Onkyo TX-SR607
2235 svar till detta ämne
Postad 22 oktober 2009 - 19:45
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Jag har ett problem... jag kör en 4.0-setup och har väldigt svårt att höra dialoger... de blir låga... så man får höja och höja, sen när det händer något så blåser man nästan ut rutorna =P
går inte detta att justera någonstans??? har bara ställt in med kalibreringsmicen...
allt är ju kanon i övrigt...
har ingen möjlighet att använda en center =/
Postad 22 oktober 2009 - 21:02
himtim
-
himtim
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Tack, så det innebär att man alltid bör ha Direct inställt för film dvd/bd, och strunta i vad för symboler som syns i rutan?
edit, testade och får inget surroundljud när jag kör direct. inget ljud i bakhögtalarna :s
Måste bumpa min egen post, för nu gjorde jag ett litet experiment, jag pausade filmen, stängde av recievern och satte på den igen. Nu står det Dolby Digital i displayen, när jag trycker på play och sätter igång filmen så försvinner Dolby Digital från displayen och återgår till det mode som jag tidigare haft den på i detta fallet neo.6cinema. Vad missar jag? det måste verkligen vara något otroligt korkat fel jag gör för så här svårt kan det väll inte vara att få ut rätt ljud
Postad 22 oktober 2009 - 21:36
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Du får trycka på surroundknappen tills det dyker upp det ljudformatet du valt i filmen,tex DTS-HD MA / Dolby True HD.
Eller om du kör dvd- DTS/Dolby digital, direct ska du inte köra vid film det läget ger bara ljud ur frontarna.
Passar bra vid stereolyssning.
Postad 22 oktober 2009 - 21:52
himtim
-
himtim
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Ok nu skämms jag men surroundknappen?  Vilken är det?
Postad 22 oktober 2009 - 21:56
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Ser att 607 inte har en sådan knapp,kanske du kan testa med audioknappen ?
Kör du bitstream från din blu-ray spelare eller PCM ?
Postad 22 oktober 2009 - 22:01
himtim
-
himtim
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag kör PCM, har inte Ps3-Slim. Det enda jag har att välja på är listeningmode knapparna där jag endast får dessa olika mode som inte vill försvinna, audioknappen ger endast inställningar till att ställa bas treble osv.
edit.
om jag trycker på display på ps3 fjärren så anger den att det är just dolby digital eller vad jag nu valt i filmen. men recievern anger ett av listening moden. och som sagt om jag stänger av filmen eller pausar filmen o väljer en annan källa för att sedan välja BD/dvd källan igen så anger recievern först dolby digital för att sedan klicka till o ställa om sig till ett listening mode.
hoppas det inte är fel på skiten och bara jag som är korkad.
Testade även att köra från dvdspelaren som jag har lagt på "vcr/dvr" där får jag fram multichannel som någon nämnde som alternativ på listeningmode. det ger dock inget ljud i bakhögtalarna.
Redigerat av himtim, 22 oktober 2009 - 22:19.
Postad 22 oktober 2009 - 22:20
rolfl
-
rolfl
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag kör PCM, har inte Ps3-Slim. Det enda jag har att välja på är listeningmode knapparna där jag endast får dessa olika mode som inte vill försvinna, audioknappen ger endast inställningar till att ställa bas treble osv.
edit. om jag trycker på display på ps3 fjärren så anger den att det är just dolby digital eller vad jag nu valt i filmen. men recievern anger ett av listening moden. och som sagt om jag stänger av filmen eller pausar filmen o väljer en annan källa för att sedan välja BD/dvd källan igen så anger recievern först dolby digital för att sedan klicka till o ställa om sig till ett listening mode.
Du kan välja Bitstream eller PCM på PS3:an med AV-knappen. När filmen är igång tryck på knappen TREKANT på PS3 kontrollern och sedan väljer du AV-knappen och då kommer det upp ett litet fönster med om jag inte minns fel med 5 olika inställningar i en av dom kan du göra ett val mellan PCM/bitstream. Jag får en varning att ljudet kan försvinna men det har aldrig hänt någon gång- Jag har en original PS3 och den är minst 3 år gammal.
Postad 22 oktober 2009 - 22:29
himtim
-
himtim
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Får inte upp detta alternativ(4 andra men inte pcm/bitstrea), men det är samma sak som att gå in i menyn utanför filmen och ändra till bitstream, har dock testat båda. men PCM är ju vad som är rekomenderat att köra. Mitt problem är ju att det verkar omöjligt att få fram HD ljuden, utan enbart kan välja ett antal listeningmodes.
Efter att även ha testat med dvd spelaren där jag får fram multichannel istället för Neo? och recievern anger efter att ha tryckt på display knappen att det är multichanel 5.1 (dock ingen liten symbol som anger att det skulle vara ett digitalformat) men inget ljud i bakhögtalarna så börjar jag misstänka att det är fel på min reciver :/
Redigerat av himtim, 22 oktober 2009 - 22:29.
Postad 22 oktober 2009 - 22:40
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ser att 607 inte har en sådan knapp,kanske du kan testa med audioknappen ? Kör du bitstream från din blu-ray spelare eller PCM ?
607an har vist en surround knapp heter bara inte surround haha på 607an är den kanppen delat upp på 4 knappar  movie/tv, music, game, sterio i hans fall blir det movie/tv
Postad 22 oktober 2009 - 22:54
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
edit. om jag trycker på display på ps3 fjärren så anger den att det är just dolby digital eller vad jag nu valt i filmen. men recievern anger ett av listening moden. och som sagt om jag stänger av filmen eller pausar filmen o väljer en annan källa för att sedan välja BD/dvd källan igen så anger recievern först dolby digital för att sedan klicka till o ställa om sig till ett listening mode.
Testade även att köra från dvdspelaren som jag har lagt på "vcr/dvr" där får jag fram multichannel som någon nämnde som alternativ på listeningmode. det ger dock inget ljud i bakhögtalarna.
Då ska du köra PCM och då kommer det stå multichannel i displayen på din 607. Bara välja ljudformatet i filmens meny så kommer det bli rätt.
Postad 22 oktober 2009 - 22:56
himtim
-
himtim
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Okey.. Kollade igenom inställningarna på ps3:an nu. Stängde av ngt som hette BD/DVD Dynamic Range Control. Satte på filmen igen och nu blev det helt annorlunda.
MCM PCM 5.1 dök rätt upp i displayen. Allt ligger som spelas upp är fs 48 kHz
Får även upp PCM Multi CH HDMI med små text i displayen. MEN. Enda gången DTS loggan visas nu är när man kör på DVD Surr Sens C Neo:6 finns inte ens kvar längre...
Ja då vet jag iaf att det är en av listeningmode knapparna som är surroundknapp  i citatet här har en kille haft samma trubbel som mig. min Dynamic range control är dock redan på off, och jag har svårt att tro att det kan ha med saken att göra. någon multi channel får jag inte fram med ps3an. det jag får fram är PLII movie,neo6 cinema,TV logic,all channel stero,full mono,theater dimension,surr sens,direct,mono. Med dvd spelaren ser det ungefär lika ut fast neo är utbytt mot multichannel (som dock inte gav ljud i bakhögtalarna) Verkar konstigt att det skulle vara fel på recievern, men frågan är bara vad jag kan ha gjort fel. Känns tråkigt att hijacka tråden, men jag är lite desperat nu :/ Jonasprivate, jag kör PCM och väljer ljudformat, men inget multichannel. som jag tidigare nämt är det en 507a jag har, men det borde inte spela någon roll eftersom dom hanterar samma ljudformat.
Redigerat av himtim, 22 oktober 2009 - 22:58.
Postad 22 oktober 2009 - 23:07
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Hmmm... Prova köra ljudinställningarna igen på ps3:an... Du ska när du är klar få upp en lång lista med ljudformat. Vet inte alls om det hjälper men prova det!
Postad 22 oktober 2009 - 23:09
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
de som har problem med ps3 ljud o bild denna videon kan hjälpa att fixa de rätta inställningarna! http://bluray.ign.co...ngs_121108.html
Postad 22 oktober 2009 - 23:28
himtim
-
himtim
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jä*ligt skumt, körde en kalibrering av hdmi sladden i soundsettings ps3. nu fick jag fram multichannel, ingen liten true hd eller dolby digital symbold dock, men de har väll med PCM att göra?.
Nu verkar det faktiskt som att det stämmer
Edit, löste sig även nu med DVD, var inställningar i DVDspelaren som krävdes, YES, tack för hjälpen
ps. True Hd var ju faktiskt fantastiskt
Redigerat av himtim, 22 oktober 2009 - 23:49.
Postad 23 oktober 2009 - 15:03
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
nu börjar det hända grejer. vad å bytte förstärkaren igen.
nu fick jag
FL: -7
FR: -7
SL: -11
SR: -12
SBL: -8
SBR: -8
C: -8
SW: -2
lite mer skumt är att den satt fronthögtalarna som "40Hz" var bara att ändra till Full Band.
var även på Ikea å köpte ramar till de snygga skyltarna
Postad 23 oktober 2009 - 15:17
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
nu börjar det hända grejer. vad å bytte förstärkaren igen.
nu fick jag
FL: -7 FR: -7 SL: -11 SR: -12 SBL: -8 SBR: -8 C: -8 SW: -2
lite mer skumt är att den satt fronthögtalarna som "40Hz" var bara att ändra till Full Band.
var även på Ikea å köpte ramar till de snygga skyltarna 
du det tyder ju på att du har lyckats med 1 på miljonen trick få 2 defekta recivers efter varandra gratulerar  men surround left och right va låga enu det med Hz på är inte så ovanligt man får ändra manuellt
Postad 23 oktober 2009 - 15:29
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jä*ligt skumt, körde en kalibrering av hdmi sladden i soundsettings ps3. nu fick jag fram multichannel, ingen liten true hd eller dolby digital symbold dock, men de har väll med PCM att göra?.
Nu verkar det faktiskt som att det stämmer
Edit, löste sig även nu med DVD, var inställningar i DVDspelaren som krävdes, YES, tack för hjälpen 
ps. True Hd var ju faktiskt fantastiskt 
Va bra att det löste sig! Hade med det problemet när jag skaffade min 607:a!
Postad 23 oktober 2009 - 15:37
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
du det tyder ju på att du har lyckats med 1 på miljonen trick få 2 defekta recivers efter varandra gratulerar  men surround left och right va låga enu det med Hz på är inte så ovanligt man får ändra manuellt
känns riktigt skönt nu då det börjar ordna upp sig  ramade precis in skyltarna jag köpte  blev en sådan här ram: (Obs inte min bild, men exakt lika dana bilder / Ram)  Han jag köpte skyltarna av var riktigt schysst å skickade med ett extra par  så ska sätta de andra i trappan sen  fast en och en. (Notera dock att skyltarna är i papper, jag trodde dom skulle vara plåt, men ikke då, men spelar ingen roll, då de är riktigt snygga)
Postad 23 oktober 2009 - 15:41
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
mjo, ändrade så det blev såhär ist: (de är fortfarande lika dant inställda bara att -7 = 0 FL: -0 FR: -0 SL: -4 SR: -5 SBL: -1 SBR: -1 C: -1 SW: +5
Redigerat av Unregistered38bbb728, 23 oktober 2009 - 15:43.
Postad 23 oktober 2009 - 15:54
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
mjo, ändrade så det blev såhär ist: (de är fortfarande lika dant inställda bara att -7 = 0 FL: -0 FR: -0 SL: -4 SR: -5 SBL: -1 SBR: -1 C: -1 SW: +5
hur upplever du trycket i ljudet nu vid film o musik? sätt dig i lyssnings platsen o kör råsa brus runt i varje högtalare och testa med ljud appen va får du? ska va jämnt ljud runt hela då är det riktigt bra
Postad 23 oktober 2009 - 16:36
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
hur upplever du trycket i ljudet nu vid film o musik? sätt dig i lyssnings platsen o kör råsa brus runt i varje högtalare och testa med ljud appen va får du? ska va jämnt ljud runt hela då är det riktigt bra
då ska jag testa på hög volym? - Riktigt Riktigt hög kanske  - Volym: 50 Vid lyssnings platsen mätter jag ca 96-100 dB (100dB är max iphone applikationen kan mäta) sen ligger alla högtalare på ca det samma i dB. Det jag spelade var "Die, Die my darling" med Metallica. upptäckte inget brus, skulle iså fall vara lite i fronthögtalarna, men osäker på ifall det var brus eller bara High-Haten (trumman) i låten  (Edit: Var trummorna - testade annan låt på högre volym, inget brus) Tror jag kan köra "Transformers" på blu-ray å köra max volym på scenen då de kommer till jorden utan brus, tesade här om dagen den scenen på 65 i volym, sjukt nice ljud =)
Redigerat av Unregistered38bbb728, 23 oktober 2009 - 17:07.
Postad 23 oktober 2009 - 17:54
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
då ska jag testa på hög volym? - Riktigt Riktigt hög kanske 
- Volym: 50
Vid lyssnings platsen mätter jag ca 96-100 dB (100dB är max iphone applikationen kan mäta) sen ligger alla högtalare på ca det samma i dB.
Det jag spelade var "Die, Die my darling" med Metallica.
upptäckte inget brus, skulle iså fall vara lite i fronthögtalarna, men osäker på ifall det var brus eller bara High-Haten (trumman) i låten (Edit: Var trummorna - testade annan låt på högre volym, inget brus)
Tror jag kan köra "Transformers" på blu-ray å köra max volym på scenen då de kommer till jorden utan brus, tesade här om dagen den scenen på 65 i volym, sjukt nice ljud =)
råsa brus är den typ at test ton du får i menyn för ljud nivåer under setupen på recivern
Postad 23 oktober 2009 - 18:07
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
råsa brus är den typ at test ton du får i menyn för ljud nivåer under setupen på recivern
nu förstår jag inte riktigt. finns det ett "Bus test" i Setupen på Förstärkaren? vart skulle detta ligga någonstans?
Postad 23 oktober 2009 - 18:12
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
nu förstår jag inte riktigt. finns det ett "Bus test" i Setupen på Förstärkaren? vart skulle detta ligga någonstans?
yes alla recivers har det speaker setup -----> Level calibration då du markerar de olika kanalerna så hör du bruset ... på andra recivers så är det en spec knapp på fjärrkontrollen som kör runt tonerna i de olika kanalerna med brus det är så man kör med en db mätare
Redigerat av Duckface21, 23 oktober 2009 - 18:20.
Postad 23 oktober 2009 - 18:35
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
yes alla recivers har det
speaker setup -----> Level calibration då du markerar de olika kanalerna så hör du bruset ... på andra recivers så är det en spec knapp på fjärrkontrollen som kör runt tonerna i de olika kanalerna med brus det är så man kör med en db mätare
Ahaa då förstår jag. Frontarna + Centern ligger på ca 80-87dB medans Surround + Back surround ligger på ca 90-97
Postad 23 oktober 2009 - 18:37
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ahaa då förstår jag.
Frontarna + Centern ligger på ca 80-87dB medans Surround + Back surround ligger på ca 90-97
lite udda  ska va samma tal runt om då är det rätt men frågan e om du hör skilnaden huvudsaken du tycker det låter ok
Postad 23 oktober 2009 - 18:48
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
lite udda ska va samma tal runt om då är det rätt men frågan e om du hör skilnaden huvudsaken du tycker det låter ok
är säkert något med högtalarna. eller annat dyl. ska nog byta ut alla 4 surround högtalarna mot Dynavoice Magic S-4 Ex - de är billiga å sägt vara mycket bra för dess pris. frågan är hur bra de är till film / Hd-ljud. i övrigt då man sitter i soffan låter det ljudet inte helt fel. kunde kanske varit mer tryck i sur back högtalarna (men det är högtalarnas fel å inte förstärkarens) de är en aning utspelade, de har blivit pressade i 11år så är därför  )
Redigerat av Unregistered38bbb728, 23 oktober 2009 - 18:59.
Postad 23 oktober 2009 - 19:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
är säkert något med högtalarna. eller annat dyl.
ska nog byta ut alla 4 surround högtalarna mot Dynavoice Magic S-4 Ex - de är billiga å sägt vara mycket bra för dess pris. frågan är hur bra de är till film / Hd-ljud.
i övrigt då man sitter i soffan låter det ljudet inte helt fel. kunde kanske varit mer tryck i sur back högtalarna (men det är högtalarnas fel å inte förstärkarens) de är en aning utspelade, de har blivit pressade i 11år så är därför )
jag beställde nya surrar och center i går ska komplettera mina gammla trotjänare Pioneer SH 310v frontar jag gick på http://www.fynda.se/...php?prodid=1627 hört att de ska va bra nuvarande surrar får agera front high
Redigerat av Duckface21, 23 oktober 2009 - 19:07.
Postad 23 oktober 2009 - 19:17
himtim
-
himtim
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Finns de något grundvärde att gå efter? efter min mätning så hamna jag på ganska låga tal.
fron left: -6
center: -7
front right:-6
surr R:-8
Surr L:-7
Sub:-15
känns som väldigt låga siffror? suben e så lågt som det kan bli, så den har jag testat att höja. Tycker annars det låter bra, men man borde kan höja alltihopa fast med samma skillnad på talen?
Postad 23 oktober 2009 - 19:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Finns de något grundvärde att gå efter? efter min mätning så hamna jag på ganska låga tal.
fron left: -6 center: -7 front right:-6 surr R:-8 Surr L:-7 Sub:-15
känns som väldigt låga siffror? suben e så lågt som det kan bli, så den har jag testat att höja. Tycker annars det låter bra, men man borde kan höja alltihopa fast med samma skillnad på talen?
du har ganska bra värden mina ligger runt samma du ska akta dig då det går under -10 då är nått fel bästa är att du testa som jag sa här ovanför att köra med en tryckmätare och köra test ton sk råsa brus, om du inte har en tryckmätare så kan du använda dig av en iphone med en bra tryck mätar app från appstore då du mäter tryck så ska alla kanaler få resultatet med samma ljud tryck du mäter med hög volym
Redigerat av Duckface21, 23 oktober 2009 - 19:22.
Postad 23 oktober 2009 - 19:22
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
nope finns inga grundvärden,min ställde in sig ganska likt som din,men jag höjde värden en bit manuellt.
Postad 23 oktober 2009 - 19:32
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
jag beställde nya surrar och center i går ska komplettera mina gammla trotjänare Pioneer SH 310v frontar
jag gick på http://www.fynda.se/...php?prodid=1627 hört att de ska va bra nuvarande surrar får agera front high 
ooh va billigt  du måste säga hur de fungerar sen  Någon skillnad på de och v2 som även finns av samma högtalare? (det ända jag sett på sidan är att v2 är mindre)
Redigerat av Unregistered38bbb728, 23 oktober 2009 - 19:39.
Postad 23 oktober 2009 - 19:42
Stiffy
-
Stiffy
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nu har man vart och inhandlat en 607:a.
Har fluktat på den länge. Tänkte beställa den för några dagar sen. Men den silvriga va slut i lagret. (Vilket va tur)
Så jag ville tipsa om att den finns på Media Markt i Norrköping. Dom har nån "Oktoberfest".
Fick reklamblad häromdagen. Där står det 4444:- men när jag va och handla den idag så hade dom sänkt den ännu mer, till 4190:-.
Så nu ska jag koppla bort min gamla Onkyo och i med den nya och testa
Postad 23 oktober 2009 - 19:47
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Nu har man vart och inhandlat en 607:a. Har fluktat på den länge. Tänkte beställa den för några dagar sen. Men den silvriga va slut i lagret. (Vilket va tur)
Så jag ville tipsa om att den finns på Media Markt i Norrköping. Dom har nån "Oktoberfest". Fick reklamblad häromdagen. Där står det 4444:- men när jag va och handla den idag så hade dom sänkt den ännu mer, till 4190:-.
Riktigt schysst pris  jag köpte min på NetonNet för en vecka sedan, jag fick betala 4790kr
Postad 23 oktober 2009 - 19:49
berabe
-
berabe
-
Användare
-
-
124 inlägg
Nu har man vart och inhandlat en 607:a. Har fluktat på den länge. Tänkte beställa den för några dagar sen. Men den silvriga va slut i lagret. (Vilket va tur)
Så jag ville tipsa om att den finns på Media Markt i Norrköping. Dom har nån "Oktoberfest". Fick reklamblad häromdagen. Där står det 4444:- men när jag va och handla den idag så hade dom sänkt den ännu mer, till 4190:-.
Är det bara i Norrköping som MM håller det priset? MM i Sundsvall har inget i sin "Oktoberfest" på Onkyo 607!
Postad 23 oktober 2009 - 20:19
Stiffy
-
Stiffy
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag vet faktiskt inte om det bara gäller i Norrköping. Åk ner och kolla eller ring (Om det nu går o ringa för i Norrköping svarar dom ju aldrig)
Postad 23 oktober 2009 - 20:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
ooh va billigt 
du måste säga hur de fungerar sen 
Någon skillnad på de och v2 som även finns av samma högtalare? (det ända jag sett på sidan är att v2 är mindre)
Jo får dem under kommande vecka ska se om de presterar så bra som de flästa säger en nackdel jag ser just nu är att mina pioneer sh 310v frontar är 8ohm och dessa jag köpt är 4ohm kommer resultera i lite svagare ljud från frontarna då jag ställt recivern i 4ohm läge  men förhoppningsvis ska de ändå ge bra ljud. vet faktiskt inte tror tror de ska va samma är dock inte säker. fynda.se har billigt i det mesta
Redigerat av Duckface21, 23 oktober 2009 - 20:47.
Postad 23 oktober 2009 - 20:37
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Postad 23 oktober 2009 - 20:46
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
här finns en test av högtalarna http://www.proson.se....php3?pageid=64
inte omöjligt att jag skaffar mig ett par själv  som tidigare sagt så är mina gamla Yamaha högtalare ganska slut  så detta paketet hade nog gjort mig väl en annan grej:någon som vet vart man kan köpa billiga Banana kontakter som kan kopplas på 2,5mm kabel? De jag köpte på NetonNet för 59kr (för 2 röda och 2 svarta) - (köpte 5 packet.) DE ÄR VÄRDELÖSA! - Akta er för dom. -Large.jpg) Bl.a. passar de ganska dåligt i högtalarna (Sitter jättelöst i mina fronthögtalare, hade blivit bättre att bara skruva dit kabeln.) plus så är typ 1/4 trasiga ur förpackningen, Skruvarna man skruvar fast kablen med gängar inte fast. å man kan inte fästa kabeln. så är bara till att kasta. så skulle vilja köpa nya banana kontakter. om någon har ett bra tips, Länka gärna. // Tack
Postad 23 oktober 2009 - 20:50
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
inte omöjligt att jag skaffar mig ett par själv som tidigare sagt så är mina gamla Yamaha högtalare ganska slut så detta paketet hade nog gjort mig väl 
en annan grej: någon som vet vart man kan köpa billiga Banana kontakter som kan kopplas på 2,5mm kabel? De jag köpte på NetonNet för 59kr (för 2 röda och 2 svarta) - (köpte 5 packet.) DE ÄR VÄRDELÖSA! - Akta er för dom.
-Large.jpg) Bl.a. passar de ganska dåligt i högtalarna (Sitter jättelöst i mina fronthögtalare, hade blivit bättre att bara skruva dit kabeln.) plus så är typ 1/4 trasiga ur förpackningen, Skruvarna man skruvar fast kablen med gängar inte fast. å man kan inte fästa kabeln. så är bara till att kasta. så skulle vilja köpa nya banana kontakter. om någon har ett bra tips, Länka gärna. // Tack
Kjell & co köpte jag mina de är hel svarvade och guldpleterade värt priset Röd= http://www.kjell.com...o...37193&path=svart= http://www.kjell.com...o...37194&path=
Redigerat av Duckface21, 23 oktober 2009 - 20:54.
Postad 23 oktober 2009 - 20:54
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Kjell & co köpte jag mina de är hel svarvade och guldpleterade värt priset
ok, får kolla in dom då, det värsta är ju att det går åt så många, blir dyrt  har inte hunnit kolla in dom än, men låt säga att man ska ha 7st (för 7 högtalare) å man får 2svarta å 2röda per paket) varje paket kostar 70kr) 7x70= 490kr
Postad 23 oktober 2009 - 20:56
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
ok, får kolla in dom då, det värsta är ju att det går åt så många, blir dyrt  har inte hunnit kolla in dom än, men låt säga att man ska ha 7st (för 7 högtalare) å man får 2svarta å 2röda per paket) varje paket kostar 70kr)
7x70= 490kr 
du kan köpa stycke vis på kjell tror även de har paket pris dyrt är det men de är värkligen bra
Redigerat av Duckface21, 23 oktober 2009 - 20:58.
Postad 23 oktober 2009 - 21:00
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
du kan köpa stycke vis på kjell tror även de har paket pris
dyrt är det men de är värkligen bra
ok, ja dom jag har är värdelösa så  borde åka bort till NetonNet där jag redan varit 2ggr å lämnat tillbaka grejer den här veckan, å kasta kontakterna på dom  EIDT: är det sådana hära du har? http://www.kjell.com...00000,518500000(Finns även i svart) "Lämplig för 4-6 mm2 kabel" min kabel är bara 2,5 fungerar det ändå? 19kr för en = 4x för en högtalare+förstärkare 4x7=28 28x19 = 532kr
Redigerat av Unregistered38bbb728, 23 oktober 2009 - 21:06.
Postad 23 oktober 2009 - 21:09
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
ok, ja dom jag har är värdelösa så borde åka bort till NetonNet där jag redan varit 2ggr å lämnat tillbaka grejer den här veckan, å kasta kontakterna på dom 
haha se till att vässa spetsarna på kontakterna innan och kasta pil på dem haha ja sånna är det ang kabel grovlek så kan du fästa vad du vill då det är skruv fäste
Redigerat av Duckface21, 23 oktober 2009 - 21:12.
Postad 23 oktober 2009 - 21:20
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
haha se till att vässa spetsarna på kontakterna innan och kasta pil på dem haha
ja sånna är det
ang kabel grovlek så kan du fästa vad du vill då det är skruv fäste
aah ok, låter perfekt  får väll inhandla sådana då jag har råd
Postad 23 oktober 2009 - 21:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
aah ok, låter perfekt 
får väll inhandla sådana då jag har råd 
jag har sånna på alla kontakter bak på recivern sen på front högtalarna. surround back och surrarna skruvar jag då jag inte rör dem nått
Postad 23 oktober 2009 - 21:33
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
jag har sånna på alla kontakter bak på recivern sen på front högtalarna. surround back och surrarna skruvar jag då jag inte rör dem nått
ok  Har du en Blue-Ray spelare med så du kan kolla Blu-ray filmer med exempelvis DTS-HD?
Postad 23 oktober 2009 - 21:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
ok Har du en Blue-Ray spelare med så du kan kolla Blu-ray filmer med exempelvis DTS-HD? 
yes jag inhandlade en sony bdp-550 i början av sommaren bästa köpet jag gjort kan räkna upp allt jag har: xbox360 elite ps3 slim popcorn hour a100 comhem humax hdpvr 1000c hdtv box sony cdp c425 (5 cd växlare) finlux 42flh760 (full hd tv) sony bdp-550 bluray sony rdr hx650 (dvd recorder) och så klart onky recivern urk fan vilken maskinpark man har hemma nu vart jag rädd fan kommer allt i från snart dax att uppdatera mina bilder här på minhembio tag sen kan säga att frugan e inte glad över alla maskiner haha
Redigerat av Duckface21, 23 oktober 2009 - 21:51.
Postad 23 oktober 2009 - 22:13
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
yes jag inhandlade en sony bdp-550 i början av sommaren bästa köpet jag gjort kan räkna upp allt jag har: xbox360 elite ps3 slim popcorn hour a100 comhem humax hdpvr 1000c hdtv box sony cdp c425 (5 cd växlare) finlux 42flh760 (full hd tv) sony bdp-550 bluray sony rdr hx650 (dvd recorder) och så klart onky recivern
urk fan vilken maskinpark man har hemma nu vart jag rädd fan kommer allt i från snart dax att uppdatera mina bilder här på minhembio tag sen
kan säga att frugan e inte glad över alla maskiner haha
hehe tänk på alla fjärrkontroller (I-lands problem  ) både ett ps3 Slim och en Blu-ray spelare  Why?  har själv ett vanligt ps3 - vad heter du på Psn? (har du headset?) P jag då jag uppdaterar mina surround högtalare och banana kontakterna, ska jag spara till uppgradering av Tvn. Funderar på att köpa en Sanyo PLV-Z700 (Projektor) eller en 50" Panasonic g10 Tv. får se va det blir (men inte aktuellt i nuläget, då ekonomin inte tillåter. Arbetslös å grejer, tog studenten i sommras, då jag pluggat Teknik och Design i 3år, reste upp till Boden i 6 veckor och utbildade mig till Väktare och Skyddsvakt. letar jobb som en dåre, men finns inga... Min nuvarande Tv är en Philips 37PF3321 - som är Skräp
Postad 23 oktober 2009 - 22:32
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
hehe tänk på alla fjärrkontroller (I-lands problem )
både ett ps3 Slim och en Blu-ray spelare Why? 
har själv ett vanligt ps3 - vad heter du på Psn? (har du headset?) P
jag då jag uppdaterar mina surround högtalare och banana kontakterna, ska jag spara till uppgradering av Tvn. Funderar på att köpa en Sanyo PLV-Z700 (Projektor) eller en 50" Panasonic g10 Tv.
får se va det blir (men inte aktuellt i nuläget, då ekonomin inte tillåter. Arbetslös å grejer, tog studenten i sommras, då jag pluggat Teknik och Design i 3år, reste upp till Boden i 6 veckor och utbildade mig till Väktare och Skyddsvakt. letar jobb som en dåre, men finns inga...
Min nuvarande Tv är en Philips 37PF3321 - som är Skräp 
psn heter jag duckface21  inget headset köpte ps3an då slimen kom har bara 2 spel en sålänge buzz quiz och little big planet. alla fjärrkontroller? tja vilken har 1  onkyo fjärren den styr fan allt utom ps3 och comhem boxen. att jag har både ps3 slim och bluray spelare är för att jag tycker en dedikerad blu ray ger bättre en ps3an kan ge har testat ps3 som bluray funkar bra men ger endå mer plus till sony 550. glömde att säga har en proje också dock ska jag byta den då det är en visnings proje så den kan inte monteras i taket... har haft min finlux tv i 1 år nu hadde en 42" nextier plasma innan som visade suddig bild trodde först de va hdmi från recivern som ######des men det va tv vist e det förjävligt med jobb osv säger bara sen sak ut med borjarna in med de rödgröna själv e man sjukskriven  nä väntar nu på nya högtalarna så man kan skrämma grannarna lite
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|