Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus M2A-VM HDMI

57 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 September 2008 - 19:06

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som någon längre upp: Catalyst hittar min tv men tv får ingen signal. Jag testade att lägga in senaste bios.. och då fungeade det. men sen när jag höjde till 1920x1080 60hz så slutade den fungera igen och funkar inte för lägre inställningar längre.

någon som varit med om nåt liknande?

å det går väll visst att få ut ljud via HDMI utgången? jag har inte själv testat än men va ja har sett på asus forumet så verkar det som att det ska gå?

http://vip.asus.com/...SLanguage=en-us

Faktiskt så har jag samma problem från och till. Det räcker oftast med att gå in i bios och slå till/från HDMI ....men det är j-igt kasst! Man får helt enkelt lida för att detta moderkort var omoget när det kom ut, finns ju mycket bättre kort numera. Otroligt egentligen att det ens får säljas med alla brister det har.

Postad 25 September 2008 - 19:40

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Tydligen ska kortet stödja ljud via HDMI, han på eng forumet jag läste det på hade tydligen fel.
Ivilket fall så har jag nu byggt en WHS av detta moderkort och köpte ett Gigabyte GA-MA78GM-S2H för 675kr inkl porto till htpc:n från pccitys komponentcenter och är hittills mkt nöjd med det kortet. ser att det gått upp lite i pris men tycker inte det är så mkt pengar för ett så passa bra kort. Funkar kalas med en amd 4850 =)

Postad 25 September 2008 - 21:34

Lezlow
  • Lezlow
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
asså det måste ju fungera? det e väll en garanti grej annars.. jag köpte mitt för inte så länge sen...billigt nu ju när det blitt äldre...

ja får fan snacka med dustin om det här i så fall..

Edit: om ja väljer att sätta HDMI SUPPORT: OFF så hittar jag fortfarande tv inne i catalyst control center...

Edit igen: nu e skiten igång... på 1920x1080 24hz ... de det det man ska köra nu istället då? å va nöjd? :P

24hz vs 25ihz vs 29ihz ... ja e lite vilsen vilken ja ska ha :)

va kör du, Life?

Redigerat av Lezlow, 25 September 2008 - 21:47.

Postad 25 September 2008 - 22:05

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

asså det måste ju fungera? det e väll en garanti grej annars.. jag köpte mitt för inte så länge sen...billigt nu ju när det blitt äldre...

ja får fan snacka med dustin om det här i så fall..

Edit: om ja väljer att sätta HDMI SUPPORT: OFF så hittar jag fortfarande tv inne i catalyst control center...

Edit igen: nu e skiten igång... på 1920x1080 24hz ... de det det man ska köra nu istället då? å va nöjd? :P

24hz vs 25ihz vs 29ihz ... ja e lite vilsen vilken ja ska ha :)

va kör du, Life?

1360x768 60hz
Catalyst 8.6
Orkar inte rota mer i det nu, ska installera om allt.

Byt ut det tycker jag...mitt funkade bra i början, verkar som det degenererar med tiden!

Postad 28 September 2008 - 18:11

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Hmm jag får inte gbit att funka på nätverksporten. Tror det funkade innan jag bytte låda vilket inte borde påverka kan man tycka. enda skillnaden är att nätagget bara har en 20portarskontakt istället för 24 på lådan innan. Ska dock enl manualen funka om man kör med 12v 4pinnars kontaken och agget är på 300w+ osv.
Bytte till en 8portars d-link greennånting gbit switch och den ska lysa grönt vid gbit å orange vid 100. står även 100 i datorn. hastigheten är satt till auto men även testat 100 å det funkar med tvingar jag datorn till gbit får jag ingen kontakt med nätet. har tagit hem senaste drivisarna till kortet men inget hjälper. tror jag har samma problem med ett gammalt abit kort till en P4, realtek=skit eller nått annat som strular?, även testat med annan kabel.

Postad 28 September 2008 - 18:51

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Hmm jag får inte gbit att funka på nätverksporten. Tror det funkade innan jag bytte låda vilket inte borde påverka kan man tycka. enda skillnaden är att nätagget bara har en 20portarskontakt istället för 24 på lådan innan. Ska dock enl manualen funka om man kör med 12v 4pinnars kontaken och agget är på 300w+ osv.
Bytte till en 8portars d-link greennånting gbit switch och den ska lysa grönt vid gbit å orange vid 100. står även 100 i datorn. hastigheten är satt till auto men även testat 100 å det funkar med tvingar jag datorn till gbit får jag ingen kontakt med nätet. har tagit hem senaste drivisarna till kortet men inget hjälper. tror jag har samma problem med ett gammalt abit kort till en P4, realtek=skit eller nått annat som strular?, även testat med annan kabel.

Tro du bör kika i Asusforumet. Har för mig att det är problem med just nätverkskortet vid vissa biosversioner och att man till och med måste backa och köra äldre drivrutiner...!

Postad 10 November 2008 - 09:59

Unregisteredf9d507d8
  • Unregisteredf9d507d8
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Efter uppdatering till Gigabytes BIOS version F5 samt ATI Catalyst 8.3 är problemet äntligen löst. Vet inte om det även gäller ASUS-kortet, men det är nog troligt.

Har tänkt köra denna som HTPC till min förstärkare, denon 1909.

Jag har kört bios update till F5 och har catalyst 8.10 men har ändå exakt samma problem som du Flying Duck.
Ibland startar inte datorn när jag väljer restart ifrån Windows. Kör XP med sp3.

Har inte heller fått ljudet att fungera via HDMI. Har testat allt möjligt (även ta bort microsoft UAA...och installera om realtek HD Audio).

Postad 08 January 2009 - 20:28

mange-o
  • mange-o
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som fått full hd att fungera på Asus M2A-VM HDMI? Jag tycker jag försökt allt, men jag får det inte att fungera. Eller rättare sagt - det har faktist hänt att det fungerat, men nästa gång jag startar datorn så får jag ingen bild.

Det där med att byta vbios låter intressant - var kan jag hitta rätt bios till ATI x1250? (eller är det något jag fattat fel?)

Det enda instickskort jag har är ett ASUS MyCinema P7131 Hybrid, tv-kort.

Om det är någon som kan köra 1920x1080 med ett M2A-VM HDMI på XP kan ni väl vara vänliga att svara vilka bios inställningar och version ni använder och vilka drivrutiner och om ni kör ccc och vilken version.

Tack

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.