Hej! Ska nu sälja mina QRS Venus!
Finns det intresse på denna sida.
Högtalarna är i mint skick och dom enda i päron trä,
Samt all intern kablage är från Transparent!
Pris?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
9 relaterade trådar
Postad 05 August 2015 - 20:53
Pris? Postad 16 September 2015 - 00:31 QRS Venus var ju före sin tid med den designen. Kan tänka mig att dom lät bättre än nypris också flera gånger om Alla QRS som jag har lyssnat på spelar många gånger bättre än nypris Och brukar ligga på rena rånet pris beg. Postad 01 January 2016 - 23:42
Gratulerar!
Nova är fina. Satt Nova element i mina Cirrus vill jag minnas Postad 01 January 2016 - 23:47
Kan mycket väl stämma. Är modifierade seas element om jag inte har fel. Postad 02 January 2016 - 00:12
Jo, det var "Sladd" som nämnde det på HifiConsult:s hemsida om jag inte minns fel eller möjligtvis på Qrs-speaker.se Han brukade tala om både det ena och det andra där. Jag brukade även läsa hans dagbok vilken också ska ligga där på den förstnämnda. Tyvärr fick han så mycket kritik för den att han inte ville fortsätta men jag skrev till honom iaf och sa att jag uppskattade den och det var tydligen ovanligt att nån gjorde. Stackarn! Postad 08 January 2016 - 22:48 Tjenare alla glada QRS ägare! Några snabba frågar: 1. Hur fan får man tag på ett par Saturnus, har sett ett par på blocket som gick på 15 min, annars är dom näst intill mytomspunna vad jag har märkt. 2. vad är det för spec på dom ungefär, 3-vägs med dubbla 8" och en slav? 150W? 3. går det ta av sidopanelen för omlack lätt?
Tack! Postad 09 January 2016 - 10:46 Nu är jag också med i denna klubb! För mig blev det ett par begagnade QRS Cirrus, och jag saknar inte mina gamla B&W. Vilket otroligt ljud det kommer ur dessa små högtalare. Bra tryck i basen, klar diskant samtidigt som mellanregistret är grymt!! Mer högtalare för priset får man leta länge efter... Postad 01 February 2016 - 15:57
Jag vill också vara med i denna fina klubb
Har ett par Qrs Luna Audiofil och ett par Qrs 500 som jag använder som stereo högtalare just nu Sicket j*vla ljud det är i dom gamlingarna årets HAKSLÄPP Postad 10 April 2016 - 21:52 Äger nu ett par SuperNova sedan ett tag tillbaka, väldigt nöjd!
Fortfarande väldigt tveksam till designen men dom låter fint med Lyngdorf 2170! Postad 16 December 2016 - 20:35
Skaffade mig för ett par veckor sedan ett par Merkurius II. Så himla nöjd. Gillar verkligen hur de spelar med en slags lätthet och bra botten. Inget känns direkt svårt för dessa högtalare. Relativt lättdrivna är de också. Med tanke på vad dessa kostar begagnat idag så är det verkligen ett fynd.
Postad 11 January 2019 - 20:25
1. Sök. Redigerat av HQSoundman, 29 October 2021 - 23:28. Postad 11 January 2019 - 20:41 Jag hoppas QRS gör nya högtalare för rimliga pengar snart, dvs under 40k kr paret. Postad 11 January 2019 - 20:44 Är de någon här som kör Callisto och vad är era erfarenheter av de? Postad 11 January 2019 - 22:18 Instämmer. Något liknande QRS Callisto vore ju trevligt. Helt nöjd med mina också. Postad 16 January 2019 - 05:10 Luna MK3 fanns att köpa för ca 7000kr/paret år 2014, sedan hände något...? Postad 03 December 2019 - 09:43 Äger QRS Saturnus sedan många år. De är matade med ett 5-kanals slutsteg från Emotiva via ett försteg från Emotiva, XMC-1. Låter bra med jag tror det finns en del att göra med min rumsakustik. För ett antal år sedan träffade jag "Sladd" på en mässa där han föreslog att jag skulle modda delningsfiltret i Saturnus. Tydligen hade HiFi-Consult tagit fram en lösning. Är det någon som moddat delningsfiltret och är det något man kan göra själv? Har för mig att HiFi-Consult skulle ha ett antal tusen för att göra moddningen. Postad 26 April 2020 - 19:04
Hej,
Nyss köpt merkurius mkI och undrar vilken av omkopplarna gör vad? Någon som har koll på det? //Micke Bifogad fil(er)Postad 26 September 2021 - 14:42 Jag har lite info, men inte komplett.
Redigerat av HQSoundman, 29 October 2021 - 23:24. Postad 26 September 2021 - 15:13 QRS Tellus. Redigerat av HQSoundman, 26 September 2021 - 16:04. Postad 30 September 2021 - 12:00 Jag har lagt till samtliga QRS modeller högst upp i listan här. De ger en bra överblick & lite historia. Redigerat av HQSoundman, 02 October 2021 - 15:07. Postad 02 October 2021 - 15:12 Vad tycker ni om att den idag billigaste nya QRS högtalaren som säljs kostar 159 k kr? Postad 30 January 2025 - 13:37 Hej. Är relativt nybliven ägare till ett par begagnade QRS Merkurius och måste säga att jag är mäkta imponerad av ljudbilden och 3D-känslan den genererar. Vilka detaljer man hör nu!!! Skillnad på ljud mellan olika skivor och inspelaningar. Helt klart ett lyft!!! Jag hittar dock ingen dokumentation om högtalarna på nätet. Är nyfiken på switchen på baksidan. Har det med ljudnivå på diskanten att göra? Hur skall den i så fall stå för ökad eller minskad diskant? Kan inte säga att jag hör någon större skillnad på hur jag ställer den...??? Någon som vet eller har någon som helst dokumetation om QRS Merkuris? Redigerat av Systematika, 30 January 2025 - 13:37. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |