Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd -Advance Acoustic MCD203/204 *

335 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Advance Acoustic MCD203 (CD-spelare) 4 8,26 (34) Inga priser
Advance Acoustic MCD203 II (CD-spelare) 2 7,76 (16) Inga priser
Advance Acoustic MCD204 (CD-spelare) 1 7 (1) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 03 mars 2006 - 08:54

freeflyer
  • freeflyer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Eftersom jag är på jakt efter en ren cd-spelare i den här prisklassen så är MCD203 ett hett alternativ. Tänkte låna hem en över helgen för provlyssning och jämföra mot min Marantz DV6500 som jag inte tycker är optimal för CD uppspelning.

Har några frågor som någon kanske kan besvara:

Vilken dac är det som sitter i spelaren?

Varför är det dubbla rca utgångar på spelaren och till vilken nytta kan det vara?

Lite tekniska data?

Dynamic: ?
Signal-to-Noise Ratio: ?
Total harmonic distortion: ?
Channel sepperation: ?

Redigerat av freeflyer, 03 mars 2006 - 08:59.

Postad 03 mars 2006 - 12:40

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Eftersom jag är på jakt efter en ren cd-spelare i den här prisklassen så är MCD203 ett hett alternativ. Tänkte låna hem en över helgen för provlyssning och jämföra mot min Marantz DV6500 som jag inte tycker är optimal för CD uppspelning.

Har några frågor som någon kanske kan besvara:

Vilken dac är det som sitter i spelaren?

Varför är det dubbla rca utgångar på spelaren och till vilken nytta kan det vara?

Lite tekniska data?

Dynamic: ?
Signal-to-Noise Ratio: ?
Total harmonic distortion: ?
Channel sepperation: ?

<{POST_SNAPBACK}>

Lite teknisk information finns här: FVS

DAC kommer som du kan se från Analog Devices och det är inte illa :huh: . Mekaniken är C.E.C. (Inte illa det heller).
Spelaren avkodar HDCD och mp3. Två st RCA utgångar kan du använda om du ska ansluta spelaren till två förstärkare t.ex. (en vanlig och en hörlursförstärkare i mitt fall)
Fastna inte mycket i det tekniska. De flesta spelarna i den här prisklassen har ungefär samma tekniska data. Vidare är det så att olika tillverkare anger olika värden på olika sätt vilket kan vara missvisande.
Det du behöver göra är att lyssna på spelaren i din anläggning hemma.

SZ

Postad 03 mars 2006 - 14:12

freeflyer
  • freeflyer
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Tack för svaret "szoze"!

Eftersom jag själv tycker om tekniska detaljer och vill veta vad man får för pengarna (även om ljudintrycket är viktigast) fortsatte jag med lite efterforskningar och fann detta.

Länk till ToneWinner maskinen TY-10 som jag antar är samma maskin som AA MCD203. (Kinesiska så kör med Babelfish om kunskap saknas på området) :huh:
http://www.tonewinne...p?Product_ID=86

Där fanns äntligen de tekniska specarna jag letat efter. ;)
Och de såg mycket lovande ut. :P

Mycket riktigt är den DAC från "Analog Devices" men inte vilken som helst utan AD1853!
Denna verkar mycket kompetent och är inte direkt billig så här har man inte snålat vilket känns betryggande.
http://www.analog.co.....F0%5F,00.html

Vad gäller rör så kan jag inte säga så mycket eftersom detta är ny mark för mig.

Helhetsintrycket är att man verkar få mycket för pengarna om man köper MCD203.
Om ljudet sedan passar en är givetvis en smaksak.

Postad 03 mars 2006 - 16:47

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Tack för svaret "szoze"!

Eftersom jag själv tycker om tekniska detaljer och vill veta vad man får för pengarna (även om ljudintrycket är viktigast) fortsatte jag med lite efterforskningar och fann detta.

Länk till ToneWinner maskinen TY-10 som jag antar är samma maskin som AA MCD203. (Kinesiska så kör med Babelfish om kunskap saknas på området)  ;)
http://www.tonewinne...p?Product_ID=86

Där fanns äntligen de tekniska specarna jag letat efter.  :P
Och de såg mycket lovande ut.  <_<

Mycket riktigt är den DAC från "Analog Devices" men inte vilken som helst utan AD1853!
Denna verkar mycket kompetent och är inte direkt billig så här har man inte snålat vilket känns betryggande.

Vad gäller rör så kan jag inte säga så mycket eftersom detta är ny mark för mig.

Helhetsintrycket är att man verkar få mycket för pengarna om man köper MCD203.
Om ljudet sedan passar en är givetvis en smaksak.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack själv :huh:
Jepp, det är nog exakt samma spelare. DAC-en är AD1853 (har kollat själv under locket). Vad gäller rör så är det Kinesiska rör (Sino tror jag) som sitter i den. De är väl i samma klass som alla de rör som sitter i CD-spelare upp till ca 15000-kronors klass. Varken speciellt dyra eller billiga. De kan man naturligtvis lätt byta ut mot något mer "välljudande" om man känner för det. Ett par NOS Telefunken t.ex. Det är det fina med rörspelare att man alltid kan lätt och enkelt uppgradera sig.
Denna spelare har en oerhörd potential. Redan i originalutförandet låter den klart bättre än allt annat man kan köpa i dess prisklass (enligt min bedömning)
Har du någon koll på hur mycket TY-10 kostar?
SZ

Redigerat av szoze, 03 mars 2006 - 17:17.

Postad 19 mars 2006 - 20:23

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Nu har jag lånat hem en 203:a för hårdtest mot min H/K HD 970:a. Återkommer snart med intryck!

Postad 19 mars 2006 - 22:32

Lust
  • Lust
  • Veteran

• 1 707 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Inte direkt billig? De flesta DAC:ar är väl rätt billiga? Kostar väl en femtilapp ± någon tjuga?

Postad 20 mars 2006 - 00:31

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Ojojojoj, vilken spelare... En sådan mjukhet kombinerat med attack har jag aldrig hört tidigare. T.o.m. MP3:orna låter vackert när de passerar genom rören. Jag är kär. ;) Synd bara att displayen är mkt sämre än på min H/K HD 970. Saknar CD Text och ID3-taggarna...

Postad 20 mars 2006 - 11:23

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Ojojojoj, vilken spelare... En sådan mjukhet kombinerat med attack har jag aldrig hört tidigare. T.o.m. MP3:orna låter vackert när de passerar genom rören. Jag är kär.  :)  Synd bara att displayen är mkt sämre än på min H/K HD 970. Saknar CD Text och ID3-taggarna...

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att du också tycker om denna fina spelare ;) . Det är sant att den är begränsad när det gäller vissa funktioner. Å andra sidan spelar den ju HDCD.
Kom gärna med fler kommentarer.

Redigerat av szoze, 20 mars 2006 - 11:25.

Postad 20 mars 2006 - 11:58

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Ojojojoj, vilken spelare... En sådan mjukhet kombinerat med attack har jag aldrig hört tidigare. T.o.m. MP3:orna låter vackert när de passerar genom rören. Jag är kär.  :)  Synd bara att displayen är mkt sämre än på min H/K HD 970. Saknar CD Text och ID3-taggarna...

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att du också tycker om denna fina spelare ;) . Det är sant att den är begränsad när det gäller vissa funktioner. Å andra sidan spelar den ju HDCD.
Kom gärna med fler kommentarer.

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att fler har hittat denna prisvärda spelare. Körde en shootout mot mot sonyn med en kompis i helgen. Jag måste säga att jag saknar lite botten på AA. Den spelar dock mycket luftigt och stereoperspektiven blir bättre när man kör den balanserat. Vi hade ungefär samma uppfattning om spelarna. Det är helt enkelt roligare att lyssna på AAn då den inte överdriver alla detaljer hela tiden.

Jag ska ge mig på att modifiera den lite snart tänkte jag. Nya rör, bättre xlr-kontakter och lite annat. Tänkte dämpa chassit lite med.

Postad 20 mars 2006 - 12:00

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
OK, jag kan bara hålla med om det du skrev på första sidan; man blir inte lyssningstrött av denna maskin. Det låter väldigt vinyl-likt, faktiskt. ;)

Och rent mekaniskt är den en DRÖM, tung och solid, även fjärren andas kvalitet.

Jag har beställt en egen 203:a, prel. leverans på torsdag... Längtar till den kommer! :(

PS) Lefflers byter in min H/K HD970:a och jag får igen alla pengarna, de behöver en ny demo-spelare och 970:an är svår att få tag i. Bra butik, eller hur? :)

DS

Postad 20 mars 2006 - 12:09

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

OK, jag kan bara hålla med om det du skrev på första sidan; man blir inte lyssningstrött av denna maskin. Det låter väldigt vinyl-likt, faktiskt. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker att du har hittat det rätta ordet att beskriva 203:ans ljud - det är faktiskt som du säger vinyl-likt. Bra balans, tillräckligt med värme och detaljer. Ingenting är överdrivet ;)
Vi ska kanske starta en liten AA klubb här på forumet :)

Redigerat av szoze, 20 mars 2006 - 12:09.

Postad 20 mars 2006 - 12:21

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Nya rör, bättre xlr-kontakter och lite annat. Tänkte dämpa chassit lite med.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det några speciella rör du tänkte på? Såg att en butik i Holland säljer 203:an med Electro-Harmonix rör.

Postad 20 mars 2006 - 13:02

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är det några speciella rör du tänkte på? Såg att en butik i Holland säljer 203:an med Electro-Harmonix rör.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jag har inte bestämt mig riktigt än. Tänkte köpa hem lite olika och testa.

Ni får gärna komma med förslag och länkar!

Postad 20 mars 2006 - 13:34

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

OK, jag kan bara hålla med om det du skrev på första sidan; man blir inte lyssningstrött av denna maskin. Det låter väldigt vinyl-likt, faktiskt. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker att du har hittat det rätta ordet att beskriva 203:ans ljud - det är faktiskt som du säger vinyl-likt. Bra balans, tillräckligt med värme och detaljer. Ingenting är överdrivet ;)
Vi ska kanske starta en liten AA klubb här på forumet :)

<{POST_SNAPBACK}>

Bra idé men vi borde ändra på namnet då det redan finns en sådan klubb i Sverige... (Anonyma Alkoholister)... :rolleyes: Kom på ett bättre namn så startar vi en klubb!

Min demo-maskin hade en liten egenhet, om släden var ute och man tryckte på Play så åkte släden in men uppspelningen startade inte. Man fick trycka på Play en gång till. Är din maskin likadan, Szoze?

Förresten, släden är den snabbaste jag testat, känns turboladdad... ;)

Postad 20 mars 2006 - 13:42

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Min demo-maskin hade en liten egenhet, om släden var ute och man tryckte på Play så åkte släden in men uppspelningen startade inte. Man fick trycka på Play en gång till. Är din maskin likadan, Szoze? Förresten, släden är den snabbaste jag testat, känns turboladdad... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Min är precis likadan. Jag kommer ihåg att Rega Apollo var likadan när jag testade den för några månader sedan. Alla tangenter låste sig också under initieringsfasen. Det tar ju också några sekunder att initiera skivan (den ska kolla om det är en CD, MP3-skiva eller HDCD). Jag tror att det under denna tiden sker en kalibrering av laser-pickupen (den ställer in sig efter skivans egenskaper, färg, kvalitet osv.) Inget att oroa sig för alltså. ;)

Postad 20 mars 2006 - 14:06

Unregistered2414b76f
  • Unregistered2414b76f
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jag har inte bestämt mig riktigt än. Tänkte köpa hem lite olika och testa.

Ni får gärna komma med förslag och länkar!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är också grymt nyfiken på olika rörs för-, nackdelar och ljudbilder.
Priserna skiftar ju en hel del.
Från rör för någon hundralapp till långt över tusenlappen, så man undrar ju lite hur stor skillnad det är, oerfaren som man är.
Om någon kan förklara lite det tekniska bakom olika rör skulle jag också bli oerhört tacksam.

Frid & Lycka!

Postad 20 mars 2006 - 14:11

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
På Hififorum finns lite mer info, bl.a. om rörens beteckning. Man kan uppgradera till JJ Electronics rör för max 300:-. Hur stor skillnaden blir vet jag inte...

Postad 20 mars 2006 - 14:13

Unregistered5714e0fd
  • Unregistered5714e0fd
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Audiovector: Jag ser i ditt galleri att du tidigare spelat på kritikerrosade Nad C542, och bytt den mot H/K 970? som numera byts ut mot AA. Skulle vara intressant att höra dina åsikter om skillnaderna mellan dessa tre spelare?

Postad 20 mars 2006 - 14:30

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
NAD:en var luftig, mild och mjuk. H/K:n är analytisk, snärtig och dynamisk.

Advance Acoustic MCD-203 kombinerar de ovanstående spelarnas bästa egenskaper!

Postad 20 mars 2006 - 17:11

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
jag har hört denna spelare i jämförelse med marantz 5001(ej ose, fanns ej inne) jag tyckte AA lät bättre än marantzen.. jag tyckte den hade ett lite varmare ljud om man säger så..

å man skulle nog inte bli lyssningstrött var ett behagligt ljud liksom.. musiken jag lyssnade på var metallica och en låt med mera akustisk typ lät riktigt bra i bägge låtarna... cd spelarna drevs av en marantz 5600 receiver

har även hört h/k 970 tycker den lät mycket bra men har ej hört den i direkt jämförelse med AA

undrar vilken som skulle passa bäst med min receiver yamaha rx-v1500 ?

måste säga att AA ser mycket stabil ut
en rejäl pjäs !

Postad 20 mars 2006 - 17:43

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

På Hififorum finns lite mer info, bl.a. om rörens beteckning. Man kan uppgradera till JJ Electronics rör för max 300:-. Hur stor skillnaden blir vet jag inte...

<{POST_SNAPBACK}>

Här finns det en liten test med 12ax7 rör: 12AX7. Det verkar som Sovtek 12AX7-LPS, Electro-Harmonix 12AX7 och JJ ECC83-S har bra ljud. Jag skulle tro att riktigt fina NOS-rör, typ Telefunken ECC83 skulle ge ett avsevärd ljudlyft.

Redigerat av szoze, 20 mars 2006 - 18:01.

Postad 20 mars 2006 - 18:33

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag kommer nog börja med att testa Telefunken och Mullard. Ev. blir det några andra med.

Ska bli väldigt intressant att se om det blir någon skillnad faktiskt. Är ny på det här med rör och att modda är ju alltid kul ;)

Postad 20 mars 2006 - 19:19

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Jag kommer nog börja med att testa Telefunken och Mullard.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan vara riktigt dyra leksaker ;)

Postad 20 mars 2006 - 21:04

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Jag kommer nog börja med att testa Telefunken och Mullard.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan vara riktigt dyra leksaker ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja fast jag ser till totalpriset på cd. Jag har räknat med att lägga 2-3000' på mods för att se hur långt man kan komma. AA känns som ett bra utgångsobjekt :)

Postad 21 mars 2006 - 00:28

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Tuff idé! Tänk på att en MCD 203 kostar nästan 6000:- i övriga EU-länder... Du kan modda för minst en tusenlapp innan du kommer upp i den prisnivån. Lite nya rör och en fet strömkabel vore inte helt fel...

Postad 21 mars 2006 - 10:57

Unregistered2414b76f
  • Unregistered2414b76f
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Här finns det en liten test med 12ax7 rör: 12AX7. Det verkar som Sovtek 12AX7-LPS, Electro-Harmonix 12AX7 och JJ ECC83-S har bra ljud. Jag skulle tro att riktigt fina NOS-rör, typ Telefunken ECC83 skulle ge ett avsevärd ljudlyft.

<{POST_SNAPBACK}>

När jag tittar på testet i fråga undrar jag dock om det verkligen är samma rör man använder i CD spelare? Detta är ju rör som skall sitta i gitarrförstärkare som de talas om, men det kansker är rör som rör?

Postad 21 mars 2006 - 11:28

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Det sitter en förstärkare (förförstärkar-typ) även i en CD-spelare, så de använder samma rör som i vissa gitarrförstärkare.

Postad 21 mars 2006 - 20:54

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Ett mycket intressant forum (sidan är på franska så man får använda BabelFish) där de diskuterar olika rör för MCD 203. Det verkar som om byte av rör kan göra under med denna spelare. Här jämförs ju ljudet från MCD 203 med en Marantz SA15. Inte illa det :D

Homecinema.fr

Postad 21 mars 2006 - 22:31

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Inte illa alls... :D

Postad 21 mars 2006 - 23:40

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Inte illa alls...  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Här kommer ett mycket bra test av 12AX7 rör i både gitarr- och audiosammanhang:

Watford Valves

Postad 22 mars 2006 - 00:48

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1 189 inlägg
  • 0
Kan någon av er ge lite mått på spelaren? speciellt hur hög den är.
Tror inte riktigt på dom 15cm som står i produktbeskrivningen. Den ser mindre ut. Kan någon mäta och bekräfta? :D

Postad 22 mars 2006 - 08:31

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Kan någon av er ge lite mått på spelaren? speciellt hur hög den är.
Tror inte riktigt på dom 15cm som står i produktbeskrivningen. Den ser mindre ut. Kan någon mäta och bekräfta? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Höjd: 10,5 cm
Bredd: 44,5 cm
Djup: 35 cm
:D

Postad 22 mars 2006 - 09:39

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Hur tror ni att 203:an står sig mot Shanling CD -A10T? Den kostar egentligen 8,5K men finns nu för 5K på Golden Age Music. De verkar ganska jämbördiga på pappret i.a.f., men Shanling är ett mer etablerat HIFI-märke.

Bifogad fil(er)

Postad 22 mars 2006 - 10:58

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Om det är någon som är intresserad av att beställa rör tillsammans med mig så får ni gärna höra av er. Rören i sig kostar bara någon hundring styck men frakten från USA kostar lika mycket. Jag tänkte beställa ett par EI Elite från The Tubestore till min 203:a framöver.

Redigerat av Audiovector, 22 mars 2006 - 11:05.

Postad 22 mars 2006 - 11:18

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Hur tror ni att 203:an står sig mot Shanling CD -A10T? Den kostar egentligen 8,5K men finns nu för 5K på Golden Age Music. De verkar ganska jämbördiga på pappret i.a.f., men Shanling är ett mer etablerat HIFI-märke.

<{POST_SNAPBACK}>

De håller på med lagerrensning. Det är Shanlings gamla modell och jag tror nog att priset är bra :D De har tre st. kvar. Fyndhörna
Hur den står sig mot 203:an är mycket svårt att säga dock. :D

Postad 22 mars 2006 - 11:18

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Igår beställde jag bitumen som ska dyka upp idag. Så ikväll blir det till att riva isär 203an totalt :D

Letar efter passande xlr-kontakter. Vill ha en modell som passar utan att modifiera chassit för mycket. Har något sett några liknande av bra kvalité? ca 500kr/kontakt som tak.

Postad 22 mars 2006 - 11:22

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Var beställde du bitumen och vad kostar det? Är den självhäftande och lättmonterad? Ta gärna bilder på modden!

Postad 22 mars 2006 - 12:49

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Var beställde du bitumen och vad kostar det? Är den självhäftande och lättmonterad? Ta gärna bilder på modden!

<{POST_SNAPBACK}>

På mekonomen. Kostar 31kr för en 500x400mm platta. Självhäftande. Det är lättmonterat. Lite kladdigt men ingen större fara.

Ska försöka knäppa lite bilder.

Postad 22 mars 2006 - 14:10

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

De håller på med lagerrensning. Det är Shanlings gamla modell och jag tror nog att priset är bra ;) De har tre st. kvar. Fyndhörna
Hur den står sig mot 203:an är mycket svårt att säga dock. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag inte om jag gjort bort mig men jag beställde precis en CD-A10T eftersom AA 203 är restnoterad på obestämd framtid. Samma pris men bättre chassi och display (dot-matrix) är det i.a.f. på Shanlingen.

Bifogad fil(er)

Postad 22 mars 2006 - 14:33

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Tror verkligen inte du gör bort dig. Shaling är ju erkänt bra.

Grattis till ett bra köp iaf!

Postad 22 mars 2006 - 14:39

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Det är säkert ett utmärkt köp. ;)

Postad 22 mars 2006 - 20:27

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Ikväll blev det lite tid över för att klabba lite ;)

Det är väl investerade 10kr ;)

Faktum är att det blev den blev lite tystare. Placebo eller ej så är det värt det för mig.
Ljudet är svårt att säga men jag fick intrycket av att bakgrunden blev tystare.

Bifogad fil  insida.jpg   101,05K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  insida2.jpg   120,34K   0 Antal nerladdningar

Ni får ursäkta bilderna. Tagna med mobilen.

Postad 22 mars 2006 - 20:34

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Det ser verkligen bra ut! Vad klipper du mattan med, en vanlig sax eller?

Postad 22 mars 2006 - 21:00

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Det ser verkligen bra ut! Vad klipper du mattan med, en vanlig sax eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Yes! Det går bra med en helt vanlig sax!
Dock blir saxen rätt kladdig så ta inte den i kökslådan ;)

Postad 22 mars 2006 - 21:05

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Ikväll blev det lite tid över för att klabba lite  ;)

Det är väl investerade 10kr  ;)

Faktum är att det blev den blev lite tystare. Placebo eller ej så är det värt det för mig.
Ljudet är svårt att säga men jag fick intrycket av att bakgrunden blev tystare.

Ni får ursäkta bilderna. Tagna med mobilen.

<{POST_SNAPBACK}>

Välinvesterade pengar ;) Vad menar du egentligen när du säger att bakgrunden blev tystare?

Redigerat av szoze, 22 mars 2006 - 21:13.

Postad 22 mars 2006 - 21:59

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Ljudet har haft en lite störande bakgrund innan. Inte helt tyst mellan tonerna. Det är det givetvis inte helt tyst än men det blev en liten förbättring. Placebo är ju en känsla som man inte ska underskatta heller för den delen ;)

Postad 23 mars 2006 - 09:51

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

Thanx you nice guys! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte bara att det där med rörbyte fortfarande är aktuellt ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Det sitter 2 st. 6N3 i Shanlingen, är det ett ovanligt rör? Jag hittar det nämligen inte hos The Tubestore...

Ursäkta för 1/2 O.T. ;)

Postad 23 mars 2006 - 10:07

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0

Thanx you nice guys! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte bara att det där med rörbyte fortfarande är aktuellt ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Det sitter 2 st. 6N3 i Shanlingen, är det ett ovanligt rör? Jag hittar det nämligen inte hos The Tubestore...

Ursäkta för 1/2 O.T. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det nån mer betäckning efter 6N3? Finns tydligen flera olika 6N3 rör med olika beteckningar bakom. Titta här

Postad 23 mars 2006 - 10:17

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Enligt denna länk så är det 6N3P. Hittade länken på Shanlings hemsida. Tydligen så finns det ett flertal rör man kan ersätta 6N3P med. Jag ska söka runt lite och leta efter recensioner...

Postad 23 mars 2006 - 10:55

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Jag har börjat vackla ang. Shanling nu. Dels spelar den inte MP3, dels har den inte balanserade utgångar och framför allt; jag har inte kunnat lyssna på den live före köp (den finns 25 mil från mig)! Jag tar nog en 203:a trots allt som det känns just nu...
:P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.