Nu är det väl knappt nån som har denna PVR längre, och följaktligen inte bryr sig om detta inlägg, men jag tänkte bara meddela att ÄVEN JAG hörde ett poff, som följdes av tre blinkande röda lampor.
Av med kåpan, och mycket riktigt var det samma kondensator som alla andras, som hade poffat. Min var dock inte gul utan svart, och hade 10V / 1000µF.
Lyckligtvis hade jag en gammal likadan box, som också gått sönder (dock ej samma fel, kondensatorn var fortfarande hel), och därmed kunde jag norpa kondensatorn från denna box!
Jag är total nybörjare på det här med komponenter/kretskort/lödning/mm, så jag "test-norpade" några andra kondensatorer först, för att se hur man gör. Det gjorde jag rätt i, för det visade sig att när man drar loss en kondensator, så följer bara den stora överdelen med, medan den lilla underdelen sitter kvar (allt detta vet naturligtvis ni erfarna hemmameckare, så nu vänder jag mig till mina nybörjarvänner).
Alltså fick jag "skrapa loss" lödtennet på baksidan av kretskortet, och sedan försiiiiktigt "vicka loss" (den hela) kondensatorn, så att båda benen hängde med. Sedan körde jag bara ner den i de två hålen på kretskortet, där den poffade kondensatorn suttit. Jag äger inte en lödkolv, så jag prövade att bara vika de två benen på baksidan av kretskortet (där fanns fortfarande en del lödtenn), och det funkade!
Så min box funkar som den ska igen, och det kostade mig 0 kr!