Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Arcam AVR350 *

132 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 October 2008 - 21:32

David2
  • David2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har idag beställt och betalt med banköverföring hos Lintone audio.
Gick hur smidigt som helst så här långt, mycket snabba svar under lördagens korrespondans. B)

Är inte så lite spänd på hur denna hyllade förstärkare ska prestera.
Sålde min Primare I21 häromdagen för denna som jag varit nyfiken på länge.

Ska prestera ihop med ett par Monitor Audio RS8.

Någon som kan spä på hur den låter i framförallt 2-kanal?

Lennart

Postad 14 October 2008 - 09:53

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Tycker att AVR350 låter alldeles utmärkt i 2-kanal. Spelglad och luftig. Just förmågan i 2-kanal är nog ett av dom starkare argumenten för att köpa sig en 350. Däremot så provade jag den tillsammans med ett par RS8:or när jag provlyssande inför köp och jag var inte jätteimponerad (blev ett par Audiovector Mi3 Super tillslut). Men det är väl mer en fråga om tycke och smak.

Postad 14 October 2008 - 11:41

David2
  • David2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Låter alldeles utmärkt, en himla trevlig uppsättning har du ju med Arcamen.
Har ju läst både ris och ros om kombination med RS8/RS6.

RS8:orna gav lite för mycket bas i mitt v-rum med Primaren, hoppas på uppstramning.
Annars lät dom väldigt bra, men enligt mitt tycke ville jag "finspela" utan frontskydden på.

Audiovector är väl målet, vilka ju ska passa väl med Arcam.
Helst då S3 super om man fick önska sig något.

Postad 17 October 2008 - 11:00

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Enligt vad som framgår av annonsen så verkar det ju vara begagnade förstärkare.....

Postad 17 October 2008 - 11:48

David2
  • David2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Enligt vad som framgår av annonsen så verkar det ju vara begagnade förstärkare.....

Om du menar Lintone Audio så har dom dels försäljning på E-bay, men man kan
också maila och fråga om dom har en vara.
Har dom den skickar dom anvisningar hur man betalar med hjälp av banköverföring.

Jag betalade totalt 8334kr inkl. frakten.

De 350:orna dom har haft ute på E-bay som jag har haft koll på har varit "brand new".
Om produkten är begagnad står det tydligt "pre-owned".

Mvh, Lennart

Postad 17 October 2008 - 12:37

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Den jag beställde var iaf sprillans ny.

Postad 14 November 2008 - 10:19

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Någon som jämfört Arcam AVR350 med Marantz SR8001/8002 ljudmässigt? Vore kul att höra hur stor skillnaden är!

Stämmer det att det är mer klipp och större ljudbild i Arcam? Ska driva ett par ELAC 310.2 JET biampat.

Postad 14 November 2008 - 10:29

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Har sedan en tid tänkt beställa en AVR300 men då det dragit ut på tiden så 350 kommit till samma pris hos Lintone Audio i UK.

Beställde en svart i morse. £599+£65 i frakt ger ca 7800:- för en sprillans Arcam AVR 350.
Klart prisvärt!

Jag beställde en silverfärgad 350 precis nyss! Pundet har stigit lite sedan september så jag betalar 8100 kr vilket ändå måste anses som ett klipp för marknadens ljudmässigt bästa hembioreciever i 25000-kronorsklassen.

Postad 14 November 2008 - 22:09

Unregisteredb40a743f
  • Unregisteredb40a743f
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Skulle man göra ett stort lyft om man böt från en denon 2807 till denna?
Lyssnar mest på musik....

Postad 15 November 2008 - 11:05

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0

Beror ju lite på vilket ljudideal man har men rent genrellt - JA!

Postad 15 November 2008 - 14:32

David2
  • David2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Har själv förbrukat en Denon PMA1500-AE och en Primare I21 i 2-kanal sista två åren.
Har idag 350:an och ett par Monitor Audio RS8 som spelar ihop.
Efter 2-3 veckors inspelning av Arcamen så är det en klar skillnad på ljudet.
Dagens kombination spelar i mina öron klart bättre än med de två tidigare förstärkarna.
Om man tar med i beräkningen att det är en flerkanalsförstärkare är det inget annat än fantastiskt. :blush:
Lycka till med jakten.
Mvh, Lennart

Postad 16 November 2008 - 08:30

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Det avgör saken. Jag skippar den begagnade Marantzen (SR8001) och köper en ny ARCAM AVR350 från England. Jag har av erfarenhet lärt mig att kvalitet väger mycket tyngre än finesser. Jag hade t.ex. Audyssey på min Onkyo 805 men körde ändå alltid i pure direct. Och att jag missar HD-ljud är ju ingen fara heller, 60% lyssnar jag på 2-kanal, 30% ser jag på TV, 8% på DVD och typ 2% ser jag på Blu-Ray/HD-DVD-filmer. Sedan kan man ju alltid komplettera med en BD-spelare med analoga ljudutgångar.

Såg förresten att de billiga ARCAM-stärkarna börjar ta slut i England nu, skynda på ni som vill fynda!

Postad 16 November 2008 - 18:28

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Kul att fler går med i "350-klubben". Känns som om att det inte är så många som äger en 350 i vårat avlånga land, iaf om man ska gå efter vad som finns på forumet.
Grym stärkare är det i vilket fall. :(

Postad 16 November 2008 - 23:33

mostlydiy
  • mostlydiy
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Beställde en 350 från UK i veckan till mitt högtalarbygge så finns det en klubb så sign me up ;) Jobbat som tusan för att få åtminstone två högtalare klara så jag kan lyssna lite på 2kanalsljudet medan jag meckar med surrounderna och centern. Ska väl lägga ut lite bilder så småningom.

Postad 19 November 2008 - 18:25

Unregisteredb3c6d6ac
  • Unregisteredb3c6d6ac
  • Forumräv

• 632 inlägg
  • 0
Jag har också beställt en, ska använda den främst till 2-kanal och bi-amp med mina M3 Super. Jag har lyssnat på den kombinationen tidigare och det lät väldigt bra.

Någon som testat om den kan ta emot vanligt PCM-ljud via HDMI?

Postad 19 November 2008 - 23:14

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Nej, den tar inte emot något ljud alls via HDMI. ARCAM har ända fram tills nu vägrat att göra det p.g.a. att HDMI är så dåligt på korrekt ljudöverföring (jitterproblem). Men nu lanseras AVR600 som har ljud via HDMI. Man vill väl inte förlora alla köpare till de andra tillverkarna, ljud via HDMI är så sjukt smidigt!

Postad 26 November 2008 - 08:20

mostlydiy
  • mostlydiy
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Fick min 350 igår och läste lite i handboken (tyvärr är inte högtalarna klara än så jag kan inte lyssna mer än på gamla högtalare).

Jag är lite fundersam på hur man kopplar in subben om man vill använda det aktiva delningsfiltret på subförstärkaren istället för i förförstärkaren i arcamen. Vad jag kan se så kan man inte koppla bort lågpassfiltret i förstärkaren utan bara ändra delningsfrekvens. Har jag förstått fel? Hur kan jag koppla om jag vill han en signal utan delning till subben?

Postad 28 November 2008 - 23:01

mostlydiy
  • mostlydiy
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Se frågan på senaste post... Ingen som vet? Funkar det om man ställer subwoofer på none eller går det inte några signaler alls genom subutgången då?

Postad 28 November 2008 - 23:14

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Fick min 350 igår och läste lite i handboken (tyvärr är inte högtalarna klara än så jag kan inte lyssna mer än på gamla högtalare).

Jag är lite fundersam på hur man kopplar in subben om man vill använda det aktiva delningsfiltret på subförstärkaren istället för i förförstärkaren i arcamen. Vad jag kan se så kan man inte koppla bort lågpassfiltret i förstärkaren utan bara ändra delningsfrekvens. Har jag förstått fel? Hur kan jag koppla om jag vill han en signal utan delning till subben?

Om du helt vill undvika delning av frekvensen i förstärkaren så är det nog högnivåkoppling som gäller.

Själv hade jag tidigare brytningsfrekvensen på max (subben) samt 80hz i förstärkaren.
Då skickas allt under 80hz till subben.

Jag kan inte riktigt förstå varför du vill undvika delning i förstärkaren? Eller så har jag totalt missuppfattat din fråga.

Postad 29 November 2008 - 00:15

mostlydiy
  • mostlydiy
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kanske jag som förstått det fel. Ska tänka på det lite mer, det går säkert att ordna på något sätt.

Grejen är det att den subben jag byggt måste kompletteras med ett aktivt delningfilet för att få en hyffsat rak frekvenskurva. Jag hade tänkt bygga in det i det slutsteg som jag ska bygga och se till så att de frontarna jag också håller på o bygger går bra ihop med subben. Hade helt enkelt tänkt att dela utanför förstärkaren och köra raka rör från förförstärkaren.

Om man håller på att blandar flera filter så ändras väl brantheten på delningen?

Vet du förresten vilken branthet det är på filtret i förstärkaren?

Postad 22 December 2008 - 07:59

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Enkelt; Koppla förstärkarens lågnivåutgångar (pre out left front + right front) till subben!

Postad 22 December 2008 - 08:10

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min AVR350 i tre veckor och har hunnit spela n den ordentligt. Kan bara säga att den slår allt jag haft tidigare i fråga om ljudkvalitet!

Ljudet har en otrolig timing! Bästa jag upplevt med någon förstärkare.

Ljudet är extremt detaljerat! Helt i klass med Marantz SR-7500.

Ljudbilden är stor och djup! T.o.m. störren än Vincent SV-234 som var min favorit på den punkten tidigare.

Det finns hur mycket kraft som helst! Här var dock Vincenten bättre specad men jag behöver inte mer.

Förstärkaren spelar även bra på mycket låga nivåer! Den enda förstärkaren som funkar med nattradion på lågt för att inte väcka barnen.

Klangen är helt neutral! Precis som Marantz SR-7500. Kan i efterhand tycka att min Vincent SV-234 var aningen hård i mellanregistret. Arcam:en gör rösterna sammetslena även om man vrider upp volymen.

Detta är det enskilt mest prisvärda köp jag någonsin gjort! 8000 kr för en 25000-kronorsreciever. :)

Kan bara tillägga att jag har ELAC 310.2 JET fram och bak samt den tillhörande centern i samma serie. Och Denon DVD-3910 samt två st. Velodyne SPL-800i subbar. När jag provlyssnat har jag dock enbart kört i Pure Direct med enbart frontarna påslagna.

Postad 23 December 2008 - 23:58

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Någon som har provlyssnat AVR350 med Canton högtalare? Då jag har ett par Canton RC-L så behövs både pre-out och main-in för att koppla in RC-box korrekt så den stora frågan är, har 350 main-in? (delbart försteg).

Redigerat av Unregistereda73534df, 24 December 2008 - 00:23.

Postad 24 December 2008 - 01:11

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Nej. Det är inte många hembiorecievers som har den funktionen.

Postad 24 December 2008 - 10:04

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Nej. Det är inte många hembiorecievers som har den funktionen.

Det var ju tråkigt att det ska finnas så få recievers som har delbart försteg. Inga fler avr350 finns kvar på linetone förresten.

Redigerat av Unregistereda73534df, 24 December 2008 - 10:56.

Postad 25 December 2008 - 16:41

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Stämmer bra. Jag köpte det sista exemplaret. :)

Postad 25 December 2008 - 17:03

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Jag köpte min på Divine Audio på eng ebay, visserligen en avr280 men dom hade 350 då också. Nu verkar det som att den inte finns till det priset nånstans, tur man höll sig framme :)

Postad 25 December 2008 - 17:09

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Jag köpte min på Divine Audio på eng ebay, visserligen en avr280 men dom hade 350 då också. Nu verkar det som att den inte finns till det priset nånstans, tur man höll sig framme :)

Aha! Hur mkt fick du betala för den?
Fick den ersätta din SR7500?
Var det stor skillnad tycker du?

Har själv haft SR7500 och jag gillar ARCAM-ljudet mycket mer. Det är mer timing och bättre musikalitet i ARCAM. Och kontroll i basen!!!

Postad 25 December 2008 - 17:18

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Aha! Hur mkt fick du betala för den?
Fick den ersätta din SR7500?
Var det stor skillnad tycker du?

Har själv haft SR7500 och jag gillar ARCAM-ljudet mycket mer. Det är mer timing och bättre musikalitet i ARCAM. Och kontroll i basen!!!

Jag gav 399 pund + 30 i frakt, fick dessutom tag på en svart som jag suktat efter en längre tid. Den ersatte min 7500 som jag sålde på blocket. En helt klart bättre stärkare än marantzen, bättre timing i musiken, rappare bas lenare röster mm. Jag tyckte marantzen lät lite ofokuserad ibland, speciellt om man drog på lite, samt en gnutta för ljus i ljudet. Jag funderar på att bi-ampa arcamen, har du gjort det och isf blev det bättre?

För övrigt kan jag rekommendera divine-audio, väldigt hjälpsamma. Dom testade den i affären innan dom skickade den så det inte skulle vara nåt fel på den, billig frakt också.

Postad 25 December 2008 - 22:45

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Jag gav 399 pund + 30 i frakt, fick dessutom tag på en svart som jag suktat efter en längre tid. Den ersatte min 7500 som jag sålde på blocket. En helt klart bättre stärkare än marantzen, bättre timing i musiken, rappare bas lenare röster mm. Jag tyckte marantzen lät lite ofokuserad ibland, speciellt om man drog på lite, samt en gnutta för ljus i ljudet. Jag funderar på att bi-ampa arcamen, har du gjort det och isf blev det bättre?

För övrigt kan jag rekommendera divine-audio, väldigt hjälpsamma. Dom testade den i affären innan dom skickade den så det inte skulle vara nåt fel på den, billig frakt också.

Otroligt billigt! Jag köpte faktiskt två st. och sålde den ena för 10000, så slutpriset för mitt ex blev bara 6000 kr. :)

Nej, jag har inte bi-ampat ännu. Jag testade det med min Marantz SR7500, men jag gillade inte resultatet (tappade homogenitet i musiken). Dessutom har jag dyrbar kabelsmak och har inte råd att köpa ett till Audioquest Bedrock-kablage (3000 kr).

Redigerat av Audiovector, 25 December 2008 - 22:46.

Postad 26 December 2008 - 00:49

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Otroligt billigt! Jag köpte faktiskt två st. och sålde den ena för 10000, så slutpriset för mitt ex blev bara 6000 kr. :wub:

Nej, jag har inte bi-ampat ännu. Jag testade det med min Marantz SR7500, men jag gillade inte resultatet (tappade homogenitet i musiken). Dessutom har jag dyrbar kabelsmak och har inte råd att köpa ett till Audioquest Bedrock-kablage (3000 kr).

Shit, med såna kablar förstår jag att det tar emot. Själv köper jag mina från Blue jeans cable, mycket prisvärda, men jag är heller ingen större kännare.

Postad 26 December 2008 - 10:11

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Aha, det märket var nytt för mig. Ska kolla upp det. Vem säljer dessa?
Jag var en riktig kabelskeptiker i början men efter att ha lånat hem lite riktiga grejor från Lefflers blev jag helt övertygad om kablarnas påverkan av ljudkvaliteten.

Postad 26 December 2008 - 10:22

David2
  • David2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag har biampat med Chord Odyssey 2 till basen och Chord Carnival Silver Screen till diskanten.
Dessa båda kablar kostade ca 2300:- med frakt från Futureshop i England, ett enormnt bra pris jämfört med i Sverige. Båda var terimerade och klara, 3m långa.
Detta låter helt förträffligt, däremot har jag inte testat utan att biampa, det var en mängd inlägg somm sa att det skulle vara en betydlig skillnad. Därför har det inte blivit av att jag testat utan.

Bra shopping för kablar

http://www.futureshop.co.uk/index.php

Forum för Arcamägare

http://www.avforums....m-owners-forum/

Mvh, Lennart

Postad 26 December 2008 - 15:27

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
http://www.bluejeans...co.uk/index.htm

Frakten är inräknad i priset, brukar ta 2 dagar med fedex.

Jag har både signalkabel & högtalarkabel från dom.

Postad 27 December 2008 - 18:11

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Så skulle man kunna säga att AVR350 är den mest välljudande receivern för stereolyssning? Eller finns det något bättre för 8000 kr?

Redigerat av Unregistereda73534df, 27 December 2008 - 18:11.

Postad 27 December 2008 - 19:35

David2
  • David2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Om det finns någon annan flerkanalare som låter bättre vågar jag ju inte säga direkt, då jag inte direkt lyssnat överdrivet mycket i denna prisklass tidigare.

Men jag har haft en Denon PMA1500-AE och en Primare I21 i 2-kanal sista två åren.
Dessa spelar helt klart väldigt bra, men hos mig låter det betydligt bättre med AVR350:an!
Att den sedan låter förträffligt även i flerkanal gör ju inte saken sämre direkt. :D

Hur som haver är jag otroligt nöjd med denna förstärkare som kommer att få stanna hos mig mycket länge.
Mvh, Lennart

Postad 27 December 2008 - 20:08

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Hittar den inte till det priset på deras hemsida, hur gick du tillväga?

Postad 27 December 2008 - 20:35

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Så skulle man kunna säga att AVR350 är den mest välljudande receivern för stereolyssning? Eller finns det något bättre för 8000 kr?

Jag har plöjt igenom ett tiotal hembiorecievers de senaste åren, i prisklasserna 7000-12000 kr, och Arcam AVR350 slår dem alla. Det finns många som anser att AVR350 är bästa köp i 25000-kronorsklassen t.o.m., vilket är riktpriset.

Bästa hembiorecievern jag haft innan AVR350 är Onkyo TX-SR805 som hade ett kraftfullt "fett" ljud, men saknade detaljer i mellanregister/diskant. Samt saknade Arcams underbara timing.

Måste berätta att jag använder en Marantz SR5002 som HDMI-växel / HD-ljud-konverter (kopplad till min BluRay och min HD-DVD)... Funkar perfekt!

Postad 28 December 2008 - 01:40

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Hittar den inte till det priset på deras hemsida, hur gick du tillväga?

Dom hade några på engelska ebay för nån månad sen, men inte nu längre.

Postad 28 December 2008 - 02:23

DumDum
  • DumDum
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Just nu finns det 7 st Arcam AVR350 för ca 7 800:- inkl frakt till Sverige på brittiska ebay.. :D

Postad 28 December 2008 - 16:15

Unregistered8c7ba1c1
  • Unregistered8c7ba1c1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Har en fråga som jag hoppas att någon god vän av Arcam kan svara på. Frågan kan dock te sig något konstigt / dum... Jag är sedan ett par år tillbaka en mycket nöjd Arcam användare, började med en avr250 och uppgraderade i våras till en avr350.

Nu är det så att jag precis blivit erbjuden att köpa en P1000 för ca 10.000 kr. Och nu till saken, skall jag slå till och vad kan man förvänta sig att vinna på detta? Generellt så lider man ju alltid av "upgraditis", samt - en vettig affär är en vettig affär - 10.000 kr är inte helt fel för en P1000?

Vad jag inte är på det klara med är huruvida jag egentligen kan förvänta mig någon förbättring alls? 350:n är ju onekligen rätt kraftfull i sig, så behöver jag egentligen en power amp? Och om jag skall ge mig in i det "träsket" - vad bör jag gå på isåfall - kanske någon av Arcams senare givar?

Tacksam för alla råd!

/J

PS. Jag driver ett 5.1 system (skall uppgraderas till 7.1) med NHT Classic Three som frontar + center, NHT Classic Zero som surround samt Velodyne SPLR 800 Sub. Inga jätte knepiga saker att driva med andra ord, men man vill ju alltid kräma ur det sista ur varje komponent. (NHT är jag förövrigt galet nöjd med)

Postad 28 December 2008 - 21:28

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Jag skulle aldrig våga göra en sådan dyr uppgradering om jag inte fick låna hem och provlyssna först. Tänk även på att du behöver riktigt fina signalkablar för att slutsteget ska komma till sin rätt. Och det kan bli dyrt. Räkna med minst 2500 kr för 5 st. fina mono-RCA-kablar.

Postad 30 December 2008 - 11:27

Unregistered8c7ba1c1
  • Unregistered8c7ba1c1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för rådet! Well, nej, nog måste jag låna hem apparaten ifråga. Drar mig dock lite då den mer eller mindre väger som min äldsta dotter *skratt*

Bra att du påminnde om kablar, det är jag dock beredd på att det kostar har spenderat en smärre förmögenhet på sådant tidigare (med blandad lycka, måste säga att byta el-kabeln nog var det bästa draget).

Det jag drar öronen åt mig lite gällande P1000 är att den tillsamman smed AVP700 skall ge ett snarlikt ljud som det som AVR350:n ger. Vilket då talar för att jag egentligen knappast gör en vinsdt. Nej det är nog bara att spara pengarna till AVR600 när den nu kommer, är det förresten någon som sett ett rikt pris på denna?

Å andra sidan kanske det blir svårt att köpa denna modell nu när Hi-Fi klubben satsar på Solo-serien? (eller har jag missat något). En del talar ju även för att Arcam faktiskt blivit ifrån körda både pris- och prestandamässigt av sina konkurrenter (svårt att tro det, jag älskar min 350 för _musiken_). Men vad tror vi t ex Yamahas lite bättre givar? Se länk http://www.ljudmakar..._id=1613&menu=1

Eller vad kan vi se för alternativ i den pågående HD-eran?

/J

Postad 01 January 2009 - 14:23

Unregisteredef08951c
  • Unregisteredef08951c
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Tack för rådet! Well, nej, nog måste jag låna hem apparaten ifråga. Drar mig dock lite då den mer eller mindre väger som min äldsta dotter *skratt*

Bra att du påminnde om kablar, det är jag dock beredd på att det kostar har spenderat en smärre förmögenhet på sådant tidigare (med blandad lycka, måste säga att byta el-kabeln nog var det bästa draget).

Det jag drar öronen åt mig lite gällande P1000 är att den tillsamman smed AVP700 skall ge ett snarlikt ljud som det som AVR350:n ger. Vilket då talar för att jag egentligen knappast gör en vinsdt. Nej det är nog bara att spara pengarna till AVR600 när den nu kommer, är det förresten någon som sett ett rikt pris på denna?

Å andra sidan kanske det blir svårt att köpa denna modell nu när Hi-Fi klubben satsar på Solo-serien? (eller har jag missat något). En del talar ju även för att Arcam faktiskt blivit ifrån körda både pris- och prestandamässigt av sina konkurrenter (svårt att tro det, jag älskar min 350 för _musiken_). Men vad tror vi t ex Yamahas lite bättre givar? Se länk http://www.ljudmakar..._id=1613&menu=1

Eller vad kan vi se för alternativ i den pågående HD-eran?

/J

Hej!
Pris enligt Hi-Fi klubben 34 998:- och de kan ta hem det om man vill och trodde att den skulle börja levereras i december.

Postad 01 January 2009 - 15:45

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Oj, det var dyrt... Min lösning med en 350:a för 8000 kr samt en Marantz SR5002 för 3500 kr som HD-försteg är 23500 kr billigare!!!

OK, 5.1-kablagen kostade en slant också, men 22000 kr är mkt pengar. Är AVR600 ett jättelyft mot 350 i något avseende?

Postad 01 January 2009 - 16:52

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Hej!
Pris enligt Hi-Fi klubben 34 998:- och de kan ta hem det om man vill och trodde att den skulle börja levereras i december.

En Arcam AVR 600 skulle inte sitta fel, men är på tok för dyr!

Postad 15 January 2009 - 18:17

regent8
  • regent8
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Roligt att läsa om era erfarenheter med 350ian.
Man törs knappt nämna det men jag har en AVP700/P1000 kombo som jag inte har kopplat in ännu - den har legat i ett år :) . Tiden räcker inte till för att bygga klart för ljud och bild. Dock att läsa om kvaliteten gör att motivationen höjs rejält. Fokus nu på alla froum är ju nya AVR600 o även AV777 o P888.
Det finns en tråd om att "AV9 purchase a waste" - pga den inte dekodar nya formaten.
Återstår att se, AV9 är riktigt billigt nu o riktigt god kvalitet.

Intressant att läsa att du Linde (var det visst?) använder en Marantz för decoding av HDMI.
Nu kom det även BR spealre från Arcam, tyvärr dröjer det innan de går ned i pris - de kommer ju först senare under 2009, varför ett processor kan vara ett vettigt alternativ.

Det är emellertid lite synd att Arcam håller på att försvinna från svenska markaden.
Hifiklubben tar iofs hem allt men det är en tröskel med detta. Det går inte att poppa förbi och få lyssna.
Sån't ingår i köpprocessen för många. Man provar, jämför o kommer till slut (oftast) fram till att kvalitet är värd pengarna.

Höres, Lars

Postad 17 January 2009 - 21:43

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Skulle en Arcam AVR350 passa till ett par B&W 683? Någon som har hört Arcam och B&W kombinationen? Någon som kanske till och med har den?

Postad 18 January 2009 - 10:26

regent8
  • regent8
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Skulle en Arcam AVR350 passa till ett par B&W 683? Någon som har hört Arcam och B&W kombinationen? Någon som kanske till och med har den?

kolla in http://www.avforums....quad-other.html

Lars

Postad 18 January 2009 - 20:54

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

kolla in http://www.avforums....quad-other.html

Lars

Tack för tipet Lars.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.