Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Golvhögtalare under 12000:-

87 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 December 2008 - 12:40

david lindsten
  • david lindsten
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
http://www.elektrowelt24.de/neu/

Skickar de till sverige? såg inte ut så på deras sida?

Postad 08 December 2008 - 12:53

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Dem ser riktigt vassa ut...
ursäkta, men jag är helt galet exalterad över att få skaffa några högtalare.
Dock kommer inte kunna skaffa dem förrän i MARS :)
Men roligare o planera och verkligen leta efter sina rätta högtalare!
Men längtar verkligen! :P

Ja B&W 683 är riktigt schysta är själv sugen på dom. :)
Jo dom vill nog ha lite kraft för att spela ut.

Postad 08 December 2008 - 13:15

Unregistered8d911b7a
  • Unregistered8d911b7a
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej

Hur står sig Dali Ikon 6 högtalare jämfört med de andra ni nämt, de kanske kan vara ett alternativ.

Mvh

Omar

Hej!
Dom gånger jag lyssnat på Dali högtalare på Hi-Fi Klubben så funderade jag på ifall dom var "felkopplade" (fasfel).
Dåligt bastryck och irriterande ljud mm. Kan ju inte tro att så är fallet, men jag blev väldigt förvånad.

Postad 08 December 2008 - 13:19

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej! :P
Ja du! Måste säga att du övertygar mig mer och mer för varje gång du snackar om RC-L!
Och de stämmer de där med ljudet när de gäller rock, visst balader kan de va riktigt riktigt nice och höra mer klart ljud när man spelar upp dem. Exempel Ozzy - Dreamer.

Och de roliga är att om skulle äga dessa RC-L högtalare och ha dem i ett "mellanrum" och ha ganska saftiga slutsteg etc, så skulle nog ljudet bli ännu tyngre och låta bättre?
Har inte så stor koll på akustik och sånt =/ hört bara att de är en j***a soppa av allt. Finns lite för mycket information om de :D
:)
Men som sagt, ska ta tag i allt de här, har 4 månader på mig att välja / lyssna / titta på alla högtalare.
Ska försöka kontakta någon som har ett par RC-L högtalare. Måste ju bara få lyssna på de. Eftersom många på minhembio talar gott om dem.

Tah tah :D
Goro

Har du funderat på stativare? med tanke på om du ska bo trångt eller kanske får gnälliga grannar....
ett par stativare runt 10-12...då är det lättdrivet och du får ett jävligt bra ljud....

rc-l har som sagt en helv... djupbas även på låga volymer..men ok de kan man ju själv sänka om de e så men frågan är om du kan och vill utnyttja dessa till max...lägger du 10-12.000kr på ett par stativare så får du nog ett bättre mer detaljerat ljud...audiofil ljud..... men mindre bas och mindre ljudbild....rc-l är gjorda för stora rum och en massiv ljudbild....

med tanke på din musik smak så hade jag själv kört på rc-l direkt (oj de har ja ju redan :) ) men det är min åsikt..
bättre stativare och audiofil högtalare låter väldigt bra till jazz-o klassiskt o annan detaljerad musik me mkt 3d men till hårdrock är dom för bra på nått sätt...alltså varenda liten detalj hörs och det blir lätt tråkigt när ex små ljuden som finns me i hårdrock förstärks och tar över...när jag lyssnar på hårdrock vill jag ha rent mellan register och en bra bas med pondus....inte för rent ljud...men det e jag de....

själv drog jag på metallicas, sad but true i morse på lite lagom volym och bara njöt..kliniskt rent mellanregister-snabb- djup bas,och en ###### dynamik....har svårt att tro de kan bli bättre än så....men åter igen det är jag och mina åsikter....

men kanske stativare och en mindre subbas typ 8" på en onkyo eller denon? de funkar de me....

Postad 08 December 2008 - 13:22

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag tror dem skickar till Sverige.
Några som har länkat den där sidan nämligen på detta forum.
Men enklast är väl att maila för att vara 100% säker.

Och bara för att tillägga de som står om RC-L på deras är att dem kostar 349 euro (för 1 tror jag)
så 700 Euro för 2 (ca 7000:-). Vilket är riktigt billigt.

Postad 08 December 2008 - 13:33

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

ja mina är därifrån....7990kr inkl frakt

Postad 08 December 2008 - 13:40

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
men dom måste då levereras till en företags adress typ ditt jobb-när liggande affär etc..etc...

Postad 08 December 2008 - 15:37

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Som nån tidigare nämde, Heco Celan 700 :)

Postad 08 December 2008 - 15:38

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
okey, men de ska inte vara några problem.
När köpte du dina?

men dom måste då levereras till en företags adress typ ditt jobb-när liggande affär etc..etc...

Postad 08 December 2008 - 17:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Va inne på din profil och spanade in din sköna utrustning=)
Blev lite vattnigt i munnen! Dina B&W högtalare kostar nya nu 13k vilket inte är allt för farligt.
Ser riktigt bra ut också, något o rekommendera? Behövs de mycket AMP?
(Nyfiken som bara den nu) :)

Jadå, rekommenderar helt klart 683. För 11500kr var de mycket prisvärda, men de är fortfarande värda 13k.

Japp, de behöver en bra förstärkare, de står och faller på det liksom många andra högtalare från B&W. Impedansen sjunker under 3 ohm i basen och fasvridningen ligger på runt -75 grader som lägst, +58 som högst, en kombination som kan skapa problem. Antingen slår förstärkaren ifrån, eller så blir basen slö och "bumlig".

Jag är väl snart lika tjatig som Ino-ligan, men Rotel RB-1080, där har du ett bra steg :P eller ännu bättre, RB-1090, men det är lite overkill.

Men bli inte överdrivet rädd för effektbehovet. Det låter helt ok med en hembioförstärkare modell större med. Hela NADs classic-serie ihop med 683 går enligt mig helt bort, De tappar skärpan och luftigheten i mellanregistret, som finns där med t ex Rotel. De låter ok med den största modellen, C372, lite dämpat men inte murrigt och grusigt som med C320 och C352.

edit: Canton RC-L är också prisvärda. När de såldes i Sverige gick de på runt 20k. Inte riktigt det ljud jag föredrar men helt klart bra högtalare.

Redigerat av Ageve, 08 December 2008 - 17:07.

Postad 08 December 2008 - 23:31

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Till OMAR: Ikon högtalarna, du har egen erfarenhet av dem, läste lite på din tråd.
Skulle du köpa andra högtalare idag om du fick de? Nu i efterhand.
Jag var inne på hifi-klubben igår och lyssnade lite på deras högtalare. Va nice, men gillade tyvärr inte designen :)
Dem ser ganska tråkiga ut, ganska stort minus i mitt huvud. :blink:

Hej

Bra fråga, hade kanske rent av satsat på högtalare i en annan mycket högre prisklass, bara för jag är pryllbög, men vil så klart att de verkligen skulle låta bättre än mina ikon 6. Men jag är nöjd som det är, kanske längre fram kanske jag testlyssnar jag lite och köper annat????

Jag har de svarta, de syns knappt i rummet, blir väldigt diskreta, man tänker inte på dem så mycket.

Mvh

Omar

Postad 09 December 2008 - 13:03

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

okey, men de ska inte vara några problem.
När köpte du dina?

mina köptes för exakt 1år sedan tillsammans med 502 centern....

Postad 09 December 2008 - 14:44

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ok. Men vem är inte lite "prylbög" av sig om man köper högtalare för över 10k klassen? :)
Jag har överstigit min budget lite tror jag, ska försöka hitta ett per beg. Kef IQ90 om de finns några.
Dem är väldigt nya på marknaden och därför inte så troligt att någon säljer, men tycker hittills att dem är riktigt tunga. Men ska leta vidare som sagt och ha tålamod.
Ska nog in på referneceaudio nu efter helgen eller något när man är lite ledig och testa o lyssna IQ90 och allt annat GOTT ;) !!!!!!!!!

Tah tah :blink:

Hej

Bra fråga, hade kanske rent av satsat på högtalare i en annan mycket högre prisklass, bara för jag är pryllbög, men vil så klart att de verkligen skulle låta bättre än mina ikon 6. Men jag är nöjd som det är, kanske längre fram kanske jag testlyssnar jag lite och köper annat????

Jag har de svarta, de syns knappt i rummet, blir väldigt diskreta, man tänker inte på dem så mycket.

Mvh

Omar

Postad 09 December 2008 - 20:59

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Hej

Mvh

Omar

Lyssna gärna på Mentor om du tycker att Ikon är bra. :(

Postad 10 December 2008 - 10:22

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Jag fick tag i ett par Monitor audio GR60 för runt 14k för ett år sedan. Fantastiskt ljud för pengarna enligt mig. Lyssnade runt en hel del innan men köpte till slut dessa olyssnade. Jag blev mer än nöjd så ett tips kan vara att hålla ögonen öppna efter något begagnat då man kan få riktigt bra ljud för pengarna i prisklassen 10-15k.

Nu har jag inte ägt några av de övriga högtalare som nämnts i tråden men då jag lyssnat i butik så har jag verkligen inte fastnat för dali. De är på tok för "ljusa" i ljudbilden för min smak. B&W 683 eller MA RS8 var väl de högtalare jag lutade mot innan jag fann mina GR60. Om du gillar RS6/RS8 så håll ögonen öppna efter begagnade GR60/GS60 eller GR20/GS20. De är ett par snäpp bättre om man kan tänka sig begagnat.

7.1 reciever som klarar spela upp 2-kanal riktigt bra blir svårt att hitta i 6-8k klassen. Speciellt om du vill ha en som klarar de nya ljudformaten dvs en nyare reciever. Begagnat kan du hitta en hel del fynd om du klarar dig med 5.1 osv. Nu är jag ingen expert men tror att B&W 683 + Rotel RSX1057 skulle vara en riktigt bra lösning om du tycker om varmt fylligt ljud och prioriterar framför allt musik. Rotel använder sig av just B&W när de lyssnar av sin elektronik från vad jag har hört.

Detta kanske kan vara något för dig?

http://www.blocket.s...970.htm?ca=17_s

Hoppas du hittar det du söker!

/Ola

Redigerat av olasahl, 10 December 2008 - 10:31.

Postad 10 December 2008 - 18:14

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej!
Jag ska in på referenceAudio nu i helgen o spana in deras " Kef IQ90 " högtalare :)
Samt allt annat SMASKENS dem har i butiken ;)
Ska berätta allt om det senare.
Tack för länken du gav mig om Rotel. Jag kan inte köpa något sånt än förrän jag har fixat hela lägenheten.
vilket jag kommer lägga upp bilder på också! Ska kolla o matcha färger etc så de blir ultimat :(
Men nu ska jag till jobbet. Tjao :P

Jag fick tag i ett par Monitor audio GR60 för runt 14k för ett år sedan. Fantastiskt ljud för pengarna enligt mig. Lyssnade runt en hel del innan men köpte till slut dessa olyssnade. Jag blev mer än nöjd så ett tips kan vara att hålla ögonen öppna efter något begagnat då man kan få riktigt bra ljud för pengarna i prisklassen 10-15k.

Nu har jag inte ägt några av de övriga högtalare som nämnts i tråden men då jag lyssnat i butik så har jag verkligen inte fastnat för dali. De är på tok för "ljusa" i ljudbilden för min smak. B&W 683 eller MA RS8 var väl de högtalare jag lutade mot innan jag fann mina GR60. Om du gillar RS6/RS8 så håll ögonen öppna efter begagnade GR60/GS60 eller GR20/GS20. De är ett par snäpp bättre om man kan tänka sig begagnat.

7.1 reciever som klarar spela upp 2-kanal riktigt bra blir svårt att hitta i 6-8k klassen. Speciellt om du vill ha en som klarar de nya ljudformaten dvs en nyare reciever. Begagnat kan du hitta en hel del fynd om du klarar dig med 5.1 osv. Nu är jag ingen expert men tror att B&W 683 + Rotel RSX1057 skulle vara en riktigt bra lösning om du tycker om varmt fylligt ljud och prioriterar framför allt musik. Rotel använder sig av just B&W när de lyssnar av sin elektronik från vad jag har hört.

Detta kanske kan vara något för dig?

http://www.blocket.s...970.htm?ca=17_s

Hoppas du hittar det du söker!

/Ola

Postad 13 December 2008 - 19:09

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Uppdatering!
Hej allesammans igen!
Idag har de varit en stor dag för mig, jag var inne på reference audio i stockholm.
Ta till din notis att jag EJ har så stor erfarenhet av olika högtalare och ljud.

Kollade runt på deras underbara utbud av högtalare och fick även lyssna massa och blev helt fascinerad av
"Dynaudio Focus 220" samt "Monitor Audio RS8".
Fick även se "KEF's" nya IQ90, som var förvånansvärt små än på bilder man har kollat på nätet.
KEF's XQ40 var dock inte att leka med i storlek, den var väldigt maffig och strålade med skönhet i butiken.

MEN! Nu till de väsentliga, lyssnade på Dynaudio Focus 220 samt Monitor Audio RS8.

Dynaudio var för de första, riktigt snygga i rätt färg och makalöst ljud (enligt mig). Hade ett väldigt fint djup och mina öron njöt av den vackra musiken som pumpades ut. Riktigt tryck i basen, även om man inte hade hög volym. Klart och ett vackert ljud kom ifrån dem, punkt slut. (Passar bra till tyngre musik och kan tänka mig till riktigt tunga filmer med lite pang pang i också.)

Monitor Audio RS8 var de helt klart inge fel på heller. Lyssnade på Tom Petty - Free Falling Live, som mina öron höjde sig för. Klart och bra ljud och en skön upplevelse. Dock inte samma tryck som Dynaudion vilket va lite synd, gillar även lite mer tryck. Dock så skiljer sig priset också ganska rejält. Kanske går att komplettera med en fin baslåda?
Blir helt klart, som de är tänkt nu, dessa högtalare.
Om inte någon skulle sälja ett par Dynaudio Foucs 220 för ett schyst pris. Någon som säljer kanske?

Bifogad fil  RS8.jpg   3.9K   0 Antal nerladdningar , Bifogad fil  FOCUS_220.jpg   2.52K   0 Antal nerladdningar
Monitor Audio RS8 , Dynaudio Focus 220
Och som en sista kommentar, blir nog en Sony BDP-S550 (Blu Ray spelare) också när man ändå ska köpa massa skönheter snart! ;) ;) B)

Postad 13 December 2008 - 21:57

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

Uppdatering!
Hej allesammans igen!
Idag har de varit en stor dag för mig, jag var inne på reference audio i stockholm.
Ta till din notis att jag EJ har så stor erfarenhet av olika högtalare och ljud.

Kollade runt på deras underbara utbud av högtalare och fick även lyssna massa och blev helt fascinerad av
"Dynaudio Focus 220" samt "Monitor Audio RS8".
Fick även se "KEF's" nya IQ90, som var förvånansvärt små än på bilder man har kollat på nätet.
KEF's XQ40 var dock inte att leka med i storlek, den var väldigt maffig och strålade med skönhet i butiken.

MEN! Nu till de väsentliga, lyssnade på Dynaudio Focus 220 samt Monitor Audio RS8.

Dynaudio var för de första, riktigt snygga i rätt färg och makalöst ljud (enligt mig). Hade ett väldigt fint djup och mina öron njöt av den vackra musiken som pumpades ut. Riktigt tryck i basen, även om man inte hade hög volym. Klart och ett vackert ljud kom ifrån dem, punkt slut. (Passar bra till tyngre musik och kan tänka mig till riktigt tunga filmer med lite pang pang i också.)

Monitor Audio RS8 var de helt klart inge fel på heller. Lyssnade på Tom Petty - Free Falling Live, som mina öron höjde sig för. Klart och bra ljud och en skön upplevelse. Dock inte samma tryck som Dynaudion vilket va lite synd, gillar även lite mer tryck. Dock så skiljer sig priset också ganska rejält. Kanske går att komplettera med en fin baslåda?
Blir helt klart, som de är tänkt nu, dessa högtalare.
Om inte någon skulle sälja ett par Dynaudio Foucs 220 för ett schyst pris. Någon som säljer kanske?

Bifogad fil  RS8.jpg   3.9K   0 Antal nerladdningar , Bifogad fil  FOCUS_220.jpg   2.52K   0 Antal nerladdningar
Monitor Audio RS8 , Dynaudio Focus 220
Och som en sista kommentar, blir nog en Sony BDP-S550 (Blu Ray spelare) också när man ändå ska köpa massa skönheter snart! ;) ;) B)

Har själv ägt Monitor A rs6 samt Dynaudio focus 140(stativ) och focus krossar rs på alla punkter ENLIGT MIG.
Basen är betydligt tightare men ändå djup samt diskant,mellanregister är outstanding. Du får en diskant som aldrig blir vass med Focus till skillnad mot silverserien som skär som griffeltavla på fel inspelningar.

Postad 14 December 2008 - 11:25

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Kan inte säga något annat än att jag håller på att leta efter högtalarna.
Blev kär direkt i dessa Focus 220, men tror även att Focus 140 är tunga också.
Tror jag har bestämt mig, att de kommer bli ett par "Focus 140 eller Focus 220", fine de ligger inte i min prisklass längre. Men skaffar hellre ett par högtalare som kan spela o njuta av än ett par som man kommer gråta över att man köpte istället.

Tjipp tjopp :blush:

Har själv ägt Monitor A rs6 samt Dynaudio focus 140(stativ) och focus krossar rs på alla punkter ENLIGT MIG.
Basen är betydligt tightare men ändå djup samt diskant,mellanregister är outstanding. Du får en diskant som aldrig blir vass med Focus till skillnad mot silverserien som skär som griffeltavla på fel inspelningar.

Postad 14 December 2008 - 13:56

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Precis, blir dyrt i längden att byta som en annan gjort ha ha
Tror du blir grymt nöjd med vilken av modellerna du än väljer, stativaren eller golvaren så länge du kör på en stärkare med lite effekt som vi pratade om.

Postad 14 December 2008 - 14:17

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0

Precis, blir dyrt i längden att byta som en annan gjort ha ha
Tror du blir grymt nöjd med vilken av modellerna du än väljer, stativaren eller golvaren så länge du kör på en stärkare med lite effekt som vi pratade om.

dyrt men lärorikt!
man ska nog börja från botten och jobba sig upp...

Postad 14 December 2008 - 18:30

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Inte B&W DM683? Grymt bra golvare.. Vänta till mellandagsrean så hittar du dem för ett fantastiskt bra pris:)

Postad 14 December 2008 - 21:18

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Tyvärr tror jag inte HIFI-Klubben kommer rea 683orna.

Postad 14 December 2008 - 21:34

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

dyrt men lärorikt!
man ska nog börja från botten och jobba sig upp...

Lärorikt absolut!
Man lär sig att man får vad man betalar för i de flesta fall.. sen finns det givetvis olika karaktär på alla högtalare oavsett prisklass.
Har själv jobbat mig upp från 3000kr golvare till 25000kr stativare och för var gång jag uppgraderat har man blivit förvånad över hur det verkligen går att få ut ännu bättre ljud ur ngt man redan trodde var optimalt ;)

Postad 14 December 2008 - 22:40

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Tyvärr tror jag inte HIFI-Klubben kommer rea 683orna.

Kan redan nu säga att de kommer göra det enligt ganska säkra källor(usch, känner mig som en kass journalist men vill inte avslöja vem som sagt detta), kommer dock inte bli i alla färger(kanske bara körsbär?). Priset jag hört ligger någonstans mellan 8490-9490:- så en rejäl sänkning isf. Prisändringen ska tydligen ske sent 25 dec så den är aktuell till öppningen annandag jul.
Men bara att avvakta och se om det stämmer eller inte!

Tyvärr för mig som enbart är intresserad av den svarta 683 så får jag punga ut med ett par extra tusenlappar för det:(

Redigerat av Martin83, 14 December 2008 - 22:45.

Postad 14 December 2008 - 22:45

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Spännande ;) jo jag vill med ha svarta helst,men om de sänks så mycket kan jag göra undantag. :rolleyes:

Postad 14 December 2008 - 22:45

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Kan redan nu säga att de kommer göra det enligt ganska säkra källor(usch, känner mig som en kass journalist men vill inte avslöja vem som sagt detta), kommer dock inte bli i alla färger. Priset jag hört ligger någonstans mellan 8490-9490:- så en rejäl sänkning isf. Prisändringen ska tydligen ske sent 25 nov så den är aktuell till öppningen annandag jul.
Men bara att avvakta och se om det stämmer eller inte!

Tyvärr för mig som enbart är intresserad av den svarta 683 så får jag punga ut med ett par extra tusenlappar för det:(

Ursäkta OT trådskaparen:
Jag måste ställa en aning dum fråga; gäller detta hela HiFi klubbens sortiment?

Postad 15 December 2008 - 11:42

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Man får ju oftast vad man betalar för så det är ju inte konstigt att du upplever en högtalare för 25k bättre än en för 15k eller liknande. Som jag skrev tidigare så ska man definitivt hålla ögonen öppna efter något bra begagnat istället för sämre nya grejjor. Nu vet du ju vad du ska leta efter så bara att hålla ögonen öppna och inte ha alltför bråttom.

/Ola

Postad 16 December 2008 - 00:07

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Själv har jag aldrig köpt något begagnat... det är nåt visst med att köpa något nytt, allt liggandes perfekt nerpackat och lukten av ny produkt är speciell - samtidigt som man vet att ingen använt produkten tidigare..
Ekonomiskt sett är det ett ****, tyvärr.. men nytt är underbart, trots de ofta höga prislapparna. Inbillar mig själv att det alltid finns några skavanker eller något som hade irriterat ihjäl mig på begagnade produkter och då lämpar sig inte "öppet köp" så bra.

Postad 16 December 2008 - 09:45

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Inbillar mig själv att det alltid finns några skavanker eller något som hade irriterat ihjäl mig på begagnade produkter och då lämpar sig inte "öppet köp" så bra.

Du hittade rätt ord. :wub:

Postad 16 December 2008 - 11:15

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jo absolut, jag har spänt ögonen på begagnat länge nu. Och letar fortfarande efter mina älsklingar!
Men tror de kommer ta ett litet tag till innan man kan få dem!
MEn som sagt, tålamod. Så lär jag nog få mina högtalare! :wub:

Man får ju oftast vad man betalar för så det är ju inte konstigt att du upplever en högtalare för 25k bättre än en för 15k eller liknande. Som jag skrev tidigare så ska man definitivt hålla ögonen öppna efter något bra begagnat istället för sämre nya grejjor. Nu vet du ju vad du ska leta efter så bara att hålla ögonen öppna och inte ha alltför bråttom.

/Ola

Postad 16 December 2008 - 11:19

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag kan hålla med dig med om att nya högtalare har en speciell lukt och utseende, total perfektion!
Köpte ju min TV för ca 1 år sen, ny, och de va galet och få en helt perfekt ny tv.
Skulle jag få välja idag, skulle jag nog ta en lite billigare tv och lägga lite av dem slantarna på högtalare istället :wub:
Sparar ihop så mycket jag kan nu bara för att få högtalarna "billigare" så de inte svider så förban*at i plånboken:)

Men nu ska jag be en tjejpolare måla en tavla till mig =D

Postad 16 December 2008 - 13:09

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Du hittade rätt ord. :wub:

Tack:)

Postad 16 December 2008 - 16:41

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Jag tycker du ska kolla upp dessa innan du bestämmer dig,väldigt bra ljud tycker jag(äger själv ett par)priset känns ju ruskigt bra:
http://www.hifimagas...?annonsID=16431
/Mats

Postad 16 December 2008 - 18:08

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Kollat mycket på Focal också! Känns som de inte finns ett enda märke nu som man inte har kollat på.
Men det är skillnad på att kolla och har lyssnat på olika högtalare.
Och det finns så otroligt många märken och alla rekommenderar självklart deras egna högtalare för man har vant sig med dem och i många fall så är de oftast ruggigt fina högtalare.
Men, ska in till Hi-fi butiken och provlyssna alla möjliga märken. Kan ju checka om dem har focal 918 eller någon som är lik Focal i ljud.

Jag tycker du ska kolla upp dessa innan du bestämmer dig,väldigt bra ljud tycker jag(äger själv ett par)priset känns ju ruskigt bra:
http://www.hifimagas...?annonsID=16431
/Mats

Postad 17 December 2008 - 19:52

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Dynaudio FTW!

köp en billig Rotel till dem sålänge.. innan du börjar tråna efter att uppgradera till ett komplett Naim system att matcha högtalarna med.. Focus skulle nog digga en SuperNait uppkörd i de båda rumphålen som skiner i rött och svart på baksidan.

Postad 18 December 2008 - 13:37

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
HAHA! ;)
Jo tack, jag har mina ögon på Dynaudio...
Men vill gärna lyssna på så många högtalare som möjligt först :huh:
Men vet att Dynaudio är en dröm!:)

Dynaudio FTW!

köp en billig Rotel till dem sålänge.. innan du börjar tråna efter att uppgradera till ett komplett Naim system att matcha högtalarna med.. Focus skulle nog digga en SuperNait uppkörd i de båda rumphålen som skiner i rött och svart på baksidan.

Postad 22 December 2008 - 11:33

Goro_
  • Goro_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Ska antagligen till Hi-fi klubben på mellandagarna, någon gång mellan 25-30e dec.
Ska provlyssna så mycket som möjligt, allt från B&W / DALI etc.
Sen ska jag göra en bedömning från mina öron till er vad jag tyckte lät bäst.
Just nu toppar mina älsklingar "Dynaudio Focus 220"

GOD JUL PÅ ER ALLA.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.