Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Besviken på min Samsung M86...

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE40M86BD (TV) 0 9.233766 (76) Inga priser
36 relaterade trådar
1080p/24 (575 inlägg) 12 år sedan
Behöver hjälp med Tele2 i Samsung LE40M86 (1 inlägg) 12 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 12 år sedan
Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings (1775 inlägg) 12 år sedan
Samsung LE40 M86, klickar men startar inte... (7 inlägg) 14 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 15 år sedan
Samsungs nya lcd-serier, S8, R8 och M8 (1960 inlägg) 16 år sedan
Samsung 40M86 med missljud (19 inlägg) 16 år sedan
Sony KDL-46D3500 vs Samsung LE46M86 (56 inlägg) 17 år sedan
Samsung Full HD 40" för 7 papp - billigast hittils? (25 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE40M86BD eller Samsung LE40A656? (4 inlägg) 17 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40M86 (8 inlägg) 17 år sedan
Samsung + CA-modul + ComHem (8 inlägg) 17 år sedan
Regnbågseffekt / "Rainbow effect" på LCD (Samsung M86) (10 inlägg) 17 år sedan
Format? (6 inlägg) 17 år sedan
Lite olika frågor TV/Ljud/Dator/PS3 (0 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40M86BD + Wii (0 inlägg) 17 år sedan
Gulstick, Samsung LE40M86 (29 inlägg) 18 år sedan
Playstation 2 till LCD-TV (16 inlägg) 18 år sedan
Hjälp mig i LCD-djungeln (7 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-40M86BD,Sony KDL-40D3500,Panasonic TH-42PZ70 (46 inlägg) 18 år sedan
Bästa LCD-TV upp till 15000 kr (15 inlägg) 18 år sedan
Ändra inställningar butik på 40M86 & D3500 (0 inlägg) 18 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 18 år sedan
Samsung M86, digital-tv, comhem etc. (8 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE40M86 och Nvidia 8800GTS640 (4 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE37M86 vs LE40M86 (10 inlägg) 18 år sedan
Vilka modeller bör man inte missa att titta på innan köp? (1 inlägg) 18 år sedan
Knäpper i TV:n (4 inlägg) 18 år sedan
40" D3000 eller 40" M86? (9 inlägg) 18 år sedan
LG 42LF66 eller Samsung LE-40M86BD (1 inlägg) 18 år sedan
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg) 18 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 18 år sedan
Gästbok för Adde81 (5 inlägg) 19 år sedan
Köpråd (6 inlägg) 19 år sedan

Postad 28 November 2007 - 17:11

Mange_L
  • Mange_L
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Jag har köpt en Samung M 86 37 tum. Min hustru Lena vill att jag skall lämna tillbaka den. Det är så`n dj-a dålig bild. Mycket sämre än den gamla 28 tummaren med 20 år på nacken. Bor i Com Hem. Skall jag flytta eller lämna tillbaka Samsungen? Tacksam för råd

Fast du kan ju inte förvänta dig bättre bild än från tjock-tv:n om du använder samma anslutningar. Plattskärmar och framförallt LCD-skärmar ställer höga krav på kringutrustningen, men rent allmänt så ger ju fortfarande en tjock-tv bättre bild än en valfri plattskärm. Framförallt på en liten 28 tummare jämfört med en mkt större platt 37 tummare. OM man nu inte orkar skaffa digitalbox, ny dvd-spelare med uppskalning, dyra kablar osv så ska man först kolla på plasma istället för LCD. Plasma är betdligt tolerantare än LCD med dåliga signaler. Sen så var det ju det här med inställningarna. Man måste helt enkelt ställa in rätt mkt på en plattskärm innan det blir bra. Tyvärr så luras många i butikerna som ofta bara visar högupplöst material. Så bra kommer standard-tv aldrig att se ut när du får hem tv:n.

Postad 28 November 2007 - 19:42

TestoX
  • TestoX
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

DTV har jag fått svar på att det enbart gäller digital-tv. Så det är därför jag inte kan använda det då jag använder analog signal i mitt comhem-hus.

Vad får du för besked från TV när du försöker köra med inbyggda digitalboxen? När du trycker på D MENU ska du få fram menyn för digitalboxen och kunna göra kanalsökningar mm. Om du istället får beskedet "Not Available" då du trycker på D MENU och inte heller kan hitta DTB som möjligt val (source) i den "vanliga" TV-menyn så låter det snarare som samma fel jag hade på min TV som jag köpt från Netonnet. Den bytte jag in på momangen och nu har jag ett fungerande exemplar.

Postad 28 November 2007 - 19:58

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

DTV har jag fått svar på att det enbart gäller digital-tv. Så det är därför jag inte kan använda det då jag använder analog signal i mitt comhem-hus.

Vad får du för besked från TV när du försöker köra med inbyggda digitalboxen? När du trycker på D MENU ska du få fram menyn för digitalboxen och kunna göra kanalsökningar mm. Om du istället får beskedet "Not Available" då du trycker på D MENU och inte heller kan hitta DTB som möjligt val (source) i den "vanliga" TV-menyn så låter det snarare som samma fel jag hade på min TV som jag köpt från Netonnet. Den bytte jag in på momangen och nu har jag ett fungerande exemplar.

Det står bara "not available" men beror inte det på att jag inte har någon digitalbox eller digital antenn?

Postad 28 November 2007 - 21:17

TestoX
  • TestoX
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det står bara "not available" men beror inte det på att jag inte har någon digitalbox eller digital antenn?

Du har ju en inbýggd digitalbox i TVn. Om antenn som kan fånga upp digital-TV saknas borde resultatet bara bli att kanalsökningen blir resultatlös. Jag tycker att det låter precis som samma symptom som jag hade på mitt felaktiga exemplar. Du borde testa din TV någonstans där det finns en antenn som du vet tar emot digital-TV för att verifiera detta.

Postad 28 November 2007 - 21:58

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Du har ju en inbýggd digitalbox i TVn. Om antenn som kan fånga upp digital-TV saknas borde resultatet bara bli att kanalsökningen blir resultatlös. Jag tycker att det låter precis som samma symptom som jag hade på mitt felaktiga exemplar. Du borde testa din TV någonstans där det finns en antenn som du vet tar emot digital-TV för att verifiera detta.

får låna jobbets antenn o kolla då.. åtekommer

Postad 28 November 2007 - 22:43

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Jag kör med COM hem och när jag väljer DTV på TV/DTV omkopplaren så står det ingen signal, Väljer jag D.Mneu så får jag upp guiden (utan innehåll så klart). Funkar det inte så kolla inställnigarna i service meny och sedan på 2. Option Table(Service).

Postad 29 November 2007 - 06:57

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jag kör med COM hem och när jag väljer DTV på TV/DTV omkopplaren så står det ingen signal, Väljer jag D.Mneu så får jag upp guiden (utan innehåll så klart). Funkar det inte så kolla inställnigarna i service meny och sedan på 2. Option Table(Service).

Har du ComHem via boxer eller ComHem-hus?

Postad 29 November 2007 - 07:27

Unregisteredfe92bc66
  • Unregisteredfe92bc66
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Fick hem min nya tv igår. Jag testade att trycka på D.Menu utan att ha antennen inkopplad och jag fick upp menyn. Byt tv är mitt råd. Du har troligtvis samma fel som jag hade på min och det var ett fel på mainboarden.

Edit.
Här finns en bild på en fungerande OptionTable. Jämför dina inställningar, det finns andra som har haft problem med att de inte kan söka kanaler o då har felet funnits i Servicemenyn.
https://www.minhembi...p;#entry1660698

Redigerat av Unregisteredfe92bc66, 29 November 2007 - 08:26.

Postad 29 November 2007 - 09:03

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Fick hem min nya tv igår. Jag testade att trycka på D.Menu utan att ha antennen inkopplad och jag fick upp menyn. Byt tv är mitt råd. Du har troligtvis samma fel som jag hade på min och det var ett fel på mainboarden.

Edit.
Här finns en bild på en fungerande OptionTable. Jämför dina inställningar, det finns andra som har haft problem med att de inte kan söka kanaler o då har felet funnits i Servicemenyn.
https://www.minhembi...p;#entry1660698

Söka kanaler kan jag, det är bara D.Menu som inte funkar. Likadant på brorsans M86 som köptes samtidigt.

Postad 29 November 2007 - 15:58

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Comhem hus... dvs kabeltv .

Postad 29 November 2007 - 18:43

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

ska ta kontalkt me service-stället, är det bara en inställning som gör att det inte fungerar så slipper jag gärna skicka tillbaka teven... bättre o åka in med den o kolla dirtekt...

Postad 29 November 2007 - 19:26

Lunden
  • Lunden
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har köpt en exakt likadan tv (från netonnet jag med). finner inga större problem med bilden efter en snabbkalibrering av lättare saker. har en PS3:a koplad till den via HDMI och bilden är jättebra, finns rum för förbättring men har inte hunnit kalibrera den än så efter det är gjort blir nog allt prima. mitt råd är att justera på tills du hittar nått du e nöjd med, finns ju många inställningar så lycka till :)

Postad 20 January 2008 - 22:37

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
svenska samsung har bara DVB-T för boxer, medan finska modeller har även DVB-C för kabelTV.
en svensk funkar inte med comhem alltså.

Finska Samsung TVs DVB-T-C : LCD M86BCX 32-52" , N87 40-46" , R86-s 19-40" , R86-v 32" , S86 26-46" ,
Plasma Q96 42-50", C96 42-50".

Postad 20 January 2008 - 22:57

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

ska ta kontalkt me service-stället, är det bara en inställning som gör att det inte fungerar så slipper jag gärna skicka tillbaka teven... bättre o åka in med den o kolla dirtekt...

då din tv heter BDX i modellbeteckningen och inte BCX så är DTV något du inte kommer att kunna använda, inte sålänge du bor i comhem-nät iaf, alternativet är ju om du vill prova slänga upp en bordsantenn och se om du får in boxers kanaler, du borde då få en betydligt bättre bildkvalite än vad du ser på comhems analoga, alternativet är ju att du investerar i en digitalbox och kopplar till eller så skickar du tillbaka tv'n och åker över till Finland och köper en motsvarande -BCX istället, den har inbyggd hybridbox (C+T) och då får du in hela comhems fria utbud digitalt istället

Postad 15 April 2008 - 23:26

Decostop
  • Decostop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag får min 40m86 vilken dag som hellst nu...
Fråga (må vara dum) : Går det att köra de fria kanalerna digitalt via tex bordsantenn samtidigt som man plockar in analoga comhemsignaler?

Finns det två anteningångar eller måste man ha en "t-koppling"? eller får man bestämma sig för vad man vill ha?

Inte så himmla sugen att tjacka en com-hem box med ab. för att frugan ska kolla på "so you think you can dance" och annan smörja.

Postad 16 April 2008 - 12:46

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Fick min M86 i förrgår, har inte hunnit justera så mycket ännu så jag kan inte säga så mycket om bilden mer än att TV via Com Hem (kabel) ser fruktansvärt ut och PS3:an ser underbart bra ut (i 1080p).

Skönt att det är olika inställningar på varje source.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.