Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 6.249998 (27) Inga priser

Postad 11 November 2008 - 12:20

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt en sådan box. Om ca 5-10 dagar kommer den hem.

Det står att det är nätverksuttag på boxen. Vad kan man använda det till? Kolla på bilder, filmer m.m från NAS eller dator över nätverket?

Postad 11 November 2008 - 13:35

frallan10
  • frallan10
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har precis beställt en sådan box. Om ca 5-10 dagar kommer den hem.

Det står att det är nätverksuttag på boxen. Vad kan man använda det till? Kolla på bilder, filmer m.m från NAS eller dator över nätverket?

Jag är med sugen på en sådan här box. Skulle gärna läsa lite mer omdömen på den. Blir bilden bättre med HDMI uppskalningen trots inga HD sändningar. Några dåliga sidor ni som har haft den ett tag? Är det några konkurerande boxar på gång till Boxer?
Tackar på förhand..

Postad 11 November 2008 - 18:52

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Manual i PDF format föfr den som är intresserad...
http://www.bci.ie/DT...2_datasheet.pdf

Har beställt en, kommer om ett par dagar...

Postad 11 November 2008 - 21:11

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Dammit! Beställde och har fått en Dilog 555'a då sambon inte ville släppa till mer kosing och jag är lusis... Fick reda på idag att jag får en rekryteringsbonus på 20 papp nästa månad... Där får man för att man har bråttom. Hoppas nu plötsligt att Sagem -boxen är riktigt värdelös ;)

Postad 12 November 2008 - 10:28

jimmyahs
  • jimmyahs
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, kan man använda nätverkskopplingen till något vettigt, tex streaming?

Funktionaliteten som finns i Maximum T-8000 CX-CI 320GB är lockande, men den verkar samtidigt lite buggig, samt att det saknas HD-stöd.
https://www.prisjakt...howtopic=188207

Någon som testat och jämfört dessa 2 mottagare?

//
Jimmy

Postad 12 November 2008 - 18:38

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Hej, kan man använda nätverkskopplingen till något vettigt, tex streaming?

Funktionaliteten som finns i Maximum T-8000 CX-CI 320GB är lockande, men den verkar samtidigt lite buggig, samt att det saknas HD-stöd.
https://www.prisjakt...howtopic=188207

Någon som testat och jämfört dessa 2 mottagare?

//
Jimmy

Nätverksporten är inte aktiverad, är till för framtida tjänster ifrån Boxer. Angående Maximum och Sagem boxen, så är det stora skillnader ett exempel är att Sagem boxen är klar för MPEG4 och HD medans Maximum är endast för MPEG2 standarden.

Dammit! Beställde och har fått en Dilog 555'a då sambon inte ville släppa till mer kosing och jag är lusis... Fick reda på idag att jag får en rekryteringsbonus på 20 papp nästa månad... Där får man för att man har bråttom. Hoppas nu plötsligt att Sagem -boxen är riktigt värdelös ;)

Min Sagem box går som tåget är riktigt nöjd :)

Jag är med sugen på en sådan här box. Skulle gärna läsa lite mer omdömen på den. Blir bilden bättre med HDMI uppskalningen trots inga HD sändningar. Några dåliga sidor ni som har haft den ett tag? Är det några konkurerande boxar på gång till Boxer?
Tackar på förhand..

Bilden blir avsevärt bättre genom HDMI och uppskalning. Jag har faktist inte råkat på några dåliga sidor ännu, inga barnsjukdomar heller. Mjukvaran påminner mycket om deras MPEG2 box DVR som jag också har, tror de har avverkat alla barnsjukdomar på denna.

Postad 12 November 2008 - 18:43

mblom
  • mblom
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jag har haft denna burk några dagar och nästan allt snurrar på utan problem. Jag har inte några större anmärkningar på denna burk. En sak som stör mig mest är att när man ställer in HDMI Color Space till att visa YCbCr och sparar så är allt bra så länge boxen är på. När jag sedan stänger av boxen och därefter sätter på den så blir det RGB Color även fast det står YCbCr i menyn, då får man ändra till RGB och sedan tillbaka till YCbCr, då blir det rätt. Upptäckte igår att om man sätter på boxen först och sedan TV'en så blir det rätt, kanske det är TV som är problemet jag vet inte. Vi får väl se om någon annan har samma problem. En sak jag undrar över, varför har man RGB color via HDMI? Man får ju mycket bättre färg, kontrast m.m med YCbCr eller vad är egentligen skillnaden mellan RGB och YCbCr? Jag har läst en del och vet vad RGB och YCbCr står för, men det är en stor skillnad på min TV där YCbCr är klart bäst. Tidigare hade jag en force 530T och är supernöjd med den även fast den är 4 år gammal. Det jag saknade med den var dubbla tuners, HDMI och MPEG4. Tycker fortfarande att EPG menyn är bäst på Forcen.
En annan sak som några påpekade var möjlighenten att stänga av hårddisken fast då fungerar väl inte burken längre, det verkar som att OS tar ca 50 MB av 250GB och att OS skriver och läser från disken. När det gäller uppskalningen vet jag inte om det är någon större skillnad, det är svårt och se. Då måste jag koppla in Forcen vid sidan om, annars har jag ingen bra referens att gå på. Det beror ju på vad man har för krav, det är ju som frugan hon ser ju knappt någon skillnad på SVT1 och SVTHD även fast man fösöker påtala skillnaden :-).
Jag betalade bara 1490:- för boxen när jag förlängde ööh.. frugan förlängde sitt abonnemang på Boxer och för dom pengarna så kan man väl inte hitta en bättre box.

PS är det någon som vet var man hittar support på denna burk, har kollat på Sagems hemsida och hittar den inte på Support sidan.

/Magnus

Postad 12 November 2008 - 20:00

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Igår vid lunchtid beställde jag denna box. 5-10 arbetsdagar sa telefonisten att det skulle ta innan jag skulle få den, men när jag kom hem idag låg det en avi från posten att jag kunde hämta den i min ICA-butik. Det var riktigt snabbt!

Jag har inte provat scart än, men med HDMI är det faktiskt ingen större skillnad mot scart-RGB som jag hade på min gamla Sagem-box jag hade innan. En sak som skiljer är att mottagningen är betydligt sämre på den nya boxen. Jag var tvungen att rikta om antennen på vinden för att överhuvudtaget kunna se på TV. Den gamla boxen hade i stort sett full mottagning och bästa kvalitet.

Tyvärr är menysystemet i stort sett likadant som den gamla boxen förutom att jag äntligen kan se flera kanaler samtidigt i programguiden. Jag hade velat ha lite snyggare grafiska menyer.

Redigerat av Equinoxe, 12 November 2008 - 22:50.

Postad 13 November 2008 - 11:40

frallan10
  • frallan10
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Nätverksporten är inte aktiverad, är till för framtida tjänster ifrån Boxer. Angående Maximum och Sagem boxen, så är det stora skillnader ett exempel är att Sagem boxen är klar för MPEG4 och HD medans Maximum är endast för MPEG2 standarden.

Min Sagem box går som tåget är riktigt nöjd :unsure:

Bilden blir avsevärt bättre genom HDMI och uppskalning. Jag har faktist inte råkat på några dåliga sidor ännu, inga barnsjukdomar heller. Mjukvaran påminner mycket om deras MPEG2 box DVR som jag också har, tror de har avverkat alla barnsjukdomar på denna.

Tackar för svaret. Om det är fler som har erfarenheter från boxen så delge mig gärna. Funderar fortfarande om det är värt att binda sig 24 mån på den här eller om man ska vänta.

Postad 16 November 2008 - 10:03

Unregistered22187f4d
  • Unregistered22187f4d
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Är det inte märkligt att Sagem är ensam om en MPEG4 box, och att priset på de andra boxarna inte har sänkts. 3500SEK för Sagems senaste är bara några hundralappar mer än vad andra tar för MPEG2, med mindre hårddisk.

Postad 16 November 2008 - 10:58

Unregistered22187f4d
  • Unregistered22187f4d
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hur är mottagningen, jag behöver en box med känslig mottagare eftersom mina mottagningsförhållanden inte är de bästa.

Vad händer om man spelar in två program och försöker byta kanal på det man tittar på, får man då en varning om att inspelning pågår, eller?

Kan man spela in två kanaler samtidigt, och dessutom titta på ett tidigare inspelat program från hårddisken?

Postad 16 November 2008 - 12:30

mblom
  • mblom
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Hur är mottagningen, jag behöver en box med känslig mottagare eftersom mina mottagningsförhållanden inte är de bästa.

Kan jag inte svara på, eftersom jag ser nackasändarna.

Vad händer om man spelar in två program och försöker byta kanal på det man tittar på, får man då en varning om att inspelning pågår, eller?

Det som händer är att man hoppar mellan kanalerna som spelas in. Det går med andra ord att inte byta till andra kanaler.

Kan man spela in två kanaler samtidigt, och dessutom titta på ett tidigare inspelat program från hårddisken?

Har inte testat.

Postad 16 November 2008 - 18:41

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Om någon av er råkar köra SmartWi får ni gärna tala om hur det går.

Funkar fint! :(

Postad 16 November 2008 - 18:52

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Har kört boxen ett tag nu och den är över förväntningarna, hade en Dilog PVR 550 tidigare och den nya boxen känns stabilare än Dilog:en.
Inga hängningar och konstigheter, trevligt och snabbt gränssnitt och inspelningarna verkar fungera bra.
Dock så skulle man ju kunna önska sig ännu mera då hårdvaran har mer potential än vad mjukvaran levererar.
Vore kul att kunna streema divx:er via ethernet eller via den USB disk som går att ansluta om man vill.
Idag kan man bara spela MP3:or eller titta på bilder.
Ger en fin bild via HDMI, dock fick jag justera om TV:n en del då bilden blev ljusare via HDMI än via RGB scart som tidigare...
Uppskalningen verkar fungera bra, kan inte säga att man ser så himla mycket skillnad på SVT HD eller vanlig SD av bra kvalitet, om man kollar noga så kanske...
Jag hoppas på mer funktioner i mjukvaran framöver, men det kanske man får se sig i stjärnorna efter...

Postad 16 November 2008 - 22:10

Manzzon
  • Manzzon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Misstänker att min box kommer under veckan, kan dock inte testa den förens hemmabiorummet är klart dock.

Tack för tipset om denna prisvärda box! Farsgubben fick förlänga sitt abbonemang 24 månader. ;)

Postad 17 November 2008 - 09:20

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Kan jag inte svara på, eftersom jag ser nackasändarna.

Det som händer är att man hoppar mellan kanalerna som spelas in. Det går med andra ord att inte byta till andra kanaler.

Har inte testat.

Det går att titta på ett tredje ifrån disken

Postad 17 November 2008 - 11:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Hmm, lite klent. Rimligen borde den ju (som vissa andra boxar av denna typ) låta dig byta mellan alla kanaler som finns på de aktuella muxarna. Alltså om man spelar in från SVT1 och TV4 så kan man fortfarande välja mellan samtliga SVT-kanaler, samtliga TV4-kanaler (utom TV4 sport) samt TV6 eftersom de ligger på samma muxar som de kanaler som spelas in.

Postad 17 November 2008 - 19:46

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag betalade bara 1490:- för boxen när jag förlängde ööh.. frugan förlängde sitt abonnemang på Boxer och för dom pengarna så kan man väl inte hitta en bättre box.

Jag beställde en idag, betalade 995kr :)

Postad 17 November 2008 - 20:39

Manzzon
  • Manzzon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att en del bara behöver betala 995:-? =)

Jag beställde en idag, betalade 995kr :)

Postad 17 November 2008 - 22:53

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Se här

Postad 17 November 2008 - 22:59

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att en del bara behöver betala 995:-? =)

Jag ringde och ville säga upp mitt Boxer-abb., men det ville inte dom att jag skulle göra. Då måste dom komma med ett så pass bra erbjudande så dom kan övertyga mig att vara kvar som kund :) (jag hade sneglat en del på denna boxen sen tidigare, och bad dom ge mig ett riktigt bra pris på den så kunde jag kanske överväga att stanna kvar som kund hihi)

Postad 18 November 2008 - 08:50

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0

Se här

Varför lägger du in en länk till Comhem när det här är en markbox?

Postad 18 November 2008 - 10:50

Mathias.w
  • Mathias.w
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag beställde en idag, betalade 995kr :P

Visst, men de där är en markant sunkigare samsung box för kabel du länkar till?

Redigerat av Mathias.w, 18 November 2008 - 10:51.

Postad 18 November 2008 - 11:55

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Visst, men de där är en markant sunkigare samsung box för kabel du länkar till?

Varför citerar du mig? Jag gav 995kr för Sagem 94250 HD som vi diskuterar i denna tråd! Den där sunkiga Samsung-boxen var det en annan kille som länkade till, varför vet jag inte ;-)

Postad 18 November 2008 - 13:18

Unregistered754400a0
  • Unregistered754400a0
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Jag beställde precis en också, 995:- med 24 mån förlängning!
:P

Swed

Postad 18 November 2008 - 14:46

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
När jag beställde en, alldeles nyss, var priset 1495. När jag hävdade att flera andra fått den för 995 gick hon och frågade chefen, och, hrmm, jo, jag kunde få den för 995, den här gången, men det var ett undantag. Verkar som att man får den för 995 om man ber om det, men man får be flera gånger och inte ge sig. Om ni hamnar hos en envis agent, kan ni ju försöka ringa igen och hoppas att ni hamnar hos en som ger sig lite lättare och prutar en femhundring.

Vem kommer först under 995? :P

Postad 18 November 2008 - 15:02

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hehe, man har startat en trend här nu, många som ringer och binder sig hos Boxer nu då kanske :P

Postad 18 November 2008 - 19:34

Haberg
  • Haberg
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Äntligen! Blir nog köp för min del... Nån som testat den?

DinTeknik har testat boxen.

Postad 18 November 2008 - 21:36

Jugges
  • Jugges
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har haft min Sagem nu en vecka och jag är relativt nöjd med den. Men en sak tycker jag tillverkaren ha "glömt" och det är att man inte kan stänga av hårddisken i boxen. Jag vill inte alltid kunna spola tillbaka någon minut bara för att jag missade början av ett program. Jag hade inte denna funktion i min förra box och behöver inte det nu heller.

Boxen låter ju lite grann och det är ju hårddisken som gör detta och jag skulle ha blivit glad om man hittade en funktion som stängde av hårddisken, så man endast använder boxen som modeller utan hårddisk. Man behöver ju bara sätta på hårddisken när man spelar in eller vill titta på de man redan har spelat in.

Manualen tycker jag saknar många detaljer. Det kan exempelvis stå "välj A eller B" men man får inte reda på vad "B" då står för, men får leta på Internet för att få en "aha upplevelse" och sedan förstå vad de menade. Detta gäller nog framförallt när man gör inställningar för bilden.

Sedan har jag upptäckt någon som jag inte kan förklara och det är att jag får bättre bild i min Panasonic Viera TH-42PZ85 om jag kör via scart kontakten än om jag kör via HDMI kontakten? Visst låter detta mysko, så jag trodde att man skulle använda HDMI kontakten i första hand, då den är generation "nyare" och behövs för HD-kanaler.

Redigerat av Jugges, 18 November 2008 - 21:46.

Postad 18 November 2008 - 21:41

Manzzon
  • Manzzon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
"Jag undrar ju bara – när man säljer en hd-klar box, varför skickar man med en scart-kabel, men ingen för hdmi?"

Följer ju faktiskt med en HDMI kabel.

DinTeknik har testat boxen.

Postad 20 November 2008 - 11:41

Unregistered676d9879
  • Unregistered676d9879
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jugges

Personligen använder jag ju oftare chase play än programerade inspelningar så jag kan inte säga att jag förstår varför man vill stänga av sin hårddisk, perfekt när det händer nåt oförutsett som telefonsamtal eller att lilltejen ska ha mat, bara att gå ifrån tv:n o sen spela tillbaka dit man slutade se. Annars måste man ju alltid trycka på "rec" om det blir så att man hastigt måste gå från tv:n, o hur ofta kommar man ihåg det?

Ska in till OnOff idag o se på 160 versionen, den skulle tydligen kosta 2995:- oavsett om man teknade sig på 12 eller 24 månader.
Smartwi ska beställas men till vilken box eller Ca-modul/TV signalerna ska skickas har jag inte bestämt mig för än. Är sugen på en köks-tv på 19" samt en 32" till sovrummet. Har ni något att rekomendera??

Postad 20 November 2008 - 20:47

Jugges
  • Jugges
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jugges

Personligen använder jag ju oftare chase play än programerade inspelningar så jag kan inte säga att jag förstår varför man vill stänga av sin hårddisk, perfekt när det händer nåt oförutsett som telefonsamtal eller att lilltejen ska ha mat, bara att gå ifrån tv:n o sen spela tillbaka dit man slutade se. Annars måste man ju alltid trycka på "rec" om det blir så att man hastigt måste gå från tv:n, o hur ofta kommar man ihåg det?

Ska in till OnOff idag o se på 160 versionen, den skulle tydligen kosta 2995:- oavsett om man teknade sig på 12 eller 24 månader.
Smartwi ska beställas men till vilken box eller Ca-modul/TV signalerna ska skickas har jag inte bestämt mig för än. Är sugen på en köks-tv på 19" samt en 32" till sovrummet. Har ni något att rekomendera??

Visst är det bra med att kunna spela in när man minst anar det, men för mig gör det ingenting om jag råkar missa en del av en program. Har haft en vanlig Sagem utan HD och klarat mig bra, så här länge utan problem. Köpte Sagem med HD bara för att kunna spela in på en annan kanal än den resten av familjen tittar på. Typ jag gillar Discovery kanalen, men är ensam i familjen att göra de, men nu kan jag spela in de programmen och se på de när tv'n är ledig :-)

Om du är ute efter att köpa Sagem modellen "Digital-box DTR 94160", så får du den billigare via Boxers hemsida, typ 1995 kr, men då måste du såklart ta ett 12 eller om det är 24 månaders abonnemang på boxer.

Postad 20 November 2008 - 20:52

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Om du är ute efter att köpa Sagem modellen "Digital-box DTR 94160", så får du den billigare via Boxers hemsida, typ 1995 kr, men då måste du såklart ta ett 12 eller om det är 24 månaders abonnemang på boxer.

Vi har ju tidigare i denna tråd kommit fram till att du får 250 Gb modellen för 995:- hos Boxer med 24 månaders abb. om man tjatar lite...

Redigerat av fragge, 20 November 2008 - 20:53.

Postad 20 November 2008 - 23:44

Unregistered5360507e
  • Unregistered5360507e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Har boxen progressive komponent ?

/Gustav

Redigerat av Unregistered5360507e, 21 November 2008 - 08:12.

Postad 21 November 2008 - 13:21

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Har boxen progressive komponent ?

/Gustav

Utan att vara 100% kan jag nog säga ja, på den frågan, den har ju uppskalning till 720p eller 1080i via HDMI, borde vara samma över komponent...

Postad 21 November 2008 - 14:21

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Visst är det bra med att kunna spela in när man minst anar det, men för mig gör det ingenting om jag råkar missa en del av en program. Har haft en vanlig Sagem utan HD och klarat mig bra, så här länge utan problem. Köpte Sagem med HD bara för att kunna spela in på en annan kanal än den resten av familjen tittar på. Typ jag gillar Discovery kanalen, men är ensam i familjen att göra de, men nu kan jag spela in de programmen och se på de när tv'n är ledig :-)

Visst är det praktiskt att kunna pausa programmen om det ringer och att middagen inte behöver vänta till Bolibompa är slut, men den stora finessen med en hårddiskbox är att du inte längre behöver bry dig om när programmen börjar. Ha stående inspelningar av de serier ni tittar på. Då spelar det ingen roll om lillan bråkar vid läggdags eller om hunden kräks på mattan i finrummet. När allt är avklarat, kaffet kokat och lugnet infunnit sig är det bara att sätta sig vid TVn och börja titta på programmet som började för en halvtimme sedan. På reklamkanalerna är det bara en fördel att börja lite sent, då kan man spola förbi reklamen och titta ikapp. Själv tittar jag nästan aldrig på "live"-tv längre.

Postad 21 November 2008 - 16:17

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Det har tyvärr inte dykt upp någon box med posten hos mig ännu, väntar som ett barn på julafton :)

Postad 21 November 2008 - 18:17

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Det har tyvärr inte dykt upp någon box med posten hos mig ännu, väntar som ett barn på julafton :)

Min kom på 2-3 dagar för en vecka sedan, bara att hålla ut...

Postad 23 November 2008 - 16:10

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Vad menas med det? I vilket format sparas innehållet?

Det är TS format men krypterat.

Om det är TS-format så är det OK och kan behandlas av program på PC:n. Men är du säker på att boxen lägger till kryptering för kanaler som inte är krypterade i sändningen????
Det är skillnad på program som inte är kodade och såna som är det redan i sändningarna. Verkar inte klokt om de kodar okodade kanaler innan man kan föra över data...

/Bosse

Postad 24 November 2008 - 21:09

Danne-07
  • Danne-07
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Är det någon som kan bekräfta att det verkligen går att få ut inspelat material via USB, kodat eller okodat ??

/ Danne

Postad 25 November 2008 - 21:20

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Boxen kom idag, jag har testat den ordentligt och jag är TOPPENNÖJD!!!!
Jag har dock inte provat att ta ut inspelat material via usb än, men det kommer jag nog testa inom den närmaste tiden. Återkommer så fort jag hunnit testa det.

Postad 26 November 2008 - 08:23

opus42
  • opus42
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Om man håller på att spela in ett program kan man då börja titta på det innan det är färdiginspelat?
Kanske är en självklarhet men det funkar inte på alla boxar.

Postad 26 November 2008 - 20:10

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Om man håller på att spela in ett program kan man då börja titta på det innan det är färdiginspelat?
Kanske är en självklarhet men det funkar inte på alla boxar.

Det fungerar

Postad 27 November 2008 - 17:56

sveno
  • sveno
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har haft en DTR94250 i en och en halv vecka nu. Erfarenheter ;
det går inte att koppla på en USB 80Gb HD ny formaterad till Fat32. Synns inte i Spelaren under a = fil hantering
Den hänger sig lika som de tidiga 250 gb boxarna som i Januari.
Inget ljud på HDMI in i TVn. Jag har en LAVA med HDMI , inbyggd boxer , osv osv
Synksignalen för Wide screen är inte till räcklig stark. Problemet finns på bla discovery och det var inget problem me gamla 25o Gb boxen.

MEO samma fel typer i stort sett som när den "gamla" 250 Gb boxen kom. Jag väntar på uppdatering så att grejorna funkar lika bra som gamla boxen gjorde efter div uppdateringar.

Postad 27 November 2008 - 18:17

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag har haft en DTR94250 i en och en halv vecka nu. Erfarenheter ;
det går inte att koppla på en USB 80Gb HD ny formaterad till Fat32. Synns inte i Spelaren under a = fil hantering

Det har jag inte provat ännu så kan inte bekräfta eller dementera det.

Den hänger sig lika som de tidiga 250 gb boxarna som i Januari.
Inget ljud på HDMI in i TVn. Jag har en LAVA med HDMI , inbyggd boxer , osv osv
Synksignalen för Wide screen är inte till räcklig stark. Problemet finns på bla discovery och det var inget problem me gamla 25o Gb boxen.

Jag får ljud via HDMI genom TVn, har en Samsung PS42Q97HDX, det fungerar helt klockrent!
Synksignal?? Jag har inga problem alls med bilden, fungerar också helt klockrent.

MEO samma fel typer i stort sett som när den "gamla" 250 Gb boxen kom. Jag väntar på uppdatering så att grejorna funkar lika bra som gamla boxen gjorde efter div uppdateringar.

Som sagt, min erfarenhet är precis tvärtom, upplever inga fel alls. Hänger sig aldrig osv.

Postad 27 November 2008 - 19:55

sveno
  • sveno
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Min box har programversion 0.2.5.0 HD BTV.
Jag har provat med två olika HDMI kablar och skall nu i helgen prov en annan HDMI TV.

GAmla boxen hittade programuppdateringar automatiskt. Vad är senaste progversion ute?

Postad 27 November 2008 - 20:39

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag ska kolla vad jag har för programversion i min. Jag har inte märkt av att den uppdaterat nånting i alla fall, men det kanske inte är nåt man direkt märker?

Jag kör förresten med den HDMI-kabel jag fick med boxen. Ljudet går från boxen via HDMI till Tvn, och sen vidare till hemmabioförstärkaren via optisk kabel.

Postad 27 November 2008 - 22:10

Unregistered627b659e
  • Unregistered627b659e
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Fick min box igår och beställde för ca en vecka sedan för 995kr med 24mån förlängning.

Hur fungerar nätverksfunktionen i den? Det står att den är inaktiverad i manualen men går det att aktivera den på något sätt så man kan spela upp något som ligger någon annanstans i nätverket?

/M

Postad 28 November 2008 - 08:12

Unregistered676d9879
  • Unregistered676d9879
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag köpte till slut en på ON-OFF för 995:- som dom har annons på nu, detta var en nyteckning och ingen förlängning av abbonemang. Jag skulle ha fått betatla 1995:- för den större boxen direkt från Boxer men jag tycker inte att 90 GB och en HDMI-kabel är värd 1000:- i mellanskillnad.
Jag tycker också att det är bättre att köpa från en fysisk butik istället för Boxer direkt för hur lång tid tar de om det skulle strula om man ska skicka in den till dom för att sen skickas till service.

Har aldrig använt Boxer tidigare så vi får se hur nöjd jag blir, comhem har varit perfekt tidigare men erbjuds inte i nya huset.
Smartwi måste fungera på den plus en Dilog 358 eller vad den hette.

Postad 28 November 2008 - 08:54

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag tycker också att det är bättre att köpa från en fysisk butik istället för Boxer direkt för hur lång tid tar de om det skulle strula om man ska skicka in den till dom för att sen skickas till service.

Service/garanti sköts inte utav Boxer utan av tillverkaren. Så jag tror man får snabbare service där än att gå via t.ex. onOFF eller Felgiganten som oftast bara strular när det gäller garantier osv.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.