Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på 40" - 46" Platt-TV som ger bäst SD-bild?

52 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 January 2010 - 20:05

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Gör så tycker jag! ;)

Annars är ju 50V10 ett bra alternativ men 50G20 är onekligen värd att vänta på med dess kuro teknik blandat med panasonics. (uppföljaren till G10) dvs prisvärd.

Postad 11 January 2010 - 21:46

Unregisterede961f687
  • Unregisterede961f687
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Då är vi två. =)

Fick förresten min 46V5500 idag. Ingen banding MEN clouding clouding clouding. Suck suck suck.
Sjukt mycket clouding faktiskt. Har en gammal tft skärm från tidernas begynnelse, inte ens den har så mycket clouding som den här tvn har.

Förutom 5-6 fina vita moln så hade jag ljusinsläpp eller vad det nu är, på flera ställen på skärmen. Helt otroligt att man får släppa sånt här. Men jag måste ge Sony en sak. När man kopplar tvn till datorn är bilden knivskarp. Skulle lätt kunna användas som monitor.. om det inte vore för denna förbaskade clouding/bleeding.

Bilden på SD var bättre på så vis att jag inte hade någon banding. Men att den skulle vara bra tycker jag dock inte. Tänkte faktiskt försöka ignorera cloudingen och den halvtaskiga hanteringen utav SD eftersom jag nu är så less och trött på att byta tv-apparater hit och dit. Så jag och frugan satte oss ner och kollade på en film. Ju längre tid det gick, desto mer clouding fick jag. Trodde inte det skulle synas mer än på helt svart bakgrund, men det gör det. Det syns i filmer också. Testade att byta film till en med svarta sorgkanter uppe och nere och där blev det ännu värre. Nu såg det ut som man höll en ficklampa uppe och lös på tvn i högra hörnet. Även viss clouding uppe till vänster kunde skymtas. Även min fru som knappast är den som brukar kommentera och leta fel märker felet. Det är alltså ett fel som vem som helst upptäcker och retar ihjäl sig på. När man sedan tänker på att man gett 10k för eländet, blir man ännu mer förbannad.

Och sitter man inte helt rakt framför tvn så är svärtan allt annat än svart. Blått. Riktigt blått.
Nej. Den här åker tillbaks i morgon. Segt värre det här. Kvar -> Panasonic plasma alt. Samsung B655 (lcd). Om inte någon annan har något annat bra förslag på tv. Snart har jag avverkat de flesta känns det som. ;)

Nästan precis samma historia jag råkade ut för med min Samsung 46B7070, och den låg dessutom på nära 18000... Tipset om G20 var lite intressant!

Postad 11 January 2010 - 22:09

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Det var faktiskt ingen dum idé. Har en ganska dålig 32 tummare som skulle kunna duga så länge. Inte i klass med min Pio men ändå. ;) Med dem orden hoppar jag ur tråden. Kanske dyker upp igen, om jag inte orkar vänta till april eller när de nya Panasonic plasmorna dyker upp.

Bra råd, så tycker jag du skall göra, nya Panasonic är förhoppningsvis väldigt bra!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.