Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR
1276 svar till detta ämne
Postad 01 juni 2012 - 14:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Min med, fast utan att spela in. Fick inte igång boxen en morgon med fjärren - den var helt död. Efter att ha stängt av med strömbrytaren gick den igång igen. Har aldrig hänt mig förr.
Hänger sig kl 4 på natten hos mig när det är uppdateringar  Har hänt varje gång det är uppdatering på gång Exakt kl 04.00. Lite pinsamt. Jag trodde i min enfald att boxen hade stöd för video på USB-stickan. Fel av mig. Enl. kundtjänst har digitaltvboxens USB-variant bara stöd för JPG och MP3. Alltså bilder och musik. INTE film.
Får hoppas att nya tv'n klarar av DivX, Xvid, MPEG2-4 och MKV i sin USB-ingång.
tvapparater fixar sällan/aldrig DTS så det bästa är att skaffa en extern mediaspelare för 700-1000 spänn som klarar allt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 01 juni 2012 - 14:50.
Postad 01 juni 2012 - 15:10
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Kontaktade Comhems support för någon dag sedan angående pixeleringen och låsningarna och fick beskedet att Samsung jobbar på en lösning men oklart när det är färdigt. Fick tipset att dra ur antennkabeln för att "chocka" boxen, men har inte provat än. Ny fjärr fick jag också på två dagar (och utan kostnad) då den ursprungliga dött. Tror jag lever med felen i alla fall över EM - vill ju inte stå utan box just då
Postad 04 juni 2012 - 12:03
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Kontaktade Comhems support för någon dag sedan angående pixeleringen och låsningarna och fick beskedet att Samsung jobbar på en lösning men oklart när det är färdigt. Fick tipset att dra ur antennkabeln för att "chocka" boxen, men har inte provat än. Ny fjärr fick jag också på två dagar (och utan kostnad) då den ursprungliga dött. Tror jag lever med felen i alla fall över EM - vill ju inte stå utan box just då 
Samma här. Sitter här med ny Samsung box för att titta på Viasat Motor HD och så är det bara en massa blockbildningar och ljudhack. Inte bra Comhem. Testar ni inte innan ni släpper uppdateringar och ändrar i nätet? Jag trodde Comhem var ett seriöst företag.
Postad 04 juni 2012 - 19:51
andlil
-
andlil
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag trodde Comhem var ett seriöst företag.
Tillåt mig skratta...
Postad 13 juni 2012 - 20:52
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Hänger sig kl 4 på natten hos mig när det är uppdateringar Har hänt varje gång det är uppdatering på gång Exakt kl 04.00.
tvapparater fixar sällan/aldrig DTS så det bästa är att skaffa en extern mediaspelare för 700-1000 spänn som klarar allt.
Samsungs TV-apparater klarar DTS core utan problem. Så även om man har en MKV med DTS-HD så har man alltid core-ljudet med och det kommer då att fungera (har testat och vet att det fungerar, med blu-ray rippar från MakeMKV).
Postad 25 juni 2012 - 13:26
Unregisteredf4a1db42
-
Unregisteredf4a1db42
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Nu har jag haft denna förbannade skräpbox i 4 veckor, trodde verkligen att problemen var lösta men "icke-sa-nicke",
så här mycket problem jag haft under 4 veckor har jag inte haft genom alla år med min gamla, och som tur är står den
kvar under tv´n så jag kommer nog dra i gång den istället.
Har märkt att om jag låter boxen bara stå & inte stänger av den så hänger den sig färre gånger, men ändå så hänger
den sig mellan 1-2 gånger per vecka men igår hände det som bara inte ska kunna/få hända :
- satt & kolla en film via min Boxee och gick över för att se så den inte låst sig som jag tyvärr måste göra,
spelade in fotbollen som hade gått 30 min & jodå där var det visst blåskärm, fast utan vita bokstäver,
stängde av på baksidan & slog på & väntade tills disken kommit igång & gick in & såg att det fanns 2TB ledigt och
ingenting inspelat, okej väntar väl en stund då men nähä, allt är bara tokborta, drygt 700GB/212tim borta bara sådär.
Okej om en disk helt enkelt går sönder som dom gör ibland men att den bara tar bort allting och sen fungerar precis
som om inget hänt...faan. Och nej, jag har inte råkat trycka på formatera.
Det borde inte ha att göra med att jag även kastat in 2TB-disken som nämnts i tråden för jag väntade & satte in den
några dagar och den hann hänga sig även med originaldisken.
Vad säger ni, vad tycker ni jag ska göra ?
1 - Gilla läget & invänta uppdateringar
2 - Köp ny box (rekommendera gärna nån som ni vet funkar med större disk)
3 - Återgå till min trogna Samsung DCB-P770ZS
Postad 25 juni 2012 - 13:34
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Nu har jag haft denna förbannade skräpbox i 4 veckor, trodde verkligen att problemen var lösta men "icke-sa-nicke", så här mycket problem jag haft under 4 veckor har jag inte haft genom alla år med min gamla, och som tur är står den kvar under tv´n så jag kommer nog dra i gång den istället.
Har märkt att om jag låter boxen bara stå & inte stänger av den så hänger den sig färre gånger, men ändå så hänger den sig mellan 1-2 gånger per vecka men igår hände det som bara inte ska kunna/få hända : - satt & kolla en film via min Boxee och gick över för att se så den inte låst sig som jag tyvärr måste göra, spelade in fotbollen som hade gått 30 min & jodå där var det visst blåskärm, fast utan vita bokstäver, stängde av på baksidan & slog på & väntade tills disken kommit igång & gick in & såg att det fanns 2TB ledigt och ingenting inspelat, okej väntar väl en stund då men nähä, allt är bara tokborta, drygt 700GB/212tim borta bara sådär.
Okej om en disk helt enkelt går sönder som dom gör ibland men att den bara tar bort allting och sen fungerar precis som om inget hänt...faan. Och nej, jag har inte råkat trycka på formatera.
Det borde inte ha att göra med att jag även kastat in 2TB-disken som nämnts i tråden för jag väntade & satte in den några dagar och den hann hänga sig även med originaldisken.
1 - Gilla läget & invänta uppdateringar 2 - Köp ny box (rekommendera gärna nån som ni vet funkar med större disk) 3 - Återgå till min trogna Samsung DCB-P770ZS
Har du labbat med egen disk och grejer i boxen är det nog kört. Köp ny, jag har aldrig haft problem med min box med originaldisk.
Postad 25 juni 2012 - 13:59
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Har du labbat med egen disk och grejer i boxen är det nog kört. Köp ny, jag har aldrig haft problem med min box med originaldisk.
Om man bryter garantiplomberingen upphör naturligtvis ComHems support för boxen och man står själv risken för vad som händer med boxen. Även om man sätter tillbaka originaldisken har garantin upphört liksom ComHems ansvar. När man byter en hårddisk i en PVR vet man inte heller vilka problem som kan härledas till den hårddisk man själv satt dit och hur boxen skulle uppfört sig annars. Den box som bevisligen fungerar bra med större hårddisk och dessutom blivit hyfsat stabil med tiden är Humax HDPVR-1000C. Den finns fortfarande att få tag på men den subventioneras inte av ComHem. Den "nya" Motorola VIP1963C kan vara ett alternativ. Dock finns inga rapporter ännu om hur den fungerar med större hårddisk än 320GB som är standard. Risken är också att denna box har samma problem i en del avseenden som den vanliga On demand-boxen från Motorola.
Postad 25 juni 2012 - 14:30
Unregisteredf4a1db42
-
Unregisteredf4a1db42
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ja precis, det är jag helt med på & min tanke har aldrig varit att ringa Comhem utan därför jag skrev om nån visste om en annan box som var bättre, inga problem om den inte subventioneras av Comhem, köper en i såfall. Om man bryter garantiplomberingen upphör naturligtvis ComHems support för boxen och man står själv risken för vad som händer med boxen. Även om man sätter tillbaka originaldisken har garantin upphört liksom ComHems ansvar. När man byter en hårddisk i en PVR vet man inte heller vilka problem som kan härledas till den hårddisk man själv satt dit och hur boxen skulle uppfört sig annars. Den box som bevisligen fungerar bra med större hårddisk och dessutom blivit hyfsat stabil med tiden är Humax HDPVR-1000C. Den finns fortfarande att få tag på men den subventioneras inte av ComHem. Den "nya" Motorola VIP1963C kan vara ett alternativ. Dock finns inga rapporter ännu om hur den fungerar med större hårddisk än 320GB som är standard. Risken är också att denna box har samma problem i en del avseenden som den vanliga On demand-boxen från Motorola.
Precis, är helt med på att det inte är nån idé & ringa Comhem utan tänkte köpa den själv i såfall, trodde att det funkade bra eftersom att flera stycken bytt till 2TB och inte hört att nån haft jätteproblem. Precis, det var Humaxen jag tänkte på, kanske läge & läsa igenom den 95-sidiga tråden *huvaligen*
Postad 26 juni 2012 - 07:12
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Vi har väldiga problem med störningar. Bilden pixeliseras och hoppar till och ljudet försvinner för att ersättas av korta, höga "skräpljud". Ofta blir det så dåligt att vi måste sluta titta på tv.
Någon annan med liknande allvarliga problem? Com hem har varit ute hos oss och bytt antennuttag, men det hjälpte inte alls. Kvinnan på kundservice hävdade att detta inte var det vanliga boxproblemet, som de känner till, att det här är för allvarligt problem för detta.
Redigerat av Kristoffer, 26 juni 2012 - 07:13.
Postad 26 juni 2012 - 07:23
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Vi har väldiga problem med störningar. Bilden pixeliseras och hoppar till och ljudet försvinner för att ersättas av korta, höga "skräpljud". Ofta blir det så dåligt att vi måste sluta titta på tv.
Någon annan med liknande allvarliga problem? Com hem har varit ute hos oss och bytt antennuttag, men det hjälpte inte alls. Kvinnan på kundservice hävdade att detta inte var det vanliga boxproblemet, som de känner till, att det här är för allvarligt problem för detta.
Jag har samma problem. Om det kom med kanalomläggningen eller bytet från Humaxboxen till Samsungboxen vet jag inte. Det skedde i princip samtidigt.
Postad 26 juni 2012 - 07:28
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vad har du för % styrka/kvalitet på de kanaler som är dåliga? Är det bara HD eller generellt? Ofta är det en antennförstärkare typ denna: http://www.kjell.com...re-18-db-p30110som löser problemet. Jag fick ok ljud och bild sedan jag skaffade en sådan. Ibland behövs bättre antennkabel också t ex: http://www.netonnet....2m/166487.4310/
Postad 26 juni 2012 - 10:21
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Det funkade bra på förra (icke-HD-)boxen, men inte på den nuvarande. Signalstyrkan pendlar mellan 40 och 50 %. Det spelar ingen roll vilken kanal vi kollar på, HD eller inte. Testade antennförstärkare, men hjälpte inte. Har en bra, ny antennkabel, så det är inte det.
Postad 26 juni 2012 - 10:35
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det funkade bra på förra (icke-HD-)boxen, men inte på den nuvarande. Signalstyrkan pendlar mellan 40 och 50 %. Det spelar ingen roll vilken kanal vi kollar på, HD eller inte. Testade antennförstärkare, men hjälpte inte. Har en bra, ny antennkabel, så det är inte det.
Om du inte kan få fungerande bild & ljud ens med antennförstärkare & bra antennkabel är det något problem med ComHems nät i ditt hus eller utanför. Vore bra om du hade möjlighet att kolla med annan box för att utesluta att det är boxen som spökar. Ditt uttag var tydligen bytt så det är underligt att du fortf har problem om man mätt upp kvalitet & styrka på signalen efter bytet. Du får felanmäla och ligga på tills ComHem de har åtgärdat detta om det är ett problem med nätet.
Postad 26 juni 2012 - 17:40
andlil
-
andlil
-
Rookie
-
7 inlägg
Jotack, precis som du säger pixelering och "tjippande" ljud är vardagsmat hos oss, kom i samband med kanalomläggning. Har bra signalstyrka och inga bit-fel om man kollar på info-sidan på en kanal men det är skräp i alla fall. Har provat att byta antennkabel kors och tvärs men ingen skillnad och min erfarenhet av ComHems kundtjänst gör att jag inte kan ringa dit utan att riskera min mentala hälsa...
Postad 26 juni 2012 - 21:56
Snyggve
-
Snyggve
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har precis samma problem med "tjippande" ljud, pixeleringar och frysningar. Har haft det under det senaste året, så länge jag haft denna "underbara" box. Skaffade den i samband med att jag flyttade till hus och har hela tiden trott att felet varit insignalen men efter att ha haft tekniker från Comhem här, bytt till svindyr antennkabel, flyttat runt utrustningen för att undvika störningar osv kom supporten fram till att det nog var fel på boxen. Bilden blev helt olidligt kass efter kanalomläggningen så jag skickade in den till Anovo och använde under tiden en annan box (Bluerayspelare med digitaltuner) och det funkade klockrent. Inte ett hack på en hel vecka. Fick tillbaka en helt ny box från Anovo och tänkte att nu blir det nog bra! Men tji fick jag! Fortfarande tjippar och hack med den nya boxen! Skitbox säger jag bara! Eller har jag fått två måndagsex??
Postad 28 juni 2012 - 12:46
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Ingen har hört av sig än, men jag ringde och frågade vad status var och då berättade de att de hade hittat ett nätfel och att det inte var fel på boxen. De skulle dock återkomma när de visste mer. Vi får väl se vad som händer ...
Postad 28 juni 2012 - 19:02
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2 318 inlägg
Någon som har erfarenheter av trasig fjärrkontroll och hur man går tillväga med detta?
Slutade helt plötsligt fungera igår 
Boxen är 6 månader gammal ungefär.
Redigerat av MartinAberg, 28 juni 2012 - 19:02.
Postad 28 juni 2012 - 19:16
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Någon som har erfarenheter av trasig fjärrkontroll och hur man går tillväga med detta? Slutade helt plötsligt fungera igår  Boxen är 6 månader gammal ungefär.
Hände min med för några veckor sedan. Ringde till comhem som skickade en ny - utan kostnad. Tog två dagar.
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 28 juni 2012 - 19:17.
Postad 28 juni 2012 - 19:46
Krillur
-
Krillur
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag har precis samma problem med "tjippande" ljud, pixeleringar och frysningar. Har haft det under det senaste året, så länge jag haft denna "underbara" box. Skaffade den i samband med att jag flyttade till hus och har hela tiden trott att felet varit insignalen men efter att ha haft tekniker från Comhem här, bytt till svindyr antennkabel, flyttat runt utrustningen för att undvika störningar osv kom supporten fram till att det nog var fel på boxen. Bilden blev helt olidligt kass efter kanalomläggningen så jag skickade in den till Anovo och använde under tiden en annan box (Bluerayspelare med digitaltuner) och det funkade klockrent. Inte ett hack på en hel vecka. Fick tillbaka en helt ny box från Anovo och tänkte att nu blir det nog bra! Men tji fick jag! Fortfarande tjippar och hack med den nya boxen! Skitbox säger jag bara! Eller har jag fått två måndagsex??
Jag har samma problem, så du är inte ensam. Har Comhem någonsin levererat en problemfri box???
Postad 29 juni 2012 - 07:32
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Jag har samma problem, så du är inte ensam. Har Comhem någonsin levererat en problemfri box???
Hej. Vi hade en enkel digitalbox som pixlade bilden och det där tjippljudet mest hela tiden. Efter byte till denna box har vi varit helt utan problem. Så vitt jag vet har vi en felfri box. Än så länge. Haft den någon månad.
Postad 29 juni 2012 - 08:07
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2 318 inlägg
Hände min med för några veckor sedan. Ringde till comhem som skickade en ny - utan kostnad. Tog två dagar.
Kontaktade de igårkväll. De var väldigt tillmötesgående och en ny fjärris är på väg via posten nu
Postad 29 juni 2012 - 15:21
jontor
-
jontor
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Samma här !! Pixel och blockbildningar och tjippljud m.m och det blev ännu sämre efter kanal omlägningen...suck !!!!!
Postad 29 juni 2012 - 21:20
Cicero_gbg
-
Cicero_gbg
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej gott folk!
Jag har hållit på att försöka få ordning på min box. Jag kan inte se på några andra kanaler än SVT1, SVT2 och TV4. Jag läste någonstans att jag skulle ha på SVT1 under en timma, så att kortet kunde uppdateras, men det har inte hjälpt ännu. Jag får meddelandet [Felkod 1] på de vanliga kanalerna och [Svag eller ingen signal] på HD-kanalerna. Finns det någon som kan tipsa mig om vad jag kan göra för att få boxen att funka. Tills idag har jag haft mitt ComHem-kort i TV:n och det har alltid fungerat fin-fint, så kortet är det inget fel på.
Tacksam för svar!
Postad 29 juni 2012 - 21:33
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej gott folk! Jag har hållit på att försöka få ordning på min box. Jag kan inte se på några andra kanaler än SVT1, SVT2 och TV4. Jag läste någonstans att jag skulle ha på SVT1 under en timma, så att kortet kunde uppdateras, men det har inte hjälpt ännu. Jag får meddelandet [Felkod 1] på de vanliga kanalerna och [Svag eller ingen signal] på HD-kanalerna. Finns det någon som kan tipsa mig om vad jag kan göra för att få boxen att funka. Tills idag har jag haft mitt ComHem-kort i TV:n och det har alltid fungerat fin-fint, så kortet är det inget fel på.
Tacksam för svar!
Du kanske kan testa att göra en ny kanalsökning på boxen.
Postad 29 juni 2012 - 21:53
Cicero_gbg
-
Cicero_gbg
-
Rookie
-
6 inlägg
Du kanske kan testa att göra en ny kanalsökning på boxen.
Hej! Jag har redan gjort det ett par gånger. Jag har också gjort en återställning, uppdaterat mjukvaran... Inget av det har hjälpt ännu...
Postad 29 juni 2012 - 22:01
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej! Jag har redan gjort det ett par gånger. Jag har också gjort en återställning, uppdaterat mjukvaran... Inget av det har hjälpt ännu...
Testa att göra boxen strömlös några minuter
Postad 30 juni 2012 - 16:49
Pigoo
-
Pigoo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej gott folk! Jag har hållit på att försöka få ordning på min box. Jag kan inte se på några andra kanaler än SVT1, SVT2 och TV4. Jag läste någonstans att jag skulle ha på SVT1 under en timma, så att kortet kunde uppdateras, men det har inte hjälpt ännu. Jag får meddelandet [Felkod 1] på de vanliga kanalerna och [Svag eller ingen signal] på HD-kanalerna. Finns det någon som kan tipsa mig om vad jag kan göra för att få boxen att funka. Tills idag har jag haft mitt ComHem-kort i TV:n och det har alltid fungerat fin-fint, så kortet är det inget fel på.
Tacksam för svar!
--- Det är Comhem-kanalen du ska ha boxen inställd på i en timme. Angående problemen med pixlingar, läs igenom tråden så har ni svaret på den frågan. Men jag kan upprepa mig, Comhem och Samsung arbetar på en lösning på detta problem, eftersom dom har kommit fram till att det är en bugg med just den boxen. Dom har jobbat länge på det nu, tycker det börjar bli dags att fixa det, + ge en kompensation till sina kunder.
Postad 30 juni 2012 - 23:31
Cicero_gbg
-
Cicero_gbg
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej igen!
I morse ringde jag Comhem och de sa att de måste para ihop min nya box med mitt Comhem-kort. Det hade jag inte en aning om. När det väl var gjort, så fungerade kanalerna... de flesta i alla fall... Min Eurosport HD har en för svag signal och TV3 och några kanaler till är pixliga.Dock var det mycket intressant att få veta att jag inte kan göra något åt pixlingar, mer än att tjata på Comhem att jag har probelm...
Postad 01 juli 2012 - 06:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej igen! I morse ringde jag Comhem och de sa att de måste para ihop min nya box med mitt Comhem-kort. Det hade jag inte en aning om. När det väl var gjort, så fungerade kanalerna... de flesta i alla fall... Min Eurosport HD har en för svag signal och TV3 och några kanaler till är pixliga.Dock var det mycket intressant att få veta att jag inte kan göra något åt pixlingar, mer än att tjata på Comhem att jag har probelm...
Ja det där med parning/pairing av HD-boxar brukar man få upptäcka själv. Min första HD-box skaffade jag för ganska många år sedan och den stod på ett dygn och tänkte innan jag började undersöka varför den inte tog emot några kanaler. Så upptäckte jag till slut att kortet och boxen skulle paras ihop i ComHems system för att de ville vara säkra på att jag inte hade något skumt för mig med programkortet... Du kan se om det blir bättre genom att skaffa en antennförstärkare typ denna: http://www.kjell.com...re-18-db-p30110För mig löste antennförstärkaren problem med framför allt HD-kanalerna. På vissa HD-kanaler hade jag inte ens bild innan jag satte dit förstärkaren. Dessutom fungerar den som splitter om man vill ha två boxar.
Postad 03 juli 2012 - 09:52
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Com hem har fortfarande inte återkommit. Senast jag ringde sa de att det var nätfel, men att de skulle återkomma. Det har de inte gjort, så jag ringde igen. Nu säger de att det är fel på boxen och att de väntar på en uppdatering från Samsung. Tills dess kan de inte göra något. Det är givetvis ohållbart. Vi kan ju inte betala en massa pengar varje månad för en tjänst som inte fungerar. Kundservicetjejen kunde dock inte säga någonting, så jag begärde att få prata med hennes chef, Fredrik Eriksson. Hon tog mina uppgifter och skulle be honom ringa mig så fort som möjligt. Vi får väl se om han gör det.
Som vanligt i sådana här fall är det man själv som får jaga, eftersom företaget i fråga aldrig hör av sig. Uselt och under all kritik.
Hur länge har Samsung jobbat med en uppdatering? Hur länge har ni väntat som har problem med boxen?
Postad 03 juli 2012 - 10:44
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Jag roade mig med att söka lite snabbt i tråden. Detta är ungefärliga datum: - Boxen släpptes i mars 2011 med fw version 1
- Fw version 2 kom 18 maj 2011
- Fw version 3 kom 8 september 2011
- Fw version 4 kom 23 mars 2012
Känns som att ni får vänta åtminstone tills september för en ny uppdatering. Fast det är ju bara 2 månader bort nu..
Postad 08 juli 2012 - 13:36
Cicero_gbg
-
Cicero_gbg
-
Rookie
-
6 inlägg
Ja det där med parning/pairing av HD-boxar brukar man få upptäcka själv. Min första HD-box skaffade jag för ganska många år sedan och den stod på ett dygn och tänkte innan jag började undersöka varför den inte tog emot några kanaler. Så upptäckte jag till slut att kortet och boxen skulle paras ihop i ComHems system för att de ville vara säkra på att jag inte hade något skumt för mig med programkortet... Du kan se om det blir bättre genom att skaffa en antennförstärkare typ denna: http://www.kjell.com...re-18-db-p30110 För mig löste antennförstärkaren problem med framför allt HD-kanalerna. På vissa HD-kanaler hade jag inte ens bild innan jag satte dit förstärkaren. Dessutom fungerar den som splitter om man vill ha två boxar.
Tack för tipset med antennförstärkaren, det är precis som du säger... ingen bild på vissa HD-kanaler.
Postad 10 juli 2012 - 04:37
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Jag har kört med min i flera månader utan problem, har bytt ut disken också, har WD green disk på 1tb, har spelat in så nästan halva disken är full, boxen har hängt sig ett par gånger under den här tiden men annars har allt funkat bra, jag stänger av boxen varje kväll, lämnar den aldrig på.
Postad 14 juli 2012 - 17:00
Unregistered43490
-
Unregistered43490
-
Användare
-
-
181 inlägg
Min digitalbox har börjat att regelbundet hänga sig i avstängt läge, med felkod 04 04. Då går det inte att starta boxen varken via fjärrkontrollen eller med on/off knappen på boxen. Enda sättet att starta upp boxen är att först dra ur och sätta tillbaka strömsladden.
Com Hem har naturligtvis inte en susning. Jag hittar inte heller någon information hos Samsung Support.
Någon som vet vad koden 04 04 står för?
Postad 16 juli 2012 - 10:51
Unregistered8a394dde
-
Unregistered8a394dde
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
OT: finns det nån comhembox som går att styra via iPad app?
Postad 17 juli 2012 - 12:29
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
OT: finns det nån comhembox som går att styra via iPad app?
Med irule kan du styra valfri Comhembox. https://www.minhembi...howtopic=273373
Postad 19 juli 2012 - 20:17
muppmat
-
muppmat
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag hade samma problem som flera andra efter kanalomläggningen, hack och blockbildningar, följande löste mitt problem:
1) En antennförstärkare av lite bättre kvalité (lågt brustal), kostade 449 på kjell tror jag. en ingång, två förstärkta utgångar (+en oförstärkt), med f-kontakter. Hade signalstyrka på 22% innan, efteråt ligger den mellan 70 och 80. Förstärkaren är justerbar, höja till cirka 50% signalstyrka på boxens mätare var inte tillräckligt, utan först vid 70-80 så började det funka utan några som helst problem.
2) Galvaniskt filter direkt på uttaget i väggen, därefter direkt på antennförstärkaren. (utan detta så var det en hel del störningar kvar, men det hjälpte inte ensamt)
3) Bytte antennkabel till en med f-kontakter i båda ändar (mest för att den skulle passa lätt på antennförstärkaren) och en liten adapter F till tvkontakt precis innan digitalboxen. Kabeln är trippelskärmad, det är cirka 10 meter mellan vägguttag och digitalbox.
Andra utgången ska gå till en tv i ett annat rum, även där blir det kabel på rulle av lite bättre kvalite.
Alltihopa inköpt på kjell, cirka 850 spänn totalt..
undrar om comhem vill pröjsa det? antagligen inte...
Postad 22 juli 2012 - 14:19
Unregistered431b4216
-
Unregistered431b4216
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag hade samma problem som ni andra med bild/ljudstörningar, fick reda på att det jobbas med en fix för detta men det fanns ingen tid när det ska vara klart.
Jag åkte och köpte en begagnad Humax HDPVR-1000C som funkar klockrent.
Postad 22 juli 2012 - 14:37
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag hade samma problem som ni andra med bild/ljudstörningar, fick reda på att det jobbas med en fix för detta men det fanns ingen tid när det ska vara klart. Jag åkte och köpte en begagnad Humax HDPVR-1000C som funkar klockrent.
Humax HDPVR-1000C är den bästa HDPVR som finns för ComHem f n. Så det var klokt av dig att köpa den boxen - jag har en Humax HDPVR-1000C i drift och köpte tidigare i år en extra likadan box att ha som back-up. Man vet ju aldrig hur länge det går att få tag på HDPVR-1000C. Synd att nya Motorola-boxen VIP-1963 med On demand och inspelningsfunktion verkar ha en del barnsjukdomar - likt Samsung SMT-C7160. VIP-1963 är egentligen ingen ny box för Telia har haft den i några år. Jag kollade på Telias forum för digitalboxar och där pratar man fortf om en hel del problem just med den boxen så det dröjer nog innan den är avbuggad hos ComHem...
Postad 24 juli 2012 - 22:05
Unregisteredb013397f
-
Unregisteredb013397f
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej!
Införskaffade mig nyligen en sådan box men när jag sätter i kortet och kollar på kanalerna som jag har valt (ej 1,2,4) så står det endast, kontrollera kort.
Ringde ComHem för att paira boxen med kortet vilket de påstod att de har gjort men det verkar inte fungera.
Satte även på ComHem-kanalen i över 1 timme men kan fortfarande ej se på dessa kanaler.
Kan även nämna att jag har uppdaterat boxen till senaste mjukvaran innan kanalsökningen. Vet någon vad detta beror på?
Postad 04 augusti 2012 - 00:07
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Är Humax HDPVR-1000C alltså bättre än Samsung-boxen? Har den samma/bättre funktioner eller är det något som saknas?
Postad 04 augusti 2012 - 11:05
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Är Humax HDPVR-1000C alltså bättre än Samsung-boxen? Har den samma/bättre funktioner eller är det något som saknas?
Humax-boxen är bättre för att den kom 2008 och Samsung-boxen 2010. Ju fler mjukvaruuppdateringar en box fått, desto stabilare är den. Funktionsmässigt är de snarlika - jag har ingen egen erfarenhet av Samsung-boxen så någon med erfarenhet av bägge boxarna kan väl fylla i. Det jag vet om Samsung-boxen är vad jag sett i denna tråd. Humax HDPVR har jag bra erfarenhet av - jag har uppgraderat hdd några gånger t ex. För många är naturligtvis bristen på subvention hos ComHem en orsak att inte välja Humax HDPVR. Det blir säkert Samsung för de flesta i synnerhet som On demand-boxen med HDPVR (Motorola VIP1963C) behöver avlusas innan man kan rekommendera den.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 augusti 2012 - 11:14.
Postad 04 augusti 2012 - 12:26
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
Nu har jag haft denna förbannade skräpbox i 4 veckor, trodde verkligen att problemen var lösta men "icke-sa-nicke", så här mycket problem jag haft under 4 veckor har jag inte haft genom alla år med min gamla, och som tur är står den kvar under tv´n så jag kommer nog dra i gång den istället.
Har märkt att om jag låter boxen bara stå & inte stänger av den så hänger den sig färre gånger, men ändå så hänger den sig mellan 1-2 gånger per vecka men igår hände det som bara inte ska kunna/få hända : - satt & kolla en film via min Boxee och gick över för att se så den inte låst sig som jag tyvärr måste göra, spelade in fotbollen som hade gått 30 min & jodå där var det visst blåskärm, fast utan vita bokstäver, stängde av på baksidan & slog på & väntade tills disken kommit igång & gick in & såg att det fanns 2TB ledigt och ingenting inspelat, okej väntar väl en stund då men nähä, allt är bara tokborta, drygt 700GB/212tim borta bara sådär.
Okej om en disk helt enkelt går sönder som dom gör ibland men att den bara tar bort allting och sen fungerar precis som om inget hänt...faan. Och nej, jag har inte råkat trycka på formatera.
Det borde inte ha att göra med att jag även kastat in 2TB-disken som nämnts i tråden för jag väntade & satte in den några dagar och den hann hänga sig även med originaldisken.
1 - Gilla läget & invänta uppdateringar 2 - Köp ny box (rekommendera gärna nån som ni vet funkar med större disk) 3 - Återgå till min trogna Samsung DCB-P770ZS
Jag körde med 1,5Tb disk först och då hängde sig boxen ofta, bytte till en disk på 1Tb och då verkar de funka bättre, boxen kan ju inte visa mer en 1tb om man kollar disken i inställningar, kan vara att den strular mer om man kör med för stor disk, blev då bättre i min, har inte hängt sig en enda gång sen jag bytte till 1tb disken och de är snart ett halvår sen.
Postad 09 augusti 2012 - 15:39
apophis84
-
apophis84
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hej.
Haft boxen i ca 1 vecka och är generellt nöjd med den, men det som stör mig är den förbenade fläkten som går igång stup i ett och låter väldigt mkt. (tom. min sambo som inte är speciellt ljudkänslig blir också irriterad)
Frågan är ju om de kan vara något fel på den då boxen inte ens är speciellt varm när fläkten drar igång.
Hur ofta går fläkten igång för er, och upplever ni fläkten som störande?
Mvh
Redigerat av apophis84, 09 augusti 2012 - 23:05.
Postad 09 augusti 2012 - 16:46
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Hej.
Haft boxen i ca 1 vecka och är generellt nöjd med den, men det som stör mig är den förbenade fläkten som går igång stup i ett och låter väldigt mkt. (tom. min sambo som inte är speciellt ljuskänslig blir också irriterad)
Frågan är ju om de kan vara något fel på den då boxen inte ens är speciellt varm när fläkten drar igång.
Hur ofta går fläkten igång för er, och upplever ni fläkten som störande?
Mvh
Fläkten skall inte ge ljud ifrån sig efter sista uppgraderingen. Pröva att uppgradera via menyn.
Postad 09 augusti 2012 - 18:04
apophis84
-
apophis84
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Fläkten skall inte ge ljud ifrån sig efter sista uppgraderingen. Pröva att uppgradera via menyn.
Hmm, vad jag förstår så finns det 2 lägen, dvs antingen på eller av med senaste firmware, och självklart har jag senaste ;-)
Postad 10 augusti 2012 - 00:30
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Klart att det låter från fläkten. Den är inte ljudlös. Däremot verkar det variera i ljudnivå mellan olika boxar och man är olika känslig. Det kan även bli förhöjd ljudupplevelse via resonans i möbel den står i. Fläktljudet har blivit mkt lägre i samband med ny prgvara men för min del så är det fortfarande störande när man har låg volym på det man tittar på.
Efter service på min box, kom den tillbaka och lät vansinnigt mkt. Bröt lite på plåten vid fläktutblåset och fick den mkt tystare, men helt tyst....nej. Jag har haft tillgång till 3 boxar och samtliga har låtit i varierande grad.
Postad 10 augusti 2012 - 17:09
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Min låter ingenting där den står. Står förvisso i en möbel som antagligen dämpar en del.
Postad 10 augusti 2012 - 21:33
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Min låter ingenting där den står. Står förvisso i en möbel som antagligen dämpar en del.
Enligt Palle har du o jag fel!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|