Förvisso, men hur svårt är det att koppla in en USB-kabel och dra den bakom bänken där du har en USB-hubb och alla anslutna enheter...Det skulle varit två usb-portar fram, två usb-portar bak och en firewire. Då hade man kunnat gömma anslutna enheter under eller bakom en tvbänk och fortfarande haft en clean lösning där hemma. I det läget hade jag kunnat tänka mig att "bygga ut" konsolen till att kunna hantera flera funktioner än i dagsläget.
Postad 04 januari 2008 - 14:34
Postad 04 januari 2008 - 14:55
Förvisso, men hur svårt är det att koppla in en USB-kabel och dra den bakom bänken där du har en USB-hubb och alla anslutna enheter...
inte svårt alls men den cleana looken försvinner...jag har min ps3 ståendes ovanpå en tvbänk och vill ha den så ren som möjligt. Men som du skriver, visst är det ett i sammanhanget marginellt problem. Angående tv-lösning tycker jag annars att en ip-variant hade varit mera lockande, känns mera i takt med tiden.
Postad 04 januari 2008 - 16:01
Vad jag förstår så ska det också vara IP-TV i konseptet.Förvisso, men hur svårt är det att koppla in en USB-kabel och dra den bakom bänken där du har en USB-hubb och alla anslutna enheter...
inte svårt alls men den cleana looken försvinner...jag har min ps3 ståendes ovanpå en tvbänk och vill ha den så ren som möjligt. Men som du skriver, visst är det ett i sammanhanget marginellt problem. Angående tv-lösning tycker jag annars att en ip-variant hade varit mera lockande, känns mera i takt med tiden.
play.com har tydligen gått ut med datum samt pris.
Ska bli intresant när detaljerna dyker upp, en CA modul tycker jag är ett måste.
"According to Play.com, PlayTV will be released in Europe on March 28 at a price of £99.99 or €154.99"
Redigerat av Unregisteredb0b4b564, 04 januari 2008 - 16:05.
Postad 18 januari 2008 - 22:32
Kan nog bli riktigt bra det här...

Edit: länkade fel länk, rättat!
Redigerat av Unregistered0650da58, 18 januari 2008 - 22:33.
Postad 18 januari 2008 - 23:39
SVT1
SVT2
SVT24
Barn- och Kunskapkanalen
TV4
Postad 19 januari 2008 - 13:28
När kommer den till Sverige? (Eller finns den redan?Länk?)
Nupp, men till våren om vi har lite tur kanske...
Postad 19 januari 2008 - 15:19
Postad 19 januari 2008 - 17:36
Men kan man bara använda sig av de fria kanalerna? Då är det ju inte mycket att hurra för då det ryktas om att dessa skall bli betydligt förre än dagens efter den 1 april 2008.
Skulle det vara 6:an som fösvinner då? Visst det hade varit roligt med stöd för boxer mm men personligen så är jag nöjd att kunna spela in från de andra kanalerna. Men visst, den får ju inte kosta allt för mycket... Fördelen är ju den att det verkar vara dual tuners i den eftersom dom i filman ovan nämnde att man skulle kunna spela in på en kanal och titta på en annan.. Tror nog fortfarande att det kan blir rätt så bra men den som lever får se!
Postad 19 januari 2008 - 23:50
Postad 20 januari 2008 - 01:58
Tar den in något annat än dvb-t? Analoga signaler alltså? Här i min lägenhet har vi eget kabelutbud som inte är digitalt.
Nej. Endast DVB-T...
Postad 11 februari 2008 - 00:08
Nu har det varit några här som surrat om HDTV. Teracom sänder HDTV med kodningen mpeg4 och formatet 720p.
Är det bara ett önskemål eller finns det någon grund för att mottagaren skall komma att klara DVB-T i MPEG4?
Jag vet heller inte hur man skiljer DVB-T standarden åt när det gäller att visa att det är MPEG2 eller MPEG4.
"DVB-T" och "DVB-T HD" kanske?

(ganska off topic kanske - men ÄR det spikat en europeisk gemensam standard än? eller de gruffar å knuffar fortfarande?)
Postad 11 februari 2008 - 10:44
Wikipedia är din vän i sådana lägenJamen... altså, DVB-T idag => MPEG2; 576i (right?)
Nu har det varit några här som surrat om HDTV. Teracom sänder HDTV med kodningen mpeg4 och formatet 720p.
Är det bara ett önskemål eller finns det någon grund för att mottagaren skall komma att klara DVB-T i MPEG4?
Jag vet heller inte hur man skiljer DVB-T standarden åt när det gäller att visa att det är MPEG2 eller MPEG4.
"DVB-T" och "DVB-T HD" kanske?
(ganska off topic kanske - men ÄR det spikat en europeisk gemensam standard än? eller de gruffar å knuffar fortfarande?)

Postad 18 mars 2008 - 22:57
Men man måste väl ha någon slags grundabonnemang typ comhem eller så, eller hur funkar det någon som vet?
Postad 18 mars 2008 - 23:21
Underbart värt!
Men man måste väl ha någon slags grundabonnemang typ comhem eller så, eller hur funkar det någon som vet?
Står säkert i tråden? Man har ingen nytta av ett abonnemang hos comhem då de endast leverear via kabel. Denna fungerar via marknätet. Man får in gratiskanalerna. Vet inte om man kan koppla något boxerkort till? Jag har inte tittat i tråden själv.
Postad 19 mars 2008 - 08:33
Det kanske blir en prisvärd extra hårddiskinspelare, men då ska priset under 1500kr.
Hmm, HDTV-mottagare kanske det är i den förstås, det har jag ingen.
Då fattas det bara att Teracom får tummen ur och börjar sända SVT-HD över större område.
Hurra för avregleringen och den fria marknaden.....Men kan man bara använda sig av de fria kanalerna? Då är det ju inte mycket att hurra för då det ryktas om att dessa skall bli betydligt förre än dagens efter den 1 april 2008.
Redigerat av JockeJ, 19 mars 2008 - 10:03.
Postad 19 mars 2008 - 08:39

Postad 31 mars 2008 - 17:18
Postad 06 maj 2008 - 22:49
Postad 07 maj 2008 - 09:29
Kommer man enbart att kunna ta in svenska gratiskanaler eller är det även utländska?
Utländska kommer också att fungera.... om man åker utomlands och tar med sig sitt play-TV.
Postad 09 maj 2008 - 00:16
Postad 09 maj 2008 - 09:02
Postad 09 maj 2008 - 09:12
Det skulle ju vara ett alternativ... eller så kanske finns någon annan box som skickar ut signalen avkrypterad via koax. Iofs känns det som ett ganska jobbigt sätt, men PlayTV skulle ju iaf vara bra för något i sådant fallSäg inte det. Man kan också dra en långa antennkabel till kompisar runt om i världen

Postad 21 maj 2008 - 15:03
Någon som vet vilka orter som fortfarande sänder SVT-HD?
Postad 21 maj 2008 - 15:06
Bara i mälardalen hittils.Prisindikation på 1000:- i lokalblaskan
Någon som vet vilka orter som fortfarande sänder SVT-HD?
Postad 21 maj 2008 - 18:03
Är det bara Västerås nu menar du?
Mig gör det inget då jag bor i Eskilstuna :-)
Postad 22 maj 2008 - 15:07
Postad 22 maj 2008 - 15:13
Stockholm kändes självskriven, men för att förtydliga;Jag har för mig att det var tre orter förut Västerås, Stockholm och ....Malmö kanske
Är det bara Västerås nu menar du?
Mig gör det inget då jag bor i Eskilstuna :-)
"Det geografiska täckningsområdet för hdtv-sändningarna i det digitala marknätet omfattar Mälardalen, Uppsala och Stockholm, vilket motsvarar ca 27 procent av Sveriges hushåll.
-Teracom"
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 maj 2008 - 15:17.
Postad 18 juli 2008 - 10:31
SCEE president David Reeves has told Eurogamer that PlayTV will launch roll out in Europe "from September to December" starting with a UK date of 10th September.
Reeves also confirmed that the device - a digital video recorder add-on for PS3 - will allow users to record TV at the same time as playing games.
"Yep, it's going to be 10th September that PlayTV comes out," he told us in an interview set to be published whenever my fingers start working again.
Asked if Sony had overcome technical hurdles and definitely planned to let you record TV at the same time as playing games, he said: "We do, yep."
"It was very difficult for some of the tech guys but we had to include it in the firmware upgrade, 2.41, but it's done now," he said, so in theory if your PS3 is up to date you're all set for the 10th September launch.
Reeves announced at PlayStation Day in May that PlayTV would cost EUR 99 when it launched in September, but was unable to nail down a date.
He also had some good news for gamers elsewhere in the PAL markets. "We've got Australia and New Zealand also lined up for it in January or February, because on their digital terrestrial they haven't actually set the standards yet.
Postad 22 juli 2008 - 17:06

"- Mig veterligen kommer Play-TV inte lanseras i Sverige. Det är alldeles för få som skulle kunna använda den här, säger Ulrika Viberg, PR-ansvarig på svenska distributören Nordisk Film."
http://www.prylporta...ote=90657#90657
Postad 23 juli 2008 - 09:23
Postad 23 juli 2008 - 10:13
Men england har väl sammaTV-system som vi? Import borde bli en barnlek från annat EU-land...
Postad 23 juli 2008 - 10:17
Hade den bara klarat mer än SVT och TV4 så hade kanske varit intressant...Jag skulle lätt kunna tänka mig att betala en tusenlapp för den. Finns inga digitalboxar idag som motsvarar mitt behov som betsår i HDMI/Komponent ut/inspelning/ANVÄNDARVÄNLIG/billig.
Men england har väl sammaTV-system som vi? Import borde bli en barnlek från annat EU-land...
Postad 23 juli 2008 - 11:11
Postad 24 juli 2008 - 10:46
Varför bygga in CA modulen? Varför inte skapa tre olika modeller med en CI slot, en för marksänt, en för satellit och en för kabel-tv. Detta skulle ge möjligheten att stoppa i valfri CA modul (anpassat efter krypterings standarden som används) om så behövs och kommer att öppna mycket fler marknader för Sony. Personligen tror jag det kommer att komma, frågan är bara varför det dröjer. Det är ju inte direkt rocket science att ta fram eller köpa in.Det är inte svårt att bygga in en CA-modul, Sony. Och att släppa modellen i tre versioner; DVB-C, DVB-T och DVB-S.
Personligen är det det tillbehöret jag ser fram emot allra mest till min PS3a. Kommer det inte så kommer jag att bli riktigt besviken.
mvh
Stefan Bäckman
Postad 24 juli 2008 - 11:25
Varför bygga in CA modulen? Varför inte skapa tre olika modeller med en CI slot, en för marksänt, en för satellit och en för kabel-tv. Detta skulle ge möjligheten att stoppa i valfri CA modul (anpassat efter krypterings standarden som används) om så behövs och kommer att öppna mycket fler marknader för Sony. Personligen tror jag det kommer att komma, frågan är bara varför det dröjer. Det är ju inte direkt rocket science att ta fram eller köpa in.
Personligen är det det tillbehöret jag ser fram emot allra mest till min PS3a. Kommer det inte så kommer jag att bli riktigt besviken.
mvh
Stefan Bäckman
Det var med CI slot jag menade. Till skillnad från dig tror jag inte den kommer någonsin, men skulle verkligen gilla den.
Postad 24 juli 2008 - 14:42
Det är väl bara lilla naiva jag som tror det (eller desperat hoppas kanske)...Det var med CI slot jag menade. Till skillnad från dig tror jag inte den kommer någonsin, men skulle verkligen gilla den.
Jag tror trots allt på de goda sakerna i vår världen.

/Bäckman
Postad 04 augusti 2008 - 17:05
I så fall, vilka abbonnemang funkar den med?

Postad 04 augusti 2008 - 18:15
Vad betyder det på ren svenska? Kommer det inte fungera i Sverige?
I så fall, vilka abbonnemang funkar den med?![]()
Jo, den kommer att fungera i Sverige, men...
1. Det fungerar bara med marksänd digital-TV. Det vill säga Boxer.
2. Har man kabel-TV är det således kört (se ovan). Vill man ha Boxer då får man se till att skaffa bordsantenn eller montera något på balkongen.
3. Det är också kört för de som har parabol.
4. Det fungerar bara med de fria kanalerna, eftersom det inte finns någon möjlighet att sätta i ett abonnemangskort.
Fria kanaler i dagsläget är:
SVT1
SVT2
SVT24
Barn- och kunskapskanalen
TV4
TV6
The Voice
Axess TV
Aftonbladet TV 7
Kanal lokal
TV Finland
Postad 25 augusti 2008 - 10:44
Kort och gott fungerar det inte med något abonnemang. Abonnemang kräver abonnemangskort för att dekryptera kanaler. PlayTV stöder inte det.Vad betyder det på ren svenska? Kommer det inte fungera i Sverige?
I så fall, vilka abbonnemang funkar den med?![]()
Kimpost: Det fungerar inte med Boxer men däremot de fria marksända kanalerna som du listade i ditt inlägg. Boxer har bara hand om betalkanalerna. Jaja, jag vet en liten petitess men jag tycker rätt ska vara rätt...

/Bäckman
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar