Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Iriver Clix, Meizu M6?

71 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 May 2007 - 09:38

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Annars finns allt konkurenten iAUDIO D2.
Med ett crystal case + den blir den ju hållbar :wub:
+ att 52 timmars batteritid kan ju aldrig skada sen kan du ladda den med filmer :D
Priserna på SDHC faller ju som ***.

Edit: AC adapter ingår :D

Redigerat av Keng, 04 May 2007 - 09:39.

Postad 04 May 2007 - 09:48

Fluoris
  • Fluoris
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ja, jag står i valet och kvalet mellan dessa båda nu. Just det med AC adaptern ser jag som ett stort plus. Hur funkar det med UMS till D2 an?

I stort sett det enda minus med D2 an är nog skärmen som jag ser det.

Tack för svaren.. :wub:

Spanade även in iriver X20 nu. Vad skiljer den från clix tvåan mer än den externa minnesplatsen?

Redigerat av Fluoris, 04 May 2007 - 09:55.

Postad 04 May 2007 - 10:15

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Låter ju fint det där, får nog bli en sån. Hur pass svårt är det att få tag på en 8 giggare? 4 gb låter lite i underkant för mig..  Om man kör den som UMS blir musiken ändå sorterad m.m. då?

Klart Krylbo

PS. Vad går en AC adapter lös på? Behövs mer än väl då jag inte har tillgång till dator på F21.

<{POST_SNAPBACK}>

Kör du UMS-läge i Clix så går du bara in under "Settings" och "Advanced" i spelaren och väljer "Rebuild Library" så är allt sorterat efter ID3-taggarna. Tar några få sekunder. :D

8 GB dyker upp i mitten av juni vad vi vet. När du lägger in film i spelaren så tar till exempel ett "Vänner"-avsnitt 80 MB, ett "Family Guy"-avsnitt 77 MB, en högkvalitativ musikvideo konverterad från till exempel M2V eller SCVD 17 MB samt en långfilm (i det här fallet Under Siege) 369 MB. Det finns alltså ruskigt mycket plats ändå på 4 GB. :D

AC-adapter kan du köpa vilken som helst egentligen, bara det är normal "USB"-koppling, alltså normal USB-standard. :wub:

Skillnaden mellan X20 och Clix2 är främst att Clix2 är tunnare, läckrare (subjektivt), har marknadens bästa skärm med AMOLED vilket är kalas på soliga dagar, har möjligt att byta teman och fonter, massor med flashspel, är mindre rent fysiskt, marknadens bortsett från iPod kanske mest innovativa och enkla menysystem (där du bara behöver trycka upp, ner, höger och vänster för att navigera fullt ut), högre uteffekt och lite annat gott. :D

Sen gör det inte ont att Clix2 är den MP3-spelare som har blivit högst rankad någonsin på CNET just nu, vilka testar alla världens MP3-spelare. Videorecension och text:
http://reviews.cnet....?tag=prod.txt.3

Postad 04 May 2007 - 10:24

Fluoris
  • Fluoris
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
OK.. Du har nog övertalat mig nu :D Jag är kär :wub: Kommer inte på några mer frågor nu. eller vad kostar en AC adapter då?

Postad 04 May 2007 - 10:36

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

OK.. Du har nog övertalat mig nu :D Jag är kär  :wub:  Kommer inte på några mer frågor nu. eller vad kostar en AC adapter då?

<{POST_SNAPBACK}>

Allt från 99 kr och uppåt. Saken är den att det kan skilja mellan komponenterna i själva laddaren, så om du köper spelaren först, ta spelaren till en butik om du spanar efter en laddare och testa i butiken när du köper den. Ser du att spelaren laddar, då är det hur grönt som helst. :D

Har du fler frågor, så är det bara att hojta till. För mer information som enbart gäller Clix2 (för jag tycker inte du ska lämna detta eminenta forum helt), så kan du spana på vårt eget forum och tråden för just Clix2:

http://forum.iriver....isplay.php?f=40

Postad 04 May 2007 - 14:34

Fluoris
  • Fluoris
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Finns det någon orginal laddare som man "borde" köpa eller? Med tanke på garantier tänkte jag.

Tack än en gång :wub:

Postad 04 May 2007 - 15:27

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Nja, är det standard USB så ska det gå bra ändå. Det är värre med andra typer av kontakter, som kanske liknar Nokias mobiltelefoners laddare osv. Då riskerar man att bränna sönder en spelare helt på några sekunder. USB är däremot USB så det ska fungera.

iriver jobbar just nu på att få fram en laddare men den kommer inte dyka upp förrän i början av sommaren. Troligen kommer den att kosta 200 kr eller motsvarande, gissningsvis. Det är allt jag vet. :wub:

Postad 04 May 2007 - 16:23

Fluoris
  • Fluoris
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fungerar inte den här eller vadå? http://directman.com...oduct.asp?id=10

Postad 04 May 2007 - 19:55

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
UMS på D2, är det bara dra över och Mp3.n fixar biblioteket själv, alltså behöver du inte hålla på med något annat.
Något enklare finns det inte :wub:

Sen så kommer metal stickers till D2, verkligen snygga :D

Postad 04 May 2007 - 21:32

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Fungerar inte den här eller vadå?  http://directman.com...oduct.asp?id=10

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå, den laddaren fungerar självklart. Tänkte om den var lite för dyr för din önskan. :unsure: Men absolut. Då fungerar det till 100 %. :)

Postad 07 May 2007 - 13:01

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Ny recension idag. :)

http://www.trustedre...Media-Player/p1

Postad 13 May 2007 - 16:59

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
sean, vad talar vi om för tid (ungefär) att konvertera en 700mb .avi på, låt oss säga 90min, till format som Clix2 kör med?
btw, Bra och billig PR att hänga på forum. synd bara att inte fler företag förstår det

Redigerat av Golgo_13, 13 May 2007 - 17:02.

Postad 13 May 2007 - 17:10

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

sean, vad talar vi om för tid (ungefär) att konvertera en 700mb .avi till format som Clix2 kör med?
btw, Bra och billig PR att hänga på forum. synd bara att inte fler företag förstår det

<{POST_SNAPBACK}>

Hej på dig!

Well, det tar olika lång tid beroende på vad det är som ska konverteras i filmen. Är det mycket svart och inget mer, så går det snabbare osv. Sen skiljer det markant också från dator till dator. Har du en grym processor så går det undan. Själv har jag en trött gammal 2 GHz-processor som gör jobbet oerhört långsamt. Säg en timma, 40 minuter? Det var länge sedan jag tog tiden. Oavsett vad så har min dator mer än 6 år på nacken och jag tror nog att det går betydligt snabbare för de flesta som har en relativt ny dator. Jag har inte HT i min. :ph34r:

Å andra sidan brukar jag tipsa de som ska konvertera saker, att man inte behöver sitta och stirra på skärmen när man väntar. Konvertera istället när man äter, lagar mat, tränar, är hos en kompis är ute och fikar osv. Allt beror på hur man ser på det.

Ja, visst, på ett sätt är det bra PR. Fast, jag försöker förklara det här ibland då vissa surnar till för det, att det här främst handlar om just det jag hjälper di gmed nu: hjälp med frågor innan, under och även efter köpet är gjort. Det sticker i ögonen på en del. Tyvärr. Men men. Jag är glad om du finner svar och hjälp värdefull. Då har jag nått mitt mål. :P Får som sagt inte betalt för att sitta på helgen och svara på sånt här, utan gör det av intresse och för att jag brinner för mitt jobb och den här typen av produkter. :)

EDIT: Kollade med en bekant som konverterar en DivX-film på drygt 20 minuter. Han har en Asus P5B, Intel Core 2 Duo 4300 @ 2995Mhz, 2048MB Corsair Value S PC2-5300.

Redigerat av sean.wiklund, 13 May 2007 - 18:17.

Postad 13 May 2007 - 18:41

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Sean: stort tack för ditt svar!
Sitter själv på en C2D E6600 så då tar det nog inte så värst lång tid :P

Ang. din och iRivers (finns fler såsom Dustin, Tommy på Hyundai Image Quest m.fl.) närvaro på forum så är det för mig obegripligt hur det kan irritera en del människor.
Att finnas lätt tillgänglig för sina presumtiva kunder är ett av de bästa sätten att bygga upp ett gott renomé, eller "buzz" om företaget man jobbar för. Att du sen också gör det på din fritid, well det är väl bara att tacka och buga (alt. beklaga :) ).

Redigerat av Golgo_13, 13 May 2007 - 18:48.

Postad 14 May 2007 - 08:08

Xhit
  • Xhit
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Sean: stort tack för ditt svar!
Sitter själv på en C2D E6600 så då tar det nog inte så värst lång tid  :P

Ang. din och iRivers (finns fler såsom Dustin, Tommy på Hyundai Image Quest m.fl.) närvaro på forum så är det för mig obegripligt hur det kan irritera en del människor.
Att finnas lätt tillgänglig för sina presumtiva kunder är ett av de bästa sätten att bygga upp ett gott renomé, eller "buzz" om företaget man jobbar för. Att du sen också gör det på din fritid, well det är väl bara att tacka och buga (alt. beklaga  :) ).

<{POST_SNAPBACK}>

Kan intyga att det inte tar så lång tid. En 15-20 minuter ungefär, men allt beror på vilken bithastighet man väljer på filmen samt vilken kvalitet filmen är i, samt vilken typ av komprimering man väljer. Jag kör med Jetaudio (gratis för alla på nätet) som följde med min iaudio d2:a. Det är ju bara att starta och sen gå ifrån datorn ett tag. Har en Opteron 270 @ 2750 MHz i övrigt.

Postad 16 May 2007 - 22:14

perpro
  • perpro
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hallå,

Då kidnappar jag tråden för en specifik fråga: Jag har varit runt och letat efter en Clix2 för att kunna känna och lyssna på den innan köp. Finns det någon butik i Göteborgsområdet som har den för demo?

Undrar Per

Postad 27 July 2007 - 22:49

Unregistered0e4dcacb
  • Unregistered0e4dcacb
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tråden är en aning gammal, men jag måste ändå slå ett slag för min M6:a - helt otrolig spelare som osar kvalité (större delen av spelaren är gjord av metall och det är bara själva fronten som är gjord i plast).

Köper man den på Houseofdap landar slutsumman med frakt runt tusenlappen. Köper man den genom mallis_1 på Tradera istället (affilierad med houseofdap) så får man dessutom en laddare med i det priset. I bägge fallen får man dessutom med ett silikonfodral, ett crystal case, en läderpung, två bärband m.m. m.m. Pajar spelaren får man stå för frakten själv (ca: 300 kr) men får då en fabriksny spelare.

Och när man sen börjar tala finesser... (:))

Skärmen ligger på 2,4 tum och touchpaden är bättre än iPods iom de senaste firmware-uppdateringarna. Ljudet kanon och bild och video klart bättre än vad man kan föreställa sig (knivskarpt). Finns spel, kalender, kalkulator, eboks-stöd, 10-bands EQ med 8 inställningsbara lägen, 36 timmars batteritid, stöd för FLAC och Ogg (och förmodligen APE i nästa uppdatering), radio med stöd för extern ini-fil, en 3D-algoritm som låter bättre än SRS WOW... Listan bara fortsätter på det där sättet.

M6:an joggar jämnt redan den både den Clix2:an och D2:an - och då ska vi inte ens börja tänka på kommande M6 SE och M8 (båda kommer bli formatkompatibla på alla sorters video).

Jag älskar helt enkelt min Meizu. :lol:

Postad 02 August 2007 - 13:22

Unregistered735fb370
  • Unregistered735fb370
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Angående Meizu M6 - Den finns nu också hos SHG, vet inte om det har tagits upp.

http://www.shg.biz/

Postad 06 August 2007 - 16:59

Hamilton83
  • Hamilton83
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Försöker beställa en M6a hos houseofDAP men det går inge vidare. När jag blir förflyttad till PayPal så är det blankt. Står bara "Click here to retry" och "Return to the homepage."

Skulle verkligen vilja testa den där spelaren.

Postad 06 August 2007 - 17:31

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Testa med att byta webbläsare.

Postad 19 September 2007 - 12:35

Hamilton83
  • Hamilton83
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Testa med att byta webbläsare.

<{POST_SNAPBACK}>

Har testat båda FF och IE. Även från olika platser (jobbet och hemma)
Deras support säger att dom hört talas om felet förut men har ingen lösning. :'(
Vill köpa den nya Slim Line M6a som släpps den 25:e.

Postad 13 February 2008 - 19:22

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
nån som vet om shuffle-funktionen fungerar bra i Clixen ? Hade en iriver e10 innan, den var riktigt usel på shuffle.

/ante

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.