Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Min första lägenhet! av AdrianTepes

89 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 August 2009 - 15:29

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Ser kanon fint ut Trevlig Rigg har du oxå!

Postad 10 August 2009 - 18:31

Unregistered452ea844
  • Unregistered452ea844
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
En given tia för Maiden........

Postad 10 August 2009 - 21:06

Madimen
  • Madimen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Snygga bilder, härlig utrustning och rejält med prylgalnings-porr!
Plus i kanten för Heroes of Might and Magic (nostalgirysningar) och Iron Maiden :rolleyes:

Postad 11 August 2009 - 17:43

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Mycket snygga prylar– trevligt! :)

Jag är lite nyfiken på din server; skulle gärna byta ut min miditower-dito mot något i den där storleken i stället. Vad använder du för chassi, hur sitter diskarna i den osv? Om du har tid/möjlighet vore det fantastiskt att få se en bild av den i "naket" tillstånd :lol:

Redigerat av cerbero, 11 August 2009 - 17:44.

Postad 12 August 2009 - 15:44

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Tack för alla kommentarer!

Cerbero: Compucase 8K01 heter chassit men jag fick modda en hel del för att få in 2 diskar så det är inget jag rekommenderar. Mitt nästa chassi som jag ska byta till är "Chenbro ES34069", ITX-chassi med plats för 4-diskar (hot-swap). Jag kan tyvärr inte ta någon bild pga att jag skaffade en till disk och fick byta till ett annat chassi. Lägger upp bilder på det nya när det kommer!

Redigerat av AdrianTepes, 12 August 2009 - 15:46.

Postad 13 August 2009 - 09:32

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Tack för alla kommentarer!

Cerbero: Compucase 8K01 heter chassit men jag fick modda en hel del för att få in 2 diskar så det är inget jag rekommenderar. Mitt nästa chassi som jag ska byta till är "Chenbro ES34069", ITX-chassi med plats för 4-diskar (hot-swap). Jag kan tyvärr inte ta någon bild pga att jag skaffade en till disk och fick byta till ett annat chassi. Lägger upp bilder på det nya när det kommer!

Aha, okej. Men ja, berätta gärna om dina erfarenheter av Chenbro-chassit sedan. Jag kollade på det också (formfaktorn och utrymmet verkar ju perfekt), men det kändes lite pricy för mig just nu.

Postad 23 August 2009 - 16:41

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Aha, okej. Men ja, berätta gärna om dina erfarenheter av Chenbro-chassit sedan. Jag kollade på det också (formfaktorn och utrymmet verkar ju perfekt), men det kändes lite pricy för mig just nu.

Nu har jag fått chassit och jag är mer än nöjd än så länge :D Riktigt stabilt och har många fiffiga funktioner, utdragbar moderkortsplåt, separata kammare för diskar/psu/moderkort och bra kylning. Vaggorna för diskarna är också riktigt bra. Sen är det inte en nackdel att det är ruskigt snyggt!

Postad 23 August 2009 - 17:00

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Nu har jag fått chassit och jag är mer än nöjd än så länge :D Riktigt stabilt och har många fiffiga funktioner, utdragbar moderkortsplåt, separata kammare för diskar/psu/moderkort och bra kylning. Vaggorna för diskarna är också riktigt bra. Sen är det inte en nackdel att det är ruskigt snyggt!

Det låter ju himla bra! Får nog ta och kolla på det lite senare då (just nu går pengarna till andra saker, så jag får vänta lite med serverplanerna :D)

Postad 31 August 2009 - 07:10

Robert_K
  • Robert_K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Grymt fin hembio du har.
Svårt att tro att du precis flyttat hemifrån.
Fortsätt med det fina jobbet, jag kommer tillbaka och tittar igen.

Postad 31 August 2009 - 18:01

boggan99
  • boggan99
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Snyggt! Blir riktigt sugen på ett par Elac ;)

Postad 31 August 2009 - 21:52

Tor_bjorn
  • Tor_bjorn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Snyggt, ordning och reda, pengar på fredag
Brännvin på lördag...

Postad 01 September 2009 - 16:57

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Tack för kommentaren och betyget i mitt album :D Du ser ut att ha det riktigt snygg och jag är galet avundsjuk på din tv :unsure:
Marantzen matar jag via optisk kabel från datorn. Jag har inte gjort nån jämförelse mellan datorn och PS3:an men jag kan inte tänka mig att det är några jätteskillnader när det Marantzens DAC som sköter båda källorna. Dock så är jag inte säker, saken måste helt klart undersökas :blink:

Postad 25 September 2009 - 15:31

Melliz
  • Melliz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Här trivs du förstår jag :angry:

Postad 25 September 2009 - 17:47

Unregistered0635d4fe
  • Unregistered0635d4fe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fantastiskt! de va inte dåliga prylar du hade och ingen dålig lya för att vara den första, super snyggt

klart en 10:a

kika gärna in hos mig och lägg en kommentar och betyg

MVH

Postad 25 September 2009 - 17:58

Unregistered452ea844
  • Unregistered452ea844
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
kanon fint...Kolla gärna mitt med!!

Postad 25 September 2009 - 23:59

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Ser bara bättre och bättre ut här :) Blir lite förändringar hos mig i höst också.

Redigerat av Kniff, 26 September 2009 - 00:00.

Postad 02 October 2009 - 11:44

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Jag diggar HFX-burkar ;)
Är man extremt petig när det gäller oväsen så... har själv en HFX Mini. Dina bilder är otroligt snygga. Hade jag haft råd hade jag nog strävat efter en liknande lösning med HTPC, filserver, och speldator var för sig.

Postad 06 October 2009 - 14:19

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Tack för alla kommentarer! :D Kom gärna med tips och ideér på nya lösningar, akustik t ex.

Redigerat av AdrianTepes, 06 October 2009 - 14:20.

Postad 09 October 2009 - 15:21

Pepsico
  • Pepsico
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej! Vilka fina högtalare du har:) Jag köpte det ena lightsaber i en leksaks/samlar butik. Den ligger i en galleria som heter 21an. Den andra köpte jag på Toys R Us här i Stockholm. Den ena kostade 1695 och den andra 1195. MasterReplica som gör dem.
Lycka till!

Med vänligar hälsningar

Pepsico

Postad 19 October 2009 - 18:56

Unregistered1009
  • Unregistered1009
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Kanontrevligt rakt igenom! Jag ska också uppgradera med subwoofer framöver, men är än så länge förbaskat nöjd med mitt Elaca ljud :lol:

Postad 15 November 2009 - 10:35

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Maiden vinyl kan aldrig bli fel ;)

Postad 03 December 2009 - 20:36

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Sweet... Inte ofta det rycker till i baguetten av ett datorchassi, men det där Chenbrochassit var bra j-a läckert! Kanske dags för en uppgradering av Silverstone ITX-chassit till servern. :rolleyes:

Hur är ljudnivån på det?

Postad 06 December 2009 - 20:10

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Sweet... Inte ofta det rycker till i baguetten av ett datorchassi, men det där Chenbrochassit var bra j-a läckert! Kanske dags för en uppgradering av Silverstone ITX-chassit till servern. :P
Hur är ljudnivån på det?

Måste säga att jag fick samma känsla när jag såg det för första gången :)
Ljudnivån är acceptabel, cpu-kylaren som följer med är tyst men jag har satt motstånd på de 2 80mm-fläktarna som sitter baktill. Det går inte att komma ifrån att det låter lite med 4 diskar inklämda i ett ITX-chassi, men jag är otroligt nöjd med det, kanske bästa chassiköpet jag har gjort!

Postad 12 December 2009 - 11:56

rayDreamer
  • rayDreamer
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Läckra grejjer och en himla massa olika HTPC du har provat. Inte funderat på att prova en Tvix?

Postad 12 December 2009 - 13:08

MRosenson
  • MRosenson
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Hej!
Grymt snyggt, ska snart flytta till min första lägenhet själv, och ja tycker du har fått de väldigt mycket som ja skulle kunna tänka mig, snyggt jobbat! Tyvärr kan jag inte rösta, men isåfall hade du lätt fått 10p!

Vad är det för filmdatabas du pratar om?
Jag tänkte på detta för någon dag sen, och göra en stor databas över min film server, har du någon rolig idé att bidra med?

Ha de bra.

Postad 12 December 2009 - 17:18

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
rayDreamer: Nja såna spelare fyller inte mina behov så jag har inte kollat så mycket på dom.

MRosenson: Tack! Menar du databasen i alu-boxen? Isf är det "WhereIsIt?" och är bra för att hålla koll på vad skivor med blandad data innehåller. För filmer rekommenderar jag att du rippar filmerna och skannar in i XBMC's databas så att du får omslag och kan starta filmerna direkt med fjärren. Lagra filmer gör du bäst på en NAS så att du slipper ljudet från hårddiskarna i vardagsrummet.

Lycka till med lägenheten! :)

Redigerat av AdrianTepes, 13 December 2009 - 04:35.

Postad 12 December 2009 - 17:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
XBMC och skinnet är riktigt sexigt, lite avundsjuk på dig där :) .

Postad 12 December 2009 - 18:09

skabbjonas
  • skabbjonas
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Riktigt grymt :-) Fin Maiden och Final Fantasy samling och grymma teknikprylar!

Postad 12 December 2009 - 19:22

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
skabbjonas: tack, final fantasy är grymt :)

genstruktur: Installera och testa! Det är jätteenkelt att komma igång.

Postad 13 December 2009 - 01:34

seeker
  • seeker
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Haha, nu blev jag fan avundsjuk, såhär skulle jag vilja att min lägenhet och tekniklösningar såg ut! :P Nån gång kanske jag också lyckas, men än så länge har jag inte orkat...

Men till att börja med tänkte jag iaf bygga mig en filserver och har kollat runt lite på chassin, och det där Chenbro du har verkar ju riktigt nice! Men jag blev lite fundersam, på mini-itx.com står det "Versatile and stylish case with 4 removable drive bays, and 2 internal bays." men jag ser inte riktigt vart dom två interna är tänkt att få plats, eller räknar dom med nån 2.5" plats och DVD-spelaren, ser du om det finns plats för fler diskar internt? 4 borde ju räcka rätt länge, men nån gång i framtiden kanske man behöver 5 eller 6 diskar... ;D

Sen är jag nyfiken på hur effektivt det där externa nätagget är, hur mycket ström drar lådan i idle? Man kanske rent av kommer undan med lägre strömförbrukning om man köpter nått mini/miditower med plats för fler diskar och ett bra effektivt ATX-nätagg (även fast de ligger på 300-400W)? (tveksamt, men jag vet inte)

Iaf riktigt snyggt ordnat i lägenheten och med prylarna, och den där HTPC'n verkar riktigt nice den med! (nyfiken igen: hur mycket ström drar den och hur varm blir den? :) )

Postad 13 December 2009 - 17:14

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Tack, Kul att du gillar det!

Servern har en intern plats för en 2,5"-cd/dvd men inte för någon disk vad jag kan se, kan hända att det går att klämma in bakom moderkortet men jag vill inte stänga av och kolla när jag kör lite webhosting osv på den. För att expandera tänkte jag köpa en extern kabinett med plats för 4 diskar som är ungefär samma storlek som chassit och ansluta med eSATA till moderkortet. Strömförbrukningen ligger runt 70-80W om jag kommer ihåg rätt sen sist jag kollade.

HTPC:n drar runt 50W idle och load är ett par watt över det. Temperaturerna i load kan du se på mina screenshots ovan. Det ligger väldigt bra till för att vara med såpass varma komponenter. Fråga gärna om det är något mer du undrar över :)

Postad 13 December 2009 - 17:34

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Nice skin, tror du det funkar till Popcorn hour ?

Postad 13 December 2009 - 22:21

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Nice skin, tror du det funkar till Popcorn hour ?

Nej tyvärr.

Postad 13 December 2009 - 22:26

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

genstruktur: Installera och testa! Det är jätteenkelt att komma igång.

Har provat det här hemma när jag hade hemma Asrocken, tyvärr fungerade inte det med htpc här av olika anledningar så det fick bli en Tvix istället. Tvixie gör den lite snyggare men det är inte xbmc direkt :) .

Postad 14 December 2009 - 17:43

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Vad var det hos Tvixen som lockade? Tycker själv att en HTPC har obegränsade möjligheter, men WAF blir lite sämre när man vill pilla med den hela tiden :wacko:

Postad 15 December 2009 - 22:24

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Vad var det hos Tvixen som lockade? Tycker själv att en HTPC har obegränsade möjligheter, men WAF blir lite sämre när man vill pilla med den hela tiden :)

Asrocken var najs, tyckte att den kanske lät lite för mycket dock. Det största problemet var dock att jag fick overscan på min tv, gick inte att lösa i Ubuntu vid tidpunkten och jag kände att min nya fina htpc kändes som en förbannelse. Så fort jag såg den blev jag sur :unsure: . Tänkte att jag tar mig en Tvix istället så slipper jag alla bekymmer, jag är ingen som vill hålla på att fixa och pula så mycket. Jag vill se film!

Möjligt att jag gör ett nytt försök i framtiden när en ny bildvisare införskaffats.

/Gen

Postad 17 December 2009 - 21:18

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Ah ja ibland vill man bara slänga ut datorerna genom fönstret ;) Jag har läst lite om att vissa har problem med det och har för mig det brukar lösas genom att fixa egna modelines i xorg.conf, jag har fixat där lite för att få perfekt 24p uppspelning.
Skaffa en Pioneer så fungerar det direkt med upplösningen ;)

Postad 15 January 2010 - 22:02

of-doom
  • of-doom
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Symphoni of the night, är det original? ;) Klart bästa spelet genom tiderna! :) För övrigt jätte fint :D Fina prylar :unsure:

Postad 15 January 2010 - 23:23

AdrianTepes
  • AdrianTepes
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Symphoni of the night, är det original? :lol: Klart bästa spelet genom tiderna! :) För övrigt jätte fint :D Fina prylar :unsure:

Jo det är limited edition tom ;) Fick tag på det för 1000:- via blocket för nått år sen. Tack för kommentaren :lol:

Postad 07 March 2010 - 22:16

_rockfordfosgate_
  • _rockfordfosgate_
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
fina högtalare du hade

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.