilden och hur den upplevs? Jag har ju ingen erfarenhet av plasma tv sen tidigare så är ju ingen bildexpert. 2.Jag bor ju i lägnhet och har Com hem och i dagsläget analoga sändningar och ska därför skaffa digitalbox. Borde man skaffa HD box eller räcker det med vanlig digitalbox? Hur stor är skillnaden i bildkvalitét och gäller det alla kanaler? Funkar det att använda sig av en inspelningsbar box från Com hem? Hörde att LG skulle komma med en ny tv med inbyggd digitalbox...borde man vänta tills den kommer kanske? 3. Jag ska främst använda plasman till att: 1. spela ps3 2. Kolla film både genom ps3 och datorn 3. Kolla på mycket sport och film via boxen som jag ska skaffa. Tänkte koppla ps3 med en HDMI kabel och datorn med en VGA kabel etersom den inte har HDMI utgång. Är detta bästa sättet att få bästa bilden eller finns det andra sätt? 4. Funderr dessutom på att skaffa detta ljudsystemet: http://www.dustinhom...5010106024.aspxÄr det smartast att koppla in det i boxens digitala ljudutgång med en optik kabel eller vad har ni för åsikter? Finns det andra hemmabiosystem i samma prisklass som ni rekommenderar?? Blev ju en del frågor men hoppas ni kan hjälpa mig med några iaf
Postad 24 mars 2008 - 19:53
Jonas H
-
Jonas H
-
Amatör
-
-
57 inlägg
En fråga. Jag har precis köpt PG6000, och ska beställa digital-tv nu. Vad är skillnaden på Digital-box och hdtv box? Har man stor användning av en hdtv box eller är det lite mer "framtid"?
PG6300 som har inbygd digitalbox och hdtv box, vad är skillnaden?
I och med att TV'n är HD-ready så bode jag väl både kunnda se HDTV på digitalbox och på hdtv boxen?
Är det värt att betala 1 000:- för hdtv box istället för digitalbox?
Mvh
Postad 24 mars 2008 - 20:38
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Någon som vet ifall man någonstans med denna Tv kan se hur länge TV'n har vart igång?
Postad 24 mars 2008 - 20:54
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Någon som vet ifall man någonstans med denna Tv kan se hur länge TV'n har vart igång?
Servicemenyn, testade med en av LG's sätt att ta sig in i menyn, hålla inne meny knappen på fjärrkontrollen och TV:n samtidigt, efter cirka 10 sec kommer det upp en ruta där man ska skriva in ett lösenord. Men eftersom jag inte har lösenordet så kommer jag inte in
Postad 24 mars 2008 - 20:59
dexta
-
dexta
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jaha... Har ubåtat den här tråden i några veckor nu och tänkte att det var dags att regga sig då man ändå hämnar här så fort man letar info om nån elektronikprodukt...
Fick min 42PG6000 i torsdags och är riktigt nöjd! Sitter med analogt ComHem men bilden är bra ändå. Men visst, en digitalbox stör högt upp på önskelistan...
Har inte gjort något försök till kalibrering än, mjukkör den på nerdragna inställning som vissa förespråkar här på forumet. Men visst ser man att vissa färger blöder lite ibland om man letar.
Var, precis som fler här i tråden, lite orolig för sportsändningarna. Har kollat en del på sport under helgen och kan tycker att det funkar bra, inte sett några eftersläpningar. Så länge man INTE slår på sportläget!! Då blir det en massa pixelskräp runt bollen å så... Känns som att något är riktigt fel med sportläget...
Jag har tom kollat på lite streamad fotboll via Xboxen på RGB-Scart. Med tankte på att det är ganska dålig kvallité från början hade jag mina farhågor men det såg lika "bra" ut som på dator och crt-tv:n.
Ghostning. Första kvällen blev jag lite nervös. Menyn syntes ganska bra när jag bytte till en "svart" källa fast jag inte haft den framme allt för mycket... Pillade lite mer nästa dag efter några timmars tv-tittande. Såg inget då. Sen hittade jag något som hette "strömspar" eller nå liknande, uppfattade det som att den "dimmade" ner menyerna lite mer mot grått än den "skrik-vita" den är default. Spelade lite mer än en timme Team Fortress 2 på PS3:an via HDMI, då såg man ghostningar av interfacet. Gick och lade mig efter det så jag vet inte hur snabbt det skulle ha försvunnit annars...
Har inte kollat på något högupplöst material mer än spelat PS3 via HDMI och X360 via komponent, men där är det då inget att klaga på!
Kollat lite film och tv-serier via PS3:an och det ser bra ut tycker jag. Har inte orkat fram och stoppa i någon DVD-än men det lär väl ser bra ut det med...
Ett lite långt och yrt inlägg, men det är mina synpunkter så här långt.
Just ja, nån undrade om fjärren. Tycker den funkar. Varken bra eller dåligt. Det jag stör mig på är att man inte kan byta kanal på styrkrysset. Och vid vissa funktioner kan det vara långt mellan knapparna man ska trycka, men vid vanlig användning så funkar den. Nu ska man bara vänja sig in med placeringen på knapparna, den förra sitter i så man letar på lite fel ställe ibland...
Redigerat av dexta, 24 mars 2008 - 21:05.
Postad 24 mars 2008 - 21:09
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Till er som har frågor om HDTV boxar.
Det finns subforum för detta under tv-apparater. Om det är Comhems HDbox ni funderr över tycker jag verkligen att ni skall läsa tråden om Humax boxen, då det inte behöver bli sådär jättebra....
Visst kan ni ha 50 tums plama på 3 meter.Men se då till att ni inte sitter och tittar på analog tv. Då kommer det att bli för nära..
Postad 24 mars 2008 - 21:55
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Någon som vet ifall man någonstans med denna Tv kan se hur länge TV'n har vart igång? Servicemenyn, testade med en av LG's sätt att ta sig in i menyn, hålla inne meny knappen på fjärrkontrollen och TV:n samtidigt, efter cirka 10 sec kommer det upp en ruta där man ska skriva in ett lösenord. Men eftersom jag inte har lösenordet så kommer jag inte in 
Lösen är: 0000 och har du knappat in fel så prova med 7777. Jag är inne men står ingenstans om hur länge TV'n har vart aktiv så vida det inte är: ""UTT 55"" som då skulle vara 55 timmar? Mvh Albin
Postad 24 mars 2008 - 22:51
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Jisses vad grejjer det fanns i servicemenyn. Gick snabbt ut därifrån för att inte förstöra nåt.
UTT93 stod det hos mig.
Postad 24 mars 2008 - 23:00
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Hmm nån som vet hur det har gått för havosci har han fått till tv något bättre än?
Samt är det någon som har möjlighet att kunna lägga upp en lite filmsnutt om hur de ser ut att se på fotboll på denna tv, jag har inte sett någon platt tv so far som kan visa gräset på en fotbolls plan på ett bra sätt.
Jag har alltid tyckt att gräset rör sig och de smetar liksom ut sig.
Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 24 mars 2008 - 23:07.
Postad 25 mars 2008 - 00:13
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Jisses vad grejjer det fanns i servicemenyn. Gick snabbt ut därifrån för att inte förstöra nåt.
UTT93 stod det hos mig.
Yup, kan stämma. 57 står det nu hos mig. Bra, då har vi löst det i alla fall.  Min är 35.7c varm, eller sval får man väl lov att säga tanke på att TV'n vart på sedan 11:42 idag. Inkörning fram till och med för 2 timmar sedan, tittade på film i nästan två timmar och nu rullar Jay Leno på 5:an. Mvh
Redigerat av Unregistered98025e06, 25 mars 2008 - 16:54.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|