Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Denon AVP/POA A1HD *

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon AVP-A1HD (Surroundförsteg) 1 7,5 (1) Inga priser
Denon POA-A1HD (Slutsteg) 3 7,5 (1) Inga priser
Denon AVP-A1HDA (Surroundförsteg) 7 7,5 (1) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 24 november 2008 - 13:52

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Tror nog att valet mellan dessa kommer falla sig ganska lätt ;) , Nu inkluderar AVP:en även Dynamic volume(AVP-A1HDA).

Mvh.
Mats

Off Topic:
Hmm, valet blev faktiskt till Pioneers fördel. Jag var hos Jörgen (ultimate hifi) i Vimmerby och lyssnade på SC-LX90 med pioneers finaste högtalare (S-1EX) och sen var det bara att ge efter... ;) Jag har visserligen inte lyssnat på Denons combo som garanterat låter lika suveränt men saken var den att jag inte kunde höra minsta svaghet hos förstärkaren, så det var svårt att motivera dubbla pengarna. Det är främst ljudkvaliteten jag är noga med (har firma som gör live-inspelningar, främst av klassisk musik) och det lät helt suveränt. Jag lyssnar ibland på riktigt dyra anläggningar och detta paket spelade i samma division, trots att det "bara" kostar 130' i stereo. Jag lovar, det lät som minst tre gånger pengarna.

Sen slutade det med att jag köpte hela 5.1-paketet i pioneerhögtalare också. Det blev ingen billig slutnota, men det låter riktigt trevligt därhemma nu... :wub:

On topic (hyffsat i alla fall :P ):
Har sett att AVC-A1HD inte finns på hifiklubbens hemsida längre. Säljs den inte längre på klubben?

/Daniel

Postad 24 november 2008 - 20:06

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Off Topic:
Hmm, valet blev faktiskt till Pioneers fördel. Jag var hos Jörgen (ultimate hifi) i Vimmerby och lyssnade på SC-LX90 med pioneers finaste högtalare (S-1EX) och sen var det bara att ge efter... ;) Jag har visserligen inte lyssnat på Denons combo som garanterat låter lika suveränt men saken var den att jag inte kunde höra minsta svaghet hos förstärkaren, så det var svårt att motivera dubbla pengarna. Det är främst ljudkvaliteten jag är noga med (har firma som gör live-inspelningar, främst av klassisk musik) och det lät helt suveränt. Jag lyssnar ibland på riktigt dyra anläggningar och detta paket spelade i samma division, trots att det "bara" kostar 130' i stereo. Jag lovar, det lät som minst tre gånger pengarna.

Sen slutade det med att jag köpte hela 5.1-paketet i pioneerhögtalare också. Det blev ingen billig slutnota, men det låter riktigt trevligt därhemma nu... :wub:

On topic (hyffsat i alla fall :P ):
Har sett att AVC-A1HD inte finns på hifiklubbens hemsida längre. Säljs den inte längre på klubben?

/Daniel

GRATTIS.

Allt detta är förlåtet om du lägger upp bilder i ditt galleri B) .

Låter som du gjorde ett vettigt köp, Om man som dig blir lika hänförd av en stärkare så finns det ingen anledning till vidare sökande, Särskilt inte när det garanterat skulle bli avsevärt mycket dyrare.

S-1EX högtalarna är såååå vackra.

Lite synd att jag ej fick en själsfrände att "bolla lite Denon tweaks" med ;) .

AVC-A1HD har blivit uppgraderad(Dynamic Volume) och heter nu AVC-A1HDA men varför HK ej listat denna ännu är för mig en gåta.

Mvh.
Mats

Postad 08 december 2008 - 08:11

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Den nya ultra-mega-allt-i-ett-tjobling Blu-ray spelaren från Denon lär komma i Februari enligt Audioholics. Ska klara både SACD och DVD-Audio och har Realta-chippet plus lite annat lull-lull.

http://www.audioholi...enon-dvd-a1udci

Postad 08 december 2008 - 20:33

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Den nya ultra-mega-allt-i-ett-tjobling Blu-ray spelaren från Denon lär komma i Februari enligt Audioholics. Ska klara både SACD och DVD-Audio och har Realta-chippet plus lite annat lull-lull.

http://www.audioholi...enon-dvd-a1udci

Och den diskuterar vi för fullt här :) .

Mvh.
Mats

Redigerat av Noobman, 08 december 2008 - 20:34.

Postad 08 december 2008 - 22:35

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Oops, sorry... Brukar inte titta i blu-ray delen på det här forumet och eftersom spelaren verkade hamna i samma kategori som pre-pro combon skrev jag förra inlägget. Ursäkta fadäsen. :)

Postad 14 december 2008 - 18:33

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Om man nu är lagd åt det lite mer "onormala" hållet och inte tycker att AVP:en riktigt lever upp till ens förväntningar, Sluta misströsta för nu går det att för den nätta summan av 5.000Euro att tillgå ett "tuning kit" från Tyska Cine-mike(hardware->Denon)och inom kort som det verkar även en för POA:an..... :blush: (Vad ska man säga om dessa Tyskar ;) ).

Länken som Cine-mike refererar till leder till en recension från AreaDVD, Tråkigt nog för oss icke Tysktalande så är även den Engelska versionen av hemsidan nere för tillfället(och en översättning av sidan till Engelska/Svenska var mer roande än givande).

Mvh.
Mats

Postad 03 november 2009 - 14:28

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Nån som har en AVP till övers och vill sälja? ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.