Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cowon iAudio D2

1272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 februari 2007 - 21:52

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Du gör så här, gå in i music list, tryck på pilen (tillbaka pilen) tills du hamnar i root mappen, där ser du records. du går in där. då ser du voice line in fm radio och kanske lite mer, gå då in på fm radio där ser du allt du har spelat in från FM-radion. OBS lite bug just nu. om du raderar någon fil direkt från spelaren så kommer allt som du har i DPL list att försvinna, detta är inget problem för mig :) då jag lägger in alla album i music mappen och sen markerar man music och sen DPL för att lyssna på alla ;) eller så spelar du (ALL) jag spelar Mapp vis :D

<{POST_SNAPBACK}>

tack för ditt svar!
Jag har varit där inne tidigare, men jag fattar inte hur jag tar bort det man har spelat in ändå,(version 2.0) vilken är raderingsknappen? eller är jag trög ;)

Edit: jag fattar att man kan lägga in dom i tex dpl och sedan ta bort "kopian som ligger där", men jag menar att ta bort den fullständigt!

Redigerat av Unregistered34b85454, 14 februari 2007 - 21:58.

Postad 14 februari 2007 - 22:52

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Du bör uppgradera till 2.20 www.cowonglobal.com därfinns instruktioner, du letar upp filen som du ska radera sen trycker du settings sen delete (settings är kugghjulet) :)

Postad 15 februari 2007 - 11:25

Jäger
  • Jäger
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hej har några frågor om D2..

1. Följer det med något skyddsfodral, och hur är det isåfall utformat ( kan man trycka på skärmen med det på, hårt/mjukt osv.)?

2. Kan man byta låt och ändra volymen utan att använda skärmen ( kan man altså göra dessa saker medan spelaren ligger i fickan)?

3. Kan man göra spellistor direkt i spelaren, utan att använda datorn ( typ on-the-go listor)?

Postad 15 februari 2007 - 11:45

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Hej har några frågor om D2..

1. Följer det med något skyddsfodral, och hur är det isåfall utformat ( kan man trycka på skärmen med det på, hårt/mjukt osv.)?
Njet  :) Men skyddsplast sitter på skärmen! Man tycker att det borde komma ett fodral.
2. Kan man byta låt och ändra volymen utan att använda skärmen ( kan man altså göra dessa saker medan spelaren ligger i fickan)?
Du kan ändra volym uppe på spelaren. Men ska du byta låt får du ta upp spelaren.
3. Kan man göra spellistor direkt i spelaren, utan att använda datorn ( typ on-the-go listor)?
Du kan göra en DPL dynamsik playlist, men är inte som Ipoden där du trycker på en låt för göra en "on-the-go"!

Postad 15 februari 2007 - 14:35

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Du kan byta låt i fickan, med M knappen i mitten kan du ställa in det. och fodral kanske kommer snart.

Redigerat av Keng, 15 februari 2007 - 14:35.

Postad 15 februari 2007 - 14:58

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Du kan byta låt i fickan, med M knappen i mitten kan du ställa in det.

Vart ställer du in det?
Jag har försökt utan att lyckas :P

Postad 15 februari 2007 - 15:12

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Keng, tack för din recension. Den inspirerade mig lite mer.

Frågor:
1. Kan man hoppa mellan mapparna man överfört istället för att använda sig av playlists?
2. Om ngn har jämfört med iriver e10 får denne gärna berätta om hur ljudet upplevs i de båda spelarna.
3. Vilken kvalitet blir det på mic-inspelningar? Ställbar bitrate/frekv?
4. Vilket format används vid mic-inspelning? Ställbart? (Snälla, wav!)
5. Går ljudvolymen justera vid mic-inspelning?
6. Går det att spela in radioprogram i bra kvalitet?

Schysst batteritid också! :-)
Vill ha!

Postad 15 februari 2007 - 15:31

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Frågor:
1. Kan man hoppa mellan mapparna man överfört istället för att använda sig av playlists?
    Du kan browsa mellan mappar som ligger på spelaren!
    Du kan välja mellan 32bps, 64bps, 80bps, 96bps, 128bps och 256bps. Allt är i 44kHz
    WMA
    Finns 1-5 i ljudvolym
    Du kan välja mellan 32K, 64K, 80K, 96K, 128K och 256K. Finns bara en Rec knapp där

Postad 15 februari 2007 - 16:05

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Tackar för snabba svar, Damp!
Antar att du menar kbps för micinspelningarna inte bps?

Är du nöjd med spelaren om du försöker vara opartisk/objektiv/kritisk i frågan?

Redigerat av Unregistered29985, 15 februari 2007 - 16:05.

Postad 15 februari 2007 - 16:44

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Frågor:
    Du kan browsa mellan mappar som ligger på spelaren!
    Du kan välja mellan 32bps, 64bps, 80bps, 96bps, 128bps och 256bps. Allt är i 44kHz
    WMA
    Finns 1-5 i ljudvolym
    Du kan välja mellan 32K, 64K, 80K, 96K, 128K och 256K. Finns bara en Rec knapp där

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan säga att jag är skit nöjd med spelaren, du kan även koppla in Extern Mic :P och han menar Kbps,

för att ställa in M knappen går du in på general sen userdefinatebutton eller någon sått, det finns 3 val paus/play nästa låt föregående låt.
iAUDIO levererar bra ljud på sina spelare, så jag tror inte iAUDIO D2 på något sätt skulle ha sämre ljud. Kan säga att det är den bästa spelaren jag har använt från cowon och jag har ägt 5 olika

OT. är du martin82 som inte va nöjd med IP3 på irivers forum?

Redigerat av Keng, 15 februari 2007 - 16:55.

Postad 15 februari 2007 - 17:55

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Tackar för snabba svar, Damp!
Antar att du menar kbps för micinspelningarna inte bps?

Är du nöjd med spelaren om du försöker vara opartisk/objektiv/kritisk i frågan?

<{POST_SNAPBACK}>

Skrev bara av i menyen där står bps :D Självklart är det kbps.

Om vi säger så här av alla mp3 spelaren jag har haft är Archos gmini 400 den bästa, men den hade inte lika bra batteritid och den var större och hade ingen touchfunktion!.... ( D2 är nog bäst ända :P )
Så man kan säga att D2 är väldigt bra, nackdel att man måste göra om filmer innan man lägger över den :D Det är nog den ända nackdelen jag har efter några veckors användande.
Kan säga att jag är supernöjd, min ipod 30gb ligger bara och skräpar nu ;)

Postad 15 februari 2007 - 17:58

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

för att ställa in M knappen går du in på general sen userdefinatebutton eller någon sått, det finns 3 val paus/play nästa låt föregående låt.
iAUDIO levererar bra ljud på sina spelare, så jag tror inte iAUDIO D2 på något sätt skulle ha sämre ljud.

Jag har varit inne i den menyn och pillat, men man måste hålla in M knappen!
Jag har bara tryckt på den och då har den bara hoppat tillbaka till huvudmenyn.
Så nu har jag min M knapp att byta låt :P

Postad 15 februari 2007 - 18:07

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

OT. är du martin82 som inte va nöjd med IP3 på irivers forum?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja.

Postad 15 februari 2007 - 18:10

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

iAUDIO levererar bra ljud på sina spelare, så jag tror inte iAUDIO D2 på något sätt skulle ha sämre ljud.

Jag har varit inne i den menyn och pillat, men man måste hålla in M knappen!
Jag har bara tryckt på den och då har den bara hoppat tillbaka till huvudmenyn.
Så nu har jag min M knapp att byta låt :D

<{POST_SNAPBACK}>

trodde jag också från början :P

Postad 15 februari 2007 - 22:00

public
  • public
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

public:

Jag väljer också mellan iriver U10 (eller snarare efterföljaren "Clix") och iaudio D2. För tillfället lutar det åt iriver, mest för att jag gillade U10 och för att jag känner mig skeptisk till touchscreen.

<{POST_SNAPBACK}>

ok för mig lutar det mer ått D2:an för jag e så såld på touch skärmen men u10: hade passat mig perfekt tror jag.

Svårt val!!

Postad 15 februari 2007 - 22:31

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Med D2 slipper du WMP och alla deras autosync osv. bara drag and drop :P + att du får en större skärm och finare batteritid :D

Postad 16 februari 2007 - 10:29

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Är inte D2:an lite väl stor?
Min mobil, en SE 810i, väger 100 gram och är 100 x 46 x 19.5 mm jmf. med D2:an med sina 78.0 x 55.4 x 16.6 mm (91 gram). Blir inte denna lite för bred för att ha i fickan? Kanske subjektiv fråga men jag är ändå väldigt nyfiken på hur den känns att använda ute på fältet. Känns det som den kommer gå i 10 bitar om man tappar den? (har den dåliga ovanan att ofta tappa mp3spelaren när jag har bråttom)

Om ngn kan och vill får ni gärna ge ett uttalande om formen samt ev. göra en jämförelse mot iriver e10 (vikt/storlek).

Nu vankas det sportlov!

Postad 16 februari 2007 - 11:08

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Om ngn kan och vill får ni gärna ge ett uttalande om formen samt ev. göra en jämförelse mot iriver e10 (vikt/storlek).

<{POST_SNAPBACK}>

iriver E10 väger 76 gram. Cowon D2 väger 91 gram. Sen ser det ut enligt följande:
http://www.sizeasy.com/page/comp/608 (klicka och titta på jämförelsen)!

Postad 16 februari 2007 - 14:43

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Är inte D2:an lite väl stor?
Stor?  :lol: Det är bara en stor skärm. Om du ska ha en mindre blir det svårt att se på film och serier.
Min mobil, en SE 810i, väger 100 gram och är 100 x 46 x 19.5 mm jmf. med D2:an med sina 78.0 x 55.4 x 16.6 mm (91 gram). Blir inte denna lite för bred för att ha i fickan? Kanske subjektiv fråga men jag är ändå väldigt nyfiken på hur den känns att använda ute på fältet. Känns det som den kommer gå i 10 bitar om man tappar den? (har den dåliga ovanan att ofta tappa mp3spelaren när jag har bråttom)
Den är väldigt välbyggd och solid. Det är väl om det blir en spricka i skärmen om du tappar den. Om du har tighta jeans eller tjocka lår kanske det blir lite trångt i fickan  :lol: annars är det lugnt.
Redan gjort i inlägget över ^_^

Postad 16 februari 2007 - 14:45

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
jag har inget problem med storleken, trodde den skulle vara mycket större när jag såg den på bild. Sen när jag fick den så ja den jätte liten :lol:

Postad 16 februari 2007 - 18:52

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Nu har jag testat D2 några dagar.

Valde mellan denna och clix.

Vaför?
+ större skärm 2,2 mot 2,5"
+ bra med minneskort, bara att plugga in å köra
+ batteritiden är ett par snäpp bättre
+ behövde en maskin som klara line-in, det gör clix oxå. men då kostar dockningsstationen man behöver till 700 lök.

tyngden spelar ingen roll det är bara skönt när något har lite tyngd i sig.

- radion behöver bra signal för att funka optimalt
- när man spelar in på line-in så tar det en liten stund innan man kan se spåret i music list.

Postad 16 februari 2007 - 20:11

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

- när man spelar in på line-in så tar det en liten stund innan man kan se spåret i music list.

Ska inte allt som man spelar in från line in hamna i Records-->Line in? . eller va de det du menade?

Redigerat av Keng, 16 februari 2007 - 20:12.

Postad 16 februari 2007 - 23:00

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

- radion behöver bra signal för att funka optimalt

Tänkte på det i tunnelbannan :) Har inte reflekterat det innan! Det är lite synd, men nere i underjorden kanske det kan vara svårt att få in en signal.

Postad 17 februari 2007 - 19:20

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Nu har jag testat D2 några dagar.

Valde mellan denna och clix.

Har du jämfört ljudupplevelsen mellan de båda? Ligger dom i samma klass eller är det iriver återigen som tar hem spelet? D2:an har ju inte SRS/wow men den kanske har en bättre teknik?

Idel att höra. På måndag blir det troligen ngn beställning! :-)

(Vet inte vad jag var ute efter i mitt förra inlägg gällande storlek, egentligen, reflekterade nog inte så mkt över att använda D2 till filmvisning så mkt. Kan bli att jag inte använder detta alls.. menmen.)

Postad 17 februari 2007 - 19:48

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
iAUDIO använder Jeteffect BBE sound system. Tycker det funkar bra :) finns massor av inställningar på D2.

Postad 17 februari 2007 - 22:47

Jäger
  • Jäger
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag är också väldigt intresserad av vad skillnaden är mellan D2 och iriver (clix eller E10) vad gäller ljudkvalitet, om någon har använt båda och kan jämföra..

Tänkte på en till sak, hur funkar det med knapplås på en touchskärm? finns det knapplås, och låser det även skärmen?

Postad 17 februari 2007 - 23:23

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Tänkte på en till sak, hur funkar det med knapplås på en touchskärm? finns det knapplås, och låser det även skärmen?

Den låser alla knappar inkl skärmen ;), men i nästa firmware så ska det gå att höja och sänka volym och byta låt när spelaren är på HOLD.

Redigerat av Keng, 17 februari 2007 - 23:23.

Postad 18 februari 2007 - 11:05

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Googlade lite och hittade några tillbehör, bland annat ett hard case och D2 screen protector. Tänkte om ni kanske inte hade sett det redan:

http://www.mytoys.co...dio Accessories

Postad 18 februari 2007 - 11:54

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
japp har sett, men vet inte om de kommer att komma till sverige

Postad 18 februari 2007 - 21:49

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Ngn som köpt D2 på Pixmania? Isf ingick det en engelsk manual? (Alt. svensk) Eller körde dom tysk-tema som vanligt?

Postad 18 februari 2007 - 22:24

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
manualen är på flera språk tror jag, men det är inte så roligt att beställa från pixmania om du senare får problem med den.
Men Vit finns på pixmania och det är roligt :D

Postad 18 februari 2007 - 22:47

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Precis. Jag vill nog ha en vit. Värt att riskera, men garanti har ju Pixmania också.
Nu återstår bara vilket SD-kort man ska införskaffa. 4 GB är väl vettigast, annars vänta på SDHC.

Postad 18 februari 2007 - 23:57

Unregistered78820285
  • Unregistered78820285
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Precis. Jag vill nog ha en vit. Värt att riskera, men garanti har ju Pixmania också.
Nu återstår bara vilket SD-kort man ska införskaffa. 4 GB är väl vettigast, annars vänta på SDHC.

<{POST_SNAPBACK}>

ptscha, jag har hört alldeles för många som har blivit lurade av Pixmania, får du någe problem med spelaren kan det bli jobbigt...
Garantin är inte att lite på när det gäller Pixmania, har Iaudio internationell garanti kan det fungera så man kan skicka direkt till dem, annars kan det bli problem speciellt då spelaren inte är svensk.

Här är en tråd värd lite läsning om du funderar på Pixmania http://se.pricerunne...opic.php?t=5008 och sen kan du ju kolla http://se.pricerunne...wforum.php?f=17 så ser du att en jäkla massa trådar handlar om hur dåliga Pixmania är.
Jag har aldrig handlat av dem, men kommer ALDRIG göra det. De ligger i Frankrike och följer inte Sveriges regler, bojjkotta och svartlista!

Postad 19 februari 2007 - 07:20

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Bra sagt Expertive!
Men SDHC kommer att kosta minst 1500kr för 8GB sen kommer överföringen på kortet att gå segt från data.
Föreslår 4GB med 150x i speed. Men vänta och se vad som händer i nästa firmware innan du beställder ett SDHC kort.

Postad 19 februari 2007 - 07:58

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Tråkigt detta med Pixmania. Jag har handlat där flertalet gånger utan problem. Fast jag har aldrig tvingats till att ta kontakt med dem gällande garanti o så. Är väl tur det. Kommer nog vara kritisk i framtiden. Tack för tipset!

Om SDHC-kort ska vara långsammare är det bara lägga ner..

Postad 19 februari 2007 - 14:59

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
vet inte om det går långsammare på spelaren men datorn till kortet har jag hört att många klagar på hastigheten, det blir ändå billigare att köra 4GBs kort.

Postad 20 februari 2007 - 08:26

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Vet du när nästa firmware kommer?

Vart läser du om all info?

Postad 20 februari 2007 - 13:19

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Ngn som har märkt att albumomslaget försvinner ibland när man använder shuffle-funktionen?
Det verkar som det strular när spelaren vart avstängd -> sätter på och väljer play direkt, alt. byter låtar direkt, då visas aldrig omslagen. Men browsar jag in o tar en ny låt kommer covern fram direkt. Hänt mer än två ggr nu.

Postad 20 februari 2007 - 13:26

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Oj det är verkar vara en riktigt grym spelare, funderade på en E10 eller en Zen:Vision först som ersättare för min gamla iPod Mini. Finns det egentligen nån anledning till att inte köpa denna? :blink:

Postad 20 februari 2007 - 13:37

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Oj det är verkar vara en riktigt grym spelare, funderade på en E10 eller en Zen:Vision först som ersättare för min gamla iPod Mini. Finns det egentligen nån anledning till att inte köpa denna? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej ;)

Postad 20 februari 2007 - 13:56

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Kom på lite frågor:

* Följer det med nätadapter?
* Kan man lyssna på musik samtidigt som man laddar den i usb?
* Finns det nån dockningsstation?
* Kan man ställa in så skärmen alltid lyser?
* Hur stabil är pennan, kan man köpa nya om de skulle kunna gå sönder?
* Finns det någon form av bookmarks / resume-funktion för tex ljudböcker?

Postad 20 februari 2007 - 14:22

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Kom på lite frågor:

* Följer det med nätadapter?
Ja

* Kan man lyssna på musik samtidigt som man laddar den i usb?
Nej.

* Finns det nån dockningsstation?
Vet inte, men man ställer den ju så smidigt med "pennan" itryckt mot bordet så står den stadigt.

* Kan man ställa in så skärmen alltid lyser?
Ja. (det komiska i detta är att det står "LCD Auto Off - ALWAYS, borde väl stå NEVER ist ;))

* Hur stabil är pennan, kan man köpa nya om de skulle kunna gå sönder?
Pennan är liten och stabit och tvivlar på att den kommer gå sönder. Finns nog att köpa separat, inte kollat. Jag använder pekfingret 50% typ.

* Finns det någon form av bookmarks / resume-funktion för tex ljudböcker?
Ngn annan kanske testat detta?

Postad 20 februari 2007 - 14:55

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Jag får all information på en annan sida, just nu tigger jag av en kille som har fått en beta firmware av hans vän som jobbar hos Cowon Europa ;)

Martin82: det har jag inte märkt, på vilket sätt lägger du in dina album? jag har massor av album på mp3.n som jag stoppar in i enskilda mappar och inne i varje mapp och jag en album bild, den måste man sen döpa om till "Cover"

Det finns bookmark funktion och resume så du börjar va du stannade sist om du inte skulle gå och lyssna på en annan låt, Bookmark funktionen har en bug just nu.

Jag tror det ska gå att lyssna när du har den ansluten till en dator, ska testa när jag kommer hem om det går trycker man på M knappen och får fram menyn.

Postad 20 februari 2007 - 14:59

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Det finns bookmark funktion och resume så du börjar va du stannade sist om du inte skulle gå och lyssna på en annan låt, Bookmark funktionen har en bug just nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, fast då är det resume du menar va? För med bookmark är ju tanken att du ska kunna sätta ett "bokmärke" i vilken fil du vill, i hur många filer som helst (gärna) så den kommer ihåg där du var senast oavsett när du börjar lyssna...

Postad 20 februari 2007 - 15:02

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Jag får all information på en annan sida, just nu tigger jag av en kille som har fått en beta firmware av hans vän som jobbar hos Cowon Europa ;)

Martin82: det har jag inte märkt, på vilket sätt lägger du in dina album? jag har massor av album på mp3.n som jag stoppar in i enskilda mappar och inne i varje mapp och jag en album bild, den måste man sen döpa om till "Cover"

Jag tror det ska gå att lyssna när du har den ansluten till en dator, ska testa när jag kommer hem om det går trycker man på M knappen och får fram menyn.

<{POST_SNAPBACK}>

Keng, då får jag tigga den Firmwaren av dig sen!
Men vilken sida läser du om uppdateringar mm? Idel att höra!

Jag gör som du, lägger in enskilda mappar med en bild i varje mapp, döpt cover.jpg, precis som instruktionerna säger. Det fungerar ju, men verkar haka sig ibland.

Berätta om du får igång spelaren när den sitter i usb:n, jag får det inte.

Postad 20 februari 2007 - 15:36

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Jo, fast då är det resume du menar va? För med bookmark är ju tanken att du ska kunna sätta ett "bokmärke" i vilken fil du vill, i hur många filer som helst (gärna) så den kommer ihåg där du var senast oavsett när du börjar lyssna...

Det finns både och ;) Bookmark är lite konstig för mig ialla fall, och resume funkar.

Keng, då får jag tigga den Firmwaren av dig sen!
Men vilken sida läser du om uppdateringar mm? Idel att höra!

Jag gör som du, lägger in enskilda mappar med en bild i varje mapp, döpt cover.jpg, precis som instruktionerna säger. Det fungerar ju, men verkar haka sig ibland.

Berätta om du får igång spelaren när den sitter i usb:n, jag får det inte.

Japp, han ska bara fråga hans vän om han får lägga ut den :D
Källorna är www.iaudiophile.net deras forum.
asså det där med album art, döper du dom till Cover eller Cover.jpg? har alldrig sett att det hänger sig för mig.

Postad 20 februari 2007 - 15:47

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Jo, fast då är det resume du menar va? För med bookmark är ju tanken att du ska kunna
asså det där med album art, döper du dom till Cover eller Cover.jpg? har alldrig sett att det hänger sig för mig.

Jag kom på vad det var. Om man inte har igång play och kör shuffle så ser man inte covern. ;)

Redigerat av Unregistered29985, 20 februari 2007 - 15:53.

Postad 20 februari 2007 - 15:49

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
hehe :D
det visste jag ;) men man ser bara att låtnamnet ändras inte mappen, (jag kör DPL med alla album tillsammans)

Postad 20 februari 2007 - 16:00

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Juste, det gick visst inte att leka med spelaren medans den var ansluten till datorn, men det går när den laddas i vägguttaget ;)

Postad 20 februari 2007 - 18:12

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Trevligt. Tack för alla svar.
Avvaktar nog lite då och se hur bookmark funktionen förbättras framöver.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.