Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG PT85 - ny plasma

124 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG PT85 42" (TV) 0 (0) Inga priser
LG 50PT85 TV (TV) 0 (0) Inga priser
LG 42" TV - 42PT81 (TV) 0 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 30 October 2007 - 23:30

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Fortsättning: LG PT85

Jag tänkte förtydliga lite ang hur PT85 fungerar vid inspelning till den inbyggda hårddisken tillsammans med TV-tittande.

En inspelning som görs till hårddisken i TVn kan startas med en knapp på fjärrkontrollen. Den kan även startas genom att en inspelning lagt upp på en inspelningslista. Listan lär kunna omfatta max 30 planerade inspelningar - "engelska" apparater alt "i England" är max antal 60 inspelningar(!) Inspelning kan göras per veckodag, dagligen, helg osv.

Inspelningen kan spelas upp igen under PÅGÅENDE inspelning - utan att detta påverkar inspelningen. Man backar till lämplig startpunkt, pausar och spelar upp där man önskar. Alternativt kan man stänga av TVn helt (medan inspelningen fortsätter) eller starta uppspelningen från början via en snabbmeny.

Man kan även starta en annan tidigare gjord inspelning från en snabbmeny UTAN att inspelningen påverkas!

I det här läget märks en minimal skillnad vid snabbspolning: bilden flyter inte lika jämnt vid 3-dubbel hastighet (3 pilar) när annan uppspelning görs samtidigt som inspelning sker.

Notera att det inte är möjligt att byta kanal då inspelning sker - PT85 varnar i alla lägen då ett ev kanalbyte sker eller måste ske för att inte påverka en planerad inspelning.

Med dubbel uppsättning digitala DVB-T tuners avsedda för marknätet är LG 50PT85 helt klar för Boxer.
Boxer har redan info om hur TVn kan konfigureras: Bra! Boxer om LG 50PT85

Med Boxer bör man alltså kunna se en kanal och samtidigt spela in en annan! Vem är först att testa?

Däremot är det mindre bra eller rättare sagt skandal att Boxer ännu inte kan erbjuda sina kunder HD-sänt material. Snart sagt varje modern/avancerad TV har DVB-T viket är oanvändbart på dagens Full HD/HD Ready plasma- och LCD-TV. Men man borde kanske inte hetsa upp sig över statliga monopol.

PS
Prylportalen beskriver en annan plattTV modell LG 42PC55 som till vissa delar har liknande menyer etc som LG 50PT85.

Bland annat verkar anslutningarna likna de på PT85. Menyerna likaså men med den skillnaden att PT85 har en extra rad i menyn ang DVR: hårdiskens funktioner. Den elektroniska programguiden EPG som den bör se ut med ett Boxer-abonemang(?) Fjärren är nästan på pricken lik den som PT85 använder.

Postad 31 October 2007 - 00:22

Mattias Malm
  • Mattias Malm
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Mejtrix, du är ett föredöme på att dela med dig av dina erfarenheter av TV:n. Jag har fortfarande inte skaffat en ny TV sedan vår vardagsrums-TV gick sönder, men i väntan på att någon butik skulle ta in 42PT85 flyttade jag ner vår sovrums-TV (32" LCD med digitalbox) till vardagsrummet. Det resulterade i att jag inte känner nån press att köpa en ny TV. Det är dock fortfarande 42PT85 som lockar mest, speciellt efter dina beskrivningar av inspelnings- och uppspelningsfunktionerna Mejtrix. TACK!

Postad 01 November 2007 - 23:24

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tänkte dela med mig av mina erfarenheter av min LG 50PT85 beträffande kontrast och ljusstyrka.

Före köp lyssnade jag lite förstrött på fanatik... ops! försäljarna heter det visst. Deras utläggningar om LCD-skärmarnas förträfflighet gentemot plasmaskärmar lät inte helt övertygande. Bakom deras argument ligger kanske bonusar eller möjliogen rent tekniska argument.

Visst! LCD-skärmar har ofta svindlande höga upplösningar: Full HD etc. Skitkul om man tänker använda burken som spelskärm - men glöm inte att de sällan klarar 8ms eller ens det. Ju större skärm, desto "snabbare" skärm krävs. Eftersläpnigar i spel är ju ingen höjdare.

Å andra sidan väntar HD-sändningar och småningom även HD-skivor i endera formater runt hörnet. Här har man ju strålande möjligheter att njuta av full HD, eller? Boxer - som TVn visserligen klarar med den inbyggda DVB-T-mottagaren - funderar fortfarande på hur de ska ha det. Kanalbrist eller frekvensbrist kallar de det visst.

Ok, visst finns det andra som erbjuder ett, om än magert, HD-utbud men då blir det till att krypa till korset och skaffa en digitalbox för ett ANNAT mottagningssystem!

Jamen HD-skivor då? Via uthyrarna?
"Nä! Vi tar inte in några titlar, det finns ingen marknad för det" - ännu!

Eftersom jag inte kör nga spel via min LG och inte har för avsikt att skaffa ytterligare en digitalbox inom den närmsta framtiden så fungerar en TV med den mer måttliga upplösningen 1360*768 alldeles utmärkt. 50PT85 kan köra 1080p så det möter inget hinder.

Vad som däremot intresserar mig är hög ljusstyrka tillsammans med hög kontrast och snabb uppdatering av bildskärmen. LG 50PT85 har just de egenskaperna. Jämför en valfri LCD-TV med en motsvarande plasma-TV: vilken erbjuder högsta ljusstyrka? Köp sedan den som har den högsta möjliga kontrasten.

Hembio låter helfräckt, men ofta kan man inte mörklägga ett rum totalt. KOLSVART? Möjligen ifall man inrett en källarvåning. Fundera ett ögonblick på varför TV-handlarna ofta mörklagt halva butiken - just där TV-apparaterna placerats. Jag tror inte att det beror på tillfälligheter. Av ngn anledning mörkar man (framför allt) LCD-skärmarnas prestanda.

Ett gott råd är att alltid kräva att få "leka" en stund (ifred) med en fjärrkontroll framför din tilltänka TV. Pilla dig igenom hela menyn. Försök att inte bry dig om deras ursäkter eller klena bortförklaringar. Vi talar trots allt om en ruskig massa kulor - inte sant?

Postad 02 November 2007 - 19:40

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Utifall ngn undrar VAD jag kör på min Lg 50PT85 plasma så är det vanliga analoga ComHem-kanaler. Det funkar riktigt bra alltsom oftast. Självklart blir bilden "skarpare" med analogt material på en mer "normal" 42" skärm. För de allra flesta kan det räcka alldeles utmärkt. 42" är rätt häftigt redan det. Ofta tvingas man ändå att möblera om och kanske istället köpa ngn TV-bänk.

Den som funderar på större skärmar - tänk på att med högre upplösningar och större bildskärm verkar bilden få en relativt sämre skärpa. Detta avhjälps med flitigt DVD-tittande och kanske med digitala kanaler. Möjligen kan även anslutande kablar göra sitt till. Men gå inte på allt som välvilliga säljare försöker truga på oss konsumenter. Hyfsat prisvärda kablar finns utan att behöva tömma plånboken.

"Tysken i kurvan" (MediaMarkt för den som inte bor i stockholmstrakten) kör med raka puckar: vid en av säljarnas kassor finns 3 st skärmar av samma typ. Dessa visar såväl analoga som digital kanaler (minns inte exakt vad). Här kan man själv se ifall det överhuvudtaget existerar ngn skillnad. Jag tror mig kunna se skillnader mellan de oilka burkarna men - det är MYCKET SMÅ och närmast försumbara SKILLNADER!

Min slutsats är att jag lungt kan köra vidare med mina (gratis) analoga ComHem-kanaler ännu ett tag.

Postad 03 November 2007 - 14:14

Massaman
  • Massaman
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Tack för all info om denna TV. Jag har allvarligt börjat överväga ett köp efter att tidigare varit helt inne på Panasonic PX700. Ni som har den hemma kanske kan göra ett utalande om ljudet. Är det OK för normalt TV tittande? Vad jag är ute efter är en TV där man inte behöver sätta på en hemmabio anläggning för att se Rapport.

/Massaman

Postad 04 November 2007 - 00:13

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ljudet på dagens platt-TV är sällan speciellt upphetsande. Möjligen kan det bli ngn bashöjning från burken ifall TVn hängs på en vägg. Möjligen! Visserligen har PT85 en equalizer som nås från en meny men den färgar endast ljudet måttligt. Alltså inget att direkt hetsa upp sig över.

Jag kan inte uttala mig om t.ex ev modeller från Pioneer el. liknande - jag har en saftig Denon "hembio" att ta till tillsammans med maffiga golvare från Proson. Dessa används dock bara för filmer och förstås, vid musiklyssnande.

Men, det måste sägas, visst duger ljudet för avancerat slötittande på TV. Min LG 50PT85 valdes inte primärt för just ljudets ev kvaliteter utan här prioriterades BILDEN med dess många justeringmöjligheter. Utöver detta var den inbyggda och lättanvända hårddisken en välkommen bonus.

Postad 07 November 2007 - 00:20

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag kikade just på M3´s test av plasmaskärmar.

Noterade till min stora glädje att den EPG som LG 50PT85 utrustats med tydligen fungerar bra med Boxer. Kul!

Vidare nämner artikeln att "proffsens favorit" Pioneer PDP-508XD tar emot (och omvandlar) 1080p24-signal utan att kinka. Jag kan bekräfta att detsamma gäller även för LG´s 50PT85.

Svärtan hos plasmaskärmar är ett kärt ämne kanske beroende på att dessa tidigare inte har varit i topp. Ett av skälen till att LCD-skärmar tagits fram i allt större storlekar kanske har varit att delvis komma till rätta med bl.a. detta.

Dagens vassaste plasmaskärmar dras inte längre med det problemet. Jag invänder inte alls emot en test av det slag tidningen M3 gjort men notera att man jämfört skärmar sida-vid-sida (hoppas jag). En kund kan sällan göra samma direkta jämförelse i butik utan mer subjektiva bedömningar får råda- ofta mellan skärmar i OLIKA butiker.

Jag är utomordentligt nöjd med den djupsvärta som min LG 50PT85 levererar. Den bedömningen grundas på TV-tittande i såväl direkt dagsljus som färgat omgivande ljus i vårt vardagsrum. Som så ofta annars är TVns inställning av betydelse. Dessa kontroller är mycket omfattande och LG säger sig ha lagt stor vikt vid det känsliga röda/hudtons-området. Flera olika färg profiler kan lagras!

I jämförelse med vår tidigare plasma (även den en LG(se ovan)) - som då hade ruskigt bra prestanda med avseende på kontrast och ljusstyrka - så är jag djupt imponerad av vad den nya PT85 kan leverera!

Märk väl att jag INTE försöker övertyga ngn här i forumet om LG 50PT85´s förträfflighet utan vill informera om dess prestanda delvis för att informationen om denna var rätt mager på webben vid tidpunkten för mitt köp. Detta gjorde mitt eget val lite svårare. En 50-tummare är trots allt en rätt saftig investering som inte bör gå alltför snett.

Postad 07 November 2007 - 09:53

Grovah
  • Grovah
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej!

Har med stor behållning läst tråden och har i princip bestämt mig för en 42PT85, men innan köp vill jag bara få en sak bekräftad. I mitt fall så kommer jag att köra parabol och kommer alltså inte att använda DVB-T tuner alls, kan man även spela in på hårddisken från vilken som helst ingång (scart, HDMI osv..) och inte BARA från dom inbyggda DVB-T tunerna?

Har försökt ladda ner manualen men den finns tydligen inte upplagd på www.lge.com ännu...

MVH

/Grovah

Postad 08 November 2007 - 21:51

harman_kardon
  • harman_kardon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har precis monterat upp ett väggfäste till min nya LG 50PT85 och skall då montera av bordsstativet.
Ser två skruvar som tydligt sitter i fästet, och jag misstänker att jag dessutom behöver lossa dom två skruvarna som sitter ca: 5cm ovanför.
Stämmer det? Någon som vet?

Postad 09 November 2007 - 10:59

MrHanky
  • MrHanky
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Då var det dax för mig att delge mina erfarenheter av LG 50pt85. :D

Fick hem TV'n igår och kan bara säga att 50 tum är stort....
Var tvungen att kapa benen på den existerande TV möbeln då de imponerande dryga 90 cm höjd gjorde att TV'n stod alldeles för högt.

Överlag är jag grymmt nöjd med Tv'n.... har inte hunnit att testa så mycket.
Dock åkte jag på problem med inbränningar direkt (ca 1 minuts pillande i TV-menyerna). Självklart är dessa inte permanenta utan går bort efter att man kör White wash.
Har ställt ner ljus och kontrast ordentligt nu men ändå så är den kännslig.

Har varit med vid flertalet av släkt och vänners inköp av platt TV men har aldrig varit med om att en skärm varit så kännslig.

Som tidigare nämnt... inga permanenta inbränningar så det innebär ju bara att man får vara extra försiktig när man kör in plasman.

Återkommer med mer info när jag fått lite mer kött på benen... :)

Postad 09 November 2007 - 13:01

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Svärtan hos plasmaskärmar är ett kärt ämne kanske beroende på att dessa tidigare inte har varit i topp. Ett av skälen till att LCD-skärmar tagits fram i allt större storlekar kanske har varit att delvis komma till rätta med bl.a. detta.

Underligt påstående du lägger fram tycker jag.
Är det någon teknik som dragits med problem med dålig svärta så är det väl LCD? Att LCD-skärmar skulle ha tagits fram i större storlekar för komma tillrätta med problem med svärta hos plasma anser jag vara rent skitsnack. Vart har du fått detta påstående ifrån?
Svärta på plasma i jämförelse med CRT har väl kanske varit ett "problem" för vissa fram tills Pio G8 lanserades men du är nog den förste jag hört som sagt att den skulle vara ett problem i jämförelse med LCD.

Postad 09 November 2007 - 13:17

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Är detta ett skämt??
Har försökt få svar på om denna tv (42:an) stödjer pixelmappning förutom i 1080i/1080p som står här <a href="http://www.webhallen.com/prod.php?id=80489&ref=Prisjakt" target="_blank">http://www.webhallen.com/prod.php?id=80489&ref=Prisjakt</a>
Står så här (1:1 Pixelmapping (HDMIl :l 1080i / 1080p) -i No
Ska man ta det som den stödjer det förutom i just 1080? Är det jag försökt få bekräftat.

Ringt 2-3 leverantörer och LG-support och ingen kan svara på det. Även mailat LG! Det ska väl inte va så svårt att få reda på om en viss tv stödjer en viss teknik. Anmärkningsvärt, men inte förvånad är man.

Om du kan pixelmappa på 42:an (vilket du med största sannolikhet kan) så är det i 1024x768.
Det som kan vara ett problem när man kör pixelmappat mot 42" plasmor med denna upplösning är att de då har rektangulära pixlar vilket leder till att t.ex runda ikoner på ditt windowsskrivbord ser lite ovala ut i horisontalled.

Postad 09 November 2007 - 16:11

Niels Johansen
  • Niels Johansen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

en liten fråga från Danmark.

Jag vänter på köpa et lg42pt85 i december, men undrar på en ting:

när jag titter på reklam i Danmark står det att det er möjligt at gömma et program på harddisken medan man tittar på et annat.

Er det riktigt?

ursäkta språket :)

Niels Johansen
Danmark

Postad 09 November 2007 - 19:39

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Underligt påstående du lägger fram tycker jag.
Är det någon teknik som dragits med problem med dålig svärta så är det väl LCD? Att LCD-skärmar skulle ha tagits fram i större storlekar för komma tillrätta med problem med svärta hos plasma anser jag vara rent skitsnack. Vart har du fått detta påstående ifrån?
Svärta på plasma i jämförelse med CRT har väl kanske varit ett "problem" för vissa fram tills Pio G8 lanserades men du är nog den förste jag hört som sagt att den skulle vara ett problem i jämförelse med LCD.

Mina tidigare erfarenheter av plasmaskärmar är ca tre år gamla. Då kollade jag in vad som fanns och köpte vad som då var bland det bästa nämligen en 42" LG plasma (se ovan i tråden). Då var LCD-skärmar inget alternativ eftersom dessa storlekar inte existerade.

Dagens plasmaskärmar spelar emellertid i en helt annan division. Kontrast, ljusstyrka och djupsvärta har utvecklats enormt. "Skitsnacket" som du irriterar dig på är inte av mitt ursprung: lyssna på (nästan varje) säljare som idag gör sitt bästa för att övertyga oss om att vi skall välja bort plasma till förmån för LCD. Jag skriver just att LCD kanske är bättre på svärta dvs att de kanske är ett alternativ.

Som du kanske märkt tidigare i tråden så köpte jag en plasma och inte en LCD-TV. Jag föll inte för säljsnacket eftersom jag gjorde en annan bedömning än den handlarna ivrar för. Jag gjorde bedömningen att den riktiga djupsvärtan finns i plasmaskärmar och inte i LCD.

Jag har ingen som helst önskan att dissa den som hellre väljer en LCD-TV. Den tekniken har sina fördelar och plasma sina för- respektive nackdelar. Jag vill inte argumentera för eller emot utan ger endast info om LG 50PT85 dvs mina erfarenheter eftersom info om denna modell hittills varit rätt mager.

Postad 09 November 2007 - 19:55

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej

när jag titter på reklam i Danmark står det att det er möjligt at gömma et program på harddisken medan man tittar på et annat.

Er det riktigt?

Niels Johansen

Om jag förstår dig rätt så är svaret att du bara/endast kan spela in just den kanal som du tittar på. Detta gäller vid analog mottagning eftersom LG PT85 endast har en (1) analog mottagare/tuner.

Ifall du använder de båda digitala mottagarna/tuners kanske detta är möjligt: att se en kanal samtidigt som en annan spelas in på TVns inbyggda hårddisk. Tyvärr har jag ännu ingen erfarenhet av detta eftersom jag endast använder analog mottagning d.v.s. inte har något digitalt abonnemang.

Postad 09 November 2007 - 20:13

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Då var det dax för mig att delge mina erfarenheter av LG 50pt85. :(

Var tvungen att kapa benen på den existerande TV möbeln då de imponerande dryga 90 cm höjd gjorde att TV'n stod alldeles för högt.

Dock åkte jag på problem med inbränningar direkt (ca 1 minuts pillande i TV-menyerna). Självklart är dessa inte permanenta utan går bort efter att man kör White wash.

Har varit med vid flertalet av släkt och vänners inköp av platt TV men har aldrig varit med om att en skärm varit så kännslig.

Som tidigare nämnt... inga permanenta inbränningar så det innebär ju bara att man får vara extra försiktig när man kör in plasman.

Känsligheten för åtminstone tillfällig minneseffekt/"inbränning" ökar antagligen med ökande ljussyrka på dagens bättre plasma-skärmar. Efter ca en månads användning märks ännu inte någon som helst permanent inbränningseffekt av t.ex. loggor eller liknande.

Men man bör kanske se upp med att glömma kvar en sida med text-TV en längre stund. Samma sak gäller statiska sidor från en dator. Å andra sidan har jag garderat mig rejält genom en förlängd och idiotsäker 5-års garanti.

De första veckorna smög jag igång försiktigt med mycket låg/måttlig kontrast och ljusstyrka för att "köra in" fosforn.

Postad 09 November 2007 - 20:26

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Då var det dax för mig att delge mina erfarenheter av LG 50pt85. :(

Jag har en fråga angående schemalagd inspelning: om din TV är avstängd och inspelning startar - är då TVn HELT svart varje gång eller "lyser" skärmen mycket, mycket svagt i en mörkgrå nyans? Detta märks speciellt nattetid! Om så är fallet så har vi tydligen en s.k. feature/egenhet som vi får leva med. Om inte så får jag reklamera felet som jag noterat på min burk.

Postad 12 November 2007 - 10:58

Snarko
  • Snarko
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Vidare nämner artikeln att "proffsens favorit" Pioneer PDP-508XD tar emot (och omvandlar) 1080p24-signal utan att kinka. Jag kan bekräfta att detsamma gäller även för LG´s 50PT85.

Mejtrix: När du provat 1080p24, har du kört med en PS3:a då? Vet du hur den visar 24p om den ex.vis omvandlar 24 bilder till 50 eller 60 eller om den faktiskt visar verkliga 24 bilder per sekund genom att köra typ 72 bilder/s eller 120 bilder/s som en del TV-apparter gör? Detta brukar man kunna se om man ser hack i snabba panoreringar; gör man det så är det kovertering till 50/60 fps (vilket jag gissar att det är, eller?).

Skulle även vara kul med en allmän kommentar om hur PT85:an visar BlueRay- eller HD-DVD-filmer, samt även hur PS3- och XBox360-spel ser ut!!

Postad 13 November 2007 - 07:52

Unregistered9ac7a55e
  • Unregistered9ac7a55e
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej

Er det riktigt?

Niels Johansen

Om jag förstår dig rätt så är svaret att du bara/endast kan spela in just den kanal som du tittar på. Detta gäller vid analog mottagning eftersom LG PT85 endast har en (1) analog mottagare/tuner.

Ifall du använder de båda digitala mottagarna/tuners kanske detta är möjligt: att se en kanal samtidigt som en annan spelas in på TVns inbyggda hårddisk. Tyvärr har jag ännu ingen erfarenhet av detta eftersom jag endast använder analog mottagning d.v.s. inte har något digitalt abonnemang.

Jag har en 42pt85 och tittar bara på de fria digitala kanalerna. Det går alldeles utmärkt att titta på en kanal medan man spelar in en annan på hårddisken. Däremot har tv:n bara en kortplats för betalkanaler, så man kan rimligen inte se på en betalkanal medan man spelar in en annan betalkanal.

Postad 13 November 2007 - 07:54

Unregistered9ac7a55e
  • Unregistered9ac7a55e
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Då var det dax för mig att delge mina erfarenheter av LG 50pt85. :D

Jag har en fråga angående schemalagd inspelning: om din TV är avstängd och inspelning startar - är då TVn HELT svart varje gång eller "lyser" skärmen mycket, mycket svagt i en mörkgrå nyans? Detta märks speciellt nattetid! Om så är fallet så har vi tydligen en s.k. feature/egenhet som vi får leva med. Om inte så får jag reklamera felet som jag noterat på min burk.

Har inte detta problem på min 42pt85. Skärmen är helt svart.

Postad 13 November 2007 - 13:06

Grovah
  • Grovah
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har en 42pt85 och tittar bara på de fria digitala kanalerna. Det går alldeles utmärkt att titta på en kanal medan man spelar in en annan på hårddisken. Däremot har tv:n bara en kortplats för betalkanaler, så man kan rimligen inte se på en betalkanal medan man spelar in en annan betalkanal.

Har du testat att spela in från annan bildkälla än tv-mottagarna? Det jag funderar på är om an kan koppla in satelitmottagaren i tex SCART1 och spela in den vägen (eller X-boxen eller...) ?

/Grovah

Postad 13 November 2007 - 16:45

Unregistered9ac7a55e
  • Unregistered9ac7a55e
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har du testat att spela in från annan bildkälla än tv-mottagarna? Det jag funderar på är om an kan koppla in satelitmottagaren i tex SCART1 och spela in den vägen (eller X-boxen eller...) ?

/Grovah

Har inte testat. har bara en dvd-spelare kopplad till tv:n. Det borde funka. När man tittar på något annat och har programmerat in en inspelning på annan kanal, frågar tv:n (när det är dags att starta inspelningen) att den vill byta kanal till det som skall spelas in. Man måste svara ja på den frågan, annars startar inte inspelningen. Tv:n byter till kanalen man vill spela in, sedan är det bara att byta tillbaka till det man vill titta på under tiden. Kan också tillägga att när man väljer vad som skall spelas in kan man välja från vilken input man vill spela in (utöver mellan vilka tider).

Postad 13 November 2007 - 20:38

supergeten
  • supergeten
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tjenis alla, har precis köpt denna tv och är riktigt nöjd - har bara en liten fundering ang bild - iofs är det ju en smaksak hur man ställer in skärpa osv... men jag köpte mest denna för att kunna njuta av fotboll och jag måste säga att det är ett jä*la fipplande med fjärrisen för att få in en bra bild för fotboll.
Är det nån som har nått tips på inställning eller är det bara att "fippla" vidare..? :P

Grundinställningen för bilden är ju helt urusel och jag är inte så impad av det där "digitaliseringsprogrammet" heller - fast jag kanske bara gör fel...

Nåja - trevlig apparat hursomhelst!

Postad 15 November 2007 - 12:25

Grovah
  • Grovah
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har inte testat. har bara en dvd-spelare kopplad till tv:n. Det borde funka. När man tittar på något annat och har programmerat in en inspelning på annan kanal, frågar tv:n (när det är dags att starta inspelningen) att den vill byta kanal till det som skall spelas in. Man måste svara ja på den frågan, annars startar inte inspelningen. Tv:n byter till kanalen man vill spela in, sedan är det bara att byta tillbaka till det man vill titta på under tiden. Kan också tillägga att när man väljer vad som skall spelas in kan man välja från vilken input man vill spela in (utöver mellan vilka tider).

Ok, tack!

/Grovah

Postad 15 November 2007 - 17:43

supergeten
  • supergeten
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Äh, kom igen nu - hur har ni ställt in ljus, kontrast osv... XD?

Ge mig lite tips! :)

Redigerat av supergeten, 15 November 2007 - 17:52.

Postad 18 November 2007 - 23:08

harman_kardon
  • harman_kardon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har nu haft min 50pt85a i två veckor. Första veckan fungerade allt som det skulle.
Tills den började låta jäkla illa, som en hårddisk som börjar lägga av. Eller en fläkt som har skurit.
Den började tjuta jäkligt högt, för att sedan bli lika tyst som den var innan. Den glädjen höll i sig en dag, sedan dess så börjar den tjuta efter ca: 10min. Det låter så illa att man hör den tydligt från ett annat rum. Och att se en hel film är uteslutet då man får ont i huvudet av ljudet TVn ger ifrån sig.
Någon som har haft samma problem med sin LG som jag?
Skall ringa till MediaMarkt och höra hur jag få den lagad alt lämna tillbaka den. En TV för 19000 skall inte låta på detta viset...

Postad 22 November 2007 - 18:30

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har nu haft min 50pt85a i två veckor. Första veckan fungerade allt som det skulle.
Tills den började låta jäkla illa, som en hårddisk som börjar lägga av. Eller en fläkt som har skurit.
Den började tjuta jäkligt högt, för att sedan bli lika tyst som den var innan. Den glädjen höll i sig en dag, sedan dess så börjar den tjuta efter ca: 10min. Det låter så illa att man hör den tydligt från ett annat rum. Och att se en hel film är uteslutet då man får ont i huvudet av ljudet TVn ger ifrån sig.
Någon som har haft samma problem med sin LG som jag?
Skall ringa till MediaMarkt och höra hur jag få den lagad alt lämna tillbaka den. En TV för 19000 skall inte låta på detta viset...

Jämrans trist när ens grejor inte fungerar som det är tänkt! Kanske har din fläkt eller som du kanske misstänker hårddisken börjat krångla. Möjligen kan du lossa bakstycket och lyssna varifrån ljudet kommer - MEN!!! - var MYCKET, MYCKET försiktig då baksidan är öppen eftersom plasmaskärmar har komponenter med livsfarligt höga spänningar!!!

I många fall tvingas man som kund att själv emballera och returnera varan till försäljningsstället. Om ytteremballaget har slängts så har man ett jätteproblem. Hur frakta en 50-tummare till butiken? Eller ännu värre; till nätbutiken i utlandet. Frakten får man stå för själv!

Det finns dock i Stockholm en stor firma/reparatör som kan erbjuda emballage till stora plasma-TV. Googla!

Ifall du är missnöjd med TVn så läs mitt inlägg (Mejtrix) på länken: REKLAMATION

Postad 22 November 2007 - 19:10

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Är det nån som har nått tips på inställning eller är det bara att "fippla" vidare..? :)

Grundinställningen för bilden är ju helt urusel och jag är inte så impad av det där "digitaliseringsprogrammet" heller - fast jag kanske bara gör fel...

Fotboll sedd på de analoga kanalerna är knappast en njutning. Sändningarna är rentav urusla med en pixelisering son är fullt synlig som på en illa komprimerad JPG-bild. Antingen har det med filmformatet att göra eller så filmar man i många fall helt fräckt med rena amatörkameror. Betal-/sportkanaler har jag tyvärr ingen erfarenhet av.

Om man blåser upp mottagningen på en 50-tummare så lär bilden ofelbart bli märkbart sämre med samma bildmaterial. En 42-tummare är mer "förlåtande". Däremot lär det bli mer problem med LCD-skärmar i höga upplösningar. Jämfört med dessa är plasma mer "förlåtande" till störningar som t.ex. artefakter i bildmaterialet eller som kommer av den analoga sändningen.

Ett bra hum om bildkvalitet kan man få genom att kolla en testbild på en TV. En 50-tumsbild som på LG´s 50PT85 med dess 100Hz-teknik är grymt bra. Sedan har ju PT85 en mycket snabb signalbehandlingsprocessor som även gör underverk med RÖRLIGT bildmaterial.

LG´s s.k. "bildförbättrare" XD har tidigare gjort underverk på tidiga plasma-TV men verkar inte uppvisa samma mirakulösa egenskaper som tidigare. Förklaringen ligger kanske i att dagens skärmar inte kan "tweakas" till att fungera bättre än bra. Lämna därför XD-inställningen i Auto-läge om inte en uselt kodad DVD körs på TVn.

"Grundinställningen" som du nämner är antagligen bildläget DYNAMISK. Den verkar ofta helt åt h..e på de flesta TV. Möjligen kan den användas som snabbinställning då rummet badar i solljus eller för att skrämma småbarn.

Postad 22 November 2007 - 19:28

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Mejtrix: När du provat 1080p24, har du kört med en PS3:a då? Vet du hur den visar 24p om den ex.vis omvandlar 24 bilder till 50 eller 60 eller om den faktiskt visar verkliga 24 bilder per sekund genom att köra typ 72 bilder/s eller 120 bilder/s som en del TV-apparter gör? Detta brukar man kunna se om man ser hack i snabba panoreringar; gör man det så är det kovertering till 50/60 fps (vilket jag gissar att det är, eller?).

Skulle även vara kul med en allmän kommentar om hur PT85:an visar BlueRay- eller HD-DVD-filmer, samt även hur PS3- och XBox360-spel ser ut!!

Gissa om jag är sugen på att testa burken med en PS3:a, XBox, BlueRay etc. Dessvärre har jag ännu INTE provat. Uppgiften om 1080p24 tog jag helt fräckt ifrån tidningen M3 test (tror jag).

Postad 23 November 2007 - 15:27

supergeten
  • supergeten
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ja, eurosports fotbollssändningar är inte roliga - men canal plus är mycket bättre.
Mitt "problem" är att jag tycker att jag får ganska bra bild hur jag än trycker... Men jag vill ju ha det perfekt, just nu håller jag kontrasten ganska högt: 80-85 och de andra värdena kring 50, utom skärpan som får ligga ganska lågt.

De där inställningarna som heter "mpeg" och nåt mer - ska de handla om att förhindra "hack" i snabba rörelser? Tycker liksom inte att bilden ändras särskilt när jag fipplar med dessa.

Har ju 42" så det skiljer sig säkert från ditt "monster" :D

...sen det där med testbilden på svt - de verkar ju aldrig visa den numera, bara en massa repriser, men det här är väl sammantaget sånt som kallas "dagens i-landsproblem"... ;)

Postad 28 November 2007 - 08:33

MrHanky
  • MrHanky
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Har testat detta och min TV är helt svart när jag kör schemalagda inspelningar. Den enda skillnaden är att den lilla ström indikatorn slår om från rött till gult.

För övrigt så har mina inbränningsproblem minskat men det finns fortfarande spår kvar exempelvis efter textremsan när man ser på en film.
Som jag även nämnt innan så försvinner dessa inbränningar om man kör en White Wash eller kikar på någon annan kanal men lite irriterande är det.

Har nu även införskaffat en 15 meters DVI-HDMI och börjat köra HD film via datorn.
Här presterar TV'n fantastiskt bra !!
Även att använda TV'n som datorskärm är KANON. Kör på upplösningen 1360 vilket verkar funka bäst.

Ett annat stort plus är att min TV är helt tyst trotts att den har fläktar. Inte ens hårddisken för något oväsen. :)

Postad 28 November 2007 - 12:43

MrHanky
  • MrHanky
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jämrans trist när ens grejor inte fungerar som det är tänkt! Kanske har din fläkt eller som du kanske misstänker hårddisken börjat krångla. Möjligen kan du lossa bakstycket och lyssna varifrån ljudet kommer - MEN!!! - var MYCKET, MYCKET försiktig då baksidan är öppen eftersom plasmaskärmar har komponenter med livsfarligt höga spänningar!!!

I många fall tvingas man som kund att själv emballera och returnera varan till försäljningsstället. Om ytteremballaget har slängts så har man ett jätteproblem. Hur frakta en 50-tummare till butiken? Eller ännu värre; till nätbutiken i utlandet. Frakten får man stå för själv!

Det finns dock i Stockholm en stor firma/reparatör som kan erbjuda emballage till stora plasma-TV. Googla!

Ifall du är missnöjd med TVn så läs mitt inlägg (Mejtrix) på länken: REKLAMATION

Jag hade tidigare en LG 42PX4RV som jag köpte på nätet. Efter en tids användning fick röda och gröna transparenta ränder tvärs över bilden.
Felanmälan lades i maj och det dröjde 6 månader innan jag hade min nya 50pt85 hemma efter ett antal inlämningar av TV'n, samtal till repartionsfirman, samtal till nätbutiken etc etc.

Det som gjorde så att allting tog extra lång tid var ledtiderna hos LG. Dom stinker när det gäller kundsupport !!!
Enligt reparationsfirman så är detta vanligt när det gäller LG.

Nu skall jag komma till det som är bra och det var att jag kontaktade nätbutiken som jag köpt TV'n ifrån och där fick jag numret till LG supporten. Dit ringde jag och fick sedan nummret till en lokal repartionsfrima (i mitt fall en i Göteborg). Reparationsfirman i sin tur kom hem och hämtade TV'n och lämnade TV'n de gånger som de behövde ha in TV'n för felsökning.
När det var dax att lämna tillbaka hela rasket så var det inget snack om orginalkartonger eller liknande. Vem fasen vill spara på en kartong till en 42' TV i 2 år som garantiperioden är ?? ;)

Det smärtade lite när jag sedan skulle välja ny TV och de enda som kunde i stort sett leverera en TV på dagen var LG som jag efter min incident tycker sådär om som företag.

Men men.... på det hela taget så löste ju sig allt och jag blev en ägare av en 50PT85 istället vilket inte är fel.
Hoppas bara jag slipper att felanmäla denna TV till LG. :)

Postad 29 November 2007 - 12:47

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

[
Har nu även införskaffat en 15 meters DVI-HDMI och börjat köra HD film via datorn.
Här presterar TV'n fantastiskt bra !!
Även att använda TV'n som datorskärm är KANON. Kör på upplösningen 1360 vilket verkar funka bäst.

Ett annat stort plus är att min TV är helt tyst trotts att den har fläktar. Inte ens hårddisken för något oväsen. :)

Kul att höra att PT85 gör bra ifrån sig även med HD-material!

Ännu roligare att du är nöjd med ljudnivån från plasmans fläkt och hårddisk. Visst hörs dom men det handlar om mycket, mycket måttligt ljud som inte alls stör på 3-4 m håll.

Av upplösningen att döma så var det 50" som du köpte?

Postad 29 November 2007 - 12:59

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
6 Nov skrev jag följande på ANNAN plats inom MinHembio. Min länk angående ev REKLAMATION ovan (i denna tråd) verkar inte fungera. Med tanke på eventuella reklamationer av otympliga plasma/LCD-skärmar kanske nedanstående klipp vara till hjälp:

I konsumentköplagen talas det om s.k. "ursprungligt" fel. Med detta menas att en vara är att anse som "felaktig" om det - inom den NUMERA treåriga reklamationsfristenen - uppträder ett fel (dvs. går sönder). Detta får dock inte bero på SLITAGE/VANVÅRD eller YTTRE SKADA/ÅVERKAN/OLYCKSHÄNDELSE.

En sålunda FELAKTIG vara (med ett ursprungsfel, alltså uppkommet under reklamationsfristen) skall repareras, bytas mot ny felfri vara eller vara skäl nog att häva köpet. Lagstiftarens intention är alltså att en vara skall kunna brukas (på avsett vis) under minst tre år!

Med den skärpta konsumentköplagen avgör i praktiken KUNDEN hur felet skall avhjälpas - inte som tidigare säljaren. Om en säljare/butikschef motsätter sig just detta: kontakta direkt nästa överordnad i butikskedjan. Alternativt lämna en stämningsansökan ("småmål") till närmsta tingsrätt. Info finns på webben vad den bör innehålla.

Många - alltför många - butiker/handlare är sorgligt okunniga om konsumentens rättigheter. Ofta kräver en säljare att få tid att avhjälpa ett fel. Visst! I många fall, för att inte säga de flesta fall är detta rimligt speciellt med tanke på att en reparation är kostsam även för en säljare/butik i en kedja.

Men en dator som används av en student för t.ex. kurser eller uppsatsarbeten kan man inte vara utan i flera veckor eller ngn månad. I en familj används idag ofta en dator vid inbetalning av räkningar och lån etc. Här krisar det snabbt till sig utan en fungerande dator. Detta är ett exempel på en omständighet som lagen beskriver som en "väsentlig olägenhet" för köparen. I detta fall kan aldrig säljaren motsätta sig ditt önskemål.

Ett lämplig val är att kräva HÄVNING av köpet med hänvisning till ett URSPRUNGLIGT fel i varan. Köp sedan ny vara med MINST liknande egenskaper i annan valfri butik (Obs, inom SKÄLIG TID). Kontakta sedan den tidigare butiken och kräv ersättning för ett s.k. TÄCKNINGSKÖP i det fall ersättningsprodukten är dyrare (Obs, visa OMSORG). Dessa anspråk brukar behandlas på högre nivåer inom de stora butikskedjorna dvs. ovanför de respektive butikerna. Efter ngn vecka brukar dessa återkomma med mössan i hand.

Dessa åtgärder har undertecknad tvingats till vid två tillfällen under det senaste året:
1) spänningsregulator i laptop brann.
2) moderkort gav upp (i den nya datorn, inköpt i annan butikskedja).
Förhoppningsvis slipper jag ”bråka” en tredje gång.

Läs gärna vidare om konsumentköplagen. Jag hoppas att ovanstående kan vara till hjälp mot envisa och tjuriga säljare/butiker.

Postad 29 November 2007 - 15:09

MrHanky
  • MrHanky
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kul att höra att PT85 gör bra ifrån sig även med HD-material!

Ännu roligare att du är nöjd med ljudnivån från plasmans fläkt och hårddisk. Visst hörs dom men det handlar om mycket, mycket måttligt ljud som inte alls stör på 3-4 m håll.

Av upplösningen att döma så var det 50" som du köpte?

Ja jag är mycket förrvånad då det sitter 2 (eller om det är 3) cylinderfläktar som snurrar hela tiden. Även de kännda pip-ljuden som plasma brukar dras med är jag helt förskonad ifrån.

Det är också helt rätt uppfattat att jag är stolt ägare till en 50PT85.

En liten fundering... du har inga problem med skuggbilder efter exempelvis textremsor eller liknande ?

Postad 29 November 2007 - 21:33

Tobbe1975
  • Tobbe1975
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Hej,

Läste testet på M3 och blev nyfiken på denna 50" skärm. Vi har boxer så inbyggd hårddisk är ett stort +. Är bara lite orolig för mina heliga sportsändningar.

Skulle vilja veta lite ang dessa hockey- och fotbolls-sändningar på denna tv...någon 50" LG PT85 ägare så kan ge ett seriöst svar på detta.

Eurosportsändningar tror jag ingen tv i världen göra någon lycklig över...men hur är det med boxersändningar via Svt1, Svt2, Tv3, Tv4 och Tv6?? Hur blir detta snabba kamera rörelserna och blir det streck efter puck/boll?

Postad 29 November 2007 - 22:59

Rylander
  • Rylander
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Beställer nog en LG 42PT85 ikväll så ska bli spännade och se om man blir nöjd. Ska köra DVI-HDMI från dator och Har telia digitalbox, några tips om hur allt bör kopplas funkar telias kort rakt i tv:n eller måste man köra teliaboxen med scart ?

Mvh

Redigering:

Sviker er LG PT85 ägare :lol:

Beställde en Samsung PS-42Q97HD istället, men dom låg bra jämt :unsure:

Redigerat av Rylander, 30 November 2007 - 00:28.

Postad 30 November 2007 - 07:27

MrHanky
  • MrHanky
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hej,

Läste testet på M3 och blev nyfiken på denna 50" skärm. Vi har boxer så inbyggd hårddisk är ett stort +. Är bara lite orolig för mina heliga sportsändningar.

Skulle vilja veta lite ang dessa hockey- och fotbolls-sändningar på denna tv...någon 50" LG PT85 ägare så kan ge ett seriöst svar på detta.

Eurosportsändningar tror jag ingen tv i världen göra någon lycklig över...men hur är det med boxersändningar via Svt1, Svt2, Tv3, Tv4 och Tv6?? Hur blir detta snabba kamera rörelserna och blir det streck efter puck/boll?

Jag kör med digitalTV från ComHem så jag kan inte ge dig någon information om hur boxer-sändnigarna kommer att se ut men de sportsändningar jag har sett via ComHem så fixar PT85:an det med lysande resultat.
Har på andra plasmor sett lite skumma fenomen när man titta på hockey där isen har fått lite konstiga färger. Vet dock inte om det var TV'n i sig eller om det berodde på hur de var matade men som sagt, PT85:an fixar detta fint. :unsure:

Postad 30 November 2007 - 08:45

Unregisteredff2e8fd3
  • Unregisteredff2e8fd3
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske, men om man inte använder den interna mottagaren, är då hårddisken totalt oanvändbar? Eller kan den spela in på någon annan ingång?
/Johan

Postad 30 November 2007 - 12:32

supergeten
  • supergeten
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kör telia - alltså via AV1 och det funkar utmärkt med hårddisken.

Postad 30 November 2007 - 14:54

Unregisteredff2e8fd3
  • Unregisteredff2e8fd3
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Av1? är det hdmi?

Postad 30 November 2007 - 19:33

supergeten
  • supergeten
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Scart.

Postad 01 December 2007 - 13:27

Mejtrix
  • Mejtrix
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske, men om man inte använder den interna mottagaren, är då hårddisken totalt oanvändbar? Eller kan den spela in på någon annan ingång?
/Johan

PT85 kan spela in från AV1, AV2 och AV3. AV1-2 använder Scart-kontakter medan AV3 spelar in från bl.a. S-videoingången på TVns vänsta sida. Ifall en laptop eller videokamera har S-video så kan man enkelt spela in från dessa till TVns interna hårddisk.

Postad 06 December 2007 - 15:16

Snarko
  • Snarko
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hej! Tänkte bara höra igen, nu när lite fler har köpt denna TV, om någon kan ge en kommentar om Xbox360- och PS3-spel, samt även BlueRay-filmer med 24fps? :)

Postad 12 December 2007 - 13:47

Snarko
  • Snarko
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Både bu och bä för PT85:an:

Sämst i test i ett test som 'Din Ekonomi' har gjort (2.7 av 5):
http://www.dn.se/DNe...?d=678&a=722625 (klicka på "Se grafik" för att se testresultatet)
http://www.prylporta..._MKF353.dbp.asp

"Bästa Köp" i nya M3 bland 10st. Plasma och LCD Tv apparater (betyg 8 av 10):

Vet inte vad slutsatsen blir, men i det förstnämda "Sämst i test"-testet så klankar dom ner på LG:ns inbränningsproblem. Om det säger LG:s talesperson: "Vi lämnade en helt ny modell direkt från fabrik till det här testet, en helt ny produkt är mer känslig för inbränning än en skärm som har gått några timmar. Två av de andra produkterna bland plasma-skärmarna var testmodeller som hade varit ute tidigare på test. "

Dessutom tycker jag det första "Sämst i test"-tester har en del udda testresultat, såsom att även de populära plasma-modellerna Samsung PS42Q97HDX(3.4 i betyg) och Panasonic 42PX70 (3.3) fick ganska dåliga resultat, medans ex.vis ett udda märke som Matsui LCD fick 3.7 i betyg och vinnaren blev Toshiba 42A3000PG (4.1 i betyg, också LCD), en ganska billig instegsmodell med en del kända problem när man läser lite om den.

UPDATE: Ok, nu såg jag en hel tråd som pratar om det där testet:
https://www.minhembi...howtopic=178605

Redigerat av Snarko, 12 December 2007 - 13:53.

Postad 12 December 2007 - 14:47

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
PT85 är en schysst plasma som man främst köper för funktioner/pris. Svärtan är inte dålig, men långt ifrån Pio G8. Inte riktigt jämförbart. Dock bättre än i princip samtliga LCD.

Postad 21 December 2007 - 13:16

MrHanky
  • MrHanky
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
M3 har testat PT85:an (42PT85) och den får "Bästa köp" enligt M3.

Läs mer om testet på: http://www.idg.se/2.1085/1.135892

Postad 23 December 2007 - 17:30

Unregisteredf0503413
  • Unregisteredf0503413
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Går det att fåut det man spelarin tex till datorn på något sät eller går det bara att spara på den interna hd:n?

Postad 23 December 2007 - 19:48

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

M3 har testat PT85:an (42PT85) och den får "Bästa köp" enligt M3.

Läs mer om testet på: http://www.idg.se/2.1085/1.135892

Ja som sagt :)
Har själv PC1R, och panelen är i princip identisk, dock har den här lite mer funktioner.
Bilden är inte i närheten av Pioneer G8, men det är ganska långt till många LCD, åt rätt håll.

Postad 25 December 2007 - 14:12

Steinitz
  • Steinitz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

/Johan

PT85 kan spela in från AV1, AV2 och AV3. AV1-2 använder Scart-kontakter medan AV3 spelar in från bl.a. S-videoingången på TVns vänsta sida. Ifall en laptop eller videokamera har S-video så kan man enkelt spela in från dessa till TVns interna hårddisk.

Hej!
Jag undrar om det går att få ut de filmer man sparar på hårddisken till en dator e dyl på ett enkelt sätt? Hårddiskar kan krascha...

Steinitz

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.