Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Gears 5

74 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Gears of War 5 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 6,33 (2) 249:-
Gears of War 5 - Ultimate Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 (0) Inga priser

#51

Postad 18 september 2019 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

X versionen ser bra ut, men det Àr mÀrkbart suddigare Àn pÄ PC. Mycket findetaljer och reflektioner som saknas, och det mesta pÄ X verkar va en mix av High, medium och Àven ner till Low.

 

Hade han installerat HD texture pack? Man fÄr valet, efter installation, om man vill lÀgga till detta. Och detta gör mycket stor skillnad.

KrÀver dock ett grafikkort med minst 8GB VRAM.

 

Jag tror inte det gick att installera för honom. Ja det beror sÄklart pÄ vilken dator man har och PC-versionen Àr förstÄs bÀttre för de som har en nÄgorlunda stark.



#52

Postad 18 september 2019 - 14:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 028 inlĂ€gg
  • 0

Inte tittat pÄ videon men nÄgra exempel?

 

Det hade iofs underlÀttat att titta pÄ klippet. ;)

 

PC / XB1X:

Bifogad fil  pc2.png   79,96K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  xb1x_2.png   63,98K   0 Antal nerladdningar

 

PC / XB1X:

Bifogad fil  pc3.png   84,23K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  xb1x_3.png   81,96K   0 Antal nerladdningar



#53

Postad 18 september 2019 - 14:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Det hade iofs underlÀttat att titta pÄ klippet. ;)

 

Det Àr ju 25 minuter lÄngt. Jag brukar bara lÀsa sammanfattningarna pÄ Era. BÀttre texturer vet jag redan, men tÀnkte om det var nÄgra andra detaljer.

 

LÀste igÄr om att sanden rinner ner i fotspÄren och fyller dem i act 3 t.ex., tÀnkte om PC-versionen hade extra sÄna grejer i och med att du sa mycket extra detaljer. PC-versionerna brukar vÀl ha fler detaljer Àn konsolversionerna trots allt.



#54

Postad 18 september 2019 - 15:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 028 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr ju 25 minuter lÄngt. Jag brukar bara lÀsa sammanfattningarna pÄ Era. BÀttre texturer vet jag redan, men tÀnkte om det var nÄgra andra detaljer.

 

XB1X motsvarar medium pĂ„ mĂ„nga instĂ€llningar. ÄndĂ„ bra grafik med tanke pĂ„ att de har lyckats med 60fps, men det Ă€r stor skillnad mot högre instĂ€llningar pĂ„ PC.

 

Den största skillnaden förutom texturerna Àr screen space reflections (se bilden ovan t ex). Det finns mÄnga instÀllningar och en utmÀrkt benchmarkfunktion osv. Det diskuteras i klippet.


Redigerat av Ageve, 18 september 2019 - 15:36.


#55

Postad 18 september 2019 - 15:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Ja det var för det mesta smooth hela tiden pÄ X. Det var ett stÀlle vid ett sidouppdrag i act 3 dÀr frameraten tankade/stannade om man dog och laddade om. Men har sÀkert med buggar att göra, det Àr antagligen det buggigaste spelet jag spelat.



#56

Postad 19 september 2019 - 14:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlĂ€gg
  • 0

Undra om inte MS förlorar pÄ dessa abonnemangs-spel i det lÄnga loppet ?
Framförallt i det korta loppet dÄ det tar lÀngre tid att driva in vinsten Àn om tex 2 miljoner köper det pÄ release dagen. Nu behöver man inte ens köpa spelet utan kan ladda ner det pÄ gamepass.

Det Àr sÀkert Àven mÄnga som bara kommer ge gamepass en mÄnad precis som med sea of thieves. MS hoppas vÀl pÄ att folk stannar kvar men man lÀr nog se peakar vid stora spelslÀpp för att det sedan dalar igen.

Jag tror iaf inte pÄ den hÀr affÀrsidén om att lÄngsiktigt tjÀna pengar i spelbranschen.

DÄ ska spelen vara jÀkligt bra sÄ att folk fortsÀtter spela, men det Àr vÀldigt fÄ spel dÀr folk fortsÀtter efter 2 mÄnader.



#57

Postad 19 september 2019 - 17:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

MS hoppas vÀl pÄ att folk stannar kvar men man lÀr nog se peakar vid stora spelslÀpp för att det sedan dalar igen.

 

De lanserade GP i maj 2017, det Ă€r 2,5 Ă„r sedan. De har siffrorna och statistiken. Tror du att de hade fortsatt och expanderat nĂ„got som de inte tjĂ€nar pĂ„? Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r det uppenbarligen en bra affĂ€rsmodell.



#58

Postad 19 september 2019 - 18:16

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 1
GP och nu Ultimate har fĂ„tt i varje fall mig att koppla ur mitt PS och bara lira Xbox, gamesharar med sonen sĂ„ det kanske gör valet Ă€nnu lĂ€ttare, nĂ€sta spel vi köper tillsammans Ă€r kommande cod 👍👍

#59

Postad 19 september 2019 - 21:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 449 inlĂ€gg
  • 0

MÄnga spel som jag aldrig gett en chans, om det inte vore för Game Pass.

SÄ tack vare detta sÄ har jag funnit en hel del bra som, som jag annars missat.

Förr kunde man ju hyra spel, nÄgot som inte existerar lÀngre (eller?), sÄ detta, och liknande tjÀnster, har blivit ett alternativ till just detta.

 

Dom som samlar fysiskt, och verkligen vill Àga ett spel, kommer ÀndÄ att köpa det.


Redigerat av Svante Skoog, 19 september 2019 - 21:12.


#60

Postad 20 september 2019 - 04:02

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlĂ€gg
  • 0
Jag har sÄ mycket ospelade spel sÄ jag skippar gamepass. Kör iofs gears pÄ gamepass nu men kommer inte att förnya det. Gamepass ger bara mer Ängest över en Ànnu lÀngre backlog.

#61

Postad 20 september 2019 - 07:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 028 inlĂ€gg
  • 0

Undra om inte MS förlorar pÄ dessa abonnemangs-spel i det lÄnga loppet ?


Tror nog det Àr tvÀrtom. Med tjÀnster som ger intÀkter varje mÄnad tjÀnar de mer. Att de dessutom har spelen pÄ bÄde XB1 och PC gör att deras plattform blir ungefÀr lika stor som Sonys (Större pÄ en del icke-MS PC-spel, men de fanns ju Àven före/utan Xbox Store).

Redigerat av Ageve, 20 september 2019 - 07:43.


#62

Postad 20 september 2019 - 11:54

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 inlĂ€gg
  • 0

Jag har sÄ mycket ospelade spel sÄ jag skippar gamepass. Kör iofs gears pÄ gamepass nu men kommer inte att förnya det. Gamepass ger bara mer Ängest över en Ànnu lÀngre backlog.

 

För mig Ă€r det tvĂ€rtom. Mindre Ă„ngest eftersom jag inte lĂ€ngre behöver kĂ€nna mig tvungen att spela klart spel som inte Ă€r sĂ„ bra eller som jag tröttnat pĂ„ vilket gör att jag kan hĂ„lla mig till att bara spela roliga spel. 



#63

Postad 23 september 2019 - 16:06

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 0
Precis klar med storyn, riktigt nöjd med spelet som helhet men buggarna drar ner pÄ helhetsbetyget för mig.

#64

Postad 23 september 2019 - 17:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 449 inlĂ€gg
  • 0

Skumt, jag mÄste haft tur, för jag kan inte direkt minnas att jag stötte pÄ nÄn speciellt mÀrkbar bugg.

Förutom att jag fick starta om en checkpoint, för att fÄ en cutscene att kicka igÄng.

Men det Àr typ det enda jag kan komma pÄ. Kan iofs varit nÄn smÄgrej, som jag inte la mÀrke till.

Körde bara single player.



#65

Postad 24 september 2019 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

MHB:s recension

 

 

 

Skumt, jag mÄste haft tur, för jag kan inte direkt minnas att jag stötte pÄ nÄn speciellt mÀrkbar bugg

 

 

Ja tur, pÄ Era Àr det massvis som rÄkat ut för alla möjliga buggar. Finns fortfarande de som inte fÄtt achievment för att klara spelet. Spelar de SP sÄ har jag lÀst om och sett AI som fastnar i stockar och sÄnt under ett helt skjutsegment.



#66

Postad 26 september 2019 - 13:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 449 inlĂ€gg
  • 0

Spelar de SP sÄ har jag lÀst om och sett AI som fastnar i stockar och sÄnt under ett helt skjutsegment.

 

Okej, det var just detta som hÀnde mig en gÄng, vilket gjorde att jag fick starta om en checkpoint, för att komma till nÀsta cutscene.
 

 



#67

Postad 26 september 2019 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Skrev lite om det i recensionen, men som sagt, i TDM har laget en begrÀnsad pool pÄ 20 liv. Varför belönar rankningssystemet en spelare som fÄr t.ex. 15-15 mer Àn en som fÄr 14-0? Det Àr ju helt absurt, yolo-spelaren dödar en motstÄndare mer men slösar bort 75 % av lagets liv. Den andre dödar en mindre men slösar inte bort ett enda liv för laget. Att dö borde ge negativa konsekvenser, man borde fÄ minuspoÀng, annars kommer alla bara göra vad de kan för att fÄ sÄ mÄnga kills som möjligt, utan att vÀrna om sina liv som faktiskt tillhör laget.

 

Det lÀggs för stort fokus pÄ "poÀng per minut", man kan spela bra och vinna de flesta matcherna men ÀndÄ sjunka ner genom rankningssystemet. Konstigt att de inte tÀnkt pÄ detta.

 

Annars, att döda med gnashern Àr sjukt tillfredsstÀllande i versus, 60 fps och 25 ping. BÀst hittills. DÀremot Àr det ganska irriterande att se "you did 98 % with one shot".. har kommit nÄgra gÄnger.



#68

Postad 08 oktober 2019 - 19:03

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • LĂ€rjunge

  • 491 inlĂ€gg
  • 0

Blev precis klar med kampanjen, o trÀffade inte pÄ en enda bugg.

 

Riktigt bra spel.



#69

Postad 08 oktober 2019 - 19:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Servrarna Àr fixade i EU nu i alla fall, men dÄ kommer andra problem istÀllet. Och rankningssystemet Àr det mÄnga som klagar pÄ av förstÄeliga skÀl. Synd att de har sÄ bra gameplay online men inte kan fixa grundlÀggande, sjÀlvklara saker.

 

Edit: MS snackar om att de har sÄ bra online, men ett av deras viktigaste spel Àr inte ens spelbart en mÄnad efter lansering. Pinsamt hur dÄligt detta har hanterats, de Àr totala nybörjare.


Redigerat av Zoiler, 09 oktober 2019 - 00:59.


#70

Postad 27 oktober 2019 - 02:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 779 inlĂ€gg
  • 0
Precis kommit till Act III, haft riktigt kul hittills och gillar att dom gjort en del smĂ„saker som gör att det kĂ€nns frĂ€scht. Riktigt snyggt pĂ„ sina stĂ€llen, blev impad pĂ„ nĂ„got stĂ€lle dĂ€r man mötte en miniboss i snön och det sĂ„g verkligen ut som det hade ”hĂ€rjats” en hel del i just snön.
Har ocksÄ stött pÄ en del buggar, roboten fastnade nÀr den skulle lÄsa upp ett skÄp, dörrar man skulle kunna öppna gick inte att öppna, fick nÄn ljudbugg dÀr volymen blev svinhög och mÀrkligt mixad. Alla gÄnger har en restart av checkpointen fungerat men ÀndÄ ovanligt med buggar i Gears.

#71

Postad 27 oktober 2019 - 03:36

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • MĂ€stare

  • 3 103 inlĂ€gg
  • 0

Blev precis klar med kampanjen. Körde Act 1 i co-op vid releasen och dÄ var det buggigt men har nu i veckan kört resten och dÄ inte en enda bugg. DÄ jag inte kört Act 1 solo sÄ mÄste jag dock göra det för att fÄ achievement.



#72

Postad 02 november 2019 - 13:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Fler hubbvÀrldar, RPG-element och val i nÀsta Gears. Suuuuuuuuuuuuuuck.

 

https://www.resetera...d-story.150772/



#73

Postad 02 november 2019 - 14:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 449 inlĂ€gg
  • 0
Den hÀr trenden med att slÀnga in RPG Ä Open World skrÀp i alla spel, börjar bli riktigt tröttsamt.

Vette fan om jag ser fram emot nÀsta konsoll generation, med tanke pÄ hur trist denna har blivit...

#74

Postad 03 november 2019 - 10:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 779 inlĂ€gg
  • 0
DÄ var man klar med denna kampanjen. Enda jag kan tycka Àr att avsaknaden av en riktig slutboss Àr lite trist. Ta t.ex Raam i ettan, **** vilken pÀrs det var pÄ lite svÄrare nivÄ. Nu fanns det inte i 4:an heller men det spelet var sÀmre pÄ mÄnga andra punkter utöver det. Otroligt skönt att dom skippade det brutalt trÄkiga horde-momenten som fanns i 4:an.

Hur Àr Escape? VÀrt att testa?

#75

Postad 12 februari 2020 - 11:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Hur Àr Escape? VÀrt att testa?

 

NĂ€ =P

 

De borde lÀgga ner allt annat Àn TDM sÄ det gÄr att spela alla tider pÄ dygnet utan att det blir omöjligt att hitta matcher. För mycket uppdelning av anvÀndarbasen nu.

 

Rankningssystemet fortfarande trasigt tydligen. Jag fĂ„r 26 eliminations och 3 deaths under en match. Min medspelare fĂ„r typ 10 eliminations och 10 deaths i samma match. EfterĂ„t för jag 500 poĂ€ng och han fĂ„r 2500. Öh? Verkar helt random vad man fĂ„r. Men men, har ju bara gĂ„tt 8 mĂ„nader. Det fixar de nog snart....

 

Kul att de bara lagt in Gears 4-kartor ocksÄ, de var sÄ dÄliga att de flesta hellre vÀljer Gears 5-kartorna. Förutom Foundation dÄ.





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.