Andra tillverkares kitobjektiv är inte direkt överlägsna, men faktum är att Sonys variant är ett av de sämre enligt tester vilket inte är så konstigt eftersom att det också är det äldsta. Vem vet, det kanske visar sig att Sonys uppdaterade version smiskar motståndet när det lanseras. Så är det ju hela tiden, under en period är det en tillverkare som har ledningen inom ett visst område och nästa period är det någon annan som har tagit över. Klart är dock att det handlar om tämligen små marginaler hela tiden.
Vilket kitobjektiv är bäst?
Postad 03 September 2008 - 19:31
Andra tillverkares kitobjektiv är inte direkt överlägsna, men faktum är att Sonys variant är ett av de sämre enligt tester vilket inte är så konstigt eftersom att det också är det äldsta. Vem vet, det kanske visar sig att Sonys uppdaterade version smiskar motståndet när det lanseras. Så är det ju hela tiden, under en period är det en tillverkare som har ledningen inom ett visst område och nästa period är det någon annan som har tagit över. Klart är dock att det handlar om tämligen små marginaler hela tiden.
Postad 05 September 2008 - 09:55
18-70 har varit ett bra inskolningsobjektiv och jag har varit nöjd på många sätt och vis. Troligen fanns det mer i gluggen för mig att växa i men efter att ha dragit några bilder med Tamronen så kändes den mer rätt, om man kan uttrycka sig så. Det finns, vad ska man säga, mer utrymme på något sätt. Det enda som begränsar kamerans förmåga är för tillfället mig själv.
Postad 05 September 2008 - 15:53
Jag kan dela med mig av min digra erfarenhet på knappt 6mån, jag bytte rätt nyligen ut mitt kitobjektiv Sony 18-70 mot ett Tamron 17-50 f2.8. Inte helt oväntat märkte jag en enorm skillnad. Det första jag märkte var helt enkelt att jag fick mycket bättre bilder rakt från kameran. Dvs mindre pillande i Photoshop.
18-70 har varit ett bra inskolningsobjektiv och jag har varit nöjd på många sätt och vis. Troligen fanns det mer i gluggen för mig att växa i men efter att ha dragit några bilder med Tamronen så kändes den mer rätt, om man kan uttrycka sig så. Det finns, vad ska man säga, mer utrymme på något sätt. Det enda som begränsar kamerans förmåga är för tillfället mig själv.
kan du kort berätta lite om denna Tamron hur du anser den vara.. Skärpa samt färger osv.. Och där jämfört med kitgluggen..
Jag funderar ju på det valet själv pga av .F2,8 . Och vill ju inte förlora min kvalitet jag redan har i mitt 24-105 som jag skall sälja just för skaffa tamronoptiken med ytterligare ett snäpp mer ljuskänslighet hade jag tänkt.. Använder ju mycke zoom så ytterst lite ... Så det blir att välja då man inte har råd med båda sakerna..
Så då du fotat med kitoptiken ett tag så är du ju lämplig att få lite kort info ifrån...Om du har lust..
Och sorry jag kapar tråden med denna fråga..Det blir bara den..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
161 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?