Dead Space
349 svar till detta ämne
Postad 24 October 2008 - 16:49
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Hämtade mitt just, hoppas det blir fett! Blir nog att spela på hard för mig, spelar sällan om spel. Får vänta så det blir lite mörkare bara så kör jag igång!
Postad 24 October 2008 - 17:06
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Var och hämtade mitt idag. Så fort barnen har somnat så är jag redo att skita ner mig.
Postad 24 October 2008 - 18:16
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Japp, har laddat med pampers  .
Postad 25 October 2008 - 03:00
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Så, då har man spelat en 2tim av spelet! Känns som ett bra spel! Påminner lite om Bioshock på något sätt, fast i rymden då....lite skräckis är det också!
Bra ljud också, bland det bättre jag hört på tvspel tror jag. Klart och fint med bra tryck. Höj upp surroundet!
/Genis
Postad 25 October 2008 - 04:06
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6891 inlägg
Jepp ljudet är ovanligt bra!
Minst lika bra som i en påkostad biofilm 
Gillar den sköna mixen av The Thing och Alien, och nog fan har man hoppat till ett par ggr
Postad 25 October 2008 - 04:10
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jo kul! tycker spelutvecklarna verkar lägga alltför lite tid på ljudet annars, en sak de helt klart kunde utveckla mer!
Postad 25 October 2008 - 10:38
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Men jag gjorde ju en blinkis, jag lirade faktiskt själv, eller vi turades om. Än så länge så är jag nöjd =)
Missförstod dig antagligen då, ja att turas om att spela är ju betydligt roligare än att enbart se på  . Japp, har laddat med pampers .
Haha påminner mig om ett avsnitt av American Dad när dom ska kolla en skräckis och innan de går in får de blöjor ifall de skulle skita ner sig=).
Redigerat av Jack of all trades, 25 October 2008 - 10:37.
Postad 25 October 2008 - 12:33
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Svante Skooog : Mmmm jag får lite vibbar av event horizon också  . Hoppas det blir lite spelande ikväll, skall hämta en ny cdspelare idag också  .
Postad 25 October 2008 - 14:12
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Spelade lite drygt 2 timmar igår och herrejösses vilket kanonlir. Stämmningen, grafiken, ljudet, ljuset är helt underbart bra. Längtar redan nu tills barnen somnat ikväll så man återigen får ta kontrollen över Isaac
Kom precis på en till positiv sak: laddningstiderna.
Redigerat av muraren, 25 October 2008 - 14:40.
Postad 25 October 2008 - 16:21
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Nu är tentorna över så ikväll får även jag prova på spelet
Postad 25 October 2008 - 17:24
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Det börjar luta åt att det här kan bli mitt GOTY.
Postad 25 October 2008 - 17:27
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Inga laddtider alls va? iofs tar dörrana lite tid att öpnna men det känns naturligt bara.
Postad 25 October 2008 - 17:30
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Precis, efter hissarna i mass effect så känns detta helt otroligt bra.
Redigerat av muraren, 25 October 2008 - 17:36.
Postad 25 October 2008 - 21:00
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Fyfan. Får lite lätt klaustrofobi, och när ljuset är påväg att släckas så mår man inte bra.
Har inte hunnit så långt än och tog ett litet tag att lära sig knapparna så jag börjar nog om från början imorgon. Tog slut på all ammo hela tiden! Nu kom jag till ett ställe där det är massa fiender och har inte ett enda skott
Skall ge det en halvtimme imorgon så hinner jag lika långt. Om jag har lika mycket brist på ammo då får jag ta medium istället
Postad 25 October 2008 - 21:07
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Skall sätta mig och spela "bana" 2 nu snart, klarade 1an igår. kör på hard.
Redigerat av genstruktur, 25 October 2008 - 21:08.
Postad 25 October 2008 - 21:23
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Mmm, tur att man hade lite stasis iaf. Fast det fungerar inte så bra när dom är mer än 2 och man inte har någon ammo.
Postad 25 October 2008 - 21:38
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Man får lägga benen på ryggen!
Va fan kommer aldrig iväg o spelar juh, har en ny cdspelare. Kan ha med saken att göra  .
Postad 25 October 2008 - 23:13
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Snubblade in på DeadSpace.Com hemsidan och såg att det finns en ultra limited edition att köpa där. Endast 1000 exemplar görs. Jag bryr mig inte så mycket om sånt men någon annan kanske gör. Länk
Postad 25 October 2008 - 23:30
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Bahhh vad lite liv jag har och inga medpacks  . Är på bana 2 bara.....
Redigerat av genstruktur, 25 October 2008 - 23:30.
Postad 25 October 2008 - 23:51
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Haha, vad jag känner igen mig i vad ni skriver, första chapter hade jag också dåligt om ammo, t.ex. där man återvänder till skeppet. På bana två har jag dåligt med ammo och hälsa, nere på 1-2 pluppar och inga medpacks, blir mycket reloads.
Fått lämna fiender bakom mig pga dåligt med ammo och meleen är kass, bara sprungit ifrån dom, känns inte kul men vad har man för val. Jag spelade ca 30 minuter på medium men då fick jag fullt inventory efter 10 minuter och kändes varken som någon utmaningen eller skrämmande när man inte behövde bry sig om ammon.
Hard är jävligt svårt men fan mycket roligare också, hoppas bara inte man fastnar på nått omöjligt ställe plötsligt när det är så jäkla svårt.
Postad 26 October 2008 - 00:03
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Köpte på mig medpacks nu som ********, jag skall överleva!
Provade inte medium med det låter som rätt val att spela på hard då. Rätt svårt faktiskt och som du sa, hoppas man inte fastnar på bana 10 och tvingas spela om från början eller så  .
"machine gun" tycker jag e rätt kasss. Vad tycker ni? Det kom några små krälande på marken, bästa användningsområdet för den och enda hitills.
/Genis
Edit: ja men det var då själv fan, nu är det fullt i alla slotarna istället! grrrraahhh  . Den där minan man skjuter iväg var ganska användbar vid folksamlingar märkte jag  .
Redigerat av genstruktur, 26 October 2008 - 00:55.
Postad 26 October 2008 - 08:46
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Edit: ja men det var då själv fan, nu är det fullt i alla slotarna istället! grrrraahhh . Den där minan man skjuter iväg var ganska användbar vid folksamlingar märkte jag .
Jag har inte köpt den, köpte pulserifle och eldkastaren, men eldkastaren har jag inte hunnit testa ännu, men pulserifle var ganska menlös ja.
Postad 26 October 2008 - 09:31
slimkid
-
slimkid
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
aw, får hem detta på måndag, längtar som fan, det verkar ju vara mest positiva utlåtanden här.
Postad 26 October 2008 - 12:37
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Nu kom jag betydligt lättare fram. Började om och har haft halvfullt inventory hela tiden. Fast nu har jag kommit tillbaka till skeppet.
Postad 26 October 2008 - 12:44
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Har inte spelat det här än, men såg filmen. Rätt så ok.
Postad 26 October 2008 - 13:42
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Länk till trailer av filmen downfall Kan man förresten fixa till någon snabbknapp för att använda healthpacks?
Redigerat av Mahti, 26 October 2008 - 14:01.
Postad 26 October 2008 - 15:16
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Länk till trailer av filmen downfall
Kan man förresten fixa till någon snabbknapp för att använda healthpacks?
X är det väl default?
Postad 26 October 2008 - 16:00
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Ja det är det tydligen, står så i manualen iaf  Känner att spelet är trevligare att spela nu när man kommit en bit. Njuter lite mer av att skära av delar på Necromorpharna. I början var man livrädd för varenda litet ljud
Postad 26 October 2008 - 16:28
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jo kan hålla med där, är det någon mer än jag som går med siktet i högsta hugg hela tiden?
Postad 26 October 2008 - 17:30
jespur
-
jespur
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Går det ens att gå utan sikte? =P
Postad 26 October 2008 - 19:45
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Postad 26 October 2008 - 19:56
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Postad 27 October 2008 - 00:41
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Riktigt sugen på detta spel
Kan någon sammanfatta vad ni tycker om det?
Postad 27 October 2008 - 01:47
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Lite trött för att ta en recension. Det jag kan säga är att betygen stämmer ungefär. Har faktiskt inget direkt att klaga på såhär långt. Kanske liiiiite segt vid savestationerna. Jag tycker det påminner om Bioshock i alla fall och gillade man det gillar man nog detta. Fin grafik och riktigt bra ljud, så har man ett surround kommer man få en upplevelse! Lite småcreepy men condemned var nog äckligare vad jag kommer ihåg i alla fall, spelade det för 1.5 år sedan så.
Är på chapter 6 med 8h speltid.
/Gen
Redigerat av genstruktur, 27 October 2008 - 03:08.
Postad 27 October 2008 - 11:30
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
När du säger att det påminner om Bioshock, på vilket sätt då? För när jag spelade Bioshock störde jag mig på att fienderna va så enormt snabba, är det samma här?
Postad 27 October 2008 - 11:34
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
De är ganska snabba i Dead Space, men inte så jag stört mig på det, känns bra tycker jag.
Postad 27 October 2008 - 11:48
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Dead space är fantastiskt, för min del hamnar detta först på min bäst 08 lista.
Postad 27 October 2008 - 12:12
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Jag blir bara mer och mer sugen på Dead Space. Blev lite avtänd när genstruktur skrev att condemned var läskigare. Tyckte själv att condemned var tråkigt, konstigt, enformigt och ganska fult. Jag blev aldrig riktigt skrämd av det. Men så spelade jag inte klart det heller och jag kanske inte satte mig in i det tillräckligt för att bli ordentligt skrämd.
Däremot har jag skitit ner mig av Resident Evil och Silent Hill i mina dagar. Jag tror jag kommer älska Dead Space.
Postad 27 October 2008 - 13:07
JHGBaouns
-
JHGBaouns
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag blir bara mer och mer sugen på Dead Space. Blev lite avtänd när genstruktur skrev att condemned var läskigare. Tyckte själv att condemned var tråkigt, konstigt, enformigt och ganska fult. Jag blev aldrig riktigt skrämd av det. Men så spelade jag inte klart det heller och jag kanske inte satte mig in i det tillräckligt för att bli ordentligt skrämd.
Däremot har jag skitit ner mig av Resident Evil och Silent Hill i mina dagar. Jag tror jag kommer älska Dead Space.
Bara för att ge min bild av detta spel. Jag tycker att Dead Space är mycket läskigare än Condamned, dock är jag lättskrämd. Jag tycker att ljudet och miljön är det som höjer upp Dead Space jämfört med Condamned (tycker annars att Condamed är ett av de mest underskattade spelen till 360). Spelmekaniskt ser jag många likheter med Resident Evil 4. Speciellt svårigheten att navigera och sikta, vapenuppgraderingarna, "savestationer" osv. Även om jag är RE4-fan så måste jag säga att Dead Space hittills är bättre. Men å andra sidan har jag inte spelat igenom det än, men längtar till nästa spelsession! Om det är något jag är överaskat positivt till så är det känslan i vapnen. Jag gillar igentligen inte laser, beam eller olika former av plasmavapen, det ska vara riktiga kulor, och krut. Men gisses vilket drag det är i dessa bössorna. Men det gäller att kunna dra på surroundet gissar jag.
Redigerat av JHGBaouns, 27 October 2008 - 13:09.
Postad 27 October 2008 - 14:13
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Spelmekaniskt ser jag många likheter med Resident Evil 4. Speciellt svårigheten att navigera och sikta, vapenuppgraderingarna, "savestationer" osv. Även om jag är RE4-fan så måste jag säga att Dead Space hittills är bättre.
Bara dessa meningar gör att det kliar i mitt "skicka order"-finger
Postad 27 October 2008 - 15:57
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
hur är det med klurigheter som i Resident Evil spelen. samma i Dead Space? jag menar att det inte bara är döda monster osv.
Postad 27 October 2008 - 19:03
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Klurigheter finns. Det är ju inget portal, men det är heller inte magert med dem.
Det här är ett av de bästa spelen jag spelat någonsin.
Postad 27 October 2008 - 19:37
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Citerar detta från Dead Space-tråden i Spelkonsoler & PC-spel kategorin. Det jag inte gillar med detta spel är att det har samma problem som Doom 3. Finns en hel likheter med Doom 3 faktiskt.
Men iaf, efter ett tag, när man går in i ett rum, så vet man att så fort man nuddar den där osynliga utlösaren, så kommer monstren komma rusande från ventilationerna (vilket det finns väldigt många av).
Och varenda gång man stöter på ett hinder, så måste man gå lite i sidled för att skaffa en (eller flera) nycklar, och när det görs så är det en annan utlösare så nya monster ploppar fram där man tidigare rensat.
En väldigt lat monsterdesign, som gör spelet trist och förutsägbart. Åtminstone enligt mig. System Shock 2 var bättre rymdskräck.Stämmer detta? För isf känns det ju lite tråkigt..
Postad 27 October 2008 - 21:51
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Det tycker inte jag. Väldigt många skriker om att spelet är förutsägbart för att det har kommit ett monster när de har tryckt på en knapp, men de tänker nog inte på alla de andra 100 knapparna de tryckt på då det INTE kom ett monster. Och personen skriver ju själv att de kommer ur ventilationsluckorna vilka det finns många av och såhär mellan tummen och pekfingret så kommer det monster ur kanske.. ööh.. bara ett par av dem. Jag har i alla fall långsamt gått i cirklar runt ventilationsöppningar jag måste ta mig under utan att det hänt ett endaste skit men när jag sedan ställer mig och kliar mig i nacken DÅ kommer det monster.
Jag är fruktansvärt partisk till dead space då det för mig blivit spelet baserat på serietidningen (även fast spelet egentligen kom först och serietidningen efter även fast serietidningen utspelar sig före spelet) så är det offantligt coolt att hitta hintar om det jag läst om i serietidningarna utspridda över spelet. Jag hade en stämmning uppbyggd redan innan jag startade första banan så allt spelet behöver göra är att spela ut på min egen stämmning.
Folk tjatar även över en monoton monsterdesign men när jag räknade ihop de jag stött på lite snabbt i huvudet så kom jag till över tio stycken och för mig kom att någon tyckte att monstrena var monotona lite som en överraskning.
Men sen är det ju så att letar man efter fel i spelen så kommer man naturligtvis att hitta dem men jag måste säga att jag tycker att dead space är en fullträff, mitt i ryggraden.
Men som sagt.. jag är partisk.
Postad 27 October 2008 - 21:56
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Nej nu får det vara nog, jag spräcker budgeten. Vill också skita på mig av rädsla!
Postad 28 October 2008 - 01:37
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Alltså ta inte mig på fullt allvar när jag sa att condemned var läskigare, var längesedan jag spelade det och minnet sviker nog. Codemned var däremot tråkigare och enformigare det håller jag med om. Känns dock som jag kom över en puckel vid chapter 3, blev lättare sen. Är på chapter 6 och det kanske blir svårare längre fram?
/Gen
Redigerat av genstruktur, 28 October 2008 - 01:38.
Postad 28 October 2008 - 10:57
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Jag är på chapter 3 nu, och det är bara pga att jag har lyckats spara på ammo rätt så mycket som jag tycker att det är enklare nu  Det gör mycket för "skräck-känslan" att bara ha lite ammo med sig. Första försöker kom jag ju inte ens förbi halva första banan för att skotten tog slut, och höll på att skita ner mig varje gång då jag såg något röra sig. Ett litet tips (om ni har ont om ammo) som ni nästan garanterat har kommit på själv. (Det var pga detta jag hade så lite ammo första genomspelningen  )
Postad 28 October 2008 - 11:03
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Mmm det där tog ett tag för mig att fatta också, finns även andra  .
Postad 28 October 2008 - 15:24
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Postad 28 October 2008 - 16:04
jespur
-
jespur
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Är det bara jag som trycler på allt som lyser så man vet om det innehåller något? Man är ju inte gjord av ammunition =p
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|