Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 som inte läser skivor

128 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 januari 2009 - 23:54

birgerswe
  • birgerswe
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte ett spel förra helgen... Shaun White Snowboarding.

När jag kom hem och skulle spela det fick jag installera ny programvara (eller uppdatera?)
Efter det har jag varken kunnat spela eller se på dvd eller blue-ray!

Efter att jag läst denna tråden blir man smått orolig!

Jag kan typ inget om ps3! Det är en vinst från en säljtävlig på mitt jobb och jag har inget kvitto...
Vad f-n ska jag göra nu?
Det är en 40 gig om det spelar ngn roll.

Tacksam för tips!

Postad 23 januari 2009 - 10:31

lycos3
  • lycos3
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
SAXAT ifrån PS3 forumet, det rasar tydligen in trasiga PS3:or...:-(

http://playstation-3...orum/t9608.html

En liten fågel viskade precis i mitt öra att lasern i samtliga 40GB PS3or av modell typ "CECHG" är defekt, Laser problem med denna PS3a är kraftigt överrepresenterad (kan tyvärr inte tala om hur jag fick reda på det).

Men felorsaken sägs vara att Sony valde att köpa en billigare lins till 40GB lasern än den som satt i 60GB modellen, detta stöds även av att 40GB (modell "CECHH") och senare har fått en ny bluray laser- faktum är att den nya lasern har två separata lasrar- en dedikerad till bluray den andra till CD/DVD- ioch med detta föll dock stödet för SACD bort.

Den nya lasern kan ses här http://www.thegametr...8b3c6004a2e12...

Jämfört med den gamla 40GB lasern http://progamer.cc/b...08/03/ps3-kem...

Så kan du klart och tydligt se dom två individuella linserna på den nya lasern.

---

Ett råd är alltså om du råkar ha en 40GB av modellen med dålig/defekt laser, undvik att spela annat än blu-ray skivor med den, sannolikheten att lasern går sönder är mycket högre vid användande av CD och DVD.

Postad 23 januari 2009 - 11:07

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Men felorsaken sägs vara att Sony valde att köpa en billigare lins till 40GB lasern än den som satt i 60GB modellen, detta stöds även av att 40GB (modell "CECHH") och senare har fått en ny bluray laser- faktum är att den nya lasern har två separata lasrar- en dedikerad till bluray den andra till CD/DVD- ioch med detta föll dock stödet för SACD bort.

Det här hänger inte ihop. SACD stödet försvann ju redan med första versionen av 40gb:arn så det kan ju inte bero på att de bytte laser senare.

Ett råd är alltså om du råkar ha en 40GB av modellen med dålig/defekt laser, undvik att spela annat än blu-ray skivor med den, sannolikheten att lasern går sönder är mycket högre vid användande av CD och DVD.

Vad baserar du detta på?

Redigerat av SirIdot, 23 januari 2009 - 11:09.

Postad 23 januari 2009 - 14:08

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0
Har en CECHH 40gb som jag haft i 9 månader, används ganska flitigt men har inga problem än så länge, men om problem uppstår efter garanti kommer jag att byta ut lasern själv, verkar vara ett ganska enkelt ingrepp.

Postad 29 januari 2009 - 15:52

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
DÅ har det hänt mig med...haft den lite över ett år, tur att man har garantin kvar, blir att åka in imorrn o lämna den. Inga spel läses längre :)

Postad 22 februari 2009 - 23:14

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Ansluter mig till den sorgliga klungan :) Här har man gått och varit nervös över att ens 2 år gamla 360 ska få RROD - och så blir det ändå den knappt 1 år gamla PS3:an som pajar först...

Inget kvitto har jag kvar eller ens något minne om var konsolen är köpt. Var helt säker på att jag skulle ha kvittot någonstans i Outlook men nähä...

Bara att leta lösningar (företag som kan laga den åt mig eller försöka byta lasern själv).

Postad 09 mars 2009 - 13:35

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Hur har det gått för er som reklamerat?

Postad 09 mars 2009 - 22:21

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Jag ska skicka in min imorn, så får vi se vad de säger. Äntligen fått tag på ett kvitto - nu gäller det bara att bevisa att Sony har gjort ett dåligt jobb också :/

Postad 09 mars 2009 - 23:44

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag reklamerade min för dryga tre veckor sedan. Idag fick jag ett SMS från El-gigantens serviceavdelning att den fanns att hämta upp. Min hade garantin gått ut på och jag var beredd att byta laser själv, men då det är praktiskt tagit omöjligt att få tag på en laser till vettigt pris och utan att beställa från nån obskyr handlare i hong kong så ringde jag El-gigantens servicenummer och dom konstaterade direkt att det är en reklamationsåtgärd.

All heder åt El-giganten, trodde inte det skulle fungera så pass smidigt som det gjorde. Min PS3 var inköpt i början på december 2007 och den pajjade ur i mitten på februari i år.

(har gjort liknande inlägg i PS3 problem tråden)

- mvh hedman

Postad 10 mars 2009 - 02:03

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att jag har samma tur som dig då, hedman. Min är inköpt i november 2007 och den pajade också typ i mitten på förra månaden.

Postad 11 mars 2009 - 11:30

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Efter allt man hört om NF trodde jag att jag hade kanske en månad kvar att vänta (väntat 1 månad redan) och t.om få veta att reklamationen inte gick igenom och jag skulle få pröjsa osv men nu snackade jag med Sony Center (köpte där) och de sa att reklamationen GICK igenom och jag får en splitterny PS3 i veckan! Härligt!

Postad 17 mars 2009 - 16:57

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Nu har även jag blivit drabbad av 80010514 och min 40gb är 15 månader gammal. Inköpt på onoff som har ett års garanti men den ska reklameras imorgon. Blir så less på det här. Återkommer med up-date.

Postad 17 mars 2009 - 18:15

stock
  • stock
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Min 60gb har också slutat läsa skivor, och är även den inköpt hos OnOff. Haft den sedan Juni -07. Förhoppningsvis blir det inga bekymmer med att reklamera den.

Är det något man ska tänka på innan man skickar in den? Avaktivera sitt konto, formattera HD'n osv?

Postad 19 mars 2009 - 20:04

nenny
  • nenny
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har haft samma problem med min Ps3a, den slutade att läsa skivor oavsett typ efter 1 1/2 års flitigt användande.
Tog kontakt med Webhallen där jag köpte den och fick till svar att jag måste reklamera den eftersom det bara är 1 års garanti men 2 års maskingaranti. Två dagar senare fick jag hem adresslapp som det bara var att smälla på och skicka iväg.
8 dagar senare damp en avi om ett paket från webhallen ner i brevlådan :lol: och blev ganska förvånad när det inte var min gamla repiga Ps3 utan en alldels sprillans ny ;) så nu är allt frid och fröjd ;) :D

Postad 24 mars 2009 - 21:50

hultmanjo
  • hultmanjo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, jag har haft samma problem med att lasern inte läser skivorna på min ps3 60gb, lasern ser vad för skiva det är,(DVD, blu-ray, mm) men sen händer inget mer annat än en svart ruta.
Jag lämnade in den till psxcare eftersom jag inte hade någon garanti kvar, experten sa direkt lasern trasig bara till att byta (1700 kr)sagt och gjort efter en veckas inlämning fick jag tillbaka den, ner och testa direkt vid hemkomst döm om min förvåning precis samma fel som förut (va i **** har dom inte testat konsolen innan tenkte jag) tillbaka till psxcare och sa som det va, dom sa att dom visst hade testat konsolen (yea right) men jag fick tillbaka pengarna.
Ps3 fortfarande trasig och varenda tråd jag har läst säger att lasern är trasig, så jag beställer en ny från USA, efter två veckor har jag fått den, byter lasern (lite pilligt men inte så svårt) ner och testar, samma sak (va fan) till datorn kollar in fler trådar bla från USA hittar en, (http://www.ps3news.c...ens-100237.html) lite längre ner på sidan finns ett svar (How to fix blu ray drive before ordering a replacement).
Jag provade att återställa filsystemet på ps3 och det funkade faktiskt, min ps3 funkar igen.
Experter på psxcare ja just det eller.
Prova det kanske funkar för er också.
Tack för mig.

Postad 24 mars 2009 - 22:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
kvittar om garantin gått ut..bara att reklamera den..

Postad 04 maj 2009 - 13:40

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
...och nu är jag med i "klubben" med en trasig PS3.
Min 40GB Region A spelare köpt från Swedisc slutade att läsa skivor.
I går funkade allt perfekt men när jag i morse stoppade i en Blu-ray disc så höll läsaren på att hacka och till slut fick jag upp ett meddelande att skivan var oläsbar.
Tog ut skivan och provade om igen. Samma resultat.
Stängde av spelaren och satte på den igen och nu läser den inga spel, Blu-ray skivor eller DVD överhuvudtaget.
Ringen vid klockan står bara och snurrar... :)

Postad 05 maj 2009 - 11:19

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Lämnade in min ps3 40gb den 18e mars för att inte läste skivor något mer och igår så hämtade jag ut en utbytt maskin. Lång väntan och många samtal till kundtjänst som sa att Nordisk Film är sega att göra med. Hur som helst så gick reklamationen igenom, hade inte väntat mig något heller men man vet aldrig.

Postad 19 maj 2009 - 18:18

Ps3Gamer
  • Ps3Gamer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ok då har det hänt mig också.

Satt och spela CoD på ps3an när det plötsligt börja lagga. Jag tog ut skivan rensade den sen satte jag in den igen och startade konsolen. Men då blev resultatet för mig som för dom flesta här på forumet att den inte kunde läsa av några skivor alls.

Och garantin har självklart gått ut. Så nu undrar jag hur ni gjorde för att reklamera eran ps3:a gick ni dit ni köpte den och tala om för dom hur det låg till eller ringde ni Nordisk Film?

Skulle även vilja veta om ni fick betala nått för att reklamera varan. Tex frakten eller för en ny läsare eller nåt sånt mera?

Är väldigt glad för svar.
Tack i förskott :D

Postad 19 maj 2009 - 19:52

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Du har reklamationsrätt i 3 år och skall inte betala ett öre.

Postad 19 maj 2009 - 23:33

Ps3Gamer
  • Ps3Gamer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
okej då vet jag att det inte ska kosta nått öre tack :D

Men vet fortfarande inte vart jag ska vända mig till. Ska jag gå till dit jag köpt konsollen eller ska jag ring/emaila Nordisk film,(dom har väl hand om playstation 3 i norden?) om vad felet är så jag får nått av dom ,typ vart jag ska posta konsollen ?

Postad 20 maj 2009 - 05:03

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Du ska kontakta butiken som sålde ps3an till dig och säga att du vill reklamera din ps3a för att den inte läser skivor och detta är ett vanligt förekommande fel på ps3orna.

Butiken tar kontakt med serviceställe som i sin tur tar kontakt med Nordisk film som måste godkänna reklamationen. Vanligtvis så byter Nordisk film din enhet mot en som har blivit lagad tidigare.

Postad 20 maj 2009 - 06:48

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0
Polarens PS3 40GB har också pajjat dock är det bara blu-ray som inte funkar. Eller ibland funkar den FIFA 09 kan man lira till första halvlek meddans tex Killzone går inte äns å starta. Han har vunnit den så han har inget kvitto :D Vart vänder man sig då?

Redigerat av Timpolanen, 20 maj 2009 - 06:49.

Postad 20 maj 2009 - 09:54

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Polarens PS3 40GB har också pajjat dock är det bara blu-ray som inte funkar. Eller ibland funkar den FIFA 09 kan man lira till första halvlek meddans tex Killzone går inte äns å starta. Han har vunnit den så han har inget kvitto :) Vart vänder man sig då?

Utan kvitto blir det svårt, man har bara rättigheter mot den som sålt varan och man måste kunna bevisa att man köpt den där. Man har inga rättigheter gentemot Nordisk Film, man han kan ju höra med dem och se vad de säger, de kanske kan visa sin goda vilja. Annars får han nog hoppas på stället där han vann den.

Postad 20 maj 2009 - 12:27

Ps3Gamer
  • Ps3Gamer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
SirIdot och Wrongturn tack för att ni tog er tid och besvara mina frågor :)

Postad 20 maj 2009 - 12:52

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Här är 2 trådar att läsa igenom samt personer att PM:a om ni undrar om hur man reklamerar PS3an.

https://www.minhembi...howtopic=220831

https://www.minhembi...howtopic=233026

Konsumentvägledaren i er stad kan oxå hjälpa er gratis!

Postad 20 maj 2009 - 15:27

Ps3Gamer
  • Ps3Gamer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack för två mycket bra länkar :)

Föresten har tänkt nu fall jag tex har en ps3 som är sönder och garantin har gått ut. Och jag nu säljer den till tex en polare skulle han då kunna reklamera den. Eller är det bara han/hon playstationet står på som kan reklamera varan ?

Redigerat av Ps3Gamer, 20 maj 2009 - 15:52.

Postad 20 maj 2009 - 17:39

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Tack för två mycket bra länkar :)

Föresten har tänkt nu fall jag tex har en ps3 som är sönder och garantin har gått ut. Och jag nu säljer den till tex en polare skulle han då kunna reklamera den. Eller är det bara han/hon playstationet står på som kan reklamera varan ?

Vem som helst som är ägare skall kunna reklamera varan. Dock brukar garantier (dvs sånt som är utöver köplagen) endast gälla ursprunglig ägare.

Postad 20 maj 2009 - 21:28

Ps3Gamer
  • Ps3Gamer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
okej tack för svaren..
Då blir det nog att köpa ett nästan nytt 80gb ps3 från tradera =) och sälja mitt gammla med dålig laser till någon kompis eller nått, billigt så får han/hon reklamera den :)

Postad 16 juni 2009 - 18:34

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Nu har min läsare också dött. :/
Garantin har gått så jag måste köpa nytt.
Funderar starkt på en 360 eftersom jag är nästan ensam med PS3 av mina kompisar. :D
Är ju så många kanonspel på gång så jag vet fan inte hur jag ska göra.

Postad 16 juni 2009 - 20:49

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Nu har min läsare också dött. :/
Garantin har gått så jag måste köpa nytt.
Funderar starkt på en 360 eftersom jag är nästan ensam med PS3 av mina kompisar. :)
Är ju så många kanonspel på gång så jag vet fan inte hur jag ska göra.

Det har "inget" med garantin att göra, det är bara att reklamera PS3an dit du köpt den.

Postad 16 juni 2009 - 20:57

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Det har "inget" med garantin att göra, det är bara att reklamera PS3an dit du köpt den.

Hmm hur gammal kan produkten vara om man vill reklamera?

Postad 16 juni 2009 - 22:32

Ps3Gamer
  • Ps3Gamer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Du har 3års reklamations rätt.

Postad 17 juni 2009 - 09:54

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Det är först i mars 2010 det kommer finnas PS3:or som inte går att reklamera. :)

Postad 17 juni 2009 - 21:27

Ps3Gamer
  • Ps3Gamer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hur menar du att det inte kommer gå reklamera ps3or efter marsh 2010?
Varför kan skulle man inte kunna reklamera dom? :D

Postad 17 juni 2009 - 22:26

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Han menar att de första PS3'orna såldes mars 2007 så först efter mars 2010 då det gått 3 år för dessa enheter, kommer det finnas PS3'or som inte går att reklamera. PS3'or som inte blivit 3 år går att reklamera tills de blir 3 år gamla.

Hur menar du att det inte kommer gå reklamera ps3or efter marsh 2010?
Varför kan skulle man inte kunna reklamera dom? :D

Postad 18 juni 2009 - 01:29

Ps3Gamer
  • Ps3Gamer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
aha det e så han mena :P haha smart tänkt :D tänkte inte ens på det xD

Postad 07 juli 2009 - 20:03

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Jaha då va det dags för min 40GB att lägga av också (CECHG04).
Den läser inga skivor alls (BD, spel, DVD, CD). Bara bara tuggar på skivan i evighet.
Naturligtvis är garantin slut (Dec 2007), men om jag förstår det rätt så ska det inte vara några problem med att få en reklamation att gå igenom.

Försökte först få kontakt med NF via 08-numret. Då jag ringer kl 11 så är det ett meddelande som säger "du har ringt utanför ordinare uppetider, vi har öppet vardagar 10-17". Efter att ha pratat med Sonys allmäna support så konstateras att 08 numret är nedlagt, men man hänvisar fortfarande till det från SOnys växel och telefonmeddelandet är kvar.
Ringer då 0900 numret (7,50kr/min) och får de automatiska meddelanden att "detta samtal kostar 7,50 kr/min utöver ord samtalstaxa". Därefter får jag uppkopplingston i 3 min utan svar och ger då upp. Snacka om bortkastade 22kr (Jag antar att debiteringen startat då Telias varning fullgjorts och NF egna välkomstmeddelande körts).

Struntade i NF och åkte bort till Elgiganten där jag reklammerade den. Har ju läst om andra i tråden som direkt fått besked om att reklamationen ska gå igenom direkt (särskilt från EG). Här fick jag istället besked om att chansen var 50/50 om det skulle gå igenom beroende på vad för fel läsaren hade (mekanik eller lasern). 2-3 veckor skulle det ta. Jag fick ingen klarhet i om de bara reparerar den och skickar räkning om reklamationen INTE går igenom eller hur det där fungerar. Jag ser i alla fall att servicekillen tydligt fått med i felbeskivningen att jag reklamerat.

Är det någon som har färsk info om hur det har gått med reklamationerna och hur lång tid ni fått vänta?

Redigerat av e3henri, 07 juli 2009 - 20:04.

Postad 08 juli 2009 - 06:36

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Alltså, detta är ett fel som du som konsument inte kan ha åstadkommit pga ovarsamt hanterande eller normalt slitage. En TV-spelskonsoll förväntas hålla mer än 3 år. Därför reklamerar man.

MAO det skall inte vara några problem att reklamera, så stå på er!

Postad 08 juli 2009 - 19:30

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Alltså, detta är ett fel som du som konsument inte kan ha åstadkommit pga ovarsamt hanterande eller normalt slitage. En TV-spelskonsoll förväntas hålla mer än 3 år. Därför reklamerar man.

MAO det skall inte vara några problem att reklamera, så stå på er!

Om man säger så här...Underkänner de reklamationen så har de gett sig på helt fel person. Jag är en riktigt besvärlig kund när det gäller sånt här och brukar få igenom det mesta (även då jag kanske inte har 100% rätt heller :)
Kommer dra detta till högsta instans om det blir nödvändigt.
Säljaren som sålde en använd PS3 och försökte kräva mig på ersättning då jag vill returnera det (anklagde mig för att ha använt det) förstår nog vad jag menar :)

Postad 10 juli 2009 - 23:21

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Någon frågade vad man ska tänka på innan man lämnar in den (radera konton osv)

En sak som jag glömde var att göra en backup på mina SAVE.
Jag trodde att jag var smart som tog ur min egna hårddisk med alla data och stoppade i orginaldisken. Men det hjälper inte då en PS3 hårddisk är hårt kopplad till en viss PS3a (disken kräver omformatering då den flyttas)

Redigerat av e3henri, 10 juli 2009 - 23:27.

Postad 11 juli 2009 - 18:02

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Är faktiskt ganska tveksam till det där med att få tillbaka någon annans reparerade PS3. Hur vet jag hur den är hanterad? Kan ju vara hur repig som helst och kan vara misshandlad av ett gäng småbarn som proppat den full med knäckebröd - alltså bara någon månads livslängd kvar p.g.a. misskötelse.
Min enhet vet jag ju själv att den är välskött och ska gå många år till så länge inte Sony slängt in skräpkomponenter. Skräpkomponenter kan jag ju reklamera, men misskötelse får jag leva med själv (även om det är förra ägaren som gjort det).

Så hur har det fungerat för er som haft laserproblemet?
1. Har fått tillbaka min egen konsoll
2. Har fått tillbaka en lagad begagnad. I så fall i vilket skick?
3. Har fått en sprillans ny

Postad 23 juli 2009 - 23:33

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Lämnade in min ps3 40gb den 18e mars för att inte läste skivor något mer och igår så hämtade jag ut en utbytt maskin. Lång väntan och många samtal till kundtjänst som sa att Nordisk Film är sega att göra med. Hur som helst så gick reklamationen igenom, hade inte väntat mig något heller men man vet aldrig.

Behöver man ligga på massa för att få den så fort? Du behövde ju "bara" vänta 3 veckor.
Jag kollade status nu efter 16 dagar och enlig elgiganten så är den fortfarande under reperation, mer besked än så kunde hon inte ge.

Postad 14 september 2009 - 20:05

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Jaha, då var man en till i skaran av drabbade!
PS3:an vägrar nu att läsa någon skiva oavsett om det är spel, dvd eller blu-ray.

Blir till att kontakta OnOff och reklamera.

Suck! :P

Postad 14 september 2009 - 23:55

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Jaha, då var man en till i skaran av drabbade!
PS3:an vägrar nu att läsa någon skiva oavsett om det är spel, dvd eller blu-ray.

Blir till att kontakta OnOff och reklamera.

Suck! :P

Lycka till. Min tog drygt 5 veckor.
Jag var i kontakt med en konsumentrådgivare och hennes rekommendation var absolut max 2-3 veckor, sedan nyleverans. Killen på elgiganten hade ingen koll, 2 månader tyckte han var gränsen.
EG påstod också att min maskin tog 2 veckor extra p.g.a. att det va reklamation och inte garanti. Detta är inte tillåtet enligt KV.

Postad 15 september 2009 - 13:27

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Lycka till. Min tog drygt 5 veckor.
Jag var i kontakt med en konsumentrådgivare och hennes rekommendation var absolut max 2-3 veckor, sedan nyleverans. Killen på elgiganten hade ingen koll, 2 månader tyckte han var gränsen.
EG påstod också att min maskin tog 2 veckor extra p.g.a. att det va reklamation och inte garanti. Detta är inte tillåtet enligt KV.

5 veckor??? Jisses!

Vad hände med din? Fick du tillbaka din reparerad eller bytte de ut den mot en ny?

Postad 15 september 2009 - 20:00

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

5 veckor??? Jisses!

Vad hände med din? Fick du tillbaka din reparerad eller bytte de ut den mot en ny?

Nej samma som för alla andra- en factory refurb, vilket betyder en gammal lagad enhet.
Du får alltså en begagnad och inte din egen, dock så tror jag att de byter hela skalet så du behöver inte vara rädd för repor.

Postad 18 september 2009 - 11:22

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Någon som vet vad som händer med de spel jag tankat ned från PSN?
Om jag inte får tillbaka just min maskin kommer de ju vara borta.

Kan man få ner de på nytt till sin utbytta maskin?

Bland annat har jag ju köpt COD4 map pack, Burnout paradise mm.
Vore ju sjukt om man blir av med dem!

Postad 18 september 2009 - 18:59

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Du kan tanka ner dem igen i värsta fall.

Postad 21 september 2009 - 07:39

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Lämnade in mitt PS3 i fredags på OnOff, får se hur lång tid det tar...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.