*Officiell Samsung LED UE-xxB60x0, UE-xxB70x0 & UE-xxB80x0*
1505 svar till detta ämne
46 relaterade trådar
49-50", OLED? (11 inlägg)
|
7 år sedan
|
TV-djungel..... (46 inlägg)
|
8 år sedan
|
Samsung LED UE-serien & "clouding" ? (283 inlägg)
|
8 år sedan
|
Blank vs matt skärm? (Sony vs Samsung) (20 inlägg)
|
9 år sedan
|
samsung UE55B7070 (4 inlägg)
|
10 år sedan
|
Alla HDMI-ingångar har slutat att fungera (4 inlägg)
|
10 år sedan
|
Samsung LED UE-serien & Clouding "Ny Poll" Take2 (15 inlägg)
|
12 år sedan
|
få ut LIKVÄRDIG tv på försäkringen ?!?! (13 inlägg)
|
12 år sedan
|
Samsung LED (inställningar) (39 inlägg)
|
12 år sedan
|
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg)
|
12 år sedan
|
Samsung 2009 - TV (1142 inlägg)
|
14 år sedan
|
SAMSUNG LED-TV UE40B7050 (69 inlägg)
|
14 år sedan
|
Samsung UE7070, DLNA, Twonky & iso (25 inlägg)
|
14 år sedan
|
Samsung UE55B7000 uppdatering (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
PV60 ut..snyggt in..kan jag bli nöjd? (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
LG 47SL9000 vs Samsung UE46B7070 (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung 7050 tappar kanallistan! (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Philips 40PFL8664H jmf Samsung UE40B7070 mfl (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung 7070 eller 8050 (20 inlägg)
|
15 år sedan
|
Är denna clouding acceptabel? (100 inlägg)
|
15 år sedan
|
LG 50PS8000 eller Samsung PS50B855? (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung - UE467070 eller PS50B855? (40 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung UE467050 eller LG 47SL9000 (10 inlägg)
|
15 år sedan
|
Mac Mini + Full-HD funkar inte? (19 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung UE-40B7070 eller Panasonic TX-P42V10E eller Sharp Aquos LC-40LE700S (46 inlägg)
|
15 år sedan
|
Skillnad mellan UE40B7070(90) och UE40B8050 (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
UE-46B8050 vs TX-P50V10E vs 47LH9000 (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung Crystal Design på UE7000 serien (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Dålig batteritid fjärrkontroll UE468050 (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hittat döda pixlar (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung 46B8050 vs Philips 46PFL9704h (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
LE-xxB755 vs UE-xxB70x0? (30 inlägg)
|
15 år sedan
|
LED, BACKLED TV:s (60 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung UE46B7070 (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Större TV (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hörlurar till Samsung B7050 / 7070 (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
SAMSUNG UE46B7070WW LCD TV (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung LED 8000 series (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung LED vs Samsung Plasma (35 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Frågor om nyinköpt Samsung EU46B7050 (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung UE46B7050 LED TV (25 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung TV (LE/UE/PS) våren/hösten 2009. (101 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bästa 46-tummaren till Mac Mini? (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung LUXIA 2009 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 14 maj 2009 - 10:07
sportbilsentusiasten
-
sportbilsentusiasten
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Om jag spelar upp film från USB porten kan jag spola och hoppa i filmen, TVn kommer även ihåg var i filmen jag var om jag avslutar tittandet. Men detta funkar inte över huvudtaget vid uppspelning via nätverket. Vidare så funkar textning som det ska vid uppspelning från usb minne (textfilen i samma mapp som filmen). Detta funkar inte heller om filerna strömmas från nasen.
Ja men...då behöver man ju inte köpa en Twix som jag planerade. skitbra om man kan spara 4k. Har redan en ReadyNAS NV+ Eller är det något jag missat? (ska endast se rippade DVD, BD filmer, ingen musik, bilder etc) Utgår ifrån att jag kan ta 2 kanal audio ut från TVn om man spelar en film från USB eller NAS som vanligt.
Postad 14 maj 2009 - 10:30
tolou
-
tolou
-
Användare
-
-
199 inlägg
Klarar digitalboxen hd-kanaler? Har aldrig fått ett svar på den frågan hittils.
Ja, definitivt. MPEG4 som SVT HD (i mälardalen) är häpnadsväckande. Tydligen skall det också fungera för kabelsändningar(Comhem) i MPEG4.
Postad 14 maj 2009 - 11:02
tolou
-
tolou
-
Användare
-
-
199 inlägg
Är de någon som känner till något test av den inbyggda mediespelaren? Eller någon som har lust att göra en sammanfattning. Gärna med en jämförelse mot tex popcorn eller motsvarande. De torde vara ganska självklart att rena mediespelare är bättre än den som följer med 70x0 och 80x0. Men de finns ju saker som man kan vara utan, som tex tjejens gnäll över att det är så många teknikprylar... en feature som definitivt kommer följa med vilken mediespelare jag än väljer...
Om jag spelar upp film från USB porten kan jag spola och hoppa i filmen, TVn kommer även ihåg var i filmen jag var om jag avslutar tittandet. Men detta funkar inte över huvudtaget vid uppspelning via nätverket. Vidare så funkar textning som det ska vid uppspelning från usb minne (textfilen i samma mapp som filmen). Detta funkar inte heller om filerna strömmas från nasen. Är det någon som har en aning om detta är en bugg i nasen, eller om det är likadant vid strömmning från andra nätverksenheter och alltså en "brist" i TVns firmware? Mvh /Odno
Vi är väl inte där riktigt (ännu). Gränssnittet är en aning segt. Man kan inte spola eller hoppa eller "resume" i streamat material. Får också ibland "File not supported" även på bilder via min Tversity server. Slår på min PS3 för streaming 7 dar i veckan. Vi får hoppas att uppdateringar framöver kommer att förbättra medie stödet över DLNA.
Postad 14 maj 2009 - 11:10
Allanhan
-
Allanhan
-
Rookie
-
1 inlägg
Ytterligare en fråga om den inbyggda digitalboxen (DVB-T och DVB-C); är det möjligt att "ta ut" signalen för inspelning på t ex en DVD/HDD inspelare?
Postad 14 maj 2009 - 11:37
Marco9000
-
Marco9000
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Ja, definitivt. MPEG4 som SVT HD (i mälardalen) är häpnadsväckande. Tydligen skall det också fungera för kabelsändningar(Comhem) i MPEG4.
Både SVT HD och TV4 HD funkade i gamla lägenheten, testade med den 6050 jag köpte igår och då funkade bara SVT HD, de kanske har tagit bort TV4 HD ur Large (mitt abonnemang). Ytterligare en fråga om den inbyggda digitalboxen (DVB-T och DVB-C); är det möjligt att "ta ut" signalen för inspelning på t ex en DVD/HDD inspelare?
Skulle inte tro det, på min 6050 finns det bara en optiskt utgång för ljudet.
Postad 14 maj 2009 - 12:15
tolou
-
tolou
-
Användare
-
-
199 inlägg
Ytterligare en fråga om den inbyggda digitalboxen (DVB-T och DVB-C); är det möjligt att "ta ut" signalen för inspelning på t ex en DVD/HDD inspelare?
Skulle inte tro det, på min 6050 finns det bara en optiskt utgång för ljudet.
Jo, du kan få ut signalen analogt via SCART adaptern, men man måste "switcha" över till externt läge och skärmen släcks. (det var väl ingen som trodde man kunde få ut en digital signal för förlustlös inspelning?)
Postad 14 maj 2009 - 12:50
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
Berätta gärna hur det funkar med att visa olika filtyper från USB på dessa apparater (avi, mkv, iso mm)!
Var på expert å så på en 40" 7070 med 16 gb cruzer micro usb minne med en xvid dvd rip,en xvid br rip 480p og 720p mkv ,alt funkade perfekt, bilde er merkbart bedre enn på min pioneer 506 xde ,ser på mine ripper via en WD Hdbox
Redigerat av Unregistered190ec6b1, 14 maj 2009 - 12:51.
Postad 16 maj 2009 - 13:08
Rockstrom
-
Rockstrom
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan alla Hembio-människor! En halvamatör som jag har som uppdrag av min pappa att hitta en ny TV till källaren. Jag fick upp ögonen för LED-TV i morse och hittade Samsung UE-46B6050. Den verkar vara perfekt, så jag vill veta om någon har en och kan ge lite åsikter?
Det jag undrar över är hur den är om man kör med antenn-kabel, blir det hyfsad eller otroligt dålig bild? Dessutom vill jag veta lite om högtalarna. Är de burkiga och med dåligt ljud eller fungerar de bra?
Vi ska köpa ett hembiosystem också (där är jag ännu mer amatör), så det är väl inte av allra största vikt att högtalarna är bra, men det är inte alltid man känner att man behöver ha ett helt system på
Tack på förhand!
Mvh
Victor
Postad 16 maj 2009 - 20:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Vilka inkorrekta inställningar:
- Varför så hög kontrast? - Skärpan ska alltid så på lägst! Du förlorar detaljer och lägger till massor av saker i bilden som inte finns från början - Color tone ska alltid vara neutral - Edge enh. ska alltid vara av.
Ska och ska...Han kanske gillar bilden som den ser ut med dom inställningarna Fast i ärlighetens namn så tycker jag också att inställningarna verkar lite galna utan att ens ha sett tv.
Postad 17 maj 2009 - 11:54
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Ska och ska...Han kanske gillar bilden som den ser ut med dom inställningarna
Fast i ärlighetens namn så tycker jag också att inställningarna verkar lite galna utan att ens ha sett tv.
Bilden blir ju helt förvrängd, gillar man denna bild måste man ju uppskatta att folk har lösmustach på sig(pålagd skärpa), ska man ha dessa inställningar vet man ju inte vad en bra korrekt bild är. Då kan man ju lika gärna titta på tecknat. Grejen är att skärpan gör inte bilden ett dugg skarpare, den lägger till konjukturer/skuggor runt objekt/människor. Dessa skuggor/konjukturer tar även plats, som ett ex om en person har skäggstubb i sitt ansikte så läggs dessa runt skäggstråna vilket gör att strecken lägger sig över hyn som man ser mellan skäggstråna. Det gör så att hyn inte syns lika mycket, alltså massor av detaljer som du går miste om i bilden. BILDEN BLIR INTE ETT DUGG SKARPARE, DET ÖGA LURAR DIG ATT DET ÄR DET.
Postad 17 maj 2009 - 17:07
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Bilden blir ju helt förvrängd, gillar man denna bild måste man ju uppskatta att folk har lösmustach på sig(pålagd skärpa), ska man ha dessa inställningar vet man ju inte vad en bra korrekt bild är. Då kan man ju lika gärna titta på tecknat.
Grejen är att skärpan gör inte bilden ett dugg skarpare, den lägger till konjukturer/skuggor runt objekt/människor. Dessa skuggor/konjukturer tar även plats, som ett ex om en person har skäggstubb i sitt ansikte så läggs dessa runt skäggstråna vilket gör att strecken lägger sig över hyn som man ser mellan skäggstråna. Det gör så att hyn inte syns lika mycket, alltså massor av detaljer som du går miste om i bilden. BILDEN BLIR INTE ETT DUGG SKARPARE, DET ÖGA LURAR DIG ATT DET ÄR DET.
Du som verkar ha koll på läget kanske kan ge en fingervisning om hur inställningarna skall vara? Även om det är upp till var och en vad man uppskattar.
Postad 17 maj 2009 - 20:25
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Du som verkar ha koll på läget kanske kan ge en fingervisning om hur inställningarna skall vara? Även om det är upp till var och en vad man uppskattar.
Kontrasten skulle jag nog ställa 50-60, skärpan på 0, color tone på normal, Edge enh off, 100hz motion off samt alla filter off.
Postad 17 maj 2009 - 21:46
BuTTuS
-
BuTTuS
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Jag vill gärna ha 100Hz funktionen på, men blir irriterad på störningarna som då ibland kommer... Någon som kan förklara exakt vad Blur och Judder Reduction egentligen gör? Eller har hittat den optimala inställningen?
Postad 17 maj 2009 - 23:18
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Jag vill gärna ha 100Hz funktionen på, men blir irriterad på störningarna som då ibland kommer... Någon som kan förklara exakt vad Blur och Judder Reduction egentligen gör? Eller har hittat den optimala inställningen?
Ställ den på off. Den medför att det blir artifakter och i panoreringar gör den att bilden flyter onaturligt, förstör bla filmkänslan. VIsst, eftersläpningar syns ännu mer. Men det får man väl ändå vara beredd på om man köpt en LCD
Postad 18 maj 2009 - 06:08
Unregistered9872f76d
-
Unregistered9872f76d
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Någon som vet om de förekommer mindre backlight el clouding på 7000 serien i jämförelse med 6000 serien. Hade 40" 6050 på prov hem i helgen. Men funderar på 46" 7070.
Annars bra tv, förutom betrakningsvinkel + de ja nyss förklara
Har någon erfarenheter.
Postad 18 maj 2009 - 07:08
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Någon som vet om de förekommer mindre backlight el clouding på 7000 serien i jämförelse med 6000 serien. Hade 40" 6050 på prov hem i helgen. Men funderar på 46" 7070. Annars bra tv, förutom betrakningsvinkel + de ja nyss förklara 
Har någon erfarenheter.
Dom ska ha samma panel, så dom har samma problem...
Postad 18 maj 2009 - 07:33
Unregistered9872f76d
-
Unregistered9872f76d
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Dom ska ha samma panel, så dom har samma problem...
Jobbigt... Blir lätt ångest va man ska köpa nu då 
Postad 18 maj 2009 - 07:57
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Det är endå en av dem bästa lcd som finnas, väldigt nära kuron 5090 i kvalitet, enligt recensenter... Standard färgerna är däremot fel och måste ändras, då dessa är gjorda för att stå ut i butik. Recension med inställnings tips på 8000 serien. http://www.trustedre...-46in-LCD-TV/p1The UE46B8000 also does a great job with colours. The range, naturalism and subtlety of its colour palette goes some way beyond what most non-LED LCD TVs can produce, with perfect, stripe-free colour blends, credible and consistent skin tones, and no apparent taste for ‘pushing' any particularly primary colour ahead of the rest.
Yet more good news finds the UE46B8000 handling standard definition sources really very well. Extra details are added during the upscaling process without unduly emphasising any source noise, while colours retain their natural tones rather than some tones sliding off key as so often happens during the rescaling process. Again, though, I'd recommend that you use the HDMI Level Low setting while watching a Sky receiver.
My only complaints with the UE46B8000's pictures, in fact, once I'd worked past the daft preset situation, would be that their post-calibration brightness levels aren't particularly high and that patches of subtle backlight inconsistency can creep into the image's edges if you have to watch the TV from much of an angle.
Redigerat av Scrapanatchi, 18 maj 2009 - 09:25.
Postad 18 maj 2009 - 08:23
Marco9000
-
Marco9000
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Hejsan alla.
Efter 1:a helgen med min 6050 har jag upptäckt en irriterande sak och det är det att den "blippar" till emellanåt när man kollar på TV.
Det ser ut som den synkar videoströmmen och sedan "Startar om" bilden.
Bilden rycker till och sedan blinkar den till i svart för att sedan få upp bilden igen, ljudet funkar utan problem hela tiden.
Har inte hunnit sitta och experimentera med inställningarna (förutom en snabb kalibrering) då vi precis har flyttat och jag håller på att ställa i ordning resten av lägenheten.
Såg i ett tidigare inlägg att det verkar vara ett problem med 100Hz funktionen, stämmer mina symptom med detta?
Om det inte är det, har ni några funderingar kring vad det kan vara?
Jag uppgraderade TV:n i lördags men det hjälpte tydligen inte (tjejen är den som tittat mest på nya TV:n och kommit med felrapporten).
Edit: Ställde om från Auto wide till 16:9 för att se om det var så att den försökte skala om bilden emellanåt men det hjälpte inte heller.
Redigerat av Marco9000, 18 maj 2009 - 08:25.
Postad 18 maj 2009 - 08:29
Unregistered9872f76d
-
Unregistered9872f76d
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Mina val ligger på UE-46B7070 eller TX-P46G10E.
Är de samma panel på 8000 serien som de tidigare? Clouding är väl inte man kan fixa med firmware, allt ligger i själv panelens egenskaper?
Postad 18 maj 2009 - 08:32
Unregistered9872f76d
-
Unregistered9872f76d
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hejsan alla.
Efter 1:a helgen med min 6050 har jag upptäckt en irriterande sak och det är det att den "blippar" till emellanåt när man kollar på TV. Det ser ut som den synkar videoströmmen och sedan "Startar om" bilden. Bilden rycker till och sedan blinkar den till i svart för att sedan få upp bilden igen, ljudet funkar utan problem hela tiden. Har inte hunnit sitta och experimentera med inställningarna (förutom en snabb kalibrering) då vi precis har flyttat och jag håller på att ställa i ordning resten av lägenheten. 
Såg i ett tidigare inlägg att det verkar vara ett problem med 100Hz funktionen, stämmer mina symptom med detta? Om det inte är det, har ni några funderingar kring vad det kan vara?
Jag uppgraderade TV:n i lördags men det hjälpte tydligen inte (tjejen är den som tittat mest på nya TV:n och kommit med felrapporten).
Edit: Ställde om från Auto wide till 16:9 för att se om det var så att den försökte skala om bilden emellanåt men det hjälpte inte heller.
Stäng av 100Hz funktionen. Samt alla andra bildförbättrings funktioner.
Postad 18 maj 2009 - 09:13
Marco9000
-
Marco9000
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Stäng av 100Hz funktionen. Samt alla andra bildförbättrings funktioner.
Har stängt av det mesta så jag skall testa utan 100Hz-funktionen ikväll. Tack för tipset.
Postad 18 maj 2009 - 11:57
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Mina val ligger på UE-46B7070 eller TX-P46G10E.
Är de samma panel på 8000 serien som de tidigare? Clouding är väl inte man kan fixa med firmware, allt ligger i själv panelens egenskaper?
Har testat och pillat en hel del med dessa två och kan medge att g10 har bättre svärta i själv bilden, bättre rörelseskärpa, bättre betrackningsvinkel och en bättre vitbalans
Postad 18 maj 2009 - 14:06
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Har testat och pillat en hel del med dessa två och kan medge att g10 har bättre svärta i själv bilden, bättre rörelseskärpa, bättre betrackningsvinkel och en bättre vitbalans 
Det säger du ju emot alla LCD mest samsung tv, börjar se ett mönster! hade din gamla samsung plasma så mycket problem?
Redigerat av Scrapanatchi, 18 maj 2009 - 14:15.
Postad 18 maj 2009 - 15:56
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Det säger du ju emot alla LCD mest samsung tv, börjar se ett mönster! hade din gamla samsung plasma så mycket problem?
Gäller nog de flesta LCD oavsett märken, det går inte att komma ifrån. Plasman är snabb från början, du behöver inte lägga till massor av programvara, 100hz, procesorer för att den ska ge bra rörelseskärpa. Den har aldrih haft problem med betraktningsvinkeln. En ful hd plasma har två milijoner bildpunkter som den kan justera induviduellt. Den har inga föytande kristaller som släpper igenom ljus som persienner. Vissa av dessa problem som LCDn har kommer den förmodligen alltid att ha(pga tekniken), precis som Plasma har med tex Plasma bruset. Du kommer alldrig kunna få det där riktiga djupet i bilden på en LCD som på en PLASMA pga av tekniken.
Postad 19 maj 2009 - 21:38
Akeron
-
Akeron
-
Rookie
-
1 inlägg
Funderar mkt på att skaffa en 7070 i 46 tumsstorlek men det jag oroar mig över är hur mkt reflektioner samsungs blanka panel egentligen ger ifrån sig.
För man vill ha en tv, inte en spegel för 20 tusen
Har försökt hitta nån tråd om detta, men någon kanske kan ge lite synpunkter ang detta, vet ju att alla uppfattar saker och ting olika, men nån fingervisning kanske man kan få.
Har själv sett i affären att det blänker en hel del, men affärsljus e inte det man har hemma.
Redigerat av Akeron, 19 maj 2009 - 21:39.
Postad 19 maj 2009 - 23:28
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Funderar mkt på att skaffa en 7070 i 46 tumsstorlek men det jag oroar mig över är hur mkt reflektioner samsungs blanka panel egentligen ger ifrån sig.
Har försökt hitta nån tråd om detta, men någon kanske kan ge lite synpunkter ang detta, vet ju att alla uppfattar saker och ting olika, men nån fingervisning kanske man kan få.
Har själv sett i affären att det blänker en hel del, men affärsljus e inte det man har hemma.
Jag har inte köpt den här TV:n ännu (kollar på 7070 i 55 tum) men jag tror inte att det ska vara ngt problem. Kolla exempelvis på de mängder av positiva reaktioner som Pio Plasman har fått, jag har en själv, och det har aldrig varit något problem med reflexer eller dylikt trots att panelen täcks av en glasskiva och står nära ett fönster. Inte så bra svar kanske, men ändå en fingervisning.
Postad 20 maj 2009 - 07:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Från HDTVtest test av B650: We experimented with all the [100Hz Motion Plus] settings on the Samsung LE40B650 to find the one most suitable for film-based content. As expected, [100Hz Motion Plus] "Standard" and "Smooth" interfered with the inherent 24p judder of The Incredible Hulk, therefore making the movie look like it was shot using an amateur video camcorder. By contrast, [100Hz Motion Plus] "Clear" didn't appear to have anything to do with 24p judder reduction, which is good news for videophiles who cherish the dream-like filmic quality of 24p movies.
We preferred our own "Custom" setting of [Blur Reduction] "8" and [Judder Reduction] "0" though. From what we'd seen, this delivered the most noticeable improvement in motion resolution in both our reference test pattern (Chapter 31 of the "FPD Benchmark Software For Professional") and real-world material (the "Off Duty" sign on top of the mad cab swerving through New York City at around 1:12:42) without introducing any significant interpolation artefact nor the dreaded "video-like" effect to film-based content.
"Blur" verkar således laborera med rörelseskärpan och "Judder" med bildfrekvensen/flytet.
Postad 20 maj 2009 - 09:08
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
Har finns det en test på UE46B6000 og UE46B7020 på norsk: http://www.dinside.n...00-og-ue46b7020
Postad 20 maj 2009 - 12:03
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
För att få tillgång till servicemenyn i denna tv så trycker man: "INFO" "MENU" "MUTE" och till sist "POWER". För att komma åt advanced-inställningar så trycker man 0 0 0 0. Försök ta en liten paus mellan varje nolla.
Postad 20 maj 2009 - 13:07
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Efter att par dagar med 7000-serien så är jag i sort sett nöjd. I början så kände jag att bilden var en aning blåaktig men efter lite "mekande" så fick jag någorlunda bukt med det (eller så blev jag van). Det som stör mig med modellen är att när bilden är till 80-99% svart så blir den resterande delen väldig lidande av dimmig, alltså att den t.ex. vita tonen som är kvar blir mer grå än vit. Är det fler som stör sig på detta?
Postad 20 maj 2009 - 13:46
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
jo det har varit snack om "blå asfalt" på detta forum efter avforums recension. Jag tog själv en bild för att visa hur min tv återger färgerna och jag upplever inte någon "blå asfalt". Inte värdens bästa bild men hoppas den duger
Redigerat av little_mac, 20 maj 2009 - 13:57.
Postad 20 maj 2009 - 15:53
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Han som gjorde recension måste ha kört med orginal färg inställningar, kanske till och med inställd på shopmode.
Postad 20 maj 2009 - 16:52
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Han som gjorde recension måste ha kört med orginal färg inställningar, kanske till och med inställd på shopmode.
nej, det är efter kalibrering
Postad 21 maj 2009 - 11:39
_kiM__
-
_kiM__
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej,
Såg att UE-46B7050 hade fått 10/10 i senaste M3. Kul.
Dock tror jag 46" blir lite för stor så ja har tänkt satsa på 40" modellen.
Är det någon som helst skillnad på 46" och 40" mer än storleken?
Sen undrar jag över skillnaden mellan 7050/7070. Vad jag förstått handlar det endast om kosmetiska grejer?
Men ja läste något om 7070 och väggfäste? Funkar inte 7050 att montera på vägg?
Men man kanske ska vänta ett tag till, läste nånstans att det var nya modeller på gång i juni??
Mvh Kim
Postad 21 maj 2009 - 15:36
Unregisteredd046b6ba
-
Unregisteredd046b6ba
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej,
Dock tror jag 46" blir lite för stor så ja har tänkt satsa på 40" modellen. Är det någon som helst skillnad på 46" och 40" mer än storleken?
Sen undrar jag över skillnaden mellan 7050/7070. Vad jag förstått handlar det endast om kosmetiska grejer? Men ja läste något om 7070 och väggfäste? Funkar inte 7050 att montera på vägg?
Men man kanske ska vänta ett tag till, läste nånstans att det var nya modeller på gång i juni??
Mvh Kim
Enligt Samsungs hemsida (www.samsung.se) så är inte 40B7070 kompatibel med det nya slimmade väggfästet, men 46 tummaren är det. Finns det någon som kan bekräfta detta? Skillnaden mellan 7050 och 7070 är vad jag förstått endast den (fula) röda färgade kanten.
Postad 22 maj 2009 - 08:05
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Dock tror jag 46" blir lite för stor så ja har tänkt satsa på 40" modellen.
Är det någon som helst skillnad på 46" och 40" mer än storleken?
Ingen
Sen undrar jag över skillnaden mellan 7050/7070. Vad jag förstått handlar det endast om kosmetiska grejer?
Men ja läste något om 7070 och väggfäste? Funkar inte 7050 att montera på vägg?
Endast kosmetiska skillnader, 7070 har en transparent ram medan 7050 har en ton av rött i sin ram.
Båda modeller går att montera på vägg, väggfäste köper man dock som tillbehör, kostar ca 1500:-
8000-serien dyker upp i juni, det som skiljer är att den han en blåaktig "powerlampa", kommer inte att använda tekniken edge-led vilket resulterar i att local-dimming problemet förvinner. Den har dessutom 200hz.
Postad 22 maj 2009 - 10:34
Unregistered8be02378
-
Unregistered8be02378
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hej,
Tror inte man ska ta IDG:s tester på för stort allvar. Ibland undrar man om de verkligen testar öht. De verkar mest läsa produktbladen och titta på design. En gång i tiden hade jag intrycket av att M3 var en seriös publikation, dock inte längre.
Postad 22 maj 2009 - 12:39
Unregisteredbb12b297
-
Unregisteredbb12b297
-
Rookie
-
5 inlägg
Dock tror jag 46" blir lite för stor så ja har tänkt satsa på 40" modellen. Är det någon som helst skillnad på 46" och 40" mer än storleken?
Ingen
Sen undrar jag över skillnaden mellan 7050/7070. Vad jag förstått handlar det endast om kosmetiska grejer? Men ja läste något om 7070 och väggfäste? Funkar inte 7050 att montera på vägg?
Endast kosmetiska skillnader, 7070 har en transparent ram medan 7050 har en ton av rött i sin ram. Båda modeller går att montera på vägg, väggfäste köper man dock som tillbehör, kostar ca 1500:-
8000-serien dyker upp i juni, det som skiljer är att den han en blåaktig "powerlampa", kommer inte att använda tekniken edge-led vilket resulterar i att local-dimming problemet förvinner. Den har dessutom 200hz.
8000 kommer att ha edge LED (200hz), 9000 kommer att ha back LED
Postad 22 maj 2009 - 15:51
Unregistered3c310626
-
Unregistered3c310626
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag är mkt sugen på 46B7070, men det är två saker jag undrar över: - Klarar den av pixelmappning? Jag kör mot HTPC för all media, inkl. digital-TV. Detta är avgörande för mig. Är inte så uppdaterad på hur det här fungerar på moderna apparater, men min gamla 32" LCD är en av de första som kom ut på marknaden och har fantastisk bild med pixelmappningen påslagen (dock ganska kass bild på andra källor, inkl. digital-tv-mottagare). Jag vill alltså ha en gigantisk datorskärm.
- Hur fungerar det här med 100Hz och 200Hz som kommer i senare modeller? Blir det möjligt att köra 3D-film då? Jag tycker mig ha läst något om att det krävs 100Hz, så då borde 46B7070 klara sig, men det kanske är ytterligare någon teknik som ska till för att det ska fungera? Med rätt grafikkort i datorn så ska det ju gå att köra 3D, men jag kan för lite om detta för att avgöra. Kan någon hjälpa mig med detta?
Var och kollade på MediaMarkt idag. Det var riktigt fin. Vill ha. Lite besviken på autodim, men det finns inga perfekta apparater, inte till överkomligt pris iaf. MediaMarkt vill ha 20.490 för den. Tycker det var ett bra pris.
Postad 23 maj 2009 - 15:05
BuTTuS
-
BuTTuS
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Endast kosmetiska skillnader, 7070 har en transparent ram medan 7050 har en ton av rött i sin ram.
Även färgen på "power-lampan" och menyerna skiljer, på en 7050 går de i rött, 7070 i blått Färgerna i menyn borde man kanske kunna ändra med firmware eller i servicemenyn?
Postad 23 maj 2009 - 18:39
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Hur snabb är den när man byter kanal? Byter den direkt eller tar det en liten stund innan den nya kanalen visas?
Hur fungerar TextTv:n? Är den snabb på att lagra in sidor? När den lagrat in sidor är det då bara att byta mellan dem blixtsnabbt? Även undersidor?
Postad 23 maj 2009 - 20:55
pulsar
-
pulsar
-
Rookie
-
4 inlägg
Som du säger är det väldigt individuellt och ännu mera hur du har det i det rummet. Har 55" 7070 sedan några dagar, helt underbar men labbar fortfarande med detaljerna. Just blänket, jupp det finns där. Jag har ett otroligt just rum. En långsida av rummet består bara av fönster från golv till taket (åt söder) på översta våningen i ett 3våningshus. Samt ett hörnfönster och ett fönster till. TVn är dock så ljusstark så att det allmänna ljusheten är inga som helst problem. Specifika tillfällen/punkt, som när solen står precis så att ett fönster blir rätt ljusstarkt på kvällen jämfört med övrigt så blir det klart blänk/spegling. Kort och gott, blänk/ljusheten inga problem. Spegling ja, ibland i extrema situationer, men har inget problem med det personligen. Men kan se det om jag letar efter det. Dock är det inget svårt att se "bortom" det. Inte så att man inte ser bilden eller så (ljusstark som sagt). Den är dödligt sexig för övrigt
Postad 23 maj 2009 - 22:09
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Hur snabb är den när man byter kanal? Byter den direkt eller tar det en liten stund innan den nya kanalen visas?
Hur fungerar TextTv:n? Är den snabb på att lagra in sidor? När den lagrat in sidor är det då bara att byta mellan dem blixtsnabbt? Även undersidor?
Om ingen svarar dig innan imorrn så ska jag gå förbi den i butik och testa. Har faktist inte kört den med digitalboxen.
Postad 24 maj 2009 - 15:40
Owe_n
-
Owe_n
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag kan efter en vecka med en 46B7070 bara konstatera att jag är riktigt nöjd med burken. Men det är en sak som stör mig lite. Jag har kopplat den mot min netgear readyNAS duo med kabel till nätverket. Innan jag fick Tvn såg jag att det fanns en firmware uppdatering till nasen som bla skulle förbättra DNLA prestande. Så jag instllerade denna. När jag fick hem tvn så funkade det inte att strömma över nätverket varför jag uppgraderade firmware på TVn till 1006, tyvärr samtidigt som jag uppgraderade nasen med en fix för just DNLA strömmning. Efter detta så funkade allt som det skall, men jag vet ju inte vilken av åtgärderna som grejade det. Nu till min egentliga fråga! Om jag spelar upp film från USB porten kan jag spola och hoppa i filmen, TVn kommer även ihåg var i filmen jag var om jag avslutar tittandet. Men detta funkar inte över huvudtaget vid uppspelning via nätverket. Vidare så funkar textning som det ska vid uppspelning från usb minne (textfilen i samma mapp som filmen). Detta funkar inte heller om filerna strömmas från nasen. Är det någon som har en aning om detta är en bugg i nasen, eller om det är likadant vid strömmning från andra nätverksenheter och alltså en "brist" i TVns firmware? Mvh /Odno
Har blivit med en 40B7070 och är helnöjd med bilden och övriga funktioner. Skall snart ge mig på att koppla in den till min ReadyNAS NV+, som har ett schysst DNLA-stöd som tillägg. Är det någom som vet vad skillnaden är med den "nya" firmwaren (1006) jämfört med originalet (1004). Är det värt risken att uppgradera?
Postad 26 maj 2009 - 11:44
Nathaniel
-
Nathaniel
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hej allihop,
jag har suttit och kollat på TV-apparater ett tag nu, och trodde att en Samsung LE-40A796 skulle bli min framtida TV. Dock verkar UE-40B7070 oerhört intressant, och inte alldeles för dyr heller.
Det enda jag skulle vilja veta är om någon som har denna TV har prövat att köra full-HD från en Mac Mini via DVI/HDMI? En kompis har en Samsung i 6-serien, men upplever stora problem med att få rätt upplösning och bildinställningar från just Macens DVI-interface. Någon som har en Mac Mini och kan prova detta åt mig vore en välsignelse. Jag kollar mest på TV-serier och film i Plex på min Mac Mini, och vill såklart att det ska funka felfritt även i full-HD. Som det är nu kör jag analogt 720p, och det ser... ja, rent förjävligt ut.
Min setup i övrigt kommer vara en Xbox 360, en Nintendo Wii samt en gammal DVD-spelare och digitalbox, båda med analog bild. Ljudet går igenom förstärkare, och som jag förstår det kanske jag måste trixa lite med fördröjning om det ska synka ihop med bilden helt och hållet?
Tack för all hjälp ni kan bistå med.
Postad 26 maj 2009 - 17:03
Bagewitz
-
Bagewitz
-
Användare
-
-
188 inlägg
Hej allihop,
Min setup i övrigt kommer vara en Xbox 360, en Nintendo Wii samt en gammal DVD-spelare och digitalbox, båda med analog bild. Ljudet går igenom förstärkare, och som jag förstår det kanske jag måste trixa lite med fördröjning om det ska synka ihop med bilden helt och hållet?
Tack för all hjälp ni kan bistå med.
Har också jag tittat på en B7070 och är ganska intresserad av den. Kan kanske bli lite problem med din setup då B7070 har scart-ingång och bara en (?) komponent-ingång, hela UE-serien har denna lösning för den delen. Blir nog till att köpa ny DVD och digitalbox då. Har du komponent-kabel till Wii:et och HDMI till Xbox:et så löser det ju sig. För övrigt så blev jag väldigt imponerad av teven när jag fick en demo av den. 90% av min tevetid består av sport vilket denna fixade mycket bra.
Redigerat av Bagewitz, 26 maj 2009 - 18:22.
Postad 26 maj 2009 - 21:39
Boggan
-
Boggan
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Någon som vet om dessa nya tv apparater klarar att spela upp filtypen .iso? Har ett antal dvd filmer på en NAS som jag tänkt koppla till tvn.
/Peter
Postad 26 maj 2009 - 22:31
PrimaryMaster
-
PrimaryMaster
-
Användare
-
-
166 inlägg
Ni som har en "Samsung LED UE-xxB60x0, UE-xxB70x0 & UE-xxB80x0" vad / hur är era inställningar? https://www.minhembi...howtopic=234664
Redigerat av PrimaryMaster, 26 maj 2009 - 22:42.
Postad 27 maj 2009 - 06:01
Nathaniel
-
Nathaniel
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Har också jag tittat på en B7070 och är ganska intresserad av den.
Kan kanske bli lite problem med din setup då B7070 har scart-ingång och bara en (?) komponent-ingång, hela UE-serien har denna lösning för den delen. Blir nog till att köpa ny DVD och digitalbox då. Har du komponent-kabel till Wii:et och HDMI till Xbox:et så löser det ju sig.
För övrigt så blev jag väldigt imponerad av teven när jag fick en demo av den. 90% av min tevetid består av sport vilket denna fixade mycket bra.
Det fixar sig nog på ett eller annat sätt. Min nuvarande TV har inga HDMI-portar alls, så om jag kopplar Mac och Xbox direkt till TVn, så spar jag plats i receivern där jag kan switcha övriga enheter. Mitt stora problem är fortfarande om TVn lirar som den ska med min Mac Mini. Gör den inte det så är hela köpet bortkastat...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|