TV4 HD Fotboll funkar inte! (Canal Digital)
77 svar till detta ämne
Postad 10 juni 2008 - 11:26
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Ngn som har ett "fool proof" sätt att få igång andra program förutom DVB Viewer? För min del funkar Transedit delvis en gång av tio. DVB Viewer GE funkar ibland på FTA-kanaler men aldrig med kodade.
Menar alltså att få igång FireDTV efter att ha bockat av "Open whole transponder" i DVB-Viewer.
Redigerat av MartinG, 10 juni 2008 - 11:28.
Postad 10 juni 2008 - 11:32
TrueBlue
-
TrueBlue
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Angånde matchen som pågår är det något mindre ljuddrops denna halvlek men dom finns där. Sedan är videoströmmen ojämn emellanåt vilket är antingen producentproblem eller TV4-problem. VM var betydligt bättre jämn kvalitet än detta. Hmmm... Hade samma problem igår. Fick för mig att det var min HW som inte orkade med. Otroligt irriterande då jag vill ha perfekt kvalite på Sverigematchen ikväll.
Postad 10 juni 2008 - 12:46
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
De av er som kör Media Portal som jag själv: Ambass (en av utvcecklarna har gjort en snabb fix/workaround/patch för TVServer, som implementerar samma sak som DVBVierwer har som "Open whole transponder". Ni kan hitta den här i Media Portal forummet.Har inte testat den än, men de första testar säger att det funkar bra!
Postad 10 juni 2008 - 17:34
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Mjo, antar att alla andra HD-kanaler rullar smidigt? Om inte kan det vara ditt graffekort som är lite svagt. Bytte tidigare i år till ett 8800GT och det blev stor skillnad
Angånde matchen som pågår är det något mindre ljuddrops denna halvlek men dom finns där. Sedan är videoströmmen ojämn emellanåt vilket är antingen producentproblem eller TV4-problem. VM var betydligt bättre jämn kvalitet än detta.
Skulle kunna tro att det är sommarjobbare som rullar showen i detta EM så här långt. 
Ringde in nyss o bad en tjej aktivera hd kanalerna (har gammalt kort som ej kom med hd box) Hon sa bara att jag ska stå på hd kanalerna i en timme så kommer bilden. Fråga om hon lagt till uppdatering på dessa kanaler men tror hon inte förstod vad jag mena med det. HD kanalerna måste man ju ha hd box o pairing för att få dom att funka. Många som haft problem med det har jag hört som inte har hd boxen och inte kan se hd kanalerna. Någon som har mer info om detta? Grafikkortet ska klara H.264 accelleration. Men får iof ett ATI HD 3450 snart som har UVD Core 2 duon ska också klara HD själv utan DXVA påslaget. Funkar fint till Blu ray och HD-DVD iaf nåja får fippla runt lite mer. Någon som vet varför vissa mjukvaruavkodare ger gröna eller gråa block över hela bilden med H.264 kanalerna? Dom dunkar ju fint till x.264 filer!
Redigerat av Unregistered43739, 10 juni 2008 - 17:40.
Postad 10 juni 2008 - 22:10
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Angånde matchen som pågår är det något mindre ljuddrops denna halvlek men dom finns där. Sedan är videoströmmen ojämn emellanåt vilket är antingen producentproblem eller TV4-problem. VM var betydligt bättre jämn kvalitet än detta. Hmmm... Hade samma problem igår. Fick för mig att det var min HW som inte orkade med. Otroligt irriterande då jag vill ha perfekt kvalite på Sverigematchen ikväll.
Är det många som har problemet med ljuddrops? För min del var det kanske en gång pr minut under matchen nu ikväll! Men det är entligen skitsamma med facit i hand  Bilden var i alla fall perfekt från start till slut!
Postad 11 juni 2008 - 00:31
SysRq
-
SysRq
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ringde in nyss o bad en tjej aktivera hd kanalerna (har gammalt kort som ej kom med hd box) Hon sa bara att jag ska stå på hd kanalerna i en timme så kommer bilden. Fråga om hon lagt till uppdatering på dessa kanaler men tror hon inte förstod vad jag mena med det. HD kanalerna måste man ju ha hd box o pairing för att få dom att funka. Många som haft problem med det har jag hört som inte har hd boxen och inte kan se hd kanalerna. Någon som har mer info om detta?
Grafikkortet ska klara H.264 accelleration. Men får iof ett ATI HD 3450 snart som har UVD Core 2 duon ska också klara HD själv utan DXVA påslaget. Funkar fint till Blu ray och HD-DVD iaf nåja får fippla runt lite mer. Någon som vet varför vissa mjukvaruavkodare ger gröna eller gråa block över hela bilden med H.264 kanalerna? Dom dunkar ju fint till x.264 filer!
Det förekommer ingen pairing hos CD, enbart Viasat och Comhem som kör med det (än så länge). Jag har alla HD-kanaler i min HTPC utan att ha deras HD-box, inga problem. De två nya fotbollskanalerna fungerade också utan att kontakta CD. Får samma problem med codecs som du, ffdshow och CoreAVC fungerar inte, enbart PowerDVD 8 som funkar för mig. Fattar inte varför för som du säger så ska de ju klara H.264 (iaf CoreAVC vad jag vet) Är det många som har problemet med ljuddrops? För min del var det kanske en gång pr minut under matchen nu ikväll! Men det är entligen skitsamma med facit i hand Bilden var i alla fall perfekt från start till slut!
Jepp, ljudet hackade en del även ikväll, framför allt på sverigematchen. Så var det igår också, verkar som de har mer strul i Österrike på de sena matcherna. Huvudsaken är att vi vann iaf!!
Postad 11 juni 2008 - 14:59
olleman
-
olleman
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Hej!
Jag har samma problem som ett par till rapporterar om i den här tråden - jag hittar överhuvudtaget inte kanalerna. Jag har ett technotrend 3200 samt XP och Dvbviewer och den kombinationen ska ju enligt flera användare kunna fungera.
Kan det vara så att dessa kanaler ligger på en väldigt störningskänslig frekvens eller dylikt så att vi som helt enkelt inte får in kanalerna behöver rikta om parabolerna en aning? Jag läste om en kille i forumet som behövde rikta om sin parabol för att få in dessa kanaler på sin settopbox.
jag ska i alla fall upp och skruva lite parabol i eftermiddag och se om det gör någon skillnad...
Edit: ahh, lite vickande på parabolen och vips dök kanalerna upp, nu hackar det för mig som för alla andra
Edit 2: Jag har nu Fotbolls kanalen 1 fullt fungerade utan hack på en P4 3.6 Ghz, mitt ATI Radeon 2400 sköter hela avkodningen och processorn ligger endast på ca 30 procent. Open Whole transponder kan jag ha iklickad dessutom...
Mvh
Olle
Redigerat av olleman, 11 juni 2008 - 17:47.
Postad 11 juni 2008 - 21:58
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
Nytt för idag är att dom höjt bitraten med ca 1 mbit.(från 19.4-6 till 20.4-6)
Kollade på sista matchen och det var klart bättre när det gäller ljuddrops.
Även mindre störningar i bilden. Vi höjer några mbit till så är allt lösta va?
Systemet klara utan vidare 46 mbit vilket är det högsta jag sätt på min
BD, silversurfaren. Vi tar1080p på en gång också. heja, Heja
He-He, skål
Postad 12 juni 2008 - 13:56
Jensa86
-
Jensa86
-
Användare
-
-
172 inlägg
Hej!
Jag har samma problem som ett par till rapporterar om i den här tråden - jag hittar överhuvudtaget inte kanalerna. Jag har ett technotrend 3200 samt XP och Dvbviewer och den kombinationen ska ju enligt flera användare kunna fungera.
Kan det vara så att dessa kanaler ligger på en väldigt störningskänslig frekvens eller dylikt så att vi som helt enkelt inte får in kanalerna behöver rikta om parabolerna en aning? Jag läste om en kille i forumet som behövde rikta om sin parabol för att få in dessa kanaler på sin settopbox.
jag ska i alla fall upp och skruva lite parabol i eftermiddag och se om det gör någon skillnad...
Edit: ahh, lite vickande på parabolen och vips dök kanalerna upp, nu hackar det för mig som för alla andra 
Edit 2: Jag har nu Fotbolls kanalen 1 fullt fungerade utan hack på en P4 3.6 Ghz, mitt ATI Radeon 2400 sköter hela avkodningen och processorn ligger endast på ca 30 procent. Open Whole transponder kan jag ha iklickad dessutom...
Mvh
Olle
Märkligt, men då jag kan se de perfekt på boxen så tycker jag att htpcn borde hitta dom med men jag får väl upp och vrida lite och se om det hjälper.
Postad 12 juni 2008 - 20:13
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Fick mitt ATI Radeon 3450 som ska ha UVD hårdvaruavkodning idag. Testa med att slå på dxva och till min besvikelse så funkar det inte. Prollen jobbar som vanligt väldigt högt och det hackar väldigt mycket på fotbollskanalen
Postad 13 juni 2008 - 06:51
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Fick mitt ATI Radeon 3450 som ska ha UVD hårdvaruavkodning idag. Testa med att slå på dxva och till min besvikelse så funkar det inte. Prollen jobbar som vanligt väldigt högt och det hackar väldigt mycket på fotbollskanalen 
Det är en hel del pill innan man får dxva att funka. Kolla tex stora tråden om DVB-Viewer här på forumet.
Postad 13 juni 2008 - 10:56
Unregistered1b955732
-
Unregistered1b955732
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Fungerar inte med de nyaste PowerDVD-patcharna. Lägg in version 3319 så fungerar det.
Postad 13 juni 2008 - 19:32
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
har testat med PDVD 8 ultra med ATI 8.1 och 8.4
Postad 13 juni 2008 - 20:48
Unregistered1b955732
-
Unregistered1b955732
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Kör PowerDVD 7.3 istället så fungerar det. Build 3319a.
Postad 13 juni 2008 - 23:32
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Vilken ati driver version ska man ha då ? Klockade C2D:n till 3.06Ghz nu och satt på Vista evr med PDVD 8 och fick runt 30-70 % cpu. klar förbättring mot 70-90 som tidigare men hade förväntat mig runt 10% Med senaste ffdshow och coreavc får jag grå/svart/råsa mosaikbild med mitt nya ATI HD 3450. dock visar den att DXVA är på media player classic home cinema´s H.264 codec men blir samma gråa mosaikkbild där på alla HD kanaler. edit 2 med mpc hc version r558 och mpc codec får jag mellan 4-8%. Vet dock inte hur jag får avflätning på bilden med mpc codec. DXVA funkar hitils bara med inspelad .ts
Redigerat av Unregistered43739, 15 juni 2008 - 11:01.
Postad 14 juni 2008 - 22:33
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
Har sedan igår en installation med Vista 32 för att jämföra mot XP SP2 32.
En rellativt ren installation och ser väl inga direkt skillnader från XP istallationen.
Dock något högra cpuförbrukning med EVR i Vista mot VMr7 under XP.
Har alltid under vmr7 visat 3 ms jitter på HD-kanalerna även om det inte märkts på bilden.
Vista installationen visar 0 på allt.
Ljuddroppsen på Sverigematchen var Zero. Bra tv4. Dock några minuter med ojämn
video-ström under 90 minuter som försvann av sig själv.
Redigerat av The Real Mr x, 14 juni 2008 - 22:34.
Postad 15 juni 2008 - 10:58
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Uppspelning av .ts med med media player classic home cinema r558 och Powerdvd 7.3.3319a codec Med VMR9 Renderless**  Med EVR  Som ni ser fungerar DXVA med EVR men inte med VMR9, Detta med Vista 32.
Redigerat av Unregistered43739, 15 juni 2008 - 11:02.
Postad 15 juni 2008 - 11:03
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Offtopic (jag vet), men ni som använder Media Portal istället för DVB Viewer - vad är fördelarna med Media Portal?
Postad 15 juni 2008 - 11:18
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Offtopic (jag vet), men ni som använder Media Portal istället för DVB Viewer - vad är fördelarna med Media Portal?
Jag har båda applikationerna, och byte till Media Portal av följande anledningar: - Jag har lyckats få MYCKET bättre bild med MP än med DVBV - när jag användar samma codec, inställningar etc
- Tycker att Media Portal är mer komplett HTPC lösning
- Fick aldrig riktigt till en bra lösning för att hantera EPG med fjärrkontroll (men det går säkert) med DVBV
- Det verkar finnas en mycket större community runt MP, vilket gör att det utvecklas fler plugins, skins etc till MP
- MP har en äkta client/server lösning som gör det smidigt att spela in även när du inte är inloggat på htpc'n (ryktet säger att det går på DVBV också, men jag fixade det aldrig innan jag byte)
- Media Portal är Open Source. Det har stora fördelar när det kommer till bugfix etc. Problemet i denna tråden var jo bl.a. en bugg i MP. Denna löstes inom 24H från det att problemet hade identifierats. Det händer f... aldrig med kommersiell mjukvare!
- MP är gratis
DVBViever har dock 2 fördelar: - DVBV hanterar att gå från full screen till "windowed" utan problem. Det går även göra resize på fönstret som man vill, utan att det påverkar tv bilden. Något jag verkligen saknar på MP.
- DVBV är i en "final version", och då kanske lite mer stabil än MP, som nu i 1.0 RC är väldigt stabil, men fortfarande inte 100%
Jag vet att många säkert inte delar alla mina punkter, men detta är baserat på mina personliga erfarenheter över de sista 8 månader! /J
Postad 23 juni 2008 - 18:08
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tackar för infon Lindhardsen.
Liten update: Jag har fått ett betafirmware av DE som gör att man kan ha open whole transponder ikryssad och ändå se TV4 HD Fotboll. Dock får jag fortfarande en massa "?"-streams på denna transponder i Transedit och TV4 HD Fotboll 2 hackar oftast ordentligt. Så problemet är inte helt löst.
Sedan har jag fortfarande problem med att mitt FireDTV S2-kort inte funkar perfekt utanför DVB-Viewer. Tex så ger en kanalsökning med Transedit numera endast ca 10% av de kanaler den tidigare hittade!! Detta på samtliga installerade satelliter.
Hur har det gått för er andra med dessa problem - fortfarande strul utanför DVB Viewer eller har det löst sig?
Har ni testat att göra ny kanalsökning med Transedit tex?
Vore kanon om ngn med ett FireDTV S2 kort kunde (i Transedit) göra en analyze på tex transponder 12015H/SR 3000 FEC 3/4 och se om ni också får en massa skumma streams i resultatet.
/Martin
Postad 24 juni 2008 - 17:21
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Postad 24 juni 2008 - 19:10
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tackar, fast du hade Technotrend va? Är mest intresserad av hur det ser ut på FireDTV S2/FloppyDTV S2. Om en ägare av ett sådant har samma resultat som du och inga "?"-streams får jag byta ut mitt FireDTV S2. Börjar bli lite less på de problem jag haft med dem men måste ändå ge deras support högt betyg!
/Martin
Postad 24 juni 2008 - 22:55
Tobbeswim
-
Tobbeswim
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag kör dubbla TT kort i Mediaportal med cams. Jag får in alla kanaler utom HDkanalerna. Inga HD kanaler syns när jag söker i mediaportal. Hittar och kan se alla i dvbviwer. Jag vill helst få dom att funka i Media portal. Ni andra fungerade dom direkt för er eller fick ni göra något speciellt?
Tobbeswim
Redigerat av Tobbeswim, 24 juni 2008 - 22:56.
Postad 25 juni 2008 - 09:56
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Tobbeswim: Det kan bero på 2 sakar (åtminstonde): - Att du har glömt att "boka för" Use DVB S2 features" (eller vad den nu heter) under konfigureringen av ditt DVB kort i TV server
- eller att du inte har en uppdaterat lista med frekvenser. Om du tex. kör senaste SVN versionen så är alla kanaler med, annars kan du downloade en uppdaterat lista HÄR.
/J
Postad 25 juni 2008 - 12:27
Tobbeswim
-
Tobbeswim
-
Amatör
-
-
77 inlägg
TACK!! Fattar inte riktigt vad som är ändrat mot mina inställningar ser helt likt ut men nu funkar allt som det ska!! Yipee! Nu kör vi semi finale i HD!
Postad 25 juni 2008 - 17:11
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tackar, fast du hade Technotrend va? Är mest intresserad av hur det ser ut på FireDTV S2/FloppyDTV S2. Om en ägare av ett sådant har samma resultat som du och inga "?"-streams får jag byta ut mitt FireDTV S2. Börjar bli lite less på de problem jag haft med dem men måste ändå ge deras support högt betyg!
/Martin
Vore mycket tacksam om ngn kunde kolla detta - jag misstänker det är hårdvarufel på min FireDTV men vill ha sista "beviset" innan jag skickar tillbaka. Om inte för annat kanske ngn kan göra det som tack för att jag kom på och postade workarounden så att ni alla kan titta på EM i HD med era FireDTV-kort
Postad 25 juni 2008 - 18:14
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Hej Martin!
Jag har idag testat att köra TransEdit, men av någon anledning så får jag ingen feedback alls (ut över signal quality=84%).
Så jag har i alla fall försökt att ge dig en hjälpande hand... Om du har några tips till varför att Transedit inte funkar som den skall, så tar jag gärna emot. Jag kör MP och har aldrig varit bort i TransEdit före vi började få dessa TV Fotboll problem. (Då för ett par veckor sedan funkade TransEdit!)
/J
Postad 25 juni 2008 - 19:54
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tackar för insatsen!
Jag är rädd att mitt kort gått sönder på ngt vis (DE börjar också luta åt det) och det är därför inte Transedit funkar perfekt för mig. Om inte Transedit funkar alls för dig är det säkert ngt annat - funkar inte kanalsökning heller?
Fast när jag tänker efter funkade inte Transedit alls för mig innan heller (på samma sätt som inget annat än DVB Viewer funkade ett tag). Sedan funkade det delvis, men aldrig bra efter att man kollat TV4 HD Fotboll för första gången...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|