Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sonys nya receivrar

86 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony STR-DG720 (Surroundförstärkare) 1 8 (3) Inga priser
Sony STR-DG520 (Surroundförstärkare) 1 7 (8) Inga priser
Sony STR-DG920 (Surroundförstärkare) 0 (0) Inga priser
Sony STR-DG820 (Surroundförstärkare) 1 8,57 (6) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 27 september 2008 - 15:45

Ampeninjo
  • Ampeninjo
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

720 kan väl inte ta emot ljud via hdmi?

Jag har försökt att kolla upp detta och tittar man på Sony.com (för att 720 finns inte på den svenska siten) så står det på 520:
HDMI™ Pass-through
Powerful HDMI™ connectivity allows for uncompressed 1080p video to pass through directly to your HDMI™ capable television2. [A separate cable would be needed for audio.]

Då denna information INTE finns på 720-modellen förutsätter jag att den klarar ljud OCH bild från mitt PS3 via en HDMI-kabel.

Länkar: (Sony.com)
720 - HÄR
520 - HÄR

Postad 27 september 2008 - 20:03

Unregistered1129
  • Unregistered1129
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Så att What HiFi gav 5 av 5 stjärnar till STR-DG820 med följande for/against:

For
Easy to set up and use; clear, detailed sound; excellent with dialogue; precise, controlled delivery; good with music too
Against
No multi-channel analogue inputs; no video upscaling or upconversion; compatibility issues with Sky HD awaiting a fix

Postad 28 september 2008 - 12:06

velman
  • velman
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Det lutar åt en DG520 för min del. Dock behöver jag veta om jag kommer kunna styra volymen på den via min vanliga tv-fjärr (sony 40w4500).

Någon som vet?

Postad 11 oktober 2008 - 00:38

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Någon som fått hem och testat en 720 eller 820 än?

Postad 28 oktober 2008 - 09:18

davidvpt
  • davidvpt
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag monterade vår 820 i möbeln igår, men då det var ganska sent så ville jag inte köra kalibreringen (den var ganska högljudd). Vi körde en rulle igår och det som jag reagerade på var att dynamiken i filmen var väldigt "spridd", dialogen var mycket lägre än effekterna, men sen om det beror på filmen eller att basen inte alls var inställd det vill jag inte svära på. Körde igång "Night mode" (något jag aldrig använt tidigare på min gamla stärkare) och det blev bättre.

Ska sätta igång kalibreringen ikväll när jag kommer hem och sedan får man väl börja sätta sig in i bass management och annat skojsigt som kan finnas i den. Matar den bara med digitalt ljud via koax och vet allvarligt talat inte om det är lönt att mata hdmi genom stärkaren, saknar den OSD är det ingen större vits med det som jag ser det. Jag kan återkomma med en recension när jag har petat mer på den och kört ett par rullar så man vet vad den går för.

Postad 28 oktober 2008 - 11:01

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Väntar med spänning på vad du får för erfarenheter davidvpt. Är själv sugen på en Sony 820.

Postad 29 oktober 2008 - 01:49

h02dansu
  • h02dansu
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag monterade vår 820 i möbeln igår, men då det var ganska sent så ville jag inte köra kalibreringen (den var ganska högljudd). Vi körde en rulle igår och det som jag reagerade på var att dynamiken i filmen var väldigt "spridd", dialogen var mycket lägre än effekterna, men sen om det beror på filmen eller att basen inte alls var inställd det vill jag inte svära på. Körde igång "Night mode" (något jag aldrig använt tidigare på min gamla stärkare) och det blev bättre.

Ska sätta igång kalibreringen ikväll när jag kommer hem och sedan får man väl börja sätta sig in i bass management och annat skojsigt som kan finnas i den. Matar den bara med digitalt ljud via koax och vet allvarligt talat inte om det är lönt att mata hdmi genom stärkaren, saknar den OSD är det ingen större vits med det som jag ser det. Jag kan återkomma med en recension när jag har petat mer på den och kört ett par rullar så man vet vad den går för.

Jag är också lite nyfiken på denna. Billigaste receivern med HD-ljudformat, men den saknas i denna kategori på prisjakt!?
https://www.prisjakt...gori.php?k=v875

Någon som kan konfirmera att denna receiver verkligen avkodar alla ljudformat, skickade som bitström från Blu-Ray?

Blir dock lite fundersam över kommentaren att dialogen var mycket lägre än effekterna. Det är precis det jag upplever med min gamla Pioneer VSX-D814. Vissa filmer är dock sämre än andra, så det kan ju ha varit ett lite sämre ljudspår förhoppningsvis.

Recension finns just nu som gratis pdf på "Hemmabio":
http://www.hemmabiot...ngen.se/?page=4

Nåja, ser fram emot en utförlig recension av receivern i hemmiljö i alla fall :(

Postad 29 oktober 2008 - 10:10

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0

Jag är också lite nyfiken på denna. Billigaste receivern med HD-ljudformat, men den saknas i denna kategori på prisjakt!?

Någon som kan konfirmera att denna receiver verkligen avkodar alla ljudformat, skickade som bitström från Blu-Ray?

Blir dock lite fundersam över kommentaren att dialogen var mycket lägre än effekterna. Det är precis det jag upplever med min gamla Pioneer VSX-D814. Vissa filmer är dock sämre än andra, så det kan ju ha varit ett lite sämre ljudspår förhoppningsvis.

Nåja, ser fram emot en utförlig recension av receivern i hemmiljö i alla fall :(

Om du kollar på bilden av 820:s frontpanel så står det iaf DTS-HD Master Audio/Dolby TrueHD...fast bilden är på den amerikanska modellen...vet inte om den svenska/europeiska är annorlunda.

Länk till bilden: http://www.sonystyle..._frontpanel.jpg

Postad 29 oktober 2008 - 11:25

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Kan priset på 820 stämma??????
Billigaste priset just nu 2274:-- exkl frakt. Det känns skamligt billigt :) :( :blink: :)

Postad 29 oktober 2008 - 11:31

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Om du tycker det även efter kalibreringen (om nu 814 har sån) så är det väl bara att gå in och höja centern manuellt i efterhand?

Postad 29 oktober 2008 - 20:41

h02dansu
  • h02dansu
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Om du tycker det även efter kalibreringen (om nu 814 har sån) så är det väl bara att gå in och höja centern manuellt i efterhand?

Visst kan jag höja nivån från centern för att framhäva dialogen, men då med en inhomogen ljudbild.
Ljudeffekter och musik från centern tycks ha en helt korrekt nivå med frontarna, men dialogen (vissa filmer) ligger lite under i nivå. Höjer jag då centern för att justera dialogen kommer det för mycket effektljud istället. Nu skall väl erkännas att jag inte pillat med kalibreringen på ett tag, så det finns säkert ett bra "kompromissläge" genom en lätt justering/höjning av centerkanalen. Kan ju inte påstå att jag är någon audiofil direkt... ;)

Postad 29 oktober 2008 - 20:50

h02dansu
  • h02dansu
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Om du kollar på bilden av 820:s frontpanel så står det iaf DTS-HD Master Audio/Dolby TrueHD...fast bilden är på den amerikanska modellen...vet inte om den svenska/europeiska är annorlunda.

Länk till bilden: http://www.sonystyle..._frontpanel.jpg

Jo, enligt bilden på 820 skall det finnas avkodare. Märkligt dock att bland annat Komplett och Inwarehouse inte har med HD-ljudformaten under specen medan till exempel NetOnNet har det...

Skulle därför kännas bättre att höra det från någon som faktiskt har receivern fysiskt framför sig och kan ge ett korrekt svar.

Postad 04 november 2008 - 09:04

rodnt
  • rodnt
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ingen butik med det priset har den i lager. Alla de nätbutiker som tar under 3000 kr för 820:n säger att de får in den i lager den 18e nov. Vet dom något vi inte vet?

Postad 04 november 2008 - 10:31

Almis
  • Almis
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Det undrar jag med, 2233 kr är nästan löjligt lågt.

Postad 04 november 2008 - 17:39

maxxar
  • maxxar
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
ja om det priset står sig kommer jag att slå till iaf, avvaktar till 18'e så får vi se...

Postad 05 november 2008 - 08:30

rodnt
  • rodnt
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag mailade och frågade om priset, fick ett väldigt snabbt och trevligt svar från Multitech bla a. Och det verkar lite osäkert om priset verkligen stämmer, tydligen är det ofta lite osäkert när det gäller Sony. Sen varför de trots detta sätter ett uppenbart lågt pris kan man ju dra sina egna slutsatser om.

Å andra sidan surfade jag runt lite på amerikanska forum och hittade en del tecken på att den här DGx20 serien redan är på utgående och att något nytt är på G, och det därför inte är helt orimligt att priset faller.

Å tredje (?) sidan, så kostar den 399 på sony.com, det är över 3000 kr redan innan tull och frakt.

Nåja, vi får helt enkelt avvakta. Jag vågar inte lägga order redan nu iallafall

Postad 05 november 2008 - 09:11

davidvpt
  • davidvpt
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag skrev innan att jag skulle återkomma med en mer ingående recension, men kan ju dela med mig av det jag har upplevt så här långt. Direkt ur lådan var ljudet inte direkt balanserat, och det är ju inte så konstigt. Basen kändes sladdrig och dialogen var låg i förhållande till effektljuden. Nu ska jag passa på att nämna att jag har haft en äldre Denon tidigare som inte har haft så värst avancerade inställningar utan jag har mest pillat med fördröjningen från surroundhögtalarna och nivå och delning direkt på sub-basen.
Efter en kalibrering av den nya stärkaren ändrades karaktären helt. Ljudet blev mycket fastare och dialogen känns nu mycket mer normal i sin nivå, dvs så som jag är van vid från min gamla Denon. Efter de få ljudtest som jag har genomfört så är jag inte övertygad om att ljudbilden är så framtung som Hemmabio påstår, men nu har jag inte suttit i sweetspot eller riktat surround-högtalarna optimalt (av estetiska och utrymmesmässiga skäl). Jag hade tänkt att rikta om surrounderna och kalibrera om samt gå igenom inställningarna lite mer ingående innan jag kommer med ett slutgiltigt betyg, men än så länge är jag väldigt nöjd.

Testkomponenter:
Förstärkare: Sony STR-DG820
Fronthögtalare: B&W DM601S2
Centerhögtalare: B&W CC6S2
Surroundhögtalare: B&W DM601S2
Subbas: Paradigm PS-1200
DVD-spelare: Sony RDR-HXD870 anluten via en Supra koax digitalkabel och HDMI till tv-apparaten.
TV: Sony KDL-40V2000
Frontar och center bi-wirekopplade med Supra Quadro 4x4 och surround är anslutna med Tara Labs Klara. Subben ansluten via ett Profigold-snöre.

Redigerat av davidvpt, 06 november 2008 - 13:16.

Postad 05 november 2008 - 11:35

PureWater
  • PureWater
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa DG820 och två fronthögtalare till att börja med. Hur tror ni denna funkar som stereoanläggning? Går det att ställa in "stereoläge"?

Redigerat av PureWater, 05 november 2008 - 11:35.

Postad 05 november 2008 - 22:25

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Jag skrev innan att jag skulle återkomma med en mer ingående recension, men kan ju dela med mig av det jag har upplevt så här långt. Direkt ur lådan var ljudet inte direkt balanserat, och det är ju inte så konstigt. Basen kändes sladdrig och dialogen var låg i förhållande till effektljuden. Nu ska jag passa på att nämna att jag har haft en äldre Denon tidigare som inte har haft så värst avancerade inställningar utan jag har mest pillat med fördröjningen från surroundhögtalarna och nivå och delning direkt på sub-basen.
Efter en kalibrering av den nya stärkaren ändrades karaktären helt. Ljudet blev mycket fastare och dialogen känns nu mycket mer normal i sin nivå, dvs så som jag är van vid från min gamla Denon. Efter de få ljudtest som jag har genomfört så är jag inte övertygad om att ljudbilden är så framtung som Hemmabio påstår, men nu har jag inte suttit i sweetspot eller riktat surround-högtalarna optimalt (av estetiska och utrymmesmässiga skäl). Jag hade tänkt att rikta om surrounderna och kalibrera om samt gå igenom inställningarna lite mer ingående innan jag kommer med ett slutgiltigt betyg, men än så länge är jag väldigt nöjd.

Övriga komponenter:
Fronthögtalare: B&W DM601S2
Centerhögtalare: B&W CC6S2
Surroundhögtalare: B&W DM601S2
Subbas: Paradigm PS-1200
DVD-spelare: Sony RDR-HXD870 anluten via en Supra koax digitalkabel.

Kul att höra :)
Skriv dock gärna in i inlägget även vilken förstärkare som du har, så blir inlägget möjligt att hitta för den som använder sökfunktionen. Den som följer tråden vet, men inte sökmotorn :P

Postad 06 november 2008 - 12:42

Almis
  • Almis
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nu är priset höjt (3895). Så det var tydligen för bra för att vara sant.

Postad 06 november 2008 - 15:09

rodnt
  • rodnt
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Då är frågan om den verkligen är värd dubbelt så mycket som 520n om man ändå inte använder mer än 5.1

Tror jag slår till på en 520, 2000 spänn känns bra, det tillåter att man lägger lite mer på högtalarna utan att få dåligt samvete :(

Postad 06 november 2008 - 15:29

davidvpt
  • davidvpt
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Kul att höra :(
Skriv dock gärna in i inlägget även vilken förstärkare som du har, så blir inlägget möjligt att hitta för den som använder sökfunktionen. Den som följer tråden vet, men inte sökmotorn :blink:

Jag la in lite mer information om min anläggning för att underlätta sökning. Tack för tipset.

Då är frågan om den verkligen är värd dubbelt så mycket som 520n om man ändå inte använder mer än 5.1

Den frågan kan du nog bara själv svara på. Det skiljer ju en hel del mer än bara 2 slutsteg. För min del var högtalaranslutningarna (dvs möjligheten att ta banankontakter på samtliga utgångar) värt mellanskillnaden. Att den sedan har två kanaler till gör ju att den kan leva vidare i ett hemma biorum den dagen jag skaffar projektor och ett par extra frontar är en ren bonus. Sen har den ju lite fler ingångar men om inget av detta är ett krav så tror jag nog att en 520 kan räcka långt, men frågan är om det inte finns en hel del alternativ till den maskinen som inte skulle vara mer attraktiva. Finns det någon speciell anledning till att du funderar på en 520?

Postad 06 november 2008 - 16:01

rodnt
  • rodnt
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Den frågan kan du nog bara själv svara på. Det skiljer ju en hel del mer än bara 2 slutsteg. För min del var högtalaranslutningarna (dvs möjligheten att ta banankontakter på samtliga utgångar) värt mellanskillnaden. Att den sedan har två kanaler till gör ju att den kan leva vidare i ett hemma biorum den dagen jag skaffar projektor och ett par extra frontar är en ren bonus. Sen har den ju lite fler ingångar men om inget av detta är ett krav så tror jag nog att en 520 kan räcka långt, men frågan är om det inte finns en hel del alternativ till den maskinen som inte skulle vara mer attraktiva. Finns det någon speciell anledning till att du funderar på en 520?

Njae, haft Sony tidigare och varit nöjd samt att den verkar gå hand i hand med BRAVIA TV

Postad 17 november 2008 - 12:06

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
En fråga om dessa receiverar; går det att mata in en komponentsignal och få ut bilden via HDMI?

Postad 17 november 2008 - 13:37

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

En fråga om dessa receiverar; går det att mata in en komponentsignal och få ut bilden via HDMI?

Det skulle ha gått i STR-DG920, men den släpps inte i europa med det namnet, utan säljs uppgraderad till STR-DA2400ES.

Postad 18 november 2008 - 08:42

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Det skulle ha gått i STR-DG920, men den släpps inte i europa med det namnet, utan säljs uppgraderad till STR-DA2400ES.

På så vis. Någon som har tips på en receiver där det går koppla in komponent och få ut bilden via HDMi?

Gärna en modell som stöder ljud via HDMI och till ett vettigt pris.

Postad 18 november 2008 - 08:53

dangra
  • dangra
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Intressant. En fråga jag ställer är om 2400ES är en "riktig" ES med dess byggkvalitet eller ett sätt att sälja 920 till ett högre pris? Är det samma kvalitet på 2400ES som tex 3400ES?

Postad 18 november 2008 - 11:10

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Intressant. En fråga jag ställer är om 2400ES är en "riktig" ES med dess byggkvalitet eller ett sätt att sälja 920 till ett högre pris? Är det samma kvalitet på 2400ES som tex 3400ES?

Jag har inte lyckats att komma i kontakt med ett fysiskt exemplar i actual reality ännu, så jag vet inte. Läser man manualer så tycks det i alla fall mig som om den "digitala motorn" är den samma som 3400ES, (autokalibrering, equalizer, videouppskalning etc). Vad gäller AD- och DA-omvandlingens kvalitet så framgår som vanligt inget. Slutstegen är ju uppenbart klenare i flerkanalsdrift, men deras kvalitet i sig är lika svårt att sia om.

Med den prisbild som råder i skrivandes stund, så är valet svårt, men jag tror att 2400ES kommer sjunka mer i pris av de två.

I valet mellan de två, måste jag skamset erkänna, intresserar mig 2400es främst då dess låga byggdjup skulle tillåta mig att placera den på ett ställe, som min lilla knapp och ratt galne pojk inte kan komma åt.

Postad 18 november 2008 - 13:06

dangra
  • dangra
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

I valet mellan de två, måste jag skamset erkänna, intresserar mig 2400es främst då dess låga byggdjup skulle tillåta mig att placera den på ett ställe, som min lilla knapp och ratt galne pojk inte kan komma åt.

Skillnaden i storlek är också en anledning till att jag varit skeptisk till köp (kanske i onödan?), att 2400ES är en 820+ och inte en 3400-

Postad 05 december 2008 - 12:01

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en STR-DG820, då den verkar rätt lagom för mina behov. Har i nuläget en gammal Yamaha RXV-430 som fungerat finfint, men känner att jag vill ha hdmi-switch och stöd för hd-ljudformat (har inte bluray än, men det kommer nog så småningom). 820 har ju fått överlag väldigt fina omdömen och verkar vara ett bra köp i sin prisklass iaf.

Det är dock en sak som gör mig fundersam. Högtalarna jag har är Proson Conquest 66 (med tillhörande satellit och centerhögtalare) och frontarna är på 4 ohm och center/satellit på 6 ohm. Sony-stärkaren verkar bara stödja 8 ohm officiellt och har ingen switch för 4/8 ohm. Funderar på om detta kan bli ett problem?

Kollade en review från Home Cinema Choice och där verkar det som de har testat 4 ohms-högtalare i såväl 2-kanalsläge som 5.1-kanalsläge och det verkar ju ha funkat då. Mina högtalare har ju också ganska hyfsad känslighet (93 db), så de kanske borde vara hyfsat lättdrivna? Någon som vet mer om detta och kan säga om det är ett dumt köp med tanke på detta, eller om det är värt att testa?

Postad 01 januari 2009 - 17:18

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Hur tror ni en DG-720 och DG-820 står sig mot yamahas RX-V463 och RX-V563 ? Någon som har sett några tester eller kan utsäga någonting av specifikationerna ?

Postad 07 januari 2009 - 12:10

Xin-c
  • Xin-c
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en STR-DG820, då den verkar rätt lagom för mina behov. Har i nuläget en gammal Yamaha RXV-430 som fungerat finfint, men känner att jag vill ha hdmi-switch och stöd för hd-ljudformat (har inte bluray än, men det kommer nog så småningom). 820 har ju fått överlag väldigt fina omdömen och verkar vara ett bra köp i sin prisklass iaf.

Det är dock en sak som gör mig fundersam. Högtalarna jag har är Proson Conquest 66 (med tillhörande satellit och centerhögtalare) och frontarna är på 4 ohm och center/satellit på 6 ohm. Sony-stärkaren verkar bara stödja 8 ohm officiellt och har ingen switch för 4/8 ohm. Funderar på om detta kan bli ett problem?

Kollade en review från Home Cinema Choice och där verkar det som de har testat 4 ohms-högtalare i såväl 2-kanalsläge som 5.1-kanalsläge och det verkar ju ha funkat då. Mina högtalare har ju också ganska hyfsad känslighet (93 db), så de kanske borde vara hyfsat lättdrivna? Någon som vet mer om detta och kan säga om det är ett dumt köp med tanke på detta, eller om det är värt att testa?

Jag undrar samma sak :lol:
Kan man bi-amp för att driva 4ohm högtalare?

Postad 11 januari 2009 - 22:17

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
bumpar denna tråd.
Är oxå nyfiken då jag har beställt en på Sony center.

Postad 14 januari 2009 - 15:49

gol2
  • gol2
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
vilken e bättre yamaha RX - v463 eller sony STR DG720 ?

Postad 14 januari 2009 - 22:46

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Jag undrar samma sak :)
Kan man bi-amp för att driva 4ohm högtalare?

Ja man kan bi-ampa även vid 5.1. Detta är ju inget krav för att man skall kunna driva 4 ohmshögtalare. Men risken för att stärkaren brinner upp minskar förmodligen. :)

Postad 07 april 2009 - 14:54

olap
  • olap
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena

En liten delikat fråga. Är intresserad av 720:n. Vet någon om man kan få ut ljudet även via rca-utgångarna om man matar den optiskt digitalt? Skall skjuta det ljudet trådlöst till köket. Jag behöver en Second Audio-funktion utan vill bara en en analog linesignal.

Postad 15 april 2009 - 12:56

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jag funderar på en 820. På sonys sida står:
Uppskalning (analog->komponent/HDMI™, HDMI™->HDMI™) JA

Kan någon som har en 820 eller vet hur det står till bekräfta om den kan skala upp från SD-komponent till HDMI?
Bra på att skala?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.