Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

GA-MA78GM-S2H och 4850e

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 January 2009 - 19:37

bokis
  • bokis
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Hej !

Jag har själv lagt en beställning på:
- AMD 4850e
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5
...innan jag fick se denna tråd om att ovanstående komponenter kan strula :rolleyes:.

Jag misstänker att moderkortet blir en rev 1.1 (eller finns det rev 2 nu!!?).

Är det fortfarande strul att få bild direkt med denna kombination, eller levereras alltid moderkorten med senare/senaste BIOS som åtminstone inte ska ge problem med 4850e processorn? Något annat tips inför monteringen som förhoppningsvis kan göras i slutet av veckan?

mvh Manor

Kan bara tipsa om att det finns nya drivrutiner på Realteks hemsida speciellt "ATI HDMI Audio Device"
lycka till med bygget

Redigerat av bokis, 01 January 2009 - 19:38.

Postad 03 January 2009 - 20:24

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Kan bara tipsa om att det finns nya drivrutiner på Realteks hemsida speciellt "ATI HDMI Audio Device"
lycka till med bygget

Tackar för tipset och för "lyckönskningarna" :-).

mvh Manor

Postad 07 January 2009 - 17:59

Saxel
  • Saxel
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

lycka till med bygget

Tack för tipset! Jag ska prova det när jag kommer hem om en vecka. Förhoppningsvis löser den konflikten mellan ATI HMDI och det inbyggda ljudkretsen på moderkortet. Visserligen löste jag det genom att stänga av olika enheter men drygt att göra det varje gång man uppdaterar drivrutinen :)

Postad 08 January 2009 - 21:15

cbe
  • cbe
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har köpt ett GA-MA78GM-S2H (rev 1.1) + AMD 4850e , stoppat i en billig låda tillsammans med ett Ace Raw Deal 460W (ja, antagligen dumsnål). Inget händer tyvärr när jag försöker starta.

Kan starta nätagget genom att starta med kabel mellan "grön & svart" på atx kontakten. Annars helt död.

Ingen reaktion på power knapp (eller kortslutning av "power pins" på moderkort), inga pip.

Någon som kört kombination eller har några andra idéer? Verkar ju vara problem med vissa kombinationer...

Postad 09 January 2009 - 10:01

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag kör samma CPU och moderkort (iofs rev 1.0) i en Antec Fusion med ett 430W nätaggregat och det fungerar fint.

Postad 09 January 2009 - 17:39

cbe
  • cbe
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag kör samma CPU och moderkort (iofs rev 1.0) i en Antec Fusion med ett 430W nätaggregat och det fungerar fint.

Tack för info. Lånade ett nätagg från en HP ML110 när jag kom hem nu ikväll och då startar datorn utanproblem. Verkar finnas något problem med vissa nät agg. Skall skaffa nått nytt, lite tystare än HP agget :(

Postad 10 January 2009 - 21:15

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Skönt, det låter med andra ord som om de ursprungliga problemen nu är ett minne blott :-).

mvh Manor

Monteringen gick som en dans.
Rev 1.1 på moderkortet och BIOS version F5 följde med.
Inga problem alls att starta upp det. Installerade först Ubuntu 8.10 på kul...riktigt snyggt faktiskt. Gick därefter över till Windows XP. Ett mål var att kunna köra bilspel på det, och Race07 fungerar riktigt bra om man kör grafiken i medium-läge (high och very high gav en lite hackande bild). Vidare så har jag testat XBMC (för Windows) på denna burk, och det fungerade över förväntan i mina första tester. Streamad film från min Windows Home Server gick riktigt bra :-).

Det enda bekymret som jag delar med alla andra är den varma nordbryggan...den ligger runt 80 grader mest hela tiden. Är detta något som måste tas omhand...eller är det bara att gilla läget!!?

mvh Manor

Postad 10 January 2009 - 21:23

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Enligt vad jag har läst så är det fel på tempsensorn på rev 1.0 och 1.1 (men fixat i rev 2.0) så temperaturen är inte alls så hög som sensorn rapporterar. Är man orolig ändå kan man ju skaffa sig en
.

Postad 21 December 2009 - 23:44

Sarasve
  • Sarasve
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har läst era tips om svart skärm.
Har flera gånger råkat ut för att skärmen slutar fungera. Ser att HDD-lampan inte lyser. Oftast har fläktarna varit inställda på lägsta speed. Har då manuellt ställt om dem till max och fått tillbaka bilden. Har inträffat ett par gånger sedan inköpet 2008-09.
Idag fungerar ingenting. Ingen bild på VGA eller HDMI, HDD-lampan lyser ej men hårddisken verkar arbeta.
Har någon råkat ut för detta?
Får testa att plocka ut batteriet och se om bilden är tillbaka.

Redigerat av Sarasve, 26 December 2009 - 19:48.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.