Roligt att det har blivit så många bidrag
Denna lättsamma tävling går egentligen ut på vem som kan få snyggast eller mest naturtrogen bild från sin hembio på minhembio utan att fuska, eller hur? De som fuskar brukar upptäckas av kunnigt folk som läser här, och då blir det lite skämmigt.
Allting på minhembio behöver ju inte vara "köprådgivning", dvs om man tycker att bildresultatet säger mer om fotografen än om projektorns kvalitet så "fine" - det är inte projektorköprådgivning.
Jag är trots det mycket imponerad av bildkvalite, livlighet och mjuka skärpa i NINs bidrag och av naturtrogenheten i Lyckmans bild.
Jag känner också igen bildkvaliten från Didriks Z4 i min egen Z3 när lampan var ny.
I _JSB_s bidrag verkar det som om projektorn har felinställt visningsformat. Var det inte samma för dig partajare?
Vi kan redan nu ta upp nya förslag på filmer. Denna gång blir det en mer regelrätt
omröstning i en separat tråd som meddelas snart.
Posta nya förslag i denna tråd så lägger jag till dem efterhand. De första förslagen kommer troligtvis få flest röster

Datum när film avgörs kommer stå i omröstningstråden. Jag tror vi gör så att ni bestämmer film och jag bestämmer vilken scen det blir - efter förslag från er då förstås.