Om vi pratar datorupplösning läser jag i vissa i infocus infoblad att den klarar UXGA 1600x1200 (resized) men på infocus hemsida läser jag max WXGA+ 1440x900, kan någon bekräfta vad som är korrekt?
Lämpligt projektionsavstånd mot en 90" duk?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - InFocus X9 *
Startad av
FFrrEEddRRiiKK
, Sep 02 2008 15:20
382 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 04 November 2008 - 02:17
Kan någon bekräfta ifall den klarar att matas med 1080p 24p ?
Om vi pratar datorupplösning läser jag i vissa i infocus infoblad att den klarar UXGA 1600x1200 (resized) men på infocus hemsida läser jag max WXGA+ 1440x900, kan någon bekräfta vad som är korrekt? Lämpligt projektionsavstånd mot en 90" duk? Postad 04 November 2008 - 11:50
Har inte haft några problem med 1080p/24 på min PS3, och även sett det funka på ett par andra ställen med andra 1080p källor.
UXGA 1600x1200 skall inte vara några problem, men givetvis komprimerat. 90" uppnås på 3.1 m - 3.4 m lins > < duk. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 04 November 2008 - 13:06
Fredrik vet du om man kan styra X9 via RS232 gränsittet? Finns det ngt dokumenterat? På bilden ser kontakten konstig ut! Föjler det med ngn adapter?
//Lasse Postad 04 November 2008 - 13:13
Tack Fredrik för svar.
Har beställt en X9 nu, 6507:- inkl frakt från Dustin Home (med studentrabatt) . En 90" 16:9 Ramspänd Multibrackets Deluxe hänger redan på väggen och väntar. Räknar med en hård filmhelg... Postad 04 November 2008 - 14:23 Yes, se här. Kabel säljes separat (null modem cable - female DB9 connector (9-pin serial) to mini-Din RS232 (3-pin serial)). Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Cool! Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 04 November 2008 - 14:27. Postad 04 November 2008 - 14:34 Sablar med rabatt. Kostar 8 995 kr utan!!! http://www.dustinhom...5010189623.aspx Tack fredrik för Rs232 infon //Lasse Postad 04 November 2008 - 17:26
Jo, Dustin kompenserar för den senaste månadens strul med CSN, ibland är det bra att vara student...
Då förstår man hur mycket de måste tjäna på en som säljs för normalpris, för studentpriset lär ju iaf inte vara någon förlustaffär för dem. Postad 04 November 2008 - 17:31
Nja, inte riktigt sant.
Det finns många av våra butiker som kan ha en del lager kvar till de gamla (läs oktober och innan priserna), så om man är inne på X9:an (och X10 för den delen), så skynda, skynda nu att ev. fynda innan lagren till de gamla priserna sinar. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 04 November 2008 - 17:32. Postad 04 November 2008 - 19:23
Gamla!!! Du menar priset ska gå upp 2000 spänn. Då kommer den ju inte att konkurera med HD65:an längre
Blir ju lite konstigt om ni inte ska konkurera mot hd65:an. Lite citat från dig själv! Du medger ju oxå att 65:an är lika bra om man kalibrerar den, så 2000 spänn mer för en likvärdig maskin känns lite konstigt. Citera(nobba @ Sep 7 2008, 13:19 ) Infocus svar på hd65an Japp. Håller på och leker med den lite nu. 6.995:- blir priset i Sverige med 2 års garanti på maskin och 1 år på lampan, utan timbegränsning (i praktiken alltså 8760 timmar om du skulle välja att ha på den dygnet runt. ). Båda är mycket bra maskiner, men det som talar för X9:an är en högre grad av korrekthet i bilden utan att behöva kalibrera. HD65 står tyvärr rätt fel ur kartong, varav det mesta går att fixa till med DVE. Jag kunde få HD65:an väldigt bra med, men då fick jag kalibrera med instrument, och då tillkommer ju 2.500:- - 4.000:-. //Lasse Redigerat av Unregisteredc6e77bda, 05 November 2008 - 08:17. Postad 05 November 2008 - 09:12
Jo, HD65 är bra, men när den nu gått lite mer här hemma, så visar det sig att bilden både är jämnare (gamman) och gråskalan bättre ur kartong (japp, har mätt och konstaterat) än jag kunde få till HD65:an efter kalibrering.
Allting är ju relativt, men jag skulle tror att X9:an står sig bra fortfarande, men Optoma är väldigt duktiga på att generellt sett vara billigast i en teknikklass, i detta fall 720p, DLP DC2, men billigast behöver ju dock inte alltid kanske synonymt med bäst bild i just den teknikklassen, men att vara billigast tenderar ju att öka försäljningen. Det sagt, båda är mycket bra maskiner, och det hade nog behövts en sida vid sida jämförelse för att se skillnaderna. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 05 November 2008 - 12:46
Håll utkik efter InFocus test (tror det är X9 och X10) i kommande nummer av HemmaBio, ute i handeln 11/11 (alltså nästa tisdag).
Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Bifogad fil(er)Postad 09 November 2008 - 17:03
Håller med ovanstående test.
Mycket nöjd med bild och ljusstyrka. Ljusstyrkan räcker till även i eco-mode vilket gör att ljudnivån också blir helt ok. Hade varit trevligt med större zoom-omfång, men med lite planering är inte detta något problem. Tog inte mer än tre minuter från att paketet kom innanför dörren tills en tillfällig installation var klar och första filmen rullade! Läget "Fläktkontroll" är en lustig hostoria: "Välj “På” för att slå på fläktkontrolläge. Kör fläkten på full hastighet kontinuerligt för att låta tillräckligt mycket kylning för projektorn." "På" betyder alltså full fläkt, vilket alltså är det enda som ger "tillräckligt mycket kylning"? -Själv har jag valt fläktkontroll "Av" vilket innebär lågvarv på fläkten. Helst skulle man förstås vilja ha en funktion där fläktens varvtal är temperaturstyrt och det borde väl inte kosta speciellt mycket med en sådan funktion? Postad 09 November 2008 - 21:08
Funderar på projektor (allt från FullHD till 720p), varav X9 (eller HD65) är två het kandidater.
FFrrEEddRRiiKK, du skrev tidigare i tråden att offset var 19%? Är det så för hela zoomomfånget etc, dvs alltid? Jag kommer ha 233cm i takhöjd och har en 99" duk (dvs ca 123cm hög). Om jag såg rätt på Infocus hemsida så bygger linscentrum till fästpunkt för stativ ca 4cm (och sttivet jag har bygger 8cm). Detta betyder att överkant bild kommer hamna på 0,19*123+4+8=35cm från tak? Stämmer det? Nästa problem, jag äger idag en Euroscreen Frame Original Grey (dvs gråduk). Kommer detta bli kasst med en X9? Jag har inte budget idag att köpa ny duk också. Finns det en marknad för att sälja en duk beg? Skulle Kingpin Velvet Framed Screen vara en bättre duk för denna projektor och hur stor skillnad skulle det vara? Det är idag 2500:- i skillnad i pris mellan HD65 och X9, är det berättigat? Postad 09 November 2008 - 21:51 Offset alltid 19% av bildhöjd, oavsett var projektor sitter duk > < lins. Stämmer. Dock kan du vinkla lite upp eller ner, om bilden hamnar för långt ner eller för högt upp - inga problem. Din gråduk kommer funka bra på denna storlek med X9, men jag hade nog ändå hellre siktat på en bra vit duk, typ just KINGPIN, fast också beroende på hur nära du är ev. ett vitt tak, golv och väggar, med aggressiva sekundära reflexer därvid. En vit duk ger dig ännu mer drag i bilden, än just dessa konventionella grådukar, som tyvärr mest gör en sak; stryper hela trycket i bilden. Passar bäst till ljusstarka LCD projektorer med dassig svärta. Nu är jag ju jävig här, men jag har jobbat med HD65 innan under många månader, haft den hemma och tampats med i fråga om kalibrering, så har X9:an tveklöst bättre gråskala (bildton) ur kartong (efter en liten grundjustering med DVE) och även en bättre nivåhantering av in/utsignal, d v s gamman. Där Optoma bekar igen mer i svärtan och vitan, så har X9:an en mer följsam och detaljrik bild, om än inte lika direkt dynamisk bild som HD65:an, vilken å andra sidan inte är en sann återgivning av källmaterialet, snarare en publikfriare och mer av ett "PC" läge, som funkar utmärkt på t ex svart text på vit bakgrund, utan någon kontrastinformation däremellan. Svarar inte på om jag tycker det är värt 2.500:- till, det får du gissa dig till. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 09 November 2008 - 22:12
Hej
Någon som har en X9 som vill kommentera fläkt ljudet? Beställde en precis men är sååå rädd att den dönar mycket. Den kommer en halv meter fram/upp om jag sitter rakt framför duken. Dock i en källare så jag har inte så högt i tak. Är någon av ut/in blåsen baktill eller bara fram o vid sidorna? //Lasse Postad 09 November 2008 - 22:21
Nu vet jag inte hur kräsen du är, men jag tycker inte X9:an dönar mycket mer än X10, kanske är X10:an då lite dovare i sin karaktär, men inget jag stör mig på, inte minst med ett ljudspår på med.
Absolut inte mer högljudd än Optoma HD65 i alla fall. Inblås är på sidorna, och utblås fram. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 09 November 2008 - 22:21. Postad 10 November 2008 - 08:39
Nu har jag kommit över senaste numret av HemmaBio tidningen, som kommer ut i handeln imorgon tisdag 11/11.
Där testas InFocus X9 och X10 över 3 1/2 sidor av en av Sveriges duktigaste displaytestare, Thomas Ytterberg. Rubrik: BUDGETBOMBERNA! "X9 och X10 är två lågprisalternativ från projektorveteranen Infocus. Båda lyckas bra inom sina respektive nischer, och X10 smäller till ordentligt!" X9: "Mycket bild och lite bekymmer för pengarna" Köp numret och läs hela testen, där X9:an också ställs mot Optoma HD65! Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Bifogad fil(er)Postad 10 November 2008 - 17:07
Hej. Jag har haft min nu i några veckor och stör mig inte alls på fläktljudet. Jag kör bara i ecoläge och då låter den mindre. I filmer med mycket ljud så tänker man aldrig på det men i tystare partier så hörs den men man vänjer sig att inte bry sig om det, och jag har den bara 1 meter över huvudet på en hylla. Redigerat av Sam-e, 10 November 2008 - 17:08. Postad 10 November 2008 - 17:43 Upptäckte denna själv igår. Om du sitter i en miljö där luften är tunnare, typ upp emot på 2000 meters höjd, där det kan tänkas att fläkten går av och an högt och lågt för att kompensera för adekvat fläktning, så kan du välja "På" läget för att få ordentlig kylning hela tiden istället, plus slippa att fläkten frekvent går upp och ner. Det kan också uppstå om du t ex har den i ett rum där det blir väldigt varmt i taket, t ex i samma rum som kamin etc, då kan du dra igång den på "På", så får du samma höga fläktning hela tiden. Som sagt, kör du den i "Av" läget, såvida inte ovan situationer uppstå till följd av din miljö. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 10 November 2008 - 21:41
FFrrEEddRRiiKK, kan du ge en hint om hur HemmaBio tidningen jämförde X9 mot HD65'n?
Vilken kom segrande ut mellan dessa två? Postad 10 November 2008 - 21:46
Jag kan tyvärr inte citera tidningen här, av uppenbara skäl, men håll ut tills imorgon, då tidningen kommer ut i handeln.
Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 11 November 2008 - 08:26
Så fläkten ÄR temperatur styrd? //Lasse Postad 11 November 2008 - 08:51
Hintar finns det så det räcker. Tror ni han skulle göra så mycket PR för en test där optoman anses bättre och således, med råge, mer prisvärd??? Forget that Postad 11 November 2008 - 09:18 Japp. Kör du den i ovan "Av" läge, så kommer den att anpassa fläktningen till miljön/temperaturen. Detta är rätt normalt beteende hos de flesta projar, för att till slut slå av, om inte fläktningen räcker. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 11 November 2008 - 20:31
En fråga som jag hela tiden kommer tillbaka till, är det värt pengarna att gå från X9 till X10?
Efter att ha läst nya numret av HemmBio Tidningen så är jag sugen på X9, jag tycker den ligger i en rimlig prisnivå. Nu återstår givetvis frågan om man gör bort sig om man köper en 720p projektor idag? Priset är det dubbla på X10'n och i min filmsamling idag är det 99,5% vanliga DVD's. Ser men tydlig skillnad på en 100" bildyta på 4-4,5m avstånd mellan 720p eller 1080p? Jag kommer mata med en PS3. Om jag kör blue ray på PS3 mot en X9, kommer bilden bli bra? Jag har sett länkar till när man jämför tex en X10 mot en W5000 etc, finns bilder/jämförelse mellan tex X9 mot X10? Är skillnaderna stora eller ser man dem mer eller mindre bara när man jämför sida vid sida? Jag är ingen fanatiker men inreder en hemmabio i källaren. Ser kanske 2-3 filmer i veckan. Jag har idag en Euroscreen Frame (grey), är det bättre investering att köpa en X9 och byta duken mot en tex Kindpin Velvet? Postad 11 November 2008 - 20:49 Skall du mest köra vanlig DVD i NTSC eller PAL, eller HDTV i upp till 1080i upplösning, så räcker en 720p projektor långt. Svarar ett tydligt och rungande ja på båda frågorna. Har själv haft uppe både X9 och X10 mot min PS3 med 1080p/24, och X10:an ger en helt annan bildupplevelse med dito material, och liknande avstånds- och dukstorleksscenario som du har ovan. Screenshots har jag insett inte ger särskilt mycket intryck av en rörlig bild i given upplösning. Jag vill påstå att det är en klart synbar skillnad i upplösningsintryck mellan en bra 720p och 1080p projektor. Det är trots allt 50% högre upplösning videomässigt jämfört med 720p, och det ser man. Hur stor är din Euroscreen? Hur ser ditt rum ut i övrigt, i fråga om tak, golv och väggar? Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 11 November 2008 - 20:58. Postad 11 November 2008 - 20:57
Duken är 99".
Rummet är i en källare, ljusa (vita) väggar förutom den kortsida som duken hänger på (som är mörkgrå). Taket är vitt. Det finns tre fönster och en altandörr med ruta i. Så det är ganska ljust rum. Dock så ser vi film på kvällen och iom att det är en stor altan på övre planet utanför dörr/fönster så blir det inte mycket ljusinsläpp från fönster. Men iom ljusa väggar/tak så blir det inte som en bio. Golvet är trägolv ek (inte heller jättemörkt). Hela gillestugan är ett större rum (ca 75m^2) vara ca 25m^2 är för bion (avgränsat av en trapp upp till övre våningen). Skulle en bild (jag kan ta en med kamera) hjälpa? Hur kan jag få in en bild? Är det via PM? Postad 11 November 2008 - 21:19
Du kan ladda upp bilder i tråden (se nedan).
Jag hade börjat med din nuvarande duk. X9:an har bra med ljusflöde för att klara 99" på den duken du har idag, och i förhållande till dina till synes rumsförhållanden. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Bifogad fil(er)Postad 11 November 2008 - 21:32
Lite "byggbilder" på gillestuga. Hålet i taket är där trappan kommer komma ner från ovanvåning (och avgränsa gillestugan i två delar).
Bifogad fil(er)Postad 12 November 2008 - 00:18
Yepp my friend, du kommer ha problem med sekundära reflexer, så börja du med din nuvarande duk.
I det rummet hade en Bjurab/euroscreen ReAct varit mumma, men som sagt, en lite annan dukbudget, men kanon med InFocus X9 och uppåt. PS: Du skulle haft dukväggens färg i taket och på vänster vägg. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 12 November 2008 - 00:21. Postad 12 November 2008 - 06:30
Jag vet, men nu är det inte jag som bestämmer tapeter/färg....
Jag får vara glad att jag fick sätta den mörka tapeten på dukväggen i alla fall. Har lagt en beställning nu på en X9 via Inwarehouse, som nu tar 6988:- för den. Känns som ett vettigt pris (speciellt nät alla andra ökat den till 8990:-). Så nu är man snart projektorägare! Vad menas med sekundära reflexer? Hur kommer jag märka det? Blir den effeken någon skillnad mellan min nuvarande duk och en KingPin Velvet? Vad är det med Euroscreen React som gör den så bra (tex mot KingPin velvet)? Postad 13 November 2008 - 12:29
Fick projjen nu och testade snabbt....
koppla in htpc (vga) med 1280x720 75Hz men projjen säger 11xxx720 ngt? Jag trodde den var en 720p native projje? Vad gör jag för fel. Kolla snabbt i infocusx9 reference guiden och hittar banne mig inte 1280x720 upplösningen. Måste ju vara fel eller? Help! //Lasse ur ref guiden x9 SXGA 1152 x 864 70 63.8 1152 x 864 75 67.5 1152 x 864 85 77.1 1280 x 1024 60 64.0 1280 x 1024 72 77.0 1280 x 1024 75 80.0 1280 x 1024 85 91.1 Quad VGA 1280 x 960 60 60.0 1280 x 960 75 75.2 EDIT:Den syncar på 60Hz iallafall. Måste kolla mer på detta. Kommer ju bli jitter när jag kollar tv via datorn. Kör allt via htpc. Kanske 50Hz funkar:EDIT Redigerat av Unregisteredc6e77bda, 13 November 2008 - 20:30. Postad 13 November 2008 - 22:20
Vad har hänt med priserna? Har alla levernatörer höjt priset med 2000kr ?
/Magnus Postad 14 November 2008 - 07:55
Hur står sig X9an mot IN78an egentligen?
Jag var lite sugen på en In78, men kanske borde kika närmare på denna? Postad 14 November 2008 - 08:08
Fredrik, du pratade om att X9 var mer korrekt inställd out of the box än vissa andra by default. I vilket för-konfigurerat läge pratade du om då?
Finns ju ett par styckna och de har alla olika inställnignar. pc/hdm/egen/osv //Lasse Redigerat av Unregisteredc6e77bda, 14 November 2008 - 10:33. Postad 14 November 2008 - 09:53 Har inte haft möjlighet att jämföra IN78 med X9, men det är trots all en 720p DC3 DLP bricka i IN78, vilket borde betyda mer kontrast/svärta, och att döma av ljusflödet och kontrasten i IN78:an, nog en mer hembioanpassad maskin än X9, där X9 å andra sidan har rejält ljusflöde, som gör att den är högst flexibel, också i en lite besvärligare projektionsmiljö. Sedan har du DNX Pixelworks bildbehandling i IN78:an, samma typ som sitter i X10 och uppåt. Så totalt sett så skulle jag tro att IN78 någonstans förhåller sig på samma sätt mot en X9, som en X9 mot en X10 - förutom att X10:an då också har Full HD upplösning. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 14 November 2008 - 12:17 Nu var det ett tag sedan X9:an var uppe, men jag gjorde helt enkelt bara en fabriksreset, och sedan valde Display Mode User, där de inställningar du gör sparas. Sedan plockade jag fram min DVE, och gjorde min grundinställning av Brightness, Kontrast, Color, Sharpness, White Peaking, Color Temp. och Degamma, så att allt ser ut på det sätt, eller i närheten av det sätt, det skall göra enligt ögonminnet. BrilliantColor sätter jag på Off, då jag tycker den introducerar lite artefakter, även om gråskalan förblir relativt intakt, med den ökade ljusflödesboost som On läget ger. Läs även BIGSCREEN testen, och lite av hans förfarande. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 14 November 2008 - 12:36
Tack för svaret! Låter som att IN78 är ett riktigt kap och att den är värd de ca.2000 extra Postad 14 November 2008 - 12:44 TAck för svaret men jag trodde du sa att fabriks instalällningen var bättre än xxxx. Och då undrar jag vilken man ska använda om man nu inte har en DVE skiva. user pref/film/hdm eller vilken pre configured! Dom är ju väldigt olika varandra //Lasse Postad 14 November 2008 - 12:45 IN78 skall egentligen ligga en bra bit upp i pris jämfört med X9, men man kan nog fortfarande få tag i den till ett bra pris, innan denna för alltid är slut. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 14 November 2008 - 12:46. Postad 14 November 2008 - 17:47 Har faktiskt inte mätt X9:an helt "rå" utan några timmars inbränning ur kartong, och det kan ju bli lite fel. Man bör ju först säkerställa att man tittar på en i grunden så bra som möjligt grundjusterad bild, och den grundjusteringen kan alla göra med DVE, och det borde alltid göras när man kopplar in en ny källa eller display i ett system, samt ev. någon eller några komponenter där emellan, samt miljön. Annars blir det ju lite som att köpa några begagnade element, och sedan inte anpassa termostaten efter det rum de kommer att hamna i, utan låta inställningen stå kvar sedan den förra miljön, och utvärdera elementets egenskaper efter det. En investering i en DVE skiva är inte så stor, och borde vara självklar i varje hembiohushåll - oavsett om man kör tjock-TV, platt-TV, projektor eller annan display. Om du läser X9 testen i senaste HemmaBio, så ser du lite hur Thomas Ytterberg går tillväga när han testar, och vad han kommer fram till när han vrider på de olika reglagen, och han ställer alltid först grundinställningarna med ögonen och testskiva, eftersom grundnivåer som t ex Contrast och Brightness kan variera från källa till källa, sedan mäter han, och får ett OOTB värde, och sedan ev. kalibrerar han med instrument, och ser vad maxkapaciteten på projektorn kan vara. Därvid kommer Thomas fram till att X9:an har en mycket bättre grundinställning ur kartong än Optoma HD65. Så man kan säga såhär, du kan kalibrera båda maskinerna med DVE, men skall du få Optoman upp emot X9:ans nivå i gråskalan, så måste du instrumentkalibrera denna, och det ligger på cirka 2.500:- - 4.000:- (hör med din lokala butik). Sedan att X9:an samtidigt är ännu ljusstarkare än Optoma HD65, får vi ju se som en bonus. Det sagt, man bör veta vad man kikar efter också, men samtidigt så vore det ju rätt snedvridet att plocka upp 5 olika projektorer och helt bedöma den bästa ur kartong, som den som direkt närmast är perfekt, utan att veta att några enkla grundjusteringar kanske gör om hela scenariot. Samma liknelse kan du ta t ex om du hade 5 st. X9:or, och kopplade dem till olika källor, så hade du med stor säkerhet kunnat få lite olika bildresultat, och det är därför det är så viktigt att göra just denna enkla grundjustering, då kan vi tala ur kartong prestanda, och efter att vi eliminerat faktorer som egentligen inte bara behöver ha med projektorn självt att göra. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 14 November 2008 - 20:15
Fick hem projektorn idag. Började med att skruva dit takfästet, blev besviken där. Skruvarna som följde med takfästet passade inte fästpunkterna i projektorn. Och Infocus skickar inte med några skruvar. Dåligt med tanke på att projektorn kostade 7000:- så borde de kunna skicka med ett par skruv.
Förstår inte att man inte kunna standardiserat sådan sak som gänga på fästpunkterna. Någon som vet skruvtyp som passar X9? Gänga och längd? Postad 14 November 2008 - 21:04
påtal om tester så har projectorreviews testat denna och fått mycket gått resultat. men varför denna föll bort för mig var 2x snurr på hjulet och jag har projektor som TV också och folk kommer och går.
något som också har sagts är, råkar du tappa bort fjärrkontrollen så är porjektorn obrukbar, samma om batterina tar slut, något att tänka på. //Micke Postad 15 November 2008 - 00:25 Jag undrar om det finns någon projektortillverkare som skickar med takfästesskruvar till en projektor. Skruvar skall följa med fästet, och det är i de allra flesta fall ett extra tillbehör. Skruvtyp M3. Längd beror på typ av stativ. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 15 November 2008 - 00:41. Postad 15 November 2008 - 00:36 Jag hade ändå tagit en personlig titt på X9:an. Kom ihåg att det är implementerat ett BrilliantColor färghjul med 6 segment och RGBCMY, så jag hade tagit en runda till för att se om du defakto kommer att ha bekymmer med regnbågar. Japp! Håll hårt i fjärren, och ha batteri i reserv, annars kan det bli riktigt jobbigt! Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 15 November 2008 - 17:04. Postad 15 November 2008 - 14:37
Det måste väl gå att byta batteri i fjärren?
Kan man i så fall inte det på någon av Infocus fjärrar? Låter ju lite mysko... Fast det kan väl i västa fall inte vara klippt, utan det borde väl funka med en universalfjäll? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |