För er som är fan av Nabilosat Black Hole images finns nu en ny grupp som heter Dream Elite. Det är folk från Nabilosat som startat en ny grupp och som har släppt en ny image som heter 'Dream Elite Black Hole 1.0' Det är en Nabilosat image med ett annat namn, skins och meny layout är nästan identisk med Nabilosat Black Hole 0.12 fast med nyare Enigma2 och drivrutiner.
Dream Multimedia DreamBox DM8000S
(Digitalboxar)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Dream Multimedia DreamBox DM800 HD
(Digitalboxar)
|
3
|
(33)
|
Inga priser | |
Dream Multimedia DreamBox DM800 HD se
(Digitalboxar)
|
6
|
(7)
|
Inga priser |
Skaffa en ny digitalbox.,ja eller nej? (6 inlägg)
|
8 år sedan |
Dreambox DM800HD se (58 inlägg)
|
12 år sedan |
Bästa boxen Canal Digital 2011 (18 inlägg)
|
13 år sedan |
Dreambox 8000 installation, Canal Digital. Extrem noob varning utfärdas (24 inlägg)
|
13 år sedan |
DreamBox 8000 (31 inlägg)
|
13 år sedan |
Val av digitalbox för DVB-C (3 inlägg)
|
14 år sedan |
dreambox dm8000 (483 inlägg)
|
15 år sedan |
DVD-inspelare med inbyggd digitalmottagare (100 inlägg)
|
15 år sedan |
Dreambox dm800hd (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Maximum 8000 eller Dreambox 8000 (28 inlägg)
|
17 år sedan |
DM800 finns nu att köpa!? (29 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 30 January 2010 - 19:44
För er som är fan av Nabilosat Black Hole images finns nu en ny grupp som heter Dream Elite. Det är folk från Nabilosat som startat en ny grupp och som har släppt en ny image som heter 'Dream Elite Black Hole 1.0' Det är en Nabilosat image med ett annat namn, skins och meny layout är nästan identisk med Nabilosat Black Hole 0.12 fast med nyare Enigma2 och drivrutiner.
Postad 30 January 2010 - 20:04
Det behövdes ett nytt forum för nabilo
i LT6 så kan man få den att öppnas med INFO knappen.
LT6
är inte det ett namn på ett klister
Trögt och segt är det i alla fall ..
Nabilo är den enda IMG som går att ha i en HD800 box
och ännu bättre har deras hyperspace varit som är ultrasnabb
Postad 30 January 2010 - 21:48
Testa Dream Elite imagen, jag lovar att ni inte blir besvikna...
LT6 är segt som klister ja, även på min DM8000...
Redigerat av bpl, 30 January 2010 - 21:50.
Postad 30 January 2010 - 23:01
Orginalskinnet till hyperspace är ok och resten av img klanderfri
Mav
Postad 31 January 2010 - 09:45
Helt stel
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 31 January 2010 - 09:45.
Postad 02 February 2010 - 00:34
En sak till. Kan jag uppdatera mjukvaran helt riskfritt? dvs att inga inställningar eller filer raderas. För uppstarten av boxen är ganska seg det tar upp till 5 min att starta den. skulle en uppdatering ens hjälpa ?
Postad 02 February 2010 - 00:39
Tryck på Video 2 ggr.
Postad 02 February 2010 - 01:04
Med LT kan man sortera allting i olika kataloger.
Tryck på Video 2 ggr.
LT? jag har gemini tror jag. de va inte ja som fixa allt så ja vet inte exakt hur allt funkar
Postad 02 February 2010 - 08:02
Main Features
MovieList:
- *Very* fast operation compared to the original E2 MovieList
- Full directory support
- More control over the movie files (move, delete, dir create, empty dir delete)
- Multiselection (pressing the video-button on a movie) for all available operations (delete, move and playlist)
- Files can be moved or renamed during playback / recording (Linux filesystem feature)
- Files can be deleted while being played (playback will be stopped or file is removed from playlist)
- Currently recorded files can be permanently deleted but the timer will remain as "zombie" in the timers list
- Non-permanent delete only equals move to the trashcan which lets the recording continue
- Trashcan option (if you don't like it, put "days remain" to 0 and "trashcan hide"=yes)
- File operations done in the background (currently 3 shell execution unit instances, can be scaled up if required)
- Files being moved across mount points e.g. from internal HDD to an NFS/CIFS NAS share (or vice versa) do not block the GUI
Other plugin features:
- Allows usage of different GUI and EPG languages without messing up the EPG
- Automatic cleanup of done-timers
- Automatic daily restarting of Enigma (prevents device crashing in heavy usage)
- Possibility to speedup the remote control key input
MovieList Controls
- Cursor keys: navigate list normally
- Info: standard Enigma EventView
- Menu: pops up the MovieSelectionMenu
- TV-button: reload current directory
- VIDEO-button: Select / deselect files for multiselection
- OK: play current movie selection / playlist
- RED: delete selected movies (permanently if "days to remain in trashcan"==0)
- GREEN: Alpha sort / date sort toggle
- YELLOW: Move currently selected movies (LocationBox opened if cursor not on top a directory)
- BLUE: Movie home / Play last (configurable)
Postad 03 February 2010 - 12:51
Jag vill kunna köra som zapstream, dvs streama från min 800 till en pc på en fixed ip och TCP port så jag kan öppna denna ström i VLC direkt, och byter jag kanal på 800an så ändras inte strömmens URL.
Detta pga av att wevtv inste skalar om/upp 4:3.
FInns ngt liknande zapstream fast på LT eller Dream Elite imagen?
Redigerat av addee, 03 February 2010 - 12:52.
Postad 05 February 2010 - 13:36
Vad finns det för krav på denna box? Måste man ha ett abonnemang hos t.ex. Canal Digital eller Viasat?
Mvh,
Mikael
Postad 05 February 2010 - 17:21
Redigerat av bpl, 05 February 2010 - 17:22.
Postad 06 February 2010 - 00:35
Det kan du ju göra bara spara URL till dom kanaler du vill öppna direkt.Kör LT6 i min 800, men kanske ska byta då till Dream Elite imagen. LT6 är stabil iaf och bara seg när man går till huvudmenyerna. Kanalbrowsing etc går ju blixtsnabbt.
Jag vill kunna köra som zapstream, dvs streama från min 800 till en pc på en fixed ip och TCP port så jag kan öppna denna ström i VLC direkt, och byter jag kanal på 800an så ändras inte strömmens URL.
Detta pga av att wevtv inste skalar om/upp 4:3.
FInns ngt liknande zapstream fast på LT eller Dream Elite imagen?
Däremot så är ju problemet med DM800 att den bara har 1 tuner så du måste stägna ner gränsnittet på TV så den inte tar upp en transponder.
Vill du kunna se på boxen samtidigt så kan du bara se på en kanal på samma transponder.
Vill du se på en annan så är det DM8000 som gäller.
Annars finns det program för datorn här också.
https://www.dream-mu...oftware-your-pc
Redigerat av Leatherface, 06 February 2010 - 00:42.
Postad 06 February 2010 - 15:56
Postad 07 February 2010 - 16:40
Du får nog specificera mer, vad är det som ska fungera?Idag har jag digital-tv via kabel-tv nätet från Canal Digital, fungerar det?
Postad 07 February 2010 - 17:48
Postad 07 February 2010 - 17:53
Däremot lite andra symbolrates.
Postad 08 February 2010 - 09:23
Det kan du ju göra bara spara URL till dom kanaler du vill öppna direkt.
Däremot så är ju problemet med DM800 att den bara har 1 tuner så du måste stägna ner gränsnittet på TV så den inte tar upp en transponder.
Vill du kunna se på boxen samtidigt så kan du bara se på en kanal på samma transponder.
Vill du se på en annan så är det DM8000 som gäller.
Annars finns det program för datorn här också.
https://www.dream-mu...oftware-your-pc
Jo men det är ingen bra lösning. 30-40 kanaler. Kanalen kan ju rulla på min 800 DVI ut samtidigt som jag streamar ut den, fungerar via web och andra program (om än dåligt).
Dreams programvara är väldigt dåligt optimerad. Min nya Eee box klarar inte av att spela upp ordentligt över LAN, som min Samsung X360 klarar. Men den applikationen är EXAKT vad jag vill ha egentligen. Den verkar skala upp bilden också från 4:3 till 16:9.
Postad 08 February 2010 - 11:36
Min eeepc 900 på 900mhz klarar då av att spela upp streams från dreamboxen och min vanliga dator klarar av SVT HD utan problem tom på dm7025.
Men då kör jag självklart Linux och inget annat.
Så om det inte funkar är det antagligen pga begräning i nätverket eller datorn du streamar till.
Redigerat av Leatherface, 08 February 2010 - 11:41.
Postad 08 February 2010 - 14:10
Streaming funkar alldeles utmärkt för mig och det går ju även konfiga så man kan byta kanaler med fjärren om man orkar hålla på med det.
Min eeepc 900 på 900mhz klarar då av att spela upp streams från dreamboxen och min vanliga dator klarar av SVT HD utan problem tom på dm7025.
Men då kör jag självklart Linux och inget annat.
Så om det inte funkar är det antagligen pga begräning i nätverket eller datorn du streamar till.
Hmm, kan du ge lite mera info om hur du löst det? Spellista i VLC med alla kanaler?
Kör XP på min. Det fungerar utmärkt för mig med Eee om jag inte kör Dreams egen programvara utan VLC via Web UI men då skalas inte kanaler upp till fullskärm. Därför jag tänkte VLC mot en fixed port på DM och sen sköta DM via mobilen eller radio-remote.
Postad 08 February 2010 - 23:36
Något förslag? Testat med DM i standby och vanlig spelandes en kanal.
Postad 08 February 2010 - 23:58
Har du en kanal på TV så kan du bara streama kanaler på samma mux/transponder.
Har själv DM7025 med 2 tuners så jag kan streama vilken kanal som helst även fast jag TV kanal igång på TVn.
Byta kanal med fjärr åp dator och liknande har jag inte hållt på nåt med men det går med LIRC i Linux och lite scripts.
Finns säkert lösningar för MythTV t.ex med men har inget jag hållt på med själv.
Hur man gör i Windows vet jag inte då jag enbart kör Linux.
Redigerat av Leatherface, 08 February 2010 - 23:59.
Postad 11 February 2010 - 16:21
DVS den tror att den spelar in något för att jag kollat på streams den kör ut. Enda sättet att få bort det verkar vara att start om Enigma2.
Vet någon om man kan få bort det på ett enklare sätt?
Postad 11 February 2010 - 19:51
Den ska bara visa REC under streaming.
Redigerat av Leatherface, 11 February 2010 - 19:52.
Postad 11 February 2010 - 21:51
Och det är inga problem varken där eller nån tidigare image.
Postad 13 February 2010 - 14:49
Lite nybörjarfrågor som jag hoppas någon vänlig själ vill svara på
Hade tänkt skaffa parabol-abb hos CD (Familjepaketet med Canal+ Total) men vill INTE bli tvingad att välja någon av deras HD-boxar eller standardbox! vill istället satsa på en Dreambox DM800HD.
Kan man välja bort deras HD-boxar vid en beställning eller hur gör man?
Jag vill kunna ansluta HDMI-kabel från HDTV-boxen direkt till min receiver eftersom den har extremt bra videochip som sköter all bildbehandling, och sedan via HDMI OUT till skärmen. Om detta ska funka utan fördröjning eller hack i ljudet så måste/bör HDTV-boxen ha HDMI 1.3 (vilket min receiver också har) för i den versionen ska det tydligen finnas automatisk lip-sync inbakat. Hur kommer detta fungera då Dreambox DM800 använder DVI-uttag och man måste ansluta med en HDMI 1.3 adapter? Kommer automatisk lip-sync funka då också?
Redigerat av Unregistered1582, 13 February 2010 - 14:51.
Postad 13 February 2010 - 15:09
Det går köpa valfri annan DVI-HDMI kabel också om inte den som följer med räcker till.
Postad 13 February 2010 - 15:36
Det följer med en DVI-HDMI kabel med boxen och den skcikar en äkta HDMI signal med ljud till reciever/tv.
Det går köpa valfri annan DVI-HDMI kabel också om inte den som följer med räcker till.
Okej, låter bra!
Någon som kan svara på min andra fråga om det är möjligt att beställa ett abb. hos CD utan att bli tvingad att välja någon av deras HD eller standardbox!? hur gör man det?
Postad 13 February 2010 - 15:39
Sen i mitt tycke är DVI kontakten bättre än HDMI.
Har absolut ingen betydelse för signalen tack vare smart lösning av DMM.
Sen då det gäller HD kanaler så har ju CD sagt att dom ska införa pairing för HD kanalerna men dom funkar än sålänge men var beredd på att dom kan sluta funka när som helst.
Kan hända det funkar i DM8000 däremot eftersom den har CI platser och det finns redan en Conax pairing cam för CD.
Men det förutsätter att dom inte kräver CI+ för då funkar inte ens det.
Redigerat av Leatherface, 13 February 2010 - 15:57.
Postad 13 February 2010 - 16:39
Denna ger väl bara tillgång till SD-kanaler?
Så man kan alltså inte använda någon CI-modul alls i Dreambox 800?
Redigerat av Unregistered1582, 13 February 2010 - 16:40.
Postad 13 February 2010 - 16:54
Nope DM800 har inga CI platser och interna läsaren är egentligen bara avsett för Dreamcrypt och inget annat.
Men softemus har gjort det möjligt att se dom flesta krypteringsstandarder men dom klarar inte pairing på HD kanalerna.
Även problem med nya SD kanalerna som sänds med MPEG4 i marknätet också.
Redigerat av Leatherface, 13 February 2010 - 16:54.
Postad 13 February 2010 - 16:54
För närvarande behövs det ingen Cam för att se de HD-kanaler CD har via satellit i alla fall.det är väl denna modul man ska ha för att även kunna se HDTV-kanalerna? verkar inte finnas till försäljning någonstans än...
Denna ger väl bara tillgång till SD-kanaler?
Så man kan alltså inte använda någon CI-modul alls i Dreambox 800?
Postad 13 February 2010 - 16:55
Sen så det inte blir nåt missförstånd så kräver alla kodade kanaler självklart cam (eller softemu).
Men det behövs ingen pairing cam än sålänge.
Redigerat av Leatherface, 13 February 2010 - 16:59.
Postad 13 February 2010 - 17:01
Nej om du läste ordentligt så skrev jag att det funkar än sålänge men CD har sagt att det ska komma under 2009/2010 och det är 2010 nu.
Källa på det?!
Postad 13 February 2010 - 17:02
Sen kör dom redan med en lättare variant av pairing på SD kanalerna men den stoppar inte korten från att användas i t.ex Dreambox.
Redigerat av Leatherface, 13 February 2010 - 17:07.
Postad 13 February 2010 - 17:22
Postad 13 February 2010 - 17:26
Det är inget rykte utan det är information från Canal Digital själva.
Är det så svårt att förstå?
Sen varför ta fram en CA modul för nåt dom inte har tänkt införa?
Jag vill bara varna för att köpa en HD box utan CI platser det är allt.
Om dom skippar kravet på CI+ så kommer kanalerna funka med pairing modul i DM8000.
Redigerat av Leatherface, 13 February 2010 - 17:29.
Postad 13 February 2010 - 18:11
Om dom skippar kravet på CI+ så kommer kanalerna funka med pairing modul i DM8000.
Vad är då syftet med pairing om dom skippar CI+ och kravet på en Canal Digital box?
Postad 13 February 2010 - 18:22
CI+ har inte med själva pairingen att göra utan skillnaden är att den skickar trafiken krypterat mellan box/tv och ca modul. Det gör att man inte kan avlyssna och skapa softemus längre.
Med pairing så hjälper det inte att softemus skickar koderna till tv/box utan chipet det är pairat till måste också finnas.
Om dom nu kommer köra CI+ vet jag inget om men mest troligt lär det också krävas.
Redigerat av Leatherface, 13 February 2010 - 18:28.
Postad 13 February 2010 - 18:36
Det var David788 som letade efter Cam redan nu som jag ville lugna lite.Nej om du läste ordentligt så skrev jag att det funkar än sålänge men CD har sagt att det ska komma under 2009/2010 och det är 2010 nu.
Sen så det inte blir nåt missförstånd så kräver alla kodade kanaler självklart cam (eller softemu).
Men det behövs ingen pairing cam än sålänge.
Postad 14 February 2010 - 08:41
Kan väl vara så att dom använder den redan nu till kabel-TV i Norge ?Sen varför ta fram en CA modul för nåt dom inte har tänkt införa?
http://www.canaldigi.../Fakto-om-IDTV/
Postad 14 February 2010 - 11:08
Vi får väl se helt enkelt vad som händer man kan ju hoppas EU sätter stopp för det då det bryter mot konkurenslagarna medans Norge inte behöver följa det.
Eller ännu bättre det borde tas upp för dom som infört redan då jag är ganska säker på att dom skulle tvingas öppna upp kanalerna eller lösning så det funkar i andra boxar/tv apparater.
Norska RiksTV kör ju med pairing också men där funkar det med den Technisat Conax pairing modulen där i dm8000.
Redigerat av Leatherface, 14 February 2010 - 11:12.
Postad 17 February 2010 - 08:08
Kommer behöva köpa ett hemmabiosystem för att kunna få ljudet när man kör hdmi, men det är på tiden.
Någon som vet om det är möjligt att använda denna box som en mediaspelare också? Antigen koppla in en extern hårddisk till den eller stream från dator?
Tack på förhand
Postad 17 February 2010 - 08:39
För divx/xvid och mkv filer med DTS ljud måste du ha DM8000 och i den kan du stoppa in en DVD brännare också och använda som DVD inspelare också.
Streamar du från dator kan du se allt som datorn klarar av på alla Dreamboxar.
Redigerat av Leatherface, 17 February 2010 - 08:40.
Postad 17 February 2010 - 08:58
Fick hem en sån här box igår
Kommer behöva köpa ett hemmabiosystem för att kunna få ljudet när man kör hdmi, men det är på tiden.
Du får ljud ur DVI/HDMI kabeln till din TV om du vill, men det kanske inte var det du tänkte på...
Postad 17 February 2010 - 09:20
Du får ljud ur DVI/HDMI kabeln till din TV om du vill, men det kanske inte var det du tänkte på...
Kan du berätta hur?
Det är superintressant just nu, kan ta ett tag att övertyga farsan att vi behöver ett hemmabio system
Tack för svar leatherface, då blir det att köpa en fristående mediaspelare som det var tänkt istället
men bpl som sagt du får gärna berätta hur man får ljud via dvi/hdmi kabel eller länka till någon guide
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Skaffa en ny digitalbox.,ja eller nej?
47 bilder
93 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?