/Andreas
Asus Xonar DX
(Ljudkort)
|
5
|
(32)
|
Inga priser | |
Asus Xonar D2
(Ljudkort)
|
3
|
(17)
|
Inga priser | |
Asus Xonar D2X
(Ljudkort)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 01 October 2008 - 17:06
/Andreas
Postad 01 October 2008 - 17:48
Någon som vet om det extra kortet för de Analoga RCA utgångarna som följer med Xonar HDAV1.3 Deluxe även finns till Xonar D2/D2x?
/Andreas
Nej, det följer inte med.
Postad 02 October 2008 - 19:56
Postad 15 November 2008 - 10:27
Finns det nått liv i denna tråd?
Jag har kopplat in min samsung digitalbox via optiks kabel till ljudkortet och när jag väljer att lyssna på denna så spelas det på max volym trots att alla volymreglage är i botten. Någon som har någon lösning på detta problem? I övrigt funkar kortet som det ska!
Jag kör, tyvärr, med Vista 64 bit.
Hej, jag stötte på samma "problem" och kom fram till en sorglig sak =/ och det har kanske Du också gjort vid det här laget. Men det är så att detta kort inte stödjer DD (ellerDTS) som insignal(!) Detta hade jag tagit för givit och blev grymt besviken. Sitter just nu och försöker få det att fungera med en vanlig 3,5mm --> 2RCA, men lyckas inte. Tänkte höra om Du också valde denna lösning? Jag får inget ljud över huvudtaget och måste sakna någon inställning på ljudkortet. Vore mycket tacksam om Du (eller någon annan!) hade något tips som kunde hjälpa mig?
Postad 24 December 2008 - 01:42
Grubblade hela kvällen igår....ett tag var jag inne på att köpa ett nytt kort och skicka tillbaka det gamla. Hade inte haft tålamod att vänta på att få tillbaka det annars. Dessutom har jag slängt originalkartongen.
Men sedan kom jag på....en plastbit kan ju inte vara någon vital del, så fram med plattången och droooooooog ut den. Sedan var det inga problem att få in alla fyra stiften i kontakten
Jag har precis haft samma ###### problem.
Tack så mycket för att du löste det åt mig.
Men jag gjorde inte riktigt en så drastisk åtgärd som du.
Jag noterade nämligen att jag tyckte att den där vita plastbiten åkte ut en bit när jag fipplade lite med kontakten...och sen det där glappet du nämnde.
Den vita plastbiten sitter ju rätt löst och gick att skjuta in igen...då fick den ström den behövde.
Någon som kan upplysa mig om vad man har de där tre kontakterna till på ovansidan samt om det går att få ut ljudet via frontpanelen?
Jag har hört rykten om att koppla vida HD-Audio, hur ska det gå till?
Postad 13 March 2009 - 23:32
Varför går det inte att få ut 2.1 eller 4.1? utan center funkar inte eländet.
Kör man digitalt ut från kortet kommer det ut?
En vanlig 2-kanals fil kan bli 5.1 även över spdif.
Vad ska man byta till för kort för att få det funka?
Jag behöver Eq p.g.a. "kassa högtalare".
Behöver ett kort i datorn som klarar Eq och 4.1 och där man vet vad man får ut till stegen.
Några förslag?
Postad 13 March 2009 - 23:39
Postad 13 March 2009 - 23:59
Med 2 kanal in så funkar det men en 5.1 fil då får jag det inte att funka utan center.
Redigerat av ssoep, 14 March 2009 - 00:01.
Postad 14 March 2009 - 17:44
Hur får du ut 2.1 bran ?
Med 2 kanal in så funkar det men en 5.1 fil då får jag det inte att funka utan center.
Jag får ut 2.1 genom att ha högtalarna som small och flexbass aktiverat. Sen spelar jag bara upp min 2.0 musik i foobar2000 WASAPI plugin och får därmed 2.1.
Att köra en 5.1 fil som 2.1 borde inte vara några som helsta problem om det ställs in korrekt i ex AC3Filter.
Postad 15 March 2009 - 08:45
Lite beroende på vad man använder för program kan det behövas ställas in både i programmet att man har 2.1 samt i Asus Xonar Center eller vad nu programmet till kortet nu heter.Jag får ut 2.1 genom att ha högtalarna som small och flexbass aktiverat. Sen spelar jag bara upp min 2.0 musik i foobar2000 WASAPI plugin och får därmed 2.1.
Att köra en 5.1 fil som 2.1 borde inte vara några som helsta problem om det ställs in korrekt i ex AC3Filter.
Själv har jag ställt in 2.0 i Mediaportal och sedan att jag har 4 högtalare i Asus programvara. På det sättet får jag ut samma sak i två utgångar och kan dra den ena kabeln till TVn och den andra till receivern (orkar inte alltid starta den...)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Hjälp sökes - Tannoy Mercury V1: Förstärkare/kablar?
10 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?