Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV4 HD Fotboll funkar inte! (Canal Digital)

77 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 juni 2008 - 01:10

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0
Tydligen fler än jag som har det här problemet, TV4 HD Fotboll funkar inte att se på när det behövs som mest!

Själv kör jag med DVBViewer + Azurewave/Twinhan AD-SP400 DVB-S2, alla andra HD kanaler funkar utan problem...
Någon säger att problemet ligger i CA-modulen och att även vissa fristående boxar har samma problem, läs här: https://www.minhembi...s...30&start=30 inlägg 44 och framåt...

Mitt Floppy DVT-S2 kommer tillbax från lagning på måndag, hoppas få andra resultat med det, men det verkar hopplöst (har iaf. inte läst mig till någon annan som har lyckats)

Jag kan få in kanalerna i DVBViewer utan några större problem men de avkodas inte (stjärnan efter kanalnamnet försvinner aldrig) dessutom hör jag ett högfrekvent tjut från kortet som jag aldrig har hört innan!?

Nån som har haft lycka?
Det verkar inte som det spelar så stor roll vilken hårdvara man kör, snarare ett mjukvaru problem!

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 08 juni 2008 - 01:19.

Postad 08 juni 2008 - 09:04

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Jag har testat med både PowerDVD 3730 och Arcsoft ver 113 som codec och båda fungerar
Dock skall sägas att Arcsoft börjar vika sig efter ett tag med jitter och syncproblem men den funkar.
Någon som har CoreAvc som det fungerar för? Har själv inte denna codecs så bra med info här.

Och som jag berättat tidigare har jag:
- Technotrend S2-3200
- Asus 8800GT
- Dbviewer 3.94
- XP SP2.

Postad 08 juni 2008 - 09:36

SysRq
  • SysRq
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag har testat med både PowerDVD 3730 och Arcsoft ver 113 som codec och båda fungerar
Dock skall sägas att Arcsoft börjar vika sig efter ett tag med jitter och syncproblem men den funkar.
Någon som har CoreAvc som det fungerar för? Har själv inte denna codecs så bra med info här.

Och som jag berättat tidigare har jag:
- Technotrend S2-3200
- Asus 8800GT
- Dbviewer 3.94
- XP SP2.

Vilken CAM har du?

Postad 08 juni 2008 - 09:42

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Vilken CAM har du?

Conax, techniCrypt >>CX<<
TechniSat

Köptes samtidigt som S2-3200 från DVBShop
Men ovanstånde är nog gammal eftersom det var ett bra tag sedan jag köpte kortet(över 1 år sedan)
Dock är killarna på DVBshop väldigt hjälpsamma och har en ersättare till denna cam om just denna ovan
inte skulle finnas kvar.

Redigerat av The Real Mr x, 08 juni 2008 - 09:56.

Postad 08 juni 2008 - 10:01

mohram
  • mohram
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Mr X: Du råkar inte ha en annan CAM att pröva med för att se om det blir nån skillnad (till det sämre)?

Postad 08 juni 2008 - 10:02

rola
  • rola
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hallå.

Jag har:
Dvbviewer 3.9.2.0
GeForce 7600
Vista SP2
Conax, techniCrypt >>CX<< från Technisat.
FloppyDTV DVB-S2

Jag har testat:
Coreavc, blir bara svart bild.
Powerdvd, blir grönt flimmer.

Funderar på om jag skulle att testa och uppdatera Dvbviewer till 3.9.4.0..
Fast det blir nog en annnan dag tyvärr..

Postad 08 juni 2008 - 10:11

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Mr X: Du råkar inte ha en annan CAM att pröva med för att se om det blir nån skillnad (till det sämre)?

Jo jag har faktiskt en anna cam som kom med ettFloppyDTV-S (en annan HTPC) men vet i tusan om jag vågar
mecka med det nu när det fungerar. Sorry. Dock skall jag säga att jag beställde en ny cam eftersom jag inte
fick in Silver HD + 2 till när dom böt frekvens runt årskiftet. Dock var det inte cam problem denna gång utan Codec.
I samma veva som jag hade dessa problem köpte jag PowerDVD ultra och vipps så funkade allt igen med samma cam som jag beskrivit ovan. Den nya cam:en är ouppackad och skall in i en annan HTPC nästa månad.

Jag kör alltså med Powerdvd Ultra Codec:en (Cyberlink) ver 3730 sedan dess och det fungerar.

DOck har jag även Arcsoft Theater full version och den codecen fungerar också rätt ok men inte helt ok på TV4 Fotboll 1.

Postad 08 juni 2008 - 10:19

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Hallå.

Jag har:
Dvbviewer 3.9.2.0
GeForce 7600
Vista SP2
Conax, techniCrypt >>CX<< från Technisat.
FloppyDTV DVB-S2

Jag har testat:
Coreavc, blir bara svart bild.
Powerdvd, blir grönt flimmer.

Funderar på om jag skulle att testa och uppdatera Dvbviewer till 3.9.4.0..
Fast det blir nog en annnan dag tyvärr..

Angående grönt flimmer kan det ha att göra med renderare.
Prova med VMR7/9 om det nu funkar under Vista?

Postad 08 juni 2008 - 11:00

rola
  • rola
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det blir ingen större skillnad.
Verkar gå segare vid kanalbyten och sämre bild tycker jag med VMR7/9.
Ibland hänger sig Dvbviewer däremot..
Jag kör med unchanged.

Postad 08 juni 2008 - 11:13

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Det blir ingen större skillnad.
Verkar gå segare vid kanalbyten och sämre bild tycker jag med VMR7/9.
Ibland hänger sig Dvbviewer däremot..
Jag kör med unchanged.

Vilken version av PowerDVD kör du?

Postad 08 juni 2008 - 11:20

rola
  • rola
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Version 8.

Postad 08 juni 2008 - 11:48

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Ni som har problem: Testa att köra transedit och anaylyze på transponder 12128H 30000 3/4

Med mitt FireDTV får jag massvis med Stream Type "?" samtidigt som antalet PIDs bara ökar och ökar hela tiden. Detta tolkar jag som om att FireDTV inte klarar av datat från transpondern. Om det beror på datamängd eller annat vet jag ej.

Vore intressant att se om ni andra som har problem även har detta fenomen. Om det är det som strular spelar det ingen större roll vilken codec och annat man kör med.

Postad 08 juni 2008 - 11:56

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Och nu när jag använde hjärnan lite mer tänkte jag att kanske DVB-viewer blir förvirrad av alla skumma streams och bockade därför av sättningen "Open whole transponder" i DVBViewer och då fungade det faktiskt på TV4 HD Fotboll. Inte på tvåan dock, men jag ska labba lite till.

/Martin

Postad 08 juni 2008 - 12:07

Blomman00
  • Blomman00
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Och nu när jag använde hjärnan lite mer...

Tur att nån använder hjärnan, du är en klippa ! :(
nu funkar båda TV4 HD Fotboll kanalerna,
hänger sig dock för mig om man swappar mellan TV4 HD kanalerna,
byter man till en icke HD först funkar det dock

Postad 08 juni 2008 - 12:26

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0
Som trådskapare får jag förtydliga min uppsättning:

Azurewave/Twinhan AD-SP400 DVB-S2
Conax 4.00
XP SP3
DVBViewer 3.9.4.0
Asus M2A-VM HDMI (Radeon X1250)
X2 4000+ @2.3Ghz

Har provat CoreAVC, PDVD 7 & 8, Arcsoft, FFDShow, MainConcept utan framgång...

@ "The Real Mr x" förstår att du inte vill ändra din fungerande setup men vi andra
vädjar till dig, på något sätt måste vi få ett svar om det är modulen som gör skillnaden,
så PLEASE!!!

Postad 08 juni 2008 - 16:36

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Även jag ahr nu fått det att funka med DVBViewer, genom att välja bort Open whole transponder. Förstod jag det rätt, att ni andra fick det att funka genom att välja denna option, inte välja bort den?

Min problem är nu, att på något sätt så fick jag bajat min Media Portal konfiguration, så nu fungerar inte längre vårt vanliga media Center på datorn. Alltså är det nu bara TV4 HD Fotboll som vi kan se på burken :)

cbtp: Jag kör med FireDTV och på Vista, så jag vet inte om min setup är till så mycket hjälp. Men jag kör även med Conax CAM. Hur ser jag vilken version det är?

/J

Postad 08 juni 2008 - 19:39

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0
F-n! Får det inte att funka varken med eller utan "Open Whole Transponder"!
Känns som min enda räddning är att det funkar med mitt DTV-S2 när jag får tillbax det, om inte nån annan har något annan tips!?
Måste hitta en lösning innan tisdagen åtminstone :)

Postad 08 juni 2008 - 19:44

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Vilken mjukvara använder du?

Jag vet att killarna i Media Portal gänget jobber på att lösa det i Media Portal. Följ eventuellt tråden här också (om du alltså kör MP): Media Portal

Det som är intressant börjar på sidan 6

Postad 08 juni 2008 - 20:09

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Om jag utgår från Eurosport HD och byter till ngn av fotbolls-HD får jag alltid bild. Dock väldigt ryckig sådan på tvåan.

Det var alltså att välja bort open whole transponder som jag fick det att funka.

Jag tror de gör ngt ovanligt med datat från transpondern (mycket data eller ovanlig ordning eller liknande). Det är många som har problem med det (även satboxar).

Postad 08 juni 2008 - 20:24

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Vilken mjukvara använder du?

Jag vet att killarna i Media Portal gänget jobber på att lösa det i Media Portal. Följ eventuellt tråden här också (om du alltså kör MP): Media Portal

Det som är intressant börjar på sidan 6

Lite lustigt det där som beskrivs i tråden du länkar till att man får problem i andra program efter att ha gjort denna inställning. Min DVB Viewer funkar bra, men min DVB Viewer GE har f*ckat upp helt. Får inte till det igen av ngn anledning.

Är det så att du och killen Mohram har fire/floppy DTV? Ska testa att flasha om firmware efter matchen som pågår nu för att se om det hjälper.

/Martin

Postad 08 juni 2008 - 20:47

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0
Jag har ett annat problem, hittar inte Eurosport HD, har gått efter Lyngsats konf. på http://www.lyngsat.c...es/canaldigital men utan framgång (12418 V, SR 28000, FEC 7/8, 2017, 518, 692) stämmer detta enligt er(a) konfar?

P.s. kör som jag tidigare sagt DVBViewer (3.9.4.0) Transedit hittar inget...

Postad 08 juni 2008 - 20:48

drafur
  • drafur
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu har jag trixat fram och tillbaka hela dagen för att försöka få igång TV4:as Fotbollskanaler...
... Men det verkar inte riktigt gå min väg....

Har lyckats så långt att jag kan få igån TV4:a Fotboll 1 i ca. 15-20 sekunder. Men sen fryser den.
Jag har inga problem med några andra HD kanaler... Bara den man vill kolla på... typiskt..

Jag kör DVBviwer pro v.3.9.2.0
PowerDVD H264 codec
Cinergy S2 HD

Någon som har något tips på varför den fryser?

Postad 08 juni 2008 - 20:51

drafur
  • drafur
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har ett annat problem, hittar inte Eurosport HD, har gått efter Lyngsats konf. på http://www.lyngsat.c...es/canaldigital men utan framgång (12418 V, SR 28000, FEC 7/8, 2017, 518, 692) stämmer detta enligt er(a) konfar?

P.s. kör som jag tidigare sagt DVBViewer (3.9.4.0) Transedit hittar inget...

Testa att klicka ur DVB-S i Transedit, så hittat du den

Postad 08 juni 2008 - 21:00

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Är det så att du och killen Mohram har fire/floppy DTV? Ska testa att flasha om firmware efter matchen som pågår nu för att se om det hjälper.

/Martin

Japp,det ärFloppyDTV på oss båda.

Postad 08 juni 2008 - 21:03

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Klicka ur DVB-S2 menar du nog.

Ang FireDTV/FloppyDTV: Jag tror att det är ett hårdvaruproblem (firmware). Rekommenderar er att felanmäla det till Digital Everywhere så de fattar att inte jag är ensam om problemen.

Postad 08 juni 2008 - 21:35

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Martin, varför tror du att det är en fireware ting, om det funkar med DVBViewer?

Jag kan hålla med om att det kan vara ett firmware problem, när nu min FloppyDTV S2 inte längre funakr alls i Media Portal, men funkar bra i DVBViewer. Anledningen att jag tor det kan vara firmware/hardware, är att jag har gjort en full restore av min HTPC, och det fungerar fortfarande inte :) Vafan skall man göra?

Postad 08 juni 2008 - 21:37

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Fungerar perfekt här med Technotrend S2-3200, MediaPortal, PowerDVD-codec och NewCS/Acamd.

Postad 08 juni 2008 - 21:50

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Klicka ur DVB-S2 menar du nog.

Ang FireDTV/FloppyDTV: Jag tror att det är ett hårdvaruproblem (firmware). Rekommenderar er att felanmäla det till Digital Everywhere så de fattar att inte jag är ensam om problemen.

Tack för det! Nu funkar det... :)

Kvarstår gör problemen med TV4 HD Fotboll, katastrof!

Postad 08 juni 2008 - 21:55

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Martin, varför tror du att det är en fireware ting, om det funkar med DVBViewer?

Framför allt vad Transedit visade (innan allt utom DVBViewer slutade funka för mig...), dvs alla dessa skumma "?"-streams. Tyder på att hårdvaran inte tolkar transpondern rätt. Och för mig funkar det bara bra med "första" streamen, dvs TV4 HD Fotboll.

Otroligt märkligt att annat slutar funka när man kör lite på denna transponder med "open whole transponder" avslaget. Jag testade precis en annan PC som funkade bra innan, men inte heller där funkar det numera. Mycket skumt allt detta. Ska låta det vara strömlöst över natten och se om ngt förbättrar sig. Firmwareflash gjorde det inte...

Men som sagt, felanmäl det till DE. Tyvärr har de så liten skål att de inte får in dessa transpondrar, men det kanske kan fixa lite analysprogram samt att de visar lite mer uppmärksamhet för våra problem. De verkade reagera lite när de såg mina dumpar från Transedit som jag skickade dem tidigare i veckan. Innan dess var det mer av typen "kontrollera alla kablar" etc...

/Martin

Postad 08 juni 2008 - 22:20

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Framför allt vad Transedit visade (innan allt utom DVBViewer slutade funka för mig...), dvs alla dessa skumma "?"-streams. Tyder på att hårdvaran inte tolkar transpondern rätt. Och för mig funkar det bara bra med "första" streamen, dvs TV4 HD Fotboll.

Otroligt märkligt att annat slutar funka när man kör lite på denna transponder med "open whole transponder" avslaget. Jag testade precis en annan PC som funkade bra innan, men inte heller där funkar det numera. Mycket skumt allt detta. Ska låta det vara strömlöst över natten och se om ngt förbättrar sig. Firmwareflash gjorde det inte...

Men som sagt, felanmäl det till DE. Tyvärr har de så liten skål att de inte får in dessa transpondrar, men det kanske kan fixa lite analysprogram samt att de visar lite mer uppmärksamhet för våra problem. De verkade reagera lite när de såg mina dumpar från Transedit som jag skickade dem tidigare i veckan. Innan dess var det mer av typen "kontrollera alla kablar" etc...

/Martin

Men det e ju inte bara DE kort som har detta problem, de enda jag har läst mig till att inte ha dessa problem är Technotrend användare... (Med reservation för förändringar)

Typiskt att man valt fel kort, i mitt fall 1st. DE Floppy DTV-S2 (oprövat hos mig, får kortet tillbax imorrn) + 1st. Azurewave/Twinhan AD-SP400!

Tror jag blir tokig :)

Nu ska jag prova MediaPortal...

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 08 juni 2008 - 22:21.

Postad 08 juni 2008 - 23:13

SysRq
  • SysRq
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Mitt FloppyDTV-S2 funkade till slut i DVBViewer om man tog bort "open whole transponder", det var trevligt med HD-fotboll ikväll.

Men.. som flera andra också har märkt, så slutade kortet funka i andra applikationer. Kör Vista Media Center och den tvärvägrar.

Så här står det på transedits sida om "finessen" (kanske nån kommer på nåt?):
Open whole transponder (TechniSat and FireDTV devices only): If this checkbox is ticked, the hardware resp. driver delivers all streams that are broadcasted on a transponder. In this case TransEdit filters the streams out that are required for scanning or the Preview function. If this option is unticked, the hardware or driver does the filtering .In general it is recommendable to leave „Open whole transponder“ unticked for TechniSat cards, because it's their default mode, and ticked for FireDTV devices, since the FireDTV firmware and driver does not handle the hardware filtering flawlessly yet.

Postad 08 juni 2008 - 23:33

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0
Uppdatering: Fick TV4 HD Fotboll 2 att funka i typ 5sek.
Det konstiga är att jag inte hade gjort någon som helst förändring i DVBViewer :)

Postad 09 juni 2008 - 07:03

TrueBlue
  • TrueBlue
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Funkar för mig oxå

Technotrend S2-3200, MediaPortal, PowerDVD-codec och NewCS/Acamd.

Postad 09 juni 2008 - 14:13

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problemet att jag inte hittar någon av kanalerna på htpcn. Boxen hittar de perfekt men varken transedit eller dvbviewer hittar någon ström där det enligt sidor mm. ska vara.

Någon som har en fungerande kanal som kan ta en printscreen på chaneleditor i dvbviewer så jag kan garantera mig att jag har rätt?

Postad 09 juni 2008 - 15:11

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Men det e ju inte bara DE kort som har detta problem, de enda jag har läst mig till att inte ha dessa problem är Technotrend användare... (Med reservation för förändringar)

Stämmer. Men Dreambox och en del andra klarar det bra. Antingen gör CD/Thor ngt utanför specen eller så är det samma bugg i flera olika firmware. Eller (hemska tanke) klarar helt enkelt inte hårdvaran av den stora datamängden.

Lät min FireDTV S2 vara strömlöst hela natten men har fortfarande problem i alla andra program än DVB Viewer... Mycket skumt detta.

/Martin

Postad 09 juni 2008 - 15:21

SysRq
  • SysRq
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Lät min FireDTV S2 vara strömlöst hela natten men har fortfarande problem i alla andra program än DVB Viewer... Mycket skumt detta.

Stängde av min HTPC inatt, men ryckte inga sladdar. Startade i morse utan CAM i, tryckte i den när allt var uppstartat: voilá! bild i Vista MC igen!

(Det var alltså helt dött i Vista MC igår efter fotbollen i DVBViewer, inga omstarter hjälpte.)

Postad 09 juni 2008 - 15:22

mohram
  • mohram
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problemet att jag inte hittar någon av kanalerna på htpcn. Boxen hittar de perfekt men varken transedit eller dvbviewer hittar någon ström där det enligt sidor mm. ska vara.

Någon som har en fungerande kanal som kan ta en printscreen på chaneleditor i dvbviewer så jag kan garantera mig att jag har rätt?

Lägg till raden "13=12128,H,30000,34,6" i den ini-fil som du använder för att söka efter kanaler och använd den i Transedit. Då bör du hitta TV4 HD Fotboll-kanalerna. Det gör jag i alla fall. Behöver såklart inte vara 13 i början av raden, det beror på var i filen du petar in raden. (eller så använder du min bifogade fil helt enkelt)

Bifogad fil(er)

Postad 09 juni 2008 - 15:34

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Mitt FloppyDTV-S2 funkade till slut i DVBViewer om man tog bort "open whole transponder", det var trevligt med HD-fotboll ikväll.

Men.. som flera andra också har märkt, så slutade kortet funka i andra applikationer. Kör Vista Media Center och den tvärvägrar.

Så här står det på transedits sida om "finessen" (kanske nån kommer på nåt?):
Open whole transponder (TechniSat and FireDTV devices only): If this checkbox is ticked, the hardware resp. driver delivers all streams that are broadcasted on a transponder. In this case TransEdit filters the streams out that are required for scanning or the Preview function. If this option is unticked, the hardware or driver does the filtering .In general it is recommendable to leave „Open whole transponder“ unticked for TechniSat cards, because it's their default mode, and ticked for FireDTV devices, since the FireDTV firmware and driver does not handle the hardware filtering flawlessly yet.

Själv 'grejen' med 'Open Whole Transponder' är väl egentligen att man skall kunna avkoda samtliga kanaler i MUXen. MediaPortal har ju samma funktionalitet. Det som egentligen sätter begränsningen är CA-modulen som kanske inte klarar av att avkoda mer än en kanal.

Postad 09 juni 2008 - 17:34

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Själv 'grejen' med 'Open Whole Transponder' är väl egentligen att man skall kunna avkoda samtliga kanaler i MUXen. MediaPortal har ju samma funktionalitet. Det som egentligen sätter begränsningen är CA-modulen som kanske inte klarar av att avkoda mer än en kanal.

Om det bara är CAM'en som är problemet, då förklarar det jo inte varför att det fungerar när vi kör DVBViewer, och inte när vi kör MP???

Postad 09 juni 2008 - 18:02

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Om det bara är CAM'en som är problemet, då förklarar det jo inte varför att det fungerar när vi kör DVBViewer, och inte när vi kör MP???

Jag har kortet i en dreambox så min CAM är inte med och leker. Har dock testat både med och utan CAM i FireDTV.

Postad 09 juni 2008 - 18:54

Unregistered26926
  • Unregistered26926
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Fick det att funka genom att bocka av Open whole transponder. Ett litet problem kvarstår - det hackar. Detta händer bara på TV4:s HD-kanaler; jag har inga problem med övriga HD-kanaler.

Postad 09 juni 2008 - 19:20

Jompe12
  • Jompe12
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag inställer mig till skaran som inte kan se på fotboll i HD via HTPC.

Min uppsättning ser ut såhär:

Canal digital parabol
Windows Vista Ultimate
Floppy DTVS2 (FireDTV BDA Tuner DVBS2)
FireDTV viewer 1.0.2.37

Jag får in och kan se alla kanaler utom TV4 HD fotboll 1 och 2. Detta är ju frustrerande. Jag kommer att söka efter lösning och vara aktiv deltagare i denna soppa.

Postad 09 juni 2008 - 19:47

SysRq
  • SysRq
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag inställer mig till skaran som inte kan se på fotboll i HD via HTPC.

Min uppsättning ser ut såhär:

Canal digital parabol
Windows Vista Ultimate
Floppy DTVS2 (FireDTV BDA Tuner DVBS2)
FireDTV viewer 1.0.2.37

Jag får in och kan se alla kanaler utom TV4 HD fotboll 1 och 2. Detta är ju frustrerande. Jag kommer att söka efter lösning och vara aktiv deltagare i denna soppa.

FireDTV Viewer kommer inte fungera, inställningen som vi pratar om finns inte i den.
Ladda hem DVBViewer istället och följ instruktionerna i denna tråd.

Jag har samma uppsättning som du och det fungerar utmärkt.

Postad 09 juni 2008 - 19:48

mohram
  • mohram
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Fick det att funka genom att bocka av Open whole transponder. Ett litet problem kvarstår - det hackar. Detta händer bara på TV4:s HD-kanaler; jag har inga problem med övriga HD-kanaler.

Precis likadant för mig har jag märkt. Funkar när man bockar ur 'Open whole transponder' men så fort jag väljer att köra i fullskärmsläge på TV:n så hackar det. Kör jag i fönster på TV:n eller datorskärmen eller fullskärm på datorskärmen så flyter det fint, men fullskärm på TV:n hackar. Fast det känns nästan som att detta är ett helt annat problem, antagligen mjukvarumässigt, än själva TV4 HD Fotboll-problemet. Men om nån vet vad det kan bero på så får ni gärna hojta till :)

Postad 09 juni 2008 - 20:00

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Precis likadant för mig har jag märkt. Funkar när man bockar ur 'Open whole transponder' men så fort jag väljer att köra i fullskärmsläge på TV:n så hackar det. Kör jag i fönster på TV:n eller datorskärmen eller fullskärm på datorskärmen så flyter det fint, men fullskärm på TV:n hackar. Fast det känns nästan som att detta är ett helt annat problem, antagligen mjukvarumässigt, än själva TV4 HD Fotboll-problemet. Men om nån vet vad det kan bero på så får ni gärna hojta till :)

Även efter att du kört "rebuild graph" ett par gånger? Testa att utgå från Eurosport HD och byt till TV4 HD Fotboll och se om det går bättre.

Postad 09 juni 2008 - 20:52

Unregistered43739
  • Unregistered43739
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Har inge problem me TT3200 DVB-S2 att ratta in kanalerna. Däremot får jag aldrig hackfri bild förtillfället.

Core2Duo E6600 @ 2.88 ghz
ATI X1600XT /DXVA på
Technotrend 3200
Vista sp1
DVBviewer senaste

PowerDVD 8 DXVA på(hackar)'
Coreavc senaste (hackar)
ffdshow senaste (gråa och gröna block över hela bilder)
Media player classic home cinema DXVA på funkar inte ingen bild (väntar på ett ATI HD 3450 kort)

Postad 09 juni 2008 - 20:54

mohram
  • mohram
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Även efter att du kört "rebuild graph" ett par gånger? Testa att utgå från Eurosport HD och byt till TV4 HD Fotboll och se om det går bättre.

'Rebuild graph' funkar inte alls. Väljer jag det så blir det bara svart. Väljer jag det då en gång till så hänger sig DVBViewer. Väljer jag istället 'Close graph' först och sen startar nån kanal efter det så kraschar DVBViewer istället. Så det gick inte så mycket bättre.

Postad 09 juni 2008 - 21:03

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Har inge problem me TT3200 DVB-S2 att ratta in kanalerna. Däremot får jag aldrig hackfri bild förtillfället.

Core2Duo E6600 @ 2.88 ghz
ATI X1600XT /DXVA på
Technotrend 3200
Vista sp1
DVBviewer senaste

PowerDVD 8 DXVA på(hackar)'
Coreavc senaste (hackar)
ffdshow senaste (gråa och gröna block över hela bilder)
Media player classic home cinema DXVA på funkar inte ingen bild (väntar på ett ATI HD 3450 kort)

Mjo, antar att alla andra HD-kanaler rullar smidigt?
Om inte kan det vara ditt graffekort som är lite svagt.
Bytte tidigare i år till ett 8800GT och det blev stor skillnad

Angånde matchen som pågår är det något mindre ljuddrops denna halvlek men dom finns där.
Sedan är videoströmmen ojämn emellanåt vilket är antingen producentproblem eller TV4-problem.
VM var betydligt bättre jämn kvalitet än detta.

Skulle kunna tro att det är sommarjobbare som rullar showen i detta EM så här långt. :)

Redigerat av The Real Mr x, 09 juni 2008 - 21:03.

Postad 09 juni 2008 - 21:58

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Lägg till raden "13=12128,H,30000,34,6" i den ini-fil som du använder för att söka efter kanaler och använd den i Transedit. Då bör du hitta TV4 HD Fotboll-kanalerna. Det gör jag i alla fall. Behöver såklart inte vara 13 i början av raden, det beror på var i filen du petar in raden. (eller så använder du min bifogade fil helt enkelt)

Provade med din fil men den hittar inget på den frekvensen ändå. Det är något väldigt skumt detta.

Grym match nu dock med fin kvalité på settopboxen.

Postad 10 juni 2008 - 11:24

mohram
  • mohram
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Provade med din fil men den hittar inget på den frekvensen ändå. Det är något väldigt skumt detta.

Ja du.. om du inte ens hittar kanalerna så känns det som om du har nåt helt annat problem än vi andra.. :) Vet inte riktigt vad det kan vara.

För oss som inte kan se kanalerna i MediaPortal finns nu en möjlig lösning i tråden på MediaPortals forum här. Den funkar för mig i alla fall. Kvällen är räddad! ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.