Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - BenQ PE7800 *

1230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 december 2004 - 14:30

MrJones
  • MrJones
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Det blir olika mycket tearing vid dvdspelning beroende på vilken upplösning/Hz du valt att skicka ut. Min Optoma H30 ser bara bra ut när den får 60hz, men 7800:an är mer flexibel vad jag förstått.

Här är ett program som är bra att testa med för att se hur bilden blir vid panoreringar o.d: http://upl.silentwhi.../JudderTest.zip

Testa på skärmen först, ställ "Bar speed divider" på 10 eller så och kolla hur mycket ojämnheter och uppdelningar som uppstår i strecket. För att få jämn rörelse måste du förmodligen sätta på vsync i grafikkortsinställningarna, ställ isf. dividern på 0 istället så det inte kryper fram. När du bekantat dig lite med vad olika Hz gör för rörelsen i programmet så kan du testa med projen och försöka hitta en inställning som ser bra ut (målet är att få linjen som jämn som möjligt).

Postad 06 december 2004 - 20:57

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Det blir olika mycket tearing vid dvdspelning beroende på vilken upplösning/Hz du valt att skicka ut. Min Optoma H30 ser bara bra ut när den får 60hz, men 7800:an är mer flexibel vad jag förstått.

Här är ett program som är bra att testa med för att se hur bilden blir vid panoreringar o.d: http://upl.silentwhi.../JudderTest.zip

Testa på skärmen först, ställ "Bar speed divider" på 10 eller så och kolla hur mycket ojämnheter och uppdelningar som uppstår i strecket. För att få jämn rörelse måste du förmodligen sätta på vsync i grafikkortsinställningarna, ställ isf. dividern på 0 istället så det inte kryper fram. När du bekantat dig lite med vad olika Hz gör för rörelsen i programmet så kan du testa med projen och försöka hitta en inställning som ser bra ut (målet är att få linjen som jämn som möjligt).

Suvveränt program det där =) Tror jag iaf.
Testade det som hastigast på skärmen och här funkade det helt okey.
Har inte testat på projektorn än.
Hur gör man för att på enklast sätt i Powerstrip ändra Hz:en ?
Jag har lyckats få fram en (vad jag tror är) 1024x576 i 50Hz inställning.
Någon som har några bra tips?
Tycker Powerstrip är lite för krångligt för att förstå sig på B)

Mvh Fredrik

Postad 07 december 2004 - 01:07

MrJones
  • MrJones
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Du går in i Advanced timing options under Display Profiles på PowerStrip, där kan du ändra Hz på refresh rate. Det kan vara svårt att få en exakt siffra, men man får prova sig fram lite och se vad som blir bra. Det optimala för PAL är 50hz, ingen tearing (kolla med JudderTest), synkat till 50hz med ReClock. Frågan är bara om färghjulet verkligen kan synka till något annat än 60hz utan problem, men då jag inte har sett någon 7800 med dom inställningarna så vet jag inte hur det blir.

Postad 11 december 2004 - 00:24

Nlights
  • Nlights
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en 7800, tyvärr så finns det ingen som säljer den i närheten av där jag bor.

Skall dock på tjänsteresa till Malmö nästa vecka, någon som kan tipsa mig om vart jag kan se en 7800 live i Malmö eller dess omnejd?

Postad 11 december 2004 - 12:34

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hejsan!
Har precis beställt en 7800:a, borde komma nästa vecka :D

Nu till min undran: funderar på att köra scart > s-video från min digitalbox, är det nån som kör på detta vis som kan berätta hur bra (eller dålig) bildkvalitén blir?

/Erik

Postad 13 december 2004 - 12:29

Unregisteredd35fadb9
  • Unregisteredd35fadb9
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hejsan!
Har precis beställt en 7800:a, borde komma nästa vecka  :blink:

Nu till min undran: funderar på att köra scart > s-video från min digitalbox, är det nån som kör på detta vis som kan berätta hur bra (eller dålig) bildkvalitén blir?

/Erik

Tjena !

Jag kör det som du efterfrågar och jag tycker att det fungerar bra.

Tycker inte att det är kabeln och projen som är den svagaste upplevda länken.
Kör scart-s-video från Kjell & Co.

Sportsändningar ger ett ganska uselt intryck medans filmsändningar och vissa såpor och serier ser helt ok ut.

Tjejen brukar slå projen varje tisdag och bränna igenom hela registret med såpor och heminredningsprogram.....med rumsbelysning påslagen :blink:

Postad 13 december 2004 - 14:51

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hejsan!
Har precis beställt en 7800:a, borde komma nästa vecka  :blink:

/Erik

Tjena !

Sportsändningar ger ett ganska uselt intryck medans filmsändningar och vissa såpor och serier ser helt ok ut.

Tjejen brukar slå projen varje tisdag och bränna igenom hela registret med såpor och heminredningsprogram.....med rumsbelysning påslagen :blink:

Det låter ju skapligt. Tyvärr är främsta anledningen till att jag har digitalbox just att titta på sportsändningar.....men jag antar att det inte finns några alternativ då digitalboxen bara har en scartutgång, eller finns det möjligen någon annan väg att gå?

Postad 13 december 2004 - 19:31

Unregisteredd35fadb9
  • Unregisteredd35fadb9
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hejsan!
Har precis beställt en 7800:a, borde komma nästa vecka  B)

/Erik

Tjena !

Tjejen brukar slå projen varje tisdag och bränna igenom hela registret med såpor och heminredningsprogram.....med rumsbelysning påslagen :)

Det låter ju skapligt. Tyvärr är främsta anledningen till att jag har digitalbox just att titta på sportsändningar.....men jag antar att det inte finns några alternativ då digitalboxen bara har en scartutgång, eller finns det möjligen någon annan väg att gå?

Problemet är att sändningen är av dålig kvalité. Det du kan göra för att inte uppleva det lika starkt är att förminska bilden så mycket det går och sätta dig så långt bort från duken som möjligt. Skit in skit ut, så är det och frågan du får ställa dig är vart din smärtgräns går.
Personligen kollar jag mycket hellre på hockey på 90 tum än 28 tum även om man ser alla brister tydligare i sändningen.

Postad 14 december 2004 - 08:56

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hejsan!
Har precis beställt en 7800:a, borde komma nästa vecka  B)

/Erik

Tjena !

Tjejen brukar slå projen varje tisdag och bränna igenom hela registret med såpor och heminredningsprogram.....med rumsbelysning påslagen :)

Problemet är att sändningen är av dålig kvalité. Det du kan göra för att inte uppleva det lika starkt är att förminska bilden så mycket det går och sätta dig så långt bort från duken som möjligt. Skit in skit ut, så är det och frågan du får ställa dig är vart din smärtgräns går.
Personligen kollar jag mycket hellre på hockey på 90 tum än 28 tum även om man ser alla brister tydligare i sändningen.

Hmm, sändningskvalitén är ju svårt att göra något åt. Jag är väl inte sådär jättekräsen men det är klart att man alltid vill ha så bra bild som möjligt. Annars låter ju tipset om att förminska bilden bra, sånt brukar ju göra den upplevda bilden bättre. Tack för hjälpen!

Postad 14 december 2004 - 09:52

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
Jag skulle råda dig att köpa en rgb till component omvandlare.
Och köra component till projen jag gör det till 8700+ med mycket bra resultat.
Mvh:ML

Postad 14 december 2004 - 10:41

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Det låter intressant. Jag har som novis lite svårt att hitta rätt i kabeldjungeln, men hittade i alla fall denna kabel hos hembiobutiken, är det en sån du menar? Blir lite osäker då jag läser det som står i "Observerastycket"...

Postad 15 december 2004 - 00:05

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0

Det låter intressant. Jag har som novis lite svårt att hitta rätt i kabeldjungeln, men hittade i alla fall denna kabel hos hembiobutiken, är det en sån du menar? Blir lite osäker då jag läser det som står i "Observerastycket"...

Den funkar inte utan du måste ha en omvandlare till component för att projen kan inte ta emot rgb skart.
Tror att det kostar ca 1000kr

Postad 15 december 2004 - 00:07

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
typ denna ! http://www.hembiobut...p?pgrpnr=110080

Postad 15 december 2004 - 10:32

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

typ denna ! http://www.hembiobut...p?pgrpnr=110080

Aha, nu är jag med. Tack för tipset!

Postad 15 december 2004 - 19:47

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Nu har jag då fått hem min 7800 men knappt har man dragit igång den förrän problem dyker upp.

Kopplat med komponentkabel från dvd (som inte skickar progressiv signal om det nu spelar roll i detta sammanhang) till projjens komponentingångar (inte BNC-ingångarna) och bilden kan sammanfattas med två ord: VÄLDIGT RÖD. Har förtvivlat försökt att dra ner på det röda men det hjälper inte. För övrigt har jag inte rört någonting och alla säger att det ska funka bra direkt ur lådan. S-Video har jag prövat och det blir ok bild men det vore kul om man fick bra bild med komponenten också.

Så nu undrar jag om det är någon som känner igen detta problem och vad gör man i så fall åt det?

Postad 15 december 2004 - 20:05

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Kanske ett tråkigt svar men byt DVD till en som kan köra med progressiv scan

Postad 15 december 2004 - 20:11

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Kanske ett tråkigt svar men byt DVD till en som kan köra med progressiv scan

ja, sådär jätteroligt tyckte jag inte att det var

Postad 15 december 2004 - 20:34

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag upprepar:

Nu har jag då fått hem min 7800 men knappt har man dragit igång den förrän problem dyker upp.

Kopplat med komponentkabel från dvd (som inte skickar progressiv signal om det nu spelar roll i detta sammanhang) till projjens komponentingångar (inte BNC-ingångarna) och bilden kan sammanfattas med två ord: VÄLDIGT RÖD. Har förtvivlat försökt att dra ner på det röda men det hjälper inte. För övrigt har jag inte rört någonting och alla säger att det ska funka bra direkt ur lådan. S-Video har jag prövat och det blir ok bild men det vore kul om man fick bra bild med komponenten också. Bilden är alltså inte lite rödaktig utan väldigt röd.

Så nu undrar jag om det är någon som känner igen detta problem och vad gör man i så fall åt det?

Postad 15 december 2004 - 20:57

Unregistered346b2e27
  • Unregistered346b2e27
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Inte ska du behöva byta dvd för att få en icke röd bild.

Har du testat att koppla in komponentkabeln via bnc kontakterna
(vid behov anv medföljande adaptrar).

Dessa ingångar accepterar både progressiv samt interlaced,
funkar iaf hur bra som helst för mig. Har bara använt dessa kontakter själv.

Postad 15 december 2004 - 21:13

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Inte ska du behöva byta dvd för att få en icke röd bild.

Har du testat att koppla in komponentkabeln via bnc kontakterna
(vid behov anv medföljande adaptrar).

Dessa ingångar accepterar både progressiv samt interlaced,
funkar iaf hur bra som helst för mig. Har bara använt dessa kontakter själv.

Har provat det, blir tyvärr samma resultat. Kan inte gärna vara kabeln som felar heller eftersom jag provat medföljande komponentkablar med samma röda resultat.... ;)

Postad 15 december 2004 - 21:13

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Har du kollat vilken sätting under "pro picture" som du har satt den på. Om den är på Warm så blir bilden väldigt röd.

Postad 15 december 2004 - 21:27

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Har du kollat vilken sätting under "pro picture" som du har satt den på. Om den är på Warm så blir bilden väldigt röd.

den står på normal. Grejen är att så fort jag byter source från komponent till s-video som jag också kopplat in så blir bilden bra. Det gör ju att det inte känns som om det är inställningarna det är fel på. Då återstår väl bara dvd'n och kabeln antar jag...

Postad 15 december 2004 - 23:21

stenne
  • stenne
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Kolla så att du inte har tappat Blå färg på vägen genom att dra ur Röd kabel märkt Cr eller Pr. Om bilden då blir svartvit så har du ingen blå signal i den blåa kabeln. Kolla då kopplingar bak på DVD:n. Har du ingen blå ut där så måste det vara någu fel på DVD-spelaren.

//Stenne

Postad 16 december 2004 - 06:12

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Kolla så att du inte har tappat Blå färg på vägen genom att dra ur Röd kabel märkt Cr eller Pr. Om bilden då blir svartvit så har du ingen blå signal i den blåa kabeln. Kolla då kopplingar bak på DVD:n. Har du ingen blå ut där så måste det vara någu fel på DVD-spelaren.

//Stenne

Provade precis detta, men bilden blev blå vilket jag antar är ok. Ska ändå ta hit en polares dvd ikväll så får vi se om det blir samma resultat. Blir det det så pekar väl allt på att felet ligger hos projektorn, eller?

Postad 16 december 2004 - 07:39

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Förutom problemet med röd bild har jag märkt en annan grej. Då jag kör helt vit bild ser jag tre mörka, väldigt smala men ändå fullt synliga vertikala streck. Ett i mitten av bilden, och två ungefär i mitten av vardera bildhalva. Ska det vara så?

Postad 16 december 2004 - 09:28

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Suede: Nej, det ska det inte. Det ska inte finnas några streck och den ska inte behöva dra åt något färghåll ifall du själv inte ställt den så.

Postad 16 december 2004 - 09:54

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Suede: Nej, det ska det inte. Det ska inte finnas några streck och den ska inte behöva dra åt något färghåll ifall du själv inte ställt den så.

Aj då, var lite rädd för det. Ska som sagt prova med en annan dvd ikväll, sen är det nog läge att felanmäla.

Postad 16 december 2004 - 17:34

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Får snart hem min BenQ..

Jag undrar om de är nån som vet hur den funkar med min nuvarande DVD-Sony DVP-NS900V QS ?

Tacksam för svar//Stefan

Redigerat av Stefan7574, 16 december 2004 - 17:42.

Postad 19 december 2004 - 21:46

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Ingen aning tyvärr Stefan. Kör bara från datorn, men det ska nog gå bra för dig :D

För er som inte testat HD-material på er projektor än; GÖR DET! FORT! NU!! PÅ EN GÅNG!!!!!! MEN SLÖA INTE DÅ!!! :P

Testade det igår och idag och det var HEEEEEELT GRYMT!!! Så fruktansvärt impad. Tänk om alla filmer kunde se ut sådär. Ruskigt skön bild helt enkelt.

In och ladda med er

High Definition-klipp

Har bara kollat på Living Sea, Alexander och The Discoverers än, men de andra är på väg ner :D

(Alexander-trailern var rätt kass för övrigt).

Någon som vet om någon av filmerna eller dokumentärerna går att köpa för oss européer?

Postad 24 december 2004 - 04:26

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Jaha, det blev en Benq 7800 för mig till slut. Köpte den för ett par dagar sen men jag har inte haft möjlighet att titta eftersom jag inte ville skända den med s-video från min Panasonic S75. HTPC:n var inte klar.
Efter ett antal timmars strulande med PDI+Xcard kände jag slutligen att vansinnet närmade sig (fick bara grön flimrande bild i den ******** Dscalern) och installerade därför PowerDVD 5 som följde med grafikkortet.
Lagom till jag fått på locket och riggat allt i vardagsrummet bestämmer sig nu datorn för att boota om så fort XP startas.... :(

Det blev Panasonic med S-video iallafall. <_<

Men det gjorde inget. Vilken fantastisk bild. Man får ju nästan fjäder av att tänka på att den bara kan bli bättre.... :lol: Åh herrrrregud vad nöjd jag är. Jag trodde bilden skulle se för taskig ut med s-video, men den var faktiskt helt OK. Lite lite artefakter runt ljusa föremål men vilken färg, djup och svärta! Såg för övrigt inte en enda regnbåge ikväll heller....!

Jag är lika glad att jag inte köpte MT200, JT92 eller 4805 som H57 eller 5700. Klassskillnaden från 480-projjarna är stor, däremot är bildkvaliteten i princip jämförbar med de dyrare. Jodå, jag kikade på 7800.an med DVI innan köpet.

En enormt bra proj. Märkligt att den inte säljs eller visas av fler affärer. Känns nästan lite skämmigt nu när man kikat in på CC så ofta på sista tiden och köpte en sån här, men kan väl trösta mig med att den jag köpte av har en HS50 beställd därifrån,..:)

Postad 25 december 2004 - 12:00

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Grattis till köpet Karl (mräkligt namn i dessa tider förresten... :)).
Pilla vidare med datorn tills du får det att funka. Jag lovar att skillnaden mot s-video är värt det. Och då har inte jag kört DVI från datorn än ens. "Bara" RGBHV och d-sub från ett grafikkort som definitivt INTE är byggt för filmvisning (ghosting och annat skräp).

Ingen som har någon bra länk till försäljning av HD-material (se mitt inlägg ovan)?

Postad 26 december 2004 - 22:50

Daniel.N
  • Daniel.N
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Fråga: har nån råkat ut för att 7800'an efter avstängning kör ovanligt länge i "avkylningsläget" (när fläkten drar igång ordentligt efter avstängning)? Jag har sett tre filmer idag (underbara härliga söndag :)) och nu efteråt är den lite väl ambitiös med avkylningen. Den har gått kanske 5-10min redan och är sval sedan länge och blåser bara kalluft.

Postad 27 december 2004 - 00:28

JoRal
  • JoRal
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

För er som inte testat HD-material på er projektor än; GÖR DET! FORT! NU!! PÅ EN GÅNG!!!!!! MEN SLÖA INTE DÅ!!! :)

Testade det igår och idag och det var HEEEEEELT GRYMT!!! Så fruktansvärt impad. Tänk om alla filmer kunde se ut sådär. Ruskigt skön bild helt enkelt.

Hur kör du HDTV klippen?

Jag kör med DVI-kabel från Radeon 9600xt till BenQ:n, med Windows Media Player 10.

Jag kan se Media Playern men inte filmen.

Redigerat av JoRal, 27 december 2004 - 00:47.

Postad 27 december 2004 - 06:22

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Fånigt nog så visar bara Media Player bilden i den primära skärmen, och ATI verkar defaulta DVI-utgången till sekundär. Gå in i egenskaper för bildskärm, intällningar -> avancerat och kika på ATI-bildskärmsfliken.
Klicka på den lilla onoffknappen och ställ sen den skärmen som primär.

Senär det bara att njuta av HD-kvaliteten. Bara ett varningens ord: Det suger att kika på DVD efter det. :)

Postad 27 december 2004 - 12:10

JoRal
  • JoRal
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
He,nästan för enkelt, tack.

Postad 27 december 2004 - 12:18

Unregistereddc3da2df
  • Unregistereddc3da2df
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Det suger att kika på DVD efter det. :)

...efter DVD....för att inte tala om att blåsa upp analogTV efter det... <_< :lol:

Redigerat av Unregistereddc3da2df, 27 december 2004 - 12:19.

Postad 27 december 2004 - 16:16

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

Senär det bara att njuta av HD-kvaliteten. Bara ett varningens ord: Det suger att kika på DVD efter det. :)

Mmm. Upptäckte det. Brörjar nästan ångra att jag spanade in HDTV.

Jag röstar för OMEDELBART avskaffande av sunk-formatet DVD och införande av HD-format på studs. DVD ser ut som gammalt 10-falt överkopierat VHS-band inspelad på en gammal toppmatad i jämförelse med HD-material. Urrk! :D

Postad 31 december 2004 - 13:25

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så följer de inte me nått linsskydd till projjen..

Är de nån som gjort nån bra lösning för att skydda linsen från damm etc när man inte använder projjen :)

Postad 01 januari 2005 - 12:28

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Det är ingen fara me lite damm, köp en glasögon duk så kan du putsa :ph34r:

Postad 06 januari 2005 - 12:08

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Bläddrade lite snabbt i tidningen Hemmabio igår och såg att Benq 7800 gjorde mycket bra ifrån sig (kanske bäst i sin prisklass, såg inte så noga, kollade väääldigt snabbt). Även Benq8700 var med.

I minuskolumnen hade de dock skrivit något som jag inte har en aning om vad det är. Ett uttryck som jag aldrig hört i projektorsammanhang (kommer såklart inte ihåg vad det var nu).

Ingen som har tidningen och som kan göra mig lite klokare?

Postad 06 januari 2005 - 16:28

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Va? Har du aldrig hört talas om "dålig radsprångsfunktion"? :rolleyes: :P

Jag antar att de menar deinterlacing...Eller kanske inte - de kan ju knappast klaga på SIL-chippet, eller hur?

Redigerat av KarlXII, 06 januari 2005 - 16:29.

Postad 07 januari 2005 - 12:02

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Ah! Så var det! "Dålig radsprångsfunktion"...hehe :D

Jo de menar väl det...Fast det var det dummaste jag hört <_<
Skrev de något mer kul? Hann som sagt bara snabbkolla.

Postad 17 januari 2005 - 08:41

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min BENQ7800
Jag är jättenöjd med projjen men man vill ju alltid ha mer som ni alla vet, så när jag ger mig in och ska kalibrera projjen så slutar det ALLTID med att jag tycker bilden blir sämre än vad den var innan jag började så jag kör alltid en reset och sen gör jag lite inställningar tills jag blir nöjd. Så min fråga till Er är hurmycket har ni ändrat från fabriksinställningarna ?

Postad 21 januari 2005 - 11:24

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Jag har ett problem med min BENQ7800
Jag är jättenöjd med projjen men man vill ju alltid ha mer som ni alla vet, så när jag ger mig in och ska kalibrera projjen så slutar det ALLTID med att jag tycker bilden blir sämre än vad den var innan jag började så jag kör alltid en reset och sen gör jag lite inställningar tills jag blir nöjd. Så min fråga till Er är hurmycket har ni ändrat från fabriksinställningarna ?

Väldigt lite! Den är mycket bra från början/fabrikins.

Postad 24 januari 2005 - 17:14

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
vad har ni för firmware på er benq?

hur kan man se vilken firmware man har?

Postad 03 februari 2005 - 02:11

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Tänkte bara försöka förmedla hur otroligt nöjd jag är med min 7800. Jag tycker uppriktigt synd om de som är RBE-sensitiva. Själv märker jag ingenting av det, och lyckligtvis ingen annan som varit hemma och kikat hos mig.

Ikväll blev det premiär på en HD-DVD: Underworld Extended edition från den tyska siten High-def.

Några screenshots:
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild
Bilderna är plåtade från ca 4 meter på en 260cm bred duk.

Va? Grädde för en gammal hankatt!! :huh:
Känns skönt att veta att man inte måste byta direkt HD-materialet blir allmänt tillgängligt. Vad jag kan se kommer jag att vara nöjd ett bra tag framöver...
Känns skönt att man inte klev i en 480 linjers projektor....

Postad 03 februari 2005 - 07:29

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Får nog också ta och beställa lite därifrån :huh: ser sjukt bra ut.

Tänkte bara försöka förmedla hur otroligt nöjd jag är med min 7800. Jag tycker uppriktigt synd om de som är RBE-sensitiva. Själv märker jag ingenting av det, och lyckligtvis ingen annan som varit hemma och kikat hos mig.

Ikväll blev det premiär på en HD-DVD: Underworld Extended edition från den tyska siten High-def.

Några screenshots:
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild
Bilderna är plåtade från ca 4 meter på en 260cm bred duk.

Va? Grädde för en gammal hankatt!! :D
Känns skönt att veta att man inte måste byta direkt HD-materialet blir allmänt tillgängligt. Vad jag kan se kommer jag att vara nöjd ett bra tag framöver...
Känns skönt att man inte klev i en 480 linjers projektor....

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 03 februari 2005 - 09:05

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Försökte hitta priser på filmerna, men lyckades inte riktigt med det. Vad kostade filmen? Frakt?

Är för övrigt kanske tvungen att sälja min älskade Benq :D
Någon som känner någon potentiell köpare? Jag menar, ni här kan ju intyga vilken grym projektor det är :huh:

Postad 03 februari 2005 - 12:30

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Rätt dyrt blev det. 326:- med frakt. :huh:
Skitsamma...det var den värd...

Postad 05 februari 2005 - 12:20

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Jo en sån film måste man ha iaf B)

vad har ni för firmware på er benq?

hur kan man se vilken firmware man har?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag upprepar frågan då jag är själv är nyfiken.

Tittade återigen på InFocus 4805 en stund igår. Vilken skillnad det är. Ser inga regnbågar på Benqen alls i stort sett, men på IF dansar de runt som om det vore raveparty.

Såg även en stund på Sanyo Z3. Högre upplösning förvisso, men VARENDA liten pixel syns ju sååååå tydligt. Och sen var det där med de matta färgerna...Inget kul alls.

Slutligen en titt på NEC 410. Vi trodde inte våra ögon. Vilket skämt :D Så fort bilden rörde sig såg det ut som någon smetat ut färg över den (typ smearade fartstreck). Nu kostar den förvisso bara 8900kr på nätet (18000 i butiken vi var i), men den är itne värd en enda av de kronorna...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.